Nem akarlak túllicitálni, de Michael egy újságíró, aki a Heimkino magazinnak gyárt teszteket és kedvcsinálót. Így is kell szerintem kezelni. Ha megnézed a tesztjeit, a diagrammjain nincs leolvasható érték. Mutat egy szép RGB görbét, mért értékek nélkül... Mette videóiban legalább látod, hogy miként futott le a mérés.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
- Zozi
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1848
- Csatlakozott: 2012.01.28., szomb. 00:29
- Értékelés: 974
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
* JVC DLA NZ800 * gerriets opera white microperf CS 135" * Trinnov Altitude16 * topping e50 *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 799
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 614
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Felvetődik egy érdekes kérdés. Pirossal jelöltem az In-Image mért contrastot. Vajon ez lehet a vászonról visszamért ON/OFF kontraszt érték? A natív kontrasztot meg szembefordított műszerrel mérik a vetítő objektívével...?
Magyarázatot adna arra, hogy én még vászonról nem mértem 16000:1 feletti ON/OFF kontraztot.
-


-
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Cseneles 2023.09.03., vas. 10:14-kor.
- Zozi
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1848
- Csatlakozott: 2012.01.28., szomb. 00:29
- Értékelés: 974
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Szerintem ez a vászonról mért kalibráció utáni 10.500:1-es kontraszt nem rossz ettől a Z1-től. Azt tudtam előre, hogy a lámpás JVC-hez képest gyengébb lesz. Tesztekben 8-9000:1 kontrasztról írtak. Úgy voltam vele, még az is duplája a jelenlegi vetítőmhöz képest.
A januárban nálam járt Sony is 6000:1 alatti kontrasztot mutatott kalibráció után.
Egyébként érdekes dolog ez a kontraszt mérés. A neten fellelhető értékeknél sokszor nem tudni, hogy milyen körülmények között készültek. A mi méréseink is pontatlanok valószínű, mert a sokunk által használt szenzor nem a "legélesebb kés" a fiókban.
Én ezért szoktam Lars Mette videóit alapul venni. Ő sem az isten, de elég komoly tapasztalata van és a Klein K10 műszer is a jobbak közé tartozik, amit használ. Vezetek egy táblázatot az általa publikált videókból összegyűjtött mérésekről. Ő legalább mindig ugyanazokat a körülményeket próbálja támasztani, és ugyanazt a mérési metódust. Dobozból kivéve, 100% fényerő mellett, neutral képmódot választva, D65-höz közeli fehérpontot és teljesen nyitott íriszt. Majd ugyanezt megismételi a szürkeskála kiegyengetése után.
Itt a listám, az elmúlt időszakban tesztelt gépekről. A végére odaírtam a Christie vetítőm nálam mért adatait viszonyításképpen.
Azért a katalógusokban található értékeket is helyén kell kezelni... Talán a Barco, aki a fényerő megadásánál és a kontrasztnál kalibrált értéket ad meg. A kommersz gyártók veszik a high brightness módot és az az érték kerül a táblázatba. Ami persze igaz, csak épp filmnézéshez használhatatlan...
A januárban nálam járt Sony is 6000:1 alatti kontrasztot mutatott kalibráció után.
Egyébként érdekes dolog ez a kontraszt mérés. A neten fellelhető értékeknél sokszor nem tudni, hogy milyen körülmények között készültek. A mi méréseink is pontatlanok valószínű, mert a sokunk által használt szenzor nem a "legélesebb kés" a fiókban.
Én ezért szoktam Lars Mette videóit alapul venni. Ő sem az isten, de elég komoly tapasztalata van és a Klein K10 műszer is a jobbak közé tartozik, amit használ. Vezetek egy táblázatot az általa publikált videókból összegyűjtött mérésekről. Ő legalább mindig ugyanazokat a körülményeket próbálja támasztani, és ugyanazt a mérési metódust. Dobozból kivéve, 100% fényerő mellett, neutral képmódot választva, D65-höz közeli fehérpontot és teljesen nyitott íriszt. Majd ugyanezt megismételi a szürkeskála kiegyengetése után.
Itt a listám, az elmúlt időszakban tesztelt gépekről. A végére odaírtam a Christie vetítőm nálam mért adatait viszonyításképpen.
Azért a katalógusokban található értékeket is helyén kell kezelni... Talán a Barco, aki a fényerő megadásánál és a kontrasztnál kalibrált értéket ad meg. A kommersz gyártók veszik a high brightness módot és az az érték kerül a táblázatba. Ami persze igaz, csak épp filmnézéshez használhatatlan...
* JVC DLA NZ800 * gerriets opera white microperf CS 135" * Trinnov Altitude16 * topping e50 *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 799
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 614
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Javitom mert meg a vegen megkoveznek, az ott jart Sony xw7000 hez kepest. Persze ez a gep ugyan ugy hibatlannak szamit mint amelyik 12000:1 on/off kontrasztal vetit! Igy azert konnyu kijelenteni ,hogy 12 ev alatt meg nem latott problemas gepet.
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 799
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 614
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
“Őket is meglepte a dolog, mint engem.”
Ez a fenyero novelesebol adodik. Ha megnezed a lampas JVC gepeket ott meg vaszonrol merheto 22-23000:1 ON/Off kontraszt am bar a maximalis lumen 1900 es ez meg nem kalibralt D65 mellett. Ehhez kepest a kontraszt majdnem felezodott a fenyero pedig 30%-al nott kalibralt D65 eseten. A dynamikus lezervezerles eleg profi, észrevehetetlen….ami duplazza az on/off erteket. Igy mar azert csak merheto de nem lathato a kulonbseg.
Csodak nincsenek, a nagyobb fenyero jobban atvilagitja a panelt.
A Sony xw7000 hez kepest ez meg mindig kozel 3*-os kontraszt vagy akar az Epson ls12000 eseten a JVC javara, elessegben meg hat eleg vicces a kulonbseg
Ez a fenyero novelesebol adodik. Ha megnezed a lampas JVC gepeket ott meg vaszonrol merheto 22-23000:1 ON/Off kontraszt am bar a maximalis lumen 1900 es ez meg nem kalibralt D65 mellett. Ehhez kepest a kontraszt majdnem felezodott a fenyero pedig 30%-al nott kalibralt D65 eseten. A dynamikus lezervezerles eleg profi, észrevehetetlen….ami duplazza az on/off erteket. Igy mar azert csak merheto de nem lathato a kulonbseg.
Csodak nincsenek, a nagyobb fenyero jobban atvilagitja a panelt.
A Sony xw7000 hez kepest ez meg mindig kozel 3*-os kontraszt vagy akar az Epson ls12000 eseten a JVC javara, elessegben meg hat eleg vicces a kulonbseg

- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 799
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 614
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
"Poor black levels and contrast ratios"
Ez azert relativ… Mihez kepest?
Sokan orulnenek 27fl melett 10500:1 on/off erteknek 315cm vizszintes szelessegu AT 0,8gaines vaszonfeluleten teljesen nyitott iriszek tarsasagaban. Masreszt dynamikus lezervezerlessem ami egy dynamikus gammaval karoltve dolgozik ez az ertek kozel megduplazodik.
Ha jol tudom te 15fl-t nezel 4300:1 on/off kontrasztal az LS12000 Epsonoddal… Ahhoz kepest ez az ertek meg kiemelkedo!
Ha Zoli is beerne ezzel a fenyerovel es behuzna az iriszeket mar kozel 20000:1 on/off kontrasztnal jarna es ezt meg duplazhatna dynamikus lezerrel.
Amugy en meg jvc eseteben vaszonrol visszamerten nem mertem 16000:1 feletti on/off erteket teljesen nyitott iriszek mellett. Szembe forditva a muszert az objektivvel nem probaltam. Ugy lehet hozna a gyari speckokat viszont a moziban is a vasznat nezzuk, nem szembe ulve a vetitovel szoval butasagnak tartottam.
Ez azert relativ… Mihez kepest?
Sokan orulnenek 27fl melett 10500:1 on/off erteknek 315cm vizszintes szelessegu AT 0,8gaines vaszonfeluleten teljesen nyitott iriszek tarsasagaban. Masreszt dynamikus lezervezerlessem ami egy dynamikus gammaval karoltve dolgozik ez az ertek kozel megduplazodik.
Ha jol tudom te 15fl-t nezel 4300:1 on/off kontrasztal az LS12000 Epsonoddal… Ahhoz kepest ez az ertek meg kiemelkedo!
Ha Zoli is beerne ezzel a fenyerovel es behuzna az iriszeket mar kozel 20000:1 on/off kontrasztnal jarna es ezt meg duplazhatna dynamikus lezerrel.
Amugy en meg jvc eseteben vaszonrol visszamerten nem mertem 16000:1 feletti on/off erteket teljesen nyitott iriszek mellett. Szembe forditva a muszert az objektivvel nem probaltam. Ugy lehet hozna a gyari speckokat viszont a moziban is a vasznat nezzuk, nem szembe ulve a vetitovel szoval butasagnak tartottam.
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 799
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 614
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Illetve az abszolút fekete színt XY tengelyen való elhelyeszkedését.
-
-
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 799
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 614
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Múltkor volt egy kis nézeteltérésem a Sony 4K gépek műszaki állapotával kapcsolatban.
A JVC DLA és Sony XSRD technológia 90%-ban megegyezik a fény út kezdetétől az objektív belépő feléig. Mindkét gyártó másnak nevezi de igazából ugyan az, kétszer megy át a fény az LCD panelon. Ami eltérő a megvalósítás és az anyag használat illetve a JVC több polarizátort használ.
Félre értés ne essék én nem húzok semelyik gyártó felé és nincs bajom egyikkel sem. Csupán a méréseim, munkáim során szerzett tapasztalattal, műszaki tudásommal a projektorok világában saját és mások méréseit kielemezve véleményt formálok. Joggal véleményt alkotok.
A Sony is jó, "ha jó".
Kalibrációval sok esetben lehet korrigálni az elkoszolódott fényútból adódó Gamma droppot és RGB széthúzást. Az abszolút fekete szint az LCD panelok képességéből, lezárásából eredő ON/Off kontraszt alsó értéke. Mondhatni ez a gépek fizikai újlenyomata. Erre nincsen gyógyír, ezt változtatni nem lehet csak komplett LCD blokk cserével amit eltudtok képzelni mennyibe kerülhet.
Zoli JVC Z1 gépe jó példa arra, hogy 5700 vetített üzemóra után is tökéletes a fekete szint és annak hőmérséklete, illetve 12000:1 ON/OFF kontrasztra képes egy teljes fényút tisztítás után a projektor. Ezt az általa mért ábrán pirossal bekarikázva szemléltetem is.
- -
Szerencsére a Sony keresztes lovagja által büszkén közzétett mérések fellelhetők a Képes beszámolók topikjában. Ezekből le lehet vonni mindenkinek a következtetéseket a fekete szint körüli RGB nyitások mértékével és ebből adódó problémával kapcsolatban.
A JVC DLA és Sony XSRD technológia 90%-ban megegyezik a fény út kezdetétől az objektív belépő feléig. Mindkét gyártó másnak nevezi de igazából ugyan az, kétszer megy át a fény az LCD panelon. Ami eltérő a megvalósítás és az anyag használat illetve a JVC több polarizátort használ.
Félre értés ne essék én nem húzok semelyik gyártó felé és nincs bajom egyikkel sem. Csupán a méréseim, munkáim során szerzett tapasztalattal, műszaki tudásommal a projektorok világában saját és mások méréseit kielemezve véleményt formálok. Joggal véleményt alkotok.
A Sony is jó, "ha jó".
Kalibrációval sok esetben lehet korrigálni az elkoszolódott fényútból adódó Gamma droppot és RGB széthúzást. Az abszolút fekete szint az LCD panelok képességéből, lezárásából eredő ON/Off kontraszt alsó értéke. Mondhatni ez a gépek fizikai újlenyomata. Erre nincsen gyógyír, ezt változtatni nem lehet csak komplett LCD blokk cserével amit eltudtok képzelni mennyibe kerülhet.
Zoli JVC Z1 gépe jó példa arra, hogy 5700 vetített üzemóra után is tökéletes a fekete szint és annak hőmérséklete, illetve 12000:1 ON/OFF kontrasztra képes egy teljes fényút tisztítás után a projektor. Ezt az általa mért ábrán pirossal bekarikázva szemléltetem is.
- -
Szerencsére a Sony keresztes lovagja által büszkén közzétett mérések fellelhetők a Képes beszámolók topikjában. Ezekből le lehet vonni mindenkinek a következtetéseket a fekete szint körüli RGB nyitások mértékével és ebből adódó problémával kapcsolatban.
- Vhiktor
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 214
- Csatlakozott: 2019.08.12., hétf. 09:24
- Értékelés: 202
- Kapcsolat:
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Gratula a géphez!
Jvc gépekhez előbb utóbb mindenképpen szükség van a JVC autocal-ra, a gamma droop miatt, amit szinte csak vele lehet kijavitani, manuálisan nem. Másik módszer saját gamma görbe feltölltése ami akár 256 ponton is tud korrigálni.
Jvc gépekhez előbb utóbb mindenképpen szükség van a JVC autocal-ra, a gamma droop miatt, amit szinte csak vele lehet kijavitani, manuálisan nem. Másik módszer saját gamma görbe feltölltése ami akár 256 ponton is tud korrigálni.
ISF minősített Professzionális kalibrálás (projektor, TV, monitor)
A világ legjobb műszereivel! 10 év tapasztalat!
tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas
youtube.com/@tokeleteskep
A világ legjobb műszereivel! 10 év tapasztalat!
- Klein K10A
- Jeti specbos 2501 HiRes 2 nm
- Bit perfect minta generátor(YUV,RGB,10bit)
- madVR integrátor
tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas
youtube.com/@tokeleteskep
- Zozi
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1848
- Csatlakozott: 2012.01.28., szomb. 00:29
- Értékelés: 974
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
JVC DLA Z1 zászlóshajó
Az elmúlt időszakban megfordult pár készülék a mozimban. Az utolsó nem DLP gép a Dreamvision Siglos 3 volt nálam. Azóta járt itt ProjectionDesign F32, Barco F32, Barco Cineo82, majd megérkezett a 3 chipes Christie, ami a lencse, illetve ANSI tuningnak köszönhetően a mai napig elégedettséggel tölt el, akármikor leülök egy filmet, vagy csak néhány tesztjelenetet megnézni. A nagyon extrémnek mondható nézési távolságomnak (0.8:1) és a Christie bődületes élességének azért vannak hátrányai is. Ez a DLP vas csak 1080p és azért a nagyon világos jeleneteknél néha-néha látszik a csirkeháló, vagy éppen a pixelek. Hátrébb kellene ülnöm kb 30 cm-t, de a dobogó ezt nem teszi lehetővé. Vagy megvárom amíg romlik a szemem… vagy keresek egy 4K gépet, ami fel tudja venni a versenyt kevés kompromisszum mellett a Christie-vel és áthidaló megoldást jelent 1-2 évre, amíg nem tudok venni egy 3 Chipes, rezegtetős lézeres DLP-t. Itt két jelentkező jöhet számításba, a Panasonic RQ13 (ennek ára lassan emészthető lesz), vagy jó lenne kifogni egy demo Barco Hodr készüléket. Nekem ez végállomás lenne. Nem is olyan régen volt lehetőségem megnézni egyet Ausztriában, 4 méter széles vásznon, egy madVR Extreme társaságában és dynablack-kel a fedélzeten. 250 nit maximális fénysűrűség mellett. Mondanom sem kell, a legjobb vetített kép, amit eddig láttam. Volt alkalmam megsasolni a Freya+ vetítőt a MovieCore-ban, de ott 6 méter széles volt a vászon és az már sok volt szerintem az objektívnek.
Innen indult év elején a történetem, olyan 4K vetítőt találni, ami erre az 1-2 évre megfelelően pótolja a Christie-t és nyugdíjba küldi.
Januárban kaptam tesztelni egy Sony xw7000-et majdnem egy egész hétre. Nagy reményekkel vágtam bele, de sajnos csalódást okozott. A natív élessége nagyon kevés volt nekem, fényerő sem volt a pro géphez képest kimagasló és a kontraszt is egy jobb DLP szintjét ütötte csak meg. Sajnáltam, mert nagyon szerettem volna, hogy jó legyen.
Ezután egy Barco Bragi CS került a mozimba. Ez már hozta a jól megszokott képi világot, rezegtetett, ennek ellenére nagyon éles volt a kép egész felületén. 4K felbontás, rengeteg részlet. Nincs csirkeháló… egyetlen problémája volt, hogy kevés volt a fényereje. 21 fL-t mértem a vásznamon, ami az addig megszokott fényerő töredéke volt csak. Hiába, az érzékelésen a H/K effektus sem segített. A Sony listaáráért meg tudtam volna venni a készüléket, de végül nem léptem meg a fent említett fényerő probléma miatt.
Folytatódott a keresés. Volt alkalmam egy NZ8-at is szemügyre venni, de az sem hozta el azt az érzést, amit kerestem. Egy kedves osztrák ismerősöm jóvoltából aztán Csenelessel útra keltünk és Hartbergben megnéztünk egy NZ9-et, 350 cm széles vásznon. Jó pár órán keresztül tesztelgettünk és mindketten úgy álltunk fel, hogy ez igen, ezzel már hosszú távon is együtt lehetne élni. Közel DLP élesség a filmek alatt, nagyon komoly on/off kontraszt, jó mozgás és megfelelően nagy színtér. Egyedül az ára az, ami elrettentő, de nagyjából ez az irány, ami a DLP képhez szokott szememnek is teljesen rendben találtatott. Ahogy írtam, az ára miatt elvetettem a gondolatot, de tapasztalatszerzésnek mindenképpen jó volt.
Egy véletlen folytán aztán szembe jött velem a hkv fórumon egy JVC Z1 zászlóshajó. Kísértetiesen hasonlított specifikációk alapján az NZ9-re. Vettem a fáradtságot és végig nyálaztam a komplett szálat az AVS fórumon. Mire a végére értem, elhatároztam, hogy belevágok és kipróbálom vakon.
3000 lumen, több, mint 100% DCI P3 filterrel, 18 tagból álló 100mm átmérőjű üveg optika… közel 40 kg és hatalmas gépház. A tesztek és a fórum hozzászólások alapján a lencse még az NZ9 objektívjénél is komolyabb. Ez jó ajánlólevél volt számomra.
jvc dla z1
Használtan NZ7 árban mennek, gondoltam, ha nem válik be, akkor talán veszteség nélkül ki tudok szállni belőle. Ami kicsit riasztó volt, az az 5700 óra, amit az elmúlt 6 évben bele hajtottak. Beszéltem telefonon az eladóval és viszonylag gyorsan sikerült is megegyeznünk. Találtam egy spedíciót is, aki pár nap leforgása alatt kopogtatott az ajtómon a csomaggal.
a géptest nem kicsi, szemléltetésnek egy pd f22
A beüzemelés gyorsan ment, viszont nem volt zökkenőmentes. Első indítás után nem voltam maradéktalanul elégedett. Mindössze 16 fL fényerőt mértem a vásznamon, ami kb 1200 lumen. Jeleztem az eladónak, hogy valami nem okés, de nem gondoltam semmi nagy dologra. Csenelessel hamar kitárgyaltam az ügyet és megbeszéltük, hogy elviszem hozzá egy alapos takarításra. Amikor megbontotta a gépet, akkor szembesültünk a problémával, hogy hibás a lézerblokk, és ez az okozója a hiányzó fényerőnek. Ezután hosszú hetek teltek el. Az eladó teljesen elzárkózott az ügytől, „szállítási sérülés” ez volt az álláspontja. Hiába mondtam neki, hogy a foszfor meg van égve és kizárt, hogy a fuvar során történt. Patthelyzet alakult ki. Mivel láttam Krisztián környezetében a kisebb vásznon a gépet 30 fL-tel vetíteni és nagyon tetszett, ezért nem volt könnyű a döntés… gazdasági totálkár és lenyelem a „békát”, perre megyek (ezt nem akartam, mert kinek hiányzik a hátára), vagy megcsináltatom és megpróbálom kihozni belőle, amit lehet. A lézerblokk nem olcsó, 5050€-ért mérik szállítás nélkül Japánból. Ekkorra már a JVCKENWOOD Franciaország is bekapcsolódott az ügyembe. Hosszú menet volt… Magyarország, Ausztria, Németország, majd Franciaország. Országról országra küldözgettek, mire megtaláltam a megfelelő embert. A döntésem aztán megszületett és megrendeltem az alkatrészt. 2 hónapot vártam rá, mire megérkezett. Kedden délben aztán a beszerzés realizálódott, megérkezett a futár a csomaggal és Cseneles kedden délután bele is rakta a gépbe, ami újra életre kelt. Időközben az eladóval is egyezségre jutottam és megosztoztunk a lézerbeszerzés költségén. Fura történet, megbízható, régi és öreg fórumos, aki nem volt tisztában a hibával. Nézte, ami kijött a csövön… és nem gondolta, hogy bármi baja van a készüléknek. Valószínű már hozzá is így került és az első tulajdonos volt a hiba okozója. De ezt utólag már nehéz bizonyítani.
jvc z1 a christie helyén
Hát, itt tartok most. A JVC felkerült a Christie helyére. Az elkövetkező idő arra fog szolgálni, hogy eldöntsem, melyik gép marad. A döntés még mindig nem annyira egyértelmű. Mindegyik mellett szól valami pro és kontra.
Hogy essen néhány szó a Z1-ről. Visszatért a fényerő, de még mindig kevesebb, mint amit a Christie tudott. 27-28 fL kalibrált fényerővel vetítek most közel 12.000:1 nativ on/off kontraszt mellett. 100% REC709 színtér lefedettség. Filter nélkül 88.9% DCI P3, filterrel 100%, de nagyon sok fényerőt veszítek a filter használatával, így úgy döntöttem, anélkül használom.
Tesztábrán nem, filmek alatt viszont élességben egy szinten van a Christie élességével. A rajzossága már már a professzionális DLP-t idézi. ANSI kontraszt valamivel kevesebb, a nativ viszont majd 3x akkora, mint a DLP-n, ami a sötét jeleneteknél nagyon sokat jelent. Színtér is szemre azonos a Christie színterével (az 95 vs 89% P3). A 4K felbontás nagyon sok új részletet tár elém. Mondjuk ehhez objektív is kell, ami ezt meg tudja jeleníteni és a Z1 rendelkezik vele.
Nem beszéltem még a lézer vezérlésről, ami nagyon jól és megbízhatóan működik. Már 1-es módban is szemre megduplázza a kontrasztot. 2-es módban nullára kapcsolja a lézert, amikor nincs képi tartalom, ami a snitteknél baromi jól néz ki. Nagyon agresszíven működik, ami nem mindig jó. Egy madVR hack-kel (digitálisan a feketeszintet eltolva 0-255 helyett 0.25-255-re) kiküszöbölhető ez az agresszív működés, így teljesen használható és élvezhető a végeredmény napi szinten is.
Egyedüli probléma a Christie-hez képest a fényerő hiánya. 100-ból 99 embernek valószínű elég lenne, de én beletartozom abba az 1-be…
Már dolgozom azonban a megoldáson. 2 lehetőségem van. Vagy vásznat cserélek és elhagyom a 0.8-as szőtt vásznat, vagy veszek egy prizmát elé. A kimondottan a JVC Z1 sorozathoz fejlesztett paladin DCR 38% fényerőnövekedést ígér a teljes panel használata esetén… nem hangzik rosszul.
Vagy vászon csere… itt is két jelöltem van. Itt van nálam az újonnan fejlesztett Stewart Ultraperf anyag, aminek a perforációja 290-300 cm-ről már nem látszik. Erre az anyagra közel 50%-kal több fényerővel tudok vetíteni és élességre is sokkal jobb, mint a szőtt vászon élessége. Vagy a Gerriets Opera White, ami szintén microperforált vászon és 20% fényerő növekedést ígér. Ezt az anyagot is próbáltam már a mozimban, még a Christie-vel. De ott a bődületesen nagy fényerő miatt jobban látszott a perforáció.
Most először azt kell eldöntenem, hogy marad e a JVC. Ha marad, amire megvan minden esély, akkor elkezdek munkálkodni a „fényerő növelésen”.
A döntésben segít a felségem is, akinek nagyon jó szeme van a vetített képhez. Év elején a Sony-t azt egyből kihúzta a listáról. Annyit mondott, „ugye nem adtál pénzt ezért”… A JVC-t nem szólta le, ez már jó jel. Egyedül a fényerőt hiányolta, de azon meg majd munkálkodunk.
Még egy gondolat a JVC-hez. Van hozzá egy Autocal nevű program, ami nagyon jó munkát végez. Ennek segítségével szinte tökéletes gamma 2.2-öt és szürkeskálát tudtam kihozni. Mindenképp bíztató, hogy a JVC 5700 óra után is stabil és nincs kontrasztvesztés. A lézerblokk meghibásodása mellett azért nem lehet elmenni szó nélkül, de azért inkább a legelső tulajdonos tehető felelőssé…
autocal szürkeskála belenyúlás nélkül
szürkeskála minimális belnyúlással
autocal D75 bázisra
A mérések némileg összehúzott zoommal készültek, hogy a szenzor képes legyen megmérni a kontrasztot.
Az elmúlt időszakban megfordult pár készülék a mozimban. Az utolsó nem DLP gép a Dreamvision Siglos 3 volt nálam. Azóta járt itt ProjectionDesign F32, Barco F32, Barco Cineo82, majd megérkezett a 3 chipes Christie, ami a lencse, illetve ANSI tuningnak köszönhetően a mai napig elégedettséggel tölt el, akármikor leülök egy filmet, vagy csak néhány tesztjelenetet megnézni. A nagyon extrémnek mondható nézési távolságomnak (0.8:1) és a Christie bődületes élességének azért vannak hátrányai is. Ez a DLP vas csak 1080p és azért a nagyon világos jeleneteknél néha-néha látszik a csirkeháló, vagy éppen a pixelek. Hátrébb kellene ülnöm kb 30 cm-t, de a dobogó ezt nem teszi lehetővé. Vagy megvárom amíg romlik a szemem… vagy keresek egy 4K gépet, ami fel tudja venni a versenyt kevés kompromisszum mellett a Christie-vel és áthidaló megoldást jelent 1-2 évre, amíg nem tudok venni egy 3 Chipes, rezegtetős lézeres DLP-t. Itt két jelentkező jöhet számításba, a Panasonic RQ13 (ennek ára lassan emészthető lesz), vagy jó lenne kifogni egy demo Barco Hodr készüléket. Nekem ez végállomás lenne. Nem is olyan régen volt lehetőségem megnézni egyet Ausztriában, 4 méter széles vásznon, egy madVR Extreme társaságában és dynablack-kel a fedélzeten. 250 nit maximális fénysűrűség mellett. Mondanom sem kell, a legjobb vetített kép, amit eddig láttam. Volt alkalmam megsasolni a Freya+ vetítőt a MovieCore-ban, de ott 6 méter széles volt a vászon és az már sok volt szerintem az objektívnek.
Innen indult év elején a történetem, olyan 4K vetítőt találni, ami erre az 1-2 évre megfelelően pótolja a Christie-t és nyugdíjba küldi.
Januárban kaptam tesztelni egy Sony xw7000-et majdnem egy egész hétre. Nagy reményekkel vágtam bele, de sajnos csalódást okozott. A natív élessége nagyon kevés volt nekem, fényerő sem volt a pro géphez képest kimagasló és a kontraszt is egy jobb DLP szintjét ütötte csak meg. Sajnáltam, mert nagyon szerettem volna, hogy jó legyen.
Ezután egy Barco Bragi CS került a mozimba. Ez már hozta a jól megszokott képi világot, rezegtetett, ennek ellenére nagyon éles volt a kép egész felületén. 4K felbontás, rengeteg részlet. Nincs csirkeháló… egyetlen problémája volt, hogy kevés volt a fényereje. 21 fL-t mértem a vásznamon, ami az addig megszokott fényerő töredéke volt csak. Hiába, az érzékelésen a H/K effektus sem segített. A Sony listaáráért meg tudtam volna venni a készüléket, de végül nem léptem meg a fent említett fényerő probléma miatt.
Folytatódott a keresés. Volt alkalmam egy NZ8-at is szemügyre venni, de az sem hozta el azt az érzést, amit kerestem. Egy kedves osztrák ismerősöm jóvoltából aztán Csenelessel útra keltünk és Hartbergben megnéztünk egy NZ9-et, 350 cm széles vásznon. Jó pár órán keresztül tesztelgettünk és mindketten úgy álltunk fel, hogy ez igen, ezzel már hosszú távon is együtt lehetne élni. Közel DLP élesség a filmek alatt, nagyon komoly on/off kontraszt, jó mozgás és megfelelően nagy színtér. Egyedül az ára az, ami elrettentő, de nagyjából ez az irány, ami a DLP képhez szokott szememnek is teljesen rendben találtatott. Ahogy írtam, az ára miatt elvetettem a gondolatot, de tapasztalatszerzésnek mindenképpen jó volt.
Egy véletlen folytán aztán szembe jött velem a hkv fórumon egy JVC Z1 zászlóshajó. Kísértetiesen hasonlított specifikációk alapján az NZ9-re. Vettem a fáradtságot és végig nyálaztam a komplett szálat az AVS fórumon. Mire a végére értem, elhatároztam, hogy belevágok és kipróbálom vakon.
3000 lumen, több, mint 100% DCI P3 filterrel, 18 tagból álló 100mm átmérőjű üveg optika… közel 40 kg és hatalmas gépház. A tesztek és a fórum hozzászólások alapján a lencse még az NZ9 objektívjénél is komolyabb. Ez jó ajánlólevél volt számomra.
jvc dla z1
Használtan NZ7 árban mennek, gondoltam, ha nem válik be, akkor talán veszteség nélkül ki tudok szállni belőle. Ami kicsit riasztó volt, az az 5700 óra, amit az elmúlt 6 évben bele hajtottak. Beszéltem telefonon az eladóval és viszonylag gyorsan sikerült is megegyeznünk. Találtam egy spedíciót is, aki pár nap leforgása alatt kopogtatott az ajtómon a csomaggal.
a géptest nem kicsi, szemléltetésnek egy pd f22
A beüzemelés gyorsan ment, viszont nem volt zökkenőmentes. Első indítás után nem voltam maradéktalanul elégedett. Mindössze 16 fL fényerőt mértem a vásznamon, ami kb 1200 lumen. Jeleztem az eladónak, hogy valami nem okés, de nem gondoltam semmi nagy dologra. Csenelessel hamar kitárgyaltam az ügyet és megbeszéltük, hogy elviszem hozzá egy alapos takarításra. Amikor megbontotta a gépet, akkor szembesültünk a problémával, hogy hibás a lézerblokk, és ez az okozója a hiányzó fényerőnek. Ezután hosszú hetek teltek el. Az eladó teljesen elzárkózott az ügytől, „szállítási sérülés” ez volt az álláspontja. Hiába mondtam neki, hogy a foszfor meg van égve és kizárt, hogy a fuvar során történt. Patthelyzet alakult ki. Mivel láttam Krisztián környezetében a kisebb vásznon a gépet 30 fL-tel vetíteni és nagyon tetszett, ezért nem volt könnyű a döntés… gazdasági totálkár és lenyelem a „békát”, perre megyek (ezt nem akartam, mert kinek hiányzik a hátára), vagy megcsináltatom és megpróbálom kihozni belőle, amit lehet. A lézerblokk nem olcsó, 5050€-ért mérik szállítás nélkül Japánból. Ekkorra már a JVCKENWOOD Franciaország is bekapcsolódott az ügyembe. Hosszú menet volt… Magyarország, Ausztria, Németország, majd Franciaország. Országról országra küldözgettek, mire megtaláltam a megfelelő embert. A döntésem aztán megszületett és megrendeltem az alkatrészt. 2 hónapot vártam rá, mire megérkezett. Kedden délben aztán a beszerzés realizálódott, megérkezett a futár a csomaggal és Cseneles kedden délután bele is rakta a gépbe, ami újra életre kelt. Időközben az eladóval is egyezségre jutottam és megosztoztunk a lézerbeszerzés költségén. Fura történet, megbízható, régi és öreg fórumos, aki nem volt tisztában a hibával. Nézte, ami kijött a csövön… és nem gondolta, hogy bármi baja van a készüléknek. Valószínű már hozzá is így került és az első tulajdonos volt a hiba okozója. De ezt utólag már nehéz bizonyítani.
jvc z1 a christie helyén
Hát, itt tartok most. A JVC felkerült a Christie helyére. Az elkövetkező idő arra fog szolgálni, hogy eldöntsem, melyik gép marad. A döntés még mindig nem annyira egyértelmű. Mindegyik mellett szól valami pro és kontra.
Hogy essen néhány szó a Z1-ről. Visszatért a fényerő, de még mindig kevesebb, mint amit a Christie tudott. 27-28 fL kalibrált fényerővel vetítek most közel 12.000:1 nativ on/off kontraszt mellett. 100% REC709 színtér lefedettség. Filter nélkül 88.9% DCI P3, filterrel 100%, de nagyon sok fényerőt veszítek a filter használatával, így úgy döntöttem, anélkül használom.
Tesztábrán nem, filmek alatt viszont élességben egy szinten van a Christie élességével. A rajzossága már már a professzionális DLP-t idézi. ANSI kontraszt valamivel kevesebb, a nativ viszont majd 3x akkora, mint a DLP-n, ami a sötét jeleneteknél nagyon sokat jelent. Színtér is szemre azonos a Christie színterével (az 95 vs 89% P3). A 4K felbontás nagyon sok új részletet tár elém. Mondjuk ehhez objektív is kell, ami ezt meg tudja jeleníteni és a Z1 rendelkezik vele.
Nem beszéltem még a lézer vezérlésről, ami nagyon jól és megbízhatóan működik. Már 1-es módban is szemre megduplázza a kontrasztot. 2-es módban nullára kapcsolja a lézert, amikor nincs képi tartalom, ami a snitteknél baromi jól néz ki. Nagyon agresszíven működik, ami nem mindig jó. Egy madVR hack-kel (digitálisan a feketeszintet eltolva 0-255 helyett 0.25-255-re) kiküszöbölhető ez az agresszív működés, így teljesen használható és élvezhető a végeredmény napi szinten is.
Egyedüli probléma a Christie-hez képest a fényerő hiánya. 100-ból 99 embernek valószínű elég lenne, de én beletartozom abba az 1-be…
Már dolgozom azonban a megoldáson. 2 lehetőségem van. Vagy vásznat cserélek és elhagyom a 0.8-as szőtt vásznat, vagy veszek egy prizmát elé. A kimondottan a JVC Z1 sorozathoz fejlesztett paladin DCR 38% fényerőnövekedést ígér a teljes panel használata esetén… nem hangzik rosszul.
Vagy vászon csere… itt is két jelöltem van. Itt van nálam az újonnan fejlesztett Stewart Ultraperf anyag, aminek a perforációja 290-300 cm-ről már nem látszik. Erre az anyagra közel 50%-kal több fényerővel tudok vetíteni és élességre is sokkal jobb, mint a szőtt vászon élessége. Vagy a Gerriets Opera White, ami szintén microperforált vászon és 20% fényerő növekedést ígér. Ezt az anyagot is próbáltam már a mozimban, még a Christie-vel. De ott a bődületesen nagy fényerő miatt jobban látszott a perforáció.
Most először azt kell eldöntenem, hogy marad e a JVC. Ha marad, amire megvan minden esély, akkor elkezdek munkálkodni a „fényerő növelésen”.
A döntésben segít a felségem is, akinek nagyon jó szeme van a vetített képhez. Év elején a Sony-t azt egyből kihúzta a listáról. Annyit mondott, „ugye nem adtál pénzt ezért”… A JVC-t nem szólta le, ez már jó jel. Egyedül a fényerőt hiányolta, de azon meg majd munkálkodunk.
Még egy gondolat a JVC-hez. Van hozzá egy Autocal nevű program, ami nagyon jó munkát végez. Ennek segítségével szinte tökéletes gamma 2.2-öt és szürkeskálát tudtam kihozni. Mindenképp bíztató, hogy a JVC 5700 óra után is stabil és nincs kontrasztvesztés. A lézerblokk meghibásodása mellett azért nem lehet elmenni szó nélkül, de azért inkább a legelső tulajdonos tehető felelőssé…
autocal szürkeskála belenyúlás nélkül
szürkeskála minimális belnyúlással
autocal D75 bázisra
A mérések némileg összehúzott zoommal készültek, hogy a szenzor képes legyen megmérni a kontrasztot.
* JVC DLA NZ800 * gerriets opera white microperf CS 135" * Trinnov Altitude16 * topping e50 *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6213
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7704
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Srácok! A személyeskedést most fejezzétek be! Intézzétek privátban. Köszi! Felesleg az OFF-ban.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Köszönöm, neked is!takoka írta: ↑2023.08.24., csüt. 00:14Igen tudomolvasom a fórumokat. Csak udvariasságból nem akartam neveket emlegetni. Ezért írtam inkább azt amit. Nálam is szempont volt az üzem zaj
Egy légtérben van minden. Viszont én már inkább két különböző képi világú vetítőt szerettem volna. És persze már nem lámpásokat. Nem bántam meg.
Jó mozizást kívánok.![]()

A következő lèpcsőfok nálam a prizma lesz, egyelőre addig, míg el nem haláloznak a lámpás vasak, de azèrt mozgatja a fantáziám nekem is a ledes fènyforrással szerelt gèpek.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Igen tudom
olvasom a fórumokat. Csak udvariasságból nem akartam neveket emlegetni. Ezért írtam inkább azt amit. Nálam is szempont volt az üzem zaj 
Egy légtérben van minden. Viszont én már inkább két különböző képi világú vetítőt szerettem volna. És persze már nem lámpásokat. Nem bántam meg.
Jó mozizást kívánok.
Egy légtérben van minden. Viszont én már inkább két különböző képi világú vetítőt szerettem volna. És persze már nem lámpásokat. Nem bántam meg.
Jó mozizást kívánok.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nálam szintén kettő van (runco) Cseneles jóvoltából, pontosan emiatt, meg amiatt is, hogy szinte hangtalanok és szép nagy vasdobozok.takoka írta: ↑2023.08.23., szer. 23:45Nem tudom, hogy ritka emindenesetre ettől én nem érzem magam különlegesnek
Ennek is külön története van. Optoma UHZ 65 volt használva nálam annó. Rettenetes képe volt még kalibráció után isimádkoztam, hogy adja meg magát amig garis. És mit adnak az Istenek? Megtette
3 hónap vita és fenyegetőző levelezés után elértem, hogy a csere gép helyett a pénzt utálják vissza. De a nagy szenvedés ott volt a történetben, hogy addig egy 65" tv- n szenvedtem a filmeket. Akkor határoztam el magam. Még egyszer így nem kívánok nyüglödni
Azóta mindig két vetítő van otthon. Én csak egy átlagos mezei film kedvelő vagyok![]()

"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nem tudom, hogy ritka e
mindenesetre ettől én nem érzem magam különlegesnek 
Ennek is külön története van. Optoma UHZ 65 volt használva nálam annó. Rettenetes képe volt még kalibráció után is
imádkoztam, hogy adja meg magát amig garis. És mit adnak az Istenek? Megtette 
3 hónap vita és fenyegetőző levelezés után elértem, hogy a csere gép helyett a pénzt utálják vissza. De a nagy szenvedés ott volt a történetben, hogy addig egy 65" tv- n szenvedtem a filmeket. Akkor határoztam el magam. Még egyszer így nem kívánok nyüglödni
Azóta mindig két vetítő van otthon. Én csak egy átlagos mezei film kedvelő vagyok
Ennek is külön története van. Optoma UHZ 65 volt használva nálam annó. Rettenetes képe volt még kalibráció után is
3 hónap vita és fenyegetőző levelezés után elértem, hogy a csere gép helyett a pénzt utálják vissza. De a nagy szenvedés ott volt a történetben, hogy addig egy 65" tv- n szenvedtem a filmeket. Akkor határoztam el magam. Még egyszer így nem kívánok nyüglödni
Azóta mindig két vetítő van otthon. Én csak egy átlagos mezei film kedvelő vagyok

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nem vagy semmitakoka írta: ↑2023.08.23., szer. 22:13Akkor én a ritka kivétel vagyok
Epson LS12000 és egy Runco q750i vetít nálam. Hol az
egyiket csodálom hol a másikat
Nincs hiány éreztem. Tudom nem nagy szám a felhozatal, de én élvezem mindkettőt.
Szeretlek benneteket olvasni.
Ne hagyjátok abba ,még ha sok is az ellentét.
Hajrá
Üdv mindenkinek![]()


"Az igazi barát szemből támad."
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Akkor én a ritka kivétel vagyoknemtomm írta: ↑2023.08.23., szer. 18:28Sajnos meg fog maradni az ellentét főleg ha úgy nézzük, hogy egy jobb LCD gép azért nagyon sokba kerül ami jó képet ad, ahhoz képest egy régebbi felső kategóriás dlp aminek a képe megfelel itt nagyon sok embernek jó gombokért lehet venni …
Epson LS12000 és egy Runco q750i vetít nálam. Hol az
egyiket csodálom hol a másikat
Nincs hiány éreztem. Tudom nem nagy szám a felhozatal, de én élvezem mindkettőt.
Szeretlek benneteket olvasni.
Ne hagyjátok abba ,még ha sok is az ellentét.
Hajrá
Üdv mindenkinek
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy én az importőr cégnél dolgozom. A vevő nem tőlünk, hanem az akkreditált kiskereskőtől vásárolta a készüléket, így elsősorban neki kellene jelezni a garanciális problémát. Ő megvizsgálja és ha jogosnak íteli, akkor elindítja a garanciális Prime Support eljárást. Ha ő nem tudja, vagy nem akarja, nagyon szívesen mi is segítünk benne.
Mivel ő keresett az eladáson, így én csak szívességből ajánlottam fel a segítségem.
Mivel ő keresett az eladáson, így én csak szívességből ajánlottam fel a segítségem.
JVC DILA X30
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Sajnos meg fog maradni az ellentét főleg ha úgy nézzük, hogy egy jobb LCD gép azért nagyon sokba kerül ami jó képet ad, ahhoz képest egy régebbi felső kategóriás dlp aminek a képe megfelel itt nagyon sok embernek jó gombokért lehet venni …
"Az igazi barát szemből támad."
- mezzo
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 387
- Csatlakozott: 2009.10.15., csüt. 16:54
- Értékelés: 103
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Voltak azért mindig LCD vs. DLP súrlódások, főleg a mindenhol szivárvárnyt látók miatt. De nem volt komolyabb, mint az iOS vs. Droid vagy htpc vs. médialejátszó (esetleg Popcorn vs. Dune) viták. Az LCD-DLP "ellentét" úgy látom megmaradt, egyébként.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Aki jelen volt bármelyiken tudja, hogy itt leginkább jó hangulatú beszélgetések voltak és elég kevés "szakmázás", de én ma már nem látom azt, hogy bizonyos emberek nem hogy egy asztalhoz, de egy szobába sem férnének meg egymással.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
A legtöbb dlp-re igaz ez hogy nincs olyan degradáció, ami karbantartással ne lehetne visszahozni. Én fos dlp-t nézek, de nem találtam meg azt a másik dlp gépet, ami hushbox nélkül lehetne használni mozi helységen belülről vetítve.
Próbálkoztam a klasszikus PD gépekkel, de egyszerűen nem alternatíva. LCD-t meg a fentiek/lentiek miatt nem választanék jó szívvel.
Marad egy "fos", de olcsó gép, aminek a legnagyobb baja, hogy a feketéje szürke, ami leginkább 10 filmen lehet tettenérni, ami pont nem érdekel.
Online
- korbendallas2
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2018.09.03., hétf. 20:43
- Értékelés: 33
- Tartózkodási hely: Veresegyház
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Én nem projektorozok mert oled tv-t használok. De sokat járok külföldre mozi szobákat megnézni hogy melyik milyen. Pár éve olyan megközelitőleg 3-4 éve láttam JVC projektor képét tipusa np5 volt emlékeim szerint és volt még ott szerencsém Sony-hoz is. És azonnal mondtam wow ennek a JVC-nek a feketéje szuper. És én jobbnak véltem a JVC képét. Ezt megirtam valamelyik fórumon és lehülyéztek. Aztán mióta rendszeresen megyek látogatni moziszobákat ott többnyire JVC projektorokkal futok össze. Nem olyan rész osztrák boltba ahol árulnak Sony-t meg JVC kértem véleményt és a szakértő ott azt mondta inkább a JVC-t vegyem ha jót akarok magamnak. De felhozhatnám pl az Epsonokat is abból a 9400 változathoz volt szerencsém 2 helyen is hát ott a fekete inkább szürke volt nagyon iluzió romboló. Bár lehet ott a lámpa nem egy friss darab volt de nálam le is irta magát az Epson.
TV: 77" LG C1 Oled
Erősítő: Arcam AVR10
Hangfalak: Revel Performa F208 , Revel Performa C208 , Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 ,
Sub: 2x REL HT1510 Predator
Lejátszó: Zidoo Z9X
Kábelek: Kácsa, Norstone.
Akusztikai panelek: Sonitus Acoustics , Addictive Sound
Erősítő: Arcam AVR10
Hangfalak: Revel Performa F208 , Revel Performa C208 , Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 ,
Sub: 2x REL HT1510 Predator
Lejátszó: Zidoo Z9X
Kábelek: Kácsa, Norstone.
Akusztikai panelek: Sonitus Acoustics , Addictive Sound
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 799
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 614
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nem akarok hasonlattal élni, nem fog!
A fogyasztói társadalomban az olcsósítás, spórolás, gagyi termékekkel ösztönzik az embereket és próbálják minél több vásárlásra rábírni. 1-2évente kicsalni nagyobb összeget a zsebőkből. Ennek ékes példája a Sony projektor család 6milláig bezárólag. Alacsony kontraszt, gagyi polikarbonát objektív, nemelyik gépnél kielesítetthetettlen sarkok, kromatikus aberáció, pérszáz üzemóra elteltével gamma drift, szűkülő színtérlefedetség és még sorolhatnám. Nem hiába hozzáértők mozitermében még nem kapott szerepet a gépcsalád csak a laikusok körében.
1000 üzemórát elszaladgál még szemmel nem látható de műszeresen tökéletesen mérhető, néha többet is hiba mentesen. Nincs előpolarizálva a fény ami végett a folyadékkristály vagy a panel előtti 45 fokos WireGrid degradálódik. Magyarul nem tud lezárni a panel. Mivel a kék panel kapja az uv terhelés legjavát ezért többnyire az de a nagy hőhatás végett néha a zöld is hasonló sorsra jut. Pofon egyszerű...ha nem használsz napolajat leégsz te is a napon.
Sony is tud jó gépet gyártani..ott van a GTZ380! Komoly objektív, tökeletés szervizelhetőség, hardveresen remek kialakítás. Ez már felemelkedik egy "kikukázott, agyon tákolt" Christie HD10K szintjére megépítettségben. Természetesen egy lakás áráért.. ÉRTITEK?
Persze lehet itt fikázni meg jelzőkkel illetni a rég 2008-2012 környékén gyártott csúcs DLP gépeket. 10000 üzemóra felett is egy karbantartás után hozzák egytől-eggyig a gyári paramétereket, szemelőtt tartva a szervízelhetőséget. Képi minőségben Brutto 10 milláig nem tudok olyan Projektort mellérakni ami felvenné vele a versenyt!
JVC NZ9 és Z1 nincs más alternatíva ha a minőség a vetített képen a szempont!