A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Legalábbis mivel a helyes elmélet a következő:
Bármilyen készülék vagy alkatrész, ami bekerül a táp, vagy jelútba, az javítani azon már nem tud, csak elvenni belőle.
Szép elmélet, de szerintem hülyeség. Nagyon kevés esetben hallottam hifi láncnál akkora minőségi ugrást, mint amikor bekerült egy jó előfok. Életem egyik legjobb hangját egy Kondo M7 előfok és egy Sonic Impact T-Amp hozta össze, ami 39 dollár volt. Ez béna forrással is jól szólt, jó forrással meg elképesztően jól.
Nos ez nem bizonyítja az elmélet helytelenségét. Lehet igazad is, de lehetett szar a forrásod is vagy a T-Amp is, vagy mindkettő. Valamilyen tetszetős irányba pedig elhúzta az előfok. Kérdés az, hogy tudnál-e betenni annyi előfokot egymás után, amit már rosszabbnak hallasz az eredetihez képest. Ha tudsz, akkor nem javít, csak elbalanszol valamerre. Ha bármenyit be tudsz tenni és mindig jobb lesz, akkor igaz, amit mondasz.
Szóval..
Ott segíti a megszólalàst a switch ahol gyengèk az egyèb kèszülèkek?
Csak,hogy pontosan értsem.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Legalábbis mivel a helyes elmélet a következő:
Bármilyen készülék vagy alkatrész, ami bekerül a táp, vagy jelútba, az javítani azon már nem tud, csak elvenni belőle.
Szép elmélet, de szerintem hülyeség. Nagyon kevés esetben hallottam hifi láncnál akkora minőségi ugrást, mint amikor bekerült egy jó előfok. Életem egyik legjobb hangját egy Kondo M7 előfok és egy Sonic Impact T-Amp hozta össze, ami 39 dollár volt. Ez béna forrással is jól szólt, jó forrással meg elképesztően jól.
Nos ez nem bizonyítja az elmélet helytelenségét. Lehet igazad is, de lehetett szar a forrásod is vagy a T-Amp is, vagy mindkettő. Valamilyen tetszetős irányba pedig elhúzta az előfok. Kérdés az, hogy tudnál-e betenni annyi előfokot egymás után, amit már rosszabbnak hallasz az eredetihez képest. Ha tudsz, akkor nem javít, csak elbalanszol valamerre. Ha bármenyit be tudsz tenni és mindig jobb lesz, akkor igaz, amit mondasz.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
Hogy nálam nem jött be az elmélet, ez a mondat inkább talán úgy hangzik, hogy nálam bejött az elmélet.
Legalábbis mivel a helyes elmélet a következő:
Bármilyen készülék vagy alkatrész, ami bekerül a táp, vagy jelútba, az javítani azon már nem tud, csak elvenni belőle. Ha javítani tudna, akkor talán egy Sokol rádióból is lehetne highend forrás néhány előfok közbeiktatásával.
Ez persze jelentheti azt, hogy ha a forráskészülékből (jelen esetben a kábelmodem) nem szép, mondhatni torz jel jön ki, akkor a rápakolt szűrők elsimítják azt, megnyírják a harsányságot okozó csúcsokat. Ezzel pedig létrejöhet egy kellemesebb tónusú, folyékonyabb, zeneibb hang, akár még növekedhet a relatív mélytartomány is. De! A valódi dinamikát kompresszálni fogja.
Ahogy egy vad folyót beterelünk egy szűkítő, de egyenes csatornába, ott is ugyanúgy a turbulenciák lenyugszanak, simább lesz az áramlás, de a vízhozam csökken.
Arról nem is beszélve, hogy ha a feldolgozó készülék (jelen esetben a pc/streamer) minél inkább problémákkal terhelt, annál kevésbé tud mit kezdeni a jelben rejlő eredeti dinamikával, maximum plusztorzításokat fog generálni.
Tehát egy vagy több ilyen plusz szűrőnek (ami jelen esetben a switch) duplán jótékony hatása is lehet abban az esetben, ha gyengécske az előtte és az utánalévő készülék is.
