A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
A nemhívők járnak az ezoterikus topikba győzködni a hívőket, hogy az a hang, amit sosem hallottak,nem is úgy szól; a félvezetős hívők járnak a csöves topikba, hogy a cső az csak világítani tud; a kábeles topikban megtudjuk, hogy mindegy is milyen az a drót, meg különben is van egy csomó filléres kábel, ami mindent jobban visz; az analóg hívők meg a cd-s és streameres topikban kifejtik, hogy a digitális hang maga az ördög.
Ráadásul biztos kihagytam valamit.
Értem, de itt elvi dolgokról van szó. A digitális felvétel romlani fog, ha lekonvertálod analógba, aztán belepréseled műanyagba. Azt már persze viszonylag könnyen le tudod játszani jól, de az csak akkor lesz tényleg jobb, ha az eredeti digi felvételt nem tudod magasabb minőségben kijuttatni a hangfaladig, mint amit a gyári analóggá alakítás, préselés, letapogatás és korrekcióval előerősítésed tud.
Igen, elvileg így van. De gyakorlatilag nem tudok olyan jó digitális forrást venni/csinálni ami jobb lenne. És amiket próbáltam még arról sem győzött meg, hogy bármennyiért is, de létezne olyan készülék. Amire persze úgysem lenne keret, de legalább tudná az ember, hogy mégis van.
Szóljál, ha egyszer jársz Pesten és ráérsz ilyen hülyeségeket hallgatni :)
Volt már nekem is cd100, meg csöves-clockos cd304, de megkönnyebbülés volt utänuk egy Vrds7, aztán lett hozzá dac, amivel tovább javult. Aztán jött a vrds tuning is. Így már lett olyan jó mimt a nagy Micromegák, meg egy gyári vrds25. Sőt ennél jobb volt. Így lett 25 tuning is ami nagy ugrás lett. De egy Jadis megint változtatott a dolgon és így az is fejlesztve lett. De még mindig nem ér a lemezjátszó közelébe, pedig nem hallottam még jobb digitálist nála. A többi digitális még a tuningolt vrds7 meg 25-tel voltak összehasonlítva, de az új cd jobb lett náluk sokkal. Szóval nem tudom érdekelne-e egy cd 100, akármilyen jó is. Bár lehet végül örülnék neki. :)
Amit írsz, az a mostani korszakra jellemző és igen zömében így van.
Szerintem azok a figurák akik dörzshajtásos Lencoval hallgatják a zenét az özönvíz előtti hangszedőjükkel,
ott fel sem merül a mostani zene iránti igény. Elnézést ha tévednék!
Tudatlan vagy és még még le is írod...
Azért pc-ben némiképp otthon van, de analógban nemhiszem.
Arra gondoltam. Amihez nem értek, arról nem osztom az észt.
Ethosz Cd (TDA1545A), Ethosz tube DAC(TDA1541)
Palotás végfok, Pro-ject Pre Box, Tannoy Rev. XT6F,
Technics SL 1210 GR/Thorens TD 126 mkII/AudioGold plinth,Achromat,
Palotás féle ARC phono,Hiraga MC preamp, Ortofon MC10/Shure M44-7
Ethosz, Van Den Hul kábel, Fapaci/Kontaset elosztó.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Amit írsz, az a mostani korszakra jellemző és igen zömében így van.
Szerintem azok a figurák akik dörzshajtásos Lencoval hallgatják a zenét az özönvíz előtti hangszedőjükkel,
ott fel sem merül a mostani zene iránti igény. Elnézést ha tévednék!
Tudatlan vagy és még még le is írod...
Azért pc-ben némiképp otthon van, de analógban nemhiszem.
A forumozok lelkesen utik-vagjak egymast nemzetkozi szinten, hogy a CD jobb-e vagy az LP, vagy ugy egyaltalan melyik.
Itt van ket spektrum, ami azert eleg ahhoz, hogy az ember meglassa a hiba nem a formatumokban rejlik, hiszen a CD-formatum ennel sokkal sokkal tobbre kepes. De valamiert ezt csinaljak (loudness war)…
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Amit írsz, az a mostani korszakra jellemző és igen zömében így van.
Szerintem azok a figurák akik dörzshajtásos Lencoval hallgatják a zenét az özönvíz előtti hangszedőjükkel,
ott fel sem merül a mostani zene iránti igény. Elnézést ha tévednék!
Tudatlan vagy és még még le is írod...
