A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Bele vagy szerelmesedve ebbe a Dreamscreen vászonba. De szerintem még sem te, sem én nem láttam ilyen vásznat...
Sokat olvasgattam róla én is. Itt egy szubjektív vélemény...
Ez is csak egy vélemény, akár a tied, vagy az enyém. De én ez alapján nem öltem volna bele "temérdek" pénzt... Pont a régi vásznammal van hasonlítva.
Köszönöm a tesztet!
Meglepő, és egy cseppet sem mulatságos....
Még ha a Dreamscreen-t hozta volna ki jobbnak ugyan ennyivel, az is csalódás lenne. Én úgy vagyok, hogy amennyiben valaminél ekkora árkülönbség van, az ne csak egy hangyányit, valamivel, műszerrel kimutatható legyen, hanem ahogy nagyjaink is megfogalmazták a "...a Holdról is látszik.."
Nem is értem hogyhogy, de nálam sokkal szakavatottabbak ezt mondták, akkor biztos úgy van.
Sebaj, majd legfeljebb átveszem az XY screen vásznadat!
Ha jobbnak érzed, akkor szuper.
Bár írtad hogy volt aki Dreamscreen-t vásznat cserélt le erre, én azért kíváncsi lettem volna a a Te véleményedre is. No sebaj, majd ha ezt már megszoktad még jobb lesz egy összehasonlítás hogy mit is tudna egy Ultra Weave V7 ehhez képest!
Sanyi!
Bele vagy szerelmesedve ebbe a Dreamscreen vászonba. De szerintem még sem te, sem én nem láttam ilyen vásznat...
Sokat olvasgattam róla én is. Itt egy szubjektív vélemény...
Ha jobbnak érzed, akkor szuper.
Bár írtad hogy volt aki Dreamscreen-t vásznat cserélt le erre, én azért kíváncsi lettem volna a a Te véleményedre is. No sebaj, majd ha ezt már megszoktad még jobb lesz egy összehasonlítás hogy mit is tudna egy Ultra Weave V7 ehhez képest!
A Német Heimkinoverein fórumon kaptam a tippet erre a vászonra, mint nagyon jó ár érték arányú fólia. Egyre több német fórumos váltott jobb nevű vásznakról. Volt, aki Elunevision szőtt vásznat cserélt, volt aki Dreamscreen-t és volt aki a Stewart Studiotek 130-at cserélte erre a relatív olcsó pvc fóliára.
A beszámolók alapján mindig pozitív volt a végeredmény. A vászon 0.9 Gain-es, nagyon finom struktúrájú, 360.000 perforáció négyzetméterenként. Nincs csillogás, nincs hotspot, amit fel szoktak róni a Stewart Studiotek 130 felületnek. A perforáció finomabb, mint a Stewart Micro, de még a Stewart Ultraperfnél is „kellemesebb”. Mindez azt jelenti, hogy már 2.9 méterről nem igazán venni észre a perforációt. Ez a Stewart Micro-nál 3.7 méter, az Ultraperfnél 3-3.2m az ajánlás szerint. Kicsit kétkedve fogadtam ezeket az adatokat, de végül úgy döntöttem, hogy felveszem a listámra...
Ez egy paraszt vakitasnak jo azon kivul h megmutatja melyik gepnek nagyobb a fenyereje, semmi masra nem valo a video kepsorozata csak a gepek kozti fenyero kulonbseg szemleltetesere! Ha ezt nem vagy kepes felismerni az a te szaktudasodat jellemzi! Nem szeretem a felre tajekoztatast!
Adott a Gtz380 kalibraltan 8000 plusz lumennel es adott az Xw7000 2600lumennel. Az hogy lehet hogy az XW7000 kepe nem sotetebb a GTZ380-hoz kepest pedig a harmadat eri el fenyeroben?
Javasolnék egy jó optikus felkeresését, máskor is jól jönne, ha ugyanazt látnád, mint mások.
Hiába terelnéd másfelé a tényeket. A vetítők egymás mellett vannak, ugyanazon a vásznon. Nem csak fényerő, de minden másban is jobban néz ki a XW7000, mint az NZ8. A fényerő különbség is látszik a két Sony között.
Ez tény és látható, tapasztalható és Eki sem szokott mellé beszélni!
Screenshot - 2023_ 10_ 27.png
Ha ugyanazon a fenyeron lennenek a gepek semmi kulonbseg nem lenne a kep fenyessege teren! Ehhez nem kell semmi optikus!
Adott a Gtz380 kalibraltan 8000 plusz lumennel es adott az Xw7000 2600lumennel. Az hogy lehet hogy az XW7000 kepe nem sotetebb a GTZ380-hoz kepest pedig a harmadat eri el fenyeroben?
Javasolnék egy jó optikus felkeresését, máskor is jól jönne, ha ugyanazt látnád, mint mások.
Hiába terelnéd másfelé a tényeket. A vetítők egymás mellett vannak, ugyanazon a vásznon. Nem csak fényerő, de minden másban is jobban néz ki a XW7000, mint az NZ8. A fényerő különbség is látszik a két Sony között.
Ez tény és látható, tapasztalható és Eki sem szokott mellé beszélni!
Hozzunk mar ossze egy ilyen projektor osszehasonlitos tesztet! Hozhatod a Sonykat meg epsont en meg viszek Christiet es egy 3chipes Runcot meg egy LS5 egy chipeset! Kozkivanatra akar egy F32 gepet is…
Mindenki a sajat szemevel megtapasztalhatja a tenyeket.
Ha ez a video helytálló..es tegyuk fel, hogy az, akkor erre adjal nekem magyarazatot.
Teljesen rendben van a nemet szovegertesem.
Adott a Gtz380 kalibraltan 8000 plusz lumennel es adott az Xw7000 2600lumennel. Az hogy lehet hogy az XW7000 kepe nem sotetebb a GTZ380-hoz kepest pedig a harmadat eri el fenyeroben? Most a JVC-t kihagyom a kepbol, jol latszik a videon h sotetebb a kepe…
Ha azonos fenyeron lettek volna bemutatva a keszulekek teljesen mas lenne a latvany.
Ez inkabb azt prezentalja jol hogy mondjuk milyen egy feher vaszonra valo vetites es milyen egy szurkere…! (Sonyk a feher, Jvc meg a szurke vaszon szemleltetes keppen)
En nem azt mondom ez a teszt hamis, viszont ez a valosagban rohadtul nem igy nezne ki!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Cseneles 2023.10.27., pén. 07:58-kor.
Mind a felhozatal, mind a lebonyolítás minden szinten profi. Ott kezdve, hogy megfelelő kalibráció, azonos fényerő (SDR-ben) ,a projektor gyártók részéről is érdeklődés és jelenlét...
Mondhatnám, hogy kár, hogy nálunk nincs olyan házimozival foglalkozó cég, aki akár hasonlót is meg tudna csinálni. Gondolom annyira kicsi a hazai piac, hogy egyszerűen nem éri meg.
* JVC DLA NZ800 * gerriets opera white microperf CS 135" * Trinnov Altitude16 * topping e50 *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
Ott a Menyus baratod xv7000-es gepe. 4500:1 illetve 6200:1 on/off kontrasztertekkel amit te mertel es kalibraltal majd feltoltotted a forumaba es a tiedbe is. Gondolom azzal sem talalkoztal?! Mellesleg minden gep kulfoldrol jon, amiket te arulsz azok is.
Most már akadj le rólam és a Sony-ról, de szerintem itt már mindenki csak nevet rajtad, így magad minősíted. A Te üzleted ezek a Sony-k nem rontják, így kár kardoskodni!
Ez az utolsó, hogy válaszolok neked.
A Menyus 7000-rese új. Gyárból már kontrasztvesztve jönne ki? Ne nevettesd már magad ki ennél is jobban!
Az én kontraszt méréseim nem hivatalosak, mint pl az Eki-é, ami egy helyen és egy műszerrel mér, stb.
Én egyet is tudok érteni veled abban az esetben ha a kijelentéseid helytállóak! A tényeknek részemről semmi köze anyagi érdekekhez! Menyus gepe… hat nem tudom minek nevezzük azt a 7000-est 4-6000:1 közötti kontrasztal. Felőlem hívhatjatok tökéletesnek is viszont 10000:1 on off kontraszt alatt eletemben nem lattam meg duplan szurt lcd gepet! Ja de….csak Sonykat!
Igy laikus szemmel lehet ez tokeletes is.
Nem hinnem hogy a tenyek nevetségesek, bar ha melletesszuk a gep arat lehet nevetni rajt rendesen az igaz!
Ott a Menyus baratod xv7000-es gepe. 4500:1 illetve 6200:1 on/off kontrasztertekkel amit te mertel es kalibraltal majd feltoltotted a forumaba es a tiedbe is. Gondolom azzal sem talalkoztal?! Mellesleg minden gep kulfoldrol jon, amiket te arulsz azok is.
Most már akadj le rólam és a Sony-ról, de szerintem itt már mindenki csak nevet rajtad, így magad minősíted. A Te üzleted ezek a Sony-k nem rontják, így kár kardoskodni!
Ez az utolsó, hogy válaszolok neked.
A Menyus 7000-rese új. Gyárból már kontrasztvesztve jönne ki? Ne nevettesd már magad ki ennél is jobban!
Az én kontraszt méréseim nem hivatalosak, mint pl az Eki-é, ami egy helyen és egy műszerrel mér, stb.
Ott a Menyus baratod xv7000-es gepe. 4500:1 illetve 6200:1 on/off kontrasztertekkel amit te mertel es kalibraltal majd feltoltotted a forumaba es a tiedbe is. Gondolom azzal sem talalkoztal?! Mellesleg minden gep kulfoldrol jon, amiket te arulsz azok is.
Ekki közzé tett egy videót, ami kicsi reményt ad, hogy a Sony tényleg megoldotta a kontrasztvesztés problémáját. Úgy fest, hogy a gtz esetében mindenképp.
1240 órás gtz380 2021/3 havi azaz több, mint 2,5 éves
Visszamérve 9800 lumen (gyári 10.000)
Kontraszt 15.000:1 (gyári 16.000:1)
Piros, zöld 100% pontok nem másztak el. A kék kicsit zsugorodott, de még könnyedén korrigálható.
Ez így nem néz ki rosszul. Lehet reménykedni, hogy az xw5000-nél és 7000-nél sem lesz probléma.
Erről beszéltem a páratartalomról, amiről Eki is, hogy nálunk nincs olyan klíma, ami ezt nagyban befolyásolná. Ezért nem is találkoztam ilyen gépekkel. A külföldről behozottokkal kapcsolatban, pedig óvatosságra intenék minden vásárlót.
Ez az én álláspontom.
Ekki közzé tett egy videót, ami kicsi reményt ad, hogy a Sony tényleg megoldotta a kontrasztvesztés problémáját. Úgy fest, hogy a gtz esetében mindenképp.
1240 órás gtz380 2021/3 havi azaz több, mint 2,5 éves
Visszamérve 9800 lumen (gyári 10.000)
Kontraszt 15.000:1 (gyári 16.000:1)
Piros, zöld 100% pontok nem másztak el. A kék kicsit zsugorodott, de még könnyedén korrigálható.
Ez így nem néz ki rosszul. Lehet reménykedni, hogy az xw5000-nél és 7000-nél sem lesz probléma.
ma "véletlenül megláttam" a DreamCInema-ban azt a Barco gépet...
Azt nem mondom, hogy csak hazaugrottam pénzért és már megyek is vissza megvenni a gépet, mert ez a gép (árát tekintve) sajnos nem az én ligámban játszik. Szerintem mások is vannak így ezzel ... de egy megnézést szerintem mindenképpen megér a dolog. Főleg mivel minden "szakmában" szükség van referenciákra, amikhez hasonlítunk minden mást. Szerintem ez a gép kiváló referencia ...
GyP
Hát ha lenne elötte egy Lumagen, vagy egy madVR Envy videoprocesszor, akkor még nagyobb lett volna az élmény. Szerintem.
Kár, hogy csak a Dune-vel vannak etetve ezek a felsőpolcos projektorok évek óta. Így volt ez a Sony GTZ-vel is és a korábbi Barco-kal is.
Igaz más környezetben, de láttam már a njordot 410 cm széles vásznon egy lumagennel és a hodr-t is egy madVR Envy Extreme társaságában szintén ugyanazon a vásznon. Eddigi mozis pályafutásom legjobb képi élménye volt (és hangi élménye szintén, de az nem ennek a topiknak a témája), amit projektortól láttam. Még a Freya-nál is jobban tetszett, igaz a Freya Németországban 6+ méter széles vászonra vetített és ott már szerintem elérte a saját maga és az objektív korlátait... vagy csak túl erős volt a konkurencia a 6 méter széles led fal személyében.
Na végtére is mindegy. Ezek már ahogy a német mondja "Ende der Fahnenstange"... ezen a szinten már egyre kevesebb a kompromisszum, amit meg kell kötni. Szuper gépek ezek!
* JVC DLA NZ800 * gerriets opera white microperf CS 135" * Trinnov Altitude16 * topping e50 *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
ma "véletlenül megláttam" a DreamCInema-ban azt a Barco gépet, amit a nyílt napokon lehet majd megnézni. A nevét nem merem leírni, mert megjegyezni sem bírom, de annyit elég annyit tudni, hogy 3 chip DLP, a 2560 pixeles képalkotó chip-ekből van benne 3db és rezgetve is van a kép, tehát 4K felbontást lehet nézni, "natív" 21:9 képarány mellett (bár én jobban örülnék ha a rezgetést ki lehetne kapcsolni ... de ezen a szinten ez már kb. mindegy). A "natív" szó itt most NEM azt jelenti, hogy a chip-ek ilyen képarányúak, erről szó sincs, ezek is a 16:10-es chip-ek, csak a "felesleges" részüket kitakarja az optikai rendszer. A lényeg nem ez, hanem az, hogy a gép szoftvere gyárilag fel van készítve a képarány "váltogatására" a képtartalom függvényében. Ez pedig jó dolog egy olyan világban, ahol kb. minden filmnek más a képaránya ... de a sorozatoknak szinte biztosan.
Természetesen lézer fényforrás van a gépben és brutális a fényerő ... amikor arra szükség van. A dinamikus lézer-vezérlés be volt kapcsolva, de olyan finoman dolgozott, hogy én még a végén is azt hittem, hogy ez nem volt aktív. Tavaly még észrevettem a működését, azóta vagy még finomították a szoftvert, vagy most "lágyabb" beállítással működött, de én SEMMIT nem vettem észre. Pislogtam is a végén, mint levelibéka az aludtejben, amikor kiderült, hogy igenis változott a lézer teljesítménye ...
Ja, az is kb. természetes, hogy SOHA nem vág bele a kép pixeleinek a fényességébe a rendszer, itt mindig minden képrészlet korrekt módon megjelenik a kép teljes felületén, hiszen minden egyes képhez külön állítja a lézer teljesítményét a DynaBlack. Hej, ha az UHP-s gépek dinamikus íriszei is így működtek volna annak idején ... de hát ezen már kár gondolkodni.
Ami még feltűnt, hogy most kevésbé láttam a rezgetés okozta homályosságot a képben. Ennek vagy az az oka, hogy valamit jobban csináltak meg ezen a gépen, mint a tavalyi "haverján" ... vagy egyszerűen csak romlik a szemem. A lényeg, hogy most nem éreztem homályosnak a képet az XPR miatt.
Azt nem mondom, hogy csak hazaugrottam pénzért és már megyek is vissza megvenni a gépet, mert ez a gép (árát tekintve) sajnos nem az én ligámban játszik. Szerintem mások is vannak így ezzel ... de egy megnézést szerintem mindenképpen megér a dolog. Főleg mivel minden "szakmában" szükség van referenciákra, amikhez hasonlítunk minden mást. Szerintem ez a gép kiváló referencia ...
Teljes mértékben tudatában vagyok a fény befogadási szögekkel és a reflexióval is. Nem hiába nem kamera állványt használok hanem mikrofon állványt amit kellő dőlésszögben tudom a vászonhoz és a nézési pozícióban lévő szem magasság szögéhez állítani. Kedves tőled, de tőled nem kívánok tanulni, főleg nem projektor kalibrálást. Azért köszönöm, ez nemes gesztus
Most hazuttoltad meg magad, mikor ismered és tudatában vagy a befogadási és visszaverődő fénynek a szögeivel. Hiszen, ha nem ALR vászon lenne, akkor nem is nagyon kelle foglalkozni nagymertékben a mérési szöggel sem. Hiszen hagyományos szögben is lehetne mérni az ALR felüleről, de nem lehet! Ezért is nem tudod megmérni pontosan a fényerőt, mivel, ha már szinte vízszintesen van a műszer, akkor már maga a saját árnyékát veti.
Na, szerintem mára ennyi elég volt, most már jobb, ha nem tetézed.
Hihetetlen, komolyan. Még egy sima fehér vászonnál is ha döntesz a műszer szögén 10 fokot már máris 2-3fl fénysűrűség különbséget mérsz! Minden vászonnál fontos és ha pontos akarsz lenni akkor a vászon átlós közepontjától számított és a nézési pozícióban elhelyezkedő néző szem pozíciójával bezáró szög dölésére kell pérhuzamosan állítani a műszert. A vászon bal és jobb szélével 90 fokos szöget bezárólag! Mondtam ne engem próbálj meg okítani! Ehhez alul képzett vagy a témában!