asebestyen írta: ↑2023.09.07., csüt. 12:51
pärt írta: ↑2023.09.07., csüt. 12:48
asebestyen írta: ↑2023.09.07., csüt. 12:28
Háááát, ha évente 2x kell 1p-et áldozni, az már nagyon gáz?
Csak azoknak, akik nem jártasak... szóval levegő kienged, szelepmag kiteker, tej beönt szelepen keresztül, szelepmag vissza, kereket felfúj, gól. Ez azért nem egy vészes dolog.
Tudom, tudom, lustaság fél egészség...
A doglött csődőrtej kitrutymákolására gondoltam. Már hogy azt nem hagynám benne. Egyébként tényleg nem vagyok benne jártas, azért kérdezem.
Ahhoz kell oldószer, hogy a kikeményedett trutymót leszedd a gumiról. Felesleges szerintem.
Élettarmaban nem biztos, hogy számodra konstruktivan tudok nyilatkozni, mert nekem kb 3-6 hónap egy gumi élettartama szövetig koptatva. Természetesen függ, mit veszel végül, de én amiket ajánlottam, azokkal nem volt soha problémám, hogy beleszáradt volna. Ezezk a truyók (Speci, Orange Seal) teljesen könnyen pucolhatóak, semmilyen extra oldószer nem kell hozzá!!!
Tegyük fel megveszed végre a tubles gumid, feltöltöd 20ml-el, ha 1-2 tekerés után nem enged nagyon, akkor kész is vagy, ha nem, akkor belenyomsz még 5-10ml-t, ezzel 99% a siker. Ez a lötyi, 6 hónapot biztos, hogy kibir, amennyiben nem kapsz sok defektet és megmarad a gumiban. Ha sok kifolyik menet közben, azt észre fogod venni a vázon, mert lesznek rajta kis pöttyök, amiket simán le tudsz szedni/dörszölni egy ronggyal. Ekkor rátöltessz megint egy kicsit.
1 évig szerintem simán jó vagy ezekkel, utána sem kell semmit csinálnod, mert egy vékony rugalmas réteget fognak képezni a külsőn, mint egy hajszálvékony latex belső, úgy képzeld el.
Amennyiben 1 év után zavar ez a réteg, ami nem kéne, mert egyrészt amennyit kopott a gumid, kb azzal egyenértékű súlytöbblet, másrészt meg ez a vékony hártya is meg tud fogni egy kisebb bökést!
Szóval 1 év után 2 választásod van, vagy rátöltesz 10-15ml-t és kész vagy megint 1 évre, vagy a következő nagyobb vágásig.
Másik opció, ha időmilliomos vagy, szétkapod, kitörlöd és újra feltöltöd utána.
Nekem a felni peremébe tud beleragadni, de úgy képzeld el kb, mintha egy nyúlosabb sziloplaszt lenne, simán kézzel le tudod szedni a nagyját, aztán egy ronggyal meg átmész még utána rajta és kitörlöd. Nagyon max 3-5 perc/kerék, ha full alapos vagy. Én a felnit minden gumicsere után letakaritom amúgy, a gumit értelemszerűen nem.
Viszont volt, hogy belsőt tettem bele végül, mert túl nagy volt a vágás, a gumiból még könnyebb volt kitörölni amúgy a maradék tejet, nagyjából 1-2 percet vett igénybe.
Túlgondolod az egészet, amennyit koptattad itt a témában a billentyűt, annál kevesebb idődbe fog kerülni évente az install+karbantartás még a legmaximalistább hozáállással számolva is! Vágj bele!