Hála a magasságosnak! Pont ezért szeretjük őket!

... és alighanem több pénzt csinálnak ezekkel a BT-minihangsugárzókkal, mint sok hájend hangfalgyártó együttvéve. A környezetemben nem ismerek tinit (lányt/fiút), akinek ne lenne valamelyik JBL blútúsz-cuccból. Ez a jelen szava, és a JBL/Harman alkalmazkodott.fülelek írta: ↑2020.01.21., kedd 16:45Hát nem. Sosem jegyezték a JBL-t a jó high end hangsugárzók között, a stúdió ládák meg nem a tiszta magasakért voltak népszerűek, hanem a mélyek és közepek nagy hangerőn is jó hangzásért.
Most meg erre teszik a híres logót, hátha ugranak rá, csak egy tízes mindössze és kábel sem kell hozzá![]()
Khmm..
Nem igazán hallom ezt a "problémát", azt viszont igen, hogy nagyon szépen megszólaltatja a kábelek közti eltéréseket.
Mivel a JBL soha nem tudott igazán jó (egyenletes és a teljes tartományában kis torzítású) magas tartományt produkálni, ezért tényleg nem olyan fontos a jajdekitűnősajnosnemolcsó kábel
Azt írtam, hogy olyat hoz ki a hangból, amit otthoni potival nem tudsz, ez nem csak hangszín.asebestyen írta: ↑2020.01.20., hétf. 09:43Talán pici pontosítás: a felvétel "ki van potizva", tehát Te bármit csinálsz otthon, a kipotizott hangot tudod feltárni/átpotizni dróttal, eszközökkel. Már a nyers felvett hang sem egyezik meg az eredetivel, a felvételi lánc minden elemének a hibáit már tartalmazza. Az még a Te és az én, illetve a mi érdekünkben kissé vagy jobban, de meg van "potizva". Aztán a rendszered minden eleme meg a szobád is még "megpotizza".lehoako írta: ↑2020.01.20., hétf. 07:56Ha az a jó, akkor az kell.
Talán pici pontosítás: a kábel nem hangszín kontroll, hanem a kapott hang minden tulajdonságára hatással van. Tér, élethűség, ritmika, koherencia, stb. Olyan tulajdonságait tárja fel/fedi el a rendszer hangjának, amit nem tudsz eq-val kipotizni.
Shimano írta: ↑2020.01.20., hétf. 10:47
Ez jó,és tényleg az az érzése az embernek hogy sokan a drótozásban az éppen aktuális "divatot" követik függetlenül attól,hogy ahhoz a rendszerük éppen mit is reagál.Mindig van valami új trendi drót,aztán meg jön az újabb.Ez jól mutatja azt,hogy itt is úgy mint máshol lényegében csak a fogyasztói társadalom mozgósítása a cél,tehát az hogy ne ülj a fenekeden elégedetten te hifis,mert itt az újabb és újabb drót,ami ugyan semmivel sem jobb neked mint amid van,de nekünk ez qrva jó.![]()
Mi meg vagy beszopjuk az igéretet,vagy nem,de a csali folyamatosan ott lebeg elöttünk.![]()
Mikori is ez az idézet?Nem is néztem,de kb tíz évvel ezelött íródhatott,és azóta mennyi víz folyhatott le a dunán,és mennyi kábel cserélthetődött egy egy rendszerben.
Elgondolkodtató.![]()
Ott volt írásomban a JÓ... Egyébként nagyon sok rendszerbe, és főleg fülbe nem passzol. Hogy egy példát említsek még 2 komolyabb JBL-en sem ugyanúgy "működött". De komolynak mondható tölcséres JBL-en és Altecen már igencsak... Fura, de ez van. Persze mindenben lehet keresni a hibát (jó hifista meg is teszi), de ez azért egy filléres kábeltől igencsak nagy dobás...
JBL-ekhez ruhaszárító kötél is jókupecke írta: ↑2020.01.20., hétf. 11:13Most ippen én is visszatértem a tigrincs Beldenhez (diszkós L 40-re kötve), követem a divatot, meg Janitjól megvágta a buxám 5e forinttal (nem János, a kábel)
Ami érdekes, másik barátom talált amcsi fórumon Monoprice 2747 budget kábelt ilyen vintage JBL-ekhez, eddig az volt bekötve, tetszett, de Hodyka "drótja" is itt figyel a kosárban, azzal is tetszik amit hallok. Még ilyet!![]()
Ez jó,és tényleg az az érzése az embernek hogy sokan a drótozásban az éppen aktuális "divatot" követik függetlenül attól,hogy ahhoz a rendszerük éppen mit is reagál.Mindig van valami új trendi drót,aztán meg jön az újabb.Ez jól mutatja azt,hogy itt is úgy mint máshol lényegében csak a fogyasztói társadalom mozgósítása a cél,tehát az hogy ne ülj a fenekeden elégedetten te hifis,mert itt az újabb és újabb drót,ami ugyan semmivel sem jobb neked mint amid van,de nekünk ez qrva jó.Irvine írta: ↑2020.01.19., vas. 16:16Kellett egy pár év de eljött a Belden féle "divat"
Ami jó az jó.
fapaci írta: ↑2010.11.15., hétf. 17:53Az audioban – határozottan(!) – megfigyelhető két típus. Van aki a kábelezést hangszín kontrollként kezeli, és van aki nem. És ez így van, pénztől is függ. Mindaddig amíg erős dilemma az elkölthető pénzmennyiség a kívánt továbblépésre, addig az emberek jelentős része – érthetően(!) – az olcsóbbik, kvázi egyszerűbb utat választja. És néha igen eredményesen. Én valahogy a kettő között képzelem el az ideálisat, bár az idealizmusnak nincs helye az audioban. Igaz, már ritkán csereberélek, viszont nem hiszek a pár száz, pár ezer forintos újkeletű, értsd. primitíven konfekcionált dedikált bóvlik létjogosultságában. Azt viszont megjegyzem, hogy pl. az 1902(!) óta létező BELDEN cég kábeleinél az átlag rendszerek TÖBBSÉGÉHEZ NEM KELL(!) jobb kábel;
A példa erejével, számos frekventált stúdióról tudok a keleti parton akik a jóval drágább kábelek helyett Belden 89207 teflon pl. szimmetrikus kábelből installálják a rendszereiket.
Ez csak egy példa...
>
A kábeleknél néhányan már rájöttünk, hogy az ár nagyjából semmilyen összefüggésben nincs a minőséggel a márkák között. Márkán belül persze általában a minőségi sorrendet takarja, de X márka legdrágább kábele néha gyengébb, mint Y gyártó legolcsóbb kábele, ezért számomra egyáltalán nem egyértelmű, hogy a nagyon ismert 100e forintos madzag mindenben jobb a kevésbé ismert 2e forintosnál.
A Belden komoly gyártó, valóban elterjedt a professzionális világban és igaz lehet, hogy a legtöbb HiFi rendszerben is bőven megfelelnének, csak most éppen nem divat.
A beavatkozások is hallhatóak, azzal hogy "potizzák" még nem javul a felvétel minősége. Egyébként leho nem a beavatkozásokról ír hanem a következményekről amit a kábelek kitudnak hozni.asebestyen írta: ↑2020.01.20., hétf. 09:43Talán pici pontosítás: a felvétel "ki van potizva", tehát Te bármit csinálsz otthon, a kipotizott hangot tudod feltárni/átpotizni dróttal, eszközökkel. Már a nyers felvett hang sem egyezik meg az eredetivel, a felvételi lánc minden elemének a hibáit már tartalmazza. Az még a Te és az én, illetve a mi érdekünkben kissé vagy jobban, de meg van "potizva". Aztán a rendszered minden eleme meg a szobád is még "megpotizza".lehoako írta: ↑2020.01.20., hétf. 07:56Ha az a jó, akkor az kell.
Talán pici pontosítás: a kábel nem hangszín kontroll, hanem a kapott hang minden tulajdonságára hatással van. Tér, élethűség, ritmika, koherencia, stb. Olyan tulajdonságait tárja fel/fedi el a rendszer hangjának, amit nem tudsz eq-val kipotizni.
Talán pici pontosítás: a felvétel "ki van potizva", tehát Te bármit csinálsz otthon, a kipotizott hangot tudod feltárni/átpotizni dróttal, eszközökkel. Már a nyers felvett hang sem egyezik meg az eredetivel, a felvételi lánc minden elemének a hibáit már tartalmazza. Az még a Te és az én, illetve a mi érdekünkben kissé vagy jobban, de meg van "potizva". Aztán a rendszered minden eleme meg a szobád is még "megpotizza".lehoako írta: ↑2020.01.20., hétf. 07:56Ha az a jó, akkor az kell.
Talán pici pontosítás: a kábel nem hangszín kontroll, hanem a kapott hang minden tulajdonságára hatással van. Tér, élethűség, ritmika, koherencia, stb. Olyan tulajdonságait tárja fel/fedi el a rendszer hangjának, amit nem tudsz eq-val kipotizni.
Azért egy jó tölcséres motyón hallgass megy egyszer egy 9497-et, lesz szemkerekedés.lehoako írta: ↑2020.01.20., hétf. 07:56Ha az a jó, akkor az kell.
Talán pici pontosítás: a kábel nem hangszín kontroll, hanem a kapott hang minden tulajdonságára hatással van. Tér, élethűség, ritmika, koherencia, stb. Olyan tulajdonságait tárja fel/fedi el a rendszer hangjának, amit nem tudsz eq-val kipotizni.
Ha az a jó, akkor az kell.
fapaci írta: ↑2010.11.15., hétf. 17:53Az audioban – határozottan(!) – megfigyelhető két típus. Van aki a kábelezést hangszín kontrollként kezeli, és van aki nem. És ez így van, pénztől is függ. Mindaddig amíg erős dilemma az elkölthető pénzmennyiség a kívánt továbblépésre, addig az emberek jelentős része – érthetően(!) – az olcsóbbik, kvázi egyszerűbb utat választja. És néha igen eredményesen. Én valahogy a kettő között képzelem el az ideálisat, bár az idealizmusnak nincs helye az audioban. Igaz, már ritkán csereberélek, viszont nem hiszek a pár száz, pár ezer forintos újkeletű, értsd. primitíven konfekcionált dedikált bóvlik létjogosultságában. Azt viszont megjegyzem, hogy pl. az 1902(!) óta létező BELDEN cég kábeleinél az átlag rendszerek TÖBBSÉGÉHEZ NEM KELL(!) jobb kábel;
A példa erejével, számos frekventált stúdióról tudok a keleti parton akik a jóval drágább kábelek helyett Belden 89207 teflon pl. szimmetrikus kábelből installálják a rendszereiket.
Ez csak egy példa...
>
A kábeleknél néhányan már rájöttünk, hogy az ár nagyjából semmilyen összefüggésben nincs a minőséggel a márkák között. Márkán belül persze általában a minőségi sorrendet takarja, de X márka legdrágább kábele néha gyengébb, mint Y gyártó legolcsóbb kábele, ezért számomra egyáltalán nem egyértelmű, hogy a nagyon ismert 100e forintos madzag mindenben jobb a kevésbé ismert 2e forintosnál.
A Belden komoly gyártó, valóban elterjedt a professzionális világban és igaz lehet, hogy a legtöbb HiFi rendszerben is bőven megfelelnének, csak most éppen nem divat.
A Cobra aszzem réz, a Nordi ezüstözött réz. Emiatt (de nyilván más is van a képletben) a hangja is más. Általánosságban én azt tapasztaltam, hogy az ezüstözött réz gyorsabb, pengésebb, kevesebb benne a test, a lélek, persze ez csak saját rendszerben leszűrt tapasztalat. Sokat próbáltam Habiát modolni pl, a rendszeremben az egyik ilyen, homokcsillapítással megközelítette nagyon a Red Dawn-t IC-ben. Minden kábel máshogy szól, nehéz megmondani, hogy kábel nélkül hogyan szólna a rendszer.Aszpirin írta: ↑2020.01.16., csüt. 11:45Egyelőre próbára van nálam a Cobra. Aki elküldte nekem (egy fórumtárs), annyit kért, hogy ne olvassak utána, mielőtt meg nem hallgatom. Ezt a tanácsot megfogadtam. Amikor először megláttam, és közelebbről megnéztem (átlátszó a külső borítása, tökéletesen megfigyelhető a kábelszerkezet), akkor csak annyit kérdeztem magamban, hogy ez most tényleg az, amire gondolok, vagy a szemem csal? Mert ha az, akkor ennek a kábelnek a felépítéséből adódóan jókora fajlagos kapacitása kell legyen.
Aztán kipróbáltam. Elsőre nem igazán tetszett, de pár napja hallgatom esténként, és azóta hihetetlen, de nagyon sokat változott a hangja. Ezt is elmagyarázhatná valaki nekem, hogy mi történik ilyenkor egy kábellel fizikailag, mert a "bejáratásról" én is hallottam, de ilyen mértékben még soha nem tapasztaltam, ráadásul ez egy nem kicsit öreg kábel, már volt járatva bőven.Fura.
Végső véleményt nem tudok róla még alkotni, hadd érjen kicsit még a barátkozásunk, mindenesetre jó irányba fejlődik a szintergiája a rendszeremmelVannak zenék, amelyek kifejezetten elképesztően jól szólnak vele. De nem mindennel vagyok teljesen elégedett egyelőre.
Később, amikor utánanéztem, láttam, hogy tényleg az, amire gondoltam, és tényleg annyira nagy fajlagos kapacitású ez a kábel, hogy külföldi fórumokon "amp killer"-nek becézik - és nem véletlenül, mert bizonyos - tranyós - végfokokat haza tud vágni - állítólag. Na innentől kezdve egyértelmű, hogy nem mindegy, milyen elektronikára rakod rá ezt a kábelt, és a "hangját" is alighanem nagyon fogja befolyásolni a rendszer, amiben benne van (és vice-versa). Az én csöves erősítőm - úgy tűnik - kezdi megszeretni a Polk Cobrát, szóval egészen meglepően kellemes... ráadásul azon kaptam magam, hogy kemény zenéket is szívesen hallgatok vele (muszáj volt meghallgatnom Satriani híre Surfing With The Alien-jének vadiúj DELUXE Editionjét, amit tegnapelőtt tettek fel a HRA-ra 24/96-ban), ez valami olyasmi, ami korábban ritkán jutott eszembe a rendszeremmel.
Szerintem "színezi" a hangot, de ezt nem mérés alapján mondom, tehát lehet téves is. Az, hogy ez a "szín", amit hozzáad (vagy elvesz, nézőpont kérdése) jobbá vagy kevésbé jóvá teszi a "hangot", az nagyon egyéni ízlés kérdése lehet.
De mint mondtam, végső verdiktet (még) nem írnék róla.
A Nordost Blue Heaven kipróbálásáig még nem jutottam el, úgyhogy azzal nem tudom hasonlítani, de ahogyan a Nordost-ok paramétereit nézegetem, eléggé másik véglet felé tendálnak, ami a kapacitást illeti. Ha ennek paraméternek (névleges fajlagos kapacitás) van hallható hatása a hangra is, akkor egy Blue Heaven minden bizonnyal másként jó hangú, mint egy Polk Cobra.
Nagyjából mindegy már, mert ha egyszer elcsezste valaki az idézeteket, akkor lehet több (vagy éppen kevesebb qoute tag mint /quote tag, és akkor összekutyulódik minden, amíg valaki utána nem teszi helyre. vidor2009 utolsó hozzászólását viszont már nem is lehet idézni, mert a harmadik beágyazási szinten van már, és ennél többet nem enged meg a fórummotor, ezért ha idézettel válaszolnál, az ő utolsó hozzászólása már eltűnik.
Egyelőre próbára van nálam a Cobra. Aki elküldte nekem (egy fórumtárs), annyit kért, hogy ne olvassak utána, mielőtt meg nem hallgatom. Ezt a tanácsot megfogadtam. Amikor először megláttam, és közelebbről megnéztem (átlátszó a külső borítása, tökéletesen megfigyelhető a kábelszerkezet), akkor csak annyit kérdeztem magamban, hogy ez most tényleg az, amire gondolok, vagy a szemem csal? Mert ha az, akkor ennek a kábelnek a felépítéséből adódóan jókora fajlagos kapacitása kell legyen.
Bocsánat.huszti-zsolt írta: ↑2020.01.16., csüt. 10:58Nem Vidor kérdezte, hanem én. De mindegy is.-KP- írta: ↑2020.01.16., csüt. 10:48Vidor, amikor rámész a hozzászólás küldésre, ott van a szövegmező felett a téma. Azt átírhatod akármire. Szerintem is felesleges, de ez van. Ettől még elég könnyen észrevehető... De a gond ott van, hogy egy átmozgatott hozzászólás viszi magával a téma megnevezést is. Ha pedig valaki idézi, szintén viszi tovább.