Nagyából így van ahogy leírtad, azért sokat számít az anyag tisztasága is, pl. az audioqest-nél külön hengerelik a fém felületét.lehoako írta: ↑2019.11.13., szer. 08:32Köszönöm, hogy egy hozzáértő és sok és sok jó kábelt hallott szakértő ezt így leírta.LIMAR írta: ↑2019.11.12., kedd 19:51Nem vagyok anyagtechnológiai, metallurgiai szakember, de a vezető anyagok szerkezete korántsem homogén. Telis teli vannak belső átmenetekkel, kristály szerkezeti hibákkal, szennyeződésekkel. Az a szerencsétlen elektromos jel ezeken keresztül vergődik a kábel egyik végétől a másikig. Sohasem ugyanazt az utat járja be. Véletlenszerűen ütközik az anyagszerkezeti hibákba, átmenetekbe. Így véletlenszerűen is torzul az átvitel. Véletlenszerűen jelennek meg olyan komponensek, amik az eredeti jelben nem voltak.
Itt jön be a gyártás során ért stressz, ami szintén torzítja a kábel kristályszerkezetét. Ennek a feszültségnek, kényszerített kristályszerkezet deformációnak el kell rendeződnie, vissza kell állnia a nyugalmi állapotba. Ezért is jók az öreg kábelek, amiknek a szerkezete már visszarendeződött, stabil. Vagy ezért is találtak ki mesterséges öregbítési eljárásokat (Kondo). A kábel bejáratás is zömmel a kristályszerkezet visszarendezését segíti elő.
A kábel gyártás során vannak költséges eljárások, amik során a kristályszerkezet nem torzul jelentősen, nem éri akkora stressz a kábelt. Ezek nem a hagyományosan húzott vezetők, hanem az öntött vezető szálak. Borzasztó költséges, de nagyon jó technológia a stresszmentes vezetők előállítására.![]()
Eszerint a kábel, minőségétől függően hangi torzításokat visz a rendszerbe, a tápkábeltől a hangfalkábelen keresztül az interkonnekten és digitális interkonnekten túl az USB-kábelig mindenhol. Mivel a jelút/tápút nagyrésze maga a kábel a rendszerben, logikus, hogy már a kiindulóponttól kezdve minél kevesebb hangi torzulás menjen végig a rendszeren.
Ha nem tévedek, a kábelek lehűtése (cryo kezelése) is ezt a célt szolgálja, konyhanyelven fogalmazva "lenyugtatja" a fémrácsot.
Jól gondolom, hogy a tápkábel maga/tápkábelek maguk a rendszer (ebből a szempontból torzításmentes) hangjának kiindulópontja(i), hiszen az itt a pl az előfokba, végfokba és a forráskészülékekbe jutó torzítások is fel fognak erősödni? Bocsáss meg, hogy ennyire szájbarágósan kérdezem, de posztod összehasonlíthatatlanul informatívabb, mint a jelenség ellen ágálók "érvei", én pedig a fórumozók nagy többségéhez hasonlóan max. tapasztalatból származó élménnyel rendelkezem.
Előre is köszönöm.![]()
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
- mgus
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1525
- Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
- Értékelés: 377
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
Re: Általában a hifiről
Realfidelity fórumtársunk szerintem igen jó stílusú blogjából egy poszt, érdemes elolvasni, az itt már elhangzott alkotóról, Kondoról szól.
(A megemlített árak a poszt megjelenésének idejében, 2013-ban voltak helytállóak. )
https://audiolife.blog.hu/2013/09/19/mr ... ndo_sztori
Részlet:
"Előtte korábban senki nem figyelt fel arra, hogy adott esetben egy ellenállásnak vagy egy kondenzátornak lehet saját hangja. Kondo fedezte fel, hogy a hangképben jelen lévő torzítások sok esetben egy-egy elektronikai szempontból elhanyagolható alkatrész cseréje után megszűnnek. Saját elképzelése szerint az általa megépített készülékek a zene hangját, míg a többiek az elektromosság hangját képviselik. A második nagyon fontos dolog az ezüst felhasználásának jelentősége. Kondo volt az első, aki először használt teljesen ezüstből készült kábelt, majd ezüst szálból tekercselt kimenőtrafót. Készülékei között teljesen szabadon használta a csöveket és azok típusát, ezzel is bizonyítva, hogy hasonló hangot lehet kihozni egy 300B-ből és egy 2A3-ból."
(A megemlített árak a poszt megjelenésének idejében, 2013-ban voltak helytállóak. )
https://audiolife.blog.hu/2013/09/19/mr ... ndo_sztori
Részlet:
"Előtte korábban senki nem figyelt fel arra, hogy adott esetben egy ellenállásnak vagy egy kondenzátornak lehet saját hangja. Kondo fedezte fel, hogy a hangképben jelen lévő torzítások sok esetben egy-egy elektronikai szempontból elhanyagolható alkatrész cseréje után megszűnnek. Saját elképzelése szerint az általa megépített készülékek a zene hangját, míg a többiek az elektromosság hangját képviselik. A második nagyon fontos dolog az ezüst felhasználásának jelentősége. Kondo volt az első, aki először használt teljesen ezüstből készült kábelt, majd ezüst szálból tekercselt kimenőtrafót. Készülékei között teljesen szabadon használta a csöveket és azok típusát, ezzel is bizonyítva, hogy hasonló hangot lehet kihozni egy 300B-ből és egy 2A3-ból."
Re: Általában a hifiről
Köszönöm, hogy egy hozzáértő és sok és sok jó kábelt hallott szakértő ezt így leírta.LIMAR írta: ↑2019.11.12., kedd 19:51Nem vagyok anyagtechnológiai, metallurgiai szakember, de a vezető anyagok szerkezete korántsem homogén. Telis teli vannak belső átmenetekkel, kristály szerkezeti hibákkal, szennyeződésekkel. Az a szerencsétlen elektromos jel ezeken keresztül vergődik a kábel egyik végétől a másikig. Sohasem ugyanazt az utat járja be. Véletlenszerűen ütközik az anyagszerkezeti hibákba, átmenetekbe. Így véletlenszerűen is torzul az átvitel. Véletlenszerűen jelennek meg olyan komponensek, amik az eredeti jelben nem voltak.
Itt jön be a gyártás során ért stressz, ami szintén torzítja a kábel kristályszerkezetét. Ennek a feszültségnek, kényszerített kristályszerkezet deformációnak el kell rendeződnie, vissza kell állnia a nyugalmi állapotba. Ezért is jók az öreg kábelek, amiknek a szerkezete már visszarendeződött, stabil. Vagy ezért is találtak ki mesterséges öregbítési eljárásokat (Kondo). A kábel bejáratás is zömmel a kristályszerkezet visszarendezését segíti elő.
A kábel gyártás során vannak költséges eljárások, amik során a kristályszerkezet nem torzul jelentősen, nem éri akkora stressz a kábelt. Ezek nem a hagyományosan húzott vezetők, hanem az öntött vezető szálak. Borzasztó költséges, de nagyon jó technológia a stresszmentes vezetők előállítására.

Eszerint a kábel, minőségétől függően hangi torzításokat visz a rendszerbe, a tápkábeltől a hangfalkábelen keresztül az interkonnekten és digitális interkonnekten túl az USB-kábelig mindenhol. Mivel a jelút/tápút nagyrésze maga a kábel a rendszerben, logikus, hogy már a kiindulóponttól kezdve minél kevesebb hangi torzulás menjen végig a rendszeren.
Ha nem tévedek, a kábelek lehűtése (cryo kezelése) is ezt a célt szolgálja, konyhanyelven fogalmazva "lenyugtatja" a fémrácsot.
Jól gondolom, hogy a tápkábel maga/tápkábelek maguk a rendszer (ebből a szempontból torzításmentes) hangjának kiindulópontja(i), hiszen az itt a pl az előfokba, végfokba és a forráskészülékekbe jutó torzítások is fel fognak erősödni? Bocsáss meg, hogy ennyire szájbarágósan kérdezem, de posztod összehasonlíthatatlanul informatívabb, mint a jelenség ellen ágálók "érvei", én pedig a fórumozók nagy többségéhez hasonlóan max. tapasztalatból származó élménnyel rendelkezem.
Előre is köszönöm.

