Akkor ez biztosan tetszik.

Már 325000 km körül van benne. Ebből 300000-et én raktam bele. 2007-es és még eléggé egyben van, csak az olajfogyasztása már nagy. 2.0l szívó benzines.
Akkor ez biztosan tetszik.
Nézhetjük onnan is, hogy abból kell főzni, ami van. Nincs új autó utánpótlás, nincs pénz, nincs tömegközlekedés sem. Közlekedni meg kell valahogy.tamagaba írta: ↑2024.01.21., vas. 15:23Nem rakott be mostanság senki semmit
Úgyhogy továbbra is Kuba
Szegénység, régi technika, állandó szerelés
És mégis színes autók, mosoly, szivar és nők
Beülne 2-3 csajszi, krúzolás szombat este az avenyún
Nem érdekelne milyen a difi és hány lóerő, meg hogy fordul
Irigylem az élet igenlésüket
Tegnap láttam az utcában egy méregzöld G-klassztVinkler írta: ↑2024.01.21., vas. 15:31Én nagyon szeretem a színes autókat, talán már a témában is hangot adtam neki, hogy egyre kevesebb van. Sokan arra hivatkoznak, hogy az eladása is rizikós, amiben van valami. A múltkor gondolkodtam azon, hogy az autóim 60%-a fekete volt. Nem direkt, véletlen alakult így. Sajnos most sem nagyon színesítem a képet, 3 autómból 2 ezüst.![]()
Nekem most 150000-es árat mondtak,és itt a gyertyacserét nem javasolták.Mondjuk van az enyémben egy szag és allergén szűrő is,amit a 2 éves számlán 25000,de lehet több is volt.Lemmy9.1 írta: ↑2024.01.08., hétf. 10:53A márkaszerviz fikázás egy berögzült örökség.
Nálunk pl egy kisszerviz, ami olajat(0w-20), olajszürőt, pollenszűrőt, levegőszűrőt, munkadíjat és átvizsgálást is tartalmaz, kb 120-140000 Ft típustól függően.
Egy 20 millás hibrid CR-V kisszerviz, 130-140-ből kijön.
Nem oktattalak ki, vagy sajnálom, ha ez jött le, nem annak szántam.nemtomm írta: ↑2024.01.07., vas. 21:11Köszi nem kell a segítséged nem vagyok rá utalva , a kioktatást pedig tartsd meg magadnak…Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 12:48Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel .nemtomm írta: ↑2024.01.07., vas. 12:00Ahogy elnézem sajnos az autók minősége sokkal rosszabb lett mint 10-15 éve …mindent ki kell cserélni ha kell ha nem mert előírják a mérnökök sokmindent feleslegesen…egyébként a szervizzel kapcsolatban mindent meg lehet magyarázni de nem ésszerű sokszor a dolog… a gyertya ha 4 évig áll a polcon akkor elromlik?
Na mindegy részemről befejezem a meddő vitát mert nem látom sok értelmét ! Egyébként te Vw márka kereskedésben dolgozol, hogy ennyire véded a márkaszervizt?
Egy vitát egyébként így lezárni, hogy mondhatsz, amit akarsz, úgy sem fogadom el, mert más a véleményem, megjegyzem elég aggályos.
Szívesen segítek, ha nem tudsz valamit, ha pedig nem érted, akkor szívesen elmagyarázom.![]()
Sok 10 éve, hogy az autóval kapcsolatban dolgozom és felajánlom és is a segitségemet neked is ha gondolod…
Nem akarok nyilvánosságra hozni a Vw márkakereskedéssel kapcsolatban egy pár dolgot mert megígértem ( többször is) …sajnos már minden márkakereskedés szerviz nem kicsit túlárazot, normális szerinted egyhavi atlagkeresetért egy szerviz tudom Magyarország de azért tedd a kezed a szívedre egy 35ekm futott autóra miért kell 250ehuf rá költeni? Egy pecsétért? Anno sokáig hordtam az autómat a márkakereskedésbe garanciális szervizen is túl is és sosem húztak le mondjuk nem Vw volt…jó pár éve volt …
A minőségről pedig ne beszéljünk sztem…lassan minden műanyag az autókban ….sporolás megy minden szinten sajnos…
A sok vezetés támogató kütyü alig valamire való ….inkább bosszantja az embert![]()
Szép estét
Köszi!Shimano írta: ↑2024.01.07., vas. 20:47Ha csak belső,akkor szétkapjuk az autót,kivesszük az üléseket,pótkereket,tehát mindent ami mozdítható,ezután szemét összeszedés,levegővel kifúvatás,majd porszívózás.Aztán a levegős vegyszeres tornadorral kiveretünk minden szutykot a padlókárpitból,ezután kefés fúróval is átdolgozzuk,majd újra porszívózás,és a végén még a kárpit tisztító géppel is átmegyünk rajta.Ez gázosabb esetben ismétlődik még jó nem lesz,tehát teljesen újszerű.
Az üléseknél attól is függ a folyamat és a kivitelezés,hogy egyrészt milyen anyagból van az ülés,az mennyire is terhelhető,(vannak finom anyagból is,azokra ügyelni kell)és attól is hogy mi és mennyi szutyok is van benne.Itt általában először beledolgozzuk a kárpittisztitó szert,hadjuk hatni,majd jön a tornador vegyszerrel,ezután kefés átdolgozás,majd a kárpitisztító gép.Ha ez nem elég,kezdjük újra addig még újszerű nem lesz.A mennyezetre ha olyan az anyag hogy nem kell félni attól hogy leválik,(kevés ilyen van) mehet a tornador,viszont ha kényes az anyag,akkor van egy spéci habunk ezek tisztítására,amit az enyhén nedves kárpitisztítós kezelés után vetünk be itt.Ha ez megvan,akkor jönnek a beltéri műanyagok,ezután visszateszünk mindent,és beteszünk egy gépet ami felszedi a víz nagy részét kb egy fél nap alatt,majd átnézzük még egyszer,és javítjuk amit kell,és persze még ott vannak a szőnyegek is,amiket szintén makulátlan állapotban teszünk vissza.Ja és akkor még az ajtók,ezeket is rendbe rakjuk.
Kb ennyi,de sok minden boríthatja ezt a sorrendet,ki kell tapasztalni hogy mit mikor,és hogyan.Bevethető még gőzös tisztító is,de az nagyon lassú,én nem szeretem,de ritka az amit a fentiek ne oldanának meg.
Köszi nem kell a segítséged nem vagyok rá utalva , a kioktatást pedig tartsd meg magadnak…Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 12:48Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel .nemtomm írta: ↑2024.01.07., vas. 12:00Ahogy elnézem sajnos az autók minősége sokkal rosszabb lett mint 10-15 éve …mindent ki kell cserélni ha kell ha nem mert előírják a mérnökök sokmindent feleslegesen…egyébként a szervizzel kapcsolatban mindent meg lehet magyarázni de nem ésszerű sokszor a dolog… a gyertya ha 4 évig áll a polcon akkor elromlik?
Na mindegy részemről befejezem a meddő vitát mert nem látom sok értelmét ! Egyébként te Vw márka kereskedésben dolgozol, hogy ennyire véded a márkaszervizt?
Egy vitát egyébként így lezárni, hogy mondhatsz, amit akarsz, úgy sem fogadom el, mert más a véleményem, megjegyzem elég aggályos.
Szívesen segítek, ha nem tudsz valamit, ha pedig nem érted, akkor szívesen elmagyarázom.![]()
Ez sem az 5 ezres kategóriaShimano írta: ↑2024.01.07., vas. 19:19Ezt csak úgy,lazítás képpen.Vajon mi rejlik az üléshuzat alatt?,
kíváncsiak voltunk rá,megnéztük,összenéztünk,neki estünk,és megoldottuk.
![]()
A könyöklőn már a ráolvasás sem segített,mert levedlette az összes műbőrt.
FB_IMG_1704640384514.jpgFB_IMG_1704640349784.jpgFB_IMG_1704642208239.jpgFB_IMG_1704641252052.jpgFB_IMG_1704642018082.jpg
Csak úgy kíváncsiságképpen, leírnád a takarítási folyamatot?
Erre csak azt tudom mondani, hogy menj ki MOST azzal és ha éppen jó a skoda, (Aszpirin írta: ↑2024.01.07., vas. 17:15Bocs, de ez egyszerűen nem érv. Azért, mert egyrészt nem igaz, hogy minden mai autóból gond nélkül és nem is fáradtál el, másrészt a most épp 28 éves (1996-os) Ford Scorpiommal is úgy utaztam anno Nürnbergbe egyhuzamban, hogy nem fáradtam el. Igaz 8,5 literes átlaggal (folyamatos városi használatnál pedig örültam, ha csak 13-13.5-re jött kia az átlag), de mi most minőségről beszéltünk, tehát a zöld szempontok és fogyasztás nem volt a képben.
