A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
A fórumra belépve egy privát üzenet fogadott, melyben megköszönték az általam tegnap feltöltött ismeretanyag publikálását...(tájékoztattam az irónia tartalmáról)
Hihetetlen, komolyan mondom. Persze nem csodálkozok, fórumokon rengeteg esetben tapasztalom, hogy az irónia nem jön át, ennek szerintem köze van az írott internetes nyelvben nagy mértékben eluralkodott smile-hoz is. Én régebben tudatosan nem használtam őket, aztán rádöbbentem, hogy sok esetben a legegyértelműbb stiláris és tartalmi jelekből sem képesek értelmezni az iróniát. Így kénytelen voltam rászokni én is, hogy eljusson a mondanivaló. Lehet, ha te is raktál volna jónéhány röhögő fejecskét, mindjárt leesett volna fent említett fórumtársnak is. :) Persze a smile használat is csak egy tünet, nem maga a probléma gyökere.
"Mivel a szoftvernek nincs erkölcsi érzéke és társadalmi felelősség tudata ez a rész még mindig az emberre hárul...
Csakhogy ezek a jegyek bizonyos audio témakörök születésétől fogva a valósággal együtt mellőzve vannak.
Azért az ilyen szubkultúrákból kicsírázott hazugságok éveken-évtizedeken át tartó ismételgetése igazsággá és alapvető kiindulóponttá vált. Az audio világ első generációs, magukat amúgy analógpártinak valló polihisztorai kitartó munkájuk izzadságcseppjeivel -némelyek tudtukon kívül- sikeresen átfertőzték az előttük elhaladó digitális világ rendszereit és felhasználóit...(...). Ez élesben évente néhány ezer magyar vásárlót jelent. Globálisan milliós nagyságrend. Az említett kábelek átlagára 75E Ft. Az anyagi kár jelentős."
Ebből is látszik, milyen szinten kezdetleges még ez a ChatGPT. :D De poénnak jó....
Annyira kezdetleges, hogy megfelelően paraméterezve hibátlan szakdolgozatokat, rovatokat és audio véleménycikkeket írnak vele amikről ember már nem képes megállapítani az eredetüket, csak egy másik bot. A grafikus változatát tervezők, mérnökök is használják és rengeteg audio készülék látványterve pörög ki napi szinten.(fake designer highend)
Soha nem fogsz olyat olvasni tőle, hogy pl. tengelyhatalmak nyerték a WW2-t, R=U x I, vagy hogy a föld lapos.
Mivel a szoftvernek nincs erkölcsi érzéke és társadalmi felelősség tudata ez a rész még mindig az emberre hárul...
Csakhogy ezek a jegyek bizonyos audio témakörök születésétől fogva a valósággal együtt mellőzve vannak.
Azért az ilyen szubkultúrákból kicsírázott hazugságok éveken-évtizedeken át tartó ismételgetése igazsággá és alapvető kiindulóponttá vált. Az audio világ első generációs, magukat amúgy analógpártinak valló polihisztorai kitartó munkájuk izzadságcseppjeivel -némelyek tudtukon kívül- sikeresen átfertőzték az előttük elhaladó digitális világ rendszereit és felhasználóit.
A fórumra belépve egy privát üzenet fogadott, melyben megköszönték az általam tegnap feltöltött ismeretanyag publikálását...(tájékoztattam az irónia tartalmáról)
Ez élesben évente néhány ezer magyar vásárlót jelent. Globálisan milliós nagyságrend. Az említett kábelek átlagára 75E Ft.
Az anyagi kár jelentős.
Az optikai jel átvitelénél az adatot fény intenzitás változássá átalakító áramkör minősége fontosabb, mint az optikai kábel. Mivel ezek az áramkörök adott minőségűek mind az adó, mind a fogadó készülékben, ezért lehetséges, hogy nagyon különböző vélemények alakulnak ki az optikai kábelek, és egyáltalán az optikai átvitel hangra gyakorolt minőségéről. Ezen áramkörök mindegyike kap tápellátást, amelyeknek minősége jócskán változó minőségű készülékenként. Ez akár nagyságrendbeli jitter problémát okoz, ami miatt az optikai kábelek közötti különbség akár elenyésző is lehet. Általánosságban kijelenthető, hogy az eredeti Toshiba gyártású optikai adó és vevő aljzatok (bennük van az elektronika) jó minőségűek, a többi fajtánál esetleges a minőség, ha jó minőségű tápot kapnak mind az adó, mind a vevőoldalon, akkor lehetséges a jó minőségű digitális adat továbbítás, ahol a galvanikus elválasztás és a külső zavarok iránti érzéketlenség már valódi előnyt nyújt.
Mind ez annak tudatában "gyalázatos", hogy optika NET egy db 9um átmérő üvegszálán képesek ma már 400Gbps adatsebességre 80km távolságra WAN-LAN felületen. /Ezen felül vannak a 5-10ezerkm-es tengeri üvegkábelek ennél is sokkal nagyobb adatsebességgel/
A 400Gbps-ben közel egymáshoz 8-16 eltérő hullámhosszú lézerfény szaladgál egymás mellett oda-vissza.
Az optikai jel átvitelénél az adatot fény intenzitás változássá átalakító áramkör minősége fontosabb, mint az optikai kábel. Mivel ezek az áramkörök adott minőségűek mind az adó, mind a fogadó készülékben, ezért lehetséges, hogy nagyon különböző vélemények alakulnak ki az optikai kábelek, és egyáltalán az optikai átvitel hangra gyakorolt minőségéről. Ezen áramkörök mindegyike kap tápellátást, amelyeknek minősége jócskán változó minőségű készülékenként. Ez akár nagyságrendbeli jitter problémát okoz, ami miatt az optikai kábelek közötti különbség akár elenyésző is lehet. Általánosságban kijelenthető, hogy az eredeti Toshiba gyártású optikai adó és vevő aljzatok (bennük van az elektronika) jó minőségűek, a többi fajtánál esetleges a minőség, ha jó minőségű tápot kapnak mind az adó, mind a vevőoldalon, akkor lehetséges a jó minőségű digitális adat továbbítás, ahol a galvanikus elválasztás és a külső zavarok iránti érzéketlenség már valódi előnyt nyújt.
Szóval itt szerintem az a kontextus az érdekes, hogy van-e értelme 15-30k-ért megvenni egy alapabb, de márkás optikait, mint egy AQ. Szerintem nincs. Ebben az esetben simán megteszi a Hama is 2ezerért, itt megint csak az AudioQuest ultimate túlárazása játszik be, ahogy az alsó és közép kategóriás fém kábeleinél is. A legnagyobb Kácsa optikait viszont érdemes lenne meghallgatni, az egy izgalmasnak tűnő darab, lehet hogy mutat valami szépet.
Én vettem a Hama-tól egy hi-fi optikai kábelt, 4-5 ezer volt pár éve. Nagy duma, vastag, erre a célra fejlesztett, hifi, stb... erre tényleg... Egy kalap sz@r...
Szóval itt szerintem az a kontextus az érdekes, hogy van-e értelme 15-30k-ért megvenni egy alapabb, de márkás optikait, mint egy AQ. Szerintem nincs. Ebben az esetben simán megteszi a Hama is 2ezerért, itt megint csak az AudioQuest ultimate túlárazása játszik be, ahogy az alsó és közép kategóriás fém kábeleinél is. A legnagyobb Kácsa optikait viszont érdemes lenne meghallgatni, az egy izgalmasnak tűnő darab, lehet hogy mutat valami szépet.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
Jah. Én filmezéshez használok csak optikait, de zavart, hogy mosott, fostalicska hangja van mindig az egyébként néha kivételesen jó zenei aláfestéseknek is (pl Harry Potter).
Némi kutakodás és kérdezősködés után arra jutottam, hogy a QED Reference Quartz Optical (üveges) jó lesz. Ez nem is drága, 40rugó körül van. A javulás drámai volt:
- ég és föld
- éjjel és nappal
- stb átlagos fordulat
helyett tényleg végre értékelhető lett, ahogy a nagyzenekar megszólal. Rendes részletekkel, levegővel meg minden. Előtte egy AQ Forest volt. A javulás nagyon sokszorosa annak, mint ami az árkülönbség.
Más üvegeset nem próbáltam, de más tulajok beszámolói szerint egy drágább AQ Diamond már kb éppcsak más egy kicsit és nem mondanák olyan hűdejobbnak, vagy olyannak, ami nagyon megéri.
Persze minden rendszerfüggő, szóval nem akarom rásütni, hogy hullafelesleges egy diamond, inkább csak arról van szó, hogy amit én el akartam érni, azt teljesíti a QED is. Ha az lenne a fő zenehallgató rendszer egyik eleme, akkor azért valoszinuleg mindent kipróbáltam volna.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!
Ám mostanság, miután a dac több körös teljes kondicserén, tuningoláson, modifikáción esett át és ezzel együtt a hangminősége több kategóriát ugrott felfelé, a gyári hanghoz képest egészen elképesztő magasságba, már szinte bármilyen változtatást meghallani, beleértve a kábelcseréket, egészen egyértelműen detektálhatóan.
Optikai kabelekkel tesztelted?
Is. Optikai 2 féle volt, de gyári állapotában se az optikai se az spdif kábelek között nem lehetett hallani értékelhető különbséget.
CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!
Ám mostanság, miután a dac több körös teljes kondicserén, tuningoláson, modifikáción esett át és ezzel együtt a hangminősége több kategóriát ugrott felfelé, a gyári hanghoz képest egészen elképesztő magasságba, már szinte bármilyen változtatást meghallani, beleértve a kábelcseréket, egészen egyértelműen detektálhatóan.
CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!
Ám mostanság, miután a dac több körös teljes kondicserén, tuningoláson, modifikáción esett át és ezzel együtt a hangminősége több kategóriát ugrott felfelé, a gyári hanghoz képest egészen elképesztő magasságba, már szinte bármilyen változtatást meghallani, beleértve a kábelcseréket, egészen egyértelműen detektálhatóan.
Sziasztok !
Gyárilag szerelt toslink - mini toslink üvegszálas optikai kábelre melyik típust ajánlanátok ?
Gondolom egy normál mini toslink adapterrel agyon lehet vágni az üvegszál előnyeit .
Csatolmányok
toslink-jack-qed-performance.jpg (20.58 KiB) Megtekintve 1524 alkalommal
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Számomra zavaró, egy üvegből készült toslink kábelt hogy tudok meghajtani?
Corning anyagbol csinaljak, ahogy eszrevettem ugyanolyan flexibilis legalabb, mint a muanyagok. A QED es AQ Diamond legalabbis szerintem teljesen ok flexibilitasi szempontbol is. Ha hangot nezzuk, nem vettem eszre semmi erdemlegeset, szoval negyed-otod aron a QED-et vennem ma mar…
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Számomra zavaró, egy üvegből készült toslink kábelt hogy tudok meghajtani?
Corning anyagbol csinaljak, ahogy eszrevettem ugyanolyan flexibilis legalabb, mint a muanyagok. A QED es AQ Diamond legalabbis szerintem teljesen ok flexibilitasi szempontbol is. Ha hangot nezzuk, nem vettem eszre semmi erdemlegeset, szoval negyed-otod aron a QED-et vennem ma mar…
"szófosás optikai audio kábelek bekötési irányáról és bejáratási idejéről"
Végül is azt kaptad amit kértél, szófosást. Vajon ezt a sok "okosságot" honnan sikerült előtúrnia a gépnek? Ebből is látszik, milyen szinten kezdetleges még ez a ChatGPT. De poénnak jó....
CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
A teszteket hogyan végezted? Te magad változtattad a bekötési irányokat, cserélgetted a kábeleket?
Egyébként nincs túl sok jelentősége, de a kábel/csatlakozási típus megnevezése TOSLINK, h nélkül.