Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5809
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Igen, a Zero-t az Ecobike-ban vettem. :smile32:

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6258
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7799
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.08.18., szer. 21:30
asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 20:43
revox írta:
2021.08.18., szer. 20:20

Ettől féltem, hogy a felét nem fogom érteni :D a boostos nekem nem mond semmit. A láncvonal OK, de azt a rotor elhelyezkedése befolyásolja, de az a tengelyen fix helyen van általában.
Ehhez több infó kell, aztán max azt mondom, passz. De hátha összelapátolunk valami okosságot.

youtu.be/nTfZfvDdj3Q
Így megvan mi a sztori. Vagyis azt látom, hogy a normál kerék axiális centerét el kell tolni 6mm-el a nonDriveSide felé. De ehhez a vázat is úg, kell kialakítani, hogy a kerék így jól fusson. Ha az axiál center el van tolva , a rotor kintebb kerül, az első lánckerék és a hátsó soron a lánc gondolom így egyensebben fog futni a fenti lánckerekeken.
Xal értem,mi történik, maga a felni eltolása nem nehéz feladat. Rendszeresen javítani kell az ilyen jellegűeltérést. A hajmtásoldalon a küllők hamarab fe!lazulnak és középről eltolódik a felni balra, rendszerint vissz kell húzni középre. Itt annyi, nem középre kell elhúzni,hanem balra 6mm-t. Azzal a nagy kék "kengyellel" lehet bemérni a végén, a két oldal axiális helyzetében (a kengyelen mérve) 12 mm eltérésnek kell lennie. Ezt mutatják is. Ugyanezeket a szerszámokat használom, de alapvetően sok szerviz is. Amit nem használnak sokan, az a küllőfeszmérő, ami azért nem árt hozzá, vagyis fontos lenne. Xal a probléma orvosolható viszonylag könnyen. Ami esetleg kérdéses lehet, de ha nem tértek ki rá, nem lehet probléma,hogy a küllők hosszán nem kell variálni. Valsz ennyi elmozdulás 1-2mm küllőhosszváltozással járna, annyi meg bőven rá van hagyva a hossz kiszámításakor.
Ha megvan a kerék, megoldanám,de eltört a küllőfesznérőm rugója és nem árulnak. Partnak van, el tudjuk kérni, de lehet körbekérdezek, Pesten ki állít feszmérővel. Egy embert tuti tudok, de nemtom, mennyire ér rá. Imre Zsolti nemtom ismerős név e valakinek. Elég kattant, jó értelemben. Aztán Atti vett kereket a ... Hol vetted a Zerot? Ecobike. Az a Zero full be volt állítva(mértem, tökéletes volt) , lehet az ecobike-osok is állítanak feszmérővel, vagy így kapták...
Xal a rejtvény meg van fejtve, kérdés, mi a következő lépés? Már van kerék? Vagy még eztán lenne megvéve? ...
Igen, a váz is úgy van kialakítva és a hajtókar is ilyen. A most benne lévő gyári kerészett is ilyen. Jövő tavaszra szeretnék csak majd egy komolyabb kerékszettet, de a helyi kerékcentírozókra nem bíznám rá sem a fűzést, ha kéne, sem pedig az átállítást, ha elég annyi. Én úgy tudom, hogy nem csak el van tolva, hanem a küllőfeszesség is más a 2 oldalon.
A fő kérdésemre, hogy egy bármilyen kerékszettet át lehet-e alakítani komplett átküllőzés nélkül akkor meg is válaszoltad, hogy meg, mert annyi headroom van benne. :D :smile32: Köszi! :smile53:
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 20:43
revox írta:
2021.08.18., szer. 20:20

Ettől féltem, hogy a felét nem fogom érteni :D a boostos nekem nem mond semmit. A láncvonal OK, de azt a rotor elhelyezkedése befolyásolja, de az a tengelyen fix helyen van általában.
Ehhez több infó kell, aztán max azt mondom, passz. De hátha összelapátolunk valami okosságot.

youtu.be/nTfZfvDdj3Q
Így megvan mi a sztori. Vagyis azt látom, hogy a normál kerék axiális centerét el kell tolni 6mm-el a nonDriveSide felé. De ehhez a vázat is úg, kell kialakítani, hogy a kerék így jól fusson. Ha az axiál center el van tolva , a rotor kintebb kerül, az első lánckerék és a hátsó soron a lánc gondolom így egyensebben fog futni a fenti lánckerekeken.
Xal értem,mi történik, maga a felni eltolása nem nehéz feladat. Rendszeresen javítani kell az ilyen jellegűeltérést. A hajmtásoldalon a küllők hamarab fe!lazulnak és középről eltolódik a felni balra, rendszerint vissz kell húzni középre. Itt annyi, nem középre kell elhúzni,hanem balra 6mm-t. Azzal a nagy kék "kengyellel" lehet bemérni a végén, a két oldal axiális helyzetében (a kengyelen mérve) 12 mm eltérésnek kell lennie. Ezt mutatják is. Ugyanezeket a szerszámokat használom, de alapvetően sok szerviz is. Amit nem használnak sokan, az a küllőfeszmérő, ami azért nem árt hozzá, vagyis fontos lenne. Xal a probléma orvosolható viszonylag könnyen. Ami esetleg kérdéses lehet, de ha nem tértek ki rá, nem lehet probléma,hogy a küllők hosszán nem kell variálni. Valsz ennyi elmozdulás 1-2mm küllőhosszváltozással járna, annyi meg bőven rá van hagyva a hossz kiszámításakor.
Ha megvan a kerék, megoldanám,de eltört a küllőfesznérőm rugója és nem árulnak. Partnak van, el tudjuk kérni, de lehet körbekérdezek, Pesten ki állít feszmérővel. Egy embert tuti tudok, de nemtom, mennyire ér rá. Imre Zsolti nemtom ismerős név e valakinek. Elég kattant, jó értelemben. Aztán Atti vett kereket a ... Hol vetted a Zerot? Ecobike. Az a Zero full be volt állítva(mértem, tökéletes volt) , lehet az ecobike-osok is állítanak feszmérővel, vagy így kapták...
Xal a rejtvény meg van fejtve, kérdés, mi a következő lépés? Már van kerék? Vagy még eztán lenne megvéve? ...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6258
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7799
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.08.18., szer. 20:20

Ettől féltem, hogy a felét nem fogom érteni :D a boostos nekem nem mond semmit. A láncvonal OK, de azt a rotor elhelyezkedése befolyásolja, de az a tengelyen fix helyen van általában.
Ehhez több infó kell, aztán max azt mondom, passz. De hátha összelapátolunk valami okosságot.

youtu.be/nTfZfvDdj3Q
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2812
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1160

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2021.08.18., szer. 20:15
Szalon írta:
2021.08.18., szer. 15:41
Revi, lehet lapozz inkább tovább... :rolleyes: :D

Nu, erről majd mesélj már, mi,hogy befolyásolta a cukrodat. Mi vált be, mi nem. Értem,hogy mindenki kicsit más,de genetikailag a csimpánz is 99% ember :rolleyes:
Erre én is kíváncsi lennék,kaja előtte utánna stb……

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 20:11
revox írta:
2021.08.18., szer. 19:58
asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 17:09


Revi! Te nagy kerékfűző vagy, ugye?
Máhogy-hogy? :D vagy ez v tomitól független kérdés?
Ez Tőle teljesen független. :D
1 dolgot szeretnék majd a bringán fejleszteni, ez pedig a kerékszett. Ebbe nem jók az átlagos Boostos átütős hátsó kerekek, mert ezeknek a Cannondale-eknek eltolt láncvonaluk van.
Ettől féltem, hogy a felét nem fogom érteni :D a boostos nekem nem mond semmit. A láncvonal OK, de azt a rotor elhelyezkedése befolyásolja, de az a tengelyen fix helyen van általában.
Ehhez több infó kell, aztán max azt mondom, passz. De hátha összelapátolunk valami okosságot.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2021.08.18., szer. 15:41
Revi, lehet lapozz inkább tovább... :rolleyes: :D

Nu, erről majd mesélj már, mi,hogy befolyásolta a cukrodat. Mi vált be, mi nem. Értem,hogy mindenki kicsit más,de genetikailag a csimpánz is 99% ember :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6258
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7799
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.08.18., szer. 19:58
asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 17:09
revox írta:
2021.08.18., szer. 17:01
apropó. valaki itt V.Tomi Egerből a straván? egy Tomit ismerek Egerben, de neki tudtommal nincs 5000+ km-e idén és nem járt szombaton az ostoros nyeregnél (vagy megkavarta a téri-idő kontinyút)

bocsi,ha valaki már bemutatkozott ilyen néven, de fórumokról nekem mindig a nickname marad meg...
Revi! Te nagy kerékfűző vagy, ugye?
Máhogy-hogy? :D vagy ez v tomitól független kérdés?
Ez Tőle teljesen független. :D
1 dolgot szeretnék majd a bringán fejleszteni, ez pedig a kerékszett. Ebbe nem jók az átlagos Boostos átütős hátsó kerekek, mert ezeknek a Cannondale-eknek eltolt láncvonaluk van.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2021.08.18., szer. 20:02
Ákos kerékkötőt akart írni, csak zsivány, és hátulról jön. :kapdelm:
Ja, de úgy meg nem értem :D
straván belájkolta a vasárnapi nyugdíjas bükki bicajozást és nemtom, ki az.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 17:09
revox írta:
2021.08.18., szer. 17:01
apropó. valaki itt V.Tomi Egerből a straván? egy Tomit ismerek Egerben, de neki tudtommal nincs 5000+ km-e idén és nem járt szombaton az ostoros nyeregnél (vagy megkavarta a téri-idő kontinyút)

bocsi,ha valaki már bemutatkozott ilyen néven, de fórumokról nekem mindig a nickname marad meg...
Revi! Te nagy kerékfűző vagy, ugye?
Na, eldobtam a telefont, itt jobban tok írni.
Xal fene tudja. Szoktam állítgatni, de meglévő kerekeket fűztem át fullba, de nulláról nem ismerek minden fűzést. montikat nem annyira ismerem. Campa Borát behunyott szemmel szedem darabokra,meg rakom össze, de.. de megszakértjük, Part is szokott kerekezni, a kollektív bölcsesség működni fog. :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4085
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5212
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ákos kerékkötőt akart írni, csak zsivány, és hátulról jön. :kapdelm:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 17:09
revox írta:
2021.08.18., szer. 17:01
apropó. valaki itt V.Tomi Egerből a straván? egy Tomit ismerek Egerben, de neki tudtommal nincs 5000+ km-e idén és nem járt szombaton az ostoros nyeregnél (vagy megkavarta a téri-idő kontinyút)

bocsi,ha valaki már bemutatkozott ilyen néven, de fórumokról nekem mindig a nickname marad meg...
Revi! Te nagy kerékfűző vagy, ugye?
Máhogy-hogy? :D vagy ez v tomitól független kérdés?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5809
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Kész a mai etap ;peace;
20210818_172533.jpg
20210818_172533.jpg (1.46 MiB) Megtekintve 1654 alkalommal

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6258
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7799
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.08.18., szer. 17:01
apropó. valaki itt V.Tomi Egerből a straván? egy Tomit ismerek Egerben, de neki tudtommal nincs 5000+ km-e idén és nem járt szombaton az ostoros nyeregnél (vagy megkavarta a téri-idő kontinyút)

bocsi,ha valaki már bemutatkozott ilyen néven, de fórumokról nekem mindig a nickname marad meg...
Revi! Te nagy kerékfűző vagy, ugye?
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

apropó. valaki itt V.Tomi Egerből a straván? egy Tomit ismerek Egerben, de neki tudtommal nincs 5000+ km-e idén és nem járt szombaton az ostoros nyeregnél (vagy megkavarta a téri-idő kontinyút)

bocsi,ha valaki már bemutatkozott ilyen néven, de fórumokról nekem mindig a nickname marad meg...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2021.08.18., szer. 16:22

Menjek ne menjek… :D
Na én megyek,tekerek valamilyet…..a szép tiszta láncom össze olajozom,a munkahelyi bogarat kiszellőztetem……. :smile30:
menjél :D válaszd bármelyiket, ugyanaz lesz kb. de tesztelheted is, egyszer ezt,aztán azt ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2812
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1160

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2021.08.18., szer. 16:02
na,milyen csend van :D

no, nem lesz blog, de érdekességképp itt van felírva Laceenak javallot tréning 3 nyelven. Én nyilván az utolsót használom, nem igényel bonyolult kódfejtést, adja, mi a feladat.
A második konkrétan megmondja, mit tegyél, milyen hajtással (pl ha valakinek csak egy 3ezres kilométerórája van, hogy edzene?).
Az első az általatok ismert, végletekig egzakt leírás.

a három ugyanazt teszi. (vigyázz! a másodikban a tempó és az áttétel meghatározza a pedálütemet ;) Laceet ismerve - plusz strava- pedig belőhető, hogy ez neki mekkora terhelést jelent, így választod meg a tempót pl, amit esetleg a szél eltolhat le vagy föl, de ezt érzi a dolgozó, ennyi önállóság kell legyen mindenkiben)

jó, kicsit szívóztam, de ide akartam kilukadni kb...

ami mindháromban fontos, előre meg kell írni és akkor van mit követni. előre megírt terv nélkül jönnek az "áá, ma nincs kedvem tekerni,majd holnap" esetek :rolleyes: ismerek ilyet :D

nu,de nemazért írottam, hogy megint szétszedjük, csak afféle, nem egy út vezet rómába, vagy mégis? gondolkodik.gif :napsut:

----------------------------------------

1:00h Z2 80-85 rpm, 5x1p Z3 95 rpm (3p pihenőkkel, Z2 90 rpm)
a dupla szériás esetén
1:30h Z2 80-85 rpm, 2x5x1p Z3 95 rpm (3p pihenőkkel, Z2 90 rpm, szériák között 20p Z2 80-85 rpm)

----------------------------------------

30 kili, 50/17-el 30 km/h körül. 5db 500 méteres résztáv 35-el, 1500 pihenővel. résztávban marad az 50/17, pihenőben 50/19-21. ha két széria megy (45-50 kili), közöttük legyen 10 kili menés 50/17 30 km/h körüli tempóban.

-----------------------------------------

45 km 2(10)x5x500(1500) 70%

------------------------------------------
Menjek ne menjek… :D
Na én megyek,tekerek valamilyet…..a szép tiszta láncom össze olajozom,a munkahelyi bogarat kiszellőztetem……. :smile30:

Online
Avatar
kargidje
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1667
Csatlakozott: 2010.06.07., hétf. 11:27
Értékelés: 445

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: kargidje »

asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 15:37


Igen, kell előre gondolkozni, hogy merre induljak, ahol meg tudom csinálni az előírt edzést. Nem könnyű az előírt pulzust és pedálütemet is tartani, sűrűn kell váltani, de nem lehetetlen. Ehhez tudok otthonról indulni. A hegyi intervallhoz meg kell olyan emelkedő, amin 5 percig tudok kb egyenletes meredekség mellett menni felfelé és aminek a tövében visszagurulás után tudok regenerálódni, azaz van sík. Erre is megvan, hogy hol végzem, ide autóval viszem a gépet. :) Nyilván görgőn egyszerűbb ez bizonyos szempontból, de azt csak akkor szeretném használni, ha nincs módom másra.
Ezt az egészet csak most kezdtem, tehát hogy milyen edzések lesznek még, milyen távok, milyen intervallok, stb, azt nem tudom. Én jelenleg pulzus alapú tréningre vagyok benevezve, később ez változhat watt alapúra is. Meglátjuk.
Amiatt sem kedvelem a 100% bringás edzést, mert mire a szezon jön csapágyakat, láncot/sort ...stb. lehet, hogy kell cserélni.
Akkor már ne a bringa "kopjon". :rolleyes:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2021.08.18., szer. 15:41
Revi, lehet lapozz inkább tovább... :rolleyes: :D

tudok még meglepetést okozni. ez bizony okos dolog. főleg feszített teljesítményen aki bicajozik, a cukor a legmacerásabb. másnem, annyit megér egyszer, valaki kipróbálja, neki mi a jó gyors pótlásra. utána már tudja, milyen időközönként kell bevinni,ha nem éhes,akkor is. mi ezt télen csak simán megtanultuk,hogy 20-30 kilinként egy kókuszrúd, vagy valami, mert ha nem, beköszönt a cukorhalál :D eléhezés persze,de az aztán mocskos tud lenni. persze, emgtanultuk kezelni, nem figyelni rá, ahogy egykori csapattrásam, Barna mondta, még h böszörmény határában, "innen már bemegyünk nyálon" :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14162
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4535
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

na,milyen csend van :D

no, nem lesz blog, de érdekességképp itt van felírva Laceenak javallot tréning 3 nyelven. Én nyilván az utolsót használom, nem igényel bonyolult kódfejtést, adja, mi a feladat.
A második konkrétan megmondja, mit tegyél, milyen hajtással (pl ha valakinek csak egy 3ezres kilométerórája van, hogy edzene?).
Az első az általatok ismert, végletekig egzakt leírás.

