Ez teljesen érthető.alto írta: ↑2023.01.12., csüt. 17:03Rock60 írta: ↑2023.01.12., csüt. 10:34Alto utolsó bekezdésével nagyon egyetértek.
De nyilván nem csak dacoknál, hanem minden műszaki terméknél adott ez a probléma, amiben elektronika van. Kondenzációs kazán, vagy autó, tök mindegy. Már annak is örül a szerelő, ha arra rájön melyik panelt kell kicserélni.
Aztán, ha kiderül, hogy mégsem az volt a ludas, jövő héten kicseréli a másikat, újabb százezerért.
" De azért a másik is rossz volt "- mondja , és elhúz. Katasztrófa...![]()
---
Így talán egy laikus megértheti, hogy például 100.000 Ft alatti fogyasztói árú készülék esetén a javítás lényégében gazdaságtalan, illetve azt is, hogy egy bonyolult készülék esetén a 2-3 napos hibakeresés helyett sokszor gazdaságosabb egy teljes panelcsere, főleg úgy, hogy ehhez elég a kevésbé képzett munkaerő is.
DE, egy prémium gyártótól elvárható lenne, hogy adjon garanciaidőn túli javításokra kedvezményes lehetőséget, ne adj isten "élettartam" garanciát (erre van több példa is, igaz nem hifiben). Ha megnézzük a meghibásodási arányokat, akkor valószínűleg valami egészen alacsony szám jön ki, és egy alaplap csere (akár úgy is, hogy a vevő csak a munkadíjat fizeti), a prémium ár miatt bele kellene hogy férjen.
Alto te biztosan tudod, hogy Lumin készülékeknél mekkora a meghibásodási arány, és ez mekkora terhet jelentene a gyártónak...és így tulajdonképpen mindenki jól járna. A vevő, a kereskedő, és a gyártó is, nem is beszélve a kialakuló márkahűségről..Lehet, hogy ha az én régi, hibásan működő Ariesemet is ingyen megjavították volna kínában, de ki meri ezt bevállalni (posta oda, és ki tudja visszakapom-e valaha) magánszemélyként, egy szerviz támogatása nélkül?
Én is szívesen kifizettem volna 30-40 ezer forintot, csak munkadíjra...
Nagyon sokat dobna egy márka megítélésén, ha valamelyik márka ezt bevállalná.
Tudom, sokan azt fogják mondani, hogy ez álom, de vannak termékek, ahol ez működik
(Élettartam=10...20év, nem örökké)






