De, ez bátran kimondható. :) Nálam okosabbak mondták ki, mérték meg, én csak tapasztaltam.revox írta: ↑2023.08.11., pén. 14:35ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.asebestyen írta: ↑2023.08.11., pén. 14:22
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
Zoli outijára nemrég tett fel tubeless Corsa Pro-t, 28mm-es 270g mérve. Úgy kanyarodik... brutál, semmilyen szempontból nem közelíti egyik belsős se, komfortban, de kanyarodásra se. Tüköraszfalton betonra fújva meg nem számít, mert itt olyan nincs, így azt nem tudjuk. :)
Nekem corsa next-ek vannak/voltak minden verzióban, ugyanezeket tudom elmondani.





