Ez a lényeg. Nem érdemes a természetre mutogatni, hiszen az teszi a dolgát tőlünk függetlenül. Mi annyit tehetünk, kellene tennünk, hogy a lehető legkisebb negatív hatásunk legyen a környezetünkre. Kb mint egy idegen házban, ahol jó esetben próbálsz viselkedni és nem lakod le két nap alatt a kéglit, mert lehet, hogy utánunk mások is szeretnék majd használni.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15733
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11007
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Repülés: én is ezt gondolom erről. Mindenki otthon csücs, watszap meg szkájpi.wittao írta: ↑2023.06.28., szer. 21:21Persze, magam reszerol nem tartom normalisnak ezt a helyzetet. Fapados jaratokat torolnem a francba, legyen 100.000 Ft egy repjegy. Nem normalis, hogy 10.000 Ft-ert el tudok utazni Parizsba repulovel… termeszetesen Ausztraliaba ok, menjunk repcsivel. De a jegyarak brutalisan alacsonyak, igy mindenki repked mint a mergezett eger. Covid bebizonyitotta a videohivasokkal rengeteg utazas megsporolhato.
Ugyanilyen terkepet lehetne felrakni a tengeri szallitasrol is. Plusz a jachtok/csonakok kipufogogaza be van vezetve a vizbe, az is milyen termeszetbarat dolog.
Fokozatossag hive vagyok, mindenhol szepen javitani kell. Ez alol az autok sem lehetnek kivetelek. Es mint irtam mar egy dizelen, vagy benzinesen javitani tovabb mar nem nagyon lehetett. Az elektromos es hibrid, hidrogen jarmuvek egy kovetkezmeny is, nem csak torekves eredmenye.
Nem, nem lehet ennyit repkedni, mert ha csak ő megy mamihoz hollandiába, mindenki más is akar. És akkor ez a vége.
Hajózás: voltunk hollandiába repülővel :)) családlátogatáson még anno egy esküvőn. Holland sógór kivitt a tengarpartra a beach-re megmutatni milyen frankó.
Ha már láttál retkes habos koszos mosóvizet az az volt. A teherhajók - amik ott meg se közelíthették a partot - nyomták a tengerbe.
A srác nem volt még soha a horvát tengeren, emiatt nem tudja milyen az. Ha eljut oda, lesz döbbenet.
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
Re: Zöld topik
Persze, magam reszerol nem tartom normalisnak ezt a helyzetet. Fapados jaratokat torolnem a francba, legyen 100.000 Ft egy repjegy. Nem normalis, hogy 10.000 Ft-ert el tudok utazni Parizsba repulovel… termeszetesen Ausztraliaba ok, menjunk repcsivel. De a jegyarak brutalisan alacsonyak, igy mindenki repked mint a mergezett eger. Covid bebizonyitotta a videohivasokkal rengeteg utazas megsporolhato.
Ugyanilyen terkepet lehetne felrakni a tengeri szallitasrol is. Plusz a jachtok/csonakok kipufogogaza be van vezetve a vizbe, az is milyen termeszetbarat dolog.
Fokozatossag hive vagyok, mindenhol szepen javitani kell. Ez alol az autok sem lehetnek kivetelek. Es mint irtam mar egy dizelen, vagy benzinesen javitani tovabb mar nem nagyon lehetett. Az elektromos es hibrid, hidrogen jarmuvek egy kovetkezmeny is, nem csak torekves eredmenye.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ilyen volt már? 

- Csatolmányok
-
- fr.jpg (276.12 KiB) Megtekintve 1337 alkalommal
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
Online
A fene sen tudja hogy mi miért történik,
az viszont biztosnak látszik hogy mi nem sok jót teszünk azzal a földel amin élünk,pedig megérdemelné hogy vigyázzunk rá,mert egy ilyen csoda nem sok lehet a látóterünkben,és jó lenne ha az utókor is élvezhetné.