Am it leírtam, az nem olyan "aggály" volt, amire gondols: emlékezz csak vissza, ha figyelted, amiket ide írogattam, akkor tudod, hogy a leglelkesebb híve vagyok az új technikai fejlesztéseknek /de utálom minden, így az elektromosautók túltplt hype-olását is/, és elismerem az új autók előnyeit, amiből több van, mint hátrány (és azt is leírtam, hogy NEM hiszem, hogy a minőségi romlás általánios)
Az is tiszta ügy, hogy ami elromolhat az el is romlik, de azért az, amit az elmúlt másfél évben megértem, nagyon megfeküdte a gyomromat, annyira, hogy nehezen hiszem most, hogy az életben lesz még VW-konszern autóm. Aztán persze lehet, hogy máshol is így van, de nem, mert elég sok ismerősöm van új autókkal, a skodások sz.pnak kivétel nélkül, miközben pl. a Hyundai Tucson-os keresztfiam röhög a markába.
Bocs, de ez egyszerűen nem érv, legalábbis nem 15-20 éves távlatban. Azért, mert egyrészt nem igaz, hogy minden mai autóból gond nélkül és nem is fáradtál el, másrészt a most épp 28 éves (1996-os) Ford Scorpiommal is úgy utaztam anno Nürnbergbe egyhuzamban, hogy nem fáradtam el. Igaz 8,5 literes átlaggal (folyamatos városi használatnál pedig örültam, ha csak 13-13.5-re jött kia az átlag), de mi most minőségről beszéltünk, tehát a zöld szempontok és fogyasztás nem volt a képben.
Hogy ti milyenek vagytok! Igazán lehettetek volna picit konstruktívak és elnézőbbek…Shimano írta: ↑2024.01.07., vas. 15:09A múltkor bejött egy hölgy pl,és mondja hogy ő most megy a körmöshöz,és csináljunk már meg a verdáján még ott van egy takarítással egybe kötött kárpittisztítást,plusz egy polírozást is,és kb két óra múlva jönne is érte.Mondjuk neki hogy ez így lehetetlen,nem értette hogy miért.Mikor közöltük vele hogy ez mennyi idő és mennyibe is kerül,akkor csak annyit reagált hogy jaa,hát én azt hittem hogy ez gyorsan megy,és olcsóbb is,majd elviharzott.
![]()
Érteni én is értem az aggályokat, de kicsit olyan ez nekem, mint a “régen minden jobb volt.” Miben? Mert nem mindenben az szinte biztos. Van ami hozott és sajnos ezzel volt, ami vitt is. Ez szinte az élet minden területére igaz. Igaz a háztartási gépekre is, a szórakoztató elektronikai cikkekre, de még a cipőkre is.Aszpirin írta: ↑2024.01.07., vas. 14:10A "minőség" szó sokféleképpen értelmezhető, de amilyen értelemben nemtomm használta, az szerintem a "perceived quality" (vevő által érzékelt minőség), amit igen nehéz megfogni objektív mérőszámokkal (nem, illetve ha igen, akkor tényleg nagyon sokösszetevős és bonyolult lesz a képlet, mert nem csak arról van szó, hogy mennyit kel szervizbe járni, hanem pl. hogy hogy bánnak veled a szervizekben, hogyan viselkedik az autó menet közben, stb... és ebben rengeteg szubjektivizmus van a vevői oldalon.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 12:48Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.
Én sem hiszem, hogy általánosságban rosszabb minőségűek az autók, mint 15 évvel ezelőtt, de azért a magam részéről 2 dolgot hozzátennék
- kerek 10 évet töltöttem BMW-kben, ezalatt 3 darab újan vett 3-as BMW-m volt (E91 LCI, F31 és F31 LCI és sajnos tanúja voltam az általam "érzékelt minőség" folyamatos romlásának, ami főleg az F31 és az F31 LCI között volt igen látványos. De ezek olyan dolgokban merültek ki, mint a "javíthatatlanul" nyikorgó tükör, akadozó csomagtérajtó-nyitás, "javíthatatlanul" zörgő/dübörgő hangrendszer, stb. szóval az ún "prémium" feeling ment bennem tönkre (korábban ilyenek egyszerűen nem történhettek meg a prémium kategóriában), ezért (is) hagytam ott a BMW-t mint márkát.
- a jelenlegi Skodámmal való tapasztalataim alapján nyugodtan és minden lelkifurdalás nélkül mondhatom, hogy a 4-es Octaviáknak /és valószínűleg az új skodáknak általában/ komoly minőségi problémáik vannak, és nem, ez már nem csak a "szoftveresedés" miatt van. 10.-én viszem (ismét) szervizbe az autót akkumulátor-probléma miatt, és előre szóltak, hogy megint többnapos történetre számítsak... VW-konszern termékről van szó, azért gondoltam, hogy érdemes megemlíteni a jelen kontextusban.
