Ahogy írtam, egyetlen autóban sem volt még olyan gyorsulási élményem, mint az Y-ban, itt a benzinesek már nem rúgnak labdába, a villanymotor minden sebességen és fordulaton ugyanolyan erővel tolja a kocsit. Motorhang nyilván nincs, szintetizált effektekből választhatsz, amik a kocsi hangrendszerén szólalnak meg, ha valaki erre vágyik. Én autót már a vezetési élmény, hatékonyság és a kényelem miatt veszek, az extrém gyorsulás és a visító hang nem szempont nálam (sőt utóbbit kimondottan utálom), a Teslában is visszavettem a teljesítményt pár perc vadulás után.gomolalaci írta: ↑2023.06.24., szomb. 20:50Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikat
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15723
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11002
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Re: Zöld topik
Egy benzines F1 auto 2.6mp alatt van 60mph-n, mig a FormulaE auto 2.8mp alatt.gomolalaci írta: ↑2023.06.24., szomb. 20:50Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikatfapaci írta: ↑2023.06.23., pén. 09:14Pár napja néhány órában kipróbálhattam egy Tesla Y-t. Meséljek róla, mi történt padlógáznál? Nehéz szavakba önteni, ilyen szürreális élményem még semmilyen járműben nem volt, de ez itt mindegy. A lényeg az, hogy a gyorsulás pont nem szól az elektromos autók ellen. Hogy nincs zaj, bűz, mechanikai rezonanciák haladás közben, az néhányak szemében lehet hiba, számomra ezek inkább pozitívumok.gomolalaci írta: ↑2023.06.22., csüt. 20:46Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógáz![]()
Keves olyan mas terulet van, ahol egyaltalan a benzines barmilyen teruleten is labdaba rughat egy elektromossal szemben. Folyamatosan teljes teljesitmenyt tud leadni, mintha zsinoron huznak… a benzineseknel a turbolyuk es egyeb mas dolog is hatraltatni tudja.
Ne felejtsuk el, hogy szemelyautok produkalnak versenyauto kategoriaban is szepnek szamito teljesitmenyeket. Magam reszerol inkabb menjen tobbet, mint gyorsuljon jobban, de valahol a technologiabol adodoan az elektromosoknal ez a csomag resze.
Vegsebessegben es hosszutavu nagy sebessegben peldaul nem erosek az elektromosok, de engem pl. ez egyaltalan nem zavar.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 929
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 362
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
Vissza kettő is volt? Kétlem.... Nem a gyorsulásával van baj, hanem az érzéssel és hanggal, amelyet ilyenkor egy benzin motor ad, meg a felváltáskor amint megcsikorgatja a gumikatfapaci írta: ↑2023.06.23., pén. 09:14Pár napja néhány órában kipróbálhattam egy Tesla Y-t. Meséljek róla, mi történt padlógáznál? Nehéz szavakba önteni, ilyen szürreális élményem még semmilyen járműben nem volt, de ez itt mindegy. A lényeg az, hogy a gyorsulás pont nem szól az elektromos autók ellen. Hogy nincs zaj, bűz, mechanikai rezonanciák haladás közben, az néhányak szemében lehet hiba, számomra ezek inkább pozitívumok.gomolalaci írta: ↑2023.06.22., csüt. 20:46Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógáz

A gondolkodás nem megerőltető...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15723
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11002
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ezzel most olyan nagyon ijesztettél meg

- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
"mások már kiszámolták: kb 10 %-os hálózati kapacitás bővítés szükséges a teljes átálláshoz"
Na ettől a számolástól félek egy kicsit
Paks2: úgy írta a sajtó, hogy 80% orosz hitel, amit én úgy értelmezek, hogy egy büdös buznyákunk sincs az építésre
Apám benne volt az első építésében - 12 évig üzembehelyező gépészmérnök volt, elég jól tudott számolni. Ő mondta, hogy a bontás közel annyiba kerül, mint az építés. Az miből lesz?
Én arra számítok, hogy nem fogunk kapni pénzt az EU-ból, Ukrajna el fogja vinni (ami nem baj, ha pumpálják fegyverrel, akkor építsék is újjá)
Szerintem mi magyarok biciklivel fogunk járni :)
Na ettől a számolástól félek egy kicsit
Paks2: úgy írta a sajtó, hogy 80% orosz hitel, amit én úgy értelmezek, hogy egy büdös buznyákunk sincs az építésre
Apám benne volt az első építésében - 12 évig üzembehelyező gépészmérnök volt, elég jól tudott számolni. Ő mondta, hogy a bontás közel annyiba kerül, mint az építés. Az miből lesz?
Én arra számítok, hogy nem fogunk kapni pénzt az EU-ból, Ukrajna el fogja vinni (ami nem baj, ha pumpálják fegyverrel, akkor építsék is újjá)
Szerintem mi magyarok biciklivel fogunk járni :)
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15723
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11002
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Kis realista számolás nem árt a kérdésben, de nem kell küzdened a számokkal, mások már kiszámolták: kb 10 %-os hálózati kapacitás bővítés szükséges a teljes átálláshoz, de erre ugye nem holnaptól lesz szükség, másrészt ennyi tartalék bőven van a jelenlegi hálózatban is. De ez így nyilván pongyolva, mert az elektromos autók töltése könnyedén menedzselhető, némi (mesterséges) intelligenciával megoldható akár az is, hogy semmilyen plusz (csúcs)terhelést nem fog okozni.
Kicsit furának tartom, hogy az elektromos autókkal szemben hozod fel a kigyulladás veszélyét, miközben évtizedek óta nem kicsit tűzveszélyes üzemanyaggal közlekedünk, fokozottan tűzveszélyes tankerek járják az utakat és töltik a szintén nem kevésbé veszélytelen benzinkutakat.
Az elektromos autók töltése most sem olcsó, megtett távolság függvényében kb fele annyiba kerül, mint a hagyományos autóknál a tankolás. Nem ez lesz a legfőbb előnyük, de az elektromos energia ára nem miattuk fog emelkedni, az sokkal inkább az áram előállításának módjától függ. Ha megjön az eszünk és nem politikusok döntenek a kérdésben, akár olcsóbb is lehet.
Re: Zöld topik
A villanyautókat érdemes megnézni 10 évvel ezelőtt és érdemes ma. Röhögtek sokan a Leaf-eken a maguk 80-100km hatótávjával. De kellettek ezek a mérföldkövek, hogy a mostani autók szintjét elérjük. Sokan nem kedvelik Elon Musk-ot, a Teslát, pedig hatalmas szerepük volt és van a villanyautózás elterjedésében és ők mozgatták ki a béketűrésükből a többi autógyártót, amelyek ültek a babérjaikon 20-30 éve és szépen apránként csorgatták a kész fejlesztéseket.tamagaba írta: ↑2023.06.23., pén. 14:04- hol fogjuk tölteni? Pláne a nagy teljesítményű villany autókat
- mi lesz a bontásra került akku pakkokkal
- hogy lesz a kárrendezés az elégtelen akksi hűtésü baleseteknél - kiégett az autó
(engem anno a gázos kocsimmal nem engedtek be a mélygarázsba merthogy robbanmi lesz a porig égett lakóházakkal, aminek az aljában kigyulladt egy villanyautó és vitt magával mindent - na ott majd fog robbanni gáz és benzin)
- teljes hálózatbővités után mennyibe fog kerülni a villany
Továbbra is a hibridekben hiszek és a jól összehozott navigációval megtervezett villany-benzin motor üzemmódban
és a bicikliben ... ja villanyroller
Ha volt már kérdés és nem tudni akkor![]()
Töltés: bőven megoldható, egy kamu, hogy nincs megfelelő hálózati infrastruktúra. Ha nem megfelelő a hálózati infrastruktúra, akkor mit fogunk kezdeni egy Paks II-vel?
150-200kWh töltés elérhető lesz, és egyre több, amivel a nagyobb akkuk is 10-20 perc alatt elegendő töltést kaphatnak.
A bontásra ítélt akkupakkok először energiatároló farmokra fognak kerülni, ahol még szolgálnak egy darabig. Utána pedig akkumulátor újrahasznosító üzemekbe mennek, ahol 95-98%-os anyagában újrahasznosítással visszaforgatják őket az újabbak gyártásába. A szilárdtest akkuk esetén ez tovább javul majd, hiszen dupla-tripla energiasűrűséggel, élettartammal lehet majd számolni.
A kárrendezés ugyanúgy fog történni, mint ahogy az LPG, LNG, benzin, dízel üzemű járműtüzeknél (ilyenek is vannak bőséggel, csak mostanában sikkes inkább kiégett Teslát mutatni).
A hálózatbővítés és villany ára. Nagyon nehéz politikamentesen válaszolni. Jelenleg a világpiacon a mostani rezsicsökkentett ár fele a villamosáram. Mindenki, aki leszerződött a szolgáltatóval 1-2-3 évre, ott csak az áram ára fix mint az kiderült. A hálózat használati díjakat folyamatosan emelik. Mi amikor leszerződtünk 105 Ft volt az áramár és 15 Ft a hálózathasználati díjak összessége, most a 120 Ft szumma helyett 1.5 év után 155 Ft-nál járunk. És ebbe nincs beleszólásunk, fizetjük, vagy lekapcsolják. Úgy gondolom, ha a szolgáltatótól nem kanalazzák ki a pénzt (1% esély), akkor van pénz megfelelő hálózati infrastruktúra kiépítésére.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
- hol fogjuk tölteni? Pláne a nagy teljesítményű villany autókat
- mi lesz a bontásra került akku pakkokkal
- hogy lesz a kárrendezés az elégtelen akksi hűtésü baleseteknél - kiégett az autó
(engem anno a gázos kocsimmal nem engedtek be a mélygarázsba merthogy robban
mi lesz a porig égett lakóházakkal, aminek az aljában kigyulladt egy villanyautó és vitt magával mindent - na ott majd fog robbanni gáz és benzin)
- teljes hálózatbővités után mennyibe fog kerülni a villany
Továbbra is a hibridekben hiszek és a jól összehozott navigációval megtervezett villany-benzin motor üzemmódban
és a bicikliben ... ja villanyroller
Ha volt már kérdés és nem tudni akkor
- mi lesz a bontásra került akku pakkokkal
- hogy lesz a kárrendezés az elégtelen akksi hűtésü baleseteknél - kiégett az autó
(engem anno a gázos kocsimmal nem engedtek be a mélygarázsba merthogy robban

- teljes hálózatbővités után mennyibe fog kerülni a villany
Továbbra is a hibridekben hiszek és a jól összehozott navigációval megtervezett villany-benzin motor üzemmódban
és a bicikliben ... ja villanyroller
Ha volt már kérdés és nem tudni akkor

... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15723
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11002
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Pár napja néhány órában kipróbálhattam egy Tesla Y-t. Meséljek róla, mi történt padlógáznál? Nehéz szavakba önteni, ilyen szürreális élményem még semmilyen járműben nem volt, de ez itt mindegy. A lényeg az, hogy a gyorsulás pont nem szól az elektromos autók ellen. Hogy nincs zaj, bűz, mechanikai rezonanciák haladás közben, az néhányak szemében lehet hiba, számomra ezek inkább pozitívumok.gomolalaci írta: ↑2023.06.22., csüt. 20:46Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógáz
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 929
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 362
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
Elemes autót nekem? Soha! Én nem A-ból B-be akarok eljutni az autómmal, hanem élvezni az autózást. Pl. vissza kettő, pdlógázShimano írta: ↑2023.06.15., csüt. 07:48Akkor számít az elégetett benzin,vagy gázolaj ára is,tehát be kell ruházni egy elektromos vasba.gomolalaci írta: ↑2023.06.14., szer. 20:55,,Nézd én nem tudom hogy mennyibe fáj most kiépíteni egy ilyen rendszert,de annak aki egy családi házban 10-12000ft-os villanyszámlát fizet havonta,annak nem hiszem hogy egy racionális döntés ebbe pénzt fektetni."
Igen! Van akinek 10-12 e. Ft. nem számít havonta. Nekem viszon számít, sajnos....De tényleg,aki benne van ebbe a szerelésbe,kivitelezésbe körülöttem mind azt mondja,hogy csak akkor éri meg most telepíteni,ha elektromos a verdád.

A gondolkodás nem megerőltető...
Online
Re: Zöld topik
bocs
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Online
Egyébként Ausztriában (meg nyilván más hegyvidéken is) vannak olyan területek, ahol nagyon nem szeretik a telet, mert soha nem látják a napot, sőt, az eget sem. Voltam síelni, egy tóparton volt a szállás, és egész héten csak a hegy tetejéről tudtuk nézni felülről az egész vidéket betakaró ködtakarót.
Lehet persze, hogy más oka is van a napelem hiányának. Most voltunk áprilisban az Amalfi-parton. Sok helyet bejártunk, de ott sem jellemző a sok napelem, pedig ott süt a nap rendesen.
Re: Zöld topik
A te szempontjaid is teljesen racionálisak, és nem is lehet ezzel vitatkozni. Legfeljebb azt lehet felhozni, hogy a napelem sem lesz olcsóbb, főleg, ha megint beüt egy ilyen őrületes kampány, mint a múlt évben. A nejem már régóta rágta a fülem, én meg mindig elhárítottam, hogy nem éri meg. De most örülök, hogy még a nagy boom előtt megcsináltattuk. Valamennyit majd lehet vele spórolni, ebben reménykedünk.
Egyébként Ausztriában (meg nyilván más hegyvidéken is) vannak olyan területek, ahol nagyon nem szeretik a telet, mert soha nem látják a napot, sőt, az eget sem. Voltam síelni, egy tóparton volt a szállás, és egész héten csak a hegy tetejéről tudtuk nézni felülről az egész vidéket betakaró ködtakarót.
Lehet persze, hogy más oka is van a napelem hiányának. Most voltunk áprilisban az Amalfi-parton. Sok helyet bejártunk, de ott sem jellemző a sok napelem, pedig ott süt a nap rendesen.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pali923 2023.06.15., csüt. 19:56-kor.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Online
Re: Zöld topik
Előre is lehet gondolkozni,és minden rosszra felkészülni,de én úgy vagyok ezzel,hogy majd akkor agyalok azon hogy hogyan megyek át a hídon,ha oda értem.Racionálisan belegondolva nekem nem érné meg,de ettől persze mások más gondolkozását is megértem.Az egyébként több mint felháborító amit az elmü az elszámolással végez,kíváncsi lennék hogy a "hanyatló" nyugaton hogyan zajlik ez.Mondjuk nemrég voltam Salzburg külvárosában,és ugyan nem ezt vizslattam,de nem sok napelemmel borított tetőt láttam azon a részen.pali923 írta: ↑2023.06.15., csüt. 08:21Az biztos, hogy belerondítottak az eddigi rendszerbe az elszámolás változtatásával, főleg azzal, hogy a vásárolt áramhoz képest töredék áron veszik meg a tiedet, és nem éves elszámolással. Viszont az is egy szempont (nálam is fontos volt), hogy az áram áram ára sem fog esni a jövőben, ez biztos, felfelé viszont bármikor bármennyit mehet. A rendszer viszont már ott van a tetőn, és dolgozik, akármi is lesz. Aztán még lehet fejleszteni akkuval, bármivel, ha a szükség úgy hozza. Pl. átalakíthatod a fűtésedet, a melegvíz-gyártást, a főzőlapot már lecseréltük stb.
