Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2021.06.08., kedd 20:08
Ja, tényleg, ott van a hobbi szó is :smile53:
na, én inkább elengedem, edz mindenki arra, amit jónak lát :D
Csak azt tegye legalább 50km/h-val :D

Szerintem itt többen, nagyjából gondoljuk az alapokat a tekerésről és van pár ember, akik korábban ténylegesen is edzettek, s valóban tudják, hogy mire, mit kell edzeni. De itt már szinte mindannyian csak hobbizunk (nosztalgiázunk :D )
Mindenkinek van célja a fogyástól, a gyorsan menésig. Ez a legjobb, mindenbe bele lehet szólni ;peace;

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Ja, tényleg, ott van a hobbi szó is :smile53:
na, én inkább elengedem, edz mindenki arra, amit jónak lát :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.06.08., kedd 19:26
revox írta:
2021.06.08., kedd 19:24
asebestyen írta:
2021.06.08., kedd 18:56
Én meg csak pulzusra edzenék, a többi csak a fejlődés/romlás nyomonkövetését tekintve érdekes. Az edzést az aktuális állapothoz kell igazítani, azaz a test reakcóit kell figyelni, a sebesség meg a W meg minden más másod vagy sokadlagos.
Az egész sport (az összes) semmi másról nem szól, csak arról, hogy mennyire ismerjük a testünk válaszait a különböző terhelésekre, a tápanyag/folyadék bevitelre és hogy tudunk ezzel kufárkodni. Persze itt most a naturál hobbi sportról beszélek, a sötét oldalon minden másként működik.
Gondolod? :rolleyes: a kerékpárban,ha versenysportról van szó, egy dolog számít, a sebesség :rolleyes: lehet edzeni bármire,ha bekínálják a sort 50-55-el. Menni kell, vagy hazamenni. A pulzus(watt, meg bármi) meg annyi lesz,amennyivel bírsz menni a többiekkel, majd utólag lehet nézegetni, de amikor menés van, egy dolog számít,tartsd a tempót. De arra pl nagyon jó,hogy lásd,ha lényegesen magsabb a pulzusod,mint a megszokott, akkor baj van. Fáradtság, gyulladás,... Általában 115 npm-el ültem fel(pumpálás,stb...) induláskor. Egyszer felültem és már 130 volt... Sejtettem,hogy gáz van. Elég gatya is voltam Hortobágyig. Aztánott vettünk egy kávét,na az rendbetette a pulzust. Ment is után a bringa rendesen
De a kolléga pont csak a hobbi sportról ír ;) külön említve, hogy a versenyhez más kell :smile32:
Naturálról. Szerintam "másra" a szörpre gondolt :napsut:
De alapvetően mindegy,bármire lehet edzeni,de menni már tempót kell majd és nem kérdezik meg,hogy a pulzusod rendben van e. Talán ezért is fontos,amikor már nem alapozásról van szó, hogy a tempó diktáljon. Azt kell megtanulni,hogy tudsz gyorsan menni. :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2021.06.08., kedd 19:24
asebestyen írta:
2021.06.08., kedd 18:56
Én meg csak pulzusra edzenék, a többi csak a fejlődés/romlás nyomonkövetését tekintve érdekes. Az edzést az aktuális állapothoz kell igazítani, azaz a test reakcóit kell figyelni, a sebesség meg a W meg minden más másod vagy sokadlagos.
Az egész sport (az összes) semmi másról nem szól, csak arról, hogy mennyire ismerjük a testünk válaszait a különböző terhelésekre, a tápanyag/folyadék bevitelre és hogy tudunk ezzel kufárkodni. Persze itt most a naturál hobbi sportról beszélek, a sötét oldalon minden másként működik.
Gondolod? :rolleyes: a kerékpárban,ha versenysportról van szó, egy dolog számít, a sebesség :rolleyes: lehet edzeni bármire,ha bekínálják a sort 50-55-el. Menni kell, vagy hazamenni. A pulzus(watt, meg bármi) meg annyi lesz,amennyivel bírsz menni a többiekkel, majd utólag lehet nézegetni, de amikor menés van, egy dolog számít,tartsd a tempót. De arra pl nagyon jó,hogy lásd,ha lényegesen magsabb a pulzusod,mint a megszokott, akkor baj van. Fáradtság, gyulladás,... Általában 115 npm-el ültem fel(pumpálás,stb...) induláskor. Egyszer felültem és már 130 volt... Sejtettem,hogy gáz van. Elég gatya is voltam Hortobágyig. Aztánott vettünk egy kávét,na az rendbetette a pulzust. Ment is után a bringa rendesen
De a kolléga pont csak a hobbi sportról ír ;) külön említve, hogy a versenyhez más kell :smile32:

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

asebestyen írta:
2021.06.08., kedd 18:56
Én meg csak pulzusra edzenék,
Olyat is csinálok. Az alapozó rész, amikor csak max. Z2-ben kell tekerni, akkor pulzus van megadva nekem is az edzéstervben.
Mindegy a tempó, csak a pulzus ne menjen a megadott érték fölé.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.06.08., kedd 18:56
Én meg csak pulzusra edzenék, a többi csak a fejlődés/romlás nyomonkövetését tekintve érdekes. Az edzést az aktuális állapothoz kell igazítani, azaz a test reakcóit kell figyelni, a sebesség meg a W meg minden más másod vagy sokadlagos.
Az egész sport (az összes) semmi másról nem szól, csak arról, hogy mennyire ismerjük a testünk válaszait a különböző terhelésekre, a tápanyag/folyadék bevitelre és hogy tudunk ezzel kufárkodni. Persze itt most a naturál hobbi sportról beszélek, a sötét oldalon minden másként működik.
Gondolod? :rolleyes: a kerékpárban,ha versenysportról van szó, egy dolog számít, a sebesség :rolleyes: lehet edzeni bármire,ha bekínálják a sort 50-55-el. Menni kell, vagy hazamenni. A pulzus(watt, meg bármi) meg annyi lesz,amennyivel bírsz menni a többiekkel, majd utólag lehet nézegetni, de amikor menés van, egy dolog számít,tartsd a tempót. De arra pl nagyon jó,hogy lásd,ha lényegesen magsabb a pulzusod,mint a megszokott, akkor baj van. Fáradtság, gyulladás,... Általában 115 npm-el ültem fel(pumpálás,stb...) induláskor. Egyszer felültem és már 130 volt... Sejtettem,hogy gáz van. Elég gatya is voltam Hortobágyig. Aztánott vettünk egy kávét,na az rendbetette a pulzust. Ment is után a bringa rendesen
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2021.06.08., kedd 17:39


Pedig ez ilyen nekem... Szerintem ebben semmi extra nincs. Lefele gurulok, 0 erőkifejtés. 1,5-2 perc alatt simán visszaáll a pulzusom 95-100 körüli értékre. Utána 2 perc kb 125 körüli pulzuson, majd onnan 1-1,5 perc alatt kb felmegy 150-re majd onnan tovább emelkedik 160-162 körülre. Természetesen az emelkedőt sem vonalzóval rajzolták, van kicsit enyhébb, kicsit meredekebb része, kanyarokkal. Teljesítmény meg kb konstans 260-270 Watt körüli.
Egyről beszélünk,de amit leírsz, a strava pulzusgörbéje jobban mutatja, realisztikusabban, én csak erre céloztam. A lenti,feketén a pulzus baromi gyorsan áll fel és ül le. Szerintem a strava görbéje szemléletesebb. Akárhány szoftvert láttam, az mind a strava görbéjére hasonlított. Ilyen hirtelen, meredek növekedést csak akkor láttam, ha kb 150-ről ugrott meg 180-ra, de az csak 30bpm változás. Ezt is olyankor,amikor síkon 35-40-ről hirtelen kellett lendíteni résztáv megindításkor 50-re. Tegnap pont egy ilyet tettem be. Ott van kb ennyire meredek megindulása a pulzusnak, de ott azért nyelezés van, már bemozgatott pulzussal, lényegében versenyintenzitással.
Nagyjából mindegy, mert azt nézed,amit megszoktál, azon is látod,amit kell, de a "fekete" érdekesen rajzolódik.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6218
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7715
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Én meg csak pulzusra edzenék, a többi csak a fejlődés/romlás nyomonkövetését tekintve érdekes. Az edzést az aktuális állapothoz kell igazítani, azaz a test reakcóit kell figyelni, a sebesség meg a W meg minden más másod vagy sokadlagos.
Az egész sport (az összes) semmi másról nem szól, csak arról, hogy mennyire ismerjük a testünk válaszait a különböző terhelésekre, a tápanyag/folyadék bevitelre és hogy tudunk ezzel kufárkodni. Persze itt most a naturál hobbi sportról beszélek, a sötét oldalon minden másként működik.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Szalon írta:
2021.06.08., kedd 17:39
az emelkedőt sem vonalzóval rajzolták, van kicsit enyhébb, kicsit meredekebb része, kanyarokkal. Teljesítmény meg kb konstans 260-270 Watt körüli.
Én ezért írtam, hogy egyszerűbb watt alapon edzeni. Mindegy, hogy emelkedő vagy sík, a watt ugyanannyi. Tehát az erőkifejtés állandó (a sebesség nem számít), a pulzus jobban kontrollálható. A sebesség úgyis jön ezektől a fejlesztésektől, persze az is igaz, hogy gyorsan is kell menni, hogy ahhoz is szokjon a szervezet, izomzat, de az megint egy másik történet.
Nah, nem is osztom itt az észt :D mikor még én is csak gyerekcipőben járok ;peace; :smile53:

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 969
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1507
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

revox írta:
2021.06.08., kedd 17:07
Szalon írta:
2021.06.08., kedd 16:27
revox írta:
2021.06.08., kedd 16:13

stravan keresd meg, ott máshogy néz ki. lassab az esés, és a felmeő ág is. ez az ábra eléggé egyszerüsíti. de 250-280W környéke, az nem rossz. de szépek a görbék, jól kivitelezett tréninget mutat. engem az 5 perc zavart meg... mert kiliben mérek, de rájöttem, :D távban kb 1,2-1,4 km-ek. valamiért 5 kilire asszociáltam...
6-9%-os emelkedőn azért más értelmet nyer az 5km-es résztáv... :rolleyes: (számomra mindenképpen!)
Strava pont hogy sokkal pontatlanabb... teljesítményt is csak becsüli, hiába van wattmérőm... a görbék a garminon az igaziak, a Strava eléggé kisimít... persze ott szebbek, csak nem annyira tükrözik a valóságot. Olyan ez, mint szobaakusztika mérés, lehet szép görbéket csinálni jó nagy simításokkal, de csak saját magad csapod be.
Vagy, ha a fehér vonalat nézed, akkor az a célgörbe kb. a megadott pulzustartományok kb közepét jelöli. Én általában inkább a tartomány felső értékén csinálok mindent... :rolleyes: (piros vonal) Amúgy ma ez így 1290m szintet jelentett.
nemtom,mert nem nagyon nézegettem sosa az adtokat, csak annyira,hogy egyenletes e, vagy girbegura. ha girbegurba,akkor egyértelmű,hogy vagy fáradt, vagy beteg vagyok, de ezt éreztem is edzésen, csak ezzel megerősítettem,hogy nincs baj,csak van baj :D

node,ami a lényeg, a bemásolt képen olyan mértékű pulzus növekedés és esés van, ami azért nekem sanszos,hogy nem létezik. minimális távon ugrik fel 90-ről 160ra. nekem az a meredekség teljesen torznak tűnik,ahogy a zuhanások is. a straván lévő meredekésge a pulzusnövekedésnek és esésnek sokkal reálisabb görbét sejtet. a lenti képen kb az jön le,hogy felülsz,hajtasz párat és beállt a pulzusod statikusan 90ről 160ra... sztem Atti is ezért kérdezett rá,ez milyen terhelésen,.. ja, írta is, hogy nagyon meredek az esés.
Pedig ez ilyen nekem... Szerintem ebben semmi extra nincs. Lefele gurulok, 0 erőkifejtés. 1,5-2 perc alatt simán visszaáll a pulzusom 95-100 körüli értékre. Utána 2 perc kb 125 körüli pulzuson, majd onnan 1-1,5 perc alatt kb felmegy 150-re majd onnan tovább emelkedik 160-162 körülre. Természetesen az emelkedőt sem vonalzóval rajzolták, van kicsit enyhébb, kicsit meredekebb része, kanyarokkal. Teljesítmény meg kb konstans 260-270 Watt körüli.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2021.06.08., kedd 16:27
revox írta:
2021.06.08., kedd 16:13
AAttila írta:
2021.06.08., kedd 15:20


És itt mekkora az a teljesítmény, amit tartani tudtál? Pulzus alapján nem nagyon voltál ki ettől, elég hamar visszament. Nem fájt a végefelé egyik sem? Olyan, mintha csak komfortzónában csináltad volna.
stravan keresd meg, ott máshogy néz ki. lassab az esés, és a felmeő ág is. ez az ábra eléggé egyszerüsíti. de 250-280W környéke, az nem rossz. de szépek a görbék, jól kivitelezett tréninget mutat. engem az 5 perc zavart meg... mert kiliben mérek, de rájöttem, :D távban kb 1,2-1,4 km-ek. valamiért 5 kilire asszociáltam...
6-9%-os emelkedőn azért más értelmet nyer az 5km-es résztáv... :rolleyes: (számomra mindenképpen!)
Strava pont hogy sokkal pontatlanabb... teljesítményt is csak becsüli, hiába van wattmérőm... a görbék a garminon az igaziak, a Strava eléggé kisimít... persze ott szebbek, csak nem annyira tükrözik a valóságot. Olyan ez, mint szobaakusztika mérés, lehet szép görbéket csinálni jó nagy simításokkal, de csak saját magad csapod be.
Vagy, ha a fehér vonalat nézed, akkor az a célgörbe kb. a megadott pulzustartományok kb közepét jelöli. Én általában inkább a tartomány felső értékén csinálok mindent... :rolleyes: (piros vonal) Amúgy ma ez így 1290m szintet jelentett.
nemtom,mert nem nagyon nézegettem sosa az adtokat, csak annyira,hogy egyenletes e, vagy girbegura. ha girbegurba,akkor egyértelmű,hogy vagy fáradt, vagy beteg vagyok, de ezt éreztem is edzésen, csak ezzel megerősítettem,hogy nincs baj,csak van baj :D

node,ami a lényeg, a bemásolt képen olyan mértékű pulzus növekedés és esés van, ami azért nekem sanszos,hogy nem létezik. minimális távon ugrik fel 90-ről 160ra. nekem az a meredekség teljesen torznak tűnik,ahogy a zuhanások is. a straván lévő meredekésge a pulzusnövekedésnek és esésnek sokkal reálisabb görbét sejtet. a lenti képen kb az jön le,hogy felülsz,hajtasz párat és beállt a pulzusod statikusan 90ről 160ra... sztem Atti is ezért kérdezett rá,ez milyen terhelésen,.. ja, írta is, hogy nagyon meredek az esés.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.06.08., kedd 16:36
Nálam sem a km számít, hanem a watt/perc. Nekem is olyanok vannak írva, hogy 4x5p 310w stb. Revi a "régi iskola" , mindent km-ben számol :D
Viccet félre téve, mindegy, ki így, ki úgy dolgozik. Csak nem mindegy hegynek fel vagy szembeszélben tartani a sebességet , km-re pláne. Pontosabb, kiszámíthatóbb munkát lehet végezni watt/p alapon.
ja. csak majd versenyen azt mondják,nyomj még 5 kilit és vége, nem azt,hogy 8 percet, meg kitáblázva is a hátralévő táv lesz.
a percalapút én indoor használom. utcán ott vannak a kilométerkövek.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

revox írta:
2021.06.08., kedd 14:05
avl2 írta:
2021.06.08., kedd 07:23
köszi!
az a kihívás, hogy nekem a domborzat és az útviszonyok nem engedik a szép szabályos ciklusokat, mert emelkedik, lejt, hol rövidebben, hol hosszabban, szar útminőség, indulás után 200m-rel emelkedik, stb. (Pilis, erdészeti út is)
Persze bemehetek Tahinál a szigetre, az sík, de 10-11 km odáig többnyire erős forgalomban, meg ott a táj sem olyan izgi általában. Néha azért arra is megyek, melegben + nyári világosban meg igen korán még nincs forgalom.
Majd meglátom, mikor, hogyan.
az más :smile53:
de kb hasonlóan lehet ott is intervallozni,csal a távot és tempót máshogy kell beosztani, bár én hegyen a túlélésre mentem :D bükki tréningen általában felfele toltam, de csak annyira,hogy ne térdeljek le,aztán lefelében pihentem. a hullámvasúton, mint pl holllóstető - Hereg rét, nyomtam nagytányér,ami kiadja. lefelében lendületvétel,beforgatás,felfelében meg igyekeztem tartani amit beforgattam (aztán vagy ment,vagy nem :D ). manapság inkább nézegetem a fákat, meg a völgyet, amit éveken át nem láttam, csak az előttem lévő aszfaltot :D
nekem a szokásos kisköröm a Pilisben a https://turistautak.openstreetmap.hu/turautvonal.php szerint 24.9 km és 530m szint; ha durvan felét veszem emelkedönek, akkor atlag 4.2%, persze nem egyenletesen ennyi
Pap-ret.JPG
Pap-ret.JPG (64.97 KiB) Megtekintve 1561 alkalommal
dehogy megyek felfele nagytányéron, hanem csak nyugodtan a tripla legkisebbjén 30-ason ! avval tudok nyugodtan "alapon" is nézegetve menni, ha meg felfele van olyanom, akkor elöl 39-re teszem (az 52 amikor emelkedik nekem felesleges :))), ...lefele persze 52-12, es 70-75 km/h, ha nincs elöttem autó, vagy mögöttem és nyugodtan kerülgethetem a tankcsapdákat, "felnipróbákat", mert azokat igencsak sasolnom és kerülgetnem kell

Avatar
mackohaz
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2326
Csatlakozott: 2008.02.04., hétf. 22:59
Értékelés: 672

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mackohaz »

avl2 írta:
2021.06.08., kedd 16:41
Szalon írta:
2021.06.08., kedd 13:47
avl2 írta:
2021.06.08., kedd 07:23
köszi!
az a kihívás, hogy nekem a domborzat és az útviszonyok nem engedik a szép szabályos ciklusokat, mert emelkedik, lejt, hol rövidebben, hol hosszabban, szar útminőség, indulás után 200m-rel emelkedik, stb. (Pilis, erdészeti út is)
Persze bemehetek Tahinál a szigetre, az sík, de 10-11 km odáig többnyire erős forgalomban, meg ott a táj sem olyan izgi általában. Néha azért arra is megyek, melegben + nyári világosban meg igen korán még nincs forgalom.
Majd meglátom, mikor, hogyan.
Lehet hegyre/dombra fel is csinálni! ;) Én ma ilyet mentem, 10x 5percek felfele 5 perc pinővel. Persze bemelegítéssel és levezetéssel.
Mivel jól éreztem magam, ezért 5 perc felfele után kb 3 percet gurultam le, utána 2 percet lassan már elkezdtem felfele menni és 5 percet pedig tempósabban. Pulzusra nekem ez úgy néz ki, hogy felfelé az 5 perc végére megy fel kb 165 körülire, aztán visszaengedem 100 ig kb, utána 2 perc még 125 körül. Én mondjuk inkább a teljesítményt figyelem, és azt próbálom kb konstansan tartani, hogy az utolsó 10. felfelét is bírjam legalább azzal az erőkifejtéssel, mint az elsőt.
Piros a pulzus, zöld a szint:
IMG_5629.PNG
persze, nem is vitatom, hogy lehet

Te X-szel komolyabban (elszántság, cél, idöráfordítás, eszköz, figyelem erre,...) nyomod, mint én (...persze én is voltam fiatalabb ;-)

nekem a tekerések kapcsán hátrébb van prioritásban a "teljesítményfokozás", elörébb a természet, az egészségóvás/megörzés, kevesebb idöt is szánok rá

ennek megfelelöen nekem az "eszközparkom" igen szegényes: egy Amazfit 5-ös "fitnesskarkötö" - nyilván az adatpontossága is olyan; ami kicsit bosszant benne, hogy ha 120-130 körüli pulzusról 2-3-4 masodperc alatt amit bírok-ra állok át, többször elveszti a pulzust, mikor annak végén igencsak lihegve ránézek 110 körülit mutat; néha meg teljesen jól a magasat .... annyit tud, amennyibe került (hasznaltan 5000 Ft :)
gyalogtúrákon jó, ott ha erösen sietek felfele, követi szépen mondjuk a normális haladási 105-röl 140-145-ig
én ezt használom és nagyon jó, komfortos, hosszú üzemidő...stb
262992-00-d-522377.jpg
262992-00-d-522377.jpg (61.19 KiB) Megtekintve 1572 alkalommal
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300

Avatar
mackohaz
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2326
Csatlakozott: 2008.02.04., hétf. 22:59
Értékelés: 672

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mackohaz »

Szalon írta:
2021.06.08., kedd 16:04
AAttila írta:
2021.06.08., kedd 15:20
Szalon írta:
2021.06.08., kedd 13:47
Én ma ilyet mentem, 10x 5percek Én mondjuk inkább a teljesítményt figyelem, és azt próbálom kb konstansan tartani, hogy az utolsó 10. felfelét is bírjam legalább azzal az erőkifejtéssel, mint az elsőt.

IMG_5629.PNG
És itt mekkora az a teljesítmény, amit tartani tudtál? Pulzus alapján nem nagyon voltál ki ettől, elég hamar visszament. Nem fájt a végefelé egyik sem? Olyan, mintha csak komfortzónában csináltad volna.
Nyilván ment volna gyorsabban/nagyobb teljesítménnyel is, de ez nekem most EX(Z3) pulzsutartományban kellet csak csinálni.
Teljesítményben átlag 270W körüli volt az első 9, a 10. pedig ~300W. Egyáltalán nem volt megterhelő, nem fájt egyáltalán, valamint most az idő sem volt nagyon meleg. Mennyit tudnék tartani? Az jó kérdés, 1x 5 percre? :) ott szerintem 320-350W között menne. Ha nem kellene figyelni a pulzusra és ugyanígy 10x5 perc lenne, akkor szerintem 290-300W körül lehet menne. De nem akarok hegyimenő lenni, nem az a cél, csak itt azért adja magát a lehetőség, hogy lehet gyakorolni. :rolleyes:
hol gyakorolsz Nyuli dombokon?? :D
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

Szalon írta:
2021.06.08., kedd 13:47
avl2 írta:
2021.06.08., kedd 07:23
köszi!
az a kihívás, hogy nekem a domborzat és az útviszonyok nem engedik a szép szabályos ciklusokat, mert emelkedik, lejt, hol rövidebben, hol hosszabban, szar útminőség, indulás után 200m-rel emelkedik, stb. (Pilis, erdészeti út is)
Persze bemehetek Tahinál a szigetre, az sík, de 10-11 km odáig többnyire erős forgalomban, meg ott a táj sem olyan izgi általában. Néha azért arra is megyek, melegben + nyári világosban meg igen korán még nincs forgalom.
Majd meglátom, mikor, hogyan.
Lehet hegyre/dombra fel is csinálni! ;) Én ma ilyet mentem, 10x 5percek felfele 5 perc pinővel. Persze bemelegítéssel és levezetéssel.
Mivel jól éreztem magam, ezért 5 perc felfele után kb 3 percet gurultam le, utána 2 percet lassan már elkezdtem felfele menni és 5 percet pedig tempósabban. Pulzusra nekem ez úgy néz ki, hogy felfelé az 5 perc végére megy fel kb 165 körülire, aztán visszaengedem 100 ig kb, utána 2 perc még 125 körül. Én mondjuk inkább a teljesítményt figyelem, és azt próbálom kb konstansan tartani, hogy az utolsó 10. felfelét is bírjam legalább azzal az erőkifejtéssel, mint az elsőt.
Piros a pulzus, zöld a szint:
IMG_5629.PNG
persze, nem is vitatom, hogy lehet

Te X-szel komolyabban (elszántság, cél, idöráfordítás, eszköz, figyelem erre,...) nyomod, mint én (...persze én is voltam fiatalabb ;-)

nekem a tekerések kapcsán hátrébb van prioritásban a "teljesítményfokozás", elörébb a természet, az egészségóvás/megörzés, kevesebb idöt is szánok rá

ennek megfelelöen nekem az "eszközparkom" igen szegényes: egy Amazfit 5-ös "fitnesskarkötö" - nyilván az adatpontossága is olyan; ami kicsit bosszant benne, hogy ha 120-130 körüli pulzusról 2-3-4 masodperc alatt amit bírok-ra állok át, többször elveszti a pulzust, mikor annak végén igencsak lihegve ránézek 110 körülit mutat; néha meg teljesen jól a magasat .... annyit tud, amennyibe került (hasznaltan 5000 Ft :)
gyalogtúrákon jó, ott ha erösen sietek felfele, követi szépen mondjuk a normális haladási 105-röl 140-145-ig

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Nálam sem a km számít, hanem a watt/perc. Nekem is olyanok vannak írva, hogy 4x5p 310w stb. Revi a "régi iskola" , mindent km-ben számol :D
Viccet félre téve, mindegy, ki így, ki úgy dolgozik. Csak nem mindegy hegynek fel vagy szembeszélben tartani a sebességet , km-re pláne. Pontosabb, kiszámíthatóbb munkát lehet végezni watt/p alapon.

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 969
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1507
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

revox írta:
2021.06.08., kedd 16:13
AAttila írta:
2021.06.08., kedd 15:20
Szalon írta:
2021.06.08., kedd 13:47
Én ma ilyet mentem, 10x 5percek Én mondjuk inkább a teljesítményt figyelem, és azt próbálom kb konstansan tartani, hogy az utolsó 10. felfelét is bírjam legalább azzal az erőkifejtéssel, mint az elsőt.

IMG_5629.PNG
És itt mekkora az a teljesítmény, amit tartani tudtál? Pulzus alapján nem nagyon voltál ki ettől, elég hamar visszament. Nem fájt a végefelé egyik sem? Olyan, mintha csak komfortzónában csináltad volna.
stravan keresd meg, ott máshogy néz ki. lassab az esés, és a felmeő ág is. ez az ábra eléggé egyszerüsíti. de 250-280W környéke, az nem rossz. de szépek a görbék, jól kivitelezett tréninget mutat. engem az 5 perc zavart meg... mert kiliben mérek, de rájöttem, :D távban kb 1,2-1,4 km-ek. valamiért 5 kilire asszociáltam...
6-9%-os emelkedőn azért más értelmet nyer az 5km-es résztáv... :rolleyes: (számomra mindenképpen!)
Strava pont hogy sokkal pontatlanabb... teljesítményt is csak becsüli, hiába van wattmérőm... a görbék a garminon az igaziak, a Strava eléggé kisimít... persze ott szebbek, csak nem annyira tükrözik a valóságot. Olyan ez, mint szobaakusztika mérés, lehet szép görbéket csinálni jó nagy simításokkal, de csak saját magad csapod be.
Vagy, ha a fehér vonalat nézed, akkor az a célgörbe kb. a megadott pulzustartományok kb közepét jelöli. Én általában inkább a tartomány felső értékén csinálok mindent... :rolleyes: (piros vonal) Amúgy ma ez így 1290m szintet jelentett.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.06.08., kedd 15:20
Szalon írta:
2021.06.08., kedd 13:47
Én ma ilyet mentem, 10x 5percek Én mondjuk inkább a teljesítményt figyelem, és azt próbálom kb konstansan tartani, hogy az utolsó 10. felfelét is bírjam legalább azzal az erőkifejtéssel, mint az elsőt.

IMG_5629.PNG
És itt mekkora az a teljesítmény, amit tartani tudtál? Pulzus alapján nem nagyon voltál ki ettől, elég hamar visszament. Nem fájt a végefelé egyik sem? Olyan, mintha csak komfortzónában csináltad volna.
stravan keresd meg, ott máshogy néz ki. lassab az esés, és a felmeő ág is. ez az ábra eléggé egyszerüsíti. de 250-280W környéke, az nem rossz. de szépek a görbék, jól kivitelezett tréninget mutat. engem az 5 perc zavart meg... mert kiliben mérek, de rájöttem, :D távban kb 1,2-1,4 km-ek. valamiért 5 kilire asszociáltam...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 969
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1507
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

AAttila írta:
2021.06.08., kedd 15:20
Szalon írta:
2021.06.08., kedd 13:47
Én ma ilyet mentem, 10x 5percek Én mondjuk inkább a teljesítményt figyelem, és azt próbálom kb konstansan tartani, hogy az utolsó 10. felfelét is bírjam legalább azzal az erőkifejtéssel, mint az elsőt.

IMG_5629.PNG
És itt mekkora az a teljesítmény, amit tartani tudtál? Pulzus alapján nem nagyon voltál ki ettől, elég hamar visszament. Nem fájt a végefelé egyik sem? Olyan, mintha csak komfortzónában csináltad volna.
Nyilván ment volna gyorsabban/nagyobb teljesítménnyel is, de ez nekem most EX(Z3) pulzsutartományban kellet csak csinálni.
Teljesítményben átlag 270W körüli volt az első 9, a 10. pedig ~300W. Egyáltalán nem volt megterhelő, nem fájt egyáltalán, valamint most az idő sem volt nagyon meleg. Mennyit tudnék tartani? Az jó kérdés, 1x 5 percre? :) ott szerintem 320-350W között menne. Ha nem kellene figyelni a pulzusra és ugyanígy 10x5 perc lenne, akkor szerintem 290-300W körül lehet menne. De nem akarok hegyimenő lenni, nem az a cél, csak itt azért adja magát a lehetőség, hogy lehet gyakorolni. :rolleyes:
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Szalon írta:
2021.06.08., kedd 13:47
Én ma ilyet mentem, 10x 5percek Én mondjuk inkább a teljesítményt figyelem, és azt próbálom kb konstansan tartani, hogy az utolsó 10. felfelét is bírjam legalább azzal az erőkifejtéssel, mint az elsőt.

IMG_5629.PNG
És itt mekkora az a teljesítmény, amit tartani tudtál? Pulzus alapján nem nagyon voltál ki ettől, elég hamar visszament. Nem fájt a végefelé egyik sem? Olyan, mintha csak komfortzónában csináltad volna.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.06.08., kedd 07:23
köszi!
az a kihívás, hogy nekem a domborzat és az útviszonyok nem engedik a szép szabályos ciklusokat, mert emelkedik, lejt, hol rövidebben, hol hosszabban, szar útminőség, indulás után 200m-rel emelkedik, stb. (Pilis, erdészeti út is)
Persze bemehetek Tahinál a szigetre, az sík, de 10-11 km odáig többnyire erős forgalomban, meg ott a táj sem olyan izgi általában. Néha azért arra is megyek, melegben + nyári világosban meg igen korán még nincs forgalom.
Majd meglátom, mikor, hogyan.
az más :smile53:
de kb hasonlóan lehet ott is intervallozni,csal a távot és tempót máshogy kell beosztani, bár én hegyen a túlélésre mentem :D bükki tréningen általában felfele toltam, de csak annyira,hogy ne térdeljek le,aztán lefelében pihentem. a hullámvasúton, mint pl holllóstető - Hereg rét, nyomtam nagytányér,ami kiadja. lefelében lendületvétel,beforgatás,felfelében meg igyekeztem tartani amit beforgattam (aztán vagy ment,vagy nem :D ). manapság inkább nézegetem a fákat, meg a völgyet, amit éveken át nem láttam, csak az előttem lévő aszfaltot :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 969
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1507
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

avl2 írta:
2021.06.08., kedd 07:23
köszi!
az a kihívás, hogy nekem a domborzat és az útviszonyok nem engedik a szép szabályos ciklusokat, mert emelkedik, lejt, hol rövidebben, hol hosszabban, szar útminőség, indulás után 200m-rel emelkedik, stb. (Pilis, erdészeti út is)
Persze bemehetek Tahinál a szigetre, az sík, de 10-11 km odáig többnyire erős forgalomban, meg ott a táj sem olyan izgi általában. Néha azért arra is megyek, melegben + nyári világosban meg igen korán még nincs forgalom.
Majd meglátom, mikor, hogyan.
Lehet hegyre/dombra fel is csinálni! ;) Én ma ilyet mentem, 10x 5percek felfele 5 perc pinővel. Persze bemelegítéssel és levezetéssel.
Mivel jól éreztem magam, ezért 5 perc felfele után kb 3 percet gurultam le, utána 2 percet lassan már elkezdtem felfele menni és 5 percet pedig tempósabban. Pulzusra nekem ez úgy néz ki, hogy felfelé az 5 perc végére megy fel kb 165 körülire, aztán visszaengedem 100 ig kb, utána 2 perc még 125 körül. Én mondjuk inkább a teljesítményt figyelem, és azt próbálom kb konstansan tartani, hogy az utolsó 10. felfelét is bírjam legalább azzal az erőkifejtéssel, mint az elsőt.
Piros a pulzus, zöld a szint:
IMG_5629.PNG
IMG_5629.PNG (755.36 KiB) Megtekintve 1575 alkalommal
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 751
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 461

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

pärt írta:
2021.06.08., kedd 09:56


Úgy látszik most beütött nálunk ez a százas mánia. Nálam 114 lett, de akár kevesebb is jólesett volna. :D

Valóban lehet benn valami, talán a zenével terjed? 31_1_21.gif
Screenshot_20210608-112754_Strava.jpg
Screenshot_20210608-112754_Strava.jpg (494.93 KiB) Megtekintve 1587 alkalommal
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4009
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5108
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

mackohaz írta:
2021.06.08., kedd 08:21
Én sem a lábamat lógattam..2EE7BB8D-B1C3-42CD-A644-CDF8E2B31020.png
Úgy látszik most beütött nálunk ez a százas mánia. Nálam 114 lett, de akár kevesebb is jólesett volna. :D

Mikor átérünk a határon, és meglátom azokat az utakat, mindig irigykedem. És ez csak a lesajnált, csóró Burgenlandjuk.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”