Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

MM és MC pickup-ok

alfaati

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: alfaati »


Nos ha már itt van NJ, engem sokkal jobban erdekelnének a valóban hangszedohoz kapcsolódó gondoltai. Leírhatná a gondolatait pár olyan hangszedovel kapcsolatban amikkel szerintem neki volt dolga engem pedig érdekelnek már régóta.  Mert ahogy ez itt ezen a fórumon lenni szokott a kolibri téma elvitt mindenkit másfelé. Segítek nektek elengedni a kolibri témát  .
 
NJ! Engem a vintage csúcs illetve kozép kategoriás Japán hangszedok érdekelnek illetve lettem rabjuk mondhatom. Azt megtudnád-e mondani, hogy mondjuk Satoshi Kanno azzal, hogy nem vihette magával a VICTOR L-1000ben általa "feltalált" direct-coupled tervet a Phasemation-hoz, a Victor Laboratory 1000-nek mint vintage csúcs kategoriásnak (ezzel az elonnyel?) fej-fej mellett a Phasemation PP-1000-essel ideális kornyezetben van-e esélye? Változott-e annyit a technica, hogy az oriási árkulonbség estleg mérv adó legyen. Ugye a Victor olyan 1000 Dollár újszeru állapotban a Phase inkább 4000 Dollár.
 
Aztán, Nakatsuka korábbi munkáit melyeket más márkanevek égisze alatt tervezett a "golden age" hajnalán mondjuk egy Monster Alpha Genesis 1000, Sigma Genesis 2000 vagy annak az MK2 változata hova tennéd mai viszonylatban? Kérdezem ezt azért mert sok új alsó-kozép kategóriás MC hangszedo ami mostanság jon ki piacra sokkal szerényebb (nem exotikus) tuszárakkal vannak megépítve, és tobbe kerulnek mint a vintage csúcs kategóriás exotikus darabok. Pl.: itt van a belépo szintu HANA MC ami £400ért sima alu tuszárral jon ki míg ha az ember turelmesen kivár akkor £200-300 korul kifoghat vintage nagy vadakat is amik tobb exotikus megoldást felvonultatnak... Nem ritka N.O.S. ezek kozott (new old stock)!
 
Aztán, Matsudaira vintage "munkáiból" miket ajánlanál amik úgymond nem híresultek el, így áruk nem szokott a magasba? Merthogy a My Sonic Lab MC hangszedoket nem mindenki engedheti meg magának.
 
Thoughts?

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Tizen éve egy ismerősömnél meghallgattam egy EMT 930 lemezjátszót TSD15 hangszedővel, minden eredeti volt nem buherált, volt ott neki egy Lenco L75 is szintén gyári állapotú, szintén TSD15 hangszedővel (addig nem ismertem a Lencot). Meghallgattatta velem mind a két lemezjátszót, én ott akkor nem nagyon tudtam a két lemezjátszó között különbséget tenni. (lehet hogy ma más lenne).
 
Csak a pontosítás kedvéért, én a 927-re utaltam. Az 1956-os gyártású 930 nem egyenlő az 1951-es kiadású 927-el, felújítatlanul sem. Az 1976-os gyártású direkt hajtású 950-en kívül a többi EMT (a tapasztalatok alapján) már igényli a felújítást.
 
Ha hiszed ha nem sok jó és drága rendszert hallottam már, de egyiknél sem éreztem hogy többet adna mint ami idehaza van. Persze van jobb a Lenconál de mennyiért is? Erre mondtam hogy mások a preferenciáink. Illetve én a magam részéről nem akarok a mindet tudó hifi guruként tetszelegni.
 
Elhiszem. "...a Saskia és az EMT 927 már mérföldekre van." Árban. Nem a hangjuk közötti különbséget mértem mérföldekben. Hanem a dollárt. A személyes preferenciákat passzolom.
Rosszul látod, ha ezt gondolod rólam. Különösebb magyarázat nélkül. Magyaráztam már eleget.
 
A motorokat nem kedvelem, sosem voltam oda értük, viszont három barátom halt meg motor balesetben.
 
A motorbalesetek,..igen, érzékeny téma. Akik így úgy közel kerültek a motorokhoz, megvannak a veszteségeik. Nekem is.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
vidor2009
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1551
Csatlakozott: 2009.05.14., csüt. 11:52
Értékelés: 392

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: vidor2009 »


Persze egy SME 10 is komolyabb precízebb és stabilabb..


Avatar
DHT1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2016.04.06., szer. 08:32
Értékelés: 163
Tartózkodási hely: Budaörs
Kapcsolat:

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: DHT1 »



Azt pedig én sajnálom, mert a 3012R, mindenféle upgrade, átalakítás és barkács nélkül Referencia hangkar. Ha már belenyúlkálós, akkor nem! A rajta jól "dolgozó" hangszedőket egy (tudatos) paletta mentén soroltam fel, természetesen más karakterek.
 
Ha a dörzshajtásúak hangkarakterét tekinted etalonnak akkor nehéz dolgod is van, mert egy nagyon köröltekintően és sikeresen átalakított és felújított Garrard 401 -en, és talán egy Thorens td 124 mk2 kívül nincs is más a Lenco kategóriájában, mert a Saskia és az EMT 927 már mérföldekre van.
>

Tizen éve egy ismerősömnél meghallgattam egy EMT 930 lemezjátszót TSD15 hangszedővel, minden eredeti volt nem buherált, volt ott neki egy Lenco L75 is szintén gyári állapotú, szintén TSD15 hangszedővel (addig nem ismertem a Lencot). Meghallgattatta velem mind a két lemezjátszót, én ott akkor nem nagyon tudtam a két lemezjátszó között különbséget tenni. (lehet hogy ma más lenne) . Ha hiszed ha nem sok jó és drága rendszert hallottam már, de egyiknél sem éreztem hogy többet adna mint ami idehaza van . Persze van jobb a Lenconál de mennyiért is? Erre mondtam hogy mások a preferenciáink. Illetve én a magam részéről nem akarok a mindet tudó hifi guruként tetszelegni.
 
A motorokat nem kedvelem, sosem voltam oda értük, viszont három barátom halt meg motor balesetben.
72audio.com

Avatar
supravox
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3260
Csatlakozott: 2013.09.01., vas. 07:28
Értékelés: 2615

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: supravox »



Nem emlékszem, volt-e Marcinak XV-1s hangszedője, de XV-1t biztosan, és ezzel készült a felvétel, miután ezt megvásároltam tőle. (Csak zárójelben említem, hogy miután megvettem a Merging Hapit, a Micro Seiki analóg láncával is készítettünk nála a legjobb lemezeiről lp digitalizálást.)
Ami a futóművet és a hangkart illeti, természetesen szó nincs leminősítésről, csak jeleztem, hogy a Kuzma nem mindenkinek a kedvence. Részemről éppen ellenkezőleg, a részleteket is ismerve mondhatom, hogy egy nagyon kitalált, jól kezelhető, precízen beállítható, stabil szerkezet. Hogy a hangja hol áll az abszolút rangsorban (ha van ilyen egyáltalán), azt nem tudom, mert ehhez ismerni kéne a többit. Nekem mindenképpen referencia szintű, nem hiszem, hogy valaha is próbálkoznom kéne mással.

Persze egy SME 10 is komolyabb precízebb és stabilabb..
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Jó látni a "preciziós" munkát.Érdemes kinagyítani.
 
https://www.audiogon.com/listings/cartr ... id=1&pid=1

 
Most mit finnyáskodol csak 9000 dodo 
Most hagyjuk, hogy a képen látható Colibri gányolt vagy nem... Mondok mást:
 
Jó látni a precíziós munkát! Érdemes kinagyítani!
 
(Elnagyolt CNC megmukálás, utókezelés nélkül, heterogén aluminium tömbből vágva, sorjázatlan élek, fénytelen, piszkos titán csavarok, durva, csiszolatlan utángyártott üvegszálas idom (burkolt) garnitúra, kényelmetlen habszivacs ülés, itt-ott karbon fóliával összeragasztgatva.. a kipufogórendszer is piszkos szürke titánium, itt-ott elszíneződve, "megégve", durva heggesztési varratokkal, kezeletlenül, a dobon is, a csöveken, és a leömlőn is. Sehol semmi szépen csillogó (nehéz, masszív) roszdamentes acél, polírozva.. Se fényes és csillogó lámpák, se indexek, se gyönyörűen lakkozott festés és egyéb felületek, sehol egy "rendszámtábla" vagy "csomagtartó" ...mint...

...mint az utolsó képen, kontrasztként! Ugyanaz a motor márka és típus van a képeken!
 
Kérdés: Te melyiket választanád? Hagyjuk a süketelést, hogy nem motorozol, szimpla kérdés...elédtolják őket, melyiket választod??
 
