

A HQP DSD512 konverziója valóban iszonyú erőforrásigényes, még a legerősebb i7-es CPU-val is akadozik többnyire, kell az erős GPU is. Nekem kicsit overkillnek tűnik csak ezért még bepakolni egy 2-300ezres videokártyát is a gépbe. Sajnos a DAC 8 DSD a DSD512-t megfelelő driver hiányában csak Windowsról tudja, Linuxról vagy MAC-ről ez nem megy.kaef2 írta: ↑2019.09.13., pén. 10:43Aminek az ideális üzemmódja a gyártó szerint a DSD512, így az első olyan erős GPU-val is megtámogatott HQP rendszerek, amiket PCM-DSD konverzióra használtak ezzel a T+A DAC-kal voltak általában DSD512-ben demózva.alto írta: ↑2019.09.13., pén. 10:23Igen, így van, de annyit még hozzátennék, hogy a PCM - DSD konverzióval nem csak hogy egyszerűsítjük a DAC számára a feladatot, hanem más útra tereljük a konverziót, ugyanis a mai DAC-ok többségében a DSD D/A konverzió egészen más áramköri úton valósul meg, és az esetek jó részében a DSD útvonal jobb eredményt ad. A kötekedők kedvéért kihangsúlyoznám, hogy nyilván a PCM-DSD konverzió során nem "keletkezik" több zenei információ, csak így ki tudjuk használni a DAC-ok jobb hangminőséget produkáló DSD áramköreit. Hogy egy példát is mondjak, vegyük a T+A DAC 8 DSD készülékét. Ez egy egészen kiváló hangú készülék PCM üzemmódban is, itt 8db 32bites Burr-Brown dac chip dolgozik, de DSD üzemmódban nem használják a Burr-Brown chipek DSD tudását, hanem egy saját egyedi egybites DSD konverter áramkört építettek, ami még rá tud tenni egy lapáttal az egyébként is kiváló hangminőségre.kaef2 írta: ↑2019.09.13., pén. 09:49
A felkonvertálás arról szól, hogy a DAC számára egyszerűsítsük a feladatot:
- vagyis (ha lehet és ha értelme van) kihagyjuk a beépített felkonvertáló és / vagy oversampling áramköröket és ezt egy sokkal nagyobb teljesítményű számítógépen tegyünk meg.
Van ahol ennek jelentős és érzékelhető hatása van és van ahol nincs.
Erről szólt az alábbi hozzászólásom is is, meg a HQP kapcsán nagyjából az összes.
A HQP tudomásom szerint az egyetlen szoftver, ami nem valami nyilt forráskódú vagy generálisan public domain megoldást, hanem teljes egészében saját, igen sokféleképpen konfigurálható algoritmust és alkalmazást használ.
Természetesen nem kötelező használni, de van értelmezhető és logikus magyarázat a használatát erősítendő.
Aminek az ideális üzemmódja a gyártó szerint a DSD512, így az első olyan erős GPU-val is megtámogatott HQP rendszerek, amiket PCM-DSD konverzióra használtak ezzel a T+A DAC-kal voltak általában DSD512-ben demózva.alto írta: ↑2019.09.13., pén. 10:23Igen, így van, de annyit még hozzátennék, hogy a PCM - DSD konverzióval nem csak hogy egyszerűsítjük a DAC számára a feladatot, hanem más útra tereljük a konverziót, ugyanis a mai DAC-ok többségében a DSD D/A konverzió egészen más áramköri úton valósul meg, és az esetek jó részében a DSD útvonal jobb eredményt ad. A kötekedők kedvéért kihangsúlyoznám, hogy nyilván a PCM-DSD konverzió során nem "keletkezik" több zenei információ, csak így ki tudjuk használni a DAC-ok jobb hangminőséget produkáló DSD áramköreit. Hogy egy példát is mondjak, vegyük a T+A DAC 8 DSD készülékét. Ez egy egészen kiváló hangú készülék PCM üzemmódban is, itt 8db 32bites Burr-Brown dac chip dolgozik, de DSD üzemmódban nem használják a Burr-Brown chipek DSD tudását, hanem egy saját egyedi egybites DSD konverter áramkört építettek, ami még rá tud tenni egy lapáttal az egyébként is kiváló hangminőségre.kaef2 írta: ↑2019.09.13., pén. 09:49A felkonvertálás arról szól, hogy a DAC számára egyszerűsítsük a feladatot:
- vagyis (ha lehet és ha értelme van) kihagyjuk a beépített felkonvertáló és / vagy oversampling áramköröket és ezt egy sokkal nagyobb teljesítményű számítógépen tegyünk meg.
Van ahol ennek jelentős és érzékelhető hatása van és van ahol nincs.
Erről szólt az alábbi hozzászólásom is is, meg a HQP kapcsán nagyjából az összes.
A HQP tudomásom szerint az egyetlen szoftver, ami nem valami nyilt forráskódú vagy generálisan public domain megoldást, hanem teljes egészében saját, igen sokféleképpen konfigurálható algoritmust és alkalmazást használ.
Természetesen nem kötelező használni, de van értelmezhető és logikus magyarázat a használatát erősítendő.
Igen, így van, de annyit még hozzátennék, hogy a PCM - DSD konverzióval nem csak hogy egyszerűsítjük a DAC számára a feladatot, hanem más útra tereljük a konverziót, ugyanis a mai DAC-ok többségében a DSD D/A konverzió egészen más áramköri úton valósul meg, és az esetek jó részében a DSD útvonal jobb eredményt ad. A kötekedők kedvéért kihangsúlyoznám, hogy nyilván a PCM-DSD konverzió során nem "keletkezik" több zenei információ, csak így ki tudjuk használni a DAC-ok jobb hangminőséget produkáló DSD áramköreit. Hogy egy példát is mondjak, vegyük a T+A DAC 8 DSD készülékét. Ez egy egészen kiváló hangú készülék PCM üzemmódban is, itt 8db 32bites Burr-Brown dac chip dolgozik, de DSD üzemmódban nem használják a Burr-Brown chipek DSD tudását, hanem egy saját egyedi egybites DSD konverter áramkört építettek, ami még rá tud tenni egy lapáttal az egyébként is kiváló hangminőségre.kaef2 írta: ↑2019.09.13., pén. 09:49A felkonvertálás arról szól, hogy a DAC számára egyszerűsítsük a feladatot:
- vagyis (ha lehet és ha értelme van) kihagyjuk a beépített felkonvertáló és / vagy oversampling áramköröket és ezt egy sokkal nagyobb teljesítményű számítógépen tegyünk meg.
Van ahol ennek jelentős és érzékelhető hatása van és van ahol nincs.
Erről szólt az alábbi hozzászólásom is is, meg a HQP kapcsán nagyjából az összes.
A HQP tudomásom szerint az egyetlen szoftver, ami nem valami nyilt forráskódú vagy generálisan public domain megoldást, hanem teljes egészében saját, igen sokféleképpen konfigurálható algoritmust és alkalmazást használ.
Természetesen nem kötelező használni, de van értelmezhető és logikus magyarázat a használatát erősítendő.
A felkonvertálás arról szól, hogy a DAC számára egyszerűsítsük a feladatot:
Sajnos kb 5 évnyi HQP tapasztalatom azt mondatja, hogy az igazi HQP hatás akkor jelentkezik ha 192k PCM és DSD128 mintavételezésnél magasabbra konvertál az ember.adamthebrave írta: ↑2019.09.13., pén. 09:19Most kezdtem bele ebbe az egész HQP dologba, bőven a tanulási fázis elején vagyok, tapogatózom...Aszpirin írta: ↑2019.09.12., csüt. 21:52Lehet, hogy volt már, de most komolyan, még egyszer: milyen hallható különbség van mindjuk 48kHz PCM-ből jókora erőforrásigénnyel (PC, memóriapuffer) konvertált DSD256 és egy szintén 48kHz PCM-ből de töredék erőforrásigénnyel kettőhatvány-szorzós interpolált upsamplinggel a DAC képességének határáig (mondjuk 384kHz-re) "húzott" PCM között?adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 18:23Most PCM-et 256DSD-re tudok akadás és kattogás nélkül konvertáltatni.
Vagy másként feltéve a kérdést: milyen "egyéb" hardver (DAC, erőlködő, hangfal, kábelek stb) kell ahhoz, hogy a felkonvertált (nem natív) DSD256 és túlmintavételezett (szintén nem natív) 384kHz PCM közötti különbséget érzékeld?
