A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Sikeres, boldog új évet kíván mindenkinek az AVX team!
Sziasztok, ismerosom fejhallgatozasra vagyik es ahol probalt a fejest ott egy Violectric V281-essel hajtottak, mar nem gyartjak de ilyen fejhallgatoerositot szeretne vagy hasonlo minosegu csoves erositot, tudnatok ajanlani valamilyen konkret tipusokat? Koszonom.
Valószínűleg egyel alacsonyabb ligában játszik La Figaro 339, de gondoltam megemlítem, mivel csöves létére elképesztően megfogott feszes az alsó tartománya.. húsos, vaskos, de acélos. Illetve más hifis paraméterekben is kiváló, de kicsit lehetne érzelmesebb.
Ez egy elég drága erősítő, én hallottam nekem nem igazán jött be a hangja. A Questyle Twelve szerintem a jelenlegi kínálatból egy jobb vétel. Egyébként meg ezt a "vagy hasonló minőségű csöves erősítőt" nem igazán tudom hova tenni hiszen a Vio sem az. Milyen fejhallgatóhoz szánja? Szimmetrikus kimenetet akar-e? DAC kell-e bele?
Csak erdekesseg keppen, mi volt a hangjaval ami nem volt szimpatikus a szamodra?
Én anno ezt valakinél hallottam HD800-al. Nekem olyan sötét, kissé nyers, levegőtlen hangja volt. Összehasonlítás végett ott volt a saját HDVD800-am is, nekem ott az jobban tetszett. A tulajnak meg a Vio281.
Nekem sajat tapasztalatom nincs veluk de eleg sokat olvastam arrol, hogy a HDVD800 a nyomaba sem erhet, lehet valami mas van a hatterben.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - WW Platinum Eclipse 8 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
Sziasztok, ismerosom fejhallgatozasra vagyik es ahol probalt a fejest ott egy Violectric V281-essel hajtottak, mar nem gyartjak de ilyen fejhallgatoerositot szeretne vagy hasonlo minosegu csoves erositot, tudnatok ajanlani valamilyen konkret tipusokat? Koszonom.
Ez egy elég drága erősítő, én hallottam nekem nem igazán jött be a hangja. A Questyle Twelve szerintem a jelenlegi kínálatból egy jobb vétel. Egyébként meg ezt a "vagy hasonló minőségű csöves erősítőt" nem igazán tudom hova tenni hiszen a Vio sem az. Milyen fejhallgatóhoz szánja? Szimmetrikus kimenetet akar-e? DAC kell-e bele?
Csak erdekesseg keppen, mi volt a hangjaval ami nem volt szimpatikus a szamodra?
Én anno ezt valakinél hallottam HD800-al. Nekem olyan sötét, kissé nyers, levegőtlen hangja volt. Összehasonlítás végett ott volt a saját HDVD800-am is, nekem ott az jobban tetszett. A tulajnak meg a Vio281.
Sziasztok, ismerosom fejhallgatozasra vagyik es ahol probalt a fejest ott egy Violectric V281-essel hajtottak, mar nem gyartjak de ilyen fejhallgatoerositot szeretne vagy hasonlo minosegu csoves erositot, tudnatok ajanlani valamilyen konkret tipusokat? Koszonom.
Ez egy elég drága erősítő, én hallottam nekem nem igazán jött be a hangja. A Questyle Twelve szerintem a jelenlegi kínálatból egy jobb vétel. Egyébként meg ezt a "vagy hasonló minőségű csöves erősítőt" nem igazán tudom hova tenni hiszen a Vio sem az. Milyen fejhallgatóhoz szánja? Szimmetrikus kimenetet akar-e? DAC kell-e bele?
