


https://m.hvg.hu/cegauto/20220513_nagyo ... szerint_is
Nekem nagyon nem tetszik az eleje.



A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).Vinkler írta: ↑2022.04.25., hétf. 20:18Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!Palm írta: ↑2022.04.22., pén. 06:46
Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?
Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.
95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.
Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.
A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.


Van egy mondás ezzel kapcsolatban, miszerint, ha úgy látjuk, hogy nincs a környéken senki, akkor azok miatt indexelünk, akiket nem látunkShimano írta: ↑2022.05.17., kedd 12:35
Nekem van egy beidegződött rosz szokásom ami miatt zavar a sávtartó,ez pedig az hogy a 2 sávos autópályán előzés után ha nem jön mögöttem senki index nélkül megyek vissza a külsőbe,azt meg ez a rendszer nem szereti,sőt szinte utálja.De sima közúton is zavar a ténykedése.
Nekem van egy beidegződött rosz szokásom ami miatt zavar a sávtartó,ez pedig az hogy a 2 sávos autópályán előzés után ha nem jön mögöttem senki index nélkül megyek vissza a külsőbe,azt meg ez a rendszer nem szereti,sőt szinte utálja.komarfamily írta: ↑2022.05.17., kedd 12:02En a savtartot kifejezetten kedvelem, foleg hosszabb utakon. Nyaron is megyek haza es 1800km megtenni ugy, hogy rasegit a kormany kanyarban nekem sokat szamit. Nyilvan varosban nem hasznalom sokat de autopalyan nekem nagyon kell.
Ez foleg akkor tunt fel mikor apu volvojaba beultem es abban nincs es feltunt, hogy terelgetni (kormanyozni) kell a nagy batart a 21. szazadbanfelhaborito
a tobbirol nem tudok nyilatkozni mert az meg nincs.

Én a mi vasunkon indokolatlan és zavaró működést nem tapasztaltam,de hallottam már olyan modellről ami pl akkor is satuzik mikor nem kéne,de ezeket a betegségeket kinövik majd.Én a sávtartót első körben kiiktattam,engem zavart,még akkor is ha jól működött,és hála az égnek ezt nem kell minden alkalommal megtennem,csak egyszer.A távolságtartó tempomat a legvagányabb és a leghasznosabb dolog ezek közül,na meg a vészfékaszisztens,ami szintén hasznos ha jól működik.Vinkler írta: ↑2022.05.16., hétf. 20:58Az aktív sávtartó csak részben ismeri fel az utat, általában inkább nem, mint igen. A vészfékaszisztens, illetve a figyelmeztetés indokolatlanul hamar lép működésbe, a táblafelismerés is eshetőleges. Sokszor indokolatlanul lelassít, pedig nincs korlátozó tábla. A legjobban a távolságtartó tempomat működik, ha van hozzá stop and go az kiváló. Csak ami hirtelen eszembe jutott. Első dolgom, h kikapcsolgatom ezeket, de ezt minden alkalommal meg kell tenni és egy sárga felkiáltójel a jutalom, amitől szintén a falra mászok!![]()

Jövőbeni "chip tuning" nem a plusz teljesítmény lesz, hanem ezek kikapcsolása, hogy csak a felhasználó akarata szerint legyen visszakapcsolva, ne monden indulás után.

Az aktív sávtartó csak részben ismeri fel az utat, általában inkább nem, mint igen. A vészfékaszisztens, illetve a figyelmeztetés indokolatlanul hamar lép működésbe, a táblafelismerés is eshetőleges. Sokszor indokolatlanul lelassít, pedig nincs korlátozó tábla. A legjobban a távolságtartó tempomat működik, ha van hozzá stop and go az kiváló. Csak ami hirtelen eszembe jutott. Első dolgom, h kikapcsolgatom ezeket, de ezt minden alkalommal meg kell tenni és egy sárga felkiáltójel a jutalom, amitől szintén a falra mászok!Shimano írta: ↑2022.05.16., hétf. 19:32Pl?Vinkler írta: ↑2022.05.16., hétf. 17:49A nagyobb problémát abban látom, hogy ezek a vezetést támogató rendszerek elég hektikusan működnek, de leginkább sz@rul.Alex_Aston írta: ↑2022.05.16., hétf. 08:08Na, így lesznek még drágábbak, és még inkább elérhetetlenek az autók...
https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... z-autoban/![]()
Pl?Vinkler írta: ↑2022.05.16., hétf. 17:49A nagyobb problémát abban látom, hogy ezek a vezetést támogató rendszerek elég hektikusan működnek, de leginkább sz@rul.Alex_Aston írta: ↑2022.05.16., hétf. 08:08Na, így lesznek még drágábbak, és még inkább elérhetetlenek az autók...
https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... z-autoban/![]()

Valóban én sem szeretnék ilyeneket tartani a kocsimban, deAlex_Aston írta: ↑2022.05.16., hétf. 08:08Na, így lesznek még drágábbak, és még inkább elérhetetlenek az autók...
https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... z-autoban/

A nagyobb problémát abban látom, hogy ezek a vezetést támogató rendszerek elég hektikusan működnek, de leginkább sz@rul.Alex_Aston írta: ↑2022.05.16., hétf. 08:08Na, így lesznek még drágábbak, és még inkább elérhetetlenek az autók...
https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... z-autoban/



Gratula,viszont akkor azonnal fel vele az ebayra 300-500€-ért.Lemmy9.1 írta: ↑2022.05.12., csüt. 14:29Sikerült az egyik legnehezebben beszerezhető, eredeti Vti dísztárcsát szereznem.
15 éve vadászom. Az Ebayen jó ha 5 évente feltűnik, 300-500€/garnitúra.
Racingbazár, 10000 Ft/garnitúra volt.![]()
Vágódtam a verdába, rohantam érte.
Jövőre OT.
IMG_20220306_085359.jpg
Nem tudom, változnak az idők. A lovakat is lehetett nagyon szeretni. Sokan ma is odavannak értük


komarfamily írta: ↑2022.05.03., kedd 22:02En speciel nem utalom a nagy suvokat, sot tetszenek. Csak arra akartam utalni, hogy ha valaki hulyeseget csinal az egy 2.5 tonnas vasat jobban al tud dobni mint egy nissan micrat.
A lentiekre reflektalva ki nem allhatom a sort de a gyumolcsoset imadom
Es mielott leirnad...tudom, hogy velem van a baj.
Csak, hogy a temanal maradjunk valamivel meg kell erkezni a golfpalyara is.