Úgy kérdezem, hogy én anno nem bírtam felfedezni semmi különbséget, aztán le is szoktam a DSD-konverzióról, bevált a kettőhatvány-szorzós túlmintavételezés, aztán egy jobb DAC-ot és egy jobb erősítő arról is leszoktatott (pedig pont a jobb konfiggal kellene hallanom a különbséget, nem? Hát nálam nem ez a helyzet).
Komolyan érdekel.
Most így használom. Félautomata módban, vagyis a DSD64-et nem bántja és a 96KHz-es PCM-et is DSD64-re alakítja. Feltepelítettem, a szűrőket a fórumokon ajánlottan beállítottam a gépem erejéhez mérten, majd elkezdtem zenét hallgatni.
A legnagyobb meglepetés engem akkor ért, mikor meg tudtam magamnak fogalmazni, hogy ez jobban tetszik mint a JPLAY-féle hangzás. min. 5 éve csak JPLAY-jel hallgatok zenét, most ebben lehet, hogy lesz változás. Ki fogom mindenféle beállítását a HQP-nek próbálni (akár Linux alatt is), most azonban még a rácsodálkozás fázisában vagyok... :)
Azt láttam, hogy tud olyat is, hogy PCM-et PCM-be, DSD-t pedig DSD-be konvertál fel, ez is érdekes lehet. Már csak azért is, mert azt is szeretném tudni, hogy maga a HQP munkája tetszik-e jobban a JPLAY-jel szemben, vagy ebben van egy kis DSD felkonvertálási hatás is.
Most kezdtem bele ebbe az egész HQP dologba, bőven a tanulási fázis elején vagyok, tapogatózom...Aszpirin írta: ↑2019.09.12., csüt. 21:52Lehet, hogy volt már, de most komolyan, még egyszer: milyen hallható különbség van mindjuk 48kHz PCM-ből jókora erőforrásigénnyel (PC, memóriapuffer) konvertált DSD256 és egy szintén 48kHz PCM-ből de töredék erőforrásigénnyel kettőhatvány-szorzós interpolált upsamplinggel a DAC képességének határáig (mondjuk 384kHz-re) "húzott" PCM között?adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 18:23Most PCM-et 256DSD-re tudok akadás és kattogás nélkül konvertáltatni.
Vagy másként feltéve a kérdést: milyen "egyéb" hardver (DAC, erőlködő, hangfal, kábelek stb) kell ahhoz, hogy a felkonvertált (nem natív) DSD256 és túlmintavételezett (szintén nem natív) 384kHz PCM közötti különbséget érzékeld?
Úgy kérdezem, hogy én anno nem bírtam felfedezni semmi különbséget, aztán le is szoktam a DSD-konverzióról, bevált a kettőhatvány-szorzós túlmintavételezés, aztán egy jobb DAC-ot és egy jobb erősítő arról is leszoktatott (pedig pont a jobb konfiggal kellene hallanom a különbséget, nem? Hát nálam nem ez a helyzet).
Komolyan érdekel.
Tapasztalataim szerint ez a DAC konstrukciójánhak a függvénye leginkább. Van amin lehet hallani különbséget, van amin meg nem. A Merging Halon, ami nem létrás DAC hanem oversamplinges, nagyon lehet hallani a különbséget, a Holo Spring 2-n ami meg létra PCM és DSD módban is, ráadásul szimmetrikus a kimenete alapvetően, ott meg nem annyira.Aszpirin írta: ↑2019.09.12., csüt. 21:52Lehet, hogy volt már, de most komolyan, még egyszer: milyen hallható különbség van mindjuk 48kHz PCM-ből jókora erőforrásigénnyel (PC, memóriapuffer) konvertált DSD256 és egy szintén 48kHz PCM-ből de töredék erőforrásigénnyel kettőhatvány-szorzós interpolált upsamplinggel a DAC képességének határáig (mondjuk 384kHz-re) "húzott" PCM között?adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 18:23Most PCM-et 256DSD-re tudok akadás és kattogás nélkül konvertáltatni.
Vagy másként feltéve a kérdést: milyen "egyéb" hardver (DAC, erőlködő, hangfal, kábelek stb) kell ahhoz, hogy a felkonvertált (nem natív) DSD256 és túlmintavételezett (szintén nem natív) 384kHz PCM közötti különbséget érzékeld?