a három ugyanazt teszi. (vigyázz! a másodikban a tempó és az áttétel meghatározza a pedálütemet ;) Laceet ismerve - plusz strava- pedig belőhető, hogy ez neki mekkora terhelést jelent, így választod meg a tempót pl, amit esetleg a szél eltolhat le vagy föl, de ezt érzi a dolgozó, ennyi önállóság kell legyen mindenkiben)

jó, kicsit szívóztam, de ide akartam kilukadni kb...

ami mindháromban fontos, előre meg kell írni és akkor van mit követni. előre megírt terv nélkül jönnek az "áá, ma nincs kedvem tekerni,majd holnap" esetek :rolleyes: ismerek ilyet :D

nu,de nemazért írottam, hogy megint szétszedjük, csak afféle, nem egy út vezet rómába, vagy mégis? gondolkodik.gif :napsut:

----------------------------------------

1:00h Z2 80-85 rpm, 5x1p Z3 95 rpm (3p pihenőkkel, Z2 90 rpm)
a dupla szériás esetén
1:30h Z2 80-85 rpm, 2x5x1p Z3 95 rpm (3p pihenőkkel, Z2 90 rpm, szériák között 20p Z2 80-85 rpm)

----------------------------------------

30 kili, 50/17-el 30 km/h körül. 5db 500 méteres résztáv 35-el, 1500 pihenővel. résztávban marad az 50/17, pihenőben 50/19-21. ha két széria megy (45-50 kili), közöttük legyen 10 kili menés 50/17 30 km/h körüli tempóban.

-----------------------------------------

45 km 2(10)x5x500(1500) 70%

------------------------------------------
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4085
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5212
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Hú, milyen gadgetek jönnek még?! :D
iron-man.jpg
iron-man.jpg (238.86 KiB) Megtekintve 1598 alkalommal

Online
Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 972
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1525
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Revi, lehet lapozz inkább tovább... :rolleyes: :D

Szóval vannak ám még "semmit nem érő" kütyük, ami szerintem igenis hasznos lehet, akár kezdőknek is.
Én tettem egy próbát az ABBOTT LIBRE SENSE glükóz érzékelővel.

Röviden: annyit tud, hogy folyamatosan mutatja a vércukor szinted. Telefonon egy appon nyomon követheted, hogy változott a nap folyamán, éjjel és természetesen edzés közben a glükóz szinted. Garminnal is össze tudod kötni, így tekerés közben is pontosan látod, mikor mennyire nő/csökken a szervezetedben a glükóz szinted. (UCI be is tiltotta, versenyen elvileg nem lehet használni)
Számomra érdekes volt látni, milyen ételekre, hogy reagál a szervezetem, valamint azt is, hogy mennyivel több energiát kellene tekerés közben bevinnem... Eddig nagyon nagyon alacsony szinten mentem, főleg hosszú 2-4 órás tekerések alkalmával esett le a "megszokott" étkezési szokásaim mellet borzasztó alacsony szintre a glükóz szintem. Számomra hasznos volt látni és ráérezni arra, hogy hiába semmi éhségérzetem nincs, de már ennem kellene... Kíváncsi voltam az elején, hogy amit eddig csináltam az milyen, szóval az első pár nap csak megfigyeltem és próbáltam egy kiindulási alapot felállítani, aztán folyamatosan néztem, milyen ételekre hogy reagál a szervezetem tekerés közben tekerés nélkül, kisebb erőkifejtésre, nagyobb intenzitás mellet...

Maga a szenzor 14 napig mér, felrakod a karodra és 14 nap után leveszed. Adnak hosszá egy tapaszt, azzal nekem egész jól kibírta a 2 hetet, fürdés/úszás nem jelent problémát. Azért az utolsó napokra már jó lett volna a tapaszt lecserélni, de én csak 1-et kaptam a kezdő csomaghoz. Felszúrása egyáltalán nem fájdalmas, nem éreztem semmit amúgy. A 2 hét alatt nem volt számomra egyáltalán zavaró a hordása, szóval komfortosnak mondhatnám.

Nekem tényleg hasznos volt úgy érzem, egyszer mindenképpen! Viszont számomra folyamatosan hordani túlzás lenne, de lehet 1-2 alkalommal még fogok vásárolni. Sajnos az ára még elég húzós ahhoz, hogy folyamatosan ilyet hordjak... de szerintem 1 alkalommal (ami 2 hetet jelent) megéri az árát.

A Garminos integráció, még béta verzió, itt azért az adatátvitel nem mindig volt folyamatos, de azért fél perces kihagyásoknál nem volt nagyon hosszabb, így használati értékéből szerencsére nem vont le sokat számomra. A telefonos app szerintem igényes és jól áttekinthető, az edzéseimet automatikusan szinkronizálta, azokat még részletesebben ki lehet elemezni.


youtu.be/Mkn5J9mg87I
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6258
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7799
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

kargidje írta:
2021.08.18., szer. 15:26

Miii?
Akkor kell valami bejáratott útvonal, ahol pont meg tudod ejteni a kívánt rpm/pulzus/watt értékeket, nem?
Én az edzést 99%-ban bent végzem, ritkán kint montival, azt csak ha már elegem van a kijelző bámulásból, úgy 3-4 hetente 1-1 alkalommal.

Pont TdF közvetítés alatt volt szó az éhgyomorra való edzésről, max. 1-1,5 óra lazábbat érdemes.

Hosszabbat mentek, az kb. mennyit jelent km-ben?
Nálam max. 100-120km, ennyi "cuccot" tudok csak magammal vinni, ugyanis nem szoktam megállni, csak amíg kidobom a szemetet.
Ráadásul ebéd/bekajálás után min. 1 órával, ha dög meleg van, ha dög hideg. :D
Reggel nem tudom magam rávenni + fel kell ébredjen a szervezetem = nincs erőm.

Még kezdetben nagyon hobbystaként 100km ó.út(fel-le fel-le ... fel-le): 500ml vízzel + 4-5 sparos müzliszelettel.... és megcsináltam.
Most belegondolok így kéne mennem, már lefordulok a székről... gondolkodik.gif
Igen, kell előre gondolkozni, hogy merre induljak, ahol meg tudom csinálni az előírt edzést. Nem könnyű az előírt pulzust és pedálütemet is tartani, sűrűn kell váltani, de nem lehetetlen. Ehhez tudok otthonról indulni. A hegyi intervallhoz meg kell olyan emelkedő, amin 5 percig tudok kb egyenletes meredekség mellett menni felfelé és aminek a tövében visszagurulás után tudok regenerálódni, azaz van sík. Erre is megvan, hogy hol végzem, ide autóval viszem a gépet. :) Nyilván görgőn egyszerűbb ez bizonyos szempontból, de azt csak akkor szeretném használni, ha nincs módom másra.
Ezt az egészet csak most kezdtem, tehát hogy milyen edzések lesznek még, milyen távok, milyen intervallok, stb, azt nem tudom. Én jelenleg pulzus alapú tréningre vagyok benevezve, később ez változhat watt alapúra is. Meglátjuk.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Online
Avatar
kargidje
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1667
Csatlakozott: 2010.06.07., hétf. 11:27
Értékelés: 445

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: kargidje »

kargidje írta:
2021.08.18., szer. 15:20
asebestyen írta:
2021.08.18., szer. 12:18


Görgőn még nem edzettem. Az csak azért van jelenleg, ha olyan az idő, akkor is el tudjam végezni az edzésmunkát. Eddig minden kerékpáros edzés kint volt montival.
Miii?
Akkor kell valami bejáratott útvonal, ahol pont meg tudod ejteni a kívánt rpm/pulzus/watt értékeket, nem?
Én az edzést 99%-ban bent végzem, ritkán kint montival, azt csak ha már elegem van a kijelző bámulásból, úgy 3-4 hetente 1-1 alkalommal.

Pont TdF közvetítés alatt volt szó az éhgyomorra való edzésről, max. 1-1,5 óra lazábbat érdemes.

Hosszabbat mentek, az kb. mennyit jelent km-ben?
Nálam max. 100-120km, ennyi "cuccot" tudok csak magammal vinni, ugyanis nem szoktam megállni, csak amíg kidobom a szemetet.
Ráadásul ebéd/bekajálás után min. 1 órával, ha dög meleg van, ha dög hideg. :D
Reggel nem tudom magam rávenni + fel kell ébredjen a szervezetem = nincs erőm.

Még kezdetben nagyon hobbystaként, épített 26"-os monti + 52/42 hajtómű + 100km ó.út(fel-le fel-le ... fel-le): 500ml vízzel + 4-5 sparos müzliszelettel.... és megcsináltam.
Most belegondolok így kéne mennem, már lefordulok a székről... gondolkodik.gif

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”