Pont ettől hiteles, nem?

Mindezt meg mindig egy gyemantos B&W elott feszengve irod, Accuphase elektronikakkal? Csak hogy a trendeket es az iromanyodat helyen tudjam kezelni, azert kerdezem…diagnet írta: ↑2023.03.20., hétf. 09:59Ennél némileg árnyaltabb a kép, de jó helyen kapizsgálsz.ensandor írta: ↑2023.03.20., hétf. 06:25
Van egy alapvető különbség az említett cégek és a hifi-házimozi üzletág nyerészkedői között. Az említett cégek bevallottan életérzést árulnak, prémium-fílinget. Azt árulják, hogy ha belépsz valahová egy guccival, akkor mindenki látni fogja, hogy te a ranglétra melyik fokán állsz. Aki megveszi, ezt veszi meg.
Az említett cégek (és még van egy pár) ~100 éve a top 10.000 világelit személyi szabóságát jelentették. A 90-es évekig ezt a kihalófélben lévő, elérhetetlen és teljes inkognitóban élő kört szolgálták un. "old money aesthetic" stílusban. Prémium anyagok, sehol egy giccs, vagy logo, csak a letisztult minőség. Később a fennmaradásuk érdekében muszáj volt nyitniuk a plebs felé.
Mivel nem akarták lejáratni a törzsközönségük, létrehozták az utca embere által is elérhető, üzletekben árusított, logo-val ellátott, kihívóbb termékvonalakat. Egyből a celebek, "sztárok" kedvenc márkái lettek, mivel nekik volt rálátásuk és vonzódásuk az elit klub felé. Pontosan tudták, hogy a sztárgázsi és a reflektorfény csak egy múló illúzió, de pl. a rockefeller családhoz tartozni sokkal nagyobb értékkel bír. Őket követik a gucci, hermes üzletek előtt kígyózó újgazdag prolik, akiknek 15 perc életérzés is elég lenne az éppen aktuális márka arca életéből.
A maga elcseszett módján minden élőlény vágyik a jobbra, tökéletesebbre. 99.9%-ban persze evoluciós zsákutca a vége.
De a törzsfejlődés már csak ilyen. A hifista is hasonló célokat kerget.
Megveszi a 20+ éves kifutott készülékhez a legújabb kábelt, hátha esoterik lesz a marantz cd játszóból. Az új készülékhez pedig olyan felbrandelt kiegészítőt választ ami a hifis berkekben kialakított értékrendek szerint méltó marad láncához.
Megfelelni - megfeleltetni, Károsulni - kárt okozni. Örök körforgás.
Ennél némileg árnyaltabb a kép, de jó helyen kapizsgálsz.ensandor írta: ↑2023.03.20., hétf. 06:25
Van egy alapvető különbség az említett cégek és a hifi-házimozi üzletág nyerészkedői között. Az említett cégek bevallottan életérzést árulnak, prémium-fílinget. Azt árulják, hogy ha belépsz valahová egy guccival, akkor mindenki látni fogja, hogy te a ranglétra melyik fokán állsz. Aki megveszi, ezt veszi meg.
A megfogalmazásid, "antikábeles" meg "placebo-hívő" elég rosszak, de mivel népszerű rossz megfogalmazások, és nem is sértőek különösebben, így nem érdemes foglalkozni velük. A "különbséget nem halló" is nagyon népszerű ostobaság egy bizonyos szubkultúrában, de mivel ez sértő is, így foglalkozom vele. :) Nem csak a magam nevében, aki már sokszor leírtam, hogy azon a szinten ahogy itt is nagyon sokan, úgy én is simán "hallottam" a "különbségeket". És még nagyon sokan a "nem halló"-baromsággal sértegetettek közül "hallották, hallják". Úgy ahogy ti, bármikor. Egyeseknek közülük bizonyítottan, igazoltan, levaktesztelve is kiváló a hallása, nem csak bemondásra és belső hitre, ahogy a "hívők" többségének. (A "hívő" is rossz szó.) A baj (igazság, valóság) akkor üt be, amikor továbblépünk a banális "hallom, tehát ez az igazság"-ból az elemző "hallani vélem, kíváncsi vagyok mi az igazság" területére. Ugye érted, mire gondolok, hiszen ki is hangsúlyoztad, hogy "van a másik oldalnak is sok igazsága, pl. a vakteszt létjogosultsága". :)
Mi ebben a küzdelem?
Olvass vissza egy kicsit. Az egyik legutolso reakcio, hogy a divattargy jobban magyarazhato a digi kabelek kozotti kulonbsegeknel, a masikuk pedig egy boven fejlesztesi stadiumban levo mesterseges inteligenciaval beszelget, es a kikert velemenyet de facto tenykent allitja be. Bevallom eleg eros a merites, de most ez jutott. Total megertem Virit ha azt mondja neki nem hianyzik, hogy ezekkel a hullamokkal kelljen megkuzdenie a mindennapokon tul…Alex_Aston írta: ↑2023.03.20., hétf. 08:55Most őszintén. Ha írsz az említett tapasztalatodról (vagy bármilyen másról), és ezt valaki elkezdi fikázni, mi történik? Nem kell fel másnap a Nap, vagy te nem fogsz felébredni többet, ciki lenne egy olyan embertől, akiről esetleg még azt sem tudod, tényleg ember e?viri írta: ↑2023.03.20., hétf. 08:10Hiszen ebben a légkörben azért elég nehéz lenne kitárgyalni konkrét kábeleket. Pl. nemrég hallgattam egymás mellett egy Transparent reference hangfalkábelt, kontra stealth dream, nagyon érdekes élmény volt, (tanulságosnak nem mondanám, mert szerintem ez csak az adott rendszerre vonatkozik,) de itt ilyenről beszélni.. Inkább megtartom magamnak, mint ahogy már mindenki más is.
Tehát lehet, hogy tényleg jó lenne 2 topik, mint ahogy az ezo topikban is felvetődött. Persze tudom, kevésbé lenne izgalmas konfliktus nélkül![]()
![]()
![]()
Én hiszem, hogy a nagy többséget érdekli, és a fórumot az viszi előre, ha folyik az eszmecsere. Szerintem a fórum halála nem az, ha esetleg valaki ellenkező véleményen van, (bármilyen hangnemben is teszi), hanem az, ha nem történik semmi.
Lehet ignorálni dolgokat, ez elvileg ilyen egyszerű.
Véleményem szerint legalább is.
Most őszintén. Ha írsz az említett tapasztalatodról (vagy bármilyen másról), és ezt valaki elkezdi fikázni, mi történik? Nem kell fel másnap a Nap, vagy te nem fogsz felébredni többet, ciki lenne egy olyan embertől, akiről esetleg még azt sem tudod, tényleg ember e?viri írta: ↑2023.03.20., hétf. 08:10Hiszen ebben a légkörben azért elég nehéz lenne kitárgyalni konkrét kábeleket. Pl. nemrég hallgattam egymás mellett egy Transparent reference hangfalkábelt, kontra stealth dream, nagyon érdekes élmény volt, (tanulságosnak nem mondanám, mert szerintem ez csak az adott rendszerre vonatkozik,) de itt ilyenről beszélni.. Inkább megtartom magamnak, mint ahogy már mindenki más is.
Tehát lehet, hogy tényleg jó lenne 2 topik, mint ahogy az ezo topikban is felvetődött. Persze tudom, kevésbé lenne izgalmas konfliktus nélkül![]()
Van egy alapvető különbség az említett cégek és a hifi-házimozi üzletág nyerészkedői között. Az említett cégek bevallottan életérzést árulnak, prémium-fílinget. Azt árulják, hogy ha belépsz valahová egy guccival, akkor mindenki látni fogja, hogy te a ranglétra melyik fokán állsz. Aki megveszi, ezt veszi meg. Ez így tisztességes, nem csapnak be senkit. Ellentétben a hifi-házimozi üzletág nyerészkedőivel, akik konkrét hazugságokat terjesztenek vagy a saját platformjukon, vagy tesztoldalnak álcázott marketing-weboldalak segítségével, akik szintén haszonélvezői ennek a biznisznek, például AV-Online és tettestársaik. :) És ebben hatalmas segítségükre vannak az audio/video hobbikkal kapcsolatos fórumok is, ahol szinte akadály nélkül jelennek meg az eladásokat nagyban segítő placebo-tapasztalatok. Azzal semmi baj nem lenne, ha például a sokszázezres, vagy akár több milliós, példának okáért digit kábelek prémium-fílingel lennének hirdetve, például: "Aki számít, ezt veszi!!!" És egy bombanő-modell hiányos öltözékben a csípője köré tekerne egy audioquest dragon-t. De nem ez történik, hanem azt hazudják róla fórumok és weblapok segítségével, hogy javítja a kontrasztot és szebbek tőle a színek. Hát ez a baj, nem a prémium-fíling. :)
Aki Gucci, Chanel vagy Dior t-shirt-öt vesz azt éri anyagi kár? Szerintem nem.
Annyira kezdetleges, hogy megfelelően paraméterezve hibátlan szakdolgozatokat, rovatokat és audio véleménycikkeket írnak vele amikről ember már nem képes megállapítani az eredetüket, csak egy másik bot. A grafikus változatát tervezők, mérnökök is használják és rengeteg audio készülék látványterve pörög ki napi szinten.(fake designer highend)
Mind ez annak tudatában "gyalázatos", hogy optika NET egy db 9um átmérő üvegszálán képesek ma már 400Gbps adatsebességre 80km távolságra WAN-LAN felületen. /Ezen felül vannak a 5-10ezerkm-es tengeri üvegkábelek ennél is sokkal nagyobb adatsebességgel/fülelek írta: ↑2023.03.19., vas. 10:57Az optikai jel átvitelénél az adatot fény intenzitás változássá átalakító áramkör minősége fontosabb, mint az optikai kábel. Mivel ezek az áramkörök adott minőségűek mind az adó, mind a fogadó készülékben, ezért lehetséges, hogy nagyon különböző vélemények alakulnak ki az optikai kábelek, és egyáltalán az optikai átvitel hangra gyakorolt minőségéről. Ezen áramkörök mindegyike kap tápellátást, amelyeknek minősége jócskán változó minőségű készülékenként. Ez akár nagyságrendbeli jitter problémát okoz, ami miatt az optikai kábelek közötti különbség akár elenyésző is lehet. Általánosságban kijelenthető, hogy az eredeti Toshiba gyártású optikai adó és vevő aljzatok (bennük van az elektronika) jó minőségűek, a többi fajtánál esetleges a minőség, ha jó minőségű tápot kapnak mind az adó, mind a vevőoldalon, akkor lehetséges a jó minőségű digitális adat továbbítás, ahol a galvanikus elválasztás és a külső zavarok iránti érzéketlenség már valódi előnyt nyújt.
Én vettem a Hama-tól egy hi-fi optikai kábelt, 4-5 ezer volt pár éve. Nagy duma, vastag, erre a célra fejlesztett, hifi, stb... erre tényleg... Egy kalap sz@r...sutemenyx írta: ↑2023.03.18., szomb. 23:18Szóval itt szerintem az a kontextus az érdekes, hogy van-e értelme 15-30k-ért megvenni egy alapabb, de márkás optikait, mint egy AQ. Szerintem nincs. Ebben az esetben simán megteszi a Hama is 2ezerért, itt megint csak az AudioQuest ultimate túlárazása játszik be, ahogy az alsó és közép kategóriás fém kábeleinél is. A legnagyobb Kácsa optikait viszont érdemes lenne meghallgatni, az egy izgalmasnak tűnő darab, lehet hogy mutat valami szépet.
Is. Optikai 2 féle volt, de gyári állapotában se az optikai se az spdif kábelek között nem lehetett hallani értékelhető különbséget.wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 22:53Optikai kabelekkel tesztelted?marconi írta: ↑2023.03.18., szomb. 22:50Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 13:02CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Ám mostanság, miután a dac több körös teljes kondicserén, tuningoláson, modifikáción esett át és ezzel együtt a hangminősége több kategóriát ugrott felfelé, a gyári hanghoz képest egészen elképesztő magasságba, már szinte bármilyen változtatást meghallani, beleértve a kábelcseréket, egészen egyértelműen detektálhatóan.
Optikai kabelekkel tesztelted?marconi írta: ↑2023.03.18., szomb. 22:50Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 13:02CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Ám mostanság, miután a dac több körös teljes kondicserén, tuningoláson, modifikáción esett át és ezzel együtt a hangminősége több kategóriát ugrott felfelé, a gyári hanghoz képest egészen elképesztő magasságba, már szinte bármilyen változtatást meghallani, beleértve a kábelcseréket, egészen egyértelműen detektálhatóan.
Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 13:02CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Óvatosan. Egy bizonyos hajlítási szög után (nagy ívben épphogy elvisel 90°-ot), bizony kilép a kábelből... Ez látható is...Mézga Aladár írta: ↑2023.03.18., szomb. 15:17Számomra zavaró, egy üvegből készült toslink kábelt hogy tudok meghajtani?