(Légy szíves azzal se gyere, hogy, hogyan lehet látvány alapján minősíteni egy motort, Te is belöktél egy képet, hogy "precíziós munka, és érdemes kinagyítani"!)
>




Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
hifis
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1036
Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
Értékelés: 356
Tartózkodási hely: Budapest

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: hifis »


Nem ismételgetnek, ha érdekel, és akit érdekel az 515. oldal környékén olvasható miről beszélgettünk Marci bácsi Micro Seiki MA505S hangkaron használható Dyna XV-1s hangszedővel kapcsolatban feltett kérdéséből kiindulva. 
Nem emlékszem, volt-e Marcinak XV-1s hangszedője, de XV-1t biztosan, és ezzel készült a felvétel, miután ezt megvásároltam tőle. (Csak zárójelben említem, hogy miután megvettem a Merging Hapit, a Micro Seiki analóg láncával is készítettünk nála a legjobb lemezeiről lp digitalizálást.)
Ami a futóművet és a hangkart illeti, természetesen szó nincs leminősítésről, csak jeleztem, hogy a Kuzma nem mindenkinek a kedvence. Részemről éppen ellenkezőleg, a részleteket is ismerve mondhatom, hogy egy nagyon kitalált, jól kezelhető, precízen beállítható, stabil szerkezet. Hogy a hangja hol áll az abszolút rangsorban (ha van ilyen egyáltalán), azt nem tudom, mert ehhez ismerni kéne a többit. Nekem mindenképpen referencia szintű, nem hiszem, hogy valaha is próbálkoznom kéne mással.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Sajnálom de az általad említett SME kar nem tudott meggyőzni. A Denon DL-s1 finom kis darab, a Neumann hangszedő már nem az én világom annak élvezetét másnak hagyom meg . Ill. az ortofonokal is így vagyok.
A Lencót valóban nagyon szeretem, rendkívül zenei stabíl futómű, próbáltam már leváltani de egyenlőre értelmes áron nem látok alternatívát.

Azt pedig én sajnálom, mert a 3012R, mindenféle upgrade, átalakítás és barkács nélkül Referencia hangkar. Ha már belenyúlkálós, akkor nem! A rajta jól "dolgozó" hangszedőket egy (tudatos) paletta mentén soroltam fel, természetesen más karakterek.
 
Ha a dörzshajtásúak hangkarakterét tekinted etalonnak akkor nehéz dolgod is van, mert egy nagyon köröltekintően és sikeresen átalakított és felújított Garrard 401 -en, és talán egy Thorens td 124 mk2 kívül nincs is más a Lenco kategóriájában, mert a Saskia és az EMT 927 már mérföldekre van.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Egy átlagosnál drágább, de technikailag nem mindenki által preferált futómű és hangkar, (Kuzma Stabi XL DC, 4point 14"), a hangszedő az általad említett Dynavector DRT XV1-t, a fono pedig egy AVID Pulsare II. A felvevő egy Merging Hapi interfész a dsd-s A/D kártyával, a szoftver a Pyramix, szintén ettől a cégtől.
Nekem tetszik a hifim hangja , ezért rosszat nem tudok mondani, de azért az LP még mindig egy picit szerethetőbb, még ilyen felbontású felvételek esetén is.

Bátorság lenne egy XL DC és 4-point párost pár szóban (le)minősíteni, én azt mondom, Magyarországi viszonyok között mindenképpen, magas kategóriájú analóg fronttal rendelkezel. Bővebben elemezgetve persze meg lehet találni azt a nem mindenki által preferált területet, területeket, de az és most nem ide tartozik.
 
Egyébként mi már beszélgettünk erről annak idején, csak akkor még nem ez a futóműved volt hanem egy egyedi magyar gyártmány, a hangkar 4-point lett volna (11"), mert arra utalt az akkori kérdésed, a hangszedő vonatkozás pedig Dyna volt ugyan, de nem a (t) prefixes XV-1, hanem a standard (XV-1) vagy az XV-1(s) .
Fejlődtél..!
 
Nem ismételgetnek, ha érdekel, és akit érdekel az 515. oldal környékén olvasható miről beszélgettünk Marci bácsi Micro Seiki MA505S hangkaron használható Dyna XV-1s hangszedővel kapcsolatban feltett kérdéséből kiindulva. 
 