Re: Zöld topik
Erdőtűz ok,volt,van és lesz is,de ott vannak a vulkánok is,azok is nyomhatnak ki nagy mennyiségben minden olyan anyagot ami nem igazán tesz jót a légkörnek,és annyit amennyit az ember csak hosszú idő után,persze azokra is igaz a volt,van,és lesz is.fapaci írta: ↑2023.06.28., szer. 14:34Káros anyagból sokféle létezik akkor is, ha a sajtó jellemzően csak a CO-val hajlandó foglalkozni. Az erdőtüzek hatása komplex, miként az autók kibocsátása, meg mindenféle ipari tevékenységé is. Mikor egy fa elég, közvetlenül azt tudja kibocsátani, amit élete során megkötött, meg hozzá némi port, hamut, pernyét. Az emberi tevékenység viszont olyan anyagokat juttat a légkörbe, a vizekbe és a földekbe, amik természetes úton nem jutnának oda soha.Alex_Aston írta: ↑2023.06.28., szer. 12:55Nincs róla cikk, vagyis nem találtam, de gyanítom, hogy csak ez önmagában többszörös káros anyag kibocsátás, mint amit az emberiség évek (évtizedek?) alatt összesen kibocsát.
A fene sen tudja hogy mi miért történik,

- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15733
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11007
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Káros anyagból sokféle létezik akkor is, ha a sajtó jellemzően csak a CO-val hajlandó foglalkozni. Az erdőtüzek hatása komplex, miként az autók kibocsátása, meg mindenféle ipari tevékenységé is. Mikor egy fa elég, közvetlenül azt tudja kibocsátani, amit élete során megkötött, meg hozzá némi port, hamut, pernyét. Az emberi tevékenység viszont olyan anyagokat juttat a légkörbe, a vizekbe és a földekbe, amik természetes úton nem jutnának oda soha.Alex_Aston írta: ↑2023.06.28., szer. 12:55Nincs róla cikk, vagyis nem találtam, de gyanítom, hogy csak ez önmagában többszörös káros anyag kibocsátás, mint amit az emberiség évek (évtizedek?) alatt összesen kibocsát.
Re: Zöld topik
Az a noveny, ami eleg ezekben a tuzekben csak annyi CO2-t tud kibocsajtani, amennyit megkotott a legkorbol.Alex_Aston írta: ↑2023.06.28., szer. 12:55Ma hallgattam egy érdekes riportot az Infó Rádión.
Kanadai erdőtüzekről van szó, amiknek a száma jelenleg!!! 400db ország szerte, és ennek csak a felét tudják kontrollálni.
Csak az idén Kanadában leégett erdők területe nagyjából 73e km2. Ez ugye kb. egy Csehország méret. A füst pedig már Norvégiában is megjelent, odaát pedig sok észak amerikai város, durva füstfelhőben van hetek óta.
Nincs róla cikk, vagyis nem találtam, de gyanítom, hogy csak ez önmagában többszörös káros anyag kibocsátás, mint amit az emberiség évek (évtizedek?) alatt összesen kibocsát. Itt Európában pedig néhány gramm CO kibocsátáson megy a "harc" az autók esetében, amik a káros anyag kibocsátás amúgy is csak néhány százalékáért felelnek. Ráadásul csak drága és szintén környezetszennyező megoldásokkal lehet ezt csökkenteni jelenlegi irány esetében.
Nem azt mondom, hogy ne foglalkozzunk a dologgal, csak véleményem szerint vannak sokkal nagyobb problémák is a világon, amik talán előrébb való dolgok lennének a globális emberiség szempontjából.
Amikor uzemanyagot egetunk el, akkor extra CO2-t bocsatunk ki a legkorbe.
Nagy kulonbseg!
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5067
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3318
Re: Zöld topik
Ma hallgattam egy érdekes riportot az Infó Rádión.
Kanadai erdőtüzekről van szó, amiknek a száma jelenleg!!! 400db ország szerte, és ennek csak a felét tudják kontrollálni.
Csak az idén Kanadában leégett erdők területe nagyjából 73e km2. Ez ugye kb. egy Csehország méret. A füst pedig már Norvégiában is megjelent, odaát pedig sok észak amerikai város, durva füstfelhőben van hetek óta.
Nincs róla cikk, vagyis nem találtam, de gyanítom, hogy csak ez önmagában többszörös káros anyag kibocsátás, mint amit az emberiség évek (évtizedek?) alatt összesen kibocsát. Itt Európában pedig néhány gramm CO kibocsátáson megy a "harc" az autók esetében, amik a káros anyag kibocsátás amúgy is csak néhány százalékáért felelnek. Ráadásul csak drága és szintén környezetszennyező megoldásokkal lehet ezt csökkenteni jelenlegi irány esetében.
Nem azt mondom, hogy ne foglalkozzunk a dologgal, csak véleményem szerint vannak sokkal nagyobb problémák is a világon, amik talán előrébb való dolgok lennének a globális emberiség szempontjából.
Kanadai erdőtüzekről van szó, amiknek a száma jelenleg!!! 400db ország szerte, és ennek csak a felét tudják kontrollálni.
Csak az idén Kanadában leégett erdők területe nagyjából 73e km2. Ez ugye kb. egy Csehország méret. A füst pedig már Norvégiában is megjelent, odaát pedig sok észak amerikai város, durva füstfelhőben van hetek óta.
Nincs róla cikk, vagyis nem találtam, de gyanítom, hogy csak ez önmagában többszörös káros anyag kibocsátás, mint amit az emberiség évek (évtizedek?) alatt összesen kibocsát. Itt Európában pedig néhány gramm CO kibocsátáson megy a "harc" az autók esetében, amik a káros anyag kibocsátás amúgy is csak néhány százalékáért felelnek. Ráadásul csak drága és szintén környezetszennyező megoldásokkal lehet ezt csökkenteni jelenlegi irány esetében.
Nem azt mondom, hogy ne foglalkozzunk a dologgal, csak véleményem szerint vannak sokkal nagyobb problémák is a világon, amik talán előrébb való dolgok lennének a globális emberiség szempontjából.
Csak a Marantz! :-D
Re: Zöld topik
Ez évezredek óta így van. A technológiai kezdetek óta (szövőgép) egyre rövidül a megtervezett-belátható idő.
Több, mint 100 éves világcégnél dolgozom, ahol az előretervezés ideje 1 hét. A többi ködös jövő - reménykedünk (100 éve már), hogy nem fog összeomlani minden és dolgozni kell (fogunk :-)) 2 hét múlva is.
Re: Zöld topik
Ne haragudj, de ez iszonyatos nagy marhaság, és tévút. Egy diktatúra vazallusának lenni nem vicc. Ezt illett volna megtanulni az elmúlt évszázadok magyar történelméből. Ráadásul most saját akaratunkból akarjuk hurokba dugni a fejünket, ebből semmi jó nem származik a jövőre nézve.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 932
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 364
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
,,Ölelkezve fojtogatás Kína évezredes hódítási módszere, amit manapság intenzíven alkalmaz a világ számos területén. Hitelezéssel, befektetéssel, tulajdonba kerüléssel. Most ez lesz Magyarországgal is, mérgező hulladék hegyeket hagyva maguk után."
KI
Inkább a kínaiak, mint az amerikaiak!
BE
KI
Inkább a kínaiak, mint az amerikaiak!
BE
A gondolkodás nem megerőltető...
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2733
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Zöld topik
Igen, valószínűleg hamarabb lesz valamilyen új megoldás, de gondolom a "pótalkatrész" gyártási kötelezettség miatt ez kifuthat akár 15 évig is, de persze koránt sem biztos. Ez a gyártó jelenleg a konkurensekhez képest kevesebb lítiumot használ akkujaihoz, ami ráadásul még így is nagyobb kapacitású. Talán ezt a jelenlegi verseny előnyt is bekalkulálták a termék életciklusba. De olyan sok ismeretlenes az egyenlet, hogy nehéz bármit is megjósolni. 10-20 év múlva okosabbak leszünk.istvan01 írta: ↑2023.06.25., vas. 19:55...
Matula Tamás Kína szakértő említett erre egy frappáns kifejezést:
Ölelkezve fojtogatás Kína évezredes hódítási módszere, amit manapság intenzíven alkalmaz a világ számos területén. Hitelezéssel, befektetéssel, tulajdonba kerüléssel. Most ez lesz Magyarországgal is, mérgező hulladék hegyeket hagyva maguk után.
Én 15évnél kevesebb időt jósolok a mostani lithium alapú akkumulátornál fajlagos kapacitásban jobb és olcsóbb fajta aksi piacra kerülésének, ami fokozatosan kiszorítja a lithiumosat. De még az is sanszos, hogy hidrogén tartály lesz a jövő gépjármű aksija.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Zöld topik
Matula Tamás Kína szakértő említett erre egy frappáns kifejezést:Tctronic írta: ↑2023.06.25., vas. 17:40Én inkább az itthoni akkumulátor giga beruházásoktól tartok kicsit. Egyrészről gazdaságilag biztos jó lesz, (plusz adóbevétel új munkahelyek stb) de azért már több helyről hallok kicsit aggasztó híreket. Az egyik kínai akkumulátor gyár ha a tervezett minden üteme megvalósul és beindul Magyarország legnagyobb létszámú gyárává válhat , megelőzve ezzel az Audit. (Kb 12000 fő!!) Az itt szükséges alkalmazottak számát régión belülről pótolni lehetetlen. Én úgy hallottam, hogy Kínából lesz pótolva a munkaerő jelentős része. Egyes vélemények szerint Debrecen és környékén kínai negyedek fognak létrejönni pár éven belül, hasonlóan egyes nyugati nagyvárosokhoz.
Arról szintén nem szólnak információk, hogy ezt a technológiát max 15 évre tervezik maguk a beruházók is. Utána mi lesz az egy nagyon kényes kérdés. Az EU irányelvei alapján tudtommal az itt legyártott akkumulátorok újrahasznosítását, feldolgozását is itthon kell majd megoldani. Mi történik akkor ha ez a cég pl. kivonul 15 év után Mo.-ról ? A potenciális környezeti ártalmakról, esetleges környezetkárosításról nem is beszélve. Kicsit úgy tűnik nekem mintha mindenki fejest ugrana egy ismeretlen világba lesz ami lesz alapon. (Nem a beruházás ellen vagyok, de nagyon kevés információt osztanak meg a médiában, ami már önmagában problémás és gyanús)
Ölelkezve fojtogatás Kína évezredes hódítási módszere, amit manapság intenzíven alkalmaz a világ számos területén. Hitelezéssel, befektetéssel, tulajdonba kerüléssel. Most ez lesz Magyarországgal is, mérgező hulladék hegyeket hagyva maguk után.
Én 15évnél kevesebb időt jósolok a mostani lithium alapú akkumulátornál fajlagos kapacitásban jobb és olcsóbb fajta aksi piacra kerülésének, ami fokozatosan kiszorítja a lithiumosat. De még az is sanszos, hogy hidrogén tartály lesz a jövő gépjármű aksija.
Online
Sajnos el kell keserítselek, a nagyobbik PHEV Deffender is 50-60km-t tud tiszta elektromos üzemben. Nagyjából erre van prognosztizálva az összes PHEV.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14027
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8971
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Pár hete volt cégen belül Németországban egy kis fejtágítás és 3-4 évnél hamarabb semmilyen jelentős akku fejlesztés nem lesz autóban, szerintem egyik európai gyártónál sem, ellenben amit írtam, az új gen hajtómű kvázi kész. A köv gen autókba már az lesz beépítve.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 17:06Az uj akkutechnologiat 2025-re igertek.Vinkler írta: ↑2023.06.25., vas. 16:11Sajnos semmi bíztatót nem hallottam új generációs akkuról, főleg nem belátható időn belül. Ami most újítás lessz és viszonylag gyorsan meg is kapjuk az az új generációs elektromos hatómű, ami jelentősen hatékonyabb, így kb 20%-al is csökkenhet a fogyasztás. Az is legalább 1-2 év sajnos.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 16:05Ha jobban megnezzuk elektromos auto fronton mi tortent az utobbi 5-10evben es mi tortent a benzines/dizel eraban, akkor a “majd”-ok itt nem is annyira lehetetlenul tavoli dolgok.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Melyik PHEV tud 100-at tisztán elektromosan?
Hulladekos temakorben dolgozom olyan cegekkel egyutt, akik ezeknek a Li-ionos valtozatainak ujrahasznositasat tervezik/csinaljak. Gyakran evekkel elore egyeztetnek a gyartokkal.
Mar kesz sorok vannak a mostani nagy teljesitmenyu Li-alapu akkuk ujrahasznositasara, keszulnek a szilardtest akkukra is mar 1-1.5 eve legalabb.
2025 szerintem nem lehetseges, de 2027 mar lehetseges lotavolban van.
Ezt neztem, de valoszinu Defender 90/110 lesz ahol kisebb az elektromos hatotav:
IMG_7817.png
Sajnos el kell keserítselek, a nagyobbik PHEV Deffender is 50-60km-t tud tiszta elektromos üzemben. Nagyjából erre van prognosztizálva az összes PHEV.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2733
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Zöld topik
Én inkább az itthoni akkumulátor giga beruházásoktól tartok kicsit. Egyrészről gazdaságilag biztos jó lesz, (plusz adóbevétel új munkahelyek stb) de azért már több helyről hallok kicsit aggasztó híreket. Az egyik kínai akkumulátor gyár ha a tervezett minden üteme megvalósul és beindul Magyarország legnagyobb létszámú gyárává válhat , megelőzve ezzel az Audit. (Kb 12000 fő!!) Az itt szükséges alkalmazottak számát régión belülről pótolni lehetetlen. Én úgy hallottam, hogy Kínából lesz pótolva a munkaerő jelentős része. Egyes vélemények szerint Debrecen és környékén kínai negyedek fognak létrejönni pár éven belül, hasonlóan egyes nyugati nagyvárosokhoz.
Arról szintén nem szólnak információk, hogy ezt a technológiát max 15 évre tervezik maguk a beruházók is. Utána mi lesz az egy nagyon kényes kérdés. Az EU irányelvei alapján tudtommal az itt legyártott akkumulátorok újrahasznosítását, feldolgozását is itthon kell majd megoldani. Mi történik akkor ha ez a cég pl. kivonul 15 év után Mo.-ról ? A potenciális környezeti ártalmakról, esetleges környezetkárosításról nem is beszélve. Kicsit úgy tűnik nekem mintha mindenki fejest ugrana egy ismeretlen világba lesz ami lesz alapon. (Nem a beruházás ellen vagyok, de nagyon kevés információt osztanak meg a médiában, ami már önmagában problémás és gyanús)
Arról szintén nem szólnak információk, hogy ezt a technológiát max 15 évre tervezik maguk a beruházók is. Utána mi lesz az egy nagyon kényes kérdés. Az EU irányelvei alapján tudtommal az itt legyártott akkumulátorok újrahasznosítását, feldolgozását is itthon kell majd megoldani. Mi történik akkor ha ez a cég pl. kivonul 15 év után Mo.-ról ? A potenciális környezeti ártalmakról, esetleges környezetkárosításról nem is beszélve. Kicsit úgy tűnik nekem mintha mindenki fejest ugrana egy ismeretlen világba lesz ami lesz alapon. (Nem a beruházás ellen vagyok, de nagyon kevés információt osztanak meg a médiában, ami már önmagában problémás és gyanús)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tctronic 2023.06.25., vas. 17:52-kor.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Zöld topik
Az uj akkutechnologiat 2025-re igertek.Vinkler írta: ↑2023.06.25., vas. 16:11Sajnos semmi bíztatót nem hallottam új generációs akkuról, főleg nem belátható időn belül. Ami most újítás lessz és viszonylag gyorsan meg is kapjuk az az új generációs elektromos hatómű, ami jelentősen hatékonyabb, így kb 20%-al is csökkenhet a fogyasztás. Az is legalább 1-2 év sajnos.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 16:05Ha jobban megnezzuk elektromos auto fronton mi tortent az utobbi 5-10evben es mi tortent a benzines/dizel eraban, akkor a “majd”-ok itt nem is annyira lehetetlenul tavoli dolgok.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Melyik PHEV tud 100-at tisztán elektromosan?
Hulladekos temakorben dolgozom olyan cegekkel egyutt, akik ezeknek a Li-ionos valtozatainak ujrahasznositasat tervezik/csinaljak. Gyakran evekkel elore egyeztetnek a gyartokkal.
Mar kesz sorok vannak a mostani nagy teljesitmenyu Li-alapu akkuk ujrahasznositasara, keszulnek a szilardtest akkukra is mar 1-1.5 eve legalabb.
2025 szerintem nem lehetseges, de 2027 mar lehetseges lotavolban van.
Ezt neztem, de valoszinu Defender 90/110 lesz ahol kisebb az elektromos hatotav:
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
Online
Melyik PHEV tud 100-at tisztán elektromosan?
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14027
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8971
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Sajnos semmi bíztatót nem hallottam új generációs akkuról, főleg nem belátható időn belül. Ami most újítás lessz és viszonylag gyorsan meg is kapjuk az az új generációs elektromos hatómű, ami jelentősen hatékonyabb, így kb 20%-al is csökkenhet a fogyasztás. Az is legalább 1-2 év sajnos.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 16:05Ha jobban megnezzuk elektromos auto fronton mi tortent az utobbi 5-10evben es mi tortent a benzines/dizel eraban, akkor a “majd”-ok itt nem is annyira lehetetlenul tavoli dolgok.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Melyik PHEV tud 100-at tisztán elektromosan?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Zöld topik
Ha jobban megnezzuk elektromos auto fronton mi tortent az utobbi 5-10evben es mi tortent a benzines/dizel eraban, akkor a “majd”-ok itt nem is annyira lehetetlenul tavoli dolgok.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
Online
Node!
Nekem van mindkettő.
Szeretem mindegyiket, de amit írtam az egytől egyig hátrány jelen pillanatban. Nem majd, meg mi lesz ha, hanem most mi van. Én arra reagáltam.
Szabályos autópálya tempóval jelen pillanatban egy elektromos autóval sem teszel meg 4-500km-t. Ráadásul szinte soha nem megyek autópályán lassan, ami tovább csökkenti a hatótávot. Nagyjából nálam 200-300 km a max egy elektromossal. Amíg megtankolsz mindennel együtt 10-15 perc alatt egy hagyományos autót, úgy 50-100kW-os DC töltővel a benzines hatótáv max felét tudod beletolni.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14027
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8971
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Teljesen másról beszélsz! Azt írtad kevés olyan terület VAN, nem azt, hogy lesz. Én erre reflektáltam, te meg a feltételezésekre építve jósolsz.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 15:48Hatotav: ez egyenenkent valtozo igeny. Sokszor megyek 1000-1400km-eket is, de egy seggel meg soha nem vezettem onszantambol 400-500km-nel tobbet. Utana igyis-ugyis megalltam tankolni, egy udito, szendvics, kis torna, seta. Ezalatt az ujabb 300-400km-t egy villanyos is belezuzza az akkucsomagba.
Ha eljonnek a gyorsabb toltok, nagyobb kapacitasu akkuk, megkockaztatom az elektromosak egy toltessel messzebb fognak menni benzines tarsaiknal. Nekem a benzinesem most 600km-t tesz meg, a masik 620km-t egy tankkal. A tankolas soha sem 2p, ahogy nehanyan eloadjak, foleg kulfoldon nem (belepek a sor ele es a kutasnak bemondom 20.000 5-os kut).
Suly: ez folyamatosan csokkenni fog az akkufejlesztesekkel. Azt se felejtsuk el, hogy 4000 alkatresz helyett van 800 alkatresz. Fekeket 4x-5x tovabb hasznalhatjuk (ez egyreszt koltseg, masreszt szallopor koncentraciot is csokkent). Az uj akkuk ugyanakkora kapacitas mellett fele akkora tomeget nyomnak majd, vagy a mostani helyen 200-300kg-ot is le lehet sporolni.
“Toltesi ido”: fentebb mar irtam ezzel kapcsolatosan, de meg ide lehet kapcsolni az otthoni napelemes toltesi lehetosegeket. Az egesz ellatorendszer oriasi problemajat: a zsinor uzemben termelo eromuvek ejszakai aramanak fogyasztasat kivaloan lehet az esti EV-k toltesere hasznalni, a napelemes nappali tobbletaramot pedig a munkahelyeken kialakitott toltokkel ellensulyozni. + haztartasi akkumulatorok es meg az autokban hordozhato 60-80-100kWh akkukapacitas sem egy rossz dolog, arrol ellatni a haztartast. Otthon toltest benzineskannaval lehet csak ellensulyozni, ami nagyon nem kenyelmes.
Hang:
Amikor 3-5-8-10 orakat ulok autoban, sok mindenre vagy, de elsok kozott van a csend. Minel halkabb legyen a kozlekedes. Egy bika V8 az ok, meghallgatom, 10 percig. De hogy egesz nap hallgassam utazas kozben azt koszi nem :)

Node!
Nekem van mindkettő.
Szeretem mindegyiket, de amit írtam az egytől egyig hátrány jelen pillanatban. Nem majd, meg mi lesz ha, hanem most mi van. Én arra reagáltam.
Szabályos autópálya tempóval jelen pillanatban egy elektromos autóval sem teszel meg 4-500km-t. Ráadásul szinte soha nem megyek autópályán lassan, ami tovább csökkenti a hatótávot. Nagyjából nálam 200-300 km a max egy elektromossal. Amíg megtankolsz mindennel együtt 10-15 perc alatt egy hagyományos autót, úgy 50-100kW-os DC töltővel a benzines hatótáv max felét tudod beletolni.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Zöld topik
Hatotav: ez egyenenkent valtozo igeny. Sokszor megyek 1000-1400km-eket is, de egy seggel meg soha nem vezettem onszantambol 400-500km-nel tobbet. Utana igyis-ugyis megalltam tankolni, egy udito, szendvics, kis torna, seta. Ezalatt az ujabb 300-400km-t egy villanyos is belezuzza az akkucsomagba.
Ha eljonnek a gyorsabb toltok, nagyobb kapacitasu akkuk, megkockaztatom az elektromosak egy toltessel messzebb fognak menni benzines tarsaiknal. Nekem a benzinesem most 600km-t tesz meg, a masik 620km-t egy tankkal. A tankolas soha sem 2p, ahogy nehanyan eloadjak, foleg kulfoldon nem (belepek a sor ele es a kutasnak bemondom 20.000 5-os kut).
Suly: ez folyamatosan csokkenni fog az akkufejlesztesekkel. Azt se felejtsuk el, hogy 4000 alkatresz helyett van 800 alkatresz. Fekeket 4x-5x tovabb hasznalhatjuk (ez egyreszt koltseg, masreszt szallopor koncentraciot is csokkent). Az uj akkuk ugyanakkora kapacitas mellett fele akkora tomeget nyomnak majd, vagy a mostani helyen 200-300kg-ot is le lehet sporolni.
“Toltesi ido”: fentebb mar irtam ezzel kapcsolatosan, de meg ide lehet kapcsolni az otthoni napelemes toltesi lehetosegeket. Az egesz ellatorendszer oriasi problemajat: a zsinor uzemben termelo eromuvek ejszakai aramanak fogyasztasat kivaloan lehet az esti EV-k toltesere hasznalni, a napelemes nappali tobbletaramot pedig a munkahelyeken kialakitott toltokkel ellensulyozni. + haztartasi akkumulatorok es meg az autokban hordozhato 60-80-100kWh akkukapacitas sem egy rossz dolog, arrol ellatni a haztartast. Otthon toltest benzineskannaval lehet csak ellensulyozni, ami nagyon nem kenyelmes.
Hang:
Amikor 3-5-8-10 orakat ulok autoban, sok mindenre vagy, de elsok kozott van a csend. Minel halkabb legyen a kozlekedes. Egy bika V8 az ok, meghallgatom, 10 percig. De hogy egesz nap hallgassam utazas kozben azt koszi nem :)
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
Online
Súly
“Töltési” idő
Hang
Így hirtelen.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14027
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8971
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Hatótáv
Súly
“Töltési” idő
Hang
Így hirtelen.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15733
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11007
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ahogy írtam, egyetlen autóban sem volt még olyan gyorsulási élményem, mint az Y-ban, itt a benzinesek már nem rúgnak labdába, a villanymotor minden sebességen és fordulaton ugyanolyan erővel tolja a kocsit. Motorhang nyilván nincs, szintetizált effektekből választhatsz, amik a kocsi hangrendszerén szólalnak meg, ha valaki erre vágyik. Én autót már a vezetési élmény, hatékonyság és a kényelem miatt veszek, az extrém gyorsulás és a visító hang nem szempont nálam (sőt utóbbit kimondottan utálom), a Teslában is visszavettem a teljesítményt pár perc vadulás után.gomolalaci írta: ↑2023.06.24., szomb. 20:50Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikat
Re: Zöld topik
Egy benzines F1 auto 2.6mp alatt van 60mph-n, mig a FormulaE auto 2.8mp alatt.gomolalaci írta: ↑2023.06.24., szomb. 20:50Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikatfapaci írta: ↑2023.06.23., pén. 09:14Pár napja néhány órában kipróbálhattam egy Tesla Y-t. Meséljek róla, mi történt padlógáznál? Nehéz szavakba önteni, ilyen szürreális élményem még semmilyen járműben nem volt, de ez itt mindegy. A lényeg az, hogy a gyorsulás pont nem szól az elektromos autók ellen. Hogy nincs zaj, bűz, mechanikai rezonanciák haladás közben, az néhányak szemében lehet hiba, számomra ezek inkább pozitívumok.gomolalaci írta: ↑2023.06.22., csüt. 20:46Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógáz![]()
Keves olyan mas terulet van, ahol egyaltalan a benzines barmilyen teruleten is labdaba rughat egy elektromossal szemben. Folyamatosan teljes teljesitmenyt tud leadni, mintha zsinoron huznak… a benzineseknel a turbolyuk es egyeb mas dolog is hatraltatni tudja.
Ne felejtsuk el, hogy szemelyautok produkalnak versenyauto kategoriaban is szepnek szamito teljesitmenyeket. Magam reszerol inkabb menjen tobbet, mint gyorsuljon jobban, de valahol a technologiabol adodoan az elektromosoknal ez a csomag resze.
Vegsebessegben es hosszutavu nagy sebessegben peldaul nem erosek az elektromosok, de engem pl. ez egyaltalan nem zavar.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 932
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 364
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikatfapaci írta: ↑2023.06.23., pén. 09:14Pár napja néhány órában kipróbálhattam egy Tesla Y-t. Meséljek róla, mi történt padlógáznál? Nehéz szavakba önteni, ilyen szürreális élményem még semmilyen járműben nem volt, de ez itt mindegy. A lényeg az, hogy a gyorsulás pont nem szól az elektromos autók ellen. Hogy nincs zaj, bűz, mechanikai rezonanciák haladás közben, az néhányak szemében lehet hiba, számomra ezek inkább pozitívumok.gomolalaci írta: ↑2023.06.22., csüt. 20:46Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógáz

A gondolkodás nem megerőltető...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15733
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11007
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ezzel most olyan nagyon ijesztettél meg
