fapaci írta: ↑2019.11.11., hétf. 11:58
chord írta: ↑2019.11.11., hétf. 11:46
Mathias írta: ↑2019.11.11., hétf. 09:16
Véletlenül nem marketingeseket akartál írni a mérnökök helyett?
Ja, igazad van. Csak az ő felelősségük.
Azért ezt gondoljuk végig kicsit higgadtabban, kevésbé érzelemből! Szerinted a fejlesztő mérnökök felelőssége és érdeke a káosz fenntartása? Te magad hány ilyen szereplővel beszéltél HiFi készülékekről, megoldásokról? Bármelyiken is azt érezted, hogy zavart akar kelteni? Szerintem tévedsz. A zavar jellemzően nem a műszaki laborokban keletkezik, bár kivételek biztosan vannak. A kereskedelem egy másik szakma.
De komolyan, nem értitek, hogy miért támadja be a nép a mérnököket rendszeresen a hifiben?
Nem azért, mert nem tudnak jó készüléket vagy vezetéket tervezni, ez amúgy is relatív.
Vagy mert a sz@r cuccokat is mérnökök tervezték.
Vagy mert az összes audiofil gyártónál ott vannak a háttérben.
A gond onnan jön, hogy a hangi különbözőséget nem tudják hozzárendelni a technikai paraméterekhez egyértelműen, akár az adott rendszernél, mert nincs rá megfelelő tudás/módszer/eszköz/stb.., vagyis, a tudásuk ehhez már kevés.
Az űrtechnika korában azon agyalni, keményen, hogy a sodrott/egyeres a jobb drót, meg hogy miért?? Meg csatázni, hogy árnyékoljunk, vagy ne? Ezek mennek, és a nép, nem az, hogy bűnöst keres, de a fejekben a megoldási szálak azok nem a zöldségeshez vezetnek, meg nem a cukrászhoz, de nem is a marketingesekhez, hanem akik ezt megalkothatnák/-tták volna, akik az egész hatásmechanizmussal tisztában lehetnének, - a mérnökökhöz.
Itt van két darab vezeték, itt a rendszer, mérjük már ki, hogy mi várható, aztán ízlés szerint majd eldöntöm, merre haladok. (Mint az akusztikában, ahol aránylag nagy az önbizalom :)) Ha meg azt mondjátok, hogy tökegyformák, akkor meg azért fizetek többet, mert amaz szebb, és ezen elnyugszom.
Ez most utópia, de a nép valami ilyentől gondolná azt, hogy a káosz csökkenjen.
Én belátom, hogy egy ilyen dolog mindennel szembe menne, ezért nem lesz ilyen project-finanszírozás soha.
Addig, sajna, mindig lesz egy ilyen él, hogy ja, mérnökök, és két darab vezetékről képtelenek kimérni, hogy melyik szól jobban, aztán meg 200-szoros vagy 5000-szeres az árkülönbség, így nem is csoda, hogy a marketingesek ugranak, meg a zavarosban halászók, és ekkora káosz lett.