Akkor lehet, hogy valamit félreértettem. Rákérdezek megint.
Szerk.: rá is kérdeztem. Valóban Lodgy-t vettek, 1.3-as turbós benzines motorral.
Az MCV a korábbi, teljesen saját finanszírozású autója volt, összekevertem, bocs.
Akkor lehet, hogy valamit félreértettem. Rákérdezek megint.
Csak a Lodgy-t vehette meg állami támogatással, mert a pár éve futó új MCV-ből nincsen 7 személyes kivitel.
Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 20:10...a BMW hozzáállása a dolgokhoz pont az, amit már tapasztaltam, és amiért már vagy két éve elhatároztam, hogy a köv. autóm tuti nem BMW lesz. Soha többet BMW. ...durván hazugok a marketing-anyagaik, és ezen nem lehet őket megfogni, pedig simán a vásárlók megtévesztése. Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?
Vagy a másik: szép hosszú oldalakon sorolják fel, hogy a ConnectedDrive (ami még anno opció volt, amikor az enyémet vettem) milyen fasza, stb stb, mennyi funkcióval rendelkezik, egyesével a funkcióket, stb stb.
Aztán z autó ÁTADÁSAKOR az orrom alá nyomtak egy Connected Drive szerződés nevű papírt. Ha nem írom alá, nem működik a megrendelt, kifizetett cucc. És a papíron szó szerint az áll, hogy ez meg ez meg ez meg ez meg ez a funkció... hosszan sorolva, nem működik Magyarországon... és a lényeg most jön: ha bei is vezetik később Magyarországon, akkor a Magyarországon addig vásárolt autókra nem fog működni. ....
hej de örülnék, ha a mai jogászi-ügyvédtúlsúlyos világ ilyenekre menne !
Szerintem ez egy felfújt Renault Clio II. Clio kettesem volt elég sokáig, csak hobbiból, vagy nem is tudom miből tartottam meg, mert szerencsére évek óta van céges verda. Kb. évi 3000km-t mentem vele összesen, azt is többnyire hétvégente szórakozásból, hogy használva legyen. 1.4 16v. Elég sok elemet felismerek ezen a renault dacia sandero összvéren abból a szériából. Kár hogy anno elkezdtek tök más irányba menni Renaulték, mert a 2-es clio még jól nézett ki. Az összes többiből csak az RS tetszett.
Ugye? Nem véletlen hogy már a szoci autóknak is van ára! Az idő mindent megszépítAszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 21:13A közvetlen kollégám egy Logan MCV-t vett, hétüléses kivitelben, a nagycsaládos kedvezménnyel. Ő nem tartja cikinek.Acme írta: ↑2020.12.03., csüt. 20:55A Duster már nem számít cikinek! Na jó a Lodgy, seggén a Nagycsaládos matricával az atom ciki, de letojom. Megy megáll kanyarodik, és befér a család. Erre vettem, erre tökéletes.![]()
Szerintem a hot hatch vonalon is érvényesül az a mentalitás, hogy a "nagyobb az jobb". Nem igaz! NEM KELL 300+ LE egy autóba! Az élvezet nem az erőről szól! KÖNYYŰ autó a titka mindennek - meg persze a Szentháromság: kéziváltó, hátsókerék, szívómotor. Csak ez sokkal nehezebb, mint felcsavarni a turbónyomást...
De a Lodgyval is megvan majdnem a szentháromság: kéziváltó, szívómotor.
Az én legeslegelső autóm (ami valójában az apumé volt, csak én jártam vele sokat) viszont teljesítette a szentháromságot. kéziváltó. hátsókerék. szívómotor. ráadásul hátul a szívómotor. Skoda 100 rulezik![]()
Sőt, könnyű is volt, mindössze 900 kiló. Vezetővel ☺︎
És még sok lóerő sem volt benne. Kb 35, emlékeim szerint![]()
Szóval, MINDEN paraméter klappolt az élvezethez. Hogy menni nem ment? Aááá, az kit érdekelt.![]()
Az volt az az autó, amelynek minden részét, még a karburátort is, bátran és gondolkodás nélkül szétszedtem és megszereltem magam is.
