Adott egy pár Lua Con Brio. 3 utas álló doboz, 90 dB érzékenységű, kb. 24-25 m2-es szobában hallgatom, max. 85-90 dB-n, tehát a gyakorlatban sem nem kell elé erőmű. Volt már előtte egy kalapnyi erősítő rövidebb-hosszabb ideig; ami eszembe jut hirtelen:
- Kenwood KA-9100, ~100W @ 8 ohm
- Audiophonics Ncore végfok, 75W
- Musical Fidelity A5 CR, ~250W
- Nuforce Omnia A300SE, ~150W
- TMP Triton, ~50W
- TMP Ant, ~10W
Egyikkel sem volt rossz éppen, de miután elég halkan hallgatok zenét, valahogy az Anttal szerettem leginkább. Erre kaptam kölcsön egy ilyet: CEC HD53n. Ez sem combos, 13W. Érdekes, hogy ahogy az Antot, ezt is fejhallgatókhoz találták ki, kvázi mellékesen van rajta a hangfal terminál. És ezzel a legjobb, vagy ezzel tetszik legjobban a hangfal, fene tudja, hogy fogalmazzak. Biztos mérhető is a különbség, a Kenwood, az Ant és a CEC van/lesz kéznél, meg is tudom őket mérni. Viszont valahogy az a benyomásom, hogy a gain rengeteget számíthat ezeknek a dobozoknak. A CEC-en két fokozatban állítható a gain, és low gainen az igazi a műsor. Finomak a sávszélek, van részlet és némi dinamika a mély tartományban is (ezt az összes többi erősítő kivétel nélkül maszatolta eddig), leginkább ez tűnik fel. A középtartományt vakteszten jó eséllyel benézném a Kenwood és a CEC között, a sávszéleket és a dinamikát szerintem nem.
Odáig semmiképp nem mennék, hogy azt állítsam, egyik vagy másik erősítő mindenképp jobb bármelyik másiknál. Ezek szerintem mind remek erősítők, és biztos vagyok benne, hogy a nagyobb teljesítményű elektronikák egy kevésbé érzékeny doboz előtt, pláne egy nagyobb szobában jobban teljesítenének, nem is beszélve mondjuk egy olyan dobozról, ami lemegy 2 ohmig. Viszont valamiért az én fülemnek (és @vájtfül:) kollégának is, akinek a kölcsön erősítők egy részét köszönhetem) ezekhez a dobozokhoz, ebbe a szobába ez a kis CEC passzol a leginkább.
Már csak az a kérdés, hogy miért?
