Köszi…
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 96
Re: Hálózati audio lejátszók
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7186
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5244
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Általában a hifiről
Miért nem jó a leggyengébb láncszem teória az audioban?
A különböző audio komponensek az ideálistól eltérő valamely részt hibás működését torzításnak nevezzük. Torzítás elég sokféle van, a különféle komponenseknek (forrás, digitális és analóg elektronika, hangsugárzó, kábelek, akusztika) lehet azonos és eltérő típusú torzítása, és a nagyságrendek is nagyon eltérők lehetnek. És hogy még bonyolultabb legyen a helyzet, hozzájön mindehhez az idő faktor is, ami az analóg forrásoknál a nyávogás, a digitális forrásoknál a jitter, az erősítőknél a jitter és a félvezetők nem azonos kapcsolása/töltés tárolása, a hangsugárzó terhelések visszapofázása az erősítő felé, a hangszóróknál a tehetetlenség/membrán/motor rendszer miatti változó késés/, a hallgatási tér akusztikájának időbeli problémái, a hangsugárzó doboz/keret, valamint az összes elektronika készülékház valamint kábelek rezgéseinek hatása, meg ami még kimaradt a felsorolásból. Ezen hibák összessége csak azt a hangminőségi szintet tudja rontani, ami a felvételt jellemzi. Azaz a jól sikerült felvételek (előadás és felvétel technika) lejátszáskor több hibát is "elviselnek" az élvezhetőség határán belül. Divat utálni a demo felvételeket, igaz, gyakran zeneileg gyenge produktumok, amiket nem kellemes hallgatni egynél többször, bármennyire is jó felvételeknek tűnnek, vagy esetleg azok is. Vannak durva hibák, meg finom hibák, ezekre nem egyformán vagyunk érzékenyek, a pszichikai helyzetekről nem is beszélve, ami gyakran vélt vagy valótlan hibákat eredményeznek. (Csengő-bongó szobában hamar kiderülhet egy hangsugárzóról, hogy "nincs mélye", a másiknak meg van, a "nincsen dinamikája" kifejezés szinte mindig a mélyhangokra értendő, ahol egyáltalán nem a több feltétlen a jobb. Komoly megítélési csapda a gyors, rosszul szervezett összehasonlításos véleményezés, amikor két beteg malatzról (bocs:D) kell eldönteni egy döngő hodályban, melyik az egészségesebb. Van két nagyon drága, nagy nevű, igen jó műszaki paraméterekkel rendelkező erősítőnk, amelyet egy század árú kis monitor dobozkán keresztül hallgatunk felváltva. Nem tudjuk érdemben megítélni, melyik a jobb erősítő, de abban biztosak vagyunk, hogy a két műszakilag az olcsó dobozkához képest sokkal tökéletesebb erősítő nem szól egyformán, tehát mégiscsak van olyan paraméter, amiben az olcsó dobozka jobb, mint a drága erősítők, különben nem hallanánk jól értékelhetően a különbséget.
Nem igaz, hogy a műszaki paraméterek semmit sem érnek, inkább az a probléma, hogy amit megadnak, az nem elegendő (kb. ötöd-tized annyi paramétert adnak meg, mint amennyi dukálna, mondván, úgysem érti a lúzerjúzer, akkor meg minek)
Egy gondosan megválogatott jól szóló hifiholmi analóg IC kábelét ha kicseréljük egy lényegesen gyengébbre, a zene élvezetére nem lesz hatással, (különösen, ha nem tudunk róla), persze ehhez az kell, hogy a hifi felszerelés és elhelyezési körülményeinek (szobaakusztika, stb.)hangminőségi színvonala legalább valamivel feljebb legyen, mint az elvárási küszöbszintünk. Ha állandóan az elvárási küszöbszint közelében vagy egy kicsit alatta van a hifink produkciója, akkor jön a vég nélküli találgatás majd cserélgetés egy döglött kutyát két döglött macskára, a financiális probléma, a kellő hozzá nem értés, és a "jól kell járnom mindenképp" triumvirátus. "A neten ezt meg azt olvastam, olyan jókat irkáltak róla" -ugye ismerős? Pedig inkább olyan kompromisszumokat lenne érdemes kötni, mint a kisebb hangerő/kisebb teljesítmény, magasabb alsó határfrekvencia, kisebb hallgatási távolság, alternatív elhelyezési mód a korrektebb mélyhangátvitel és az élvezhetőbb sztereo tér érdekében, távirányítás hiánya, stb.
