Te, ez már egy valódi Cybertruck? Lemaradtam valamiről, és gyártják már, vagy ez egy viccautó vagy mém?
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2806
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2712
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Autó de minek....
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
A téli abroncsoknak picit mélyebb a mintázata és az anyaga is puhább.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13977
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Sőt, mondok olyat, hogy egyazon méretben is lehet különbséget észlelni komfortban a téli és a nyári gumi között a téli javára!zoli73 írta: ↑2023.11.18., szomb. 14:22Ez teljesen logikus, a nyári gumi alacsonyabb profilú, ráadásul a felni is nagyobb benne, naná, hogy ezzel feszesebb, pattogósabb.ZolaBA írta: ↑2023.11.18., szomb. 12:13Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!![]()
A téli magasabb profilú, "ballonosabb", kisebb súly, ezért érzed konfortosabbnak.
Nálam is ez a helyzet, a nyári 225/45 17", a téli 205/55 16", ráadásul a téli gumi "csak" lemezfelnin van, így a komplett súlya kb. a fele a nyárinak, ami alufelnin van. Jelentős a kontraszt a kettő között.
A téli abroncsoknak picit mélyebb a mintázata és az anyaga is puhább.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A téli magasabb profilú, "ballonosabb", kisebb súly, ezért érzed konfortosabbnak.
Nálam is ez a helyzet, a nyári 225/45 17", a téli 205/55 16", ráadásul a téli gumi "csak" lemezfelnin van, így a komplett súlya kb. a fele a nyárinak, ami alufelnin van. Jelentős a kontraszt a kettő között.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4644
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3174
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Ez teljesen logikus, a nyári gumi alacsonyabb profilú, ráadásul a felni is nagyobb benne, naná, hogy ezzel feszesebb, pattogósabb.ZolaBA írta: ↑2023.11.18., szomb. 12:13Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!![]()
A téli magasabb profilú, "ballonosabb", kisebb súly, ezért érzed konfortosabbnak.
Nálam is ez a helyzet, a nyári 225/45 17", a téli 205/55 16", ráadásul a téli gumi "csak" lemezfelnin van, így a komplett súlya kb. a fele a nyárinak, ami alufelnin van. Jelentős a kontraszt a kettő között.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5019
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3275
Re: Autós topik autósoknak
Ez így van, minél nagyobb a felni, gyakorlatilag annál nehezebb is, leszámítva a speciális ötvözetű megoldásokat. De abból egy garnitúra egy átlag autó árába kerül kb., szóval nem az a jellemző.ZolaBA írta: ↑2023.11.18., szomb. 12:13Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!![]()

A nagyobb rugózatlan tömeg pedig rossz hatással van a menetdinamikára.
Pár éve a Skodámon még 225/45r17 kerék volt, így vettem. Amikor új téli gumi kellett első dolgom volt, hogy néztem 15-ös felnit hozzá, és 195/65r15 gumikat tettem rá. Sokkal jobb volt vele menni, amellett, hogy mennyivel olcsobb is ugye.
A terv az volt, hogyha a nyári is elkopik, akkor abból is 195-öst veszek majd, és eladom a 17-es felniket.
Persze Tesco parkolóban nem mutat olyan jól, de engem ez sosem érdekelt.
Aztán jött a céges autó, igy a Skodát eladtam. Ezen a PUG308-ason pedig még az elfogadható méretű 205/55r16 papucsok vannak.
De ha saját autóm lenne, biztos hogy mindig a lehető legkisebb kerékkel járnék vele.
Csak a Marantz! :-D
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13977
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Mi ezen meglepő? Különböző felnik, különböző gumik. Gondolom a nyári “telibb”, mint a téli. Lehet, hogy acél felnivel még könnyebb lenne. Ilyenkor szoktam mondani, hogy “könnyűfém felni, mi?! “ZolaBA írta: ↑2023.11.18., szomb. 12:13Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!![]()

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1900
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!

Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Online
Egyébként nyilván nem mindegy, hogy hogy, miként használjuk, mennyire akkumulátor barát a felhasználás. Az sem mindegy, hogy télen fűtött garázsból indulsz és az sem, hogy van, hogy hetekig be sem indítod az autót. Alapbol azért sok összetevős ez, de sajnos a tendencia látszik.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13977
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Általában több beszállítója is van, sokszor fel sincs tűntetve, hogy kitől.stx írta: ↑2023.11.12., vas. 13:27Igen, van olyan.Vinkler írta: ↑2023.11.11., szomb. 08:52Azt figyeltem meg, hogy az akkumulátorok minősége iszonyatos mértékben romlott az elmúlt években, annak ellenére, hogy az áruk megsokszorozódott.
Manapság 3-4 év az átlagos élettartam, míg anno nem ritkán 8-10 évet is kibírtak. Nekem volt olyan autóm, amiben a gyári 12 éves akkumulátor volt, amikor eladtam.
Ehhez persze, hozzájön az új autók megnövekedett elektromos igénye is, de a fogyasztókat pár perc után lekapcsolja a vezérlő, szóval nyugalmi áramfelvétel nem igazán van onnantól. Mondjuk a kulcsot érdemes minimum 5 méterre tárolni az autótól.![]()
Előző autómban 9,5 év után halt meg mostani, 7,5 éves és még semmi baja (indítás után a start-stop gomb off). Minden gyártónak van saját beszállítója. Ami az enyémben van (számomra) tök ismeretlen név, de valahogy jobb, mint a Banner, meg hasonlók.
Egyébként nyilván nem mindegy, hogy hogy, miként használjuk, mennyire akkumulátor barát a felhasználás. Az sem mindegy, hogy télen fűtött garázsból indulsz és az sem, hogy van, hogy hetekig be sem indítod az autót. Alapbol azért sok összetevős ez, de sajnos a tendencia látszik.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 909
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 449
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Igen, van olyan.Vinkler írta: ↑2023.11.11., szomb. 08:52Azt figyeltem meg, hogy az akkumulátorok minősége iszonyatos mértékben romlott az elmúlt években, annak ellenére, hogy az áruk megsokszorozódott.
Manapság 3-4 év az átlagos élettartam, míg anno nem ritkán 8-10 évet is kibírtak. Nekem volt olyan autóm, amiben a gyári 12 éves akkumulátor volt, amikor eladtam.
Ehhez persze, hozzájön az új autók megnövekedett elektromos igénye is, de a fogyasztókat pár perc után lekapcsolja a vezérlő, szóval nyugalmi áramfelvétel nem igazán van onnantól. Mondjuk a kulcsot érdemes minimum 5 méterre tárolni az autótól.![]()
Előző autómban 9,5 év után halt meg mostani, 7,5 éves és még semmi baja (indítás után a start-stop gomb off). Minden gyártónak van saját beszállítója. Ami az enyémben van (számomra) tök ismeretlen név, de valahogy jobb, mint a Banner, meg hasonlók.
Online
Őszintén kívánom, hogy más meglepetést már ne tartogasson számodra ez az autó. Kicsit már sok ez az anomália.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4644
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3174
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Az hogy lehet, hogy a gyártó erre csak ennyi idő után jött rá? Ahogy írod, a manual nem tesz rá utalást, akkor erről nem kellett volna a tulajdonosokat utólag értesíteni?Aszpirin írta: ↑2023.11.11., szomb. 18:12Lehet, hogy ez a szándék, de az én autómban annyi jó szándék csúszott már félre, hogy csak egy lehelletvékony habréteg lenne a tortán, ha kiderülne, hogy ez sem működik jól. A járgány egyébként 2021-es gyártású. Még annyit, hogy nem volt még elég idő arra, hogy bizonyosra vehető legyen, hogy a kessy és a kulcs 5m-nél esetleg közelebb való tárolása okozza az akku problémáját nálam, ez részemről csak egy teória egyelőre, amit nem szignifikáns mennyiségű teszt már alátámasztott, de ennyi.
Őszintén kívánom, hogy más meglepetést már ne tartogasson számodra ez az autó. Kicsit már sok ez az anomália.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Lehet, hogy ez a szándék, de az én autómban annyi jó szándék csúszott már félre, hogy csak egy lehelletvékony habréteg lenne a tortán, ha kiderülne, hogy ez sem működik jól. A járgány egyébként 2021-es gyártású. Még annyit, hogy nem volt még elég idő arra, hogy bizonyosra vehető legyen, hogy a kessy és a kulcs 5m-nél esetleg közelebb való tárolása okozza az akku problémáját nálam, ez részemről csak egy teória egyelőre, amit nem szignifikáns mennyiségű teszt már alátámasztott, de ennyi.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Re: Autós topik autósoknak
A kessy csak mozgás közben aktív ha jól tudom,ha nincs mozgásban a kulcs akkor az alvó állapotba kerül,és leállítja a kapcsolatot az autó felé.De lehet ez csak az újabb modellekben van,ha jól rémlik 2019-től van egy ilyen módosított kessy.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ez a probléma szerintem (bár nem vagyok benne biztos, Vinkler biztosan jobban tudja) 4-es Octavia-nál csak a Style és afölötti kiviteleket érinti, Kessy csak azokban van tudtommal (de lehet, hogy tévedek).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Re: Autós topik autósoknak
Nem semmi, ha ezt tudná minden Oktavia tulaja sokkal kevesebb lenne az ilyen panasz…de gondolom házon belül mindenkit érintVinkler írta: ↑2023.11.11., szomb. 15:16A Kessy megjelenésekor mondták az oktatáson, hogy 5 méternél távolabb érdemes tárolni a kulcsot, különben előfordulhat, hogy az autó nem kerül “alvó” állapotba.
"Az igazi barát szemből támad."
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13977
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Azt nem is érdemes.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5019
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3275
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13977
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A Kessy megjelenésekor mondták az oktatáson, hogy 5 méternél távolabb érdemes tárolni a kulcsot, különben előfordulhat, hogy az autó nem kerül “alvó” állapotba.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1900
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
kemény!

Nem akarok vájklni, de érdekelne, hogy Vinker ezt eddig is tudta csak nem sejtette, most derítettétek ki a háttérben vagy jött egy új vw körlevél az ideges ügyfelek tájékoztatásához?

Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2806
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2712
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Volt 1.9 tdi 105 Le motoros octaviám ahhoz adtak olajat és neha nem is bírta ki olajcseréig. Mostani 2.0 tdi hez nem adtak és nem is kellett soha utántölteni. Mindkettő új kora óta volt van nálam hasznalatban. Nem tudom mitől függ.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Autós topik autósoknak
Nekem a 263 ezret futott BMW Z4-esem, M54B30 motorral a 10000 kilométer alatt, amit mentem vele, megevett 1,5 liter olajat. de főképp akkor fogyott, ha valamelyik szerpentinen 2-3-as sebességtől nem váltottam feljebb. Ez számomra még elfogadható...
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5019
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3275
Re: Autós topik autósoknak
Nekem a korábbi 1.3d Astrám volt így. Új kora és az eladáskori 288e km között (ekkor volt 11 éves) sosem kellett után tölteni. Pedig első 5-6 évben be volt tartva a gyári 30e km-es olajcsere periódus, és később is 20-25e km-t mentem vele 1 év alatt, akkor cseréltem benne olajat.
Előtte a benzines G Astrám is 145e km alatt egyszer sem kért olajat két csere között, pedig az is kb. 30e km-enként ment éves szervizre.
Csak a Marantz! :-D
Online
De sajnos egyre ritkább. Ahogy @feket663 írta, az új emissziós szabvány miatti szűk illesztésű, és nagyon híg olajjal működő motoroknál már nem meglepő sajnos. Anno csak a type R Civicem ette az olajat…
Jaaaah, meg az Opel Astrám.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13977
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Olyan is van.


Jaaaah, meg az Opel Astrám.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 909
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 449
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Online
Egyébként a 26 éves Golfom egy gramm olajat nem fogyaszt.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13977
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Azért akad olyan is.

Egyébként a 26 éves Golfom egy gramm olajat nem fogyaszt.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Az az olajfogyasztás azért még nem olyan vészes, 1,5 dl/1000 km, főképp egy bejáratós motornál. Lehet, hogy majd még összébb kopik, és mérséklődik, de ettől még nem kell a falnak menni, sajnos a mostani környezetvédelmi előírások miatt jó vékony olajakhoz tervezik a motorokat, kicsi a dugattyúgyűrűk előfeszítése is, így mellettük felszivárog egy kicsike olaj az égéstérbe, és ott meg elég, de egyébként nincs olyan motor, ami ne fogyasztaná a motorolajat, maximum nem veszed észre, mert telemegy gázolajjal, vagy párával, stb, így nem veszed észre, hogy csökken a szint. Gyakori regenerálásnál simán előfordul, hogy nő a motorolaj szintje, az sem túl egészséges.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000