Magam részéről azt tartanám megfontolandónak, hogy ha egy vagy több switchet betéve a szubjektív hangzás javul, akkor talán érdemes lenne körülnézni a többi készüléknél. Szigorúan abban az esetben, ha a minél jobb hangzás a cél. Ha a meglévő készülékek megtartása a prioritás, akkor természetesen lehet ilyen módon szűrőzni is.
Ezeket alátámasztják az általam tapasztalt jelenségek ebben az ügyben.
LAN kábel téma: nálam pontosan ugyanannyira hallani a cserét, mint egy digi coax vagy egy usb kábel cseréjét. Bár hallgatható az eredeti sima cat7 madzag is, azért van hová fejleszteni. Csak egy aq forestet tettem be, de bőven hallatszik rajta az ezustréteg.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
Azért kérdezem, mert én kipróbáltam ezt és a lan kábel cserét is, igaz ezt inverz módon. Volt betéve a digi optikai modem és az audio pc közé egy switch, azt vettem ki.
Ezért vagyok kíváncsi, ki mit tapasztalt.
Sokat olvastam róla én is. Az egyik kulcsszó, ami mentén elindultam az a galvanikus leválasztás volt. Így a gépek közti adatkommunikáció (ControlPC - AudioPC) teljesen független lehet a hálózat többi részétől. A 2 gép közé kiépítettem egy optikai (SFP) hálózatot: Mikrotik switch, Asus XG-C100F kártya, Mikrotik SFP modul. 2 hétig folyamatosan járattam, figyeltem, füleltem. Elég erőteljesen és határozottan belszólt a hangba, de nem úgy ahogy nekem tetszett. Vékonyabb lett, jóval kevesebb dinamikával. Nagyon meg akartam kedvelni, de pont azokat a finomságokat ölte ki a zenéből, amit én fontosnak tartok.
A tesztidőszak után visszatettem a saját kis clockolt D-Link switchemet, semmi extra RJ45-ös réz kábelekkel és fellélegeztem. Nekem így kerek a hangkép, nem találkozott össze az elmélet a gyakorlattal.
Oda-vissza cserében bármikor megmondom a saját rendszeremben melyik típusú hálózattal van a 2 gép összekötve.
Azért kérdezem, mert én kipróbáltam ezt és a lan kábel cserét is, igaz ezt inverz módon. Volt betéve a digi optikai modem és az audio pc közé egy switch, azt vettem ki.
Ezért vagyok kíváncsi, ki mit tapasztalt.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
Volna egy kérdésem. Van ez az új dolog, hogy sokak szerint érdemes több switchet/routert egymás mögé kötni, mert jobb lesz a hang. Próbálta valaki? Ki milyen hangbéli változást tapasztalt?
Ez a téma nagyban hasonlít a Lan kábelek közötti különbségekhez annyiban, hogy akik ki sem próbálják azok reagálnak elsőként és a leghatározottabban.
Meglepően nagy változásra képes szerintem is, de akik hallják a különbséget inkább nem írják le ide,
mert még a végén nekik kellene tudományos magyarázatot adni, és nem mindenki olyan kitartó fórumozó mint pl. Te is.
Volna egy kérdésem. Van ez az új dolog, hogy sokak szerint érdemes több switchet/routert egymás mögé kötni, mert jobb lesz a hang. Próbálta valaki? Ki milyen hangbéli változást tapasztalt?
Hálózati audio lejátszós topikban volt erről némi polémia január magasságában, ha jól emlékszem.
Volna egy kérdésem. Van ez az új dolog, hogy sokak szerint érdemes több switchet/routert egymás mögé kötni, mert jobb lesz a hang. Próbálta valaki? Ki milyen hangbéli változást tapasztalt?
Persze
Screenshot_20211208-030900_Gallery.jpg
És mi a hallható különbség?
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
Volna egy kérdésem. Van ez az új dolog, hogy sokak szerint érdemes több switchet/routert egymás mögé kötni, mert jobb lesz a hang. Próbálta valaki? Ki milyen hangbéli változást tapasztalt?
Persze
Screenshot_20211208-030900_Gallery.jpg (1.42 MiB) Megtekintve 1440 alkalommal
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Volna egy kérdésem. Van ez az új dolog, hogy sokak szerint érdemes több switchet/routert egymás mögé kötni, mert jobb lesz a hang. Próbálta valaki? Ki milyen hangbéli változást tapasztalt?
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
Kedves Fórumozók!
Az alábbi számomra nem tiszta kérdésben szeretnék választ kapni.
Kezdődött azzal, hogy laptopról szerettem volna zenét hallgatni úgy, h egy dac ra kőtöm a laptopot, amire állandóan rávan csatlakoztatva a fejhalgató és az erősítő line out - on keresztül a végerősítőre van kötve.
2013 körül jött a hi res őrült, akkor vettem egy sony dac ot, azota is használom.
Most jön a kérdés.
Ha hangfalon keresztül hallgatom a zenét laptopról es belehallgatok a fulesbe nemi hangot hallok, ez a "jel" zoreje lehet a fules fele is amit a line out iranyaba is kuld?
Ezt ugy kepzelem h olyan kis frekvencián teszi amit fullel nem hallok ki de erzekelem a bugast, ekkor a dinamikus fules hangszoroja is mozdul? hisz kap jelet,... hiaba van letekerve a dac on a hangeroszabalyozo attol meg mukodteti igy a fulest az eszköz?
Ez hosszú tavon jelentheti a fules karosodasat?
Azt szeretnem elkerulni h ki be huzigaljam a fulest, a dugok se erre lettek kitalalva hiaba 6,3 as.
Ha igazán jó az analóg hardware (dac, erősítő, kábelek, hangsugárzó, akusztika, akkor nincs óriási különbség a források között
Én is ezzel próbálom vigasztalni magam. Egy androidos forráskészüléken hallgatok Tidalt (meg flac és más zenéket) egy USB Audio Player nevű programmal, ami elvileg megkerüli az Android audio drivereit, és kiküldi a jelet a DAC-nak, amit a Schiit gyártott. Igazából nincs összehasonlítási alapom komolyabb streamerekkel, de azt állítom, hogy vállalható hang jön ki ebből a rendszerből. Minden esetre ez a cucc jóval olcsóbb a divatos streamereknél. Nyilván van jobb, kérdés, hogy mennyiért.
Ha igazán jó az analóg hardware (dac, erősítő, kábelek, hangsugárzó, akusztika, akkor nincs óriási különbség a források között -amennyiben mind veszteségmentes-, a Linux alapú rendszerek általában kicsit nyugodtabbak, azaz kevesebb a zavaró tényező, de winen is hallottam már elfogadhatót, a zenei élmény nem lohad le, persze ami nagyon szarul van felvéve, az úgy is fog szólni... A klasszikus felvételeknél másfajta felvételi hibákat vétenek, mind a könnyúzenében, de ezt csak az érti, akinek van élőzene hallgatási gyakorlata. Amiket én hallgatok, (klasszikus (reneszánsz-kortárs), jazz, fúziós/crossover), azoknak 20%-a nagyon jól szól, 40%-a elfogadhatóan, a maradék meg ha kitűnő a produkció, akkor megbocsájthatóan, amúgy meg szarul szól. Hozzáteszem, a mérsékelt/alacsony hallgatási hangerő a hibák jó részét jótékonyan takarja.
Érdekesség:
A múltkor véletlenül hallgattam egy ismerősnél nagyon jó cuccon esti tévé hiradót. (én amúgy>16 éve nem nézek egyáltalán tévét) Pontosan lehetett hallani/érezni, hogy mikor gondolja azt magában a bemondó, hogy most egy kirívóan ordas hazugságot kell neki előadnia. Elég szar lehet neki reggel belenézni a fürdőszoba tükörbe...
Az igazi kérdés az, hogy érdemes ezek után befektetnem egy dual PC konfigurációba?
Javít annyira a hangon?
Szvsz ha egy fejlesztésre szánt összegből dual audio pc-re lehet átállni, vagy akár a hangfalak értékét is meg lehetne megduplázni, az utóbbi vélhetően jobb választás. Csak vissza ne kérdezz, hogy akkor mondjuk pl. félmillióból milyen hangfalat, mert a választ nem tudom
Általánosságban vélhetően tehető egy olyan állítás, hogy minden rendszerben van az az összeg, amit "még" nem érdemes elkölteni, hiába "viszket" (de ezzel persze nem rád akarok utalni!).
Egy kérdésem lenne a nálam tapasztaltabbakhoz.
Az aláírásomban szereplő eszközökkel hallgatok zenét PC-ről.
Software környezet: Dual boot--Win10 Pro (AudioPhil Optimizer), de főleg Win Server 2019 ( AudioPhil Optimizer)
A Win Server 2019 alatt a Roon egy "mosott rongy" hatását kelti, a Jriver sokkal jobb, de még a Foobar is...
Ugyanaz a sorrend a Win10 Pro alatt is, de itt azért nincs annyira jelentős különbség.
Korábban már volt Roon előfizetésem, akkor sem voltam elájulva tőle, most ismét próbálkozom.
Az igazi kérdés az, hogy érdemes ezek után befektetnem egy dual PC konfigurációba?
Javít annyira a hangon?
Tudom, hogy itt a tagok 99%-a a Roon-ra esküszik, de nálam pontosan fordított a sorrend, azért kérdezem...
A mostani állapot szerint nagyon nagy az előny a Jriver, és a Foobar javára...
Valakinek van ilyen irányú tapasztalata?
Csak, hogy legyen más vélemény is illetve más irány ha már dual PC és Win Server 2019, de csak akkor ha nem akarsz "DSD 24873-ba" konvertálni és elfogadod a jó őreg és méltatlanul manapság mellőzőttt natív lejátszást. Próbáld ki a jPlay Femto-t, ugye a Roon mellett a jPlay alkalmas még a dual PC hajtásra. Van 2 vagy 3 hetes próbaverziója, BubbleUPNP-vel lehet irányítani amibe van Tidal integráció is, viszi a netes rádiókat stb. szóval lehet vele élni. És így nem lesz szükséged a jRiverre sem a jPlay egy speciális ffmpeg-en kersztül mindent lejátszik. Nem is akár hogy.
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound
Az ide beírkálók jelentős rèsze Roon ès Tidal kedvelő.
Kivétel aki nem…
De én a pragmatikus megközelítést pártolom (ebben /is/ egyetértek Fapacival).
Az pedig, hogy “A Roon egy hulladék. A Tidalról nem is beszélve.” márcsak a szóhasználat miatt sem tűnik egy cseppet sem pragmatikusnak.
Számomra van jobb a Tidalnál, de a Tidalra mégis szükségem van. Így most két szolgáltatást is fizetek.
Én úgy döntöttem, hogy a Roon-nak is van számomra jobb alternatívája. Ez messze nem jelenti azt, hogy megítélésem szerint rossz lenne a Roon. De nálam pl. nincs lokális streaming (illetve van, csak elenyésző mennyiségben), csak internet streaming, amiben létezik az én igényeimnek jobban megfelelő, mint a Roon.
Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
Tudom, hogy itt a tagok 99%-a a Roon-ra esküszik, de nálam pontosan fordított a sorrend, azért kérdezem... A mostani állapot szerint nagyon nagy az előny a Jriver, és a Foobar javára...
Valakinek van ilyen irányú tapasztalata?
Sokaknak van, de ez a fajta összevetés szerintem nem igazán reális, mivel erősen más felhasználásra van kitalálva a két megoldás. Más célból eszünk édes almát, mint savanyú uborkát. Ha PC-re kötött USB DAC a jelforrásod és nincs szükséged streaming szolgáltatásra, akkor a jRiver bőven jó. A Roon inkább hálózati használatra való, vegyes offline és online műsorforrásokhoz, hálózati lejátszókhoz. Bármelyiket lehet szarozni, vagy felesküdni rá, de minek?
u.i.: Fel sem merem vetni, hogy sikerült-e mindkettőt rendesen beállítani.
Valószínű, hogy itt lesz a magyarázat...
Minden zene az Audio PC-n van, mert gazdaságosabbnak találtam, hogy berakjak 6 TB SSD-t lineáris táppal egy PC-be, mint mindenféle hálózati elosztókkal, és NAS-okkal bajlódjak.
Azelőtt NAS-ról hallgattam zenét, de így hogy egy helyen van minden, szerintem sokkal jobb lett a hang.
Köszönöm a magyarázatot, logikusnak tűnik...
KEF LS 50 Wireless
Soundarts állvány, Sounndcare Superspikes talpak
Saec AC 600 - tápkábelek, Hydrasound Next Carbon Gold ethernet
Lenovo NAS - ( Minimserver)
Clarus dupla analóg tápegység