Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5057
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3304
Re: Zöld topik
Ma hallgattam egy érdekes riportot az Infó Rádión.
Kanadai erdőtüzekről van szó, amiknek a száma jelenleg!!! 400db ország szerte, és ennek csak a felét tudják kontrollálni.
Csak az idén Kanadában leégett erdők területe nagyjából 73e km2. Ez ugye kb. egy Csehország méret. A füst pedig már Norvégiában is megjelent, odaát pedig sok észak amerikai város, durva füstfelhőben van hetek óta.
Nincs róla cikk, vagyis nem találtam, de gyanítom, hogy csak ez önmagában többszörös káros anyag kibocsátás, mint amit az emberiség évek (évtizedek?) alatt összesen kibocsát. Itt Európában pedig néhány gramm CO kibocsátáson megy a "harc" az autók esetében, amik a káros anyag kibocsátás amúgy is csak néhány százalékáért felelnek. Ráadásul csak drága és szintén környezetszennyező megoldásokkal lehet ezt csökkenteni jelenlegi irány esetében.
Nem azt mondom, hogy ne foglalkozzunk a dologgal, csak véleményem szerint vannak sokkal nagyobb problémák is a világon, amik talán előrébb való dolgok lennének a globális emberiség szempontjából.
Kanadai erdőtüzekről van szó, amiknek a száma jelenleg!!! 400db ország szerte, és ennek csak a felét tudják kontrollálni.
Csak az idén Kanadában leégett erdők területe nagyjából 73e km2. Ez ugye kb. egy Csehország méret. A füst pedig már Norvégiában is megjelent, odaát pedig sok észak amerikai város, durva füstfelhőben van hetek óta.
Nincs róla cikk, vagyis nem találtam, de gyanítom, hogy csak ez önmagában többszörös káros anyag kibocsátás, mint amit az emberiség évek (évtizedek?) alatt összesen kibocsát. Itt Európában pedig néhány gramm CO kibocsátáson megy a "harc" az autók esetében, amik a káros anyag kibocsátás amúgy is csak néhány százalékáért felelnek. Ráadásul csak drága és szintén környezetszennyező megoldásokkal lehet ezt csökkenteni jelenlegi irány esetében.
Nem azt mondom, hogy ne foglalkozzunk a dologgal, csak véleményem szerint vannak sokkal nagyobb problémák is a világon, amik talán előrébb való dolgok lennének a globális emberiség szempontjából.
Csak a Marantz! :-D
Re: Zöld topik
Ez évezredek óta így van. A technológiai kezdetek óta (szövőgép) egyre rövidül a megtervezett-belátható idő.
Több, mint 100 éves világcégnél dolgozom, ahol az előretervezés ideje 1 hét. A többi ködös jövő - reménykedünk (100 éve már), hogy nem fog összeomlani minden és dolgozni kell (fogunk :-)) 2 hét múlva is.
Re: Zöld topik
Ne haragudj, de ez iszonyatos nagy marhaság, és tévút. Egy diktatúra vazallusának lenni nem vicc. Ezt illett volna megtanulni az elmúlt évszázadok magyar történelméből. Ráadásul most saját akaratunkból akarjuk hurokba dugni a fejünket, ebből semmi jó nem származik a jövőre nézve.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 929
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 362
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
,,Ölelkezve fojtogatás Kína évezredes hódítási módszere, amit manapság intenzíven alkalmaz a világ számos területén. Hitelezéssel, befektetéssel, tulajdonba kerüléssel. Most ez lesz Magyarországgal is, mérgező hulladék hegyeket hagyva maguk után."
KI
Inkább a kínaiak, mint az amerikaiak!
BE
KI
Inkább a kínaiak, mint az amerikaiak!
BE
A gondolkodás nem megerőltető...
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2814
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2721
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Zöld topik
Igen, valószínűleg hamarabb lesz valamilyen új megoldás, de gondolom a "pótalkatrész" gyártási kötelezettség miatt ez kifuthat akár 15 évig is, de persze koránt sem biztos. Ez a gyártó jelenleg a konkurensekhez képest kevesebb lítiumot használ akkujaihoz, ami ráadásul még így is nagyobb kapacitású. Talán ezt a jelenlegi verseny előnyt is bekalkulálták a termék életciklusba. De olyan sok ismeretlenes az egyenlet, hogy nehéz bármit is megjósolni. 10-20 év múlva okosabbak leszünk.istvan01 írta: ↑2023.06.25., vas. 19:55...
Matula Tamás Kína szakértő említett erre egy frappáns kifejezést:
Ölelkezve fojtogatás Kína évezredes hódítási módszere, amit manapság intenzíven alkalmaz a világ számos területén. Hitelezéssel, befektetéssel, tulajdonba kerüléssel. Most ez lesz Magyarországgal is, mérgező hulladék hegyeket hagyva maguk után.
Én 15évnél kevesebb időt jósolok a mostani lithium alapú akkumulátornál fajlagos kapacitásban jobb és olcsóbb fajta aksi piacra kerülésének, ami fokozatosan kiszorítja a lithiumosat. De még az is sanszos, hogy hidrogén tartály lesz a jövő gépjármű aksija.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Zöld topik
Matula Tamás Kína szakértő említett erre egy frappáns kifejezést:Tctronic írta: ↑2023.06.25., vas. 17:40Én inkább az itthoni akkumulátor giga beruházásoktól tartok kicsit. Egyrészről gazdaságilag biztos jó lesz, (plusz adóbevétel új munkahelyek stb) de azért már több helyről hallok kicsit aggasztó híreket. Az egyik kínai akkumulátor gyár ha a tervezett minden üteme megvalósul és beindul Magyarország legnagyobb létszámú gyárává válhat , megelőzve ezzel az Audit. (Kb 12000 fő!!) Az itt szükséges alkalmazottak számát régión belülről pótolni lehetetlen. Én úgy hallottam, hogy Kínából lesz pótolva a munkaerő jelentős része. Egyes vélemények szerint Debrecen és környékén kínai negyedek fognak létrejönni pár éven belül, hasonlóan egyes nyugati nagyvárosokhoz.
Arról szintén nem szólnak információk, hogy ezt a technológiát max 15 évre tervezik maguk a beruházók is. Utána mi lesz az egy nagyon kényes kérdés. Az EU irányelvei alapján tudtommal az itt legyártott akkumulátorok újrahasznosítását, feldolgozását is itthon kell majd megoldani. Mi történik akkor ha ez a cég pl. kivonul 15 év után Mo.-ról ? A potenciális környezeti ártalmakról, esetleges környezetkárosításról nem is beszélve. Kicsit úgy tűnik nekem mintha mindenki fejest ugrana egy ismeretlen világba lesz ami lesz alapon. (Nem a beruházás ellen vagyok, de nagyon kevés információt osztanak meg a médiában, ami már önmagában problémás és gyanús)
Ölelkezve fojtogatás Kína évezredes hódítási módszere, amit manapság intenzíven alkalmaz a világ számos területén. Hitelezéssel, befektetéssel, tulajdonba kerüléssel. Most ez lesz Magyarországgal is, mérgező hulladék hegyeket hagyva maguk után.
Én 15évnél kevesebb időt jósolok a mostani lithium alapú akkumulátornál fajlagos kapacitásban jobb és olcsóbb fajta aksi piacra kerülésének, ami fokozatosan kiszorítja a lithiumosat. De még az is sanszos, hogy hidrogén tartály lesz a jövő gépjármű aksija.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Pár hete volt cégen belül Németországban egy kis fejtágítás és 3-4 évnél hamarabb semmilyen jelentős akku fejlesztés nem lesz autóban, szerintem egyik európai gyártónál sem, ellenben amit írtam, az új gen hajtómű kvázi kész. A köv gen autókba már az lesz beépítve.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 17:06Az uj akkutechnologiat 2025-re igertek.Vinkler írta: ↑2023.06.25., vas. 16:11Sajnos semmi bíztatót nem hallottam új generációs akkuról, főleg nem belátható időn belül. Ami most újítás lessz és viszonylag gyorsan meg is kapjuk az az új generációs elektromos hatómű, ami jelentősen hatékonyabb, így kb 20%-al is csökkenhet a fogyasztás. Az is legalább 1-2 év sajnos.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 16:05Ha jobban megnezzuk elektromos auto fronton mi tortent az utobbi 5-10evben es mi tortent a benzines/dizel eraban, akkor a “majd”-ok itt nem is annyira lehetetlenul tavoli dolgok.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Melyik PHEV tud 100-at tisztán elektromosan?
Hulladekos temakorben dolgozom olyan cegekkel egyutt, akik ezeknek a Li-ionos valtozatainak ujrahasznositasat tervezik/csinaljak. Gyakran evekkel elore egyeztetnek a gyartokkal.
Mar kesz sorok vannak a mostani nagy teljesitmenyu Li-alapu akkuk ujrahasznositasara, keszulnek a szilardtest akkukra is mar 1-1.5 eve legalabb.
2025 szerintem nem lehetseges, de 2027 mar lehetseges lotavolban van.
Ezt neztem, de valoszinu Defender 90/110 lesz ahol kisebb az elektromos hatotav:
IMG_7817.png
Sajnos el kell keserítselek, a nagyobbik PHEV Deffender is 50-60km-t tud tiszta elektromos üzemben. Nagyjából erre van prognosztizálva az összes PHEV.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2814
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2721
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Zöld topik
Én inkább az itthoni akkumulátor giga beruházásoktól tartok kicsit. Egyrészről gazdaságilag biztos jó lesz, (plusz adóbevétel új munkahelyek stb) de azért már több helyről hallok kicsit aggasztó híreket. Az egyik kínai akkumulátor gyár ha a tervezett minden üteme megvalósul és beindul Magyarország legnagyobb létszámú gyárává válhat , megelőzve ezzel az Audit. (Kb 12000 fő!!) Az itt szükséges alkalmazottak számát régión belülről pótolni lehetetlen. Én úgy hallottam, hogy Kínából lesz pótolva a munkaerő jelentős része. Egyes vélemények szerint Debrecen és környékén kínai negyedek fognak létrejönni pár éven belül, hasonlóan egyes nyugati nagyvárosokhoz.
Arról szintén nem szólnak információk, hogy ezt a technológiát max 15 évre tervezik maguk a beruházók is. Utána mi lesz az egy nagyon kényes kérdés. Az EU irányelvei alapján tudtommal az itt legyártott akkumulátorok újrahasznosítását, feldolgozását is itthon kell majd megoldani. Mi történik akkor ha ez a cég pl. kivonul 15 év után Mo.-ról ? A potenciális környezeti ártalmakról, esetleges környezetkárosításról nem is beszélve. Kicsit úgy tűnik nekem mintha mindenki fejest ugrana egy ismeretlen világba lesz ami lesz alapon. (Nem a beruházás ellen vagyok, de nagyon kevés információt osztanak meg a médiában, ami már önmagában problémás és gyanús)
Arról szintén nem szólnak információk, hogy ezt a technológiát max 15 évre tervezik maguk a beruházók is. Utána mi lesz az egy nagyon kényes kérdés. Az EU irányelvei alapján tudtommal az itt legyártott akkumulátorok újrahasznosítását, feldolgozását is itthon kell majd megoldani. Mi történik akkor ha ez a cég pl. kivonul 15 év után Mo.-ról ? A potenciális környezeti ártalmakról, esetleges környezetkárosításról nem is beszélve. Kicsit úgy tűnik nekem mintha mindenki fejest ugrana egy ismeretlen világba lesz ami lesz alapon. (Nem a beruházás ellen vagyok, de nagyon kevés információt osztanak meg a médiában, ami már önmagában problémás és gyanús)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tctronic 2023.06.25., vas. 17:52-kor.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Zöld topik
Az uj akkutechnologiat 2025-re igertek.Vinkler írta: ↑2023.06.25., vas. 16:11Sajnos semmi bíztatót nem hallottam új generációs akkuról, főleg nem belátható időn belül. Ami most újítás lessz és viszonylag gyorsan meg is kapjuk az az új generációs elektromos hatómű, ami jelentősen hatékonyabb, így kb 20%-al is csökkenhet a fogyasztás. Az is legalább 1-2 év sajnos.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 16:05Ha jobban megnezzuk elektromos auto fronton mi tortent az utobbi 5-10evben es mi tortent a benzines/dizel eraban, akkor a “majd”-ok itt nem is annyira lehetetlenul tavoli dolgok.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Melyik PHEV tud 100-at tisztán elektromosan?
Hulladekos temakorben dolgozom olyan cegekkel egyutt, akik ezeknek a Li-ionos valtozatainak ujrahasznositasat tervezik/csinaljak. Gyakran evekkel elore egyeztetnek a gyartokkal.
Mar kesz sorok vannak a mostani nagy teljesitmenyu Li-alapu akkuk ujrahasznositasara, keszulnek a szilardtest akkukra is mar 1-1.5 eve legalabb.
2025 szerintem nem lehetseges, de 2027 mar lehetseges lotavolban van.
Ezt neztem, de valoszinu Defender 90/110 lesz ahol kisebb az elektromos hatotav:
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Sajnos semmi bíztatót nem hallottam új generációs akkuról, főleg nem belátható időn belül. Ami most újítás lessz és viszonylag gyorsan meg is kapjuk az az új generációs elektromos hatómű, ami jelentősen hatékonyabb, így kb 20%-al is csökkenhet a fogyasztás. Az is legalább 1-2 év sajnos.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 16:05Ha jobban megnezzuk elektromos auto fronton mi tortent az utobbi 5-10evben es mi tortent a benzines/dizel eraban, akkor a “majd”-ok itt nem is annyira lehetetlenul tavoli dolgok.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Melyik PHEV tud 100-at tisztán elektromosan?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Zöld topik
Ha jobban megnezzuk elektromos auto fronton mi tortent az utobbi 5-10evben es mi tortent a benzines/dizel eraban, akkor a “majd”-ok itt nem is annyira lehetetlenul tavoli dolgok.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Az aktivan megteheto hatotav 3x lett, meg a regebbi technologiak jobb kiaknazasa mellett.
Nekem most PHEV lesz a kovetkezo, a teljesen elektromossal megvarom az akku generaciovaltast. 100km elektromos / nap az engem teljesen kiszolgal, tavolabbra meg megyek benzinessel.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Teljesen másról beszélsz! Azt írtad kevés olyan terület VAN, nem azt, hogy lesz. Én erre reflektáltam, te meg a feltételezésekre építve jósolsz.wittao írta: ↑2023.06.25., vas. 15:48Hatotav: ez egyenenkent valtozo igeny. Sokszor megyek 1000-1400km-eket is, de egy seggel meg soha nem vezettem onszantambol 400-500km-nel tobbet. Utana igyis-ugyis megalltam tankolni, egy udito, szendvics, kis torna, seta. Ezalatt az ujabb 300-400km-t egy villanyos is belezuzza az akkucsomagba.
Ha eljonnek a gyorsabb toltok, nagyobb kapacitasu akkuk, megkockaztatom az elektromosak egy toltessel messzebb fognak menni benzines tarsaiknal. Nekem a benzinesem most 600km-t tesz meg, a masik 620km-t egy tankkal. A tankolas soha sem 2p, ahogy nehanyan eloadjak, foleg kulfoldon nem (belepek a sor ele es a kutasnak bemondom 20.000 5-os kut).
Suly: ez folyamatosan csokkenni fog az akkufejlesztesekkel. Azt se felejtsuk el, hogy 4000 alkatresz helyett van 800 alkatresz. Fekeket 4x-5x tovabb hasznalhatjuk (ez egyreszt koltseg, masreszt szallopor koncentraciot is csokkent). Az uj akkuk ugyanakkora kapacitas mellett fele akkora tomeget nyomnak majd, vagy a mostani helyen 200-300kg-ot is le lehet sporolni.
“Toltesi ido”: fentebb mar irtam ezzel kapcsolatosan, de meg ide lehet kapcsolni az otthoni napelemes toltesi lehetosegeket. Az egesz ellatorendszer oriasi problemajat: a zsinor uzemben termelo eromuvek ejszakai aramanak fogyasztasat kivaloan lehet az esti EV-k toltesere hasznalni, a napelemes nappali tobbletaramot pedig a munkahelyeken kialakitott toltokkel ellensulyozni. + haztartasi akkumulatorok es meg az autokban hordozhato 60-80-100kWh akkukapacitas sem egy rossz dolog, arrol ellatni a haztartast. Otthon toltest benzineskannaval lehet csak ellensulyozni, ami nagyon nem kenyelmes.
Hang:
Amikor 3-5-8-10 orakat ulok autoban, sok mindenre vagy, de elsok kozott van a csend. Minel halkabb legyen a kozlekedes. Egy bika V8 az ok, meghallgatom, 10 percig. De hogy egesz nap hallgassam utazas kozben azt koszi nem :)

Node!
Nekem van mindkettő.
Szeretem mindegyiket, de amit írtam az egytől egyig hátrány jelen pillanatban. Nem majd, meg mi lesz ha, hanem most mi van. Én arra reagáltam.
Szabályos autópálya tempóval jelen pillanatban egy elektromos autóval sem teszel meg 4-500km-t. Ráadásul szinte soha nem megyek autópályán lassan, ami tovább csökkenti a hatótávot. Nagyjából nálam 200-300 km a max egy elektromossal. Amíg megtankolsz mindennel együtt 10-15 perc alatt egy hagyományos autót, úgy 50-100kW-os DC töltővel a benzines hatótáv max felét tudod beletolni.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Zöld topik
Hatotav: ez egyenenkent valtozo igeny. Sokszor megyek 1000-1400km-eket is, de egy seggel meg soha nem vezettem onszantambol 400-500km-nel tobbet. Utana igyis-ugyis megalltam tankolni, egy udito, szendvics, kis torna, seta. Ezalatt az ujabb 300-400km-t egy villanyos is belezuzza az akkucsomagba.
Ha eljonnek a gyorsabb toltok, nagyobb kapacitasu akkuk, megkockaztatom az elektromosak egy toltessel messzebb fognak menni benzines tarsaiknal. Nekem a benzinesem most 600km-t tesz meg, a masik 620km-t egy tankkal. A tankolas soha sem 2p, ahogy nehanyan eloadjak, foleg kulfoldon nem (belepek a sor ele es a kutasnak bemondom 20.000 5-os kut).
Suly: ez folyamatosan csokkenni fog az akkufejlesztesekkel. Azt se felejtsuk el, hogy 4000 alkatresz helyett van 800 alkatresz. Fekeket 4x-5x tovabb hasznalhatjuk (ez egyreszt koltseg, masreszt szallopor koncentraciot is csokkent). Az uj akkuk ugyanakkora kapacitas mellett fele akkora tomeget nyomnak majd, vagy a mostani helyen 200-300kg-ot is le lehet sporolni.
“Toltesi ido”: fentebb mar irtam ezzel kapcsolatosan, de meg ide lehet kapcsolni az otthoni napelemes toltesi lehetosegeket. Az egesz ellatorendszer oriasi problemajat: a zsinor uzemben termelo eromuvek ejszakai aramanak fogyasztasat kivaloan lehet az esti EV-k toltesere hasznalni, a napelemes nappali tobbletaramot pedig a munkahelyeken kialakitott toltokkel ellensulyozni. + haztartasi akkumulatorok es meg az autokban hordozhato 60-80-100kWh akkukapacitas sem egy rossz dolog, arrol ellatni a haztartast. Otthon toltest benzineskannaval lehet csak ellensulyozni, ami nagyon nem kenyelmes.
Hang:
Amikor 3-5-8-10 orakat ulok autoban, sok mindenre vagy, de elsok kozott van a csend. Minel halkabb legyen a kozlekedes. Egy bika V8 az ok, meghallgatom, 10 percig. De hogy egesz nap hallgassam utazas kozben azt koszi nem :)
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Hatótáv
Súly
“Töltési” idő
Hang
Így hirtelen.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15729
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11003
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ahogy írtam, egyetlen autóban sem volt még olyan gyorsulási élményem, mint az Y-ban, itt a benzinesek már nem rúgnak labdába, a villanymotor minden sebességen és fordulaton ugyanolyan erővel tolja a kocsit. Motorhang nyilván nincs, szintetizált effektekből választhatsz, amik a kocsi hangrendszerén szólalnak meg, ha valaki erre vágyik. Én autót már a vezetési élmény, hatékonyság és a kényelem miatt veszek, az extrém gyorsulás és a visító hang nem szempont nálam (sőt utóbbit kimondottan utálom), a Teslában is visszavettem a teljesítményt pár perc vadulás után.gomolalaci írta: ↑2023.06.24., szomb. 20:50Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikat
Re: Zöld topik
Egy benzines F1 auto 2.6mp alatt van 60mph-n, mig a FormulaE auto 2.8mp alatt.gomolalaci írta: ↑2023.06.24., szomb. 20:50Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikatfapaci írta: ↑2023.06.23., pén. 09:14Pár napja néhány órában kipróbálhattam egy Tesla Y-t. Meséljek róla, mi történt padlógáznál? Nehéz szavakba önteni, ilyen szürreális élményem még semmilyen járműben nem volt, de ez itt mindegy. A lényeg az, hogy a gyorsulás pont nem szól az elektromos autók ellen. Hogy nincs zaj, bűz, mechanikai rezonanciák haladás közben, az néhányak szemében lehet hiba, számomra ezek inkább pozitívumok.gomolalaci írta: ↑2023.06.22., csüt. 20:46Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógáz![]()
Keves olyan mas terulet van, ahol egyaltalan a benzines barmilyen teruleten is labdaba rughat egy elektromossal szemben. Folyamatosan teljes teljesitmenyt tud leadni, mintha zsinoron huznak… a benzineseknel a turbolyuk es egyeb mas dolog is hatraltatni tudja.
Ne felejtsuk el, hogy szemelyautok produkalnak versenyauto kategoriaban is szepnek szamito teljesitmenyeket. Magam reszerol inkabb menjen tobbet, mint gyorsuljon jobban, de valahol a technologiabol adodoan az elektromosoknal ez a csomag resze.
Vegsebessegben es hosszutavu nagy sebessegben peldaul nem erosek az elektromosok, de engem pl. ez egyaltalan nem zavar.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 929
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 362
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikatfapaci írta: ↑2023.06.23., pén. 09:14Pár napja néhány órában kipróbálhattam egy Tesla Y-t. Meséljek róla, mi történt padlógáznál? Nehéz szavakba önteni, ilyen szürreális élményem még semmilyen járműben nem volt, de ez itt mindegy. A lényeg az, hogy a gyorsulás pont nem szól az elektromos autók ellen. Hogy nincs zaj, bűz, mechanikai rezonanciák haladás közben, az néhányak szemében lehet hiba, számomra ezek inkább pozitívumok.gomolalaci írta: ↑2023.06.22., csüt. 20:46Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógáz

A gondolkodás nem megerőltető...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15729
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11003
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ezzel most olyan nagyon ijesztettél meg

- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
"mások már kiszámolták: kb 10 %-os hálózati kapacitás bővítés szükséges a teljes átálláshoz"
Na ettől a számolástól félek egy kicsit
Paks2: úgy írta a sajtó, hogy 80% orosz hitel, amit én úgy értelmezek, hogy egy büdös buznyákunk sincs az építésre
Apám benne volt az első építésében - 12 évig üzembehelyező gépészmérnök volt, elég jól tudott számolni. Ő mondta, hogy a bontás közel annyiba kerül, mint az építés. Az miből lesz?
Én arra számítok, hogy nem fogunk kapni pénzt az EU-ból, Ukrajna el fogja vinni (ami nem baj, ha pumpálják fegyverrel, akkor építsék is újjá)
Szerintem mi magyarok biciklivel fogunk járni :)
Na ettől a számolástól félek egy kicsit
Paks2: úgy írta a sajtó, hogy 80% orosz hitel, amit én úgy értelmezek, hogy egy büdös buznyákunk sincs az építésre
Apám benne volt az első építésében - 12 évig üzembehelyező gépészmérnök volt, elég jól tudott számolni. Ő mondta, hogy a bontás közel annyiba kerül, mint az építés. Az miből lesz?
Én arra számítok, hogy nem fogunk kapni pénzt az EU-ból, Ukrajna el fogja vinni (ami nem baj, ha pumpálják fegyverrel, akkor építsék is újjá)
Szerintem mi magyarok biciklivel fogunk járni :)
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15729
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11003
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Kis realista számolás nem árt a kérdésben, de nem kell küzdened a számokkal, mások már kiszámolták: kb 10 %-os hálózati kapacitás bővítés szükséges a teljes átálláshoz, de erre ugye nem holnaptól lesz szükség, másrészt ennyi tartalék bőven van a jelenlegi hálózatban is. De ez így nyilván pongyolva, mert az elektromos autók töltése könnyedén menedzselhető, némi (mesterséges) intelligenciával megoldható akár az is, hogy semmilyen plusz (csúcs)terhelést nem fog okozni.
Kicsit furának tartom, hogy az elektromos autókkal szemben hozod fel a kigyulladás veszélyét, miközben évtizedek óta nem kicsit tűzveszélyes üzemanyaggal közlekedünk, fokozottan tűzveszélyes tankerek járják az utakat és töltik a szintén nem kevésbé veszélytelen benzinkutakat.
Az elektromos autók töltése most sem olcsó, megtett távolság függvényében kb fele annyiba kerül, mint a hagyományos autóknál a tankolás. Nem ez lesz a legfőbb előnyük, de az elektromos energia ára nem miattuk fog emelkedni, az sokkal inkább az áram előállításának módjától függ. Ha megjön az eszünk és nem politikusok döntenek a kérdésben, akár olcsóbb is lehet.
Re: Zöld topik
A villanyautókat érdemes megnézni 10 évvel ezelőtt és érdemes ma. Röhögtek sokan a Leaf-eken a maguk 80-100km hatótávjával. De kellettek ezek a mérföldkövek, hogy a mostani autók szintjét elérjük. Sokan nem kedvelik Elon Musk-ot, a Teslát, pedig hatalmas szerepük volt és van a villanyautózás elterjedésében és ők mozgatták ki a béketűrésükből a többi autógyártót, amelyek ültek a babérjaikon 20-30 éve és szépen apránként csorgatták a kész fejlesztéseket.tamagaba írta: ↑2023.06.23., pén. 14:04- hol fogjuk tölteni? Pláne a nagy teljesítményű villany autókat
- mi lesz a bontásra került akku pakkokkal
- hogy lesz a kárrendezés az elégtelen akksi hűtésü baleseteknél - kiégett az autó
(engem anno a gázos kocsimmal nem engedtek be a mélygarázsba merthogy robbanmi lesz a porig égett lakóházakkal, aminek az aljában kigyulladt egy villanyautó és vitt magával mindent - na ott majd fog robbanni gáz és benzin)
- teljes hálózatbővités után mennyibe fog kerülni a villany
Továbbra is a hibridekben hiszek és a jól összehozott navigációval megtervezett villany-benzin motor üzemmódban
és a bicikliben ... ja villanyroller
Ha volt már kérdés és nem tudni akkor![]()
Töltés: bőven megoldható, egy kamu, hogy nincs megfelelő hálózati infrastruktúra. Ha nem megfelelő a hálózati infrastruktúra, akkor mit fogunk kezdeni egy Paks II-vel?
150-200kWh töltés elérhető lesz, és egyre több, amivel a nagyobb akkuk is 10-20 perc alatt elegendő töltést kaphatnak.
A bontásra ítélt akkupakkok először energiatároló farmokra fognak kerülni, ahol még szolgálnak egy darabig. Utána pedig akkumulátor újrahasznosító üzemekbe mennek, ahol 95-98%-os anyagában újrahasznosítással visszaforgatják őket az újabbak gyártásába. A szilárdtest akkuk esetén ez tovább javul majd, hiszen dupla-tripla energiasűrűséggel, élettartammal lehet majd számolni.
A kárrendezés ugyanúgy fog történni, mint ahogy az LPG, LNG, benzin, dízel üzemű járműtüzeknél (ilyenek is vannak bőséggel, csak mostanában sikkes inkább kiégett Teslát mutatni).
A hálózatbővítés és villany ára. Nagyon nehéz politikamentesen válaszolni. Jelenleg a világpiacon a mostani rezsicsökkentett ár fele a villamosáram. Mindenki, aki leszerződött a szolgáltatóval 1-2-3 évre, ott csak az áram ára fix mint az kiderült. A hálózat használati díjakat folyamatosan emelik. Mi amikor leszerződtünk 105 Ft volt az áramár és 15 Ft a hálózathasználati díjak összessége, most a 120 Ft szumma helyett 1.5 év után 155 Ft-nál járunk. És ebbe nincs beleszólásunk, fizetjük, vagy lekapcsolják. Úgy gondolom, ha a szolgáltatótól nem kanalazzák ki a pénzt (1% esély), akkor van pénz megfelelő hálózati infrastruktúra kiépítésére.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
- hol fogjuk tölteni? Pláne a nagy teljesítményű villany autókat
- mi lesz a bontásra került akku pakkokkal
- hogy lesz a kárrendezés az elégtelen akksi hűtésü baleseteknél - kiégett az autó
(engem anno a gázos kocsimmal nem engedtek be a mélygarázsba merthogy robban
mi lesz a porig égett lakóházakkal, aminek az aljában kigyulladt egy villanyautó és vitt magával mindent - na ott majd fog robbanni gáz és benzin)
- teljes hálózatbővités után mennyibe fog kerülni a villany
Továbbra is a hibridekben hiszek és a jól összehozott navigációval megtervezett villany-benzin motor üzemmódban
és a bicikliben ... ja villanyroller
Ha volt már kérdés és nem tudni akkor
- mi lesz a bontásra került akku pakkokkal
- hogy lesz a kárrendezés az elégtelen akksi hűtésü baleseteknél - kiégett az autó
(engem anno a gázos kocsimmal nem engedtek be a mélygarázsba merthogy robban

- teljes hálózatbővités után mennyibe fog kerülni a villany
Továbbra is a hibridekben hiszek és a jól összehozott navigációval megtervezett villany-benzin motor üzemmódban
és a bicikliben ... ja villanyroller
Ha volt már kérdés és nem tudni akkor

... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15729
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11003
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Pár napja néhány órában kipróbálhattam egy Tesla Y-t. Meséljek róla, mi történt padlógáznál? Nehéz szavakba önteni, ilyen szürreális élményem még semmilyen járműben nem volt, de ez itt mindegy. A lényeg az, hogy a gyorsulás pont nem szól az elektromos autók ellen. Hogy nincs zaj, bűz, mechanikai rezonanciák haladás közben, az néhányak szemében lehet hiba, számomra ezek inkább pozitívumok.gomolalaci írta: ↑2023.06.22., csüt. 20:46Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógáz
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 929
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 362
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógázShimano írta: ↑2023.06.15., csüt. 07:48Akkor számít az elégetett benzin,vagy gázolaj ára is,tehát be kell ruházni egy elektromos vasba.gomolalaci írta: ↑2023.06.14., szer. 20:55,,Nézd én nem tudom hogy mennyibe fáj most kiépíteni egy ilyen rendszert,de annak aki egy családi házban 10-12000ft-os villanyszámlát fizet havonta,annak nem hiszem hogy egy racionális döntés ebbe pénzt fektetni."
Igen! Van akinek 10-12 e. Ft. nem számít havonta. Nekem viszon számít, sajnos....De tényleg,aki benne van ebbe a szerelésbe,kivitelezésbe körülöttem mind azt mondja,hogy csak akkor éri meg most telepíteni,ha elektromos a verdád.

A gondolkodás nem megerőltető...
Re: Zöld topik
bocs
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla