A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
...Mar most lathatsz 4497 es akar 4499 Verita chipkeszletre epulo dac-okat, halozati lejatszokat, es ha meghallgatod oket elsirod magad (nem a gyonyortol)...
Az, hogy egy DAC-ban AK4497/4499 vagy ES9028PRO/9038PRO vagy egyéb chipet (pl. FCPGA alapon épülő DAC) alkalmaznak, semmit sem mond arról, milyen lesz a DAC vagy hálózati lejátszó karakterisztikája és a hangtulajdonsága. Ugyan arra a chipre lehet kiváló ill. pocsék hangminőségű DAC-ot építeni.
Megjegyzem, a kínaiak is tudnak már igazán figyelemre méltó és jó hangú DAC-kat vagy hálózati lejátszókat (pl. Matrix) építeni, a neves gyártóknak igen is van mitől félniük.
Teac NT503-ast szeretnék egy jobb, esetleg drágább készülékre cserélni. Javaslatokat várok. Amivel szemezek Lindemann Musicbook Source…. Elég új típus. Ezzel akár leválthatnám a 25 éves (bár hibátlan Arcam Alpha Plust) amit nagyon szeretek a hangja miatt!
Amúgy értem amit írsz, nekem is van pár gyártó/termék feketelistán a megnyilvánulásai miatt (azért nem sok). Ja, meg a kélledesspotlámpástandby-os gyártmányok....
Mérésekre viszont sok hangsúlyt nem fektetek, bár szakmám szerint villamosmérnök vagyok. Csak a fülemnek már időközben jobban hiszek és ért már nem egy meglepetés :)
Nekem a LaScala van (a létrahálós mk2). Azt is szídják, hogy egy bármi jobb nála mérésre. Nekem meg tetszik. Úgy általában azért érdemes egy audió terméket a hangja alapján megítélni...
Nem hallottam, en nem is igazan erdekel kulonosebben. Ha egyszer veletlenul szembejon egy, azt majd meghallgatom. Tudom hogy itt sokan fujnak barmire ami az ASR-en tortenik, nekem viszont a TotalDAC tervezo ottani megnyilvanulasa abszolult unszimpatikus volt minden szempontbol. Ha valamiert letras DAC-ot szeretnek itthonra akkor sokkal inkabb fogok egy Holo Spring-et tesztelni vagy egy nagyobb Aqua-t (La Voce MK2 mar volt).
Mielott meg azzal jonnel hogy a nelkul alkotok velemenyt hogy a gyakorlatban hallottam volna, ez igy van. Nagyon draga DAC+nagyon rossz meresi eredmenyek = nem erdekel hogy valojaban hogyan is szolhat.
Nekem a La Voce-nel volt lehetosegem donteni hogy upgrade MKIII-ra vagy eladom es kiprobalok valami mast. Vegul utobbi mellett dontottem, pedig nagyon erdekelt volna az MKIII akkoriban.
Altalaban egyet is ertek veled. A TotalDAC eseteben a rossz meresi eredmenyek plusz a tervezo stilusa egyuttesen volt az ami kiabranditoan hatott. Letras DAC-oknak nem szokott kiemelkedo meresi eredmenye lenni, de lehet azt is jol meg kevesbe jol csinalni (a Holo Spring pont egy pozitiv pelda). A gyartotol viszont elvarnek egyfajta szintet amit kepvisel akkor is ha tortenetesen negativ kritika eri a termekeit. Mas gyartok is megfordultak ASR-en es volt aki teljesen korrektul kommunikalt es magyarazta meg hogy mi miert lett olyan amilyen.
Nekem a LaScala van (a létrahálós mk2). Azt is szídják, hogy egy bármi jobb nála mérésre. Nekem meg tetszik. Úgy általában azért érdemes egy audió terméket a hangja alapján megítélni...
Nem tisztem vedeni a kinai gyartokat, es tudjuk hogy ott is eleg nagy a szoras, de egy Auralic, Holo, Matrix vagy Gustard mar regota nem a tucat kinait jelenti. Aki Topping-ot meg Audio-GD-t vesz az meg joreszt az ara miatt teszi. Nem hiszem hogy azt is varna el tole hogy ugy szoljon mint egy 10x annyiba kerulo, ambar ugyan olyan DAC chipet hasznalo termek.
Aztan meg ott a masik oldal, TotalDAC es tarsai. Erosen tularazott es tulhypeolt termekek. Igen egyszeru lenne ez a vilag ha a dragabb minden esetben automatikusan jobbat is jelentene.
Nem hallottam, en nem is igazan erdekel kulonosebben. Ha egyszer veletlenul szembejon egy, azt majd meghallgatom. Tudom hogy itt sokan fujnak barmire ami az ASR-en tortenik, nekem viszont a TotalDAC tervezo ottani megnyilvanulasa abszolult unszimpatikus volt minden szempontbol. Ha valamiert letras DAC-ot szeretnek itthonra akkor sokkal inkabb fogok egy Holo Spring-et tesztelni vagy egy nagyobb Aqua-t (La Voce MK2 mar volt).
Mielott meg azzal jonnel hogy a nelkul alkotok velemenyt hogy a gyakorlatban hallottam volna, ez igy van. Nagyon draga DAC+nagyon rossz meresi eredmenyek = nem erdekel hogy valojaban hogyan is szolhat.
Nézd, eddig arról beszélgettünk, hogy mi az oka annak, hogy high-endnek nevezett gyártók nem tesznek a DAC-jaikra az USB/SPDIF port mellé ethernetet például. A raspberryt arra hoztam példaként, hogy ha egy bruttó 14 ezer forintos eszközre ráfér a HDMI, a 4 USB, az ethernet, wifi, quad core proci, 1GB ram, akkor szerintem nem a magas gyártási költségek miatt maradnak le ezek a featureök a többezer dolláros "high end" dacokról.
Ha meghallgatsz egy nevenincs kinai gyarto altal keszitett “mindent bele” keszuleket es egy ugyanazon architekturara epulo neves audio gyarto altal keszitettet, akkor megtudod mi a kulonbseg.
Mar most lathatsz 4497 es akar 4499 Verita chipkeszletre epulo dac-okat, halozati lejatszokat, es ha meghallgatod oket elsirod magad (nem a gyonyortol). Ugyanaz a csucstechnologia, meg RJ45, meg csillagszoro stb. Aztan egy dolog hianyzik: a jo hang. Nagyon nem mindegy mi a korites. Ertem, szerinted egy 100 dollaros optikai adatatvitel, es valami tokmindegy hogy felprogramozott dac chip az 1-eseket es nullakat ugyanugy tolja, es a keszuleknek kutya kotelessege ugyanugy szolni, a valosagban meg megsem ez van. Ez ellen lehet tuntetni, marpedig a fenykep ugyanugy jelenik meg az emailen elkuldve az USA-ban meg itt is, a ket dac megsem fog ugyanugy szolni. De rendelj be egy Topping vagy Gustard 4497-es mindent tudo dac-ot, melle egy valamelyik nevesebbnek mondott/hitt gyarto dac-jat, es hallgasd meg oket.
Nem tisztem vedeni a kinai gyartokat, es tudjuk hogy ott is eleg nagy a szoras, de egy Auralic, Holo, Matrix vagy Gustard mar regota nem a tucat kinait jelenti. Aki Topping-ot meg Audio-GD-t vesz az meg joreszt az ara miatt teszi. Nem hiszem hogy azt is varna el tole hogy ugy szoljon mint egy 10x annyiba kerulo, ambar ugyan olyan DAC chipet hasznalo termek.
Aztan meg ott a masik oldal, TotalDAC es tarsai. Erosen tularazott es tulhypeolt termekek. Igen egyszeru lenne ez a vilag ha a dragabb minden esetben automatikusan jobbat is jelentene.
Akkor maradjunk annyiban hogy nem minden gyarto erdeke hogy a leheto legjobb technologiat a leheto legjobb aron hozza piacra, ugye? Az embereknek szamtalan forras all rendelkezesukre hogy manapsag tajekozodjanak termekekrol, technologiakrol. Azt hogy ezt megteszik vagy sem, illetve hogy milyen konkluziokat vonnak le onmaguk szamara, az mar legyen az o problemajuk.
Maradjunk akkor ennyiben :) De ez a fórum is egy olyan információforrás ahonnan tájékozódnak az emberek. Főleg hifis témában, az emberek nagy része pártatlanabbnak és hitelesebbnek gondolja mint mondjuk egy avonlinet.
Because great sound fills the room, shakes the house, breaks the heart, stirs the soul, and always always will
Ha meghallgatsz egy nevenincs kinai gyarto altal keszitett “mindent bele” keszuleket es egy ugyanazon architekturara epulo neves audio gyarto altal keszitettet, akkor megtudod mi a kulonbseg.
Mar most lathatsz 4497 es akar 4499 Verita chipkeszletre epulo dac-okat, halozati lejatszokat, es ha meghallgatod oket elsirod magad (nem a gyonyortol). Ugyanaz a csucstechnologia, meg RJ45, meg csillagszoro stb. Aztan egy dolog hianyzik: a jo hang. Nagyon nem mindegy mi a korites. Ertem, szerinted egy 100 dollaros optikai adatatvitel, es valami tokmindegy hogy felprogramozott dac chip az 1-eseket es nullakat ugyanugy tolja, es a keszuleknek kutya kotelessege ugyanugy szolni, a valosagban meg megsem ez van. Ez ellen lehet tuntetni, marpedig a fenykep ugyanugy jelenik meg az emailen elkuldve az USA-ban meg itt is, a ket dac megsem fog ugyanugy szolni. De rendelj be egy Topping vagy Gustard 4497-es mindent tudo dac-ot, melle egy valamelyik nevesebbnek mondott/hitt gyarto dac-jat, es hallgasd meg oket.
Lehet, hogy lemaradtál a beszélgetés kezdetéről. Te már arról írsz, hogy milyen módon implementálnak DAC chipet egy hangkártyába. Hát ebben igazad van, akármilyen jó DAC chipet vehetsz, az önmagában nem fog jól szólni. Csakhogy itt ez szóba sem került.
Because great sound fills the room, shakes the house, breaks the heart, stirs the soul, and always always will
1. Egy ethernet port onmagaban nem fogod neked semmit sem csinalni. Kell hozza a szoftveres oldal is, milyen szabvanyokat tamogasson stb. Ez gyakran megint csak penz, de ezt mar egyszer leirtam.
2. Meglepodnel hogy min kepesek gyartok "sporolni" adott esetben hogy minimalizaljak a koltsegeket.
3. A Lumin X1 pelda amit szinten nem ertettel arra vonatkozott, hogy a keszulek arahoz kepest (14k USD) a benne felhasznalt optikai megoldas eltorpul (talan 100 USD korul lehet, de erre nem lesz pontos adatom) a gyarto megsem fogja sokaig alkalmazni azt az alsobb kategorias keszulekeiben, es nem az ar miatt.
Akik halozati lejatszot tudnak epiteni egy 14 ezres Raspberry-bol azok meg is teszik, de nem ez az atlag tovabbra sem.
Szerintem lassan engedjuk el a temat, mert ahhoz tulsagosan is idealistanak tunsz hogy ezen meg hetekig ragodjunk
1. Nyilván, és? Ha egy újan bruttó 80 ezer forintos yamaha erősítőbe sikerült implementálni az ethernet portot és használni tudja a TCP/IP-t, akkor milyen költségekről beszélsz, ami nem fér bele egy milliós árkategóriájú DAC-ba?
2. Tisztában vagyok vele. Ez főleg igaz például az előző pontban említett belépő szintű termékekre, amiket a létező legolcsóbban próbálnak meg kihozni. Én is tudok osztani szorozni, 10 dollár spórolás 100.000 eladott terméknél 1 millió dollár.
3. Minden gyártó azon spórol amin akar. A felhasználónak meg nem kötelező megvásárolnia olyan túlárazott termékeket (itt most nem a Luminra gondolok, nem ismerem) ami láthatóan korszerűtlen technológiákat alkalmaz.
Because great sound fills the room, shakes the house, breaks the heart, stirs the soul, and always always will
Eddig a gyártási költségekről es árról volt szó. miért keverjuk ide azt hogy ki tudja hasznalni az adott eszközt?
Azert mert nem mi vagyunk az atlagos vasarloja ezen gyartoknak.
Nézd, eddig arról beszélgettünk, hogy mi az oka annak, hogy high-endnek nevezett gyártók nem tesznek a DAC-jaikra az USB/SPDIF port mellé ethernetet például. A raspberryt arra hoztam példaként, hogy ha egy bruttó 14 ezer forintos eszközre ráfér a HDMI, a 4 USB, az ethernet, wifi, quad core proci, 1GB ram, akkor szerintem nem a magas gyártási költségek miatt maradnak le ezek a featureök a többezer dolláros "high end" dacokról.
Because great sound fills the room, shakes the house, breaks the heart, stirs the soul, and always always will
Sokan olvassak ez teny, de en nem akarom senki helyett sem eldonteni hogy bizonyos forum oskovuletek hangrol alkotott debil eljepzeleseit vagy a "tudomanyos" oldalt tartja hitelesebbnek, esetleg mindkettot.
Én arra szeretem bíztatni az embereket, hogy ha hinni akarnak valamiben, akkor a tudományban higgyenek.
Igen, van rajta mindketto, es hanyan tudjak sajat magunk telepiteni, konfiguralni? A legtobb ember minimum valami Bluesound szeru megoldasra vagyik. Telefonrol vagy tabletrol akarja hasznalni a Tidal elofizeteset kenyelmesen, tokoles nelkul, ez pedig penzbe kerul.
Eddig a gyártási költségekről es árról volt szó. miért keverjuk ide azt hogy ki tudja hasznalni az adott eszközt?
Because great sound fills the room, shakes the house, breaks the heart, stirs the soul, and always always will
Én arra szeretem bíztatni az embereket, hogy ha hinni akarnak valamiben, akkor a tudományban higgyenek.
Szerintem meg a hit vezeti tévútra az embereket, bármiben is hisznek.
Aki vakon hisz a "tudományban" azt is.
Minden "tudományos" elmélet csak rendkívül leegyszerűsített modellje a valóságnak. Számos olyan tényezőt nem vesz figyelembe, ami létezik.
Minél többet ismersz meg a valóságból, annál kevesebbet fogsz tudni róla, annál több kérdés merül föl benned.
Sokan olvassak ez teny, de en nem akarom senki helyett sem eldonteni hogy bizonyos forum oskovuletek hangrol alkotott debil eljepzeleseit vagy a "tudomanyos" oldalt tartja hitelesebbnek, esetleg mindkettot.
Én arra szeretem bíztatni az embereket, hogy ha hinni akarnak valamiben, akkor a tudományban higgyenek.
Because great sound fills the room, shakes the house, breaks the heart, stirs the soul, and always always will
"Mi az oka annak, hogy mindezek ellenére SPDIF-et vagy USB-t használnak több millió forintos high-endnek nevezett DAC-okon? Mi a technikai előnye ennek ahelyett, hogy mondjuk Dantet használnának mint a Focusrite?"
Nagyreszt erre irtam a fentieket es az az elotti valaszomat.
De ha jól értem, akkor ennek az volna az oka szerinted, hogy nincs megfelelő szoftveres know-how adott gyártók birtokában. A Dantet és a Focusriteot csak példaként írtam, mivel ők gyártanak olyen stúdió dacokat amiknek az ára a milliós kategóriában van, hasonlóan bizonyos manufaktúrák konvertereihez amik szintén ennyi kóstálnak csak éppen itt lesajnált 20-30 éves technológiát használnak (SPDIF)
"Egyebkent senkinek sem kotelezo draga SPDIF kabelt vennie, de lehet hogy van egy jol megepitett, szeretheto hangu DAC-ja az elmult evtizedbol amin nincs halozat es talan meg USB sem. "
Persze, döntse el. De azt ne feledd, hogy ezt a fórumon sokan olvassák olyanok is, akik ez alapján leszűrnek következtetéseket. És nem árt ha tisztában vannak azzal, hogy valaki szentimentális okokból vásárol magának egy darab digit drótot egy havi minimálbérért (demagógia ON :) ), vagy van mögötte némi műszaki megfontolás is.
Because great sound fills the room, shakes the house, breaks the heart, stirs the soul, and always always will
/OFF
Meg egy utolso valasz erre, aztan ha folytatni akarjuk akkor vigyuk at a halozatos topikba.
Ugy gondolom hogy az audio gyartok jelentos resze elso sorban hardware gyarto. Ezt csinaltak az elmult evtizedekben, ehhez ertenek jol. Amikor fokuszba kerult a szamitogepes lejatszas mint a CD-s alternativaja, akkor elkezdtek beepiteni az USB chipeket a keszulekeikbe. Jol meg lehetett it is figyelni a fejlodest, hogyan nem volt evekig galvanikus levalasztas vagy aszinkron mod, majd manapsag mar mindketto "alap". Mivel a legtobb gyartonak nem volt miert kulon software reszleget fenntartani (max minimalis firmware programozas) ezert ok mar mukodo megoldasokat valasztottak a piacrol. A halozati lejatszasnal is nagyjabol ezek a lehetosegek, hasznalsz mar valami meglevot pl UPnP, OpenHome, DLNA, Dante vagy a rogosebb es hosszabb utat valasztva megprobalsz kifejleszteni egy sajat megoldast ami a TCP/IP-re epul es nem szukseges uj hardware-t is fejleszteni miatta. Mindket esetben van koltseg, a Dante-t sem kapod meg ingyen es tippre a Roon Ready plecsnit sem, szoval itt megint felmerul a kerdes hogy mennyit hajlandoak erre konkretan aldozni.
A Lumin pelda nem arra volt hogy ok az egyeduliek akik jol csinaljak, hanem arra hogy a Lumin is hulye lenne a termekpalettaja minden elemebe optikai halozatot tenni, egyszeruen nem erdekuk konkurenciat csinalni a sajat flagship-juknek. De lehetne erre pelda szamtalan mas gyarto felso es kozep/also kategorias termeke (felteve hogy mindket szegmensben erdekelt) is. Senki sem a nepjoletert es az olcson elerheto audionirvanaert fejleszt.
Akkor áthozom a hálózatos topikba, mert ez már tényleg off a kábelesnél. Habár az eredeti témától elkanyarodtunk, én itt most tényleg nem értem amit írsz, vagy hogy mire válasz az amit írsz. Ezért nehéz ez a fórumon keresztül való írásban kommunikálás mert elmennek egymás mellett a gondolataink. A kérdésem az, hogy ha azt feltételezzük, hogy az SPDIF kapcsolat nem elég jó audio átvitelre, akkor miért veszünk SPDIF csatolós eszközöket? A komolyabb gyártók közül kivétel nélkül mindenkinek van olyan eszköze ami hálózatról játszik le zenét. Hopp egyből nincs hova SPDIF kábelt dugdosni és keseregni rajta, hogy nem jó a kábel. A kis manufaktúráknál nincs meg hozzá a know-how hogy az elektronikai részleg mellett szoftverfejlesztőket is alkalmazzanak? Ezt én értem, megértem, de nem indok arra, hogy bárkinek aki aggódik az SPDIF csatlakozás milyenségén, ilyen eszközt érdemes vásárolnia. És a kábeles topikban való SPDIF meg AES/EBU protokollon való szörnyülködés, és minél tökéletesebb digit kábel vásárlása helyett miért nem veszünk modern eszközöket ahol nincs ilyen gond?
Because great sound fills the room, shakes the house, breaks the heart, stirs the soul, and always always will
Köszönöm a sok ajánlást! Hála ezeknek, még tanácstalanabb vagyok :-D Sok dolognak utána kell néznem, mert pl nem tudom mi is pontosan a Roon meg hasonlók...Bár már nagyon régóta használok dacot (2003 körül vettem az elsőt) és az elsők közt vettem a HiVoxos Szabó Zolitól a spdif/usb konverét, kb meg is álltam ott, és nem nagyon követtem a technika fejlődését ezen a téren...mondhatni a lemaradásom igen jelentős-de igyekszem képbe kerülni! :-)
EA057 alapú Audiosphere EL34 PP monoblokkok by Kalmi, Yamaha CD-X 1060 CD + Audiolab M Dac+ , Triangle Antal ES. Power-R RCA, digit IC és hangfalkábel.
Teac NT503-ast szeretnék egy jobb, esetleg drágább készülékre cserélni. Javaslatokat várok. Amivel szemezek Lindemann Musicbook Source…. Elég új típus. Ezzel akár leválthatnám a 25 éves (bár hibátlan Arcam Alpha Plust) amit nagyon szeretek a hangja miatt!
Ha lejátszó oldalon fejlesztenél, akkor vegyél egy Auralic Aries-t, ennyiből majdnem kijön használtan. Most is van az apróban.
Később, a DAC-ot hozzá fejlesztheted, nem a lejátszó lesz a gyenge láncszem...Nekem ezek a Limetree cuccok iszonyatosan túlárazottnak tűnnek, persze attól még szólhat jól...
Ugye nem azert raktad be mert ez is kijon 200-bol?
Nagyon amatőr dolog a használtan elérhető, esetleg zsákba macska BMW7-est jól vezetett szervízkönyvvel venni 400e-ért, mert nagyon megéri .. vagy NEM
Vagyis nagyon amatőr szint használt árakat összevetni új lista árakkal.
Ha lejátszó oldalon fejlesztenél, akkor vegyél egy Auralic Aries-t, ennyiből majdnem kijön használtan. Most is van az apróban.
Később, a DAC-ot hozzá fejlesztheted, nem a lejátszó lesz a gyenge láncszem...Nekem ezek a Limetree cuccok iszonyatosan túlárazottnak tűnnek, persze attól még szólhat jól...
Ha lejátszó oldalon fejlesztenél, akkor vegyél egy Auralic Aries-t, ennyiből majdnem kijön használtan. Most is van az apróban.
Később, a DAC-ot hozzá fejlesztheted, nem a lejátszó lesz a gyenge láncszem...Nekem ezek a Limetree cuccok iszonyatosan túlárazottnak tűnnek, persze attól még szólhat jól...
Sziasztok! Megérett az idő, hogy továbbfejlesszem a fájl alapú/streamelt zeneanyagaim lejátszását. Próbáltam visszaolvasni a topikban, de kicsit elveszve érzem magam a rengeteg-számomra új-kifejezést, három betűs rövidítést olvasva :-D Kicsit tanácstalan vagyok, hogy melyik irányba lépjek
A Bluesound Node 2i valószínű továbblépés a digit koax kimenetet használva.
A másik egy kicsit drágább a keretnél, de szerintem komolyabb, a Lindemann Limetree Bridge. Ez egy hálózati lejátszó, nincs benne beépített DAC. Később lineáris táppal továbbfejlesztheted.
Mindkettő vezérelhető a fotelból telefonnal vagy tablettel.
A meghallgatás mindkét esetben javasolt.
Ugyanezt a kérdést én is feltettem két hete, nekem is csak a Node 2i jött lehetőségként, igaz nekem 150e a keret.
Ha lejátszó oldalon fejlesztenél, akkor vegyél egy Auralic Aries-t, ennyiből majdnem kijön használtan. Most is van az apróban.
Később, a DAC-ot hozzá fejlesztheted, nem a lejátszó lesz a gyenge láncszem...Nekem ezek a Limetree cuccok iszonyatosan túlárazottnak tűnnek, persze attól még szólhat jól...
Koszi, de dacra nincs szuksegem. A tobblet szolgaltatast felaldoznam a jobb hangert :)
EA057 alapú Audiosphere EL34 PP monoblokkok by Kalmi, Yamaha CD-X 1060 CD + Audiolab M Dac+ , Triangle Antal ES. Power-R RCA, digit IC és hangfalkábel.