
Ha már szóbakerült a remasterek témája, a Ring-ből nekem is megvan az 1997-es James Lock-féle remaster, ez pedig egy újabb, 2012-es. Majd végzek összehasonlításokat. :-) De a fő vágyfokozó nem a remaster volt hanem a körítés. :-)
Tele volt a MÜPA. Élmény volt minden pillanat.
Persze, nem is rá gondoltam elsősorban, róla majd idővel kiderül, hogy nagy művésszé érik-e.Aszpirin írta: ↑2021.09.29., szer. 12:45Ez a srác Ausztráliában nőtt fel és tanult zenélni, köze nincs az ázsiai zeneoktatáshoz.alto írta: ↑2021.09.29., szer. 12:33Elképesztő technikai tudás ilyen fiatalon. Az látszik, hogy hihetetlenül sok ázsia származású komolyzenészt termel ki az ottani zeneoktatás, nagyon magas szintű hangszeres tudással, de valahogy igazi, ihletett művész nagyon kevésből lesz. Ez nem valamiféle rasszista megközelítés - ami nagyon távol áll tőlem - de valami olyasmi lehet a háttérben, hogy az ázsia zenei gyökerek, a zenei kultúra (gondoljunk csak pl. a hagyományos kínai operára) annyira más mint az európai komolyzenei hagyományok, hogy eltérő módon értelmezik ezeket a műveket, ami európai füllel valahogy idegenül hat. Kicsit olyan mint amikor egy operaénekes próbál rockot énekelni, hiába rendelkezik általában képzettebb énektudással, az eredmény mégsem autentikus.
Wikipédia:
Ha jól értettem, Kínában akkor járt először, amikor az albumán lévő egyetlen kínai darab eredeti előadásmódjára volt kíváncsi.Li was born in Australia to Chinese parents. His mother is an accountant and his father is an engineer. He currently attends Scotch College in Melbourne. He began playing violin when he was five years old. As of 2020, he was studying music with Robin Wilson, head of violin at Australia’s National Music Academy in Melbourne.
Szerintem eléggé ihletett a játéka. Érdemes meghallgatni a lemezt, mert bár videóban a híres Vihar-témában látni, valószínűleg nem az a legalkalmasabb az "ihletettség" bemutatására.
A srác egész testéből zenél, állandóan mozog, egy rövid dokumentumfilmben azt látjuk (és mondja is), hogy a lemez felvételekor mezítláb kellett zenélnie, mert a folyamatos mozgásával és dobogtatásával a cipője által kiadott zaj zavaró volt.
(P.S.: 5 évesen kezdett el hegedülni, vagyis 5 év alatt jutott el arra a szintre, amit a videón látunk. Elképesztően tehetséges. Én 6 évesen kezdtem, heti 2x2 órám volt magántanárral, és mindennap több órát gyakoroltam, mégis 8 év folyamatos önkínzás után, 14 éves koromban még álmodni sem mertem volna arról a technikai és művészi szintről, amit a srác nyújt itt. Abba is hagytam, amint volt szabad akaratom a szüleimmel szemben, mert nem volt sikerélményem a zenélésben... arra sajnos tényleg születni kell, hogy valaki 5 év alatt hegedűvel erre a szintre eljusson. Nem elég az elhivatottság és a rengeteg munka. Ezért is írtam, hogy "csodagyerek")
Ez a srác Ausztráliában nőtt fel és tanult zenélni, köze nincs az ázsiai zeneoktatáshoz.alto írta: ↑2021.09.29., szer. 12:33Elképesztő technikai tudás ilyen fiatalon. Az látszik, hogy hihetetlenül sok ázsia származású komolyzenészt termel ki az ottani zeneoktatás, nagyon magas szintű hangszeres tudással, de valahogy igazi, ihletett művész nagyon kevésből lesz. Ez nem valamiféle rasszista megközelítés - ami nagyon távol áll tőlem - de valami olyasmi lehet a háttérben, hogy az ázsia zenei gyökerek, a zenei kultúra (gondoljunk csak pl. a hagyományos kínai operára) annyira más mint az európai komolyzenei hagyományok, hogy eltérő módon értelmezik ezeket a műveket, ami európai füllel valahogy idegenül hat. Kicsit olyan mint amikor egy operaénekes próbál rockot énekelni, hiába rendelkezik általában képzettebb énektudással, az eredmény mégsem autentikus.
Ha jól értettem, Kínában akkor járt először, amikor az albumán lévő egyetlen kínai darab eredeti előadásmódjára volt kíváncsi.Li was born in Australia to Chinese parents. His mother is an accountant and his father is an engineer. He currently attends Scotch College in Melbourne. He began playing violin when he was five years old. As of 2020, he was studying music with Robin Wilson, head of violin at Australia’s National Music Academy in Melbourne.
Elképesztő technikai tudás ilyen fiatalon. Az látszik, hogy hihetetlenül sok ázsia származású komolyzenészt termel ki az ottani zeneoktatás, nagyon magas szintű hangszeres tudással, de valahogy igazi, ihletett művész nagyon kevésből lesz. Ez nem valamiféle rasszista megközelítés - ami nagyon távol áll tőlem - de valami olyasmi lehet a háttérben, hogy az ázsia zenei gyökerek, a zenei kultúra (gondoljunk csak pl. a hagyományos kínai operára) annyira más mint az európai komolyzenei hagyományok, hogy eltérő módon értelmezik ezeket a műveket, ami európai füllel valahogy idegenül hat. Kicsit olyan mint amikor egy operaénekes próbál rockot énekelni, hiába rendelkezik általában képzettebb énektudással, az eredmény mégsem autentikus.Aszpirin írta: ↑2021.09.28., kedd 20:45Nocsak:
youtu.be/AuufZYTn2Ns
10 éves volt itt, 2018-ban a fenti felvételen látható ausztrál-kínai csodagyerek, Christian Li.
Három évvel később, most jelent meg Vivaldi-albuma, és bár már 13 éves, még így is a legfiatalabb hegedűművész, aki kiadott felvételen játssza a Négy Évszakot. Nem lesz az abszolút kedvenc Négy Évszakom, de azért igencsak figyelemreméltó, energikus Négy Évaszak, kifejezetten élvezhető szerintem:
![]()
Aszpirin írta: ↑2021.09.28., kedd 20:45Nocsak:
youtu.be/AuufZYTn2Ns
10 éves volt itt, 2018-ban a fenti felvételen látható ausztrál-kínai csodagyerek, Christian Li.
Három évvel később, most jelent meg Vivaldi-albuma, és bár már 13 éves, még így is a legfiatalabb hegedűművész, aki kiadott felvételen játssza a Négy Évszakot. Nem lesz az abszolút kedvenc Négy Évszakom, de azért igencsak figyelemreméltó, energikus Négy Évaszak, kifejezetten élvezhető szerintem:
![]()
Egyébként viszonylag közel ültem a szinpadhoz ( 6. sor), és párszor hallottam egy fura halk diszharmonikus felhangot, amikor egy nagyon halk kitartott akkord végén felengedte a forte pedált. Nem a rokon húrokon megszólaló természetes felhangok voltak, hanem olyasmi, mintha ha a tompítósor puha anyaga helyett valami keményebb anyag érintkezett volna a húrral.alto írta: ↑2021.09.23., csüt. 07:32A kortárs zongoristák egyik legnagyobbikát hallottuk tegnap, tényleg fantasztikus volt. Talán senki más nem ért annyira ahhoz, hogy különböző zeneszerzők különböző darabjait úgy fűzze össze, hogy az egységes koncepciót alkosson, mint ő. Ez már a Debussy-Rameau lemezén is így volt, de az új Mozart and Contemporaries albumán csúcsosodott ki, a koncerten is ez a műsor hangzott el, gyakorlatilag egy az egyben A saját Cimarosa átiratai különösen jól sikerültek, szerintem azok voltak az est fénypontjai.
A kortárs zongoristák egyik legnagyobbikát hallottuk tegnap, tényleg fantasztikus volt. Talán senki más nem ért annyira ahhoz, hogy különböző zeneszerzők különböző darabjait úgy fűzze össze, hogy az egységes koncepciót alkosson, mint ő. Ez már a Debussy-Rameau lemezén is így volt, de az új Mozart and Contemporaries albumán csúcsosodott ki, a koncerten is ez a műsor hangzott el, gyakorlatilag egy az egyben A saját Cimarosa átiratai különösen jól sikerültek, szerintem azok voltak az est fénypontjai.
Ezt Fröst fiút én is nagyon kedvelem, a kedvencem tőle ez a Mozart album: