Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.08.06., pén. 09:50


Teljes fail a zónázásod első ránézésre is, 200 fölötti max pulzus 95%-a nem 165-177. :) Sajnos a zónák akkor pontosak, ha meg vannak mérve. :smile29:
írtam he, hogy az a zónázás nem jó. azt a kor,tesméretek,stb alapján az endomondo lőtte be. később jöttem rá,hogy át lehet állítani. de visszamenőleg nem cserélte le a diagramokat. de az látszik, hogy 154 alatt nincs semmi :D ott kb alszok a bicón. megfejtés,rajt előtt már eltekerrtünk budizni és a rendőr megkergetett, mert a zebrán NEM TOLTUK ÁT A BICIKLIT" :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6216
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7710
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.08.06., pén. 08:51
asebestyen írta:
2021.08.06., pén. 07:29
revox írta:
2021.08.05., csüt. 23:27
Nem vagyok én wattellenes, csak azt tom, hogy versenyen ha menni kell, menni kell. Kb a versenyegyenleg úgy néz ki (legalábbis nálam,aki sose lazsált,hanem elől forogtunk), kb 10-15% aerobic(pihenők), 65-70% anaerobic, 10-15 max, a maradék osztozik a rajttól az utazótempó eléréséig. Xal nekem nem volt mit fejleszteni, legfeljebb a nyélen menést :D de ha nem úgy megyünk, nem irányítunk, az meg nem jó.
De persze, kellenek ezek a felhúzó tréningek,de amikor már teljesítményre kell dolgozni, ott már ezt nehezebb lesz megoldani. Nomeg ez addig működik jól, míg egyedül edz valaki. Csapatban már borul.
De ettől nem elenezem én, kellenek a sarokszámok a fejlődés megfigyeléséhez, de annyi, csapatban ez értelmét veszti. Pontosabban ott már nem vezérel, csak utólagos elemzési célokat szolgál.
70% anaerobot a Superman se tud, de még a gőzmozdony se, annak is kell oxigén. A Zergének ha jól rémlik, valami 185 vagy 190 volt a laktát küszöbe.
akkor xar a zónázásom... már törölték az endomondot,de ott voltak fura oszlopdiagramok. jó,nem is 200 volt a maxom, mert fölötte, de az 2-3 bpm ide-vagy oda. egy ilyet találtam még, de itt még a megajánlott maxxal számolta a zónákat, mire rájöttem,hogy ezt nekem állítani is lehet és kell. de látod az átlagot, az bőven benne van az anaerobba és nem sokta mentem alacsony pulzuson- állórajtos verseny volt,ahol egyből rántás van. valsz ezért tudtam menni a 20évesekkel és valsz ezért hagytam abba 45 évesen :D
michelin_kupa_heart_rate.jpg

ja, a nagy leszakdások a görbében vicces sztorik, párszor sorompót kaptunk ezen a versenyen, kb 3at... olyankor már jóeléőre lassították a mezőnyt, un neutralizálták. ha megnézed, a 154-164 zónában van 5%. na,ennek nagyrészét elvitte a sorompózás, meg az első 5-6 kilin kb melegítettem, utána mentünk előre, ahol már megy a répázás. na,most akkor k ia gőzmozdony? Mert Part is várományosa a címnek, vagyis regnáló viselője ;peace;
Teljes fail a zónázásod első ránézésre is, 200 fölötti max pulzus 95%-a nem 165-177. :) Sajnos a zónák akkor pontosak, ha meg vannak mérve. :smile29:
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

nu, a tcx megvan, feltöltöttem mapmyfitnesre. zónázásom ott sincs, de a grafikon él. meghúztam a 200 maxhoz belőtt 172 anaerob alsó határt. úgy ránézésre be lehet lőni,mennyi van alatta és fölötte. de bele lehet venni a felvezetést is nyugodtan. mint birkózókoromban a mérlegelésnél: "cipőt nem veszed le?" "nem" :smile53:
michelin_kupa_HR_MMF.jpg
michelin_kupa_HR_MMF.jpg (220.36 KiB) Megtekintve 1266 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

bocs,roxxul emlékeztem (strava megnéztem), első két kili felvezetéses volt, 30as tötyögő, míg rátettek a rakamazi útra. onnan volt nyél, de mi még ott hátul lebzseltünk vagy 5 kilit. a többieket átstéhereztük debrecenből, nekik már volt melegítésük, mi itt toltunk kicsit,aztán mentünk előre. vixont ez az elején lötyögés is "rontja" az átlagot. de ha őszintének kel llenni,inkább elszörnyedek ezen az átlagon mai fejjel.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.08.06., pén. 07:29
revox írta:
2021.08.05., csüt. 23:27
Nem vagyok én wattellenes, csak azt tom, hogy versenyen ha menni kell, menni kell. Kb a versenyegyenleg úgy néz ki (legalábbis nálam,aki sose lazsált,hanem elől forogtunk), kb 10-15% aerobic(pihenők), 65-70% anaerobic, 10-15 max, a maradék osztozik a rajttól az utazótempó eléréséig. Xal nekem nem volt mit fejleszteni, legfeljebb a nyélen menést :D de ha nem úgy megyünk, nem irányítunk, az meg nem jó.
De persze, kellenek ezek a felhúzó tréningek,de amikor már teljesítményre kell dolgozni, ott már ezt nehezebb lesz megoldani. Nomeg ez addig működik jól, míg egyedül edz valaki. Csapatban már borul.
De ettől nem elenezem én, kellenek a sarokszámok a fejlődés megfigyeléséhez, de annyi, csapatban ez értelmét veszti. Pontosabban ott már nem vezérel, csak utólagos elemzési célokat szolgál.
70% anaerobot a Superman se tud, de még a gőzmozdony se, annak is kell oxigén. A Zergének ha jól rémlik, valami 185 vagy 190 volt a laktát küszöbe.
akkor xar a zónázásom... már törölték az endomondot,de ott voltak fura oszlopdiagramok. jó,nem is 200 volt a maxom, mert fölötte, de az 2-3 bpm ide-vagy oda. egy ilyet találtam még, de itt még a megajánlott maxxal számolta a zónákat, mire rájöttem,hogy ezt nekem állítani is lehet és kell. de látod az átlagot, az bőven benne van az anaerobba és nem sokta mentem alacsony pulzuson- állórajtos verseny volt,ahol egyből rántás van. valsz ezért tudtam menni a 20évesekkel és valsz ezért hagytam abba 45 évesen :D
michelin_kupa_heart_rate.jpg
michelin_kupa_heart_rate.jpg (213.87 KiB) Megtekintve 1262 alkalommal
ja, a nagy leszakdások a görbében vicces sztorik, párszor sorompót kaptunk ezen a versenyen, kb 3at... olyankor már jóeléőre lassították a mezőnyt, un neutralizálták. ha megnézed, a 154-164 zónában van 5%. na,ennek nagyrészét elvitte a sorompózás, meg az első 5-6 kilin kb melegítettem, utána mentünk előre, ahol már megy a répázás. na,most akkor k ia gőzmozdony? Mert Part is várományosa a címnek, vagyis regnáló viselője ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6216
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7710
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 23:27
Nem vagyok én wattellenes, csak azt tom, hogy versenyen ha menni kell, menni kell. Kb a versenyegyenleg úgy néz ki (legalábbis nálam,aki sose lazsált,hanem elől forogtunk), kb 10-15% aerobic(pihenők), 65-70% anaerobic, 10-15 max, a maradék osztozik a rajttól az utazótempó eléréséig. Xal nekem nem volt mit fejleszteni, legfeljebb a nyélen menést :D de ha nem úgy megyünk, nem irányítunk, az meg nem jó.
De persze, kellenek ezek a felhúzó tréningek,de amikor már teljesítményre kell dolgozni, ott már ezt nehezebb lesz megoldani. Nomeg ez addig működik jól, míg egyedül edz valaki. Csapatban már borul.
De ettől nem elenezem én, kellenek a sarokszámok a fejlődés megfigyeléséhez, de annyi, csapatban ez értelmét veszti. Pontosabban ott már nem vezérel, csak utólagos elemzési célokat szolgál.
70% anaerobot a Superman se tud, de még a gőzmozdony se, annak is kell oxigén. A Zergének ha jól rémlik, valami 185 vagy 190 volt a laktát küszöbe.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 23:27
Nem vagyok én wattellenes, csak azt tom, hogy versenyen ha menni kell, menni kell. Kb a versenyegyenleg úgy néz ki (legalábbis nálam,aki sose lazsált,hanem elől forogtunk), kb 10-15% aerobic(pihenők), 65-70% anaerobic, 10-15 max, a maradék osztozik a rajttól az utazótempó eléréséig. Xal nekem nem volt mit fejleszteni, legfeljebb a nyélen menést :D de ha nem úgy megyünk, nem irányítunk, az meg nem jó.
De persze, kellenek ezek a felhúzó tréningek,de amikor már teljesítményre kell dolgozni, ott már ezt nehezebb lesz megoldani. Nomeg ez addig működik jól, míg egyedül edz valaki. Csapatban már borul.
De ettől nem elenezem én, kellenek a sarokszámok a fejlődés megfigyeléséhez, de annyi, csapatban ez értelmét veszti. Pontosabban ott már nem vezérel, csak utólagos elemzési célokat szolgál.
Ezért is írtam, hogy az olyan kiscsikóknak, mint én :rolleyes: :D aki 0-ról kezdte ezt a sportot és egyedül, ráadásul csak bő 2 éve. Nekünk nagy segítség.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Nem vagyok én wattellenes, csak azt tom, hogy versenyen ha menni kell, menni kell. Kb a versenyegyenleg úgy néz ki (legalábbis nálam,aki sose lazsált,hanem elől forogtunk), kb 10-15% aerobic(pihenők), 65-70% anaerobic, 10-15 max, a maradék osztozik a rajttól az utazótempó eléréséig. Xal nekem nem volt mit fejleszteni, legfeljebb a nyélen menést :D de ha nem úgy megyünk, nem irányítunk, az meg nem jó.
De persze, kellenek ezek a felhúzó tréningek,de amikor már teljesítményre kell dolgozni, ott már ezt nehezebb lesz megoldani. Nomeg ez addig működik jól, míg egyedül edz valaki. Csapatban már borul.
De ettől nem elenezem én, kellenek a sarokszámok a fejlődés megfigyeléséhez, de annyi, csapatban ez értelmét veszti. Pontosabban ott már nem vezérel, csak utólagos elemzési célokat szolgál.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

No, most végeztem. Szóval pulzus. Először is, én nem voltam semmilyen vizsgálaton. Jó voltam sportorvosnál, de ott nem volt terheléses vizsgálat. Tehát gondoltam, induljunk ki az oly gyakran emlegetett, vonjuk ki 220-ból az életkorunkat. Így kezdtem tavaly 220-46=174. Ez később ott bukott meg, hogy ennél magasabbat is tudtam edzés közben. Nem arra gondolok, hogy a műszer véletlenül beütött egy nagyobb értéket. Most 181-re van állítva a maxom. 170 fölött értékeket már többször LÁTTAM tekerés közben, az egyik sprint végén, amikor lenéztem, LÁTTAM 179-t. Azért emeltem ki, hogy LÁTTAM, mert úgy gondolom, ha az ember a max hr-jén teker, akkor nem sokáig lát, pontosabban olyat is lát, ami nincs is ott. Igaz, Revi? :D Szóval 181 kb. reális lehet. Én a zónákkal nem szórakoztam, a garmin a beírt maxot veszi alapul és ahhoz számol 60-70-80 stb %-t. Tehát az óra szerinti zónáim:
91-108
109-126
127-144
145-162
163 fölött
Ahogy tekerek, úgy érzem, ez többnyire lehetséges is. A kütyük pulzusból, teljesítményből mérik a treshold értékét. Ez ahogy haladok előre, edzettebb vagyok, folyamatosan nő. Most az óra szerint 157 a HR treshold értékem. Igazából nem az érdekel, hogy ez mennyire valós, mint az óra által mutatott VO2max-om sem pontos nyilván, de arra jók az adatok, hogy önmagukhoz viszonyítva látom a fejlődést, annak irányát, mértékét.
Pl. a mai tekerésem 10p melegítés , 1ó20p tekerés, HR max 129. Ez úgy nézett ki, hogy a végére lett 124 az átlagom. Ahogy beállt a tekerés, onnan 125-130 között voltam, néha kicsit kiálltam 1 percekre, olyankor feljebb ment, de a maxom 140 volt. Kb. 40-45p körül kezdtem el izzadni, 55p-től folyamatosan dőlt rólam a víz. Egyén függő, de a kardió gyakorlatok, kb. innentől dolgoznak igazán. Vagyis fél órás 45 perces zsírégető tekerésnek semmi haszna, hiszen csak utána kezdődne az érdemi rész. Nekem most ez 1ó20p átl. 93rpm 124bpm 191W. Az hogy az átl. sebességem 32 lett, tökmindegy, mert görgőn csináltam. Csináltam egy képet a nadrágomról tekerés közben, de inkább nem teszem be. :D De úgy habzik, mint a kitikkadt lovak ;peace;

Az edzőmet nem csak a pulzus és a wattok érdeklik, pontosabban nem ez az elsődleges, hanem ezek aránya. minél kisebb pulzussal, minél nagyobb teljesítmény. Vagy úgy is mondhatnám, hogy pl. eddig a 320w intervallhoz 156bpm tartozott, most ugyanehhez elég a 150 is. Vagy a 6x10p 260w 147-ről lement 138-139-re.

És tudom Revi wattmérő ellenes és van is igaza meg nem is (most nem ez a lényeg), de az olyan kiscsikóknak, mint én, igenis van értelme. Pont azért, amit korábban le is írt. Ő tartja a 40km/h tempót, mert azt mondták, hogy tartsa. Közben a pulzusa már az egekben. Mivel más zónában dolgozik, nem azt a képességét fejleszti, amit az edző előírt. Értem, hogy ha a mezőny tempót megy, akkor menni kell, de most másról van szó :D Szóval igenis a mi fejlődésünkhöz kell a wattmérő, mert a pulzust is sok minden befolyásolja, elég ha kevesebbet tudtál aludni vagy stresszesebb volt a napod.A sebességet szintén nem nézheted, mert elég ha kifogod a pofaszelet, mindjárt nem úgy megy az edzés. Tehát a legstabilabban tervezhető, kivitelezhető edzés, a watt alapú edzés. A tegnapi 6x10 percben voltak olyan menetek, hogy 36,2-40,5km, pedig a wattok kb. ugyanannyi, csak a szél fújt másképpen. De a feladat szerint végrehajtottam az adott zónában a melót és azt fejlesztettem vele, amit az edző szeretett volna fejleszteni. Mert hiába ír bármit, ha én szarok rá és mást csinálok.

