A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
A digitális technika egyik korai (1982) demonstrációs anyaga volt az alábbi lemez, amelyen a zseniális Julian Bream játszik spanyol szerzők ha jól tudom eredetileg túlnyomórészt zongorára írt rövidebb darabjainak gitár-átirataiból. Csodálatos anyag, mintha egyenesen a praktikusan korabeli Nait-hez találták volna ki, egy BBC hagyományokat ápoló monitorpáron hallgatva!
Egy újabb régi kedvenc került elő az időközben plussz szerkrényvásárlás miatt szellősebbé és áttekinthetőbbé váló CD-gyűjteményből. Hallgatva a Bach Szonáták és Partiták átiratait 8-húros gitárra az ember hamar megfeledkezik arról, hogy eredetileg milyen hangszerre íródtak. Nem is átiratok ezek, inkább újragondolásai az ismert zenei anyagnak. Remek lemez, de a felszíni egyszerűsége megtévesztő, nemigen tud megmaradni háttérzenének, ambient "lift"-muzsikának, könyörtelenül megragadja a figyelmet és nem ereszti egy pillanatra sem. A hangminőség is csodálatos.
Érdekes ez a párosítás, bár a magyarázatok nagymestereként kreálhatok olyasféle ideológiákat, mint hogy a nyilvánvalóan emberáldozatokkal járó csatát követően a gyászmise igenis helytálló választás, ráadásul a bevezetéseként szereplő gyászmenet is enyhén militáns színezetű. Ugyanakkor meglehet, hogy csak adta magát 2 Biber-felvétel Savallék előadásban, melyek együtt adnak ki egy lemeznyi játékidőt. De lényegtelen is, remekbe szabott muzsika mindkettő, csodálatos produciókban. Ja és kevés lemezen ennyire nyilvánvaló a különböző akusztikájú helyszínek közötti éles váltás, a katalán Chateau terme után a salzburgi Katedrális hatalmas tere, egész délelőttöt betöltő lecsengési időkkel sokkoló változás.
Épp most kóstolgatom a nosztalgia-rendszeremet az alábbi Mozart lemezzel. Ha jól emlékszem, még Fischer Annie volt, aki híres Sawallisch vezényelte HMV lemezével ezt a párosítást a köztudatba helyezte. Micsoda előadás és felvétel!!! A karmester nélkül is szinte telepatikus összhangban játszó Orpheus Chamber Orchestra jó ideje a kedvencem, már-már úgy tűnik, képtelenek hibázni. A Richard Goode-val készített négy Nonesuch Mozart versenymű lemez is remekbe szabott, ez a fiatalabb generáció egyik ígéretének számító Jonathan Biss-szel készített felvétel méltó társa azoknak. Valahogy olyan könnyedén, erőlködés nélkül magától értetődőnek tűnik minden! Tidal-on ott van, feltétlenül ajánlom!
Piros betűs ünnepnek jelölöm be a naptáramban a napot, amikor július 3-án megérkezett ez a lemez. Sok, hosszú évig vadásztam rá.
Korábban nem voltam egy Jaroussky rajongó, persze vannak lemezeim, szeretem is, de nem ájultam el tőle.
Ez viszont mindent visz! Feltétel nélkül, abszolút ajánlott, külön kategória, az egész kiadvány, úgy ahogy van.
ferrari 2.jpeg (2.13 MiB) Megtekintve 3031 alkalommal
Csatolmányok
ferrari 1.jpeg (1.95 MiB) Megtekintve 3031 alkalommal
ferrari 3.jpeg (1.64 MiB) Megtekintve 3031 alkalommal
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Otello, Lavardin IC, és LS kábel, Furutech, és Acoustic Zen tápkábel, Shunyata R. Hydra elosztó, Finite Elemente Spider állvány
Sem Schubert nem tartozik a kedvenc zeneszerzőim közé...
Schubert kamarazenéjét leginkább az élete vége felé papírra vetett Vonósötös felöl ajánlanám közelíteni!!! Mindenki Beethovent isteníti, de ez a praktikusan kortárs darab legalább akkora minőségi ugrás, mint bármi, amit ő valaha is alkotott. Abszolút, feltétlen kedvencem.
Sem Schubert nem tartozik a kedvenc zeneszerzőim közé, sem az arpeggionét nem nevezhetném az általam legszívesebben hallgatott hangszerek egyikének, mégis valahogy ezt az albumot most jól esett meghallgatni: L’Amoroso & Guido Balestracci - A Schubertiade with Arpeggione
érdemes meghallgatni az összeset. Nem hiszem, hogy kidobnám a Perényi lemezemet, de vannak ebben is olyan színek és energiák, amikért az ember zenét hallgat.
Csak érdekesség, de kipróbáltam, bizonyos tételeket egymás fölött párhuzamosan hallgatva igen összetett és koherens "új" darab jön létre. A felvételek technikai színvonala egyébként rendkívül magas.
Aszpirin kolléga remekbe szabott alábbi ajánlója után hadd álljon itt a testvérkiadvány, egy izgalmas utazás (némi kiegészítéssel) ugyanazezen barokk szerzők munkásságának exotikusabb oldalára! A produkció művészileg és technikailag ugyancsak remek.
(Óriási mázlival egy celofános vadiúj CD-t kaptam a Kodály Zeneműbolt antikvár osztályán 1100 Ft-ért, mindenkinek ajánlom, hogy térjen be oda időről-időre, a fizikai médiumok iránti kereslet csökkenésével most bagóért lehet hozzájutni remek dolgokhoz!!! Például vagy 10 Reference Recordings CD-t sikerült vásárolnom nemrég kéz alól, nagyon jó állapotban 1200-1500Ft/db áron!)
Ha már valamiért megint itt vagyok: hosszú idő után elővettem újra ezt az alap albumot. Azok számára, akik velem együtt úgy érzik, hoyg Vivaldi nem annyira mély, ajánlom ezt az áriát Bartolival. Egy időben minden este meghallgattam ezt lefekvés előtt. Ha valaki nem sírja el magát azon, ahogyan ezt Bartoli elővezeti, annak valamijével baj van. (Vagy a lelkével vagy a hifijével.) A részletek nagyon fontosak. Kevés énekes tudja ezt így.)
Én (is) már nagyon régen merészeltem ide írni bármit, de most teljes meggyőződésem, hogy jó szívvel ajánlhatok egy vadonatúj megjelenésű albumot a barokk zene szerelmeseinek, és ők nem fognak csalódni.
Az album címe Divina (ami a rajta lévő zenét illeti, a cím egyetlen szóban pontosan jellemzi ). Két kevésbé ismert/felkapott osztrák(délnémet) zeneszerző, Heinrich Ignaz Franz von Biber és Johann Heinrich Schmelzer néhány rövid művét tartalmazza, a svájci Les Passions de l’Ame (ld alsó kép) előadásában.
Engem különösen Biber művei ragadtak meg, aki előszeretettel alkalmazza a scordatura-t (a vonós szólóhangszerek húrjai nem a megszokott kvinthangolásban, hanem a mű hangnemének megfelelő nyílt akkordhangolásban vannak, pl. a belinkelt darab esetében a két viola d’amore húrjainak hangolása: C-G-C-Eb-C vagyis c-moll). Ez nem csak technikai érdekesség, a zene hangulatát, harmóniáit is meghatározza.
Felvétel és előadás minősége is szerény véleményem szerint csillagos ötös, ennek az albumnak nem csak a borítója, hanem a rajta lévő muzsika is álomszép. Nem egy bonyolult zene, könnyen befogadható, és jó példája annak, hogy az egyszerű is milyen nagyszerű tud lenni. Ne hagyjátok ki! A teljes albumot érdemes meghallgatni! Tidalon is fenn vna (de ha valakinek esetleg van HRA Streaming előfizetése, ott még jobban szól [natív 24/96], avagy letöltés-vásárlási szándék esetén onnan érdemes letölteni).
.
Ha már valamiért megint itt vagyok: hosszú idő után elővettem újra ezt az alap albumot. Azok számára, akik velem együtt úgy érzik, hoyg Vivaldi nem annyira mély, ajánlom ezt az áriát Bartolival. Egy időben minden este meghallgattam ezt lefekvés előtt. Ha valaki nem sírja el magát azon, ahogyan ezt Bartoli elővezeti, annak valamijével baj van. (Vagy a lelkével vagy a hifijével.) A részletek nagyon fontosak. Kevés énekes tudja ezt így.)
Ha már Benkő Dániel, és ha már LP - akkor volna még egy javaslatom: B. D. 1983-ban készített egy átlagosnál jobb hangminőségű feldolgozás-lemezt a MAFILM stúdiójában. (Bár műfajilag elég kevert a 21 felvétel, a zenei színvonal igen nívós - elég csak ránézni a közreműködők névsorára.)
Csatolmányok
20. Back.JPG (1.59 MiB) Megtekintve 3417 alkalommal
Micromega Logic+Trichord Clock2 (1992) - Pioneer A400 (1993) - Celestion SL6 (1982)
Raspberry Pi3B+(5 GHz WiFi) - Allo Boss DAC - PiCorePlayer+Squeezelite + NAS: 2x3 TB.
Belden 8412 és 9497
Zenehallgató-szoba belmagassága: 3,95 m.
Ha már régizene LP vonalon mocorgunk, egy érdekes lemez került a tányérra: XVI. századi históriás énekek. Benkő Dániel lant(akkor még nem ment el az esze), valamint híres színészek pl. Agárdi Gábor Tinódi és kortársait dalolják. Kellemes, érdekes, egyáltalán nem unalmas feldolgozásokban. A felvétel mai fülnek furcsán, nem igazán térben mikrofonozva szól, de azért élményszerű. Szóval érdemes előkapni a gyűjtemények mélyéből..
R-2727215-1485882617-5170.jpeg.jpg (120.22 KiB) Megtekintve 3281 alkalommal
Még mindíg maradva ezen korszaknál, de kicsit más felfogásban.
Cellokoncerte - Vivaldi, Leo, Tartini, Porpora, Stamitz.
Thomas Blees tolmácsolásában.
Pazar technika.
Javasolt.
Bläserkammermusik- Händel, Telemann, Barsanti, Schaffrath .
Historikus zene fafúvósokra.
Kiváló előadás, élvezet hallgatni.
Tegyetek veld egy próbát.
Köszönöm a tippeket!
Ha már historikus zene, akkor egy másik kedvenc lemez: a Clemencic Consort (Harmonia Mundi France 1976): DANSES ANCIENNES DE HONGRIE ET TRANSYLVANIE. Nagyszerű hangszeres tudás, igazán magával ragadó előadás, - pl. részletek a Kájoni Kódex műveiből (Alia Chorea - alia hungarica, Lapozskas tancz, Apor Lazar tancza, stb...) A lemez érdekessége, hogy a közreműködők között található Kecskés András is.)
Csatolmányok
back.jpg (7.07 MiB) Megtekintve 3331 alkalommal
front.jpg (4.19 MiB) Megtekintve 3331 alkalommal
Micromega Logic+Trichord Clock2 (1992) - Pioneer A400 (1993) - Celestion SL6 (1982)
Raspberry Pi3B+(5 GHz WiFi) - Allo Boss DAC - PiCorePlayer+Squeezelite + NAS: 2x3 TB.
Belden 8412 és 9497
Zenehallgató-szoba belmagassága: 3,95 m.
"...Az Archiv Produktion nem a közkedvelt audiophil lemezgyárak
egyike. Sok felvételem van tőlük, vegyes minőségben, de nem a sarlatánok klubja..."
Az első Archiv-lemezem egy Paul McCreesh/Gabrieli Consort & Players előadás volt, - lenyűgözött mind a művészi színvonal, mind a hangfelvétel minősége kapcsán, - és ez érvényes a közreműködésükkel készített többi lemezükre is.
Micromega Logic+Trichord Clock2 (1992) - Pioneer A400 (1993) - Celestion SL6 (1982)
Raspberry Pi3B+(5 GHz WiFi) - Allo Boss DAC - PiCorePlayer+Squeezelite + NAS: 2x3 TB.
Belden 8412 és 9497
Zenehallgató-szoba belmagassága: 3,95 m.
Még mindíg maradva ezen korszaknál, de kicsit más felfogásban.
Cellokoncerte - Vivaldi, Leo, Tartini, Porpora, Stamitz.
Thomas Blees tolmácsolásában.
Pazar technika.
Javasolt.
Bläserkammermusik- Händel, Telemann, Barsanti, Schaffrath .
Historikus zene fafúvósokra.
Kiváló előadás, élvezet hallgatni.
Tegyetek veld egy próbát.
Csatolmányok
20200601_183841.jpg (2.7 MiB) Megtekintve 3241 alkalommal
Miután kiűzetett sorainkból, kinek nevét nem mondjuk ki, kissé leült ezen topic.
Engemet is beleértve, csak ugatjuk ezt a szakmát, bár hallgatni, imádjuk.
Ezen esős, gyereknappal tarkított punnyadással egybekötött semmittevéssel ,belehallgattam hanglemez készletem barokk szekciójának néhány méltatlanul ,általam elfeledett gyöngyszemeibe.
Javaslom meghallgatásra.
Az Archiv Produktion nem a közkedvelt audiophil lemezgyárak
egyike. Sok felvételem van tőlük, vegyes minőségben, de nem a sarlatánok klubja.
Konrad Ragossnig lantművésszel az európai barokk lant zene átfogó
képét mutatja be. Angol, olasz, spanyol, lengyel, magyar , német, holland szerzők művein át.
A nem túl termékeny , fennmaradt magyar zenéket Bakfark Bálint művein át mutatja be.
Semmi szégyenkeznivalónk sincs.
Ezen korszak lant zenéje után érdeklődőknek kötelező darab.
Csatolmányok
Musik für laute
20200601_183614.jpg (3.14 MiB) Megtekintve 3252 alkalommal
Elcsábultam, inkább Haendel Brockes passió került a tányérra. Lehet, hogy szentségtörés, de ezek a hibrid LP-k elég jól szólnak...és a zene persze nagyon jó a Capella Savaria-val!
Handel-BrPassion.jpg (82.37 KiB) Megtekintve 3427 alkalommal
Némelyik Bach kantáta teljesen modern életérzést közvetít... sokunknak van már elege...
Jó hogy eszembe juttattad, én este ezt fogom feltenni fekete lemezen:
81s2myGPwOL._SS500_.jpg (71.63 KiB) Megtekintve 3460 alkalommal