A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Békés, boldog karácsonyt kíván mindenkinek az AVX team!
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
De, ez bátran kimondható. :) Nálam okosabbak mondták ki, mérték meg, én csak tapasztaltam.
Zoli outijára nemrég tett fel tubeless Corsa Pro-t, 28mm-es 270g mérve. Úgy kanyarodik... brutál, semmilyen szempontból nem közelíti egyik belsős se, komfortban, de kanyarodásra se. Tüköraszfalton betonra fújva meg nem számít, mert itt olyan nincs, így azt nem tudjuk. :)
Nekem corsa next-ek vannak/voltak minden verzióban, ugyanezeket tudom elmondani.
rágják ezt a csontot évek óta. peremes kerekek esetén engem nagyon nem is mozgat a kérdés, csak a télibicón van. a marketingszekér is ezt az irányt tolja,de így legalább az eddig 20ezres top peremes gumikat el lehet adni 50-ért (hazai árakon értem, nem a legolcsóbban fellelhető árat). felénk egyre többen ülnek vissza szingóra a tubeless kör után, de az a tubeless kontra belsős clncher témában nem érdekes. de a jövő valsz a tubeless-é. azon lehet nagyot szakítani, relatíve olcsóbb előállítási költség mellett. plazmatévé kontra lcd. nemérdekes...
Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...
Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.
A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)
Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért?
Én a helyedben tennék egy próbát Szabó Mikivel, ráírnék facéén,hátha,tudod a Vas Blanka párja.Ő biztos tud tanácsot adni,itt ahogy írtad ,,fotelszakértés lesz”
Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...
Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.
A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)
Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért?
Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...
Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.
A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)
Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért?
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
De, ez bátran kimondható. :) Nálam okosabbak mondták ki, mérték meg, én csak tapasztaltam.
Zoli outijára nemrég tett fel tubeless Corsa Pro-t, 28mm-es 270g mérve. Úgy kanyarodik... brutál, semmilyen szempontból nem közelíti egyik belsős se, komfortban, de kanyarodásra se. Tüköraszfalton betonra fújva meg nem számít, mert itt olyan nincs, így azt nem tudjuk. :)
Nekem corsa next-ek vannak/voltak minden verzióban, ugyanezeket tudom elmondani.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
A jósági ezres szorzót kizárólag hifi esetében tudom elfogadni.
TL-t ki kéne próbálni, hogy tudjam, milyen is, de annyira meg nem izgató a kérdés.
Latex belsők egyik nagy gyengéje, hogy minőségben nagy a szórás egy cég azonos modelljének példányai közt is. Életem első latex belsőjével évekig (!) nem volt deffektem, aztán az ugyanolyan típusú utódokkal több is. Egyiket most selejteztem, mert az alapanyagban pár tizedmilliméteres kis buborékok vannak, amik egy idő után átszakadnak, és latexes mércével mérve is gyorsan eleresztik a nyomást.
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
Én kicseréltem,meguntam minden tekerés előtt majd lapos állapotról pumpálni…
lassan én is kiveszem a rendszerből (két szetten latexes van). jól gurul, de nekem főleg ez a beragadás nem tetszett. az a gumi nem gurult 300 kilinél többet és kuka (szingónál nem úszod meg belsőcserével,hacsak nem vagy vírrómester). egyébként egy tufo elite ride ment a helyére,ami síkon szerintem gyorsabb (igaz,elég vékony valami. 240g mérve,nem katalógusban) majd hegyi lejtőn kiderül, kiveri e a seggét, vagy ez is befordul. A latexes vittoria jól fordult... ami érdekes volt, a latexesek általában kiméletesebbek az úthibával. a tufo is 23-as,mint a corsa volt, lehet icipicit ballonosabb, de a döcögős xar úton jobban csillapít,mint a corsa tette.
de ebből általánosítani utópia lenne, de most úgy tűnik,találtam egy olyan butylos gumit, ami jól gurul, így nem fogom erőltetni a latexet. bár első keréken otthagytam. lágyan simogatja kezeimet így az úthiba
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Én kicseréltem,meguntam minden tekerés előtt majd lapos állapotról pumpálni…
lassan én is kiveszem a rendszerből (két szetten latexes van). jól gurul, de nekem főleg ez a beragadás nem tetszett. az a gumi nem gurult 300 kilinél többet és kuka (szingónál nem úszod meg belsőcserével,hacsak nem vagy vírrómester). egyébként egy tufo elite ride ment a helyére,ami síkon szerintem gyorsabb (igaz,elég vékony valami. 240g mérve,nem katalógusban) majd hegyi lejtőn kiderül, kiveri e a seggét, vagy ez is befordul. A latexes vittoria jól fordult... ami érdekes volt, a latexesek általában kiméletesebbek az úthibával. a tufo is 23-as,mint a corsa volt, lehet icipicit ballonosabb, de a döcögős xar úton jobban csillapít,mint a corsa tette.
de ebből általánosítani utópia lenne, de most úgy tűnik,találtam egy olyan butylos gumit, ami jól gurul, így nem fogom erőltetni a latexet. bár első keréken otthagytam. lágyan simogatja kezeimet így az úthiba
AeroRevi nem aero pozícióban. De miért az első agynál akarod hajtani a gépet? Ólmot kell rakni a zsebedbe lassan, nehogy felkapjon a szél ahogy felegyenesedsz.
.
Revi.jpg
itt szerintem már mindent tapostam a 34/17et teszteltem, mire elég. a bélkönél vannak 12-14% meredekségek. aztán Part nem cicózott,váltott egyet, csinált egy ritmusváltást, amit nem tudtam átvenni és otthagyott, mint eb a x...t. a végén feladtam és elváltottam 34/21-re,de addigra a combom meghalt emlékezetes kaptató volt, ami elgondolkodtatott, hogy nem kell mindent izomból megoldani
De miért az első agynál akarod hajtani a gépet?
.
Revi.jpg
Az nem úgy van, nekem mondta: ez kimondottan 1 lábas edzés, csak a jobb lábával hajt, de nem mindig sikerül egyenletesen a forgatás és ha jobban megrúgja, akkor elemeli az elejét. Ezért a bal lábával nyomja felülről, hogy folyamatosan a földön tudja tartani az első kereket. 10kili jobb láb, utána csere
AeroRevi nem aero pozícióban. De miért az első agynál akarod hajtani a gépet? Ólmot kell rakni a zsebedbe lassan, nehogy felkapjon a szél ahogy felegyenesedsz.
.
Revi.jpg
itt szerintem már mindent tapostam a 34/17et teszteltem, mire elég. a bélkönél vannak 12-14% meredekségek. aztán Part nem cicózott,váltott egyet, csinált egy ritmusváltást, amit nem tudtam átvenni és otthagyott, mint eb a x...t. a végén feladtam és elváltottam 34/21-re,de addigra a combom meghalt emlékezetes kaptató volt, ami elgondolkodtatott, hogy nem kell mindent izomból megoldani
ami vixont közérdekű lehet:
Aki latexes belsőt használ, ügyeljen, főleg a téli tárolásra. Az oldalfala ereszteni kezdett. nyomtam bele ragasztót,ami látszólag működött,de menetközben mégse. Szovátról laposan jöttem haza (mondjuk nem lett semmi baja a felninek)
leszedtem,szétvágtam... el volt gyengülve a belső oldalfala és vakartam a fejem,mi lehetett. A Decathlon oldalon találtam meg a megfejtést, amit véletlenül feldobott a google, amikor gumit kerestem:
Tárolási tanácsok
Száraz helyen tárold, ne hagyd sokáig leeresztett állapotban, mert a latex gumibelső falai összeragadhatnak.
nem volt benne "tej", simán beragadt.a kerék benne volt a vázban... gondolom, a súly is segített neki
Én kicseréltem,meguntam minden tekerés előtt majd lapos állapotról pumpálni…
AeroRevi nem aero pozícióban. De miért az első agynál akarod hajtani a gépet? Ólmot kell rakni a zsebedbe lassan, nehogy felkapjon a szél ahogy felegyenesedsz.
.
Revi.jpg (183.85 KiB) Megtekintve 649 alkalommal
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
főleg azzal az áttétellel (nézd a láncot)
Bükk fennsík, hifBZK light
felmentünk Bél-Kőre, és a fennsíkra... panoráma pazar (hazai viszonyok között,de itt talán a legjobb), kaptatók elsőrangúak, de az útminőség sajna nem... szokás szerint túlfújtam, így a lefeléket éreztem csuklóban. bár ezzel a kerékkel idén még nem mentem magaslaton és csak saccra pumpáltam. kevesebbet,mint síkra,de így is sok volt. Valami rémlik,hogy leérve engedtünk le belőle és próbaként egy kicsit visszamentünk a Milleniumi kilátóig, úgy azért jobb volt.
nagyon jó hely lenne, de amikor ott vagy, megfogadod, nem mégy többet pedig elnézve a völgyet, hmmm....
ja, U15... 57kg... ez a mez S-es, most rendeltem XS-t
Bél-kői kaptató:
Gravelezés Reactoval, a Bükk-fennsíkon. Ez arrafelé tüköraszfaltnak számít, a cudarabb szakaszokat most kihagytuk.
ami vixont közérdekű lehet:
Aki latexes belsőt használ, ügyeljen, főleg a téli tárolásra. Az oldalfala ereszteni kezdett. nyomtam bele ragasztót,ami látszólag működött,de menetközben mégse. Szovátról laposan jöttem haza (mondjuk nem lett semmi baja a felninek)
leszedtem,szétvágtam... el volt gyengülve a belső oldalfala és vakartam a fejem,mi lehetett. A Decathlon oldalon találtam meg a megfejtést, amit véletlenül feldobott a google, amikor gumit kerestem:
Tárolási tanácsok
Száraz helyen tárold, ne hagyd sokáig leeresztett állapotban, mert a latex gumibelső falai összeragadhatnak.
nem volt benne "tej", simán beragadt.a kerék benne volt a vázban... gondolom, a súly is segített neki
Émmeg, némi kènyszerböl(volt meghibásodás) szingóragasztgatással ütöttem el az idöt. Ma is jöttt egy pakk, amiben ezt a gyöngyszemet talàltam ha ez ilyen egyszerü lenne... a Conti manuálja sokkal részletesebb, de az is csak arrá elég, megtudd,hogy nem tudsz szingót ragasztan hiába követsz minden utasításti
Szegény Zoli (fórumtársunk) júli 17 óta az én általam eszkábált edzéstervet követve készül az mtb versenyekre M3 kategóriában rövid távon (kb 1.5h).
Mindent megcsinál tűpontosan. Én pedig próbálok felnőni a feladathoz, remélem menni fog.
Téged ismerve, ez nem rajtad fog múlni, mert ha így lenne,Zoli akár a MasterVB-n is jó esélyekkel indulhatna
Hát, ez most pont nagy %-ban rajtam is múlik, mert Ő mindent megcsinál, ha hülyeséget írok, azt is. Eddig is edzővel edzett, most egy másik metódus alapján edzünk. Ennek részletezésével nem fárasztanék senkit.
Azt szeretném, ha jövőre a mászásokat avg 3.7-3.8W/tskg-n meg tudná csinálni, amin még 2025-re tudnánk emelni és elérni a 4-et. Én hiszek benne.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Szegény Zoli (fórumtársunk) júli 17 óta az én általam eszkábált edzéstervet követve készül az mtb versenyekre M3 kategóriában rövid távon (kb 1.5h).
Mindent megcsinál tűpontosan. Én pedig próbálok felnőni a feladathoz, remélem menni fog.
Téged ismerve, ez nem rajtad fog múlni, mert ha így lenne,Zoli akár a MasterVB-n is jó esélyekkel indulhatna
Szegény Zoli (fórumtársunk) júli 17 óta az én általam eszkábált edzéstervet követve készül az mtb versenyekre M3 kategóriában rövid távon (kb 1.5h).
Mindent megcsinál tűpontosan. Én pedig próbálok felnőni a feladathoz, remélem menni fog.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
főleg azzal az áttétellel (nézd a láncot)
Bükk fennsík, hifBZK light
felmentünk Bél-Kőre, és a fennsíkra... panoráma pazar (hazai viszonyok között,de itt talán a legjobb), kaptatók elsőrangúak, de az útminőség sajna nem... szokás szerint túlfújtam, így a lefeléket éreztem csuklóban. bár ezzel a kerékkel idén még nem mentem magaslaton és csak saccra pumpáltam. kevesebbet,mint síkra,de így is sok volt. Valami rémlik,hogy leérve engedtünk le belőle és próbaként egy kicsit visszamentünk a Milleniumi kilátóig, úgy azért jobb volt.
nagyon jó hely lenne, de amikor ott vagy, megfogadod, nem mégy többet pedig elnézve a völgyet, hmmm....
ja, U15... 57kg... ez a mez S-es, most rendeltem XS-t