Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
Ha csak belső,akkor szétkapjuk az autót,kivesszük az üléseket,pótkereket,tehát mindent ami mozdítható,ezután szemét összeszedés,levegővel kifúvatás,majd porszívózás.Aztán a levegős vegyszeres tornadorral kiveretünk minden szutykot a padlókárpitból,ezután kefés fúróval is átdolgozzuk,majd újra porszívózás,és a végén még a kárpit tisztító géppel is átmegyünk rajta.Ez gázosabb esetben ismétlődik még jó nem lesz,tehát teljesen újszerű.
Az üléseknél attól is függ a folyamat és a kivitelezés,hogy egyrészt milyen anyagból van az ülés,az mennyire is terhelhető,(vannak finom anyagból is,azokra ügyelni kell)és attól is hogy mi és mennyi szutyok is van benne.Itt általában először beledolgozzuk a kárpittisztitó szert,hadjuk hatni,majd jön a tornador vegyszerrel,ezután kefés átdolgozás,majd a kárpitisztító gép.Ha ez nem elég,kezdjük újra addig még újszerű nem lesz.A mennyezetre ha olyan az anyag hogy nem kell félni attól hogy leválik,(kevés ilyen van) mehet a tornador,viszont ha kényes az anyag,akkor van egy spéci habunk ezek tisztítására,amit az enyhén nedves kárpitisztítós kezelés után vetünk be itt.Ha ez megvan,akkor jönnek a beltéri műanyagok,ezután visszateszünk mindent,és beteszünk egy gépet ami felszedi a víz nagy részét kb egy fél nap alatt,majd átnézzük még egyszer,és javítjuk amit kell,és persze még ott vannak a szőnyegek is,amiket szintén makulátlan állapotban teszünk vissza.Ja és akkor még az ajtók,ezeket is rendbe rakjuk.
Kb ennyi,de sok minden boríthatja ezt a sorrendet,ki kell tapasztalni hogy mit mikor,és hogyan.Bevethető még gőzös tisztító is,de az nagyon lassú,én nem szeretem,de ritka az amit a fentiek ne oldanának meg.
Az üléseknél attól is függ a folyamat és a kivitelezés,hogy egyrészt milyen anyagból van az ülés,az mennyire is terhelhető,(vannak finom anyagból is,azokra ügyelni kell)és attól is hogy mi és mennyi szutyok is van benne.Itt általában először beledolgozzuk a kárpittisztitó szert,hadjuk hatni,majd jön a tornador vegyszerrel,ezután kefés átdolgozás,majd a kárpitisztító gép.Ha ez nem elég,kezdjük újra addig még újszerű nem lesz.A mennyezetre ha olyan az anyag hogy nem kell félni attól hogy leválik,(kevés ilyen van) mehet a tornador,viszont ha kényes az anyag,akkor van egy spéci habunk ezek tisztítására,amit az enyhén nedves kárpitisztítós kezelés után vetünk be itt.Ha ez megvan,akkor jönnek a beltéri műanyagok,ezután visszateszünk mindent,és beteszünk egy gépet ami felszedi a víz nagy részét kb egy fél nap alatt,majd átnézzük még egyszer,és javítjuk amit kell,és persze még ott vannak a szőnyegek is,amiket szintén makulátlan állapotban teszünk vissza.Ja és akkor még az ajtók,ezeket is rendbe rakjuk.
Kb ennyi,de sok minden boríthatja ezt a sorrendet,ki kell tapasztalni hogy mit mikor,és hogyan.Bevethető még gőzös tisztító is,de az nagyon lassú,én nem szeretem,de ritka az amit a fentiek ne oldanának meg.
Re: Autós topik autósoknak
Ez sem az 5 ezres kategóriaShimano írta: ↑2024.01.07., vas. 19:19Ezt csak úgy,lazítás képpen.Vajon mi rejlik az üléshuzat alatt?,
kíváncsiak voltunk rá,megnéztük,összenéztünk,neki estünk,és megoldottuk.
![]()
A könyöklőn már a ráolvasás sem segített,mert levedlette az összes műbőrt.
FB_IMG_1704640384514.jpgFB_IMG_1704640349784.jpgFB_IMG_1704642208239.jpgFB_IMG_1704641252052.jpgFB_IMG_1704642018082.jpg

Online
Köszi!
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Csak úgy kíváncsiságképpen, leírnád a takarítási folyamatot?
Köszi!

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Ezt csak úgy,lazítás képpen.
Vajon mi rejlik az üléshuzat alatt?,
kíváncsiak voltunk rá,megnéztük,összenéztünk,neki estünk,és megoldottuk.
A könyöklőn már a ráolvasás sem segített,mert levedlette az összes műbőrt.



A könyöklőn már a ráolvasás sem segített,mert levedlette az összes műbőrt.
Online
bocs, ezt nem hagyhattam ki) akkor azzal is. Szerintem érezni fogod a különbséget. Ráadásul van közte 1, nem is ,2 kategóriányi különbség. Szóval az lenne releváns összehasonlítás, ha egy Escorttal mennél.
Almát az almával.
Sajnos napi szinten foglalkozom azokkal a problémákkal, amiket említettél és teljesen megértem a kifogásokat, nekem sincs erről jó véleményem, de én a lánc végén vagyok, próbálom megoldani azt, amit más elcseszett. Ne menjünk most ebbe jobban bele, megvan a véleményem a mai vezetőségről, bár mára a nagyrészét kirúgtak és hatalmas változások vannak belengetve, amik hatását szerintem (és remélem nem későn) csak jópár év múlva fogjuk csak érezni.
Érdekes a Hyundai-os példa, mert idén 2 barátommal beszéltem, akinek ilyen autója van. Az egyiknek Santafe a másiknak ioniq5. Mindkettő perceken keresztül panaszkodott. Nem releváns, hogy mivel, a lényeg, hogy ott sem jobb a helyzet. De említhetném a BMW-s ismerősömet, aki az új 530e-jével szerencsétlenkedik, de van olyan is, akinek 8 honapja! áll a Mercedese a márkaszervizben, mert nem tudják megjavítani.
Úgy látom globális probléma van, ami azért beszédes. Olvadtam erről egy egész jó írást valahol, megpróbálom megkeresni, mert megér egy misét.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Erre csak azt tudom mondani, hogy menj ki MOST azzal és ha éppen jó a skoda, (Aszpirin írta: ↑2024.01.07., vas. 17:15Bocs, de ez egyszerűen nem érv. Azért, mert egyrészt nem igaz, hogy minden mai autóból gond nélkül és nem is fáradtál el, másrészt a most épp 28 éves (1996-os) Ford Scorpiommal is úgy utaztam anno Nürnbergbe egyhuzamban, hogy nem fáradtam el. Igaz 8,5 literes átlaggal (folyamatos városi használatnál pedig örültam, ha csak 13-13.5-re jött kia az átlag), de mi most minőségről beszéltünk, tehát a zöld szempontok és fogyasztás nem volt a képben.
Am it leírtam, az nem olyan "aggály" volt, amire gondols: emlékezz csak vissza, ha figyelted, amiket ide írogattam, akkor tudod, hogy a leglelkesebb híve vagyok az új technikai fejlesztéseknek /de utálom minden, így az elektromosautók túltplt hype-olását is/, és elismerem az új autók előnyeit, amiből több van, mint hátrány (és azt is leírtam, hogy NEM hiszem, hogy a minőségi romlás általánios)
Az is tiszta ügy, hogy ami elromolhat az el is romlik, de azért az, amit az elmúlt másfél évben megértem, nagyon megfeküdte a gyomromat, annyira, hogy nehezen hiszem most, hogy az életben lesz még VW-konszern autóm. Aztán persze lehet, hogy máshol is így van, de nem, mert elég sok ismerősöm van új autókkal, a skodások sz.pnak kivétel nélkül, miközben pl. a Hyundai Tucson-os keresztfiam röhög a markába.