Re: Általában a hifiről
en sem vagyok benne szakember, de az öreg(b)ítés vagy lágyítás sok szerkezeti anyagnal letezö, alkalmazott eljaras. Anyagtol függöen alkalmazott hömerseklet es abban töltött idö modositja a (kristály)szerkezetet, celnak megfelelöen tényleg sokféle van.LIMAR írta: ↑2019.11.12., kedd 19:51Nem vagyok anyagtechnológiai, metallurgiai szakember, de a vezető anyagok szerkezete korántsem homogén. Telis teli vannak belső átmenetekkel, kristály szerkezeti hibákkal, szennyeződésekkel...
a gyártás során ért stressz, ami szintén torzítja a kábel kristályszerkezetét. Ennek a feszültségnek, kényszerített kristályszerkezet deformációnak el kell rendeződnie, vissza kell állnia a nyugalmi állapotba. Ezért is jók az öreg kábelek, amiknek a szerkezete már visszarendeződött, stabil. Vagy ezért is találtak ki mesterséges öregbítési eljárásokat (Kondo)...
(régen a kovácsok hagyták pihenni, kitették a cuccot, igy termeszetesen is bekövetkezett valamennyire)
könnyü elképzelni illetve akár találkozni is vele a jégképzödésnél: viszonyoktól függö méretü jég (vagy épp hó-) kristályok lesznek, ugyanígy van a fémekben is; "szerkezeti anyagok tecnologia"-jabol tanultam 30+ éve
ezek között egyszerütöl a bonyolultig sokféle van: 1 alkalommal mondjuk 180°C-ra hevites 1 orara vs. 8-10 alkalommal különbözö hömersekletre hevites (pesze a melegitesi es hütesi gradiens is fontos dT/dt) es ott akár napokig tartás; persze köztük lehütes ...na nyilvan az extrem megoldasnak extrem ára is van
mechanikai tulajdonsagok egyertelmüen merhetöen valtoznak szerkezeti anyagokban igy.
elektromos tulajdonsagok valtozasarol nincs tudasom/ismeretem/infom/velemenyem
Online
A misztikumhoz sokan még túl tenyeres-talpasok vagyunk, még nem lennénk képesek teljesíteni a beavatási szertartás próbáit, hogy csatlakozhassunk páholyodhoz.
Más.
Nem tudom, mennyire lett körbejárva a téma. A kábelek öregedésére gondolok, de ezúttal nem csak a vezetőre, ahol ez öröm, hanem a szigetelésre, forrasztásokra is. A kábel boom óta több évtized eltelt, már bőven lehetnek olyan példányok-akár egykori csúcs típusok is-amikkel elbánt az idő; oxidáció, kiszáradt szigetelés, stb. Tapasztalat?
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3925
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5014
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Általában a hifiről
Túl jó vagy hozzánk, meg sem érdemeljük.

A misztikumhoz sokan még túl tenyeres-talpasok vagyunk, még nem lennénk képesek teljesíteni a beavatási szertartás próbáit, hogy csatlakozhassunk páholyodhoz.
Más.
Nem tudom, mennyire lett körbejárva a téma. A kábelek öregedésére gondolok, de ezúttal nem csak a vezetőre, ahol ez öröm, hanem a szigetelésre, forrasztásokra is. A kábel boom óta több évtized eltelt, már bőven lehetnek olyan példányok-akár egykori csúcs típusok is-amikkel elbánt az idő; oxidáció, kiszáradt szigetelés, stb. Tapasztalat?
- mgus
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1525
- Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
- Értékelés: 377
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
30 éves kábeleim vannak, de sajnos semmit nem változott a hangjuk szerintem. 70 évvel ezelőtt nem lehetett mint olyan hogy hifibe gyártott vezeték, legfeljebb rádió meg tv ha lehetett abba az időbe. Úgyhogy kizárt hogy az akkor jó vezetéket tudtak volna gyártani.hollohazi írta: ↑2019.11.12., kedd 21:58Hetven éves kábel alapanyag használatról tudok, réz kábel előállításánál.
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
- hollohazi
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1048
- Csatlakozott: 2014.02.07., pén. 09:19
- Értékelés: 308
- Tartózkodási hely: Balatonfüred
Re: Általában a hifiről
Hetven éves kábel alapanyag használatról tudok, réz kábel előállításánál.mgus írta: ↑2019.11.12., kedd 20:20Ha régen gyártottak jó kábeleket akkor azok ma is megállják a helyüket. Most már csak az a kérdés milyen régen? A nyugodt hangzás már nyuggeres lehet kb 50-60 éves kábelekre gondoltál? Az ezüstöt már akkor is ismerték legfeljebb kanalat gyártottak belőle.
47 Lab Midnight Blue Cd játszó, 47 Lab Midnight Blue elő-és végerősítő, 47 Lab Lens Alnico széles sávú hangsugárzó , Funk Vector III lemezjátszó, Funk FX 3 kar, Hana SL MC hangszedő, 47 Lab Shigaraki MC phono, Tiglon, Shun Mook, Schallwand, Schnerzinger
- mgus
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1525
- Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
- Értékelés: 377
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Ha régen gyártottak jó kábeleket akkor azok ma is megállják a helyüket. Most már csak az a kérdés milyen régen? A nyugodt hangzás már nyuggeres lehet kb 50-60 éves kábelekre gondoltál? Az ezüstöt már akkor is ismerték legfeljebb kanalat gyártottak belőle.
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
Online
Majd, ha szokás szerint fröcsögtök, gúnyolódtok, esetleg majd akkor.
Re: Általában a hifiről
Hát azt ki kell érdemelni. Most túl jó modorúak vagytok. Mintha szeretnétek valamit megtudni a kábel misztikumból.
Majd, ha szokás szerint fröcsögtök, gúnyolódtok, esetleg majd akkor.
-
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nem vagyok anyagtechnológiai, metallurgiai szakember, de a vezető anyagok szerkezete korántsem homogén. Telis teli vannak belső átmenetekkel, kristály szerkezeti hibákkal, szennyeződésekkel. Az a szerencsétlen elektromos jel ezeken keresztül vergődik a kábel egyik végétől a másikig. Sohasem ugyanazt az utat járja be. Véletlenszerűen ütközik az anyagszerkezeti hibákba, átmenetekbe. Így véletlenszerűen is torzul az átvitel. Véletlenszerűen jelennek meg olyan komponensek, amik az eredeti jelben nem voltak.
Itt jön be a gyártás során ért stressz, ami szintén torzítja a kábel kristályszerkezetét. Ennek a feszültségnek, kényszerített kristályszerkezet deformációnak el kell rendeződnie, vissza kell állnia a nyugalmi állapotba. Ezért is jók az öreg kábelek, amiknek a szerkezete már visszarendeződött, stabil. Vagy ezért is találtak ki mesterséges öregbítési eljárásokat (Kondo). A kábel bejáratás is zömmel a kristályszerkezet visszarendezését segíti elő.
A kábel gyártás során vannak költséges eljárások, amik során a kristályszerkezet nem torzul jelentősen, nem éri akkora stressz a kábelt. Ezek nem a hagyományosan húzott vezetők, hanem az öntött vezető szálak. Borzasztó költséges, de nagyon jó technológia a stresszmentes vezetők előállítására.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7159
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5150
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Általában a hifiről
Az utolsó félmondatra felkaptam a fejem. Erről a véletlenszerűségről írhatnál még.LIMAR írta: ↑2019.11.12., kedd 19:05Nézd, ahány ember, annyi Ízlésvilág, annyi rendszer, amin zenét hallgat.Klaca írta: ↑2019.11.12., kedd 15:34Ezért is érdekelne a véleményed még a kábelekkel kapcsolatban arról, hogy ha így van, ahogyan írod, akkor honnan jön a sok igen nagy szórású vélemény a fórumozóktól, ami alapján úgy tűnik, a kábelek megítélésben semmilyen konszenzushoz nem közelít a köz véleménye, még kicsit sem, nemcsak itthon, hanem nyugaton sem. Ha úgy van, ahogyan írod, és tapasztalaod, akkor miért ingadozik olyan szélsőségesen ebben akérdésbena hifisták véleménye, a mérnököké, meg egyéb szakembereké meg miért tendál eléggé egyértelműen egy irányba, miért tartják leginkább "parasztvakítsának" ezt a dolgot. Te ,mint mérnök és kábelek fontosságát is látó tapasztalt hifis és kereskedő, talán tudsz erről is valami érdekeset mondnani.
Sohasem fogsz olyan kábelt találni, ami mindenkinek minden rendszerben tetszeni fog.
Egy kábel önállóan semmit sem ér. Azt mindig két audio komponens összekötésére használunk. Ahány komponens, annyi generátor (meghajtás) és terhelés (lezárás). A kábelek mérhető paraméterei miatt változik az átvitelük ezek miatt.
Ez a legegyszerűbb eset, mivel itt könnyen mérhető okok miatt változik az átvitel, ami megmagyarázza az átviteli különbségeket.
Aztán jönnek a kevésbé mérhető, zömmel anyagszerkezetből eredő különbségek, jeltorzulások. Ezeket nem lehet egyszerűen mérni. Nem frekvencia átvitelben, harmonikus torzításban jelenik meg a különbség a szokásos statikus mérőjelekkel mérve. Sajnálatosan a zenei jel nem statikus, dinamika tartománya igen magas, ami gyorsan változik. Ezt a szinte véletlenszerűen változó jelet nem egyszerű pontosan továbbítani. Olyan komponensek jelennek meg, amik nem írhatók le a hagyományos harmonikus torzítási komponensekkel, gyakorlatilag kimérhetetlenek, viszont az emberi fül nagyon érzékeny az olyan jelekre, amikkel a természetben egyébként sohasem találkozik. Így vagyunk képesek elfogadni a százalék nagyságrendű torzításokat a csöves erősítőknél, hangszóróknál. Ezek nem produkálnak nemlineáris torzítási komponenseket. És pont ezért érzékeny a fülünk a nagyságrendekkel kisebb digitális torzítási komponensekre. Olyan összetevők jelennek meg a jelben, ami a természetben sosem fordul elő. Ez érzékenyen hat az idegrendszerünkre. Ugyanez tapasztalható a kábeleknél is, amikor az anyagszerkezeti, fém/fém átmeneti kontakt hibák okozta "torzítási" komponenseket halljuk. Ezek igazából nem is torzítási komponensek, mert nem az alapharmonikus többszörösei, vagy különbségi komponensek, hanem szinte véletlenszerűen jelennek meg frekvenciától, amplitudótól függetlenül.
-
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nézd, ahány ember, annyi Ízlésvilág, annyi rendszer, amin zenét hallgat.Klaca írta: ↑2019.11.12., kedd 15:34Ezért is érdekelne a véleményed még a kábelekkel kapcsolatban arról, hogy ha így van, ahogyan írod, akkor honnan jön a sok igen nagy szórású vélemény a fórumozóktól, ami alapján úgy tűnik, a kábelek megítélésben semmilyen konszenzushoz nem közelít a köz véleménye, még kicsit sem, nemcsak itthon, hanem nyugaton sem. Ha úgy van, ahogyan írod, és tapasztalaod, akkor miért ingadozik olyan szélsőségesen ebben akérdésbena hifisták véleménye, a mérnököké, meg egyéb szakembereké meg miért tendál eléggé egyértelműen egy irányba, miért tartják leginkább "parasztvakítsának" ezt a dolgot. Te ,mint mérnök és kábelek fontosságát is látó tapasztalt hifis és kereskedő, talán tudsz erről is valami érdekeset mondnani.
Sohasem fogsz olyan kábelt találni, ami mindenkinek minden rendszerben tetszeni fog.
Egy kábel önállóan semmit sem ér. Azt mindig két audio komponens összekötésére használunk. Ahány komponens, annyi generátor (meghajtás) és terhelés (lezárás). A kábelek mérhető paraméterei miatt változik az átvitelük ezek miatt.
Ez a legegyszerűbb eset, mivel itt könnyen mérhető okok miatt változik az átvitel, ami megmagyarázza az átviteli különbségeket.
