


ez felhasználásfüggő is. akut vertésen jobb, ha temrészetes ellenállása van a féknek, váltónak. nekem merészebb ereszkedésen volt rossz élményem a villanyváltóval, ahol két mikrokapcsolót nyomogatsz a váltókarnak álcázott kapcsolókkal. akaratlanul is beváltottam. a fék is egy ilyen dolog, hogy kell a visszajelzés, hol jársz, ha pontosan akarsz adagolni. olyen ez, mint a versenyautóban a kormány közvetlensége. normál felhasználáson nem anyira érdekesek ezek, de akik versenyeznek, ott azárt jobban eggyé tudsz válni a simán mechanikai elven működő rendszerekkel. Nyilván, nekem is már tökmindegy lenne, nem használom a bicajt olyan tempón, ahol már jelemtős különbségek vannak bicaj és bicaj közöt, csupán annyi, volt idő, amikor 35el melegítettünk, 50-el mentünk és 40-el pihentünk. olyan szerencsés helyzetben voltam, hogy viszonylag jó hatásfokú bicajon ültem, így megszoktam, hogy mozog lassan is. Egyszerűen nekem az a közvetlen élmény kel, az a nyers érzés.pärt írta: ↑2023.08.25., pén. 21:37Ákos nem is igazán a fékerőt, sokkal inkább az adagolhatóságot kritizálja, amit meg is értek. A városi gépemen SLX van, gyermek kisujjnyi karocskákkal, amiket tényleg nem is annyira húzni kell, inkább csak ujjperc finom mozgásával vezérelni. Ha valaki montin már ehhez szokott, akkor tényleg kínlódás a peremfék.revox írta: ↑2023.08.25., pén. 20:36Áki elég alapos. nyilván nem és valójában ilyenkor nem is Neki szól a dolog. csak. ha már elókerül a téma, nézünk mögé, mi lehet probléma (hátha valakinek segít). amúgy nekem pl a Triban legalja szériás bicajokon olyan a fék, akárhogy markolod, semit nem fog, csak lassít. szerintem ott a féktest maga ennyire nem fog semmit, gondolom, nem elég merev. ugyánezen a keréken az ultegra 6700 elég brutálisan fogott.
amúgy nekem sima jagwire szokott lenni, de nálunk a palacsintán, nem sarkallatos téma, az biztos...
Ákos nem is igazán a fékerőt, sokkal inkább az adagolhatóságot kritizálja, amit meg is értek. A városi gépemen SLX van, gyermek kisujjnyi karocskákkal, amiket tényleg nem is annyira húzni kell, inkább csak ujjperc finom mozgásával vezérelni. Ha valaki montin már ehhez szokott, akkor tényleg kínlódás a peremfék.revox írta: ↑2023.08.25., pén. 20:36Áki elég alapos. nyilván nem és valójában ilyenkor nem is Neki szól a dolog. csak. ha már elókerül a téma, nézünk mögé, mi lehet probléma (hátha valakinek segít). amúgy nekem pl a Triban legalja szériás bicajokon olyan a fék, akárhogy markolod, semit nem fog, csak lassít. szerintem ott a féktest maga ennyire nem fog semmit, gondolom, nem elég merev. ugyánezen a keréken az ultegra 6700 elég brutálisan fogott.
amúgy nekem sima jagwire szokott lenni, de nálunk a palacsintán, nem sarkallatos téma, az biztos...
nyugi. én az axxonnyal edződtem. már a lánc csattogásból hallom, hogy lassítanom kell, vagy mehetek, persze, csak óvatosan. ha nem akarom,hogy felaprítsa a bicajt, a hétvégéket nekiadom. hétköznap kihajtom magam, úgy simán belefér a laza gurulás. de jobb, ha én megyek elől. így kilép a konfortzónájából, de arra ügyelek, hogy ne térdeljen lepärt írta: ↑2023.08.25., pén. 21:25Hozd az asszonyt, inkább Ő diktálja a tempót, Te, meg az ellazulós tekerés...![]()
De igazatok van, ha többen összejövünk, akkor a tüzes latinoknak vissza kell fogni magukat, mert másként nem is group ride. Másrészt meg olyan ritkán találkozunk, olyan jó olyankor a lovak közé csapni...nehéz ez. Szóval támogatom, legyen nyáj rájd, nagyon minimális elgurulásokkal.![]()
sokat csörtézek Ákival, de van egy dolog, amiben teljesen egyetértek vele. az ilyen ride ha arról szól, hogy gurulunk egyet, laza tempón, főleg a bükkben, ahol sokváltozós, ki mennyire bír menni, biztos többen kapacitálnák megukar, de mindig van, aki elkezd combozni és nem biztos. hogy az mindenkinek jólesik. Xal szerintem kezdjünk egy olyat szevezni, ahova várunk mindenkit és mondjuk én diktálok tempót. együtt megyünk, dumálunk, a fékeket ledobjuk a völgybe és kamikáze száguldunk le a Táncsics utcán
Áki elég alapos. nyilván nem és valójában ilyenkor nem is Neki szól a dolog. csak. ha már elókerül a téma, nézünk mögé, mi lehet probléma (hátha valakinek segít). amúgy nekem pl a Triban legalja szériás bicajokon olyan a fék, akárhogy markolod, semit nem fog, csak lassít. szerintem ott a féktest maga ennyire nem fog semmit, gondolom, nem elég merev. ugyánezen a keréken az ultegra 6700 elég brutálisan fogott.pärt írta: ↑2023.08.25., pén. 20:17Nem hiszem, hogy Ákos vacak bowdent használna, de ott is vannak különbségek. Fékhez húsz éve Nokont használok. Konkrétan azt a szettet, amit akkor megvettem. Ebből egyrészt látszik, hogy mennyit megyek esőben (0.0001%), másrészt mutatja, hogy elég tartós holmi. (Koszt nem kedveli, a szemek érintkezési felületéhez bejutó portól nyikoroghat. Én rezes zsírral kentem az összes felületet, ami pepecs, de megérte, már évek óta nincs hangja.)
Modulációban mindenképp sokkal jobb, mint a normál változatok.1297264929426-1io0z3gpnnuig-58c68b3.jpg
3-4 óra... nem kell túlsózni a levest. ennyi idő, nyélen, ilyen korban nehezen kipihenhető. lehet nyúzni magunkat, csak nincs értelme. a master2-es versenyek is 60-80km hosszúak átlagban, ami ilyen korban tökéletesen elég terhelés. nem véletlenül ilyenek a távok, és a master2 ugyi 40 évtől indul és a 40, a 45 és az 50 alja is itt van... alapozónak lehet gurulni ennyit, de veretni sok. nem egyszer és nem kétszer, csak majd 1-2hónap, aztán jön a kipukkanás.
Na, a HFBZK Group Ride Team idén is odateszi magát.
ámen testvéremasebestyen írta: ↑2023.08.25., pén. 19:21Ámen!revox írta: ↑2023.08.25., pén. 19:01merthogy, ez a fék dolga![]()
ha nem így műx a felniféked, vagy a fék xar (nem gondolnám) vagy a bowden, vagy a fékbetét, vagy a beállítás. senki nem hülye, ha nem lehetne felnifékkel bicajozni, nem bicajozna vele. ez ilyen -már ne vedd mellre- montis agymenés. outisták teljesen telibexarják.
szomszéd nemrég jöt haza, valsz végleg angliából. nyilván felnifékes a cipollini. kérdezte, nekem tárcsa van é, de mondtam, hogy nem érzek rá késztetést. aki ott élt az örök eső országában, az se érezte ezt fontosnak. de szerintem tubelesst használ, nem kérdeztem, csak tuti nem szingót. fele megvan![]()
![]()
Ha rám hallgat, mindenki azt teker, amit akar. Csak tekerjen, mert azért csak az lenne a dolog lényege.
Az erőm megmaradt kb, úgy érzem így a betegség után, de az állóképességem az jól leromlott, sajnos. :/
Ámen!revox írta: ↑2023.08.25., pén. 19:01merthogy, ez a fék dolga![]()
ha nem így műx a felniféked, vagy a fék xar (nem gondolnám) vagy a bowden, vagy a fékbetét, vagy a beállítás. senki nem hülye, ha nem lehetne felnifékkel bicajozni, nem bicajozna vele. ez ilyen -már ne vedd mellre- montis agymenés. outisták teljesen telibexarják.
szomszéd nemrég jöt haza, valsz végleg angliából. nyilván felnifékes a cipollini. kérdezte, nekem tárcsa van é, de mondtam, hogy nem érzek rá késztetést. aki ott élt az örök eső országában, az se érezte ezt fontosnak. de szerintem tubelesst használ, nem kérdeztem, csak tuti nem szingót. fele megvan![]()
részemről axxem nulás mindkét nap. szombat biztos, vasárnap is valsz dolog lesz...
merthogy, ez a fék dolgaasebestyen írta: ↑2023.08.25., pén. 14:46
Én elismerem, hogy nem tudok kerékpározni, viszont ha egyszer mentél már jó tárcsafékkel, onnantól a jó fék mást jelent, mint felnifék esetén. Satuzni bármilyen szarral lehet, persze, ezzel is. Én az 1 ujjal a finom lassítástól a satuig modulálni képes fékre mondom, hogy jó. :)
Viszont szép.asebestyen írta: ↑2023.08.25., pén. 09:50...1 ujjas Ultegra vagy GRX810 tárcsafék után ez egy fos. :)
Én elismerem, hogy nem tudok kerékpározni, viszont ha egyszer mentél már jó tárcsafékkel, onnantól a jó fék mást jelent, mint felnifék esetén. Satuzni bármilyen szarral lehet, persze, ezzel is. Én az 1 ujjal a finom lassítástól a satuig modulálni képes fékre mondom, hogy jó. :)revox írta: ↑2023.08.25., pén. 14:29valamit nagyon rosszul csináltok... nekem tegnap esett meg, hogy 40körül gyorsultam fel az etap végére,de az út végén stoptábla van és nem belátható. amennyire tudtam,kiengedtem, de utána fékezni kellett a Stop miatt. Már megszoktam,hogy azért óvatosan, mert ne radírozzam le a szingót,azt nem akkora buli cserélgetni, meg kockásra koptatni. de még így,óvatosan is sikerült úgy behúzni (rendesen, nyilván két fékkel lassítok),he lesatuzot a segge és sajna meghúztam az aszfalton. persze,reflexből egybők éreztem,hogy el kell engednem, így csak kis csíkot hztam, de én nem tudom, mit műveltek a fékekkelaz elsőt be se merem húzni,mert az ha satuzik,azt nehezebb korrigálni. a fékkar is úgy van állítva,hogy csak lent fogjon rendesen,addig csak lassítson...
semmi extra, fulcrum speed xlr 50-es kerék,de semmi AC3 fékfelület,meg ilyenek. egyezik a kerék a 6. gen borával,csak fukrum,xal nem is mai darab. piros campa fékbetét. a fék se extra, megcsinálja a 6700 ultera is, ez axxem 6800as... ja,az.
vixont,tegnap elbaxtam az egyik kört. a körszámlálót nem nyomtam le időben és nem a résztávot rögzítettem. ma ráment a délelőttöm,de meg tudtam hekkelnia gpx nem tartalmazza a köridőket, így az orginal .fit állományt kellett megmókolni ,de az meg kódolva jön le. először csv-re kell konvertálni, de a csv-ben is kódolva vannak a megtett út és eltelt idő. alapban a logika nem nehéz, a laptime kezdetét át kell tenni oda,ahol indult, persze minden adatát módosítani kell, mint strat és end time, start és end pozíciók, de nem kevés szopás volt, de a gépek nem győzhetnek
![]()
![]()
mindenesetre a fékpofákon gondolkodjatok el, vagy valamin, mert valami nagyon nem OK ott..
a beszámoló eme felére gondoltamasebestyen írta: ↑2023.08.25., pén. 13:58https://www.swissstop.ch/brakepads/rimb ... ackprince/pärt írta: ↑2023.08.25., pén. 10:22Pfff...elkapatott mai kölykök.![]()
Lehet, hogy jobban járnál egy csúcs TL-es alukerékkel. Ez a profilmagasság nagyon kevés aero előnyt jelent, cserébe az alapanyag megkeseríti a fékezésfetisiszták életét.
A SwissStopból melyik: fekete, sárga? Amit a kerékhez kaptam, az nem nagy szám, kipróbálnám a SwissStop valamelyik karbonosát (aluhoz is Swiss volt, az igen jó).
Cseppet visszatérve a bicajokhoz, kerekekhez, stb...
Így 30km/h vagy 200W körül tök mindegy, pont egyformán mennek, egyik kicsit ebben jobb, másik picit abban, egy ilyen hepe-hupás, változó minőségű és folyamatosan változó domborzati viszonyok között átlagban nincs különbség, kb semmi.
Olyan 300W-tól már jobban kijönnének a különbségek, de én nem tudok ott sokat menni, sajnos.
Az aero igazán 40km/h fölött mutatja meg magát, ott is ritkán járok.
Még mindig tartom, hogy önmagunk fejlesztése hozza a legtöbbet, W/tskg-t kell javítani meg az állóképességet, mert ezen sokkal több múlik, mint a bicajon. Ami még az én szintemen is többet számít, mint maga a bicaj, az a rajta elfoglalt pozíció, szóval az aero pozíció is sokkal többet hoz, mint a bicajok cserélgetése. Na meg a kényelem, mert a rázkódás meg a túlerőltetett racse pozíció nagyon fárasztja a kocabringást és nem is jön úgy a powa...![]()
Meg ugye szeresse az ember azt a gépet, ha már sok időt tölt rajta. Mindegy hogy csak egy megideologizált marhaság miatt akár, de szeresse, mert akkor többet fogja tekerni és ha többet tekeri, ráadásul esetleg nem ész nélkül, hanem tudatosan, akkor fejlődni fog, attól meg a bicaj is jobban gurul. :)
valamit nagyon rosszul csináltok... nekem tegnap esett meg, hogy 40körül gyorsultam fel az etap végére,de az út végén stoptábla van és nem belátható. amennyire tudtam,kiengedtem, de utána fékezni kellett a Stop miatt. Már megszoktam,hogy azért óvatosan, mert ne radírozzam le a szingót,azt nem akkora buli cserélgetni, meg kockásra koptatni. de még így,óvatosan is sikerült úgy behúzni (rendesen, nyilván két fékkel lassítok),he lesatuzot a segge és sajna meghúztam az aszfalton. persze,reflexből egybők éreztem,hogy el kell engednem, így csak kis csíkot hztam, de én nem tudom, mit műveltek a fékekkel
https://www.swissstop.ch/brakepads/rimb ... ackprince/pärt írta: ↑2023.08.25., pén. 10:22Pfff...elkapatott mai kölykök.![]()
Lehet, hogy jobban járnál egy csúcs TL-es alukerékkel. Ez a profilmagasság nagyon kevés aero előnyt jelent, cserébe az alapanyag megkeseríti a fékezésfetisiszták életét.
A SwissStopból melyik: fekete, sárga? Amit a kerékhez kaptam, az nem nagy szám, kipróbálnám a SwissStop valamelyik karbonosát (aluhoz is Swiss volt, az igen jó).
Ja, semmi baj a családnévvel, ha panírozott csirkeszárnyakat árulsz, még ütős is lehet. De ha titánvázakat építesz, talán érdemes kerülni. Hasonló vonatkozik Johnny Crack-re és William Brittle-re is.Rotox írta: ↑2023.08.25., pén. 11:42Az apukájának a vezetéknevét még egy Toscanaban élő amerikai vázkészítő sem választhatja meg:https://crisptitanium.com/about/
Az apukájának a vezetéknevét még egy Toscanaban élő amerikai vázkészítő sem választhatja meg: