Tctronic írta: ↑2022.04.01., pén. 20:10
Ha nem a kifejezetten sport autókat nézzük, hanem a u.n. hétköznapi autókat
Pl. első generációs Primera 1.6 90 LE. 1190kg volt, ha jól emlékszem. 165-ös gyári gumikkal jött ki. A 2.0 115LE-s verzión volt a "nagy" 185-ös méret, és az nagyon jól tapadt. Az űber GT 150LE-vel pedig már 195-ös! gumikon gurult.
Igazából a gumik is fejlődtek annyit 30 év alatt, hogy semmi sem indokolná a nagyobb méretet.
Egy mai kompakt nyom 1200-1300kg-ot, és 115 LE körüli teljesítmény mellé 205-ös méret is már szinte "ciki".
Pedig a nagy kérek, hacsak nem valami extra könnyű felnin van (esetek 99%-ban ugye nem) inkább csak hátrány a nagyobb rugózatlan tömeg miatt. Meg a kormányt is jobban cibálja.