A legjobb az volt, amikor az elszakadt 850-es ékszíjat nejlonharisnyával pótoltam. Tuti tippet kaptam, és bejött.
A közvetlen kollégám egy Logan MCV-t vett, hétüléses kivitelben, a nagycsaládos kedvezménnyel. Ő nem tartja cikinek.Acme írta: ↑2020.12.03., csüt. 20:55A Duster már nem számít cikinek! Na jó a Lodgy, seggén a Nagycsaládos matricával az atom ciki, de letojom. Megy megáll kanyarodik, és befér a család. Erre vettem, erre tökéletes.![]()
Szerintem a hot hatch vonalon is érvényesül az a mentalitás, hogy a "nagyobb az jobb". Nem igaz! NEM KELL 300+ LE egy autóba! Az élvezet nem az erőről szól! KÖNYYŰ autó a titka mindennek - meg persze a Szentháromság: kéziváltó, hátsókerék, szívómotor. Csak ez sokkal nehezebb, mint felcsavarni a turbónyomást...
A Duster már nem számít cikinek! Na jó a Lodgy, seggén a Nagycsaládos matricával az atom ciki, de letojom. Megy megáll kanyarodik, és befér a család. Erre vettem, erre tökéletes.Vinkler írta: ↑2020.12.03., csüt. 20:46
A duster továbbra sem megy át nálam és alapból a többi modell sem, ellenben erről a sport modellről baromi sok jót olvastam és sajnos kikopott ez a fajta állatfaj a palettáról. Ha sport modellt szeretnél, akkor mélyen a zsebedbe kell nyúlni. 12 M alatt kb nincs, legyen az Golf GTI, Megane RS, Civic type R, Focus ST, RS stb. Ráadásul mindegyik túl van már tolva, minimum 250 le, de már inkább 300. Félre ne értsétek (megint) nekem tetszik, de hol vannak a jő kis vti-k, clio rs-ek, panda 100 hp-k, corolla ts-ek. Viszonylag kedvező áron mosolya az arcon. Igen, nem a leggyorsabb a Nürburgringen, de jó vezetni és nem kerül egy kisebb állam költségvetésébe. Nah, szerintem ezt hozta vissza a Renault ezzel a modellel. Én adom, mint anno az Ignis sportot is, meg egy rakás hasonlóan jól átgondolt modelt...
Azt, h mindek erőltetik ezeket és az emberek miért bízzák rá magukat... nah mindegy, lehet pongyolán fogalmazok.Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 20:10Mit nem értesz pontosan? Azt, hogy nem lehet nem megrendelni, mert hozzátartozik az alapfelszereltséghez? (nem csodálkoznék, ha ez is valami hülye uborkagörbület-stílusú EU-szabályozás lenne)Vinkler írta: ↑2020.12.03., csüt. 19:45Nem is értem... Én szeretek és akarok is vezetni. Az első dolog, amiket kikapcsolok, azok ezek a fostalicska “vezetést támogató rendszerek”.Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 19:37Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/
Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem. Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol.
![]()
Vagy azt, hogy magától minden indításnál bekapcsol, tehát mindig ki kell kapcsolni?
Egyébként: nem épp egy Daciát fikáztál a múltkoriban? A Sandero tudtommal a legalja az Dacia palettának (ja nem, az a Logan, de a SANDERO sem valami csúcsautó: https://www.dacia.hu/modellek/sandero.html). Na persze lehet, hogy ez a RENAULT feliratú és Renault-arcosított sport modell más megítélés alá esik, de attól még DACIA. Sandero. Vagy tévedek?
Na ennyit számít, hogy mit ír az autó hátán, és milyen embléma van az orrán. Ha azt, hogy Dacia, akkor fika. Ha Renault, pláne ha Sport, akkor már faszatanítóbácsi.![]()
![]()
Bocs a nyers stílusért, én vagyok a hibás, felbasztam az agyamat ezen a sávtartós cikken. És a BMW hozzáállása a dolgokhoz pont az, amit már tapasztaltam, és amiért már vagy két éve elhatároztam, hogy a köv. autóm tuti nem BMW lesz. Soha többet BMW. Én is mesélhetnék, hogy milyen durván hazugok a marketing-anyagaik, és ezen nem lehet őket megfogni, pedig simán a vásárlók megtévesztése. Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?
Vagy a másik: szép hosszú oldalakon sorolják fel, hogy a ConnectedDrive (ami még anno opció volt, amikor az enyémet vettem) milyen fasza, stb stb, mennyi funkcióval rendelkezik, egyesével a funkcióket, stb stb.
Aztán z autó ÁTADÁSAKOR az orrom alá nyomtak egy Connected Drive szerződés nevű papírt. Ha nem írom alá, nem működik a megrendelt, kifizetett cucc. És a papíron szó szerint az áll, hogy ez meg ez meg ez meg ez meg ez a funkció... hosszan sorolva, nem működik Magyarországon... és a lényeg most jön: ha bei is vezetik később Magyarországon, akkor a Magyarországon addig vásárolt autókra nem fog működni. WTF? Épp a Magyarországon vásárolt nem fog működni? Amikor bevezetik a dolgot Magyarországon? Amivel reklámozzák az egészet, és ami miatt megrendelte az ember? Ezt tudomásul veszed, aláírás. Ami marad a működő cuccokból, az a telemetria, a vészhívás (mára már kötelező), és egy telefonos applikáció, a BMW Connected Classic, ami csupa fölösleges, itthon használhatatlan vagy játéknak jó funkciókat tartalmaz, egy webrádió mellett, ami viszont a TE telefonod adatkeretét használja, nem a beépített SIM-et. És az egész snéha szétfagyja az agyát.
Az indexes BMW-topikba mindent részletesen beidéztem anno. A szerződés szövegéből kivett részleteket is. Ezek minden normális embernél kiverik a biztosítékot, annyira pofátlan az egész. De hát BMW, ugye, ők a magasságos atyaúristenek. Ezt az EGR-hűtő miatti kiégést is csak akkor ismerték el nagy nehezen, amikor rájuk szállt a koreai kormány, mert ott már vagy 50 kiégett BMW-nél tartottak...
Na jó, mára ennyi.
Veszik is. Venném én is. A Dustert. :-D És Vinkler is, a Sandero-t. Csak Vinklernek:
Ez az új világ. A Tesla egyenesen Autopilotnak hívja a sávtartóját, és ezért máig nem perelték sz@rrá...Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 20:10Mit nem értesz pontosan? Azt, hogy nem lehet nem megrendelni, mert hozzátartozik az alapfelszereltséghez? (nem csodálkoznék, ha ez is valami hülye uborkagörbület-stílusú EU-szabályozás lenne)Vinkler írta: ↑2020.12.03., csüt. 19:45Nem is értem... Én szeretek és akarok is vezetni. Az első dolog, amiket kikapcsolok, azok ezek a fostalicska “vezetést támogató rendszerek”.Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 19:37Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/
Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem. Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol.
![]()
Vagy azt, hogy magától minden indításnál bekapcsol, tehát mindig ki kell kapcsolni?
Egyébként: nem épp egy Daciát fikáztál a múltkoriban? A Sandero tudtommal a legalja az Dacia palettának (ja nem, az a Logan, de a SANDERO sem valami csúcsautó: https://www.dacia.hu/modellek/sandero.html). Na persze lehet, hogy ez a RENAULT feliratú és Renault-arcosított sport modell más megítélés alá esik, de attól még DACIA. Sandero. Vagy tévedek?
Na ennyit számít, hogy mit ír az autó hátán, és milyen embléma van az orrán. Ha azt, hogy Dacia, akkor fika. Ha Renault, pláne ha Sport, akkor már faszatanítóbácsi.![]()
![]()
... Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?
...
Mit nem értesz pontosan? Azt, hogy nem lehet nem megrendelni, mert hozzátartozik az alapfelszereltséghez? (nem csodálkoznék, ha ez is valami hülye uborkagörbület-stílusú EU-szabályozás lenne)Vinkler írta: ↑2020.12.03., csüt. 19:45Nem is értem... Én szeretek és akarok is vezetni. Az első dolog, amiket kikapcsolok, azok ezek a fostalicska “vezetést támogató rendszerek”.Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 19:37Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/
Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem. Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol.
![]()
Nem is értem... Én szeretek és akarok is vezetni. Az első dolog, amiket kikapcsolok, azok ezek a fostalicska “vezetést támogató rendszerek”.Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 19:37Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/
Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem. Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol.
![]()
Én abban az országban töltöttem életem első 18 évét, tehát nem kell különösen bemutasdtonee73 írta: ↑2020.12.03., csüt. 11:16Csak nézz a rendszámra: RO (szerintem), abban az országban minden lehetséges...csak az a probléma, hogy ha átlépik a határt akkor hozzánk is áthozzák ezt a mentalitást.Emlékszem mennyi román sofőrök okozta (nem ritkán halálos) balesettel voltak teli a híradók.
Gondolom igen. Amit meg nem lehet egy targoncával megoldani, azt kettővel kell
Ez igen.thxfan írta: ↑2020.12.03., csüt. 10:54Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzítPalm írta: ↑2020.12.03., csüt. 07:27
Másik dolog, ami eszembe jutott a különféle rögzítő eszközök, amivel a tetőn lévő kereszt sínre rögzíthető létra, csövek (KPE, villanyszerelés, stb.), stb. Milyent lenne érdemes venni? Jó ár-érték arányú érdekel.
Van, hogy 3-4m hosszú csövekért kell elugranom és nem akarok utánfutózni (bérlés, stb. macera).:
octitegla.jpg
Kézzel tuti nem. Akkora súlya van, hogy ezt ember meg nem emeli. Esetleg több Fekete Laci! Tuti targoncával vagy daruval rakták fel a gyári csomagolásból is következtetve.Acme írta: ↑2020.12.03., csüt. 11:21Egyáltalán hogy rakták ezt fel a tetőre? Targoncával?Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 11:02Bakker, ez nagyon durva. Életveszélyes, és nem csak a hülye sorfőrre nézve (a raklap tégla súlya biztosan többszörösen túlghaladja a tető teherbírását, ha megroggyan a tető, agyonnyomja a bennülőket), hanem bármikor rádőlhet (akár autóstól is) egy mellette haladóra is... őrület, hogy milyen hülye emberek léteznek.![]()
A Román és Ukrán, meg a Szerb autókra és kamionokra különösen érdemes fokozottan figyelni. Sok közveszélyes dolgot művelnek az utakon. A hatóság fokozottan figyelhetne ezekre a járművekre.tonee73 írta: ↑2020.12.03., csüt. 11:16Csak nézz a rendszámra: RO (szerintem), abban az országban minden lehetséges...csak az a probléma, hogy ha átlépik a határt akkor hozzánk is áthozzák ezt a mentalitást.Emlékszem mennyi román sofőrök okozta (nem ritkán halálos) balesettel voltak teli a híradók.Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 11:02Bakker, ez nagyon durva. Életveszélyes, és nem csak a hülye sorfőrre nézve (a raklap tégla súlya biztosan többszörösen túlghaladja a tető teherbírását, ha megroggyan a tető, agyonnyomja a bennülőket), hanem bármikor rádőlhet (akár autóstól is) egy mellette haladóra is... őrület, hogy milyen hülye emberek léteznek.
Egyáltalán hogy rakták ezt fel a tetőre? Targoncával?Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 11:02Bakker, ez nagyon durva. Életveszélyes, és nem csak a hülye sorfőrre nézve (a raklap tégla súlya biztosan többszörösen túlghaladja a tető teherbírását, ha megroggyan a tető, agyonnyomja a bennülőket), hanem bármikor rádőlhet (akár autóstól is) egy mellette haladóra is... őrület, hogy milyen hülye emberek léteznek.thxfan írta: ↑2020.12.03., csüt. 10:54Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzítPalm írta: ↑2020.12.03., csüt. 07:27
Másik dolog, ami eszembe jutott a különféle rögzítő eszközök, amivel a tetőn lévő kereszt sínre rögzíthető létra, csövek (KPE, villanyszerelés, stb.), stb. Milyent lenne érdemes venni? Jó ár-érték arányú érdekel.
Van, hogy 3-4m hosszú csövekért kell elugranom és nem akarok utánfutózni (bérlés, stb. macera).:
octitegla.jpg
Ez nagyon durva!thxfan írta: ↑2020.12.03., csüt. 10:54Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzítPalm írta: ↑2020.12.03., csüt. 07:27
Másik dolog, ami eszembe jutott a különféle rögzítő eszközök, amivel a tetőn lévő kereszt sínre rögzíthető létra, csövek (KPE, villanyszerelés, stb.), stb. Milyent lenne érdemes venni? Jó ár-érték arányú érdekel.
Van, hogy 3-4m hosszú csövekért kell elugranom és nem akarok utánfutózni (bérlés, stb. macera).:
octitegla.jpg
Csak nézz a rendszámra: RO (szerintem), abban az országban minden lehetséges...csak az a probléma, hogy ha átlépik a határt akkor hozzánk is áthozzák ezt a mentalitást.Emlékszem mennyi román sofőrök okozta (nem ritkán halálos) balesettel voltak teli a híradók.Aszpirin írta: ↑2020.12.03., csüt. 11:02Bakker, ez nagyon durva. Életveszélyes, és nem csak a hülye sorfőrre nézve (a raklap tégla súlya biztosan többszörösen túlghaladja a tető teherbírását, ha megroggyan a tető, agyonnyomja a bennülőket), hanem bármikor rádőlhet (akár autóstól is) egy mellette haladóra is... őrület, hogy milyen hülye emberek léteznek.thxfan írta: ↑2020.12.03., csüt. 10:54Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzítPalm írta: ↑2020.12.03., csüt. 07:27
Másik dolog, ami eszembe jutott a különféle rögzítő eszközök, amivel a tetőn lévő kereszt sínre rögzíthető létra, csövek (KPE, villanyszerelés, stb.), stb. Milyent lenne érdemes venni? Jó ár-érték arányú érdekel.
Van, hogy 3-4m hosszú csövekért kell elugranom és nem akarok utánfutózni (bérlés, stb. macera).:
octitegla.jpg
Bakker, ez nagyon durva. Életveszélyes, és nem csak a hülye sorfőrre nézve (a raklap tégla súlya biztosan többszörösen túlghaladja a tető teherbírását, ha megroggyan a tető, agyonnyomja a bennülőket), hanem bármikor rádőlhet (akár autóstól is) egy mellette haladóra is... őrület, hogy milyen hülye emberek léteznek.thxfan írta: ↑2020.12.03., csüt. 10:54Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzítPalm írta: ↑2020.12.03., csüt. 07:27
Másik dolog, ami eszembe jutott a különféle rögzítő eszközök, amivel a tetőn lévő kereszt sínre rögzíthető létra, csövek (KPE, villanyszerelés, stb.), stb. Milyent lenne érdemes venni? Jó ár-érték arányú érdekel.
Van, hogy 3-4m hosszú csövekért kell elugranom és nem akarok utánfutózni (bérlés, stb. macera).:
octitegla.jpg
Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzítPalm írta: ↑2020.12.03., csüt. 07:27
Másik dolog, ami eszembe jutott a különféle rögzítő eszközök, amivel a tetőn lévő kereszt sínre rögzíthető létra, csövek (KPE, villanyszerelés, stb.), stb. Milyent lenne érdemes venni? Jó ár-érték arányú érdekel.
Van, hogy 3-4m hosszú csövekért kell elugranom és nem akarok utánfutózni (bérlés, stb. macera).
Ez igaz.