Sziasztok, ismerosom fejhallgatozasra vagyik es ahol probalt a fejest ott egy Violectric V281-essel hajtottak, mar nem gyartjak de ilyen fejhallgatoerositot szeretne vagy hasonlo minosegu csoves erositot, tudnatok ajanlani valamilyen konkret tipusokat? Koszonom.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - WW Platinum Eclipse 8 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
Annyira nem ideillő csak FYI hogy rendeltem juli végén aeon Flow c-hez fülpárnákat mert a gyári szétkopott pótpár 1 hónapja a LA distribution centerben rostokol, tehát másfél hónapja nem jött ki amcsiból. 2 napja gondoltam rájuk írok hogy mi a
stájsz.
Visszaírtak hogy látják a tracking number alapján hogy gáz van, így inkább újra küldenek még 1 párat és nézzük meg az hogy halad.
Jófejség, Dan Clark audio-nak pirospont.
Sziasztok!
Mostanra jutottam el odáig, hogy beszámoljak a Focal Arche fejhallgatóerősítő/dac meghallgatása során szerzett tapasztalataimról. A meghallgatás főleg Focal fejhallgatókkal történt (Utopia, Stellia, Clear), USB-n keresztül számítógépről illetve digitális koax bemeneten CD-ről. A teszt során összehasonlítottam a referenciaként használt Questyle CMA Twelve hasonló készülékével is. Természetesen mindkettő megfelelő ideig be volt járatva és a korrektség kedvéért azonos kábelekkel (táp, USB, digitális koax) kötöttem be őket.
Megépítés terén természetesen hozza az elvárhatót, bár a Questyle masszívabb, professzionálisabb hatást kelt.
Letisztult kinézet, pontosan megmunkált a szálcsiszolt alumíniumház, a csatlakozók minőségiek, a nagyméretű kijelző elegáns, jól látható és informatív. Az előlapon található egyetlen tárcsa lát el minden funkciót a hangerőszabályzástól kezdve a menüben való barangolásig. A készülékhez mellékelnek egy spéci alumínium fejhallgatóállványt is, ami a tetején lévő rácsok közé illeszthető be. Ez praktikus megoldás és megfelelő alátámasztást nyújt elsősorban a Focal (vagy hasonló felépítésű) fejhallgatóknak. Viszont sajnos nincs hozzá távvezérlő, a Questyle-al ellentétben. Természetesen amíg valaki nem előfokként használná és a fotelből szeretné navigálni addig ennek nincs sok jelentősége. Mindenesetre én ezen a szinten ezt hiányolom kicsit. Bemenetek terén jól el van látva, a digitális (USB, Toslink, digitális koax) bemeneteken felül analóg RCA is van rajta, ellentétben a Questyle-al. A kimenetek (RCA, XLR) kizárólag szabályozható módban tudnak működni. Természetesen saját tápegységgel rendelkezik ezért az IEC aljzaton át jobbnál-jobb tápkábelekkel kényeztethetjük. Az Arche négy apró fém tüskén áll amihez a gyártó mellékel gumi alátéteket is.
9B9A5111.jpg (558.83 KiB) Megtekintve 1928 alkalommal
Teljesítménye (2x1W 32 Ohm-on, a Questyle XLR-en 2W) valószínűleg bőségesen elegendő bármilyen fejhallgató meghajtásához. A menűben alapbeállításként a Gain LOW állásban van, de nagyobb impedanciájú (150 Ohm felett) vagy érzéketlenebb modellekhez használhatjuk a HIGH módot is. Meghajtás szempontjából választhatunk VOLTAGE, HYBRID illetve a Focal fejhallgatókhoz készített sémákból. Én főleg a két elsőt használtam. Míg a VOLTAGE egy erőteljes, dinamikus hangzást biztosít addig a HYBRID egy levegősebb, nyugodtabb légkört teremt.
A DAC része két AKM AK4490-es chipet ( a Questyle egyet) tartalmaz tehát lényegében teljesen szimmetrikus felépítésű minden szempontból. Természetesen DSD képes mindkét készülék.
De hát térjünk rá a lényegre, a hangra. Írtam, hogy több fejhallgatóval is hallgattam, de azért jórészt a Focal Utopia volt hajtva róla, saját gyártású kábellel a szimmetrikus XLR kimeneten keresztül. Mégpedig azért mert kvalitásait tekintve ez tudta igazán megmutatni miért is kerül ennyibe az Arche. Míg a Questyle lényegében egy precíz, stúdiószerű hangzást nyújt, addig az Arche feltárja előttünk a zenét. Hihetetlen atmoszférát teremt, a hangszínpad széles és mély. A legapróbb részleteket is elénk tárja, ezzel együtt markánsan elkülönít minden hangszert. Ennek ellenére nem válik analitikussá, a zenét a maga teljességében élvezhetjük. A csend sötét, mint egy fekete lyuk. A dinamikai árnyalások hihetetlenül finomak, itt mutatja meg igazán az Utopia a két erősítő közti különbséget ezen a téren. A magasak természetesek, hihetetlen finom lecsengésekkel, az énekhang természetes, ezáltal minden érzelmet közvetít, a mélyek energiával teltek, súlyuk van, de mosottságnak a legapróbb jelét sem mutatják. Összegzésképpen elmondhatom, hogy hangzás tekintetében még nem találkoztam ilyen jó készülékkel.
Sajnos nem egy tömegtermékről van szó, az árát tekintve (880000 Ft). Ennek ellenére valószínűleg lesznek páran akiknek hasonló kategóriájú fejhallgatójuk van és potenciális vásárlói lehetnek eme francia remeknek.
Lassan már néhány hete megvan az új, "agybadugós" (IEM) fülesem. Nem gondoltam volna, hogy valaha is használok ilyet, mert egyszerűen idegesített korábban mindegyik, ráadásul a bőröm sem nagyon tolerál bizonyos anyagokat, de a szükség mégis rávitt. Séta vagy esti játék, a különböző online értekezletek alatt mégsem használhatok nyitott, vagy akár félig nyitott fejhallgatót, így szeretett, első szériás, 600 Ohmos Sennheiser HD 540-es fülhallgatóm helyett/mellett szükségem lett egy zárt, könnyen hajtható eszközre. Hosszas olvasgatás után egy IMR R1 Zenithet találtam egy apróban (IEM-ek esetén a próba lehetősége, különösen vírusos időkben, nem igazán adott). Az eredetileg számomra bőven a rászánt keret feletti árához képest használtan elég jó vételt csináltam, mondom miért:
1. a szűk hallójárataimnak megfelelő párnákkal tökéletesen kényelmessé sikerült varázsolni. Tart, nem esik ki, nem szorul vagy szorít.
2. jól hangolható az egyedi igényekhez, és nem csak a különböző végződések és számomra eddig egyedülálló módon a "csőrök" cseréjével, hanem a teljesen zárt kialakításból a félig nyitottá alakítás lehetőségével a füles külső oldalán található, csavaros megoldással. (Nálam a kék csőr és a teljesen zárt megoldás vált be szivacsvégekkel, néha - a zene igényeihez igazítva - kicsit "nyitva" a konstrukciót.)
3. szerethető hangja van, ami annyit jelent, hogy IEM létére nagyon jó belső hangképi arányokkal rendelkezik, nem csupán értékelhető, a hallgatási élményt jelentősen befolyásoló mennyiségű és minőségű basszusa van (nem kiemelt felsőbasszus), de a közepei és a tónusa és lecsengései is rendben vannak (talán a magasak tűnhetnek helyenként lekerekítettnek kissé).
4. ha nem is túlságosan gyors, PRaT-os fülhallgató, de jó sodrású, zenei megszólalás jellemzi, és így nem a mikrorészleteket, a mindenáron "hifis" megszólalást erőltető, "versenyre szánt" darab.
5. példás, strapabíró a megépítettsége (ez alól egyedül a némileg mikrofonos hatást produkáló kábel képez kivételt).
6. remekül működik együtt telefonnal, DAP-pal, PC-vel, de szépen skálázódik a minőség, ha komolyabb erősítést kap.
Amúgy a kinézetén nincs semmi feltűnő. Szeretem, marad.
IMR R1 Zenith.jpg (1.96 MiB) Megtekintve 1718 alkalommal
A következő a gondom:
Van egy Sony MDR-XB950B1 bluetooth fejhallgatóm, de mobiltelefonokon kívül mással (tv, pc, ps) nem sikerült még párosítani.
Olvastam, hogy a Sony-t sok készülék nem szereti, na de ennyire? Volt valakinek hasonló tapasztalata?
A következő a gondom:
Van egy Sony MDR-XB950B1 bluetooth fejhallgatóm, de mobiltelefonokon kívül mással (tv, pc, ps) nem sikerült még párosítani.
Olvastam, hogy a Sony-t sok készülék nem szereti, na de ennyire? Volt valakinek hasonló tapasztalata?
A következő a gondom:
Van egy Sony MDR-XB950B1 bluetooth fejhallgatóm, de mobiltelefonokon kívül mással (tv, pc, ps) nem sikerült még párosítani.
Olvastam, hogy a Sony-t sok készülék nem szereti, na de ennyire? Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Hát igen, ez minden csak nem fejhallgatózásra szánt eszköz :)
Senki nem is állította, de hogy jön ez ide? A füles volt kérdés és nem a forrás. Általános véleményt kértem és nem azt, hogy tárgyaljuk ki én ott mit hallottam. Amúgy már tárgytalan. Nem veszek zárt fejhallgatót.
Úgy jön csak ide, hogy a Denon d7200 egy mély bomba , a többi frekvencia nagyon a háttérben van, és ahhoz valami kissé borzalmas forrás kellett hogy előtte legyen, ami után azt nyilatkozod hogy pont a mélyek nem voltak megfelelők , miközben csak az van neki kis túlzással , ezért kérdeztem rá. Egyébként pont ezért van az hogy mindig rendszert értékelünk-véleményezünk, mert külön külön nem szólal meg se fejhallgató, se dac/amp.
Ott valami nagyon nem megfelelő forrás lehetett a 7200 előtt , mert melegbe hajló , jó basszus sújjal rendelkező fejes alapjáraton , más nem is igen van neki.
Hát igen, ez minden csak nem fejhallgatózásra szánt eszköz :)
Senki nem is állította, de hogy jön ez ide? A füles volt kérdés és nem a forrás. Általános véleményt kértem és nem azt, hogy tárgyaljuk ki én ott mit hallottam. Amúgy már tárgytalan. Nem veszek zárt fejhallgatót.
Apple Mac Mini M1(Tidal)- Questyle CMA Twelve - Hifiman Arya Stealth
Üdv! Denon AH-D7200 fejhallgatóról mik a vélemények?
Nagyon változó, hogy éppen mit hallgatok. Például lehet Szalóki Ági lesz holnap, de most Nightwish szól.
Nem rég nagyon kis időre próbáltam ilyen Denont egy üzletben. Meglepett, hogy nem nyomja úgy a basszust mint általában a zártak.
Ott valami nagyon nem megfelelő forrás lehetett a 7200 előtt , mert melegbe hajló , jó basszus sújjal rendelkező fejes alapjáraton , más nem is igen van neki.
Üdv! Denon AH-D7200 fejhallgatóról mik a vélemények?
Nagyon változó, hogy éppen mit hallgatok. Például lehet Szalóki Ági lesz holnap, de most Nightwish szól.
Nem rég nagyon kis időre próbáltam ilyen Denont egy üzletben. Meglepett, hogy nem nyomja úgy a basszust mint általában a zártak.
Ott valami nagyon nem megfelelő forrás lehetett a 7200 előtt , mert melegbe hajló , jó basszus sújjal rendelkező fejes alapjáraton , más nem is igen van neki.
Üdv! Denon AH-D7200 fejhallgatóról mik a vélemények?
Nagyon változó, hogy éppen mit hallgatok. Például lehet Szalóki Ági lesz holnap, de most Nightwish szól.
Nem rég nagyon kis időre próbáltam ilyen Denont egy üzletben. Meglepett, hogy nem nyomja úgy a basszust mint általában a zártak.
Ott valami nagyon nem megfelelő forrás lehetett a 7200 előtt , mert melegbe hajló , jó basszus sújjal rendelkező fejes alapjáraton , más nem is igen van neki.
Üdv! Denon AH-D7200 fejhallgatóról mik a vélemények?
Nagyon változó, hogy éppen mit hallgatok. Például lehet Szalóki Ági lesz holnap, de most Nightwish szól.
Nem rég nagyon kis időre próbáltam ilyen Denont egy üzletben. Meglepett, hogy nem nyomja úgy a basszust mint általában a zártak.
Apple Mac Mini M1(Tidal)- Questyle CMA Twelve - Hifiman Arya Stealth
Sziasztok!
Na akkor röviden egy pár gondolat az Audio-Technica két új csúcs zárt fejhallgatójáról.
Főbb jellemzőik: Driver:
- AWKT: 53mm, 5-45000Hz, 48ohm, 102dB/mW, permendur mágneskör
- AWAS: 53mm, 5-42000Hz, 40ohm, 99dB/mW, DLC (diamond like coating) bevonat Fülkagyló:
- AWKT: Kokutan, csíkos ében
- AWAS: Asada Zakura, japán cseresznye
Hatalmas méretűek, a megmunkálási minőség 1. osztályú, belekötni nem igen lehet. Enyhén selyemfényű lakkozással, lényegében tükörsimára varázsolták őket. A karok és a tartógyűrű magnézium ötvözet. Fül- és fejpárna:
- AWKT: eredeti báránybőr
- AWAS: műbőr
Szerintem az olcsóbb műbőr, ami egyébként nagyon jó minőségűnek tűnik, puhább, kényelmesebb. Egyébként a méreteik azonosak, a legtöbb ember füle valószínűleg kényelmesen elfér bennük. A pánt mindkettőnél azonos, az ADX5000-ből származik. Pontosan beállítható, széles fekvése kényelmes a minimális párnázottság ellenére is, nyomáspont nem igen tapasztalható. Kábelek:
Mindkét fejhallgatóhoz jár 2db 3méter hosszú kábel, 4pin XLR és 6.3mm TRS csatlakozásúak. Doboz, csomagolás:
- AWKT: dupla kartondobozban rejtőzik egy világos, tömör fából készült, selyemmel bélelt tartódoboz
- AWAS: szövettel bevont, selyem bélésű keménypapír doboz Ár:
- AWKT: 699900 Ft
- AWAS: 524900 Ft
A fejhallgatókat 3-4 napig járattam egyszerre, azonos ideig és zenékkel, mielőtt konkrétan összehasonlítottam őket. Ami azonnal feltűnt az a teljesen eltérő hangkarakter. Az AWKT dinamikus, minden részletet megmutató, száraz mondhatni stúdió jellegű hangja áll szemben az AWAS kiegyensúlyozott, hatalmas térrel rendelkező, sohasem bántó hangjával. Hozzáteszem mindkettőt a saját gyártású 4 pin XLR szimmetrikus kábeleimmel hallgattam meg, a későbbiekben leírom azt is miért.
Az AWKT egy részletbajnok. A zenében lévő legkisebb rezdülések, az énekes lélegzetvétele, a közönség mocorgása sem marad rejtve előttünk. A hangok gyorsak, a dinamikai árnyalás hihetetlenül jó. A hangszerek nagyon realisztikusan szólalnak meg. A cinek tiszták és fémesek, a zongora minden billentyűjének súlya van, a dobon a bőr feszes, a húrok minden rezdülése hallatszik, de érezzük a hangszer testének rezgéseit is. Az énekes szinte előttünk áll, hangjának a legkisebb rezdülése is hallható. A mélyekben semmi mosottság és lágyság nincs, itt is a részletekre helyezi a hangsúlyt. Talán ez lehet az ami miatt egyesek nem fogják igazán kedvelni. A térábrázolása jó, bár nem kimagasló, a sztereó színpad nem különösen széles. Végül is egy zárt fejhallgató. Ennek ellenére hangja levegős, a hangszerek szépen elválnak egymástól. Ami a "gond" vele az, hogy válogatós a zenékben. No nem a stílus terén, bár a hangszeres zenék állnak igazán jól neki, hanem a minőségben. Kíméletlenül megmutatja a felvétel gyengeségeit. Írtam, hogy nem a gyári kábelével hallgattam meg. Mikor először beüzemeltem, meglepődve tapasztaltam milyen száraz (önmagához képest is), kemény, levegőtlen hangja van. Korábban olvastam már róla külföldi tesztekben is, ahol kb. így jellemezték. Gondoltam talán a bejáratás segíteni fog rajta, de tévedtem. A kábel "hangja" csak minimális mértékben finomodott, megőrizte száraz, lapos karakterét. A saját kábelemmel lényegesen javult minden ami "számít". Kitágult a tér, a hangszerek szétváltak, dinamikusabb lett a megszólalás. A magasak kemény élei megszűntek, maradt a tisztaság, a basszusnak lett súlya a részletek mellett. Tudom ez így egy kis csalás a tesztben, hiszen aki megvásárolja ezeket a fejhallgatókat az a gyári kábelével fogja (általában) hallgatni. Viszont ezekben a fejhallgatókban lényegesen több van ettől és én erre voltam kíváncsi! A két modell közötti különbségeken ez lényegében nem változtatott, csak mindkettő még jobb lett.
Az AWAS szerintem sokak álomfejhallgatója lehet. Zárt kialakítása ellenére jó pár nyitott fejhallgatót megszégyenítő térábrázolásra és hangszínpad megjelenítésére képes mind szélességben, mind mélységben. Ilyen kiegyenlített hangot ritkán hallani (és nem csak zárt fejhallgatók között). A magasai selymesek, az énekhang természetes egyáltalán nem tolakodó, a mélyek testesek, de ez nem megy a részletesség rovására. A hangok árnyalatnyit lassabbak, dinamikai megjelenítésük enyhén visszafogottabb. Viszont sosem válik fárasztóvá és lényegében minden stílusú zene élvezhető az előadásában. Az ő gyári kábelével már nem is igazán foglalkoztam az AWKT tapasztalatai alapján. Annak bejáratott kábelével hallgattam meg ezt is az összehasonlításkor. A gyári kábellel a hangok lassabak, dinamikátlanabbak voltak, a színpad mélysége kisebb. A magasak puhábbak, az énekhang tompább, a mélyek részlettelenebbek, dünnyögősebbek. Természetesen akinek nincs összehasonlítási alapja ettől még alapvetően jónak fogja találni, de ez is többre képes a gyárinál jobb kábellel.
A magam részéről nagyon vonzónak találtam mindkét fejhallgatót. Az Audio-Technica újabb modelljeivel nagyon jó úton halad a felé, hogy történelmét tekintve méltó helyet foglaljon el a jelenlegi fejhallgatós piacon. A két modellt a a régiós forgalmazótól kaptam meg, ezúton is köszönet nekik a folyamatos segítőkészségükért. Egyébként, ha valaki ezek alapján úgy gondolná gyorsan beszalad valahová és megveszi valamelyiket el kell szomorítanom. Ugyan is az elérhetőségük nagyon korlátozott, majd 2 hónapot vártam mire 1-1 példány ide jutott hozzánk belőle. Ezekre is volt már jelentkező külföldre, de az AWAS annyira a szívemhez nőtt, hogy végül is nem bírtam megválni tőle. Az írás természetesen a saját preferenciáim alapján készült, de remélem egy esetleges vásárlás eldöntésében tudtam segíteni valamelyest.