Ethosz Cd (TDA1545A), Ethosz tube DAC(TDA1541)
Palotás végfok, Pro-ject Pre Box, Tannoy Rev. XT6F,
Technics SL 1210 GR/Thorens TD 126 mkII/AudioGold plinth,Achromat,
Palotás féle ARC phono,Hiraga MC preamp, Ortofon MC10/Shure M44-7
Ethosz, Van Den Hul kábel, Fapaci/Kontaset elosztó.
Ezek a lemezek nem csak elég jól szólnak. Megfelelően jó lejátszóval és rendszerrel kib... ott jól szólnak. De még Zorán lemezek is nagyon jók. Csak amíg nem hallasz nagyon jó lejátszón ilyet, nem hiszed el, hogy az olcsó, esetleg középkategóriához képest még mennyit ki lehet kaparni a lemezekből! Digitális utána nagyon felejtős tud lenni. Aztán 1-2 hét kihagyás után persze ha azzal kezdi az ember, az is jó, amíg megint fel nem tesz 1 LP-t. És itt nem nüanszokról van szó. Hanem kiterjedésről!
Értem, de itt elvi dolgokról van szó. A digitális felvétel romlani fog, ha lekonvertálod analógba, aztán belepréseled műanyagba. Azt már persze viszonylag könnyen le tudod játszani jól, de az csak akkor lesz tényleg jobb, ha az eredeti digi felvételt nem tudod magasabb minőségben kijuttatni a hangfaladig, mint amit a gyári analóggá alakítás, préselés, letapogatás és korrekcióval előerősítésed tud.
Igen, elvileg így van. De gyakorlatilag nem tudok olyan jó digitális forrást venni/csinálni ami jobb lenne. És amiket próbáltam még arról sem győzött meg, hogy bármennyiért is, de létezne olyan készülék. Amire persze úgysem lenne keret, de legalább tudná az ember, hogy mégis van.
Szóljál, ha egyszer jársz Pesten és ráérsz ilyen hülyeségeket hallgatni :)
A forumozok lelkesen utik-vagjak egymast nemzetkozi szinten, hogy a CD jobb-e vagy az LP, vagy ugy egyaltalan melyik.
Itt van ket spektrum, ami azert eleg ahhoz, hogy az ember meglassa a hiba nem a formatumokban rejlik, hiszen a CD-formatum ennel sokkal sokkal tobbre kepes. De valamiert ezt csinaljak (loudness war)…
82A7BBE8-872E-4DE3-ACFB-A9D153AAFBC9.jpeg (119.91 KiB) Megtekintve 1354 alkalommal
2E0D9202-409D-45E8-9C3D-9DE5DEEB17C2.jpeg (174.66 KiB) Megtekintve 1354 alkalommal
Jó hát értem, hogy elég jól szól, csak azt mondom, hogy megfelelő minőségű digitális láncon meg mégjobban. Viszont abban igazad van, hogy abból egy közepes is arányaiban bazi drága egy közepes lp rendszerhez képest. Hát ez van, most a stream a menő, így abban van a lóvé is. És ezt nem pejoratíve mondom, csak mint életszerűségi, gazdasági tényt.
Ezek a lemezek nem csak elég jól szólnak. Megfelelően jó lejátszóval és rendszerrel kib... ott jól szólnak. De még Zorán lemezek is nagyon jók. Csak amíg nem hallasz nagyon jó lejátszón ilyet, nem hiszed el, hogy az olcsó, esetleg középkategóriához képest még mennyit ki lehet kaparni a lemezekből! Digitális utána nagyon felejtős tud lenni. Aztán 1-2 hét kihagyás után persze ha azzal kezdi az ember, az is jó, amíg megint fel nem tesz 1 LP-t. És itt nem nüanszokról van szó. Hanem kiterjedésről!
Értem, de itt elvi dolgokról van szó. A digitális felvétel romlani fog, ha lekonvertálod analógba, aztán belepréseled műanyagba. Azt már persze viszonylag könnyen le tudod játszani jól, de az csak akkor lesz tényleg jobb, ha az eredeti digi felvételt nem tudod magasabb minőségben kijuttatni a hangfaladig, mint amit a gyári analóggá alakítás, préselés, letapogatás és korrekcióval előerősítésed tud.
Igen, elvileg így van. De gyakorlatilag nem tudok olyan jó digitális forrást venni/csinálni ami jobb lenne. És amiket próbáltam még arról sem győzött meg, hogy bármennyiért is, de létezne olyan készülék. Amire persze úgysem lenne keret, de legalább tudná az ember, hogy mégis van.
Pedig még magyar lemezek is vannak amik még úhy is jól szólnak, hogy dig8tális felvételek. Pl a Pethruska azt hiszem a Fesztiválzenekarral. De még néhány másik is. 4'33 Amadinda
Jó hát értem, hogy elég jól szól, csak azt mondom, hogy megfelelő minőségű digitális láncon meg mégjobban. Viszont abban igazad van, hogy abból egy közepes is arányaiban bazi drága egy közepes lp rendszerhez képest. Hát ez van, most a stream a menő, így abban van a lóvé is. És ezt nem pejoratíve mondom, csak mint életszerűségi, gazdasági tényt.
Ezek a lemezek nem csak elég jól szólnak. Megfelelően jó lejátszóval és rendszerrel kib... ott jól szólnak. De még Zorán lemezek is nagyon jók. Csak amíg nem hallasz nagyon jó lejátszón ilyet, nem hiszed el, hogy az olcsó, esetleg középkategóriához képest még mennyit ki lehet kaparni a lemezekből! Digitális utána nagyon felejtős tud lenni. Aztán 1-2 hét kihagyás után persze ha azzal kezdi az ember, az is jó, amíg megint fel nem tesz 1 LP-t. És itt nem nüanszokról van szó. Hanem kiterjedésről!
Értem, de itt elvi dolgokról van szó. A digitális felvétel romlani fog, ha lekonvertálod analógba, aztán belepréseled műanyagba. Azt már persze viszonylag könnyen le tudod játszani jól, de az csak akkor lesz tényleg jobb, ha az eredeti digi felvételt nem tudod magasabb minőségben kijuttatni a hangfaladig, mint amit a gyári analóggá alakítás, préselés, letapogatás és korrekcióval előerősítésed tud.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Ma már igen, de ez nem volt mindig így. Különben meg hagyjuk már meg az embereknek a választás szabadságát! Amúgy az Lp lemezt nem fröccsöntik.
Csak a digitális felvételek. Ezeknek szerintem nincs létjogosultsága vinylen, ha van egy jó digitalis lánc is kéznél. Az analóg lejátszás akkor izgi -és szerintem tudja meghaladni bőségesen a digitálist-, ha analóg a felvétel és szuper a kiadvány. Nekem a digitális felvételek rendre rosszabbul szólnak lp-ről, mint streamről. Viszont az analóg felvételeknél behozhatatlan előnye van már a vinylnek is.
Pedig még magyar lemezek is vannak amik még úhy is jól szólnak, hogy dig8tális felvételek. Pl a Pethruska azt hiszem a Fesztiválzenekarral. De még néhány másik is. 4'33 Amadinda
Jó hát értem, hogy elég jól szól, csak azt mondom, hogy megfelelő minőségű digitális láncon meg mégjobban. Viszont abban igazad van, hogy abból egy közepes is arányaiban bazi drága egy közepes lp rendszerhez képest. Hát ez van, most a stream a menő, így abban van a lóvé is. És ezt nem pejoratíve mondom, csak mint életszerűségi, gazdasági tényt.
Ezek a lemezek nem csak elég jól szólnak. Megfelelően jó lejátszóval és rendszerrel kib... ott jól szólnak. De még Zorán lemezek is nagyon jók. Csak amíg nem hallasz nagyon jó lejátszón ilyet, nem hiszed el, hogy az olcsó, esetleg középkategóriához képest még mennyit ki lehet kaparni a lemezekből! Digitális utána nagyon felejtős tud lenni. Aztán 1-2 hét kihagyás után persze ha azzal kezdi az ember, az is jó, amíg megint fel nem tesz 1 LP-t. És itt nem nüanszokról van szó. Hanem kiterjedésről!
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Ma már igen, de ez nem volt mindig így. Különben meg hagyjuk már meg az embereknek a választás szabadságát! Amúgy az Lp lemezt nem fröccsöntik.
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Amit írsz, az a mostani korszakra jellemző és igen zömében így van.
Szerintem azok a figurák akik dörzshajtásos Lencoval hallgatják a zenét az özönvíz előtti hangszedőjükkel,
ott fel sem merül a mostani zene iránti igény. Elnézést ha tévednék!
Nem hiszem, hogy ez mindenkire igaz. Legalábbis én pl egy igencsak lenézett Lencot hallgatok -igaz nem dörzs, hanem szíjhajtásosat- 70-es évek beli hangszedőkkel azért, mert lényegesen jobban szól ezzel néhány fekete korong, mint az ismereteim szerint agyonturbózott digitális láncom Qobuz-ról vagy helyi fájlokból, és lényegesen jobban még a szintén agyontuningolt CD100 demo CD játszónál is.
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Amit írsz, az a mostani korszakra jellemző és igen zömében így van.
Szerintem azok a figurák akik dörzshajtásos Lencoval hallgatják a zenét az özönvíz előtti hangszedőjükkel,
ott fel sem merül a mostani zene iránti igény. Elnézést ha tévednék!
Milyen zenei igényről beszélsz? Azokról a zenékről amiket pár év múlva elfelejtenek? Vagy amilet már eddig is 50-en megénekeltek és most újra valaki meglovagolja?
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Csak a digitális felvételek. Ezeknek szerintem nincs létjogosultsága vinylen, ha van egy jó digitalis lánc is kéznél. Az analóg lejátszás akkor izgi -és szerintem tudja meghaladni bőségesen a digitálist-, ha analóg a felvétel és szuper a kiadvány. Nekem a digitális felvételek rendre rosszabbul szólnak lp-ről, mint streamről. Viszont az analóg felvételeknél behozhatatlan előnye van már a vinylnek is.
Pedig még magyar lemezek is vannak amik még úhy is jól szólnak, hogy dig8tális felvételek. Pl a Pethruska azt hiszem a Fesztiválzenekarral. De még néhány másik is. 4'33 Amadinda
Jó hát értem, hogy elég jól szól, csak azt mondom, hogy megfelelő minőségű digitális láncon meg mégjobban. Viszont abban igazad van, hogy abból egy közepes is arányaiban bazi drága egy közepes lp rendszerhez képest. Hát ez van, most a stream a menő, így abban van a lóvé is. És ezt nem pejoratíve mondom, csak mint életszerűségi, gazdasági tényt.
Van, aki mashogy gondolkodik errol :) ettol szep ez a hobbi.
Ha meg 15IPS-30IPS analog mesterszalagot irtal volna mondjuk egy nagy Ampexen/Otarin/Studer A80-on, arra azt mondom ok, van benne racio… de az LP, ezekhez kepest 1000 sebbol verzik. Ha meg a masik oldalrol nezzuk meg a kerdeskort, egy jo analog forras sem ket forint, es azert azt digitalisra koltve ott is kellemes eredmenyt lehet elerni.
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Ma már igen, de ez nem volt mindig így. Különben meg hagyjuk már meg az embereknek a választás szabadságát! Amúgy az Lp lemezt nem fröccsöntik.
Van, aki mashogy gondolkodik errol :) ettol szep ez a hobbi.
Ha meg 15IPS-30IPS analog mesterszalagot irtal volna mondjuk egy nagy Ampexen/Otarin/Studer A80-on, arra azt mondom ok, van benne racio… de az LP, ezekhez kepest 1000 sebbol verzik. Ha meg a masik oldalrol nezzuk meg a kerdeskort, egy jo analog forras sem ket forint, es azert azt digitalisra koltve ott is kellemes eredmenyt lehet elerni.
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
Otari mi? Lenco mi? Csak, hogy a konkretumoknal maradjunk.
Nekem az Otari MX50502HD-m nem egy rossz gep szerintem, az A80RC-nel pedig nem sok jobb orsost lehet 1/4”-en talalni, ha ezt egy kellemes minosegu 15IPS mesterszalag kopiaval etetem, ott azt kell mondjam nem sokminden rug labdaba.
Most a SONY SCD1-embol digit coax-szal megyek at egy Nakamichi 1000 DAC-ba, es azert ezt a minoseget is paran mar megsuvegeltek. En is elegedett vagok vele, annak ellenere, hogy nem a fo zeneforrasom.
Ha nem szólna sokkal jobban a lemezjátszóm, akár elégedett is lehetnék a digitálissal is. De így hallom hogy mennyire nagy az eltérés. Egy erősen megtuningolt Cd63 egy csöves - trafós dakkal(ad1865)
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Amit írsz, az a mostani korszakra jellemző és igen zömében így van.
Szerintem azok a figurák akik dörzshajtásos Lencoval hallgatják a zenét az özönvíz előtti hangszedőjükkel,
ott fel sem merül a mostani zene iránti igény. Elnézést ha tévednék!
Van, aki mashogy gondolkodik errol :) ettol szep ez a hobbi.
Ha meg 15IPS-30IPS analog mesterszalagot irtal volna mondjuk egy nagy Ampexen/Otarin/Studer A80-on, arra azt mondom ok, van benne racio… de az LP, ezekhez kepest 1000 sebbol verzik. Ha meg a masik oldalrol nezzuk meg a kerdeskort, egy jo analog forras sem ket forint, es azert azt digitalisra koltve ott is kellemes eredmenyt lehet elerni.
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Ma már igen, de ez nem volt mindig így. Különben meg hagyjuk már meg az embereknek a választás szabadságát!
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Csak a digitális felvételek. Ezeknek szerintem nincs létjogosultsága vinylen, ha van egy jó digitalis lánc is kéznél. Az analóg lejátszás akkor izgi -és szerintem tudja meghaladni bőségesen a digitálist-, ha analóg a felvétel és szuper a kiadvány. Nekem a digitális felvételek rendre rosszabbul szólnak lp-ről, mint streamről. Viszont az analóg felvételeknél behozhatatlan előnye van már a vinylnek is.
Pedig még magyar lemezek is vannak amik még úhy is jól szólnak, hogy dig8tális felvételek. Pl a Pethruska azt hiszem a Fesztiválzenekarral. De még néhány másik is. 4'33 Amadinda
Van, aki mashogy gondolkodik errol :) ettol szep ez a hobbi.
Ha meg 15IPS-30IPS analog mesterszalagot irtal volna mondjuk egy nagy Ampexen/Otarin/Studer A80-on, arra azt mondom ok, van benne racio… de az LP, ezekhez kepest 1000 sebbol verzik. Ha meg a masik oldalrol nezzuk meg a kerdeskort, egy jo analog forras sem ket forint, es azert azt digitalisra koltve ott is kellemes eredmenyt lehet elerni.
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Még most sem minden lemezgyárban csinálják így. És a lemezeim 90-95 %- a szerintem még régebbi, hogy ilyen legyen.
És egyébként úgy néz ki, hogy az új lemezeknél is hiába így készülhet ahogy írod, még mindig jobb hangot ad mint cd-ről. Időnként a digit feldolgozás előtti kiadású LP-vel összevetve az újat, valóban romlik a hang, de a cd-hez hasonlítva szinte ugyanannyival jobb még az új LP is. Nekem elég meggyőző ez így.
Van, aki mashogy gondolkodik errol :) ettol szep ez a hobbi.
Ha meg 15IPS-30IPS analog mesterszalagot irtal volna mondjuk egy nagy Ampexen/Otarin/Studer A80-on, arra azt mondom ok, van benne racio… de az LP, ezekhez kepest 1000 sebbol verzik. Ha meg a masik oldalrol nezzuk meg a kerdeskort, egy jo analog forras sem ket forint, es azert azt digitalisra koltve ott is kellemes eredmenyt lehet elerni.
Hallottuk itt-ott.... Az Otari gyengeségét a TFK meg a Nagra mellett, meg hogy egy Ptp Lenco jobb volt mint a számteklejáccó a dakjával. És került vagy 2mil-be... Szerintem a Lenco olcsóbbra kijön, még Supex-el is. :) Még a saját cd játszóm is kb partiba volt a hangjával és az is olcsóbb volt. Míg a Lencónál meg drágább (és még mindig rosszabb hangú)
Így hiába vérzik 1000 helyen, többre értékelem a hangját egy jó lemezjátszónak.
De azért azt tudjátok, hogy az LP gyárban a stúdióból kapott file-ból készül a mesterlemez egy mechanikus átalakítóval, majd avval fröccsöntik a sorozatgyártás során a lemezeket.
Nem egyszerűbb azt a file-t beküldeni rögtön egy normális DAC-ba?
Csak a digitális felvételek. Ezeknek szerintem nincs létjogosultsága vinylen, ha van egy jó digitalis lánc is kéznél. Az analóg lejátszás akkor izgi -és szerintem tudja meghaladni bőségesen a digitálist-, ha analóg a felvétel és szuper a kiadvány. Nekem a digitális felvételek rendre rosszabbul szólnak lp-ről, mint streamről. Viszont az analóg felvételeknél behozhatatlan előnye van már a vinylnek is.