Úgy kérdezem, hogy én anno nem bírtam felfedezni semmi különbséget, aztán le is szoktam a DSD-konverzióról, bevált a kettőhatvány-szorzós túlmintavételezés, aztán egy jobb DAC-ot és egy jobb erősítő arról is leszoktatott (pedig pont a jobb konfiggal kellene hallanom a különbséget, nem? Hát nálam nem ez a helyzet).
Komolyan érdekel.
Lehet, hogy volt már, de most komolyan, még egyszer: milyen hallható különbség van mindjuk 48kHz PCM-ből jókora erőforrásigénnyel (PC, memóriapuffer) konvertált DSD256 és egy szintén 48kHz PCM-ből de töredék erőforrásigénnyel kettőhatvány-szorzós interpolált upsamplinggel a DAC képességének határáig (mondjuk 384kHz-re) "húzott" PCM között?adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 18:23Most PCM-et 256DSD-re tudok akadás és kattogás nélkül konvertáltatni.
Az embedded csak Linux alatt létezik.adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 18:23Köszi az infókat!robi20064 írta: ↑2019.09.12., csüt. 16:28Az Embedded license kulon van, nekem csak az van. A Desktop license az OS fuggetlen, az Embedded gephez kotott. Amit biztosan tudok hogy kulonbsegek:adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 15:36Elég komoly árkülönbség vana HQP 3-as és 4-es verziója között (50 vs 100 e HUF). Megéri az újabb?
1. A 3.x-hez mar nem lesznek frissitesek, talan csak kritikus hibakat javit majd ha kell.
2. A 4.x ben megjelentek az uj EC modulatorok amiket mindenki agyon dicsert eddig, viszont baromi eroforras-igenyesek.![]()
Az embedded azért beágyazott, mert így bárminek lehet a kimenete? Van Win és Linux alá is?
Engem már a hármas is nagyon meggyőzött, ráadásul egy régebbi Xeonom van, ami biztos, hogy nem bírná az újabb szűrőket. Most PCM-et 256DSD-re tudok akadás és kattogás nélkül konvertáltatni.
Te hogy használod?
Szerintem a két gépes megoldáshoz 2x49 USD árat ki kell fizetni.robi20064 írta: ↑2019.09.12., csüt. 16:32Az AL "footprint" eleg kicsi, ha a Roon db 5-10GB akkor 16-ba siman befernel mindenestol.adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 15:20Van egy kialakult rendszerem: mind a 2 gépen Win Server2016 + JRiver + JPlay, mind a 2 gépben 16GB RAM.
Most mind a 2 OS megy/mehet RAM-ba. 12 GB-os virtuális meghajtón szépen elfér a Server2016, JRiver, Jplay, Total Commander, driverek. A Roon még min. további 5-10 GB-ot igényel.
Erre telepítettem most a HQPlayert és az NAA-t. Én is kacérkodom a linuxos megoldással, de nem akarok úgy befekteteni pénzt, hogy kétséges a kifutása. A produkció, amit a HQP nyújt jobban tetszik mint a JPlay-é, ezért keresgélek, hogyan tudom a legegyszerűbben, legolcsóbban megoldani.
Csak úgy mellékesen olyan anomáliáim is vannak, hogy az Audiophile Optimizer 3-as verziójának hiába mondom meg vegye figyelembe a HQPlayert, a lefuttatása után nem látja egymást a HQP és az NAA. Logikus lépésnek tűnik a Linux mind a 2 gépen, de ez még egy nagy lépés a Linux felé.
Mennyire ismered az Audiolinuxot? Fel lehet egy 50 USD-s licensszel 2 gépre tenni?
Konkretan ezt nem lattam leirva, de nekem ugy tunik hogy hasznalhatod ugyan azt az image-et tobb gepen is. Akkor van +25 dollar ha masik tipusu image-re is szukseged lenne. Persze ez az en ertelmezesem, nyugodtan kerdezz ra itt is a fejlesztonel, o is kommunikativ szokott lenni.
https://audiophilestyle.com/forums/topi ... nd-tuning/
http://www.audio-linux.com/html/paypal/index.html
robi20064 írta: ↑2019.09.12., csüt. 16:32
Az AL "footprint" eleg kicsi, ha a Roon db 5-10GB akkor 16-ba siman befernel mindenestol.
Konkretan ezt nem lattam leirva, de nekem ugy tunik hogy hasznalhatod ugyan azt az image-et tobb gepen is. Akkor van +25 dollar ha masik tipusu image-re is szukseged lenne. Persze ez az en ertelmezesem, nyugodtan kerdezz ra itt is a fejlesztonel, o is kommunikativ szokott lenni.
https://audiophilestyle.com/forums/topi ... nd-tuning/
http://www.audio-linux.com/html/paypal/index.html
Köszi az infókat!robi20064 írta: ↑2019.09.12., csüt. 16:28Az Embedded license kulon van, nekem csak az van. A Desktop license az OS fuggetlen, az Embedded gephez kotott. Amit biztosan tudok hogy kulonbsegek:adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 15:36Elég komoly árkülönbség vana HQP 3-as és 4-es verziója között (50 vs 100 e HUF). Megéri az újabb?
1. A 3.x-hez mar nem lesznek frissitesek, talan csak kritikus hibakat javit majd ha kell.
2. A 4.x ben megjelentek az uj EC modulatorok amiket mindenki agyon dicsert eddig, viszont baromi eroforras-igenyesek.
Van egy kialakult rendszerem: mind a 2 gépen Win Server2016 + JRiver + JPlay, mind a 2 gépben 16GB RAM.
OK, köszi. A CA-n a HQP-s fórum lassan 300 oldalas, nem akartam már korábban feltett kérdést még egyszer elővenni, de lehet hogy ez a legegyszerűbb megoldás :)robi20064 írta: ↑2019.09.12., csüt. 14:32Tippre az elso halozati kartyanal keresi az NAA-t ami nalad a router fele megy. Ez szerintem konfig file-bol allithato, de tedd fel a kerdesedet itt Miska-nak es o vagy mas valaszolni fog:adamthebrave írta: ↑2019.09.12., csüt. 14:16Most ismerkedem a HQPlayer 3-as verziójával. A hangminőséggel elégedett vagyok, jobban is tetszik, mint a JPLay. Mindent 256DSD-be konvertáltatok vele (ennyit bír a ControlPC CPU-ja PCM - DSD konverzió esetén), így megy a Spring2-es DAC-ba.
Van néhány kérdésem...
A ControlPC-ben 2 hálókártya van. Az egyik a router felé, a másikkal a ControlPC direktben áll az AudioPC-vel összeköttetésben. Csak akkor találja meg a NAA-t a HQPlayer, ha a router felé menő kábelt kihúzom. Utána minden ok, vissza is dughatom a kábelt, gond nélkül üzemel. Minden újraindításkor el kell játszanom, mert ha induláskor mind a 2 kábel üzemben van, akkor nincs kommunikáció, hiába volt előtte. Mit lehet ez ellen tenni?
Én nem vagyok Roon fan, mégis szeretnék egy jó kis katalógus-kezelő programot a HQPlayer elé. Kipróbáltam a Muso-t, de a DSD fájlokat nem hajlandó beolvasni, így ez kiesett. Az általam évek használt JRiver vele sem hajlandó együttműködni, ahogy a JPlay-jel sem. Mit javasoltik, mivel lehetne használni?
A HQPlayer 4-es verziójából van 'embedded' is, ez lehet bármilyen katalógusprogram kimenete?
https://audiophilestyle.com/forums/topi ... hq-player/
Leginkabb Roon-t :) Vicc nelkul, nem igazan fogsz talalni sokkal jobb katalogus kezelot ami alapbol tamogatja a HQP-t is.
Utana kell neznem hogy Audirvana-val kepes e egyuttmukodni vagy csak UPnP output van.
Ez csak egy lehetőség, egy konfig, ami nálam bevált. Kb tucatnyi mást próbáltam, beleértve ultra kis fogyasztású dedikált eszközöket is, mint az SMS200 Neo vagy Ultra vagy ultra nagy teljesítményű munkaállomásokat mint a HP z6 12 magos Xeonnal és 1300W-os táppal.Quetz írta: ↑2019.09.09., hétf. 18:07Köszönöm a tippeket, utána nézek akkor ezeknek.kaef2 írta: ↑2019.09.09., hétf. 13:13Nekem ez van a gépben, kb 70e Ft volt ujonnan:
Intel Xeon E3-1235LV5 - 2 GHz
https://ark.intel.com/content/www/us/en ... 0-ghz.html
A teljesen passzív audio PC (Audiolinux OS) többi eleme:
- Fractal Design Define r5 fekete (táp nélküli) atx ház, kiszerelve belőle minden ventillátor,
- Asus P10S-WS workstation alaplap, Intel, C236, LGA1151, ATX, : P10S-WS1
- Nofan CR-80EH CPU hűtő, passziv
- Apacer 75.B93H7.G000B 4 GB UDIMM 2400 MHz ECC 4 db
Bootolás egy Kingston 128 GB USB stcikről, amit a boot után kihúzok.
Monitor nincs a gépen. Extra grafikus kártya sem.
Lehetőség 1.: Ha USB-s a DAC-od és windows-os laptopod vagy macbook-od van, akkor a laptopra innen tudsz telepíteni lejátszót: https://www.highresaudio.com/en/content/streaming-app
Köszönöm a tippeket, utána nézek akkor ezeknek.kaef2 írta: ↑2019.09.09., hétf. 13:13Nekem ez van a gépben, kb 70e Ft volt ujonnan:
Intel Xeon E3-1235LV5 - 2 GHz
https://ark.intel.com/content/www/us/en ... 0-ghz.html
A teljesen passzív audio PC (Audiolinux OS) többi eleme:
- Fractal Design Define r5 fekete (táp nélküli) atx ház, kiszerelve belőle minden ventillátor,
- Asus P10S-WS workstation alaplap, Intel, C236, LGA1151, ATX, : P10S-WS1
- Nofan CR-80EH CPU hűtő, passziv
- Apacer 75.B93H7.G000B 4 GB UDIMM 2400 MHz ECC 4 db
Bootolás egy Kingston 128 GB USB stcikről, amit a boot után kihúzok.
Monitor nincs a gépen. Extra grafikus kártya sem.
Hogyan állhatnék én szóba ezzel a sztrímmel? Ha pc nincs, de van Bluesound node 2i, laptop, telefon, külső fejhallgató dac, oszt kalap.Aszpirin írta: ↑2019.09.02., hétf. 10:46Kis témaváltás.
Úgy belelendültem a hifi-streamingszolgáltatások tesztelésébe, hogy a tegnap elhatároztam, hogy letesztelem a talán legkevésbé ismertet is, a
HRA Streaming-et.
A HRA a "High Res Audio" rövidítése, és a www.highresaudio.com-on lehet elérni, illetve regisztrálni.
A HighResAudioról annyit érdemes tudni, hogy csak és kizárólag HighRes (min. 24 bites) formátumokkal foglalkozik, és csak és kizárólag a kiadványok eredeti natív stúdióváltozataival, amennyiben ezek highres-formátumúak. Azt külön cikben, hosszasan taglaljják, hogy hogyan lehet spektrumanalízissel megállapítani, hogy valami nem natív kiadvány, hanem fel- vagy lekonvertált (a felkonvertáltat egyenesen fake-nek nevezi), és sok spektrum-diagram van példaként PCM-re és DSD-re is, hogy néz ki az eredeti, hogy néz ki a felkonvertált. Ők maguk minden esetben ellenőrzik, és csak a natívat teszik fel.
Alapesetben letöltéseket kínál (jó pénzért, csak album-granularitásban), de ha regisztrálunk rá, akkor a profil menü alatt lesz egy "My Streaming" menüpont is, ahol elő lehet fizetni streaming szolgáltatásra is. Az előfizetési árak a Qobuzénál olcsóbbak, de vagy félévre vagy egy egész évre kell előre előfizetni. Nincsenek minőségi szintek, mint más szolgáltatóknál. Itt mindegyik elpőfizetéssel ugyanazt kapod. 99€ fél évre, 199€ egy egész évre (nem értem az üzletpolitikát, így semmi értelme az éves előfizunak, hagyjuk), és 249€ az éves előfizetés + korlátlan 30% kedvezmény a fizetős letöltésekhez. Van egy 7 napos 0€-ba kerülő próba-előfizetésük is, én ezt "vettem meg" (még számlát is kaptam róla). Ahogy láttam, csak hitelkártyával vagy átutalással lehet fizetni, PayPal nem opció. Összehasonlításként: a Qobuz-ra 150€-ba kerül fél évre a HiRes előfizetés (havonta 25€). A különbségből (61€) bőven kijön egy félévnyi Tidal HiFi-előfizetés (2999 ft/hó), tehát a Tidal HiFi (CD-minőség és MQA) + HRA Streaming (HiRes minőség) előfizetés együtt olcsóbb, mint a félévnyi Qobuz önmagában. Talán nem is véletlen ez az árazás, mindjárt meglátjuk, miért...
A streaming szolgáltatás hivatalosan nem működik Magyarországon, de ennek ellenére mindenféle trükközés nélkül ltudtam regisztrálni és meg tudtam "vásárolni" a 7 napos próbaverziót. Viszont: Webes lejátszó nincs (khm... HiRes-lejátszó JavaScriptben? sok értelmét én sem látom), a dedikált mobilappok pedig tényleg nem érhetők el Magyarországról (pl. a magyar iOS AppStore-ban nyoma sincs HRA Streamer lejátszónak).
Így aztán a HRA Stream használatához vagy azt támogató hálózati streamer, vagy olyan PCs/Mac-es lejátszóprogram kell, amibe integrálható a szolgáltatás. Szerencsére nekem van egy ilyen: Az Audirvana támogatja a HRA Stream-et is![]()
Továbbá: nem próbáltam még valóban fizetni bankkártyával, itt megvan a rizikó, hogy magyar kártyával esetleg nem lehet majd. Majd meglátjuk, mert akárcsak a Qobuz-tesztem esetében, itt is esélyes, hogy némi előzetes teszt után áldozok pénzt is a további tesztelésre.
Szóval beizzítottam. És egyből működött is.
Tartalom: ismételnem kell, a HRA-Streaming-en CSAK natív HiRes albumok vannak fenn, ami miatt jóval kisebbnek tűnhet a választék, mint a Qobuz-on. Önmagában egy Tidal vagy Qobuz után megdöbbentően kicsinek is tűnhet: az összes Magyarországon eérhető album száma kb 40ezer (a Magyarországot azért emelném itt ki, mert okom van feltételezni, hogy a szolgáltatás szerzőijogi megállapodások és IP-Cím alapján szűri országokra az elérhető tartalmat, és amúgy Németországban jóval nagyobb - ezt legközelebb kipróbálom). A legjobban a komolyzene-kedvelők vannak elkényeztetve, itthon kb 8ezer albummal (amiből az AliaVox kerek 7 albummal képviseli magát, szemben a Qobuz-on lévő 238 AliaVox kiadvánnyal - csak az arányokat érzékeltetendő). Ez kevésnek tűnik, de ne feledjük, hogy CSAK natív HiRes (CD-nél jobb) formátumú albumokról van szó (a Qobuz-on a keresésben/szűrésben ott lesznek a csak CD-minőségű albumok is...), valamint azt sem, hogy pénzben a Tidal + HRA Streaming kevesebb, mint a Qiobuz önmagában - így azért már sokkal érdekesebb a felállás.
Minőség: hallhatóan jobb, mint a Tidal vagy a Qobuz. Nem vicc. Hallani a különbséget. Természetesen az Amused to Death-szel kezdtem (natív 24/192-ben van fenn a HRA-n!!!), és egyből hallottam, hogy más a dinamika, és lágyabban, divatos kifejezéssel "analógosabban") szól, miközben a térérzet még brutálisabb (ha visszaolvastok: a Qobuz esetében egyik kifogásom az volt, hogy nem hallok különbséget a Qobuz és Tidal között, még úgy sem, hogy a Qobuz-on nagyobb felbontában hallgatom ugyanazt). A nagyobb dinamikai átfogás a HRA-n a komolyzenei számoknál még jobban tettenérhető: a hirtelen kiugró hangerő valóban "pofán vág", nincs visszafogva...
A Qobuznál tapasztalt akadozás a HRA-nál nem jött elő a tegnap néhány óra alatt, de a tesztelés még tart...
A HRA-n hasonlóan a Qobuz-hoz, sok esetben a CD booklet-ek is fenn vannak. Erről teszek is fel képeket este.
Egyelőre ennyi az első benyomásokról. Néhány nap múlva visszatérek, és beszámolok a fejleményekről. Este pedig teszek fel néhány képernyőképet.
Nekem ez van a gépben, kb 70e Ft volt ujonnan:Quetz írta: ↑2019.09.09., hétf. 12:00Többen használtok alacsony fogyasztású Xeon gépet. Ezeket mindenki újonnan vette, vagy van lehetőség költséghatékony beszerzésükre? Egy első generációs N36L HP microszervert kellene lassan upgradelnem, de a költségvetés most sajnos nem végtelen. A 25w TDP amit Kaef ír, igen szimpatikus például![]()