Az elmúlt idők fejleményei arra terelik az embert, hogy oldja meg maga a saját problémáit, beleértve az energiaellátását, fűtését is. Az égi és ninivei hatalmak bármikor képesek bármire, főleg ebben az országban, én már senkiben és semmiben nem bízom.![]()
Online
Az elmúlt idők fejleményei arra terelik az embert, hogy oldja meg maga a saját problémáit, beleértve az energiaellátását, fűtését is. Az égi és ninivei hatalmak bármikor képesek bármire, főleg ebben az országban, én már senkiben és semmiben nem bízom.
Re: Zöld topik
Az biztos, hogy belerondítottak az eddigi rendszerbe az elszámolás változtatásával, főleg azzal, hogy a vásárolt áramhoz képest töredék áron veszik meg a tiedet, és nem éves elszámolással. Viszont az is egy szempont (nálam is fontos volt), hogy az áram áram ára sem fog esni a jövőben, ez biztos, felfelé viszont bármikor bármennyit mehet. A rendszer viszont már ott van a tetőn, és dolgozik, akármi is lesz. Aztán még lehet fejleszteni akkuval, bármivel, ha a szükség úgy hozza. Pl. átalakíthatod a fűtésedet, a melegvíz-gyártást, a főzőlapot már lecseréltük stb.
Az elmúlt idők fejleményei arra terelik az embert, hogy oldja meg maga a saját problémáit, beleértve az energiaellátását, fűtését is. Az égi és ninivei hatalmak bármikor képesek bármire, főleg ebben az országban, én már senkiben és semmiben nem bízom.

erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Online
De tényleg,aki benne van ebbe a szerelésbe,kivitelezésbe körülöttem mind azt mondja,hogy csak akkor éri meg most telepíteni,ha elektromos a verdád.
Re: Zöld topik
Akkor számít az elégetett benzin,vagy gázolaj ára is,tehát be kell ruházni egy elektromos vasba.gomolalaci írta: ↑2023.06.14., szer. 20:55,,Nézd én nem tudom hogy mennyibe fáj most kiépíteni egy ilyen rendszert,de annak aki egy családi házban 10-12000ft-os villanyszámlát fizet havonta,annak nem hiszem hogy egy racionális döntés ebbe pénzt fektetni."
Igen! Van akinek 10-12 e. Ft. nem számít havonta. Nekem viszon számít, sajnos....

-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 929
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 362
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
,,Nézd én nem tudom hogy mennyibe fáj most kiépíteni egy ilyen rendszert,de annak aki egy családi házban 10-12000ft-os villanyszámlát fizet havonta,annak nem hiszem hogy egy racionális döntés ebbe pénzt fektetni."
Igen! Van akinek 10-12 e. Ft. nem számít havonta. Nekem viszon számít, sajnos....
Igen! Van akinek 10-12 e. Ft. nem számít havonta. Nekem viszon számít, sajnos....
A gondolkodás nem megerőltető...
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 929
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 362
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Általában a hifiről
Sajnálom, hogy nem értetted meg a mondanivalómat. Nem vagyunk egyformák, hála Istennek! Ezért a további magyarázatról lemondok, mert nem akarok senkit meggyőzni.... ,,Mindenki úgy élvez, ahogy tud." idézve H.ZS.-tAszpirin írta: ↑2023.06.09., pén. 22:20A napelemeid lehet, hogy bírják 30 évig, de számoltál az inverter lecserélésével is 10 évente? Mert bizony azok jóval hgyorsabban tönkermennek, mint a napelemek. Ha 10 év után cserélned kell, legyen 300 ezer forint mai áron a Te teljesíményedhez. az újabb 4 év, amíg megtérül. És akor már 17 évnél tartasz. Ekkor lesz 3 évnyi hasznod, ha ezalatt semmi nem történik velük (nem veri el a jégeső stb...) És akkor ismét egy inverter-csere. Stb.gomolalaci írta: ↑2023.06.09., pén. 21:04A mostani napelem rendszer árakat nem ismerem. Az én rendszerem (2kW) 2015 novemberében lett beüzemelve, és akkor 1.150.000-Ft.-ba került. Nem volt állami támogatás akkor, sőt még kb. 40 e. Ft.-ot fizettem pluszba a majdani hulladékkezelésre. Ezt a beruházást egy befektetésnek tekintettem akkor is. Az akkori áramszámlám kb. 8e. Ft. volt havonta. Ha a befektetett öszeget akkor a legjobban kamatozó bankba vagy a MÁK-ba teszem, akkor sem tudtam volna havi 8 e. Ft. kamatot elérni. És most nem blablázok a környezet védelem mellet, azt tegyék a zöldek, már ha azok lennének...Shimano írta: ↑2023.06.08., csüt. 21:08
Nézd én nem tudom hogy mennyibe fáj most kiépíteni egy ilyen rendszert,de annak aki egy családi házban 10-12000ft-os villanyszámlát fizet havonta,annak nem hiszem hogy egy racionális döntés ebbe pénzt fektetni.Ha van egy elektromos autód akkor azt mondom hogy ok,van benne ráció,de így nem sok,szerintem.
A harvester ötletet köszönöm Aszpirinnak,lehet beszerzek egyet,már csak kíváncsiságból is.Egyelőre nem hallok semmi változást,remélem ez így is marad.
A napelem táblák garanciája 30 év. 30 éves korában is szavatol a Magyar gyártó 80% hatásfokot. A bekerülési ár nálam, kb. 13 év alatt térül meg utána már csak plusz pénzt termel. Jelenleg 655000.-Ft. -ot termelt a mai napig.
Nincs ,,elemes" autóm és nem is lesz, mert én szeretek autózni és nem csak ,,eljutni A-ból B-be"![]()
Aztán egyszer csak meg fog halni. és azzal tuti nem számoltál, hogy mennyi költség lesz az "eltemetése". Mert erről - egyelőre - sehol sem szól a fáma.
Élsz azzal a feltételezéssel, hogy mindig fennmarad az éves szaldós rendszer, ami khm... lehet, hogy nem tudom jól, de azt hiszem, elég erős feltételezés. Márpedig ha nem lesz éves szaldóelszámolásod, akkor a megtérülés minimum nagyon megnyűlik, de atól függően, hogy mi lesz, horribile dictu még az is lehet,t hogy egészen egyszerűen hamarabb eléri az élettartama végét, mint a megtérülés.
Én nem azt mondom, hogy Neked - vagy bárkinek - nem térül meg, hanem a mondandóm lényege az volt, hogy zöld költéseket érdemes megtérülési idő sorrendjében végrehajtani. Illetve annyit írtam még, hogy nekem (ismétlem: NEKEM) olyan kérsőn térülne meg, amit nagy valószínűséggel már meg sem érek. És nincsenek gyerekeim... És hogy NEKEM ezért a prioritási listába olyan beruházások előzték be, amelyek SOKKAL gyorsabban térülnek meg.
Azt most hozzáteszem, hogy nálad is biztosan később térül meg, mint amivel számoltál, ld. fennebb, s én ezt most garantálom, mert látom hogy mivel nem számoltál.
Azt a havi 8 ezer forintot befektetési kamatnak tekinteni... na erre inkább nem mondok semmit.![]()
Egyébként, ha villanyautód lenne, akkor legalább a napelem-beruházásod sokkal gyorsabban térülne meg - persze maga a villanyautó maga még sokkal több pénzt elvinne, mert irreálisan magas még az ára, hogy az most még úri murinak tekinthető, nehéz anyagi oldalról megfogni. Szerintem.
Azoknak való ez az egész villanyozás, akik a természet védelmében hajlandók anyagiakat is beáldozni, és van miből.
De persze itt, egy hifis fórumon, ahol az emberek (magamat is beleértve) akár jóval nagyobb összegeket is elköltenek egy hobbira, azokkal összehasonlítva a Te beruházásod is fantasztikus. Meg különben is az![]()

A gondolkodás nem megerőltető...
Online
A termékdíj kapcsán meg van az emberekben sok naiv gondolat: 1995-ben született meg ez a rendszer, és akkor a termékdíj külön alapba folyt be, amit környezetvédelemre lehetett elkölteni (elvileg). Ennek már régóta nyoma sincs, a termékdíj megy a nagy kalapba, és az állam arra költi, amire akarja.
Hogy mennyit költ az állam hulladékhasznosításra, azt jól példázza a most bevezetésre kerülő EPR-rendszer, aminek mindannyian látjuk majd a következményeit. Egyetlen cégre bízták a hulladékhasznosítást az országban (MOHU), aki majd annyit kér ezért, amennyit nem szégyell. Konkrétan: a műanyag fólia termékdíja - amibe mindent is becsomagolnak - 51Ft/kg, de a hasznosításáért az új rendszerben kb. 200 Ft-ot kell majd fizetni ennek a cégnek. A legszebb, hogy a termékdíj fizetendő adóként ennek ellenére megmarad - holott azt állítólag azért fizeted, hogy a hasznosítást megoldja az állam.
Amiért eddig pénzt adtak, ha leadtad, ezután fizetned kell, hogy átvegyék. A legális autóbontók élete gyakorlatilag ellehetetlenül, mert a lecsupaszított autókért még fizetniük is kell, ha leadnák.
Konkrét történet a múlt hétről: egy teherautónyi építési törmeléket vitt a lerakóba valaki. Megkérdezték tőle:
- biztos le akarod ezt ide önteni, mert 33.000 Ft-ba fog kerülni.
- Megőrültél, a múlt héten 2.200 Ft-ot fizettem ugyanezért!
- Igen, de azóta felment az ára.
Szerintem mindannyian sejtjük, mi lesz ennek a következménye. Hogy mi lesz majd 30 év múlva a napelemekkel, nehéz kérdés. De mi lesz itt holnap bármi mással?
Re: Zöld topik
Németországban a múlt hónapban kezdte el a Lidl és az Aldi is (szakboltokban már régebben is lehetett kapni) árulni az olyan napelemeket, amiket fel lehet lógatni az erkélykorlátra, és csak be kell dugni a konnektorba, máris csökken a villanyszámlád. Ha Magyarországon ilyet bedugnál, büntetés járna érte, sőt, a villanyos szerződésedet is felmondhatja a szolgáltató. Pedig azért ebben a megoldásban van fantázia, lehetne így is gondolkodni.
A termékdíj kapcsán meg van az emberekben sok naiv gondolat: 1995-ben született meg ez a rendszer, és akkor a termékdíj külön alapba folyt be, amit környezetvédelemre lehetett elkölteni (elvileg). Ennek már régóta nyoma sincs, a termékdíj megy a nagy kalapba, és az állam arra költi, amire akarja.
Hogy mennyit költ az állam hulladékhasznosításra, azt jól példázza a most bevezetésre kerülő EPR-rendszer, aminek mindannyian látjuk majd a következményeit. Egyetlen cégre bízták a hulladékhasznosítást az országban (MOHU), aki majd annyit kér ezért, amennyit nem szégyell. Konkrétan: a műanyag fólia termékdíja - amibe mindent is becsomagolnak - 51Ft/kg, de a hasznosításáért az új rendszerben kb. 200 Ft-ot kell majd fizetni ennek a cégnek. A legszebb, hogy a termékdíj fizetendő adóként ennek ellenére megmarad - holott azt állítólag azért fizeted, hogy a hasznosítást megoldja az állam.
Amiért eddig pénzt adtak, ha leadtad, ezután fizetned kell, hogy átvegyék. A legális autóbontók élete gyakorlatilag ellehetetlenül, mert a lecsupaszított autókért még fizetniük is kell, ha leadnák.
Konkrét történet a múlt hétről: egy teherautónyi építési törmeléket vitt a lerakóba valaki. Megkérdezték tőle:
- biztos le akarod ezt ide önteni, mert 33.000 Ft-ba fog kerülni.
- Megőrültél, a múlt héten 2.200 Ft-ot fizettem ugyanezért!
- Igen, de azóta felment az ára.
Szerintem mindannyian sejtjük, mi lesz ennek a következménye. Hogy mi lesz majd 30 év múlva a napelemekkel, nehéz kérdés. De mi lesz itt holnap bármi mással?

erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Online
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1901
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Zöld topik
Én hiányolom a jó kisegítő/rásegítő napelemes megoldásokat. Tipikus példa a hűtés, fűtés. Ha a napelem+klíma kombót egy összehangolt, vezérelt, kizárólag sziget üzemű rendszerben terveznék és árulnák akkor 1-2 napelem táblával működhetne egy kisegítő klíma - olyan teljesítményen, amit a napelem épp megtermel, akár 50Wattól 1,2KW-ig. Nem oldaná meg a teljes feladatot, de jelentős és főleg ingyenes rásegítés lehetne. A mostani különálló rendszerekkel ez csak hálózati kapcsolattal, átváltással és túlméretezéssel működhetne, ami megöli a költségszintet.
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6828
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5993
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
A napelemeid lehet, hogy bírják 30 évig, de számoltál az inverter lecserélésével is 10 évente? Mert bizony azok jóval hgyorsabban tönkermennek, mint a napelemek. Ha 10 év után cserélned kell, legyen 300 ezer forint mai áron a Te teljesíményedhez. az újabb 4 év, amíg megtérül. És akor már 17 évnél tartasz. Ekkor lesz 3 évnyi hasznod, ha ezalatt semmi nem történik velük (nem veri el a jégeső stb...) És akkor ismét egy inverter-csere. Stb.gomolalaci írta: ↑2023.06.09., pén. 21:04A mostani napelem rendszer árakat nem ismerem. Az én rendszerem (2kW) 2015 novemberében lett beüzemelve, és akkor 1.150.000-Ft.-ba került. Nem volt állami támogatás akkor, sőt még kb. 40 e. Ft.-ot fizettem pluszba a majdani hulladékkezelésre. Ezt a beruházást egy befektetésnek tekintettem akkor is. Az akkori áramszámlám kb. 8e. Ft. volt havonta. Ha a befektetett öszeget akkor a legjobban kamatozó bankba vagy a MÁK-ba teszem, akkor sem tudtam volna havi 8 e. Ft. kamatot elérni. És most nem blablázok a környezet védelem mellet, azt tegyék a zöldek, már ha azok lennének...Shimano írta: ↑2023.06.08., csüt. 21:08Nézd én nem tudom hogy mennyibe fáj most kiépíteni egy ilyen rendszert,de annak aki egy családi házban 10-12000ft-os villanyszámlát fizet havonta,annak nem hiszem hogy egy racionális döntés ebbe pénzt fektetni.Ha van egy elektromos autód akkor azt mondom hogy ok,van benne ráció,de így nem sok,szerintem.gomolalaci írta: ↑2023.06.08., csüt. 20:24
Én nem tartom f@szságnak! Sőt! 8 éve van egy 2 kW-os rendszerem, és azóta nem fizetek áramszámlát...
Telepítéskor azt kértem a szerelőtől, hogy ne arra a fázisra kösse (3 van) a betáplálást amelyiken a zene van.
Semmilyen zajt nem hallok, pedig már hálózati zajszűrőm sincs vagy egy éve....
A harvester ötletet köszönöm Aszpirinnak,lehet beszerzek egyet,már csak kíváncsiságból is.Egyelőre nem hallok semmi változást,remélem ez így is marad.
A napelem táblák garanciája 30 év. 30 éves korában is szavatol a Magyar gyártó 80% hatásfokot. A bekerülési ár nálam, kb. 13 év alatt térül meg utána már csak plusz pénzt termel. Jelenleg 655000.-Ft. -ot termelt a mai napig.
Nincs ,,elemes" autóm és nem is lesz, mert én szeretek autózni és nem csak ,,eljutni A-ból B-be"![]()
Aztán egyszer csak meg fog halni. és azzal tuti nem számoltál, hogy mennyi költség lesz az "eltemetése". Mert erről - egyelőre - sehol sem szól a fáma.
Élsz azzal a feltételezéssel, hogy mindig fennmarad az éves szaldós rendszer, ami khm... lehet, hogy nem tudom jól, de azt hiszem, elég erős feltételezés. Márpedig ha nem lesz éves szaldóelszámolásod, akkor a megtérülés minimum nagyon megnyűlik, de atól függően, hogy mi lesz, horribile dictu még az is lehet,t hogy egészen egyszerűen hamarabb eléri az élettartama végét, mint a megtérülés.
Én nem azt mondom, hogy Neked - vagy bárkinek - nem térül meg, hanem a mondandóm lényege az volt, hogy zöld költéseket érdemes megtérülési idő sorrendjében végrehajtani. Illetve annyit írtam még, hogy nekem (ismétlem: NEKEM) olyan kérsőn térülne meg, amit nagy valószínűséggel már meg sem érek. És nincsenek gyerekeim... És hogy NEKEM ezért a prioritási listába olyan beruházások előzték be, amelyek SOKKAL gyorsabban térülnek meg.
Azt most hozzáteszem, hogy nálad is biztosan később térül meg, mint amivel számoltál, ld. fennebb, s én ezt most garantálom, mert látom hogy mivel nem számoltál.
Azt a havi 8 ezer forintot befektetési kamatnak tekinteni... na erre inkább nem mondok semmit.

Egyébként, ha villanyautód lenne, akkor legalább a napelem-beruházásod sokkal gyorsabban térülne meg - persze maga a villanyautó maga még sokkal több pénzt elvinne, mert irreálisan magas még az ára, hogy az most még úri murinak tekinthető, nehéz anyagi oldalról megfogni. Szerintem.
Azoknak való ez az egész villanyozás, akik a természet védelmében hajlandók anyagiakat is beáldozni, és van miből.
De persze itt, egy hifis fórumon, ahol az emberek (magamat is beleértve) akár jóval nagyobb összegeket is elköltenek egy hobbira, azokkal összehasonlítva a Te beruházásod is fantasztikus. Meg különben is az

- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 929
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 362
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Általában a hifiről
A mostani napelem rendszer árakat nem ismerem. Az én rendszerem (2kW) 2015 novemberében lett beüzemelve, és akkor 1.150.000-Ft.-ba került. Nem volt állami támogatás akkor, sőt még kb. 40 e. Ft.-ot fizettem pluszba a majdani hulladékkezelésre. Ezt a beruházást egy befektetésnek tekintettem akkor is. Az akkori áramszámlám kb. 8e. Ft. volt havonta. Ha a befektetett öszeget akkor a legjobban kamatozó bankba vagy a MÁK-ba teszem, akkor sem tudtam volna havi 8 e. Ft. kamatot elérni. És most nem blablázok a környezet védelem mellet, azt tegyék a zöldek, már ha azok lennének...Shimano írta: ↑2023.06.08., csüt. 21:08Nézd én nem tudom hogy mennyibe fáj most kiépíteni egy ilyen rendszert,de annak aki egy családi házban 10-12000ft-os villanyszámlát fizet havonta,annak nem hiszem hogy egy racionális döntés ebbe pénzt fektetni.Ha van egy elektromos autód akkor azt mondom hogy ok,van benne ráció,de így nem sok,szerintem.gomolalaci írta: ↑2023.06.08., csüt. 20:24Én nem tartom f@szságnak! Sőt! 8 éve van egy 2 kW-os rendszerem, és azóta nem fizetek áramszámlát...Shimano írta: ↑2023.06.08., csüt. 12:43Napelem telepítés befolyásolhatja a hifi hangzását,van erről tapasztalat?A szomszédomnál épp most teszik fel ezeket az undormányokat,és pont arra az oszlopra kötik ahonnét hozzám is jön az áram.Kicsit tartok tőle,nyugtassatok meg.![]()
Hogy mi a tököm értelme van most ezeket a f@szságokat felrakatni mikor se elektromos autó,meg se semmi nagyobb fogyasztó,az is jó kérdés lenne,de engem most nem ez érdekel,ha nem az amit kérdeztem.
Telepítéskor azt kértem a szerelőtől, hogy ne arra a fázisra kösse (3 van) a betáplálást amelyiken a zene van.
Semmilyen zajt nem hallok, pedig már hálózati zajszűrőm sincs vagy egy éve....
A harvester ötletet köszönöm Aszpirinnak,lehet beszerzek egyet,már csak kíváncsiságból is.Egyelőre nem hallok semmi változást,remélem ez így is marad.
A napelem táblák garanciája 30 év. 30 éves korában is szavatol a Magyar gyártó 80% hatásfokot. A bekerülési ár nálam, kb. 13 év alatt térül meg utána már csak plusz pénzt termel. Jelenleg 655000.-Ft. -ot termelt a mai napig.
Nincs ,,elemes" autóm és nem is lesz, mert én szeretek autózni és nem csak ,,eljutni A-ból B-be"

A gondolkodás nem megerőltető...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15723
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11002
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Ami már ki van építve (erőművek, elosztó hálózat, vezérlő elemek), nem az örökkévalóságnak épültek, élettartamuk legjobb esetben is 2-3 évtized. Ráadásul legtöbbjük nem az elmúlt 10 évben épült, tehát cseréjük, felújításuk hamarosan időszerű lesz és akkor majd okos döntést kell hozni, pletykák, hiedelmek, előítéletek nélkül. Látva a társadalom megosztottságát és alulinformáltságát, nem lesz könnyű. Az agyzsugorító lobbi mindegyik térfélen jelen van.Shimano írta: ↑2023.06.09., pén. 18:48Ez ok,de ezek már kiépített megoldások,a napelem meg ezekhez,ezek mellé egy plusz kiegészítő megoldás hatalmas környezeti,stb erőforrások igénylésével,így a környezeti terhelésük is nagy.Azt nem mondom hogy felesleges,mert nem az,de az hogy tegyünk minden házra ilyet mert mi olyan zöldek lettünk,vagy akarunk azok lenni,az nem biztos hogy annyira környezetbarát mint gondolnánk.
Online
Re: Általában a hifiről
Ez ok,de ezek már kiépített megoldások,a napelem meg ezekhez,ezek mellé egy plusz kiegészítő megoldás hatalmas környezeti,stb erőforrások igénylésével,így a környezeti terhelésük is nagy.Azt nem mondom hogy felesleges,mert nem az,de az hogy tegyünk minden házra ilyet mert mi olyan zöldek lettünk,vagy akarunk azok lenni,az nem biztos hogy annyira környezetbarát mint gondolnánk.istvan01 írta: ↑2023.06.09., pén. 14:02
Napelem környezet terhelése. Tessék már utána gondolni, a szokásos áramtermelő megoldások teljes élettartamra vetítve (szén, gáz, atom) fajlagosan MWh-ra vetítve mennyivel szennyezik/terhelik a környezetet? Mekkora költség azok kezelése, ha egyáltalán foglalkoznak vele?
Re: Zöld topik
HMKE-k okozta feszültség ingadozásra létezik helyi-körzetben szabályozás, amit már EON tesztelget:
https://www.villanylap.hu/hirek/6196-na ... k-kezelese
https://www.villanylap.hu/hirek/6196-na ... k-kezelese
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6828
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5993
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Ezt értem, de oda is adja azoknak, akik majd 20-25-30 év múlva majd nem kérnek pénzt a lerakásukért?istvan01 írta: ↑2023.06.09., pén. 14:02Nem sokkal szélturbinákra bevezetett 12km védőtávolság törvény után durván megemelték a napelem táblákra vonatkozó termékdíjat, ami nagy felháborodást váltott ki akkor. Tehát az állam bőven beszedi azt az összeget, ami majd a táblák élettartama lejárta után újrahasznosítás végrehajtható.
Ezeket a dolgokat egyáltalán nem vitattam. A kérdés csak annyi volt, hogy mennyibe kerül majd az egyszeri jóembernek a házáról leszereltetni és elszálíttatni az életüket befejezett napelemeket. Illetve, hogy erre van-e valami támaszpont, ami figyelembe vehető a megtérülési idő kiszámításában. Még akkor is, ha ez nagyon önző dolognak látszikistvan01 írta: ↑2023.06.09., pén. 14:02Napelem környezet terhelése. Tessék már utána gondolni, a szokásos áramtermelő megoldások teljes élettartamra vetítve (szén, gáz, atom) fajlagosan MWh-ra vetítve mennyivel szennyezik/terhelik a környezetet? Mekkora költség azok kezelése, ha egyáltalán foglalkoznak vele?

- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett