nemtomm írta: ↑2024.01.06., szomb. 23:31
Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…

Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…
Azért kell mert a vw még az állásban is megbetegszik ha nincs cserélve benne minden amit a gyártó,kontstruktőr megálmodott.
Érdekes az is a gyertyáknál hogy a csereperiódusa 4 év,vagy 60000km papíron,de ez is hogy,

mert mi az hogy négy év,ha nem megyek vele egy métert sem akkor is?,vagy mi baja lehet egy gyertyának az idő múlásával?,nem az az ésszerű hogy km-hez kötik oszt jó napot?
A fékolajat állítólag kétévenként azért cserélik,(és itt sincs nézve az hogy mennyit is ment az autó,automatikusan cseréli a márkaszervíz kétévente),mert a blokkolásgátló csak a friss és üde fékolajjal tud jól működni.
Van egy 2007-es suzukim 1.3-as 16 szelepes benzines motorral,55000km-el vettem 6 évesen,és ez mióta nálam van új gyertyát csak most 137000km-nél kapott,de fékolajat még nem mióta nálam van,de az előző vw-im sem kaptak új fékolajat soha,és működtek így is.
Nekem az is a bajom ezzel most,hogy nem veszik figyelembe azt hogy mennyit is ment az autó,és automatikusan cserélnének mindent amit a gyár előír.35000km-nél a gyertya kuka,ugyan már.