Oksa!,értem.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 13:38
Az előző postban leírtam, hogy miért.
Az okosban, más nevére megvett alkatrészt, amit a Guszti majd beszereli a veranda előtt-el egyik szerelő, főleg márkaszerviz sem tud versenyezni.
Ha jól tudom, autómosóban, kozmetikában dolgozol. Sok éven keresztül volt saját autómosó, autókozmetikám, jelenleg pedig 3-at üzemeltetek.
Amikor jancsi bácsi azt mondja, hogy Ő hozza a saját autósamponját, azzal szeretné, ha lemosnátok az autót, majd a saját lehúzójával, rongyával szeretné letisztázni, de cserébe kedvezményt kér, viszont, ha megsérül a felület, akkor vállald a felelősséget, mit mondasz?
Vagy Norbi kiporszívózza az autóját, ti csak kárpitozzátok meg részáron, mert ő olcsóbban porszívót, mit mondasz?
Amikor Tamás azt mondja, hogy kerámiázzátok le az autóját, de majd ő hozza a kerámia bevonatot, ti csak csináljátok meg, de garanciával, mit mondasz?
Vagy, amikor azt mondják, hogy miért fizessenek nektek 40-50-60k-t egy kárpitozásért, vagy 100-130-at egy polírozásért, amikor. A szomszéd fia Pistike rendelt egy gépet és már 2 autót meg is csinált egy 10-esért a kertben, miért fizessenek nektek ennyit, mit mondasz?
Ilyenekkel nem lehet és véleményem szerint nem is kel, versenyezni, mindenkinek a saját döntése ez. Megértem, ha valaki ezt választja, de ne hasonlítgassuk már mással össze, mert nem lehet.
A "minőség" szó sokféleképpen értelmezhető, de amilyen értelemben nemtomm használta, az szerintem a "perceived quality" (vevő által érzékelt minőség), amit igen nehéz megfogni objektív mérőszámokkal (nem, illetve ha igen, akkor tényleg nagyon sokösszetevős és bonyolult lesz a képlet, mert nem csak arról van szó, hogy mennyit kel szervizbe járni, hanem pl. hogy hogy bánnak veled a szervizekben, hogyan viselkedik az autó menet közben, stb... és ebben rengeteg szubjektivizmus van a vevői oldalon.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 12:48Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.
Az előző postban leírtam, hogy miért.Shimano írta: ↑2024.01.07., vas. 12:08A gyertyák 4 év/60000km-re előírt cseréjének az indoka érdekelne,ha van infód erről azt szívesen venném mert ez aktuális most nálam,de körbekérdezem az ismerős autószerelőket is majd ez ügyben.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 11:22
Ha ellopod az unixtól, akkor pedig 100%![]()
70%-ot én még soha sem láttam egyébként. Ráadásul errefelé úgy néz ki, hogy viheted a szerelőhöz az általad megvett 50%-os kedvezménnyel beszerzett alkatrészt, de akkor nem az az óradíj van, mintha nála vennéd. Akkor pedig te is csak kb a felét kapod meg az Ő kedvezményének, vagy annyit sem. Ez ilyen, nem tudom, h felétek, hogy működik.
Nálunk úgy működik hogy a kisebb karbantartásokat,javításokat,olajcsere,fékbetét,stb megcsináljuk a kozmetikai műhelyben,(egyikünk,nem én, szeret és tud is ezzel foglalkozni)és ugyan nekünk is van kedvezmény az unixtól,kb 30%,de nagyobbat kapunk egy ismerős szaki adataival akivel jó kapcsolatba vagyunk,általában 50-70%-ot az alkatrészekre.Ez a jó pénz az autószerelőknél,nem is annyira az óradíj,de hát ezt te is tudod.
Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.nemtomm írta: ↑2024.01.07., vas. 12:00Ahogy elnézem sajnos az autók minősége sokkal rosszabb lett mint 10-15 éve …mindent ki kell cserélni ha kell ha nem mert előírják a mérnökök sokmindent feleslegesen…egyébként a szervizzel kapcsolatban mindent meg lehet magyarázni de nem ésszerű sokszor a dolog… a gyertya ha 4 évig áll a polcon akkor elromlik?
Na mindegy részemről befejezem a meddő vitát mert nem látom sok értelmét ! Egyébként te Vw márka kereskedésben dolgozol, hogy ennyire véded a márkaszervizt?