Aztán jönnek a kevésbé mérhető, zömmel anyagszerkezetből eredő különbségek, jeltorzulások. Ezeket nem lehet egyszerűen mérni. Nem frekvencia átvitelben, harmonikus torzításban jelenik meg a különbség a szokásos statikus mérőjelekkel mérve. Sajnálatosan a zenei jel nem statikus, dinamika tartománya igen magas, ami gyorsan változik. Ezt a szinte véletlenszerűen változó jelet nem egyszerű pontosan továbbítani. Olyan komponensek jelennek meg, amik nem írhatók le a hagyományos harmonikus torzítási komponensekkel, gyakorlatilag kimérhetetlenek, viszont az emberi fül nagyon érzékeny az olyan jelekre, amikkel a természetben egyébként sohasem találkozik. Így vagyunk képesek elfogadni a százalék nagyságrendű torzításokat a csöves erősítőknél, hangszóróknál. Ezek nem produkálnak nemlineáris torzítási komponenseket. És pont ezért érzékeny a fülünk a nagyságrendekkel kisebb digitális torzítási komponensekre. Olyan összetevők jelennek meg a jelben, ami a természetben sosem fordul elő. Ez érzékenyen hat az idegrendszerünkre. Ugyanez tapasztalható a kábeleknél is, amikor az anyagszerkezeti, fém/fém átmeneti kontakt hibák okozta "torzítási" komponenseket halljuk. Ezek igazából nem is torzítási komponensek, mert nem az alapharmonikus többszörösei, vagy különbségi komponensek, hanem szinte véletlenszerűen jelennek meg frekvenciától, amplitudótól függetlenül.
Online
Online
Re: Általában a hifiről
Na jöjjön az a hatalmas like... Egy dolgot megmondanék, amire építeni lehet: A nyugodt hangzás a nagyon régen gyártott huzalok privilégiuma. Mondom ezt egy topiktárssal folytatott beszélgetés eredményeként. Ő nem nagyon irogat ide, de nála kevesen próbáltak többet a drága, esetenként milliós kábelekből.
Re: Általában a hifiről
Ja-ja, az lesz az. Cunami hogy rohadjon meg. Annyira tökélyre fejlesztett a helyesírásom hogy olvasás közben az agyam már kéretelenül is úgy kijavít ( engem, érted engem ? ) hogy nekem már nem is szól róla.lehoako írta: ↑2019.11.12., kedd 17:03Cunami az ott, nem szimplán cumi. Szerintem.L5S1 írta: ↑2019.11.12., kedd 16:45Ha majd jön a cumi és egy háztetőn rekedtél akkor fogod biztosan tudni hogy tényleg így van-e.Aszpirin írta: ↑2019.11.12., kedd 16:33
Most hirtelen azon gondolkodom, hogy kikre célozhattál, ergo magamra vegyem-e ezt vagy sem. Mert bennem speciel egy deka irigység sincs a mások által birtokolt anyagi javak miatt (ha ez jött volna le, akkor a kommunikációmon kell csiszolnom, mea culpa), és más hozzászólásokban sem látom az irigykedést. Vagy nem figyeltem eléggé?
A mondandóddal természetesen egyetértek.![]()
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3925
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5014
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Általában a hifiről
Ennyi off habverés után, a titkos kutatásaiból menetrend szerint ide tévedő Rudolfnak adok egy akkora lájkot a cöcögésére, hogy lelóg a képernyőről.
Re: Általában a hifiről
I was young and I needed the money
youtu.be/PRSSFoSMct4
Deliver the weird
Akinek nincs meg, menjen rá, bár régi, sztem mindenkinek megvan... Remélem legalábbis...

youtu.be/PRSSFoSMct4
Deliver the weird
Akinek nincs meg, menjen rá, bár régi, sztem mindenkinek megvan... Remélem legalábbis...
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Általában a hifiről
Csak addig, amíg meg nem unom..

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6833
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Így aztán most azon rágódunk, hogy te Úristen, mivé lett ez a topik

- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2728
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Pont erre gondoltam. Hifi rágógumi


"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Ott a pont, almareszelőre emlékeztem...robi20064 írta: ↑2019.11.12., kedd 17:15Bocsi, csak kb minden harmadik postodat olvasom mert statisztikailag igy talan eppen abba futok bele amiben ertelmes(ebb) dolgokat is irsz az idegen szavak nagyszotarabol torteno indokolatlan idezgetesen es a mindenre (is) valo reagalason kivul. Es en meg naivan azt hittem hogy a tanarok a nyari szunetben ernek ra a legtobbet
Amugy elvileg igy szolott vala:
""Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas."(Ford Fairlane)"
Hiába, az idő mindent megszépít...

- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6833
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
A kábeles téma azért nyomokban kapcsolódik a hifihez, nem? Az utolsó pár (sajtzreszelős, stb) hozzászólás pedig (beleértve ezt is) mehet az OFF-ba.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett