tamagaba írta: ↑2023.06.23., pén. 14:04
- hol fogjuk tölteni? Pláne a nagy teljesítményű villany autókat
- mi lesz a bontásra került akku pakkokkal
- hogy lesz a kárrendezés az elégtelen akksi hűtésü baleseteknél - kiégett az autó
(engem anno a gázos kocsimmal nem engedtek be a mélygarázsba merthogy robban

mi lesz a porig égett lakóházakkal, aminek az aljában kigyulladt egy villanyautó és vitt magával mindent - na ott majd fog robbanni gáz és benzin)
- teljes hálózatbővités után mennyibe fog kerülni a villany
Továbbra is a hibridekben hiszek és a jól összehozott navigációval megtervezett villany-benzin motor üzemmódban
és a bicikliben ... ja villanyroller
Ha volt már kérdés és nem tudni akkor
A villanyautókat érdemes megnézni 10 évvel ezelőtt és érdemes ma. Röhögtek sokan a Leaf-eken a maguk 80-100km hatótávjával. De kellettek ezek a mérföldkövek, hogy a mostani autók szintjét elérjük. Sokan nem kedvelik Elon Musk-ot, a Teslát, pedig hatalmas szerepük volt és van a villanyautózás elterjedésében és ők mozgatták ki a béketűrésükből a többi autógyártót, amelyek ültek a babérjaikon 20-30 éve és szépen apránként csorgatták a kész fejlesztéseket.
Töltés: bőven megoldható, egy kamu, hogy nincs megfelelő hálózati infrastruktúra. Ha nem megfelelő a hálózati infrastruktúra, akkor mit fogunk kezdeni egy Paks II-vel?
150-200kWh töltés elérhető lesz, és egyre több, amivel a nagyobb akkuk is 10-20 perc alatt elegendő töltést kaphatnak.
A bontásra ítélt akkupakkok először energiatároló farmokra fognak kerülni, ahol még szolgálnak egy darabig. Utána pedig akkumulátor újrahasznosító üzemekbe mennek, ahol 95-98%-os anyagában újrahasznosítással visszaforgatják őket az újabbak gyártásába. A szilárdtest akkuk esetén ez tovább javul majd, hiszen dupla-tripla energiasűrűséggel, élettartammal lehet majd számolni.
A kárrendezés ugyanúgy fog történni, mint ahogy az LPG, LNG, benzin, dízel üzemű járműtüzeknél (ilyenek is vannak bőséggel, csak mostanában sikkes inkább kiégett Teslát mutatni).
A hálózatbővítés és villany ára. Nagyon nehéz politikamentesen válaszolni. Jelenleg a világpiacon a mostani rezsicsökkentett ár fele a villamosáram. Mindenki, aki leszerződött a szolgáltatóval 1-2-3 évre, ott csak az áram ára fix mint az kiderült. A hálózat használati díjakat folyamatosan emelik. Mi amikor leszerződtünk 105 Ft volt az áramár és 15 Ft a hálózathasználati díjak összessége, most a 120 Ft szumma helyett 1.5 év után 155 Ft-nál járunk. És ebbe nincs beleszólásunk, fizetjük, vagy lekapcsolják. Úgy gondolom, ha a szolgáltatótól nem kanalazzák ki a pénzt (1% esély), akkor van pénz megfelelő hálózati infrastruktúra kiépítésére.