Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Online
Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1501
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Snipi írta:
2023.08.21., hétf. 10:16
Ahhoz képest, hogy a Colnago meg a Speci visz mindent azért most leginkább Cervelo-val nyernek sokat. Vagy ez csak a csapat miatt van? Nem hinném ...
Nem vitatva, hogy a legjobb azért a Speci. Erről nálam hivatottabb emberek is így nyilatkoztak. (Konkrétan egy bizonyos A. C. V. monogramú 2 Giro 2 Tour - papíron - és 3 Vuelta győztes úr is.)
De ettől függetlenül mostanában a Cervelo "arat".
Szerintem a legegyszerűbb kipróbálni és utána könnyen el tudod dönteni, számodra melyik illik leginkább.
Nekem pl se a Colnago (V3Rs), se a Cervelo (S5-R5) nem tetszett próba alapján, és itt nem csak a külakra gondolok, én egyiket sem venném magamnak, ennek ellenére biztosan vannak akiknek meg ezek tetszettek és ezért meg is vették/veszik.
A emberi teljesitményben sokkal nagyobb a különbség, mint a bicajokban, de még abban is több különbség van, hogy jó vagy rossz napja van valakinek... ;) Ha még ehhez hozzáadjuk a csapatot, akkor meg véleményem szerint nem is kérdés, hogy kb kerekitési hiba a top gépek közötti teljesitmény különbség...
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1343
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 533

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Snipi »

Ahhoz képest, hogy a Colnago meg a Speci visz mindent azért most leginkább Cervelo-val nyernek sokat. Vagy ez csak a csapat miatt van? Nem hinném ...
Nem vitatva, hogy a legjobb azért a Speci. Erről nálam hivatottabb emberek is így nyilatkoztak. (Konkrétan egy bizonyos A. C. V. monogramú 2 Giro 2 Tour - papíron - és 3 Vuelta győztes úr is.)
De ettől függetlenül mostanában a Cervelo "arat".

Online
Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1501
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

pärt írta:
2023.08.20., vas. 23:46
Ja, meg persze szeretném kipróbálni a tubelesst is majd, pont az volt az egyik indoka a kíváncsiságnak. Azzal kapcsolatban szívesen veszek jótanácsokat, ajánlásokat, nekem az még szűz terep. :smile53:
Ugyan otthon nagyon népszerű a Conti 5000-es, de én kerülném helyedben és Specialized S-Works Turbo 2Bliss Ready T2/T5 https://www.bike24.com/p2728717.html gumit raknék rá, létezik 24 és 26-os méretben is, én a 26-osra szavaznék számodra! Talán kicsit gyorsabban kopik mint a Conti, de számodra igy is években lesz mérhető az élettartama (nekem kb 5-10.000km) Kényelmesebb, jobban tapad.

Lötyinek ORANGE SEAL Endurance: https://www.bike24.com/p2293761.html második a Speci https://www.bike24.com/p2366970.html de kb holtversenyben a Botragerrel https://www.bike24.com/p2364454.html

Praktikus dolgok: Ha sima pumpával nem pattan fel a gumi, akkor 2 opció létezik, vagy veszel egy speciális pumpát, vagy egy co2 patron minden gumicserénél... (én utibbi utat járom, mert egyszerű és gyors, valamint a spec pumpa számodra a soha meg nem térülő befektetés lenne amennyi gumit csereberélsz) https://www.bike24.com/cycling/accessor ... ,1823,1826
Valamint menet közben is könnebb magaddal vinni, mint egy kis pumpát.
Gumi peremét szappanos vizzel bekenheted a felrakás előtt. Utána felfújod minimum max nyomásig, vagy kicsit tovább, hogy biztos kipattanjon a gumi pereme. Ha ez megvan, utána leereszted arra figyelve hogy a felpattant oldalfalat ne nyomd újra be. Ezután töltsd csak fel lötyivel, én egy kis műanyag fecskendővel nyomom be (szeleptűt természetesen kiszedem, már a fellfújáshoz is) Első körben csak 15-20ml-t rakok bele, utána megpörgetem vizszintesen mind a 2 oldalon, valamint ajánlatos egy kicsit gurulni is vele, de az se baj, ha nem. Miután mentél vele 1-2 alkalommal, látod, hogy mennyit ereszt. Amennyiben másnapra teljesen leenged, akkor a következő indulás előtt rakok bele még 5-10ml-t. Eddig még sosem kellet több. Nálam kb 6-6,5 barrol 4 ig megy le 1-2 nap alatt, szerintem ez kb normális.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Online
Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1501
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Vinkler írta:
2023.08.20., vas. 12:06
Hajlamosak a gyártok a fejlesztés szó mögé bújni, mikor az áremelkedés mértékét kifogásolják a fogyasztók. Így van ez a hifiben is és a kerékpároknál is, meg egy tucat más területen is. Tisztelet a kivételnek én ezt nem vagyok hajlandó benyelni, sokszor egyáltalán nem érzem a fejlesztést, sőt volt ahol kifejezett visszaesést tapasztaltam, de ez az én problémám.

Cserében fogynak azért a top bringák is, egy barátom a múlt héten vehette át személyesen Blankától az új Speialized Sworks Tarmac Sl 8-as bringáját, szép piros színben. ;peace;
Mondanál néhány konrét példát az áremelkedésekre, hogy mire gondolsz?
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Online
Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1501
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

lacee írta:
2023.08.18., pén. 13:28
Szalon írta:
2023.08.18., pén. 12:18

Annyira nem kerestem, ez jött szembe elsőre, ahol listaárat találtam.
https://www.bikeradar.com/reviews/bikes ... to-team-e/

Az a baj, h versenysport legtetejét hasonltod a consumer termékekhez...
Viszont 1kg fehér kenyérben tényleg semmi fejlesztés nem történt, mégis jobban drágult, mint egy bicaj... ;)
Kenyérhez viszonyitva a 6.700 EUR Meridának most akkor bő 23.000 EUR-ba kellene kerülni... gondolkodik.gif
Ha szigorúan ezt nézzük akkor a versenysportban a Pinarello csapatok mostanában nincsenek a helyzet magaslatán, ebből legnagyobb az Ineos,igen kell a csapat kell az ember stb.,tehát reklám értéke így csökkent.Egyébként szokták kérdezni a magyar versenyző fiúkat,szerelőket vagy vendégeket az Eurosporton és most a Colnago és a Specit mondja mindenki, ezekkel jönnek is az eredmények, még ide sorolnám a Meridát.Sajnos státusz szimbólum már nálunk minden, múltkor mentem a gazdaboltoshoz, kérdezte a kerékpározást, milyen a bringám stb. aztán bedobta a Pinarello-t, hu meg há,de életében nem ült szerintem még országúti kerékpáron sem csak valahol olvasta,hogy drága meg jó. 36_1_11.gif
Felesleges ezen vitatkozni nem mirajtunk múlik,hogy mennyibe fog kerülni egy adott márka adott típusa, de egy a lényeg, hogy túlárazott műanyag mind egy alsó kategóriás autó áráért, arról meg nem beszélve, hogy egy komolyabb groupset 1m. gondolkodik.gif
Mindenki azzal teker amivel tud élethelyzetéhez viszonyítva,de sajnos aki újonnan meg tudja venni az nem ismeri el ezeket a tényeket mert be kell beszélje magának,hogy ez éri a kifizetett összeget vagy a másik véglet, hogy elismeri, de megveszi mert megtudja.
Félreértés ne essék tetszenek a Pinarello kerékpárok.
Nekem ilyen gondom nincs mert nem mostanában tudok venni újonnan ilyesmit,de ha tudnám akkor sem korteskednék fölötte(drága meg jó oszt ennyi) :smile53:
Hogy is jött most ide a Pinarello? gondolkodik.gif
Csak kiváncsiságból, a mostani bicajod nagyságrendileg hány havi béredbe került? (Campa kerekekkel)
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1343
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 533

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Snipi »

Vinkler írta:
2023.08.20., vas. 13:18
Erre büszkék lehetünk!
És nem is akármilyen csapattal. Rogla, Vingi, Sepp, Wilco, Dylan Van Barlee, Gesink, Tratnik (szerintem ő lesz Rogla szobatársa, így nem kell nekik tolmács :D ).
Remélem legyakják az egész mezőnyt ! És Ati amilyen jómunkásember (ezt még a Tirreno-Adriatico-kor találtam ki, és be is írtam az esbringára, és be is mondták a kommentátorok :D amikor kidolgozta a belét Rogláért) tuti nyakig benne lesz valamelyik "nagyágyú" győzelmében remélem. No akkor leszek nagyon büszke, és el fogok pattintani egy Chivas-t az tuti. (Ha meg nem nyernek, akkor meg azé ... :D )


Ja jut eszembe vicc : (előre is elnézést a pihent agyamért)
Milyen zenei stílust szeret a kerékpár rajongó hifista ?

-
-
-
-

Pog&Rog

(Főleg, ha a Kuzma lemezjátszókat előállító országból származik :D )

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3917
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2023.08.20., vas. 21:13

na, azt hittem mire levakarom az egyik felnit, ízekreszedték a legtovább kitartó, de bedarált Pärtot :rolleyes:
kiv vagyok, milyen az aluhoz képest. gyorsulás, tempótartás síkon, mászás (bár az megvan, hogy macskás lábak, de mégis miben más?). ereszkedés, kanyarstabilitás, kényelem? mesélj, engem érdekel.
Másfél óra tekerés volt az egész, és tényleg csak azt éreztem, hogy még alszik a testem. Nem vagyok egy pacsirta alkat, na. :sleeping:
Röviden: szerintem nem a karbonkerék fogja megmenteni az emberiséget. :D Kerek, gurul, szép a hangja, ha tekerem a kormányt, kanyarodik, ha odalépek, megindul, ha szar az aszfalt, ráz...szóval teszi, amit egy keréknek tennie kell.
Elöljáróban annyit, hogy nagyon keveset mentem vele, de idáig semmi különöset nem tapasztaltam. Ezek egyébként kb. belépő szintű kerekek minimális aero profillal, nem is különösebben könnyűek, de korrektül megépített, minőségi darabok. A tippre húsz éves ős-Ksyrium rotorjában már kicsit kikopott a műanyag siklócsapágy, úgyhogy rendelni kellene bele egy újat. Ezt használtam fel ürügyként, hogy kipróbáljam a jövő technikáját (és hogy leküzdjem a mindig éberen őrködő racionális énemet). A terv egy használt, de jobb állapotú, tubeless-es, kicsit szélesebb, kicsit magasabb, nem túl nehéz szett volt. Hirdetéseket böngészve kiderült, hogy a jobb darabok kilencven százalékban szingósok, és persze maradékot sem a szomszédban hirdetik. Ahhoz nem sok kedvem volt, hogy egy telefonbeszélgetésben hibátlan állapotúnak felszopott kerékért pár száz kilométert autózzak, hogy aztán a tetthelyen kiderüljön, hogy lóg a bele. Ismerős ajánlott itt Eger mellett egy komát, aki bringákat, alkatrészeket hoz be, nála tettem egy látogatást. Ugyanaz a felállás, mint az aprókban: rakásnyi szingó, pár peremes, azok közt is jópár alu-karbon bohóckodás, de ami szinte mindben közös, hogy a gazdik magasról szartak a csapágyak állapotára. Ez nekem azért fura, mert a muzeális Mavic-omban még az eredeti csapágyak vannak és köszönik, jól érzik magukat - kivéve az említett siklócsapágyat, de a zárt golyósak rendben vannak. Aztán egy magas profilú Vision Metront majdnem elhoztam, de az egyik felni a fékfelületénél kicsit ütött meg ebben sem volt százas mindegyik csapágy. Ekkor már belül eldöntöttem, hogy nem lesz kedvem meg cérnám használt cuccal idegelődni sem itt, sem másutt. Volt viszont egy pár új, dobozos Vittoria. Semmi különös technológiai sziporka, ultralight villogás, de jól össze van rakva, és kinézem belőle, hogy egy-egy benézett kátyút képes túlélni. Árban pedig annyi, mint az úribb, de használt példányok, úgyhogy ezt hoztam el. Csak 30-as, de kb. 25 széles - ez jól passzol a 25-ös külsőkhöz - a nagyon könnyű peremeseknél nehezebb, de a Kyriumnál még így is könnyebb. Azokat most mértem le, majdnem 1700g. :o (Valami első szériás darabok lehetnek, amúgy a legkönnyebb Ksyrium kb.1370g, de nem tudom, hogy az is kibír-e 20 évet, mint az én antikvitásaim.)
Szóval még minimális a tapasztalatom velük.
A héten majd próbálok menni párat a legkedvesebb részemen, egy 45 km-es kb. 450m szintes kis szakaszon. Némi sík, mászás, lejtő. Mivel már készültem az új jövevényekre, korábban többször megnyomtam, ahogy bírtam, hogy legyen összehasonlítási alap. Csodálkozásomra három egymást követő alkalommal azonos átlag jött ki. Ha nem lesz ezeknél jobb eredmény vagy nem alélok el a megnövekedett komforttól, akkor mennek a gurigák az apróba. :D Ja, meg persze szeretném kipróbálni a tubelesst is majd, pont az volt az egyik indoka a kíváncsiságnak. Azzal kapcsolatban szívesen veszek jótanácsokat, ajánlásokat, nekem az még szűz terep. :smile53:

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.08.20., vas. 11:11
Ma korán, még félálomban tekertem fel a Bükkbe az új karikákkal. Viszketett a kipróbálhatnékom. Szerencsére elfelejtettem felcsavarozni a küllőre a kerékfordulat szenzor mágnesét, de jobb is, mert a még macskás izmaimmal érzésre gyengébbet mentem, mint az ős-aluval. :D
na, azt hittem mire levakarom az egyik felnit, ízekreszedték a legtovább kitartó, de bedarált Pärtot :rolleyes:
kiv vagyok, milyen az aluhoz képest. gyorsulás, tempótartás síkon, mászás (bár az megvan, hogy macskás lábak, de mégis miben más?). ereszkedés, kanyarstabilitás, kényelem? mesélj, engem érdekel.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.08.20., vas. 11:11
Ma korán, még félálomban tekertem fel a Bükkbe az új karikákkal. Viszketett a kipróbálhatnékom. Szerencsére elfelejtettem felcsavarozni a küllőre a kerékfordulat szenzor mágnesét, de jobb is, mert a még macskás izmaimmal érzésre gyengébbet mentem, mint az ős-aluval. :D
Gratu hozzá!
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.08.20., vas. 12:42
Vinkler írta:
2023.08.20., vas. 11:59
pärt írta:
2023.08.20., vas. 11:11
Ma korán, még félálomban tekertem fel a Bükkbe az új karikákkal. Viszketett a kipróbálhatnékom. Szerencsére elfelejtettem felcsavarozni a küllőre a kerékfordulat szenzor mágnesét, de jobb is, mert a még macskás izmaimmal érzésre gyengébbet mentem, mint az ős-aluval. :D
Fékhatás milyen volt lefelé?
Érzésre 70-80% a fékhatás azonos fékkarmozgás mellett az alu Ksyriumhoz képest. (Még 0 kilométeresek a pofák, de ezeknél a precízen megmunkált felületeknél nincs akkora jelentősége az összekopásnak, mint az őskorban az alu felniknél.) Elég nagy a kezem, meg tudok szorítani is vele, úgyhogy nem jelent gondot a különbség. Meg nem is igazán szeretek sokat fékezni.
Esőben ki sem mozdulok, de biztos nem nagy öröm olyankor a fékezés. Ha esőben is járnék, már rég tárcsáznék.
Revi Borájával sokkal hatásosabb a fékezés, de azok már újabb szériás, megnövelt hatásfokú fékek, meg a Bora sokadik generációs fékfelülete is nagyon hatásos. Cserébe sikolt, mint egy lenyilazott saskeselyű :D, de nyilván megszokható.
Fékpofafüggő is. Nekem a piros Campagnolo betétek vannak (csak feketére mázoltam filccel ami látszik,nem megy a narancs vázhoz :D )
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

zoli73 írta:
2023.08.20., vas. 10:10


Szerintem is ez az "X" profil megoldás a felelős a csörgésért, nem tudok másra gondolni. Nagyon egyedit akartak alkotni, sikerült, de maradandót nem sikerült. Örültem, hogy megszabadultam tőle. Már felszerelés után, az állványon tekergetve is feltűnt a zakatolás, de gondoltam terhelés alatt majd elhallgat, meg lehet kell neki némi "bekopás", de nem. Több hónap alatt sem változott semmit, így elengedtem. A Sram lánc már a felszerelés után, még fínomhangolás előtt sem csörgött.
Gépek nem nyerhetnek!!! :smile51:
Ma korán keltem,mentem egy kört és kifigyeltem, hogy csak a 19es lánckerèken maradt pici hangja a takarítás után. Miutàn ez megvolt, itthon a nagyítós szemüvegemmel megnéztem, hol és mi ér bele a láncba. A 17 után a 19es fogárok nem túl jól van eltolva és egy forfulaton belül, többdzör kerül egymás mellé a fog fent és lent. Ott a 17es foga lök egyet a láncon. Vannak hézagolóim, de azok 0,2mm-esek. Rámértem a sram spacerre, az 2,2mm. Kerestem egy 10s spacert, ami 2,32mm. Pont ez a tized híja van. Ezt tettem a 17-19 közé és bekussolt. Mondjuk előtte isfigyelni kellett, de visszafele forgatva érezhető volt, hogy nem tisztán fut a lànc. Mostmár tisztán.

Ami érdekes az axxony 11-28 tisztàn fut. Neki sima x11sl van nekem dlc. Elfáradtam mára, most valsz így marad,de van bontatlan simal sl-em, majd rápróbàlom esetleg. Dd tuti a méret hülyíti meg és az egy tized sok is. A váltó finomállítóját néztem vagy 4 pozícióban és sehol nem csörgött, xal kb századokon múlik az egész, de a dlc pont nem fér be a 17-19 közé...
3672.jpg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Erre büszkék lehetünk!
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4667
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3191
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3917
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2023.08.20., vas. 11:59
pärt írta:
2023.08.20., vas. 11:11
Ma korán, még félálomban tekertem fel a Bükkbe az új karikákkal. Viszketett a kipróbálhatnékom. Szerencsére elfelejtettem felcsavarozni a küllőre a kerékfordulat szenzor mágnesét, de jobb is, mert a még macskás izmaimmal érzésre gyengébbet mentem, mint az ős-aluval. :D
Fékhatás milyen volt lefelé?
Érzésre 70-80% a fékhatás azonos fékkarmozgás mellett az alu Ksyriumhoz képest. (Még 0 kilométeresek a pofák, de ezeknél a precízen megmunkált felületeknél nincs akkora jelentősége az összekopásnak, mint az őskorban az alu felniknél.) Elég nagy a kezem, meg tudok szorítani is vele, úgyhogy nem jelent gondot a különbség. Meg nem is igazán szeretek sokat fékezni.
Esőben ki sem mozdulok, de biztos nem nagy öröm olyankor a fékezés. Ha esőben is járnék, már rég tárcsáznék.
Revi Borájával sokkal hatásosabb a fékezés, de azok már újabb szériás, megnövelt hatásfokú fékek, meg a Bora sokadik generációs fékfelülete is nagyon hatásos. Cserébe sikolt, mint egy lenyilazott saskeselyű :D, de nyilván megszokható.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Hajlamosak a gyártok a fejlesztés szó mögé bújni, mikor az áremelkedés mértékét kifogásolják a fogyasztók. Így van ez a hifiben is és a kerékpároknál is, meg egy tucat más területen is. Tisztelet a kivételnek én ezt nem vagyok hajlandó benyelni, sokszor egyáltalán nem érzem a fejlesztést, sőt volt ahol kifejezett visszaesést tapasztaltam, de ez az én problémám.

Cserében fogynak azért a top bringák is, egy barátom a múlt héten vehette át személyesen Blankától az új Speialized Sworks Tarmac Sl 8-as bringáját, szép piros színben. ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14021
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2023.08.20., vas. 11:11
Ma korán, még félálomban tekertem fel a Bükkbe az új karikákkal. Viszketett a kipróbálhatnékom. Szerencsére elfelejtettem felcsavarozni a küllőre a kerékfordulat szenzor mágnesét, de jobb is, mert a még macskás izmaimmal érzésre gyengébbet mentem, mint az ős-aluval. :D
Fékhatás milyen volt lefelé?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3917
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ma korán, még félálomban tekertem fel a Bükkbe az új karikákkal. Viszketett a kipróbálhatnékom. Szerencsére elfelejtettem felcsavarozni a küllőre a kerékfordulat szenzor mágnesét, de jobb is, mert a még macskás izmaimmal érzésre gyengébbet mentem, mint az ős-aluval. :D
Csatolmányok
IMG20230820083556.jpg

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4667
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3191
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

revox írta:
2023.08.19., szomb. 21:41
zoli73 írta:
2023.08.19., szomb. 20:43
revox írta:
2023.08.19., szomb. 19:12
Sebi!
Neked a kmc sram vagy shimano sorral csörgött?
Kedden a hátsó váltón állítani kellett a sram sorhoz, de ma tudtam vele tartósan menni. volt még enyhe csörgése, elkezdtem csavargatni, de nemigazán találtam jó pozíciót, aztân idegből jól kitekertem a váltóból a finomállítót, amit már nem sikerült visszatenni :D itthon szétkaptam, megkentem a csavart, bowdenen kicsit húztam. mintha most hajtáskor nem csörögne, de ha visszafele tekerem, nem finom. már nem akartam menni még egy kört a melegben, meg kb majdnem kivágtam az egész bicajt, de hátha jó lesz.
Neked a fotókon úgy tűnik. a kmc van fent. már fut rendesen?
Elnézést a belekotyogásért, és az is igaz, hogy én montiban utazom, de a Sram soron a KMC lánc nálam is csörgött, ha megfeszültem akkor is. Nagyon frusztráló tud lenni, a kedvem is elveszi. Tűzoltásnak vettem, de hiba volt. Sram lánccal már nem csörög.
ettöl tartok én is... ha a láncvonal középen van, nincs is nagy baj, de ma olyan hülye szél volt, kellett az 50/19. o5 már nagyon csörög. itthon nézegettem. hogy a 19-esen ha forgatom lassan, a lánc közeoén az X kialakítás beleakad az alatta lévő 17es fogába. fejreállítva be tudtam állítani. hogy ne csörögjön és végigvált, de nekem sanszos, hogy terhelésen nem lesz jó. azt meg ne is mond, milyen xar... este még azt terveztem, kimegyek dksi edzésre :D Szerencsére olyan korán indulnak, fel nemkwlwk akkor... Akartam egy tempósat szólózni, de nem is siekrült elindulni normálisan. vissza is fordultam, amikor úgy éreztem, talán beállt és kezdtem előlről, de esélytelen volt, úgy idegesített a csörgő :smile51: az nyugtat, olyan szél volt és nem tudom. mit csinált. de folyton pofánfújt, vagy oldalszembe vagy oldalról, de olyan igazi fogósan. úgyse lett volna semmi értékelhető :D nameg, hogy nem indultunk el a bükkbe... most lenne a mexikóvölgyi patakban egy pinarello :D
Szerintem is ez az "X" profil megoldás a felelős a csörgésért, nem tudok másra gondolni. Nagyon egyedit akartak alkotni, sikerült, de maradandót nem sikerült. Örültem, hogy megszabadultam tőle. Már felszerelés után, az állványon tekergetve is feltűnt a zakatolás, de gondoltam terhelés alatt majd elhallgat, meg lehet kell neki némi "bekopás", de nem. Több hónap alatt sem változott semmit, így elengedtem. A Sram lánc már a felszerelés után, még fínomhangolás előtt sem csörgött.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2023.08.19., szomb. 20:49
revox írta:
2023.08.19., szomb. 19:12
Sebi!
Neked a kmc sram vagy shimano sorral csörgött?
Kedden a hátsó váltón állítani kellett a sram sorhoz, de ma tudtam vele tartósan menni. volt még enyhe csörgése, elkezdtem csavargatni, de nemigazán találtam jó pozíciót, aztân idegből jól kitekertem a váltóból a finomállítót, amit már nem sikerült visszatenni :D itthon szétkaptam, megkentem a csavart, bowdenen kicsit húztam. mintha most hajtáskor nem csörögne, de ha visszafele tekerem, nem finom. már nem akartam menni még egy kört a melegben, meg kb majdnem kivágtam az egész bicajt, de hátha jó lesz.
Neked a fotókon úgy tűnik. a kmc van fent. már fut rendesen?
KMC lánc, Ultegra sor. Amúgy nálam is a váltó pontatlansága miatt volt. Mivel ez CX bicaj, itt a bowdwnház végigmegy a váltókartól a váltóig egyben a jó sártűrés miatt, javarészt ugye a vázon belül. Nekem miután kijön a hátsó váltóhoz a vázból a bowden bowdenházastól, az csak egy gumi átvezető dugóban jön ki, így az utolsó ív az szabadon tudott változni, ebből adódott, hogy nem lehetett normálisan beállítani a váltót. Undorító DIY kókányolás, de rátekertem a bowdenházra kívülről pár menet szigetelőszalagot, így már nem tud visszacsúszni a vázba, ez stabilizálta az utolsó ívet, azóta mindegy milyen a lánc, nem csörög.
Amúgy Szilárdtól mikor átvettem, Sram sor - Sram lánc kombó volt rajta, az is szar volt, ugyanezért, csak akkor még nem tudtam, miért. :D
a reacto nekem is ilyen. elég sűrűn cserélgetem a kerekeket, de olyan, mintha beállna mindig, hogy jó legyen. vagy ennyire egyformára vannak beállítva a kerekek. végülis, mind campa/fulcrum, azonos tengellyel és csavarokkal(nem a sorokat szoktam áttenni, hanem a rotort cserélem le. csak egy csavar fogja, egyszerűbb, mint leszedni a sort), de a vision kerékben is fulcrum hub van. azon nekem 10sebeség van, azok az ultegra sorok jók, nem cserélgetem másra, azzal elég patikán vált, fut. De lehet én is megmókolom szigszalaggal, biztos. ami biztos :tutiok:

a mai, mint lentebb kiderült, a Pinarello volt. Abban nem egyben van vezetve, csak a belső. már az axxony is panaszkodott, hogy zajos a váltója, neki már régen 11-28sram van fent, csak nála nem lehet tudni, miért, sokszor nem húzza fel rendesen, meg nő... ha elkértem, nálam nem csörgött, de simán benne van, hogy akkor neki is tényleg csörög...

nálam a bbb teljesen patika, csak az 11-23... de akkor az marad lehet. aztán majd rápróbálok egy sram láncra, axxonynak meg lehet feldobok egy shimanot. ja, neki is csak a belső bowden fut a vázban. nála is a kmc-sram ellentét állhat fenn.

a fura az. régebben volt 10sebis sram red sorom és patikán ment... már kmc-vel. lényegében minden bicajomon kmc sl van tizen-X éve, csak a 8 sebisnek más a neve. ami létezik. mindenhol jó volt eddig. ez a 1170 neccesnek tűnik. Rosen írták, hogy nehezebb beállítani, mert szélesebb a lánckerék 3-4 tizedel, de én amit mértem, 1/20as tolómérővel, azon nem mutatkozott eltérés, max 0,05 mm. de anyit csal az a subler, auchanos 2 ezerért :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

zoli73 írta:
2023.08.19., szomb. 20:43
revox írta:
2023.08.19., szomb. 19:12
Sebi!
Neked a kmc sram vagy shimano sorral csörgött?
Kedden a hátsó váltón állítani kellett a sram sorhoz, de ma tudtam vele tartósan menni. volt még enyhe csörgése, elkezdtem csavargatni, de nemigazán találtam jó pozíciót, aztân idegből jól kitekertem a váltóból a finomállítót, amit már nem sikerült visszatenni :D itthon szétkaptam, megkentem a csavart, bowdenen kicsit húztam. mintha most hajtáskor nem csörögne, de ha visszafele tekerem, nem finom. már nem akartam menni még egy kört a melegben, meg kb majdnem kivágtam az egész bicajt, de hátha jó lesz.
Neked a fotókon úgy tűnik. a kmc van fent. már fut rendesen?
Elnézést a belekotyogásért, és az is igaz, hogy én montiban utazom, de a Sram soron a KMC lánc nálam is csörgött, ha megfeszültem akkor is. Nagyon frusztráló tud lenni, a kedvem is elveszi. Tűzoltásnak vettem, de hiba volt. Sram lánccal már nem csörög.
ettöl tartok én is... ha a láncvonal középen van, nincs is nagy baj, de ma olyan hülye szél volt, kellett az 50/19. o5 már nagyon csörög. itthon nézegettem. hogy a 19-esen ha forgatom lassan, a lánc közeoén az X kialakítás beleakad az alatta lévő 17es fogába. fejreállítva be tudtam állítani. hogy ne csörögjön és végigvált, de nekem sanszos, hogy terhelésen nem lesz jó. azt meg ne is mond, milyen xar... este még azt terveztem, kimegyek dksi edzésre :D Szerencsére olyan korán indulnak, fel nemkwlwk akkor... Akartam egy tempósat szólózni, de nem is siekrült elindulni normálisan. vissza is fordultam, amikor úgy éreztem, talán beállt és kezdtem előlről, de esélytelen volt, úgy idegesített a csörgő :smile51: az nyugtat, olyan szél volt és nem tudom. mit csinált. de folyton pofánfújt, vagy oldalszembe vagy oldalról, de olyan igazi fogósan. úgyse lett volna semmi értékelhető :D nameg, hogy nem indultunk el a bükkbe... most lenne a mexikóvölgyi patakban egy pinarello :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6136
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7571
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2023.08.19., szomb. 19:12
Sebi!
Neked a kmc sram vagy shimano sorral csörgött?
Kedden a hátsó váltón állítani kellett a sram sorhoz, de ma tudtam vele tartósan menni. volt még enyhe csörgése, elkezdtem csavargatni, de nemigazán találtam jó pozíciót, aztân idegből jól kitekertem a váltóból a finomállítót, amit már nem sikerült visszatenni :D itthon szétkaptam, megkentem a csavart, bowdenen kicsit húztam. mintha most hajtáskor nem csörögne, de ha visszafele tekerem, nem finom. már nem akartam menni még egy kört a melegben, meg kb majdnem kivágtam az egész bicajt, de hátha jó lesz.
Neked a fotókon úgy tűnik. a kmc van fent. már fut rendesen?
KMC lánc, Ultegra sor. Amúgy nálam is a váltó pontatlansága miatt volt. Mivel ez CX bicaj, itt a bowdwnház végigmegy a váltókartól a váltóig egyben a jó sártűrés miatt, javarészt ugye a vázon belül. Nekem miután kijön a hátsó váltóhoz a vázból a bowden bowdenházastól, az csak egy gumi átvezető dugóban jön ki, így az utolsó ív az szabadon tudott változni, ebből adódott, hogy nem lehetett normálisan beállítani a váltót. Undorító DIY kókányolás, de rátekertem a bowdenházra kívülről pár menet szigetelőszalagot, így már nem tud visszacsúszni a vázba, ez stabilizálta az utolsó ívet, azóta mindegy milyen a lánc, nem csörög.
Amúgy Szilárdtól mikor átvettem, Sram sor - Sram lánc kombó volt rajta, az is szar volt, ugyanezért, csak akkor még nem tudtam, miért. :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4667
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3191
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

revox írta:
2023.08.19., szomb. 19:12
Sebi!
Neked a kmc sram vagy shimano sorral csörgött?
Kedden a hátsó váltón állítani kellett a sram sorhoz, de ma tudtam vele tartósan menni. volt még enyhe csörgése, elkezdtem csavargatni, de nemigazán találtam jó pozíciót, aztân idegből jól kitekertem a váltóból a finomállítót, amit már nem sikerült visszatenni :D itthon szétkaptam, megkentem a csavart, bowdenen kicsit húztam. mintha most hajtáskor nem csörögne, de ha visszafele tekerem, nem finom. már nem akartam menni még egy kört a melegben, meg kb majdnem kivágtam az egész bicajt, de hátha jó lesz.
Neked a fotókon úgy tűnik. a kmc van fent. már fut rendesen?
Elnézést a belekotyogásért, és az is igaz, hogy én montiban utazom, de a Sram soron a KMC lánc nálam is csörgött, ha megfeszültem akkor is. Nagyon frusztráló tud lenni, a kedvem is elveszi. Tűzoltásnak vettem, de hiba volt. Sram lánccal már nem csörög.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Sebi!
Neked a kmc sram vagy shimano sorral csörgött?
Kedden a hátsó váltón állítani kellett a sram sorhoz, de ma tudtam vele tartósan menni. volt még enyhe csörgése, elkezdtem csavargatni, de nemigazán találtam jó pozíciót, aztân idegből jól kitekertem a váltóból a finomállítót, amit már nem sikerült visszatenni :D itthon szétkaptam, megkentem a csavart, bowdenen kicsit húztam. mintha most hajtáskor nem csörögne, de ha visszafele tekerem, nem finom. már nem akartam menni még egy kört a melegben, meg kb majdnem kivágtam az egész bicajt, de hátha jó lesz.
Neked a fotókon úgy tűnik. a kmc van fent. már fut rendesen?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2023.08.18., pén. 21:22
lacee írta:
2023.08.18., pén. 20:57
Csak úgy. 31_1_21.gif

https://www.facebook.com/marketplace/it ... 322175781/
Ha 52-36-tal lenne, már vinném is ;peace;
Ejj ha két hónappal ezrlőtt jött volna :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4329
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2023.08.18., pén. 20:57
Csak úgy. 31_1_21.gif

https://www.facebook.com/marketplace/it ... 322175781/
Eu Kovács Gyuri, az F lesz. A kerék 5Ft, xal kerék nélkül :D néha talàl olcsón gépeket. De amikor legutóbb voltam nála, még az F8ast hajtotta. Ezt tuti eladbj hozta, mert 500 a mérete. Epronex amatőr soros amúgy.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”