Ha zenére és nem házimozira akarod optimalizálni, akkor valóban a gyors, feszes, pontos basszus fontosabb, minthogy mennyire megy mélyre. Ebben általában a zárt dobozok jobbak mint a bassreflexesek, és a kisebb méretű, könnyebb hangszórómembránnal rendelkező tipusoknak kisebb a tehetetlensége, ezért jobban tudják követni az ütemet, nem fog "késni" a basszus, ami tönkreteszi a zene ritmikáját.birop írta: ↑2021.04.30., pén. 14:58Sziasztok!
Nyár magasságában szub cserét tervezek. A keretet 450-600 ezer közé lőttem be, de még ebben az ársávban is rengeteg márkát/típust találtam, ami szóba jöhet. Elsősorban zártban gondolkodom, mert nem lenne rossz, ha egy szebb zenei hangzást is tudna produkálni, nem cél a falat bontó mély. A teljesség igénye nélkül néhány jelölt:
Arendal 1723 Sub2
REL HT/1508 PREDATOR
M&K Sound V12 THX
Martin Logan DYNAMO 1100x
SVS SB-3000
JL AUDIO E-SUB E110
VELODYNE DEEP BLUE 15"
Paradigm Defiance X10
Magnat Cinema Ultra SUB 300 THX
Canton SUB 1500 R
A szub egy 5.1.2 M&K Sound THX rendszer eleme lenne egy 30 m2-es nappaliban. Adja magát, hogy akkor ugyanabból a márkából legyen a mélynyomó is, de gondoltam, azért megkérdezem, erről kinek mi a véleménye?!
Tehát például ha Martin Logan mellett döntenél, én a Dynamo 1100X helyett inkább vennék két Dynamo 800x-et, 30 centis helyett 25 centis, kisebb tehetetlenségű hangszórókkal. Ha nem használsz házimozi erősítő room correctort, akkor érdemes kisérletezni a Dynamok-ba beépített ARC-el, nagyon szépen lehet vele csökkenteni a szoba saját módjai miatt fellépő kiemeléseket és leszívásokat.






