Azért akad olyan is.
Egyébként a 26 éves Golfom egy gramm olajat nem fogyaszt.

Azért akad olyan is.
Az az olajfogyasztás azért még nem olyan vészes, 1,5 dl/1000 km, főképp egy bejáratós motornál. Lehet, hogy majd még összébb kopik, és mérséklődik, de ettől még nem kell a falnak menni, sajnos a mostani környezetvédelmi előírások miatt jó vékony olajakhoz tervezik a motorokat, kicsi a dugattyúgyűrűk előfeszítése is, így mellettük felszivárog egy kicsike olaj az égéstérbe, és ott meg elég, de egyébként nincs olyan motor, ami ne fogyasztaná a motorolajat, maximum nem veszed észre, mert telemegy gázolajjal, vagy párával, stb, így nem veszed észre, hogy csökken a szint. Gyakori regenerálásnál simán előfordul, hogy nő a motorolaj szintje, az sem túl egészséges.

Nem kell. A gyárban a minimumra töltik.


Igen, ezért is írtam az 5 métert.Aszpirin írta: ↑2023.11.11., szomb. 10:55Ez fontos, és kiemelendő.
Sőt, az az érzésem, hogy nekem ez okozta az eddigi problémáimat.
Van ugyanis egy kulcsakasztó a lakásban (a bejárati ajtó nellett belül), amit használok mindenféle kulcshoz (beleértve az autókulcsot is), ami viszont közel van az autó szokásos parkolási helyéhez (akkor is, ha az a garázsban van).
Azt figyeltem meg, hogy ha a kulccsal auz autó felé közelítek, jól hallható "történések" zajlanak benne.... ersze fogalmam sincs, hogy mik, de hangot adnak ki.
Ezért pár napja beviszem a házba "mélyebben" a kulcsot, és láss csodát, két nap használatlanság után a csütörtöki fagyos reggelen is pöccre indult.
Szóval lehet, hogy user error, de annnak még nem találtam nyomát a manuálban, hogy erre figyelni kell...
(a manual-ról egyébként nagyon megvan a véleményem... ami részben pozitív, de az, hogy nincs benne, hogy milyen olaj kell a különböző motorípusoknak, az számomra egy Skoda /VW-konszern?/ sajátosság újabban. Jópofa volt, amikor kiírta az autó /vasárnap, szóval sok sikert a márkaszerviz eléréséhez/, hogy töltsek utána olajat, és rejöttem, hogy a f.cking manual nem tartalmazza azt az információt, hogy MILYEN olajat pontosan, csak azt, hogy hívjam a márkaszervizet... Aztán hétfőn hívtam a budapesti márkaszervizt, és mondtak egy típusú olajat... de mivel /szerencsére/ nem találtam olyant, bementem a közeli márkaszervizbe, ami végül alvázszám alapján derítette ki, hogy nem is azt a típust kell, hanem egy másikat...)

Ez fontos, és kiemelendő.



Nem csak Octavia. Fabia is. Anyósom menekült tőle...Most van egy 5 éves Suzuki Swiftje, ami egy főnyeremény neki. Évente olaj/szűrő/mifene csere és semmi gondja.Aszpirin írta: ↑2023.11.10., pén. 17:48Az az elméletem a mai Octaviákkal kapcsolatban, hogy teletömték ugyan ficsörökel, amelyek mind-mind elektromosságot, sokszor az akkumulátor erejét igénylik (és itt egyáltalán nem a sokat szidott asszisztensekre meg infotainmentre gondolok, sokkal inkább az elektromos kézifére, az elektromos váltóra, a keyless openre, a keyless go-ra, ilyenekre), de valahogy mintha az akkumulátor, amit amúgyis jól megkínoz a start-stop divat, mintha nem lenne elég erős mindehhez... Nagyobb kellene bele, szvsz.

Ha jól olvastam vissza 2-3 nap állás után lemerül az aksi. Ha így van és megnézték akku teszterrel az aksit és az jónak bizonyult akkor valami lemeríti, "szívja" az akkut. Mivel ennyi elektronikus kütyü van benne lehet azok közül valamelyik a ludas. Lehet majd kitalálják, megoldják ezt is. Nem kizárt, hogy egyszer csak lesz erre is szervizinfó, visszahívás akármi.Aszpirin írta: ↑2023.11.10., pén. 17:48Az az elméletem a mai Octaviákkal kapcsolatban, hogy teletömték ugyan ficsörökel, amelyek mind-mind elektromosságot, sokszor az akkumulátor erejét igénylik (és itt egyáltalán nem a sokat szidott asszisztensekre meg infotainmentre gondolok, sokkal inkább az elektromos kézifére, az elektromos váltóra, a keyless openre, a keyless go-ra, ilyenekre), de valahogy mintha az akkumulátor, amit amúgyis jól megkínoz a start-stop divat, mintha nem lenne elég erős mindehhez... Nagyobb kellene bele, szvsz.

Az az elméletem a mai Octaviákkal kapcsolatban, hogy teletömték ugyan ficsörökel, amelyek mind-mind elektromosságot, sokszor az akkumulátor erejét igénylik (és itt egyáltalán nem a sokat szidott asszisztensekre meg infotainmentre gondolok, sokkal inkább az elektromos kézifére, az elektromos váltóra, a keyless openre, a keyless go-ra, ilyenekre), de valahogy mintha az akkumulátor, amit amúgyis jól megkínoz a start-stop divat, mintha nem lenne elég erős mindehhez... Nagyobb kellene bele, szvsz.

Ja. Civicben 9.5 éves volt az akku, reggel indult rendesen, délután meg csak nyünyögött. Bezzeg, a Banner bírta vagy 2 évig.. :-)



Én teljes mértekben megértem a problémádat, hidd el.Aszpirin írta: ↑2023.11.06., hétf. 23:13
Tamás, képzeld el a helyzetet: menned KELL Budapestre egy magbeszélésre, és reggel nem indul be az autód. Egy FALUBAN. Te mit csinálnál? B.szakodnál az asszisztenciával, vagy szólnál a havernak, hogy ugorjon át, és 10 perc múlva mehetsz?
Keresem a sokoldalas asszisztencia-tájékoztatót, de tuti valahol elhagytam, mert nem találom sehol :) Be kellett volna magolnom, tudom. Mea culpa.

Tamás, képzeld el a helyzetet: menned KELL Budapestre egy megbeszélésre, és reggel nem indul be az autód. Egy Szár nevű FALUBAN. Te mit csinálnál? B.szakodnál az asszisztenciával, vagy szólnál a havernak, hogy ugorjon át, és 10 perc múlva mehetsz? (a bikázás benne van az autó kézikönyvében, tehát nem valami "illegális" dolog)Vinkler írta: ↑2023.11.06., hétf. 23:03Eddig csak a BMW-s ismerőseim telefonjában volt gyorshívás funkcióba mentve a szerviz száma, de úgy látszik változnak az idők…Aszpirin írta: ↑2023.11.06., hétf. 22:51Ez mind szép és jó így leírva, de a helyzet az, hogy nem tudom mit csináltak vele, mert ezenkívül még két hibajjelenségért volt benn egy egész nap az autó. A másik két dologról (vészhívó meghibásodás, és a travel assist hibaüzenetek miatti n-edik szoftverfrissítésről) rendes munkalapot kaptam, az akkumulátorról csak egy hőpapírra nyomtatott fecnit, amin németül volt egy akkuteszteredmény. AKbmint egy nyugta. Kétlem, hogy órákig tesztelték volna, és semmiféle jegyzőkönyvet nem láttam. A fecnin az állt, hogy az akkumulátor okés, jól láthatóan valami akkuteszterből jött ki. Keresem itthon, de valószínűleg már kidobtam, mindenesetre ha kezembe akad, be fogom tenni ide szkennelve...
A bbeikázás házilag ment, az autót én vittem el szervizbe, a 24 óra nem biztos, hogy nem lett túllépve (nem is tudtam róla), de ha igen, nem sokkal. A helyszín a Porsche Tatabánya volt, a szerviztanácsadó neve és (céges) telefonszáma itt vana telefonomban, mert felvettem a kontaktjaim közé, annyi dolgom volt vele :)![]()
Ha külön garanciális munkalapot nem nyitottak az akksi problémára, akkor az teljesen biztos, hogy annak kivizsgálása nem történt meg úgy, ahogy az elő van írva.
Amennyiben a bikázás házilag ment, úgy nincs előírva semmilyen kötelezően elvégzendő feladat (miért is lenne), hiszen hivatalosan a garanciát nyújtó nem tud a problémádról. Ezért, jobb lett volna hivatalosan a segélyszolgálattal elvégeztetni, hiszen az érvényesítésnek vannak feltételei is, jól le van írva egy sok oldalas tájékoztatóba, amit nyilván senki sem olvas el.![]()

Eddig csak a BMW-s ismerőseim telefonjában volt gyorshívás funkcióba mentve a szerviz száma, de úgy látszik változnak az idők…Aszpirin írta: ↑2023.11.06., hétf. 22:51Ez mind szép és jó így leírva, de a helyzet az, hogy nem tudom mit csináltak vele, mert ezenkívül még két hibajjelenségért volt benn egy egész nap az autó. A másik két dologról (vészhívó meghibásodás, és a travel assist hibaüzenetek miatti n-edik szoftverfrissítésről) rendes munkalapot kaptam, az akkumulátorról csak egy hőpapírra nyomtatott fecnit, amin németül volt egy akkuteszteredmény. AKbmint egy nyugta. Kétlem, hogy órákig tesztelték volna, és semmiféle jegyzőkönyvet nem láttam. A fecnin az állt, hogy az akkumulátor okés, jól láthatóan valami akkuteszterből jött ki. Keresem itthon, de valószínűleg már kidobtam, mindenesetre ha kezembe akad, be fogom tenni ide szkennelve...
A bbeikázás házilag ment, az autót én vittem el szervizbe, a 24 óra nem biztos, hogy nem lett túllépve (nem is tudtam róla), de ha igen, nem sokkal. A helyszín a Porsche Tatabánya volt, a szerviztanácsadó neve és (céges) telefonszáma itt vana telefonomban, mert felvettem a kontaktjaim közé, annyi dolgom volt vele :)

Ez mind szép és jó így leírva, de a helyzet az, hogy nem tudom mit csináltak vele, mert ezenkívül még két hibajjelenségért volt benn egy egész nap az autó. A másik két dologról (vészhívó meghibásodás, és a travel assist hibaüzenetek miatti n-edik szoftverfrissítésről) rendes munkalapot kaptam, az akkumulátorról csak egy hőpapírra nyomtatott fecnit, amin németül volt egy akkuteszteredmény. AKbmint egy nyugta. Kétlem, hogy órákig tesztelték volna, és semmiféle jegyzőkönyvet nem láttam. A fecnin az állt, hogy az akkumulátor okés, jól láthatóan valami akkuteszterből jött ki. Keresem itthon, de valószínűleg már kidobtam, mindenesetre ha kezembe akad, be fogom tenni ide szkennelve...

Nem azt mondom, hogy valótlant állítasz, de egy garanciális akkumulátor vizsgálat nem egy sima akku teszter géppel mért fecnin kiírt eredmény alapján megy, hanem egy több órás terheléses töltés-merítés vizsgálatot követő jegyzőkönyv, összevetve az autó akku management vezérlőjéből kiolvasott adatok alapján történik. Ez gyári előírás és azt tudnod kell, hogy a gyártó ragaszkodik ehhez a protokollhoz, ettől eltérni nem lehet. Amennyiben nem így történt, úgy a márkaszerviz eljárása megkérdőjelezhető. A vezérlőben tárolva van az akku beillesztésétől kezdődően minden adat. Az is, hogy hány percet használtad a vészvillogót, a rádiót, a telefon kihangosítót, hány percig volt az autó akkumulátora nyugalmi állapotban, vagy alacsony töltöttségi állapotban. Minden akkumulátor meghibásodást ezen jegyzőkönyvek alapján a gyártó bírálja el, a márkaszerviznek egyébkent nyilván a csere lenne az érdeke, mert az akkumulátor cserét részére az importőr kifizeti! Egyszóval bevétel. Ráadásul a mobilitás garancia előírásainak megfelelően, a helyszíni segítségnyújtást (bikázást) követő 24 órán belül meg kell ejteni kötelezően ezt a vizsgálatot.Aszpirin írta: ↑2023.11.06., hétf. 21:55Mi történt valójában? Vagyis hazudnék? Oké, hagyjuk.Vinkler írta: ↑2023.11.06., hétf. 21:20Nem tudom, hogy mi történt valójában, hiszen nem vagyok részese, de azt tudom (mert tisztában vagyok a garanciális elszámolás részleteivel), hogy a történet így nagyon sántít. Több ponton is.Aszpirin írta: ↑2023.11.06., hétf. 20:09
Persze hogy startstopos. Mutass ma egy 2-3 éves autót, ami nem az....
Valami automatikus akkuteszter géppel "mérték be", kaptam egy fecnit, hogy az akksival minden rendben, és szóban ezt: "sajnos így nem áll módunkban garanciálisan cserélni az akkumulátort". Ezzel el volt intézve.![]()
![]()
(a "mérés még a múlt télen történt, amikor ugyanezeket a tüneteket produkálta az akksi. Ha két napig nem használtam az autót, a harmdik napon bikázni kellett. Már írtam róla akkor is itt a topikban, amlékeim szerint.)
(egyébként pontosan ezt a hozzáállást tapasztalom a VW-konszern szervizeiben. Ha valami sántít, akkor azt kell mondanom, hogy ott sántít valami nagyon a hozzáállással és cégkultúrával. mindegy másfél évig még valahogóy kibírom ezt a Skodát, aztán agyő VW-konszern! )

Mi történt valójában? Vagyis hazudnék? Oké, hagyjuk.Vinkler írta: ↑2023.11.06., hétf. 21:20Nem tudom, hogy mi történt valójában, hiszen nem vagyok részese, de azt tudom (mert tisztában vagyok a garanciális elszámolás részleteivel), hogy a történet így nagyon sántít. Több ponton is.Aszpirin írta: ↑2023.11.06., hétf. 20:09Persze hogy startstopos. Mutass ma egy 2-3 éves autót, ami nem az....nemtomm írta: ↑2023.11.05., vas. 21:39Gondolom start stoppos az aksi, (nem tudom a gyári beszállító márkáját) de ha kétszer lemerült az már sok ilyen rövid időn belül….95% , hogy aksi cserés csak nem szereti a márkakereskedés kicserélni gariban sajnos ez a tapasztalatom…de ha valami elszívja a powert azt meg ki lehet mérni….gondolom megy a vakarozás a csere miatt…![]()
Valami automatikus akkuteszter géppel "mérték be", kaptam egy fecnit, hogy az akksival minden rendben, és szóban ezt: "sajnos így nem áll módunkban garanciálisan cserélni az akkumulátort". Ezzel el volt intézve.![]()

Nem tudom, hogy mi történt valójában, hiszen nem vagyok részese, de azt tudom (mert tisztában vagyok a garanciális elszámolás részleteivel), hogy a történet így nagyon sántít. Több ponton is.Aszpirin írta: ↑2023.11.06., hétf. 20:09Persze hogy startstopos. Mutass ma egy 2-3 éves autót, ami nem az....nemtomm írta: ↑2023.11.05., vas. 21:39Gondolom start stoppos az aksi, (nem tudom a gyári beszállító márkáját) de ha kétszer lemerült az már sok ilyen rövid időn belül….95% , hogy aksi cserés csak nem szereti a márkakereskedés kicserélni gariban sajnos ez a tapasztalatom…de ha valami elszívja a powert azt meg ki lehet mérni….gondolom megy a vakarozás a csere miatt…![]()
Valami automatikus akkuteszter géppel "mérték be", kaptam egy fecnit, hogy az akksival minden rendben, és szóban ezt: "sajnos így nem áll módunkban garanciálisan cserélni az akkumulátort". Ezzel el volt intézve.![]()


Oooo, dehogynem! Ne legyünk már ennyire szemellenzősök, vagy demagógok. Vagyis lehetünk, csak már a fele sem igaz annak, amit a laikusok gondolnak. Sajnálom, de ez van.stx írta: ↑2023.11.06., hétf. 20:17Erre utaltam.
Az a baj, hogy keresztben-hosszában keverednek a gyártók. Már nem csak a német négyes, meg Seat, meg Skoda, hanem a francia, ahova belehullt (sajnos) a japán is (Nissan, Toyota). Mazda kezd kimászni, Honda/Acura nem állt be a sorba eddig. Remélem, nem is fog.
Az a baj egyre jobban ki akar bújni minden gyártó a garancia alól, pedig vastagon beszámítják a vételárba…azért egy sajtcetlitől többet várnék egy márkakereskedéstől…Aszpirin írta: ↑2023.11.06., hétf. 20:09Persze hogy startstopos. Mutass ma egy 2-3 éves autót, ami nem az....nemtomm írta: ↑2023.11.05., vas. 21:39Gondolom start stoppos az aksi, (nem tudom a gyári beszállító márkáját) de ha kétszer lemerült az már sok ilyen rövid időn belül….95% , hogy aksi cserés csak nem szereti a márkakereskedés kicserélni gariban sajnos ez a tapasztalatom…de ha valami elszívja a powert azt meg ki lehet mérni….gondolom megy a vakarozás a csere miatt…![]()
Valami automatikus akkuteszter géppel "mérték be", kaptam egy fecnit, hogy az akksival minden rendben, és szóban ezt: "sajnos így nem áll módunkban garanciálisan cserélni az akkumulátort". Ezzel el volt intézve.![]()

Erre utaltam.