Sokan vannak, akik nem zenét hallgatnak, hanem a rendszerüket. Épp elég ilyennel találkoztam már. Sajnos 1 időben én is kezdtem elkurvulni ilyen irányba. De ennek semmi értelme már nálam.
earforce írta: ↑2018.09.24., hétf. 11:48Mindig értetlenül állok az előtt a tény előtt, hogy a hifisták nagyjából fele szint kizárólag "audiophile" kiadványokat hallgat. Meg tesztlemezeket, VA egybeizéket.
Tudom ízlésről nem vitatkozunk, de 1-2 kivételtől eltekintve, ezek túlszínezett, magamutogató felvételek, melyek egy szokolról is egészen elfogadhatóan szólalnak meg.
Ezek a mikrokiadók nem tudják megfizetni a "normális" zenészeket. A "normális" zenészeknek/előadóknak nem is céljuk ilyen felvételek készítése. Nem is áll érdekükben, hogy természetesen szólaljanak meg a felvételeik, mert a célközönségük 99,9%-a nem rendelkezik megfelelő rendszerrel. Az átlagközönség (99,9%) telefonról mp3-at hallgat agybadugóssal, jobb esetben belépő fejhallgatóval, netántán mikrohifivel vagy kékfogas hordozható szirszarról (nem, nem Devialet Phantomról).
Talán a Chesky Records-ot tudnám csak kiemelni, de nekik is gyakran van erős mellélövésük. Ők legalább tényleg a természetes megszólalást tűzték ki zászlójukra.
Sajnos mostanra eljutottunk odáig, hogy nagyítóval kell keresni a natúr hangzású felvételeket. Ezeket a hifisek azért nem szeretik mert nem lehet vele elkápráztatni a haverokat, meg magukat. Nincs meg az igény, és a rászánt idő sem, hogy felfedezzék az értéket ezekben a felvételekben. Pedig a natúr felvételek nem fárasztják az agyat/fület, sokszor meg lehet őket hallgatni akár egymás után többször is. Ellenpélda, amit rühellek a Stockfish records...kicsit olyan mint a kereskedelmi rádiók zöme, FÁRASZTÓ hallgatni. A gyémántcsiszolt megszólalás egy elektronikus zenében OK, de miért kell ennyire kihegyezetten megszólalnia egy valós hangszernek? A valósághoz vajmi kevés köze van.
Bocs csak ez így kitört belőlem. Elnézést, ha valakit megsértettem ezzel.