Na ez kicsit hosszú lett. A lényeg: nekem 47 évesen kb. 181 a max pulzusom, kb. 125-130 között van a zsírégető zónám, kb. 140 pulzus körül még kimegyek a világból is (ez kint szélcsendben 35-36km/h-t jelent, ott még beszélgetni szoktunk a haverral) Itt tartok most, folytatom a melót. Köszi :smile53:

Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6216
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7710
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Nah, leszerződtem a Buruczki Szilárddal. :smile52: Hála az égnek, elvállalt. Még augusztusban szedem ezt a rohadt béta blokkolót ebben a kis dózisban, szeptembertől megpróbálom teljesen elhagyni. Ha minden oké lesz, megyek mérésre.... Addig is elkezdjük a közös munkát a rendelkezésre álló szűkös adatok alapján... :napsut:
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6216
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7710
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 21:41
asebestyen írta:
2021.08.05., csüt. 21:06
Tegnap intervall tréning közepén megint defekt a hátsó abroncson, Schwalbe Racing Ralph Performance. Rövid időn belül másodszor. Ráadásul most kerékpárúton... Volt benne lötyi, még a kulacsom "szopókája" is trutyis lett, meg a kormány teteje, meg minden. :D Rendeltem Conti Race Kinget, az 180tpi-s, töltök bele trutymót, hátha jobban bírja. gondolkodik.gif
Jelentkeztem én is online tréningre, remélem a szives pitty-putty ellenére elvállal a kiszemelt edző. Emailben kontaktáltunk egyet eddig, várom az instrukcióit. Ha már biztos ( fizethettem :D ), akkor majd leírom kiről, miről van szó, hátha nem érdekel senkit. :D
Ilyen gummával erdőben,vagy hol tolsz intervallt? Nekünk Geax Saguaro van, de az fapadosabb gumi. De az jól bírja a ... xal nem defektel le. De ha lötyis, gondolom ezek tbls gumik.
Ezzel megyek mindenhol. Persze, tubeless.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Ma hekkelés :D spdSl sablon :D de működik. Két lukba a stopli két sarka, sarokrész íve kivágva vastag kartonból és helyéreilleszutve, leragasztva. Másik oldalon a másik fele. Csak ott bukott a dolog, az extreme talpa kicsit más,de kb a jelyére lehet lőni vele a stoplit,vagyis az alapokatmegadja, után már csak tizedekkel kell játszani.
IMG_20210805_214913.jpg
IMG_20210805_214913.jpg (726.55 KiB) Megtekintve 1256 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.08.05., csüt. 21:06
Tegnap intervall tréning közepén megint defekt a hátsó abroncson, Schwalbe Racing Ralph Performance. Rövid időn belül másodszor. Ráadásul most kerékpárúton... Volt benne lötyi, még a kulacsom "szopókája" is trutyis lett, meg a kormány teteje, meg minden. :D Rendeltem Conti Race Kinget, az 180tpi-s, töltök bele trutymót, hátha jobban bírja. gondolkodik.gif
Jelentkeztem én is online tréningre, remélem a szives pitty-putty ellenére elvállal a kiszemelt edző. Emailben kontaktáltunk egyet eddig, várom az instrukcióit. Ha már biztos ( fizethettem :D ), akkor majd leírom kiről, miről van szó, hátha nem érdekel senkit. :D
Ilyen gummával erdőben,vagy hol tolsz intervallt? Nekünk Geax Saguaro van, de az fapadosabb gumi. De az jól bírja a ... xal nem defektel le. De ha lötyis, gondolom ezek tbls gumik.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6216
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7710
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Tegnap intervall tréning közepén megint defekt a hátsó abroncson, Schwalbe Racing Ralph Performance. Rövid időn belül másodszor. Ráadásul most kerékpárúton... Volt benne lötyi, még a kulacsom "szopókája" is trutyis lett, meg a kormány teteje, meg minden. :D Rendeltem Conti Race Kinget, az 180tpi-s, töltök bele trutymót, hátha jobban bírja. gondolkodik.gif
Jelentkeztem én is online tréningre, remélem a szives pitty-putty ellenére elvállal a kiszemelt edző. Emailben kontaktáltunk egyet eddig, várom az instrukcióit. Ha már biztos ( fizethettem :D ), akkor majd leírom kiről, miről van szó, hátha nem érdekel senkit. :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

na,ezt tegye el valaki,mert sokszor keresem és nem találom :D
pedal_beallitasok.jpg
pedal_beallitasok.jpg (99.71 KiB) Megtekintve 1256 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

navazz.... lehet mégis a második lesz jó? vagy a kettő között? megtaláltam a régi zónáimat... (ezt kerestem, bár itt még 200-al számol)
HR_zonak.jpg
HR_zonak.jpg (32.79 KiB) Megtekintve 1248 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

mazsolázok régi mappákban...
bringaverseny.jpg
bringaverseny.jpg (74.68 KiB) Megtekintve 1261 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

ehhh
vadli.jpg
vadli.jpg (92.15 KiB) Megtekintve 1226 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 14:40
ehh. mást kerestem, de belefutottam.. aki hülye, az hülye... a -2C° a városban volt, induláskor, bele-belefutottunk -5be is...
az utolsó kilikre lemerült a műszer a hidegben, de kereken 150 kili lett, kerek 5 óra alatt :D

ezt közben megkerestem. minidg baxlatom Attit a heti 5 edzéssel... ezen a héten 5öt mentünk :D de akkor téliszünet/szabadság volt. jellemzően kevesebbet/hét. mindenesetre szombaton egy rezsivel 85 kili után jött ez vasárnapra. ráadásul, mivel jött csapatbusz is, a végén a puklik biza stéherezések, ami akkor ott nagyon fájt. kettessével tudtunk felállni a busz mögött. szerencsére addigra a csapat fele a buszban volt, így axxem 4 sorban mentünk. az első két sor kapta a szálárnyékot, a hátsó kettő már csak a bringásokét. na, ott fájt menni. csodák sincsenek,a végén úgy fértünk be az 5 órába, hogy a legvégét jól meghúzta a busz, hogy nehogymá-ne legyen meg. de addigra szerintem már csak 6-an voltunk. kaptunk 1 nap pihenőt(vagyis hétfőn csapatépítő foci volt kültéren), de leesett a hó, így spinningtermben folytatódott a téli móka :D ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.08.05., csüt. 08:57
Fat burning:
https://homegymr.com/best-heart-rate-to-burn-fat/
nna, most értem ide... a cikk végén lévő példa esetén, nekem biztos,hogy a második nem működne zsírégetőben. Az első valsz közelebb van az igazsághoz. ezeket 180 max-ra számolták és nekem ettől több. de azért a tegnapi 140-nél is éreztem a végén, hogy ez talán picit már több lehetett. nagyon nem éheztem el, de azért hazaérve érztem,ha csak kicsit jobban odalépek neki, akkor már éhes lennék. de bajban még nem voltam, mert toltam egy fehérjeturmixot, majd nemsoká odacsaptam 4 tükörtojást és betoltam némi kenyérrel élég is volt. reggel se volt az az érzésem, hogy kimerítettem a tartalékokat, de mondom, ha kicsit emelek az intenzitáson, már tuti zónát léptem volna. a második számítás alapján nekem 145 körül kezdődne a zsírégetőm. kizárt.
márcsak azért, mert Avl kolléga minidg kérdezi, melyik módszert tekintsük alapértelmezettnek. Nekem úgy tűnik a tradicionális formula megteszi :smile32:

Traditional Formula:
(MHR) %intensity level = Target HR Zone
(180) 68% -79% = Target HR Zone
(180).68 to .79 = 122.4 to 142.2bpm

Karvonen Formula:
((MHR − RHR) × %Intensity) + RHR =Target HR Zone
((180-60) x 68% – 79%) + 60 = Target HR Zone
(120 x .68 to .79) + 60 = Target HR Zone
(81.6 to 94.8) + 60 = 141.6 to 154.8bpm
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

ehh. mást kerestem, de belefutottam.. aki hülye, az hülye... a -2C° a városban volt, induláskor, bele-belefutottunk -5be is...
az utolsó kilikre lemerült a műszer a hidegben, de kereken 150 kili lett, kerek 5 óra alatt :D
teli_edzes_endomondo.jpg
teli_edzes_endomondo.jpg (208.29 KiB) Megtekintve 1248 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.08.05., csüt. 13:12
revox írta:
2021.08.05., csüt. 12:43
..."nyélen kell menni, még nem láttam elhízott élsportolót" ;peace; ...
egyreszt igen, masreszt: ezert kerdes: mi a cel ? illetve: mi arra a legjobb modszer ? legjobb: a celra hatekony, káros mellekhatasa a legkisebb

tutti, hogy "nyélen" és elegendöet menve nem lesz elhízás, de vajon a szervezet (szív, tudat-mentális, azaz, hogy ezt csinalja a delikvens, amikor csak tudja) terhelésében is az a jó ?

és ha nem fogyás a cél ? hanem - még ebben a dimenzióban maradva - "testsulykarbantartas", mondjuk ne nöjön a tömeg a cél ? akkor is "nyélen" ? az az én fordításomban kicsit több, mint a cikkböl a Zone4 80-90%-a

és ha nem is ebben a dimenzioban (=tömeg kérdése) van a cél, hanem mondjuk állóképesség, fittness, a cél (a tömeg úgyis adódik) ? arra is a "nyélen" a legjobb módszer ?

szerintem ez az érdekes kérdéskör
a rendelkezesre allo/szant idö legjobb=leghatékonyabb (mert ez mindenkinek limitalt) felhasznalasa és a megfogalmazott célon kívüli területen minél kisebb kár okozása a cél


a cikkben irja: "Zone 3 is my personal “happy place.”" (ez a 70-80%, nekem kb. 125-142)
nekem is ez a "happy place" - az alja "örökre" akarmennyi ideig mehet, a teteje fele pedig erzem, hogy van intenzitas, hajtas, de akkor es utana is jol esöen, ez is sokaig fenntarthato, könnyü belöle visszajönni, nyugodt pulzusra jutni es könnyü ujra azt menni

- ellentetben a 87% es felette tartomanybol, ott ha par percig azt hajtom, akkor 10-20 masodperccel utana is levegökapkodas van, es nem nagy kedv ujra meghajtani
nyilván nem volt komoly :D bár még fiatalon ezt tanácsoltam az asszonynajk,amikor a diéta és fitnesz magazint olvasgatta és onnan tanulta az okosságot. talán ott találkoztam először a zsírégető zóna fogalmával, amit megismerve, mint ex sportoló, csak röhögtem :D kb annyira,amikor megtudtam, hogy van női fekvőtámasz is :D ekkor fekszenek hason és így nyomkodják ki a felsőtestüket. ez az,amit lényegében has és hátizmozni, kéz tarkón kellett csinálni edzéseken :D

de persze, a lényeg a nyugalom megmaradása. én se hajtom. látod, tegnap 141 átlaggal 29,7 km/h. ha nem a cipőmet bámulom néha,hogy mennyire áll egyenesen egyformán a pedálon a bal és jobb, lett volna 30. 30-32 között szoktam bicajozni. akkor a 32 már biztos megvan avg 145 bpm is... (egyébként amikor haladtam 32-vel 144 volt konstans, csak néha elkalandoztam...). szóval én elég kímélőben járok ezek szerint. de nem kívánkozik erőltetni (ja,ez lemaradt. régen 175-180 átlagokat mentem tréningen, versenyen volt,hogy avg185, max 200+. 150 alatt nem volt bicajon, már a melegítésen is 150 megvolt)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 12:43
..."nyélen kell menni, még nem láttam elhízott élsportolót" ;peace; ...
egyreszt igen, masreszt: ezert kerdes: mi a cel ? illetve: mi arra a legjobb modszer ? legjobb: a celra hatekony, káros mellekhatasa a legkisebb

tutti, hogy "nyélen" és elegendöet menve nem lesz elhízás, de vajon a szervezet (szív, tudat-mentális, azaz, hogy ezt csinalja a delikvens, amikor csak tudja) terhelésében is az a jó ?

és ha nem fogyás a cél ? hanem - még ebben a dimenzióban maradva - "testsulykarbantartas", mondjuk ne nöjön a tömeg a cél ? akkor is "nyélen" ? az az én fordításomban kicsit több, mint a cikkböl a Zone4 80-90%-a

és ha nem is ebben a dimenzioban (=tömeg kérdése) van a cél, hanem mondjuk állóképesség, fittness, a cél (a tömeg úgyis adódik) ? arra is a "nyélen" a legjobb módszer ?

szerintem ez az érdekes kérdéskör
a rendelkezesre allo/szant idö legjobb=leghatékonyabb (mert ez mindenkinek limitalt) felhasznalasa és a megfogalmazott célon kívüli területen minél kisebb kár okozása a cél


a cikkben irja: "Zone 3 is my personal “happy place.”" (ez a 70-80%, nekem kb. 125-142)
nekem is ez a "happy place" - az alja "örökre" akarmennyi ideig mehet, a teteje fele pedig erzem, hogy van intenzitas, hajtas, de akkor es utana is jol esöen, ez is sokaig fenntarthato, könnyü belöle visszajönni, nyugodt pulzusra jutni es könnyü ujra azt menni

- ellentetben a 87% es felette tartomanybol, ott ha par percig azt hajtom, akkor 10-20 masodperccel utana is levegökapkodas van, es nem nagy kedv ujra meghajtani

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 12:43
...a békönös pizzának :D de cssak két szeletet ettem meg a 6ból...
azt hittem a vicc szerint volt vágva:
- hany szeletre vagjam a pizzat ? 8 ? 6 ?
- 6-ra, nem hiszem, hogy 8-at meg tudnék enni ! :)))


a Tied hanyra volt vagva ? 2-re ? :-))

a kor fölött en ezt igy tapasztalom: mikor 41 eves voltam es mondtak sportos, de nalam testesebb ismerösök, hogy 40 fölött vigyazni kell az evessel es kilokkal, akkor még gondoltam: ááá, ez rám nem így van/lesz

aztan par ev mulva eszrevettem, hogy de.
mondjuk 45-48 eves koromig siman 70 kg voltam vagy alatta, most a honapban 54 leszek es 72-73 kg vagyok (BMI 20.8 alatt szoval abszolut ertekben nem "panasz" inkabb csak eszrevetel ;-), pedig szerintem jobban figyelek az evesre, és a mozgas is megvan.
persze nem gondolom, hogy csodak vannak, azaz vagy megis 1) többet viszek be 2) nincs meg a mozgas 3) másképp dolgozik a szervezet(em), mint 20-30-40 évesen
...könnyen lehet, hogy mind a 3, de a 3.-nak adok legnagyobb szerepet

es nem is a kilok/elhizas a témám, hanem a kevesbe/minél lassabban romlo (illuziok ne legyenek: fog romlani) fizikai allapot a következö, hátralevö - nehany vagy épp sok - évre a célom

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.08.05., csüt. 12:25

Revi, erdemes tovabb is olvasni, mert "I will be honest, Zone 1 and Zone 2 still have their place. It’s just that, in my opinion, they are mislabeled. They are great for recovery workouts and warming up or cooling down, but for the best use of your time, Zone 4 is where you should be for dropping pounds and getting lean."
nna,akkor van remény,hogy a tegnapi nem ment kárba :tutiok:

egyébként mindig azt mondtam (könnyű volt,felesleg nélkül :D ) "nyélen kell menni, még nem láttam elhízott élsportolót" ;peace;
amiben lenne is igazság, de ha én nyelt megyek, egyrészt kieszem a hűtőt, másrészt egy hétig nem ülök fel megint :D 31_1_21.gif
ezért próbáltam trükközni,de ebédre nem tudtam ellenállni a békönös pizzának :D de cssak két szeletet ettem meg a 6ból...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”