A DIY cuccok és módszerek általában jobb anyagi hatásfokkal működnek, de ésszel kell azt is művelni, mint ahogy a bolti vásárlásokat is. Csak olyan ember véleményére érdemes hallgatni, akivel legalább egy délutánt közösen hallgattál és véleményeztél zenét akárhol is. A kereskedő csak akkor fogja az érdemesebb holmit ajánlani, ha anyagilag kb. mindegy neki, illetve úgy érzi, hogy nem csak egyszer szeretne vásárlóként látni.
Tisztában vagyok avval, hogy a köztudat betonból van, és ami megköt benne, azt igen nehéz, vagy lehetetlen szétverni. (lásd "bakelit")
De ha csak a hifi hobbival foglalkozók pár százaléka elgondolkodik, hogyan lehetne kihagyni vagy legalábbis nem kalandozni újra évekig a hifi erdő sűrűjében, már megéri koptatni időnként nekem és még egy pár fültársamnak a billentyűzetet...
A különböző audio komponensek az ideálistól eltérő valamely részt hibás működését torzításnak nevezzük. Torzítás elég sokféle van, a különféle komponenseknek (forrás, digitális és analóg elektronika, hangsugárzó, kábelek, akusztika) lehet azonos és eltérő típusú torzítása, és a nagyságrendek is nagyon eltérők lehetnek. És hogy még bonyolultabb legyen a helyzet, hozzájön mindehhez az idő faktor is, ami az analóg forrásoknál a nyávogás, a digitális forrásoknál a jitter, az erősítőknél a jitter és a félvezetők nem azonos kapcsolása/töltés tárolása, a hangsugárzó terhelések visszapofázása az erősítő felé, a hangszóróknál a tehetetlenség/membrán/motor rendszer miatti változó késés/, a hallgatási tér akusztikájának időbeli problémái, a hangsugárzó doboz/keret, valamint az összes elektronika készülékház valamint kábelek rezgéseinek hatása, meg ami még kimaradt a felsorolásból. Ezen hibák összessége csak azt a hangminőségi szintet tudja rontani, ami a felvételt jellemzi. Azaz a jól sikerült felvételek (előadás és felvétel technika) lejátszáskor több hibát is "elviselnek" az élvezhetőség határán belül. Divat utálni a demo felvételeket, igaz, gyakran zeneileg gyenge produktumok, amiket nem kellemes hallgatni egynél többször, bármennyire is jó felvételeknek tűnnek, vagy esetleg azok is. Vannak durva hibák, meg finom hibák, ezekre nem egyformán vagyunk érzékenyek, a pszichikai helyzetekről nem is beszélve, ami gyakran vélt vagy valótlan hibákat eredményeznek. (Csengő-bongó szobában hamar kiderülhet egy hangsugárzóról, hogy "nincs mélye", a másiknak meg van, a "nincsen dinamikája" kifejezés szinte mindig a mélyhangokra értendő, ahol egyáltalán nem a több feltétlen a jobb. Komoly megítélési csapda a gyors, rosszul szervezett összehasonlításos véleményezés, amikor két beteg malatzról (bocs:D) kell eldönteni egy döngő hodályban, melyik az egészségesebb. Van két nagyon drága, nagy nevű, igen jó műszaki paraméterekkel rendelkező erősítőnk, amelyet egy század árú kis monitor dobozkán keresztül hallgatunk felváltva. Nem tudjuk érdemben megítélni, melyik a jobb erősítő, de abban biztosak vagyunk, hogy a két műszakilag az olcsó dobozkához képest sokkal tökéletesebb erősítő nem szól egyformán, tehát mégiscsak van olyan paraméter, amiben az olcsó dobozka jobb, mint a drága erősítők, különben nem hallanánk jól értékelhetően a különbséget.
Nem igaz, hogy a műszaki paraméterek semmit sem érnek, inkább az a probléma, hogy amit megadnak, az nem elegendő (kb. ötöd-tized annyi paramétert adnak meg, mint amennyi dukálna, mondván, úgysem érti a lúzerjúzer, akkor meg minek)
Egy gondosan megválogatott jól szóló hifiholmi analóg IC kábelét ha kicseréljük egy lényegesen gyengébbre, a zene élvezetére nem lesz hatással, (különösen, ha nem tudunk róla), persze ehhez az kell, hogy a hifi felszerelés és elhelyezési körülményeinek (szobaakusztika, stb.)hangminőségi színvonala legalább valamivel feljebb legyen, mint az elvárási küszöbszintünk. Ha állandóan az elvárási küszöbszint közelében vagy egy kicsit alatta van a hifink produkciója, akkor jön a vég nélküli találgatás majd cserélgetés egy döglött kutyát két döglött macskára, a financiális probléma, a kellő hozzá nem értés, és a "jól kell járnom mindenképp" triumvirátus. "A neten ezt meg azt olvastam, olyan jókat irkáltak róla" -ugye ismerős? Pedig inkább olyan kompromisszumokat lenne érdemes kötni, mint a kisebb hangerő/kisebb teljesítmény, magasabb alsó határfrekvencia, kisebb hallgatási távolság, alternatív elhelyezési mód a korrektebb mélyhangátvitel és az élvezhetőbb sztereo tér érdekében, távirányítás hiánya, stb.
A DIY cuccok és módszerek általában jobb anyagi hatásfokkal működnek, de ésszel kell azt is művelni, mint ahogy a bolti vásárlásokat is. Csak olyan ember véleményére érdemes hallgatni, akivel legalább egy délutánt közösen hallgattál és véleményeztél zenét akárhol is. A kereskedő csak akkor fogja az érdemesebb holmit ajánlani, ha anyagilag kb. mindegy neki, illetve úgy érzi, hogy nem csak egyszer szeretne vásárlóként látni.
Tisztában vagyok avval, hogy a köztudat betonból van, és ami megköt benne, azt igen nehéz, vagy lehetetlen szétverni. (lásd "bakelit")
De ha csak a hifi hobbival foglalkozók pár százaléka elgondolkodik, hogyan lehetne kihagyni vagy legalábbis nem kalandozni újra évekig a hifi erdő sűrűjében, már megéri koptatni időnként nekem és még egy pár fültársamnak a billentyűzetet...
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4728
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2578
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Hálózati audio lejátszók

Hát ez, ahová a modik átraktákwhite-tiger írta: ↑2022.12.27., kedd 10:39Most így már engem is... Bár nem tudom mi a megfelelő topic.
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 96
Re: Hálózati audio lejátszók
Most így már engem is... Bár nem tudom mi a megfelelő topic.BLX írta: ↑2022.12.26., hétf. 11:35Engem és szerintem másokat is érdekelne a véleményed, akár itt akár a megfelelő topikban.fülelek írta: ↑2022.12.26., hétf. 10:15Evvel egyáltalán nem értek egyet, de nem offolok ide a magyarázattal.white-tiger írta: ↑2022.12.26., hétf. 09:52
Persze, bármelyik elemet lehet említeni, a leggyengébb láncszem elve szerint De az ezer mérföldes út is az első lépéssel kezdődik… Vagy el sem kezdődik. Az is igaz, hogy a hangsugárzó ahol arányaiban a legtöbbet kell költeni a rendszeren belül.![]()
- BLX
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1349
- Csatlakozott: 2017.12.11., hétf. 20:17
- Értékelés: 1037
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hálózati audio lejátszók
Engem és szerintem másokat is érdekelne a véleményed, akár itt akár a megfelelő topikban.fülelek írta: ↑2022.12.26., hétf. 10:15Evvel egyáltalán nem értek egyet, de nem offolok ide a magyarázattal.white-tiger írta: ↑2022.12.26., hétf. 09:52Persze, bármelyik elemet lehet említeni, a leggyengébb láncszem elve szerint De az ezer mérföldes út is az első lépéssel kezdődik… Vagy el sem kezdődik. Az is igaz, hogy a hangsugárzó ahol arányaiban a legtöbbet kell költeni a rendszeren belül.denesdr írta: ↑2022.12.25., vas. 10:05
Vagy épp ugyanígy a lánc közepét is lehetett volna említeni... :) Egyébként egyetértek és objektíven nézve messze a legnagyobb veszteség, a technika jelenlegi állása szerint általában továbbra is a lánc legvégén van, amit hangsugárzó és a szoba tesz ki. Tudom, ez a hálózati lejátszós topik...![]()

- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7186
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5244
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Hálózati audio lejátszók
Evvel egyáltalán nem értek egyet, de nem offolok ide a magyarázattal.white-tiger írta: ↑2022.12.26., hétf. 09:52Persze, bármelyik elemet lehet említeni, a leggyengébb láncszem elve szerint De az ezer mérföldes út is az első lépéssel kezdődik… Vagy el sem kezdődik. Az is igaz, hogy a hangsugárzó ahol arányaiban a legtöbbet kell költeni a rendszeren belül.denesdr írta: ↑2022.12.25., vas. 10:05Vagy épp ugyanígy a lánc közepét is lehetett volna említeni... :) Egyébként egyetértek és objektíven nézve messze a legnagyobb veszteség, a technika jelenlegi állása szerint általában továbbra is a lánc legvégén van, amit hangsugárzó és a szoba tesz ki. Tudom, ez a hálózati lejátszós topik...![]()
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 96
Re: Hálózati audio lejátszók
Persze, bármelyik elemet lehet említeni, a leggyengébb láncszem elve szerint De az ezer mérföldes út is az első lépéssel kezdődik… Vagy el sem kezdődik. Az is igaz, hogy a hangsugárzó ahol arányaiban a legtöbbet kell költeni a rendszeren belül.denesdr írta: ↑2022.12.25., vas. 10:05Vagy épp ugyanígy a lánc közepét is lehetett volna említeni... :) Egyébként egyetértek és objektíven nézve messze a legnagyobb veszteség, a technika jelenlegi állása szerint általában továbbra is a lánc legvégén van, amit hangsugárzó és a szoba tesz ki. Tudom, ez a hálózati lejátszós topik...fapaci írta: ↑2022.12.25., vas. 09:12... és amit a végén elvesztesz, azt már sosem hozod vissza, bármi is van előtte.white-tiger írta: ↑2022.12.24., szomb. 13:47Amit az elején elvesztesz - ha esetleg az a leggyengébb láncszem - később már sosem hozod vissza, bármi is van mögötte…![]()
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 96
Re: Általában a hifiről
Volt nálam egy ideig, komoly cucc. Mondjuk az ára sem filléres…
Az a baj hogy én pl nem bírom sokáig a fej hallgatót, ezért nem maradt itt…
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15761
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11042
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Mondanám, hogy bármi lehet, azonban 20 Wattos basszusgitár fejerősítő nem létezik. A basszuskombóknál sem az erősítő kimenő teljesítménye a szűk keresztmetszet, hanem a hangszóró. Egy 20 Wattos kombóban simán lehet 50-100 Wattos végfokozat (nem igazán gyártanak kisebbet), de a gagyi hangszóró miatt a becsületesebb gyártók inkább kisebb számot írnak rá.
A HiFi esetében dinamikailag alaposan szűkített hangzó anyagokat hallgatunk, de a nyers, heréletlen hangszerhangban komoly dinamikai csúcsok lehetnek játékmódtól függően. Ha nem alszod végig a koncertet és kihasználod a hangszeredben/kezedben rejlő képességeket, szükséged lesz dinamikai és erősítési tartalékokra. 40-50 Hz környékén 115 dB hangnyomást viszonylag alacsony torzítással megszólaltani 10-15 méteres hallgatási távolságban... Ez önmagában sem kis feladat, de ha megengedjük a muzsikusnak, hogy esetleg játsszon a dinamikával, akkor 3-4-szeres tartalékkal kell számolnunk.
Komoly különbség van egy gitár és egy basszusgitár hangosítása között, nem véletlenül. Utóbbihoz egy alap erősítő 200 Wattnál kezdődik, de ha nem csak otthon prüntyög az ember, hanem néha színpadra is merészkedik, 500 W alatt nem nagyon rúg labdába egy izmosabb dobos, öntudatosabb zenekar mellett, ha pedig fesztiválokra is eljutsz, ott már 1000 W a standard (bár ezt általában kapod a helyi szolgáltatótól, nem neked kell cipelned). A történet nem feltétlenül arról szól, hogy leordítod valaki fejét, hanem hogy kellő dinamikával tudj játszani és közben ne kelljen aggódnod a cucc miatt. Sokféle fejerősítőm volt, kettőt is sikerült letérdeltetnem pár unortodox buliban, de egy Gallien-Krueger Legacy 800 sok évig bírta a kiképzést panasz nélkül.
Íme egy kis szemléltető film a fentiekhez (Ida Nielsen sem véletlenül, vagy pénzszórásból használ 1000 Wattos Eich T-1000 erősítőt):
youtu.be/F1M2_LEwSec
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6905
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6103
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Ha 20w és basszus, akkor valószínűleg kombó (bár az elején tényleg fejet emleget, ráadásul “dögnehéz” és “fel kell rakni a szekrény tetejére”, és az is lehet, hogy 200 w-ot akart írni, csak elgépelte), de miért is “lenne” fura a 20W “mindkettőnél”?fapaci írta: ↑2022.12.23., pén. 23:38Kulturált megoldás. Na de akkor basszus erősítő, vagy kombó? Bár a 20 W mindkettőnél eléggé fura lenne.ANDS írta: ↑2022.12.23., pén. 22:32Pedig van egy klassz 20 wattos Kustom basszusfejem meg egy Precisionom (nem nem Fender, csak Squier) azzal szoktam néha rendre utasítani, csak az macerás, mert be kell kötni, fel kell rakni a dögnehéz basszuskombót a szekrény tetejére (hogy szokja a kiképzést) és jáccani is kell rajta. Igaz olyankor leginkább csak csutkó hangerőn az E húrt (legmélyebb kb. 42.5 hz) szoktam tök erőből tépni...
Tessék pl:
https://www.muziker.hu/kustom-kxb20?gcl ... 5pEALw_wcB
(nekem volt 20W-os kis Roland Cube-om, simán lehet vele büntetni /főleg egy panel társasházban/; az egyetlen máig megmaradt gitárerősítőm pedig egy Yamaha THR10 gyakorlóerősítő, ami picike mérete eleenére lakásban képes durván leordítani a fejedet, pedig csak 10 W-os… lehet, hogy a gitárerősítőknél nem úgy “mérik” a wattokat, mint a hifiben?)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15761
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11042
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Kulturált megoldás. Na de akkor basszus erősítő, vagy kombó? Bár a 20 W mindkettőnél eléggé fura lenne.ANDS írta: ↑2022.12.23., pén. 22:32Pedig van egy klassz 20 wattos Kustom basszusfejem meg egy Precisionom (nem nem Fender, csak Squier) azzal szoktam néha rendre utasítani, csak az macerás, mert be kell kötni, fel kell rakni a dögnehéz basszuskombót a szekrény tetejére (hogy szokja a kiképzést) és jáccani is kell rajta. Igaz olyankor leginkább csak csutkó hangerőn az E húrt (legmélyebb kb. 42.5 hz) szoktam tök erőből tépni...
Re: Általában a hifiről
Nem lenne egyszerűbb őt megkérni, hogy csendesebben legyen?Snipi írta: ↑2022.12.21., szer. 13:21Van jó rádióm hála istennek. Nem is egy. Van több is, de ami tényleg jó az kettő.fererencz írta: ↑2022.12.21., szer. 13:12Szerintem meg, amíg nem tudtál róla, elégedetten hallgattad, mert mégis csak jó, megfelelő a minősége. Tehát nyugodtan lehet venni egy jó rádiót.Snipi írta: ↑2022.12.21., szer. 13:02
Szomorú vagyok.
Pedig úgy bíztam benne, hogyha más nem akkor legalább a Bartók rádió.
Pedig ezek az élő közvetítések olyan jól szólnak.
Ez előrevetít amúgy egy másik szomorú dolgot : semmi értelme jó minőségű (mondjuk valami szép nagy régi csöves) tunert venni, mert úgyis gagyi mp3-at tudunk vele csak fogni.![]()
![]()
Egy régi nagy Technics monstrum, és egy Yamaha (most típusszámot nem tudok) De a Denon TU-valahányasom se rossz.
De ha jó a minősége akkor megnyugodtam. Igaz főként csak háttérként hallgatom, főleg a kö..g felső szomszéd egész napos zajongásának az elnyomása céljából ...
Pedig van egy klassz 20 wattos Kustom basszusfejem meg egy Precisionom (nem nem Fender, csak Squier) azzal szoktam néha rendre utasítani, csak az macerás, mert be kell kötni, fel kell rakni a dögnehéz basszuskombót a szekrény tetejére (hogy szokja a kiképzést) és jáccani is kell rajta. Igaz olyankor leginkább csak csutkó hangerőn az E húrt (legmélyebb kb. 42.5 hz) szoktam tök erőből tépni ...![]()
![]()
Az úgy "szok" segíteni ...
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt, csak más a fogása.
“Hülyékkel ne vitatkozz! Lesüllyedsz a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.”- Mark Twain.
“Hülyékkel ne vitatkozz! Lesüllyedsz a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.”- Mark Twain.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2996
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2888
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Aztán, hogy részemről ne csak a szokásos "vetítés" menjen
beteszek egy fotót a jelenleg hallgatott rendszerről.
- REL Precedent FM mono tube tuner
- Stax SRA-3S mod. hybrid tube headphones amplifier
- Stax SR-X MK3 electrostatic headphones
TJ.

- REL Precedent FM mono tube tuner
- Stax SRA-3S mod. hybrid tube headphones amplifier
- Stax SR-X MK3 electrostatic headphones
TJ.
- Csatolmányok
-
- REL Precedent and Stax SRA-3S + SR-X MK3.jpg (1.09 MiB) Megtekintve 2106 alkalommal
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2996
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2888
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Valójában a dolog úgy történik, hogy az adás oldalon folyamatos (mai szakzsargonban mondva) modernizálás megy, ami be nem ismert hangzásminőség romlással járfapaci írta: ↑2022.12.21., szer. 18:35Kissé félreérted a helyzetet, attól tartok. Az MPEG család nem azonos az MP3 kódolással, talán érdemes ennek utána nézned, ha már érdekel a téma. Ha eddig jó minőségűnek hallottad az élő közvetítéseket, akkor az talán azt is jelenti, hogy az MPEG tömörítés messze nem olyan rossz, mint néhányan gondolják. Bízom benne, továbbra is a füledre hallgatsz, nem az előítéleteidre.Snipi írta: ↑2022.12.21., szer. 13:02Szomorú vagyok. Pedig úgy bíztam benne, hogyha más nem akkor legalább a Bartók rádió. Pedig ezek az élő közvetítések olyan jól szólnak. Ez előrevetít amúgy egy másik szomorú dolgot : semmi értelme jó minőségű (mondjuk valami szép nagy régi csöves) tunert venni, mert úgyis gagyi mp3-at tudunk vele csak fogni.

A vételi oldalon ezt ismét folyamatos minőségi javítással lehetne valamiképpen kompenzálni, hogy legalább a szintentartás megmaradjon

TJ.
- Csatolmányok
-
- Sequerra_FM1_wood.jpg (23.25 KiB) Megtekintve 2143 alkalommal
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Re: Általában a hifiről
Próbálok nem előítéletes lenni, csak sajna nem mindig sikerül néhány nagy csalódás miatt. Az egyik ilyen volt a már általam emlegetett Klassik Rádió jelentős hangminőség romlása amikor átálltak digit sugárzásra.
Azt tudom, hogy az MPEG jobb minőséget ad mint egy - akár 320-as - mp3, és már hallottam, hogy már minden adás digitálisan megy. (Spóroljunk elvtársak kerül amibe kerül.) De azért azt valahol csak szét kell bontani analóg FM (AM stb.) hangra, hogy a mi nem digitális ráidóink is tudják fogni. Különben ma már csak a digitális vevők működnének, ahogy a TV-nél van.
Az hogy a jelküldést a toronyig meg digitalizálva, tömörítve küldik sajnálatos, de hát mint írtam a pééz az nagy úr. Azért annyi jó van a dologban, ha legalább a forrás (a stúdióban) nem valami gagyi médialejátszó vagy számítógép vagy hasonló, hanem mondjuk ne adj isten CD, magnó vagy lemezjátszó. Ilyen tekintetben még lehet bízni a Bartókban?
Bocsánat a "gagyi" médialejátszó és számítógép esetén nem voltam pontos : úgy gondoltam, hogy ilyen eszközről szóló valami végtelenségig tömörített valami. Mert ha onnan valami .flac-ot vagy nagy felbontású digit file-t játszanak le az rendben van.
Azt tudom, hogy az MPEG jobb minőséget ad mint egy - akár 320-as - mp3, és már hallottam, hogy már minden adás digitálisan megy. (Spóroljunk elvtársak kerül amibe kerül.) De azért azt valahol csak szét kell bontani analóg FM (AM stb.) hangra, hogy a mi nem digitális ráidóink is tudják fogni. Különben ma már csak a digitális vevők működnének, ahogy a TV-nél van.
Az hogy a jelküldést a toronyig meg digitalizálva, tömörítve küldik sajnálatos, de hát mint írtam a pééz az nagy úr. Azért annyi jó van a dologban, ha legalább a forrás (a stúdióban) nem valami gagyi médialejátszó vagy számítógép vagy hasonló, hanem mondjuk ne adj isten CD, magnó vagy lemezjátszó. Ilyen tekintetben még lehet bízni a Bartókban?
Bocsánat a "gagyi" médialejátszó és számítógép esetén nem voltam pontos : úgy gondoltam, hogy ilyen eszközről szóló valami végtelenségig tömörített valami. Mert ha onnan valami .flac-ot vagy nagy felbontású digit file-t játszanak le az rendben van.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15761
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11042
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Kissé félreérted a helyzetet, attól tartok. Az MPEG család nem azonos az MP3 kódolással, talán érdemes ennek utána nézned, ha már érdekel a téma. Ha eddig jó minőségűnek hallottad az élő közvetítéseket, akkor az talán azt is jelenti, hogy az MPEG tömörítés messze nem olyan rossz, mint néhányan gondolják. Bízom benne, továbbra is a füledre hallgatsz, nem az előítéleteidre.Snipi írta: ↑2022.12.21., szer. 13:02Szomorú vagyok. Pedig úgy bíztam benne, hogyha más nem akkor legalább a Bartók rádió. Pedig ezek az élő közvetítések olyan jól szólnak. Ez előrevetít amúgy egy másik szomorú dolgot : semmi értelme jó minőségű (mondjuk valami szép nagy régi csöves) tunert venni, mert úgyis gagyi mp3-at tudunk vele csak fogni.
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1510
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 893
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
A véletlen ismét elénk tárta, hogyan is működünk valójában. 

Nem szotkam hibázni.
Re: Általában a hifiről
Van jó rádióm hála istennek. Nem is egy. Van több is, de ami tényleg jó az kettő.fererencz írta: ↑2022.12.21., szer. 13:12Szerintem meg, amíg nem tudtál róla, elégedetten hallgattad, mert mégis csak jó, megfelelő a minősége. Tehát nyugodtan lehet venni egy jó rádiót.Snipi írta: ↑2022.12.21., szer. 13:02
Szomorú vagyok.
Pedig úgy bíztam benne, hogyha más nem akkor legalább a Bartók rádió.
Pedig ezek az élő közvetítések olyan jól szólnak.
Ez előrevetít amúgy egy másik szomorú dolgot : semmi értelme jó minőségű (mondjuk valami szép nagy régi csöves) tunert venni, mert úgyis gagyi mp3-at tudunk vele csak fogni.![]()
![]()
Egy régi nagy Technics monstrum, és egy Yamaha (most típusszámot nem tudok) De a Denon TU-valahányasom se rossz.
De ha jó a minősége akkor megnyugodtam. Igaz főként csak háttérként hallgatom, főleg a kö..g felső szomszéd egész napos zajongásának az elnyomása céljából ...
Pedig van egy klassz 20 wattos Kustom basszusfejem meg egy Precisionom (nem nem Fender, csak Squier) azzal szoktam néha rendre utasítani, csak az macerás, mert be kell kötni, fel kell rakni a dögnehéz basszuskombót a szekrény tetejére (hogy szokja a kiképzést) és jáccani is kell rajta. Igaz olyankor leginkább csak csutkó hangerőn az E húrt (legmélyebb kb. 42.5 hz) szoktam tök erőből tépni ...


Az úgy "szok" segíteni ...
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1510
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 893
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Szerintem meg, amíg nem tudtál róla, elégedetten hallgattad, mert mégis csak jó, megfelelő a minősége. Tehát nyugodtan lehet venni egy jó rádiót.Snipi írta: ↑2022.12.21., szer. 13:02
Szomorú vagyok.
Pedig úgy bíztam benne, hogyha más nem akkor legalább a Bartók rádió.
Pedig ezek az élő közvetítések olyan jól szólnak.
Ez előrevetít amúgy egy másik szomorú dolgot : semmi értelme jó minőségű (mondjuk valami szép nagy régi csöves) tunert venni, mert úgyis gagyi mp3-at tudunk vele csak fogni.![]()

Nem szotkam hibázni.
Re: Általában a hifiről
Szomorú vagyok.fapaci írta: ↑2022.12.21., szer. 09:43A broadcast rádió stúdiók sok éve MPEG2 tömörítést alkalmaznak a műsorgyártásnál, bejátszásnál és a sugárzásnál is. Ez érvényes az élő közvetítésekre is, a külső helyszín és a stúdió, illetve a stúdió és az adóállomás között is MPEG tömörítésű digitális kommunikáció zajlik.
Pedig úgy bíztam benne, hogyha más nem akkor legalább a Bartók rádió.
Pedig ezek az élő közvetítések olyan jól szólnak.
Ez előrevetít amúgy egy másik szomorú dolgot : semmi értelme jó minőségű (mondjuk valami szép nagy régi csöves) tunert venni, mert úgyis gagyi mp3-at tudunk vele csak fogni.

- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5020
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2732
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
na,na na..Vinkler írta: ↑2022.12.20., kedd 22:15CD kills the MC industry.new_dualcs5000 írta: ↑2022.12.20., kedd 14:20Ok.
Belátom felesleges beleszállni, mint kb. az LP vs CD vs stream vs stb. ezerszer kitárgyaltakba...
Van, aki szerint vmiért egy analóg (értsd kazettára felvett) anyag jobban hallgatható (nem jobban szól), mint a digit forrás, amiről felvetted.
Én mostanság hanyagolom a CD100-ast , Lumint, sőt néha még az LP-t is.
Főleg kazettákat hallgatok nagy megelégedéssel...
Javaslom, tegyetek egy próbát ti is!
" mindenki úgy élvez, ahogy tud" ---H.Zs.![]()


- Csatolmányok
-
- 220px-Home_taping_is_killing_music.png (18.64 KiB) Megtekintve 2226 alkalommal
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Re: Általában a hifiről
Egy érdekes hangsugárzó komparálás, amiben két neves berylliumos hangsugárzót lehet hallani váltogatva korrekt rendszerből, mikrofonnal felvéve. Ki melyiket preferálja, és miért?
/amit én tapasztaltam, számít az is, min, mivel hallgatjuk vissza/
A youtube zene hang m4a, 192kbit. /AAC 44khz/
https://www.youtube.com/watch?v=Y7xJjesFGKk
/amit én tapasztaltam, számít az is, min, mivel hallgatjuk vissza/
A youtube zene hang m4a, 192kbit. /AAC 44khz/
https://www.youtube.com/watch?v=Y7xJjesFGKk
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1510
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 893
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Fura is nekem, hogy sokan hallás alapján olyan rendszert válogatnak össze, amin minden zene jól szól. Én meg elindítom a "hűdejólszól a rendszeremen" zenét, amit ajánl valaki, aztán vérzik a fülem a magasaktól. Utána meg olyan (valami mást hallgatva), mintha pokrócot dobtam volna a dobozokra...istvan01 írta: ↑2022.12.21., szer. 11:29
"Aber wie gesagt, nur bei perfekt gemachten Aufnahmen und davon gibt es leider viel zu wenige."
""De ahogy mondtam, csak tökéletesen elkészített felvételekkel, és sajnos túl kevés van belőlük."
A hatalmas és tiszteletre méltó 40-50éve kitartó magas szakmai szintű DIY építkezés mégis csak beleütközött egy kemény falba.
Nem szotkam hibázni.
Re: Általában a hifiről
"Aber wie gesagt, nur bei perfekt gemachten Aufnahmen und davon gibt es leider viel zu wenige."BLX írta: ↑2022.12.20., kedd 23:39Mint érdekesség gondoltam megosztom: az osztrák hifi fórumon futottam bele, az egyik fő tag otthoni DIY rendszerei:
http://www.hifiaktiv.at/private-anlage-historie/
""De ahogy mondtam, csak tökéletesen elkészített felvételekkel, és sajnos túl kevés van belőlük."
A hatalmas és tiszteletre méltó 40-50éve kitartó magas szakmai szintű DIY építkezés mégis csak beleütközött egy kemény falba.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15761
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11042
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
A broadcast rádió stúdiók sok éve MPEG2 tömörítést alkalmaznak a műsorgyártásnál, bejátszásnál és a sugárzásnál is. Ez érvényes az élő közvetítésekre is, a külső helyszín és a stúdió, illetve a stúdió és az adóállomás között is MPEG tömörítésű digitális kommunikáció zajlik.