Almát az almával.
Sajnos napi szinten foglalkozom azokkal a problémákkal, amiket említettél és teljesen megértem a kifogásokat, nekem sincs erről jó véleményem, de én a lánc végén vagyok, próbálom megoldani azt, amit más elcseszett. Ne menjünk most ebbe jobban bele, megvan a véleményem a mai vezetőségről, bár mára a nagyrészét kirúgtak és hatalmas változások vannak belengetve, amik hatását szerintem (és remélem nem későn) csak jópár év múlva fogjuk csak érezni.
Érdekes a Hyundai-os példa, mert idén 2 barátommal beszéltem, akinek ilyen autója van. Az egyiknek Santafe a másiknak ioniq5. Mindkettő perceken keresztül panaszkodott. Nem releváns, hogy mivel, a lényeg, hogy ott sem jobb a helyzet. De említhetném a BMW-s ismerősömet, aki az új 530e-jével szerencsétlenkedik, de van olyan is, akinek 8 honapja! áll a Mercedese a márkaszervizben, mert nem tudják megjavítani.
Úgy látom globális probléma van, ami azért beszédes. Olvadtam erről egy egész jó írást valahol, megpróbálom megkeresni, mert megér egy misét.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Am it leírtam, az nem olyan "aggály" volt, amire gondols: emlékezz csak vissza, ha figyelted, amiket ide írogattam, akkor tudod, hogy a leglelkesebb híve vagyok az új technikai fejlesztéseknek /de utálom minden, így az elektromosautók túltplt hype-olását is/, és elismerem az új autók előnyeit, amiből több van, mint hátrány (és azt is leírtam, hogy NEM hiszem, hogy a minőségi romlás általánios)
Az is tiszta ügy, hogy ami elromolhat az el is romlik, de azért az, amit az elmúlt másfél évben megértem, nagyon megfeküdte a gyomromat, annyira, hogy nehezen hiszem most, hogy az életben lesz még VW-konszern autóm. Aztán persze lehet, hogy máshol is így van, de nem, mert elég sok ismerősöm van új autókkal, a skodások sz.pnak kivétel nélkül, miközben pl. a Hyundai Tucson-os keresztfiam röhög a markába.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6799
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Bocs, de ez egyszerűen nem érv, legalábbis nem 15-20 éves távlatban. Azért, mert egyrészt nem igaz, hogy minden mai autóból gond nélkül és nem is fáradtál el, másrészt a most épp 28 éves (1996-os) Ford Scorpiommal is úgy utaztam anno Nürnbergbe egyhuzamban, hogy nem fáradtam el. Igaz 8,5 literes átlaggal (folyamatos városi használatnál pedig örültam, ha csak 13-13.5-re jött kia az átlag), de mi most minőségről beszéltünk, tehát a zöld szempontok és fogyasztás nem volt a képben.
Am it leírtam, az nem olyan "aggály" volt, amire gondols: emlékezz csak vissza, ha figyelted, amiket ide írogattam, akkor tudod, hogy a leglelkesebb híve vagyok az új technikai fejlesztéseknek /de utálom minden, így az elektromosautók túltplt hype-olását is/, és elismerem az új autók előnyeit, amiből több van, mint hátrány (és azt is leírtam, hogy NEM hiszem, hogy a minőségi romlás általánios)
Az is tiszta ügy, hogy ami elromolhat az el is romlik, de azért az, amit az elmúlt másfél évben megértem, nagyon megfeküdte a gyomromat, annyira, hogy nehezen hiszem most, hogy az életben lesz még VW-konszern autóm. Aztán persze lehet, hogy máshol is így van, de nem, mert elég sok ismerősöm van új autókkal, a skodások sz.pnak kivétel nélkül, miközben pl. a Hyundai Tucson-os keresztfiam röhög a markába.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Persze, ezek a story-k minden szakmában megvannak. Napokig lehetne storyzgatni.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Hogy ti milyenek vagytok! Igazán lehettetek volna picit konstruktívak és elnézőbbek…Shimano írta: ↑2024.01.07., vas. 15:09A múltkor bejött egy hölgy pl,és mondja hogy ő most megy a körmöshöz,és csináljunk már meg a verdáján még ott van egy takarítással egybe kötött kárpittisztítást,plusz egy polírozást is,és kb két óra múlva jönne is érte.Mondjuk neki hogy ez így lehetetlen,nem értette hogy miért.Mikor közöltük vele hogy ez mennyi idő és mennyibe is kerül,akkor csak annyit reagált hogy jaa,hát én azt hittem hogy ez gyorsan megy,és olcsóbb is,majd elviharzott.
![]()

Persze, ezek a story-k minden szakmában megvannak. Napokig lehetne storyzgatni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Sok minden elhangzott itt már pro, és kontra a márkaszervizekkel kapcsolatban. Ugyanúgy, mint sok mindenki más, és is sorolhatnám a márkaszervizekben szerzett negatív tapasztalataimat, de ebbe az utcába nem szeretnék bemenni, mert értelmetlen. Ahogy Vinkler is megjegyezte, ha valakinek nem felel meg vigye máshová, szerencsére számtalan alternatíva renndelkezéssre áll. Én is így teszek, ennyi.
Viszont van egy másik körülmény, amivel az autószerelőm("maszek") szembesített.
Ahogy fogalmazott, "Én jól el vagyok a 10-30 éves autók javításával, bőven elég munkát adnak. Viszont a mai, modern(0-5 éves) autók már annyira kompjuterizáltak, hogy ezekhez már ugyanannyira informatikusnak is kell lenni, mint autó(villamossági) szerelőnek. Ez az irányú tudás, kevés kis/magán szervizben van meg."
Ezt végiggondolva, igaza van. Míg ezeken a mai, modern autókon pl. a mechanikus javításokat nagyjából bármelyik szerelő el tudja vézezni, addig az elekromos részt, az informatikus, szoftveres feladatokat szinte csak a márkaszervizek tudják. Nekik van meg hozzá a infojuk a gyártótól, az eszközpark, stb. Meg aztán ez a fiatal autók, még rend szerint garanciálisak, ezért is kötnek ki márkaszervizben az esetleges javítások okán.
Ezért van az például, hogy Aspirin a már nem garanciális Škodájával, bár nem túl jó szájízzel, de a márkaszervizre van utalva.
Az számomra nagy kérdés, hogy ez az informmatikai tudás igény, amit a mai autók megkövetelnek, mennyire fog tudni megjelenni a kisebb szervizekben, műhelyekben?
Mert ez az igény, amit például Shimano is megfogalmazott, hogy már nem akarja márkaszervizbe vinni, az idő előrehaladtával, egyre több autó, és tulajdonos esetében felmerülhet.
Ahogy írtam is már, egy fékbetét, vagy olajcserét bármelyik autószerelő elvégez, de például egy vezetéstámogató rendszer meghibásodásához, már komoly szakirányú hozzáértés szükségeltetik, ami a legtöbb autószerelőben nincs meg.
Nagyon kívancsi leszek, ebből a szempontból mit hoz az elkövetkező 5-10 esztendő?
És akkor az elekromos autókról már ne is beszéljünk...
Ui: A fiam első éves középiskolás(9.-dikes), mindene az autók, kb. minden vacak autóért képes lelkesedni.
Ez alapján, a pályaválasztásánál fel is merült az autószerelő, mint szakma. Meg is látogattunk két iskola nyílt napját is, és mikor szembesítették vele a fiamat, hogy az informatika bizony kiemelt tantárgy, amit emelt óraszámban oktatnak, el is szállt a lelkesedése, és más szakmát választott végül.
Sajnos nagyon nem erőssége az informatika, apja fia.
Viszont van egy másik körülmény, amivel az autószerelőm("maszek") szembesített.
Ahogy fogalmazott, "Én jól el vagyok a 10-30 éves autók javításával, bőven elég munkát adnak. Viszont a mai, modern(0-5 éves) autók már annyira kompjuterizáltak, hogy ezekhez már ugyanannyira informatikusnak is kell lenni, mint autó(villamossági) szerelőnek. Ez az irányú tudás, kevés kis/magán szervizben van meg."
Ezt végiggondolva, igaza van. Míg ezeken a mai, modern autókon pl. a mechanikus javításokat nagyjából bármelyik szerelő el tudja vézezni, addig az elekromos részt, az informatikus, szoftveres feladatokat szinte csak a márkaszervizek tudják. Nekik van meg hozzá a infojuk a gyártótól, az eszközpark, stb. Meg aztán ez a fiatal autók, még rend szerint garanciálisak, ezért is kötnek ki márkaszervizben az esetleges javítások okán.
Ezért van az például, hogy Aspirin a már nem garanciális Škodájával, bár nem túl jó szájízzel, de a márkaszervizre van utalva.
Az számomra nagy kérdés, hogy ez az informmatikai tudás igény, amit a mai autók megkövetelnek, mennyire fog tudni megjelenni a kisebb szervizekben, műhelyekben?
Mert ez az igény, amit például Shimano is megfogalmazott, hogy már nem akarja márkaszervizbe vinni, az idő előrehaladtával, egyre több autó, és tulajdonos esetében felmerülhet.
Ahogy írtam is már, egy fékbetét, vagy olajcserét bármelyik autószerelő elvégez, de például egy vezetéstámogató rendszer meghibásodásához, már komoly szakirányú hozzáértés szükségeltetik, ami a legtöbb autószerelőben nincs meg.
Nagyon kívancsi leszek, ebből a szempontból mit hoz az elkövetkező 5-10 esztendő?
És akkor az elekromos autókról már ne is beszéljünk...
Ui: A fiam első éves középiskolás(9.-dikes), mindene az autók, kb. minden vacak autóért képes lelkesedni.
Ez alapján, a pályaválasztásánál fel is merült az autószerelő, mint szakma. Meg is látogattunk két iskola nyílt napját is, és mikor szembesítették vele a fiamat, hogy az informatika bizony kiemelt tantárgy, amit emelt óraszámban oktatnak, el is szállt a lelkesedése, és más szakmát választott végül.
Sajnos nagyon nem erőssége az informatika, apja fia.

MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Mindenesetre a mai autókkal gond nélkül kiautózol Düsseldorfba 120-140 km/h-s átlagsebességgel és úgy szállsz ki belőle, hogy nem is fáradtál el, mindehez jön eg 6 liter körüli fogyasztás 2.0 diesel motor esetén. Azért mert csendes, komfortos, jól világít a lámpa, jól hűt, fűt, esetleg maszíroz az ülés ami egyébként önmagában is hűt, fűt. Jó a fék, jó a futómű, stb. Egy mostani autónak legyen az akár egy legkisebb Suzuki is jobb féke van, mint régebben egy komoly luxusautónak. Mindezt megcsinálja akár 300 000 km-en át. Értem én, hogy a zöldséges Mercedes, meg a 2-es Prius elment 800 000 km-t nagyobb hiba nélkül, de nem ilyen sebességgel és messze nem ilyen komforttal. Nem kell 100 000-ként generálozni, nem kell 10 000-ként szelephézagot állítani. És igen, sajnos ezzel egyidejűleg lett más hiba. Nyikorog az elektromos tükör, akadozik az elektromos csomagtér nyitás, baszakodik a vezetés támogató rendszer. Igen bosszantó! Főleg úgy, hogy kifizeted és a kereskedő ezekkel a hangzatos extrákkal magyarázza a borsos árat. De ilyenkor felmerül, hogy régebben ilyen extrák nem is voltak, így nem lehetett velük baj, cserében nem is mentek el ilyen gyorsan és komfortosan is ennyi km-t.
Azt sem felejtsük el, hogy régen eur1-2 szabvány szerint hányták ki magukból a mérget, ez mára brutálisan lecsökkent úgy, hogy sokkal gyorsabbak, kényelmesebbek és sokkal kevesebbet fogyasztanak. Régebben egy 54 Le-e Zsiguli, vagy Dácsia is 10L felett fog asztott, ha elmentél vele felpakolva nyaralni. Mindezt tehetted 110-120-al. Most klímával 130-140-el elmész Olaszországba 6 literes fogyasztással, és kipihenve érsz oda, úgy, hogy nincs nálad egy harisnya, hogy pótold az ékszíjat.
Ezt persze lehetne még sokféleképen tárgyalni. Az én véleményem az, hogy alapból sokkal jobbak a mostani autók, de sajnos nem elég kiforrottak és sok esetben nem kellően megbízhatóan működnek. Privát véleményem, hogy feleslegesen vannak teletömve megkérdőjelezhetően fontos extrákkal.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Érteni én is értem az aggályokat, de kicsit olyan ez nekem, mint a “régen minden jobb volt.” Miben? Mert nem mindenben az szinte biztos. Van ami hozott és sajnos ezzel volt, ami vitt is. Ez szinte az élet minden területére igaz. Igaz a háztartási gépekre is, a szórakoztató elektronikai cikkekre, de még a cipőkre is.Aszpirin írta: ↑2024.01.07., vas. 14:10A "minőség" szó sokféleképpen értelmezhető, de amilyen értelemben nemtomm használta, az szerintem a "perceived quality" (vevő által érzékelt minőség), amit igen nehéz megfogni objektív mérőszámokkal (nem, illetve ha igen, akkor tényleg nagyon sokösszetevős és bonyolult lesz a képlet, mert nem csak arról van szó, hogy mennyit kel szervizbe járni, hanem pl. hogy hogy bánnak veled a szervizekben, hogyan viselkedik az autó menet közben, stb... és ebben rengeteg szubjektivizmus van a vevői oldalon.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 12:48Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.
Én sem hiszem, hogy általánosságban rosszabb minőségűek az autók, mint 15 évvel ezelőtt, de azért a magam részéről 2 dolgot hozzátennék
- kerek 10 évet töltöttem BMW-kben, ezalatt 3 darab újan vett 3-as BMW-m volt (E91 LCI, F31 és F31 LCI és sajnos tanúja voltam az általam "érzékelt minőség" folyamatos romlásának, ami főleg az F31 és az F31 LCI között volt igen látványos. De ezek olyan dolgokban merültek ki, mint a "javíthatatlanul" nyikorgó tükör, akadozó csomagtérajtó-nyitás, "javíthatatlanul" zörgő/dübörgő hangrendszer, stb. szóval az ún "prémium" feeling ment bennem tönkre (korábban ilyenek egyszerűen nem történhettek meg a prémium kategóriában), ezért (is) hagytam ott a BMW-t mint márkát.
- a jelenlegi Skodámmal való tapasztalataim alapján nyugodtan és minden lelkifurdalás nélkül mondhatom, hogy a 4-es Octaviáknak /és valószínűleg az új skodáknak általában/ komoly minőségi problémáik vannak, és nem, ez már nem csak a "szoftveresedés" miatt van. 10.-én viszem (ismét) szervizbe az autót akkumulátor-probléma miatt, és előre szóltak, hogy megint többnapos történetre számítsak... VW-konszern termékről van szó, azért gondoltam, hogy érdemes megemlíteni a jelen kontextusban.
Mindenesetre a mai autókkal gond nélkül kiautózol Düsseldorfba 120-140 km/h-s átlagsebességgel és úgy szállsz ki belőle, hogy nem is fáradtál el, mindehez jön eg 6 liter körüli fogyasztás 2.0 diesel motor esetén. Azért mert csendes, komfortos, jól világít a lámpa, jól hűt, fűt, esetleg maszíroz az ülés ami egyébként önmagában is hűt, fűt. Jó a fék, jó a futómű, stb. Egy mostani autónak legyen az akár egy legkisebb Suzuki is jobb féke van, mint régebben egy komoly luxusautónak. Mindezt megcsinálja akár 300 000 km-en át. Értem én, hogy a zöldséges Mercedes, meg a 2-es Prius elment 800 000 km-t nagyobb hiba nélkül, de nem ilyen sebességgel és messze nem ilyen komforttal. Nem kell 100 000-ként generálozni, nem kell 10 000-ként szelephézagot állítani. És igen, sajnos ezzel egyidejűleg lett más hiba. Nyikorog az elektromos tükör, akadozik az elektromos csomagtér nyitás, baszakodik a vezetés támogató rendszer. Igen bosszantó! Főleg úgy, hogy kifizeted és a kereskedő ezekkel a hangzatos extrákkal magyarázza a borsos árat. De ilyenkor felmerül, hogy régebben ilyen extrák nem is voltak, így nem lehetett velük baj, cserében nem is mentek el ilyen gyorsan és komfortosan is ennyi km-t.
Azt sem felejtsük el, hogy régen eur1-2 szabvány szerint hányták ki magukból a mérget, ez mára brutálisan lecsökkent úgy, hogy sokkal gyorsabbak, kényelmesebbek és sokkal kevesebbet fogyasztanak. Régebben egy 54 Le-e Zsiguli, vagy Dácsia is 10L felett fog asztott, ha elmentél vele felpakolva nyaralni. Mindezt tehetted 110-120-al. Most klímával 130-140-el elmész Olaszországba 6 literes fogyasztással, és kipihenve érsz oda, úgy, hogy nincs nálad egy harisnya, hogy pótold az ékszíjat.
Ezt persze lehetne még sokféleképen tárgyalni. Az én véleményem az, hogy alapból sokkal jobbak a mostani autók, de sajnos nem elég kiforrottak és sok esetben nem kellően megbízhatóan működnek. Privát véleményem, hogy feleslegesen vannak teletömve megkérdőjelezhetően fontos extrákkal.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Oksa!,értem.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 13:38
Az előző postban leírtam, hogy miért.
Az okosban, más nevére megvett alkatrészt, amit a Guszti majd beszereli a veranda előtt-el egyik szerelő, főleg márkaszerviz sem tud versenyezni.
Ha jól tudom, autómosóban, kozmetikában dolgozol. Sok éven keresztül volt saját autómosó, autókozmetikám, jelenleg pedig 3-at üzemeltetek.
Amikor jancsi bácsi azt mondja, hogy Ő hozza a saját autósamponját, azzal szeretné, ha lemosnátok az autót, majd a saját lehúzójával, rongyával szeretné letisztázni, de cserébe kedvezményt kér, viszont, ha megsérül a felület, akkor vállald a felelősséget, mit mondasz?
Vagy Norbi kiporszívózza az autóját, ti csak kárpitozzátok meg részáron, mert ő olcsóbban porszívót, mit mondasz?
Amikor Tamás azt mondja, hogy kerámiázzátok le az autóját, de majd ő hozza a kerámia bevonatot, ti csak csináljátok meg, de garanciával, mit mondasz?
Vagy, amikor azt mondják, hogy miért fizessenek nektek 40-50-60k-t egy kárpitozásért, vagy 100-130-at egy polírozásért, amikor. A szomszéd fia Pistike rendelt egy gépet és már 2 autót meg is csinált egy 10-esért a kertben, miért fizessenek nektek ennyit, mit mondasz?
Ilyenekkel nem lehet és véleményem szerint nem is kel, versenyezni, mindenkinek a saját döntése ez. Megértem, ha valaki ezt választja, de ne hasonlítgassuk már mással össze, mert nem lehet.

A való világ és a márkaszervizek nem egyenlőek,és más szempontok alapján is működnek.De gondolom te is tapasztaltad már mikor pl beesett egy 5-10000km-es verda hozzátok a 4 éves szervizre,és ott mikor a gyertyákat

Igen autókozmetika,és igen,sok furcsasággal találkozunk mi is,de mindig megpróbálunk az ügyfeleknek kedvezni,és éreztetni velük a törődést is,mert ez csak így működhet jól.Persze van az a határ ami már nekünk is sokk,és mindenkinek nem is lehet megfelelni különböző okok miatt sem,így el kell engedni dolgokat időnként.
Nálunk,mivel mindent is csinálunk,az ügyfelekkel általában jó az összhang,mert megoldunk szinte minden kérést ami autóval kapcsolatos.Amit ott helyben nem tudunk,azt visszük,küldjük a különböző szakikhoz akikkel kapcsolatban vagyunk,karosszériás,fényező,kárpitos + bőrözéssel foglalkozó,lámpafelújító,autószerelő,vizsgáztató,szóval sokukkal vagyunk kapcsolatban,mert ez csak így működik jól,és úgy hogy az ügyfél is elégedett legyen.
Nem mindenki,mert tényleg vannak fura fazonok és elvárások itt is,amik láttán csak pislogunk és vakarjuk a fejünket,de ami tőlünk telhető,azt megtesszük.
A múltkor bejött egy hölgy pl,és mondja hogy ő most megy a körmöshöz,és csináljunk már meg a verdáján még ott van egy takarítással egybe kötött kárpittisztítást,plusz egy polírozást is,és kb két óra múlva jönne is érte.Mondjuk neki hogy ez így lehetetlen,nem értette hogy miért.


Online
Én sem hiszem, hogy általánosságban rosszabb minőségűek az autók, mint 15 évvel ezelőtt, de azért a magam részéről 2 dolgot hozzátennék
- kerek 10 évet töltöttem BMW-kben, ezalatt 3 darab újan vett 3-as BMW-m volt (E91 LCI, F31 és F31 LCI és sajnos tanúja voltam az általam "érzékelt minőség" folyamatos romlásának, ami főleg az F31 és az F31 LCI között volt igen látványos. De ezek olyan dolgokban merültek ki, mint a "javíthatatlanul" nyikorgó tükör, akadozó csomagtérajtó-nyitás, "javíthatatlanul" zörgő/dübörgő hangrendszer, stb. szóval az ún "prémium" feeling ment bennem tönkre (korábban ilyenek egyszerűen nem történhettek meg a prémium kategóriában), ezért (is) hagytam ott a BMW-t mint márkát.
- a jelenlegi Skodámmal való tapasztalataim alapján nyugodtan és minden lelkifurdalás nélkül mondhatom, hogy a 4-es Octaviáknak /és valószínűleg az új skodáknak általában/ komoly minőségi problémáik vannak, és nem, ez már nem csak a "szoftveresedés" miatt van. 10.-én viszem (ismét) szervizbe az autót akkumulátor-probléma miatt, és előre szóltak, hogy megint többnapos történetre számítsak... VW-konszern termékről van szó, azért gondoltam, hogy érdemes megemlíteni a jelen kontextusban.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6799
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A "minőség" szó sokféleképpen értelmezhető, de amilyen értelemben nemtomm használta, az szerintem a "perceived quality" (vevő által érzékelt minőség), amit igen nehéz megfogni objektív mérőszámokkal (nem, illetve ha igen, akkor tényleg nagyon sokösszetevős és bonyolult lesz a képlet, mert nem csak arról van szó, hogy mennyit kel szervizbe járni, hanem pl. hogy hogy bánnak veled a szervizekben, hogyan viselkedik az autó menet közben, stb... és ebben rengeteg szubjektivizmus van a vevői oldalon.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 12:48Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.
Én sem hiszem, hogy általánosságban rosszabb minőségűek az autók, mint 15 évvel ezelőtt, de azért a magam részéről 2 dolgot hozzátennék
- kerek 10 évet töltöttem BMW-kben, ezalatt 3 darab újan vett 3-as BMW-m volt (E91 LCI, F31 és F31 LCI és sajnos tanúja voltam az általam "érzékelt minőség" folyamatos romlásának, ami főleg az F31 és az F31 LCI között volt igen látványos. De ezek olyan dolgokban merültek ki, mint a "javíthatatlanul" nyikorgó tükör, akadozó csomagtérajtó-nyitás, "javíthatatlanul" zörgő/dübörgő hangrendszer, stb. szóval az ún "prémium" feeling ment bennem tönkre (korábban ilyenek egyszerűen nem történhettek meg a prémium kategóriában), ezért (is) hagytam ott a BMW-t mint márkát.
- a jelenlegi Skodámmal való tapasztalataim alapján nyugodtan és minden lelkifurdalás nélkül mondhatom, hogy a 4-es Octaviáknak /és valószínűleg az új skodáknak általában/ komoly minőségi problémáik vannak, és nem, ez már nem csak a "szoftveresedés" miatt van. 10.-én viszem (ismét) szervizbe az autót akkumulátor-probléma miatt, és előre szóltak, hogy megint többnapos történetre számítsak... VW-konszern termékről van szó, azért gondoltam, hogy érdemes megemlíteni a jelen kontextusban.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Az okosban, más nevére megvett alkatrészt, amit a Guszti majd beszereli a veranda előtt-el egyik szerelő, főleg márkaszerviz sem tud versenyezni.
Az már másik kérdés, hogy az online NAV világában mit csinál a vállalkozás a nevére okosban megvett alkatrésszel. Egyszer csak lesz egy 17M forintos raktárkészlete? Mert gondolom tovább már nem számlázza senkinek.
És persze az egészről neked nem lesz számlád. Full fekete az egész.
Ha jól tudom, autómosóban, kozmetikában dolgozol. Sok éven keresztül volt saját autómosó, autókozmetikám, jelenleg pedig 3-at üzemeltetek.
Amikor jancsi bácsi azt mondja, hogy Ő hozza a saját autósamponját, azzal szeretné, ha lemosnátok az autót, majd a saját lehúzójával, rongyával szeretné letisztázni, de cserébe kedvezményt kér, viszont, ha megsérül a felület, akkor vállald a felelősséget, mit mondasz?
Vagy Norbi kiporszívózza az autóját, ti csak kárpitozzátok meg részáron, mert ő olcsóbban porszívót, mit mondasz?
Amikor Tamás azt mondja, hogy kerámiázzátok le az autóját, de majd ő hozza a kerámia bevonatot, ti csak csináljátok meg, de garanciával, mit mondasz?
Vagy, amikor azt mondják, hogy miért fizessenek nektek 40-50-60k-t egy kárpitozásért, vagy 100-130-at egy polírozásért, amikor. A szomszéd fia Pistike rendelt egy gépet és már 2 autót meg is csinált egy 10-esért a kertben, miért fizessenek nektek ennyit, mit mondasz?
Ilyenekkel nem lehet és véleményem szerint nem is kel, versenyezni, mindenkinek a saját döntése ez. Megértem, ha valaki ezt választja, de ne hasonlítgassuk már mással össze, mert nem lehet.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Az előző postban leírtam, hogy miért.Shimano írta: ↑2024.01.07., vas. 12:08A gyertyák 4 év/60000km-re előírt cseréjének az indoka érdekelne,ha van infód erről azt szívesen venném mert ez aktuális most nálam,de körbekérdezem az ismerős autószerelőket is majd ez ügyben.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 11:22
Ha ellopod az unixtól, akkor pedig 100%![]()
70%-ot én még soha sem láttam egyébként. Ráadásul errefelé úgy néz ki, hogy viheted a szerelőhöz az általad megvett 50%-os kedvezménnyel beszerzett alkatrészt, de akkor nem az az óradíj van, mintha nála vennéd. Akkor pedig te is csak kb a felét kapod meg az Ő kedvezményének, vagy annyit sem. Ez ilyen, nem tudom, h felétek, hogy működik.
Nálunk úgy működik hogy a kisebb karbantartásokat,javításokat,olajcsere,fékbetét,stb megcsináljuk a kozmetikai műhelyben,(egyikünk,nem én, szeret és tud is ezzel foglalkozni)és ugyan nekünk is van kedvezmény az unixtól,kb 30%,de nagyobbat kapunk egy ismerős szaki adataival akivel jó kapcsolatba vagyunk,általában 50-70%-ot az alkatrészekre.Ez a jó pénz az autószerelőknél,nem is annyira az óradíj,de hát ezt te is tudod.
Az okosban, más nevére megvett alkatrészt, amit a Guszti majd beszereli a veranda előtt-el egyik szerelő, főleg márkaszerviz sem tud versenyezni.
Az már másik kérdés, hogy az online NAV világában mit csinál a vállalkozás a nevére okosban megvett alkatrésszel. Egyszer csak lesz egy 17M forintos raktárkészlete? Mert gondolom tovább már nem számlázza senkinek.

Ha jól tudom, autómosóban, kozmetikában dolgozol. Sok éven keresztül volt saját autómosó, autókozmetikám, jelenleg pedig 3-at üzemeltetek.
Amikor jancsi bácsi azt mondja, hogy Ő hozza a saját autósamponját, azzal szeretné, ha lemosnátok az autót, majd a saját lehúzójával, rongyával szeretné letisztázni, de cserébe kedvezményt kér, viszont, ha megsérül a felület, akkor vállald a felelősséget, mit mondasz?
Vagy Norbi kiporszívózza az autóját, ti csak kárpitozzátok meg részáron, mert ő olcsóbban porszívót, mit mondasz?
Amikor Tamás azt mondja, hogy kerámiázzátok le az autóját, de majd ő hozza a kerámia bevonatot, ti csak csináljátok meg, de garanciával, mit mondasz?
Vagy, amikor azt mondják, hogy miért fizessenek nektek 40-50-60k-t egy kárpitozásért, vagy 100-130-at egy polírozásért, amikor. A szomszéd fia Pistike rendelt egy gépet és már 2 autót meg is csinált egy 10-esért a kertben, miért fizessenek nektek ennyit, mit mondasz?
Ilyenekkel nem lehet és véleményem szerint nem is kel, versenyezni, mindenkinek a saját döntése ez. Megértem, ha valaki ezt választja, de ne hasonlítgassuk már mással össze, mert nem lehet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Másrészt, a sötétzöldek által generált gyors eur besorolás változás sajnos olyan műszaki megoldásokat igényeltek, amik kedvezőtlen hatással voltak/vannak a motorokra, hiába szólt a szakmai kamara, hogy ez így nem lesz jó, a politikusokat ez nem érdekelte, ezért lett sok anomália, MINDEGYIK gyártónál és ezért is égnek ki pölö a diesel BMW-k manapság hetente pár db. Lehet változás, de nem így, ez egy elfuserált dolog volt, a felhasználókat azonban ez nem érdekli. Nekik tetszik, ha azt mondják a politikusok, hogy zöldebb világot építenek, de persze legyen minden erősebb, fogyasszon kevesebbet és legyen hibátlan működésű. Én értem, de valjuk be, ez utópia.
Ha egy gyertya 4 évig áll a polcon, akkor nincs baja, de ha beépíted és működés közben megkapja a terhelést úgy, mint többszáz fokos hőmérséklet, vagy 10-20 000 volt feszültség, akkor már elkezd degradálódni. Ezt szerintem nem kell tovább magyarázni. A km egzakt, az idő, a tapasztalatokból adódó elővigyázatossági csereperiódus.
Igen, de nem a kereskedés részen, hanem a szervizben. A márkaszervizek egyébként kb minden márkánál egyforma séma alapján működnek, kisebb-nagyobb márka specifikus eltéréssel.
Egy vitát egyébként így lezárni, hogy mondhatsz, amit akarsz, úgy sem fogadom el, mert más a véleményem, megjegyzem elég aggályos.
Szívesen segítek, ha nem tudsz valamit, ha pedig nem érted, akkor szívesen elmagyarázom.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.nemtomm írta: ↑2024.01.07., vas. 12:00Ahogy elnézem sajnos az autók minősége sokkal rosszabb lett mint 10-15 éve …mindent ki kell cserélni ha kell ha nem mert előírják a mérnökök sokmindent feleslegesen…egyébként a szervizzel kapcsolatban mindent meg lehet magyarázni de nem ésszerű sokszor a dolog… a gyertya ha 4 évig áll a polcon akkor elromlik?
Na mindegy részemről befejezem a meddő vitát mert nem látom sok értelmét ! Egyébként te Vw márka kereskedésben dolgozol, hogy ennyire véded a márkaszervizt?
Másrészt, a sötétzöldek által generált gyors eur besorolás változás sajnos olyan műszaki megoldásokat igényeltek, amik kedvezőtlen hatással voltak/vannak a motorokra, hiába szólt a szakmai kamara, hogy ez így nem lesz jó, a politikusokat ez nem érdekelte, ezért lett sok anomália, MINDEGYIK gyártónál és ezért is égnek ki pölö a diesel BMW-k manapság hetente pár db. Lehet változás, de nem így, ez egy elfuserált dolog volt, a felhasználókat azonban ez nem érdekli. Nekik tetszik, ha azt mondják a politikusok, hogy zöldebb világot építenek, de persze legyen minden erősebb, fogyasszon kevesebbet és legyen hibátlan működésű. Én értem, de valjuk be, ez utópia.
Ha egy gyertya 4 évig áll a polcon, akkor nincs baja, de ha beépíted és működés közben megkapja a terhelést úgy, mint többszáz fokos hőmérséklet, vagy 10-20 000 volt feszültség, akkor már elkezd degradálódni. Ezt szerintem nem kell tovább magyarázni. A km egzakt, az idő, a tapasztalatokból adódó elővigyázatossági csereperiódus.
Igen, de nem a kereskedés részen, hanem a szervizben. A márkaszervizek egyébként kb minden márkánál egyforma séma alapján működnek, kisebb-nagyobb márka specifikus eltéréssel.
Egy vitát egyébként így lezárni, hogy mondhatsz, amit akarsz, úgy sem fogadom el, mert más a véleményem, megjegyzem elég aggályos.
Szívesen segítek, ha nem tudsz valamit, ha pedig nem érted, akkor szívesen elmagyarázom.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
A gyertyák 4 év/60000km-re előírt cseréjének az indoka érdekelne,ha van infód erről azt szívesen venném mert ez aktuális most nálam,de körbekérdezem az ismerős autószerelőket is majd ez ügyben.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 11:22
Ha ellopod az unixtól, akkor pedig 100%![]()
70%-ot én még soha sem láttam egyébként. Ráadásul errefelé úgy néz ki, hogy viheted a szerelőhöz az általad megvett 50%-os kedvezménnyel beszerzett alkatrészt, de akkor nem az az óradíj van, mintha nála vennéd. Akkor pedig te is csak kb a felét kapod meg az Ő kedvezményének, vagy annyit sem. Ez ilyen, nem tudom, h felétek, hogy működik.
Nálunk úgy működik hogy a kisebb karbantartásokat,javításokat,olajcsere,fékbetét,stb megcsináljuk a kozmetikai műhelyben,(egyikünk,nem én, szeret és tud is ezzel foglalkozni)és ugyan nekünk is van kedvezmény az unixtól,kb 30%,de nagyobbat kapunk egy ismerős szaki adataival akivel jó kapcsolatba vagyunk,általában 50-70%-ot az alkatrészekre.Ez a jó pénz az autószerelőknél,nem is annyira az óradíj,de hát ezt te is tudod.
Re: Autós topik autósoknak
Ahogy elnézem sajnos az autók minősége sokkal rosszabb lett mint 10-15 éve …mindent ki kell cserélni ha kell ha nem mert előírják a mérnökök sokmindent feleslegesen…egyébként a szervizzel kapcsolatban mindent meg lehet magyarázni de nem ésszerű sokszor a dolog… a gyertya ha 4 évig áll a polcon akkor elromlik?Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 10:31Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
Na mindegy részemről befejezem a meddő vitát mert nem látom sok értelmét ! Egyébként te Vw márka kereskedésben dolgozol, hogy ennyire véded a márkaszervizt?
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Autós topik autósoknak
Nekem a ZSU-nál van ilyen kedvezményem. 30-50% Termékfüggő.
Ellenben mióta új szerelőm van, pontosan így van ahogy Vinkler írja. Közölte,hogy ha én viszem az alkatrészt,akkor 3 ezerrel magasabb az óradíj és még az sem biztos,hogy ugyanannyi idő alatt elkészül. Vagyis lehet 2-3+óra lesz felszámolva.
Egyébként ő is vásárol a ZSU-nál (is) Emellett, nem vállal garanciát alkatrész hiba miatt,ha nem ő adja. (hiába én is ugyanabból a boltból veszem)
Ellenben mióta új szerelőm van, pontosan így van ahogy Vinkler írja. Közölte,hogy ha én viszem az alkatrészt,akkor 3 ezerrel magasabb az óradíj és még az sem biztos,hogy ugyanannyi idő alatt elkészül. Vagyis lehet 2-3+óra lesz felszámolva.
Egyébként ő is vásárol a ZSU-nál (is) Emellett, nem vállal garanciát alkatrész hiba miatt,ha nem ő adja. (hiába én is ugyanabból a boltból veszem)
Online
Ha ellopod az unixtól, akkor pedig 100%
70%-ot én még soha sem láttam egyébként. Ráadásul errefelé úgy néz ki, hogy viheted a szerelőhöz az általad megvett 50%-os kedvezménnyel beszerzett alkatrészt, de akkor nem az az óradíj van, mintha nála vennéd. Akkor pedig te is csak kb a felét kapod meg az Ő kedvezményének, vagy annyit sem. Ez ilyen, nem tudom, h felétek, hogy működik.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Van egy kedvezmény kuponfüzet. Különböző karbantartásokhoz, eltérő kedvezmények, de kb 25-30%.Shimano írta: ↑2024.01.07., vas. 11:14És mi az oka?,mármint annak hogy 4 év vagy 60000km a csereperiódus a gyertyáknál?Arról van infód hogy a 4+ kedvezmény mennyibe is fáj egy autósnak,mert az ugye megvan hogy az autószerelők,vagy azok segítségével mások is 50,de sok esetben akár 70%-os kedvezménnyel is hozzájuthatnak az unixnál az alkatrészekhez.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 10:31
Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.![]()
Ha ellopod az unixtól, akkor pedig 100%

70%-ot én még soha sem láttam egyébként. Ráadásul errefelé úgy néz ki, hogy viheted a szerelőhöz az általad megvett 50%-os kedvezménnyel beszerzett alkatrészt, de akkor nem az az óradíj van, mintha nála vennéd. Akkor pedig te is csak kb a felét kapod meg az Ő kedvezményének, vagy annyit sem. Ez ilyen, nem tudom, h felétek, hogy működik.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
És mi az oka?,mármint annak hogy 4 év vagy 60000km a csereperiódus a gyertyáknál?Arról van infód hogy a 4+ kedvezmény mennyibe is fáj egy autósnak,mert az ugye megvan hogy az autószerelők,vagy azok segítségével mások is 50,de sok esetben akár 70%-os kedvezménnyel is hozzájuthatnak az unixnál az alkatrészekhez.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 10:31
Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.

Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Vasárnapi.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6129
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7554
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Autós topik autósoknak
Jaja, pl az ABS kocka kifekszik, akkor jön a felismerés, hogy a fékfolyadékot időben lecserélni nem hülyeség még anyagilag sem.Vinkler írta: ↑2024.01.07., vas. 10:31Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.nemtomm írta: ↑2024.01.06., szomb. 23:31
Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…![]()
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.nemtomm írta: ↑2024.01.06., szomb. 23:31
Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…![]()
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Azért kell mert a vw még az állásban is megbetegszik ha nincs cserélve benne minden amit a gyártó,kontstruktőr megálmodott.nemtomm írta: ↑2024.01.06., szomb. 23:31
Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…![]()

Érdekes az is a gyertyáknál hogy a csereperiódusa 4 év,vagy 60000km papíron,de ez is hogy,

A fékolajat állítólag kétévenként azért cserélik,(és itt sincs nézve az hogy mennyit is ment az autó,automatikusan cseréli a márkaszervíz kétévente),mert a blokkolásgátló csak a friss és üde fékolajjal tud jól működni.

Van egy 2007-es suzukim 1.3-as 16 szelepes benzines motorral,55000km-el vettem 6 évesen,és ez mióta nálam van új gyertyát csak most 137000km-nél kapott,de fékolajat még nem mióta nálam van,de az előző vw-im sem kaptak új fékolajat soha,és működtek így is.
Nekem az is a bajom ezzel most,hogy nem veszik figyelembe azt hogy mennyit is ment az autó,és automatikusan cserélnének mindent amit a gyár előír.35000km-nél a gyertya kuka,ugyan már.

Re: Autós topik autósoknak
Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …Shimano írta: ↑2024.01.06., szomb. 16:3799000ft volt a kétéves szerviz olaj,meg mindenféle szűrővel,most annyi a +,hogy gyertyákat is cserélnek,tehát a 150 + az csak a gyertya csere.Vinkler írta: ↑2024.01.06., szomb. 16:03Volt azóta áremelés is. Nem a gyertyacsere önmagában ennyi, ebben benne van a légszűrő is, meg sztem a pollenszűrő is, de nézd meg az ajánlatot. A gyertya sajnos nem olcsó.Shimano írta: ↑2024.01.06., szomb. 15:56Ez lemaradt.Nekem eddig semmi bajom nem volt a márkaszervizekkel,mert korrektül elvégezték a munkát,és minden egyéb kérést,kérdést is megoldottak,szóval rájuk merem bízni az autót,(persze hallottam már hajmeresztő,és elrettentő sztorikat is)
de ez a 150000 ft-os gyertyacsere azért durva,és ezt te sem vitathatod szerintem.
Nem tudom mennyi idő,munka ezt elvégezni ezen a verdán,de sokknak tűnik ez nekem.
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Autós topik autósoknak
99000ft volt a kétéves szerviz olaj,meg mindenféle szűrővel,most annyi a +,hogy gyertyákat is cserélnek,tehát a 150 + az csak a gyertya csere.Vinkler írta: ↑2024.01.06., szomb. 16:03Volt azóta áremelés is. Nem a gyertyacsere önmagában ennyi, ebben benne van a légszűrő is, meg sztem a pollenszűrő is, de nézd meg az ajánlatot. A gyertya sajnos nem olcsó.Shimano írta: ↑2024.01.06., szomb. 15:56Ez lemaradt.Nekem eddig semmi bajom nem volt a márkaszervizekkel,mert korrektül elvégezték a munkát,és minden egyéb kérést,kérdést is megoldottak,szóval rájuk merem bízni az autót,(persze hallottam már hajmeresztő,és elrettentő sztorikat is)
de ez a 150000 ft-os gyertyacsere azért durva,és ezt te sem vitathatod szerintem.
Nem tudom mennyi idő,munka ezt elvégezni ezen a verdán,de sokknak tűnik ez nekem.
De ezt az összeget említették már a három éves szerviznél is mikor kérdeztem hogy mire számíthatok a következőnél,csak akkor még nem beszéltük át hogy tételesen mit is fognak csinálni.
Na mindegy,holnap rákérdezek ezekre a garin túli dolgokra,aztán eldöntöm hogy mi is légyen,de most nagyon azon vagyok hogy elengedem.Fél nap munka kiesés,50km oda meg vissza + egy csomó pénz,hát nem is tudom hogy kell e ez nekem.

- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Az én történetem a már 15 éves Focus szervizeléssel márka szervizben annyi, hogy tavaly 430 ezer Ft.-ért csináltattam meg a komplett hátsó futóművemet.
Bent a munkahelyen jót röhögtek, hogy nóóórmáális
Egyik kolléga, akinek és fiának egy komoly maszek szervize van otthon - már a fiu csinálja - mondtam behozom a részletes számlát és mondja már meg, hogy ők pont evvel az alkatrész cserékkel 2 nap alatt mennyiért csinálták volna meg.
Másnap szólt, hogy ők 300-ért megcsinálták volna. Ja mondom az minusz áfa kb.
Két rugó, lengőkarok kompletten + ez meg az.
Azt is látni illik az ilyen szervizelésnél, hogy kinek milyen szerszámparkja van, ha vágni, hegeszteni, melegíteni, törik, szakad téma van. Két szerelő csinálta meg 2 nap alatt.
A vidéki kis szervizesemnek - akinek a munkájával mindig meg voltam elégedve - el se mertem vinni, mert legalább 2 hetet kínlódott volna vele.
Azt is észrevettem, hogy a kis szervizek persze kevesebb pénzt kérnek, de nem tudni sosem, hogy pontosan mit csinálnak és mit raknak bele. A 27% minden sorban át van görgetve hozzám, így könnyű olcsónak lenni, hogy semmi járulékos költséget nem vállal. (tőlem a melóhelyen mindent levonnak)
Legközelebb abba a szintén komoly szervizműhelybe fogom elvinni, ahol az első szervizkörnél előtte-utána ilyen volt, ilyen lett fotókkal dokumentált szervizriportot kaptam. Gyertyák, szíjak nemtom mik voltak még. Az is relatív sok pénz volt, 168 ezer asszem. Mert szoktam váltogatni a szervizeket, hátha kiderül ez+az :)
Viszont el lehet érni egy olyan rendelkezésre állás faktort, hogy beülök és kirobogok németbe a Vulkánokért, kimegyek svájcba a rokonokhoz, meg tudok jelenni vele, mert nem egy lepukkant szar. Bármikor megyünk vele nyaralni, nem kell hétvégén sufni tuningolni. Igen, ez időnként pénzbe kerül, a kocsi értékéhez képest sokba.
Bent a munkahelyen jót röhögtek, hogy nóóórmáális
Egyik kolléga, akinek és fiának egy komoly maszek szervize van otthon - már a fiu csinálja - mondtam behozom a részletes számlát és mondja már meg, hogy ők pont evvel az alkatrész cserékkel 2 nap alatt mennyiért csinálták volna meg.
Másnap szólt, hogy ők 300-ért megcsinálták volna. Ja mondom az minusz áfa kb.
Két rugó, lengőkarok kompletten + ez meg az.
Azt is látni illik az ilyen szervizelésnél, hogy kinek milyen szerszámparkja van, ha vágni, hegeszteni, melegíteni, törik, szakad téma van. Két szerelő csinálta meg 2 nap alatt.
A vidéki kis szervizesemnek - akinek a munkájával mindig meg voltam elégedve - el se mertem vinni, mert legalább 2 hetet kínlódott volna vele.
Azt is észrevettem, hogy a kis szervizek persze kevesebb pénzt kérnek, de nem tudni sosem, hogy pontosan mit csinálnak és mit raknak bele. A 27% minden sorban át van görgetve hozzám, így könnyű olcsónak lenni, hogy semmi járulékos költséget nem vállal. (tőlem a melóhelyen mindent levonnak)
Legközelebb abba a szintén komoly szervizműhelybe fogom elvinni, ahol az első szervizkörnél előtte-utána ilyen volt, ilyen lett fotókkal dokumentált szervizriportot kaptam. Gyertyák, szíjak nemtom mik voltak még. Az is relatív sok pénz volt, 168 ezer asszem. Mert szoktam váltogatni a szervizeket, hátha kiderül ez+az :)
Viszont el lehet érni egy olyan rendelkezésre állás faktort, hogy beülök és kirobogok németbe a Vulkánokért, kimegyek svájcba a rokonokhoz, meg tudok jelenni vele, mert nem egy lepukkant szar. Bármikor megyünk vele nyaralni, nem kell hétvégén sufni tuningolni. Igen, ez időnként pénzbe kerül, a kocsi értékéhez képest sokba.
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...