Mindenképpen meg fogom hallgatni a felvételt, a Dynavector miatt pláne, az XV-1 volt évekig a referencia hangszedőm, nagyon jól ismerem minden rezdülését, kínját és varázsát, és kíváncsi leszek, hogy az általam annak idején adott tanácshoz képest - miszerint nem ajánlottam a 4-point 11"-est hozzá - milyen karakterrel fog megszólalni. Tudom, ez a 14"-es verzió, így még érdekesebb lesz a dolog, mert azt még nem hallottam.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
DHT1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2016.04.06., szer. 08:32
Értékelés: 163
Tartózkodási hely: Budaörs
Kapcsolat:

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: DHT1 »



Jó látni a "preciziós" munkát.Érdemes kinagyítani.
 
https://www.audiogon.com/listings/cartr ... id=1&pid=1

Most mit finnyáskodol csak 9000 dodo 
72audio.com

Avatar
arzachel
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2137
Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
Értékelés: 756
Tartózkodási hely: Budapest

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: arzachel »


Jó látni a "preciziós" munkát.Érdemes kinagyítani.
 
https://www.audiogon.com/listings/cartr ... id=1&pid=1
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft

LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28

Avatar
DHT1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2016.04.06., szer. 08:32
Értékelés: 163
Tartózkodási hely: Budaörs
Kapcsolat:

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: DHT1 »



Elképzeltem. Nem esett nehezemre..
 
Mindazonáltal, természetesen tudom, milyen könnyű és szerethető lehet az élet egy jól felkészített Garrard 301/401 vagy Lenco dörzshajtásúval, amilyen momentán neked van, rajta pl. egy SME 3012R hangkarral, azon pedig egy Ortofon SPU 95/85 Anniv., vagy egy Denon DL-S1, akár egy Neumann DST-62 hangszedővel...
 
Amiről én írtam, az egy létező másik perspektíva annak hátrányával, problémáival és nyűgével, de minden hozadékával, pozitívumaival és előnyével is.
>

Sajnálom de az általad említett SME kar nem tudott meggyőzni. A Denon DL-s1 finom kis darab, a Neumann hangszedő már nem az én világom annak élvezetét másnak hagyom meg . Ill. az ortofonokal is így vagyok.
A Lencót valóban nagyon szeretem, rendkívül zenei stabíl futómű, próbáltam már leváltani de egyenlőre értelmes áron nem látok alternatívát.
72audio.com

Avatar
hifis
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1036
Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
Értékelés: 356
Tartózkodási hely: Budapest

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: hifis »



Sajnos nem indítja közvetlenül - nálam, - letölteni pedig most nem tudok 2,8GB-ot, ezért légy szíves pár mondatban, mivel készült, hogyan, és mi a konklúziód? Köszönöm.
>

Egy átlagosnál drágább, de technikailag nem mindenki által preferált futómű és hangkar, (Kuzma Stabi XL DC, 4point 14"), a hangszedő az általad említett Dynavector DRT XV1-t, a fono pedig egy AVID Pulsare II. A felvevő egy Merging Hapi interfész a dsd-s A/D kártyával, a szoftver a Pyramix, szintén ettől a cégtől.
Nekem tetszik a hifim hangja , ezért rosszat nem tudok mondani, de azért az LP még mindig egy picit szerethetőbb, még ilyen felbontású felvételek esetén is.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Ha már szóba került ez a spéci studió munka, csak érdekességnek feltöltöttem egy megegyező felbontású lp digitalizált (próba)felvételt, ahol a hangszedő, NJ korábbi felsorolása szerint, hasonló karakterű.
A lemez egy agyonstrapált, 30 akárhány éves Ortofon tesztlemez Darvas által ajánlva, a Ramovillból megvéve.
 
https://drive.google.com/file/d/1y_Z9Kc ... sp=sharing

Sajnos nem indítja közvetlenül - nálam, - letölteni pedig most nem tudok 2,8GB-ot, ezért légy szíves pár mondatban, mivel készült, hogyan, és mi a konklúziód? Köszönöm.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


De jó is az!

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


És akkor képzeljük el hogy a többi hangszedőnél is biztosítjuk ugyan ezen feltételeket...
Elképzeltem. Nem esett nehezemre..
 
Mindazonáltal, természetesen tudom, milyen könnyű és szerethető lehet az élet egy jól felkészített Garrard 301/401 vagy Lenco dörzshajtásúval, amilyen momentán neked van, rajta pl. egy SME 3012R hangkarral, azon pedig egy Ortofon SPU 95/85 Anniv., vagy egy Denon DL-S1, akár egy Neumann DST-62 hangszedővel...
 
Amiről én írtam, az egy létező másik perspektíva annak hátrányával, problémáival és nyűgével, de minden hozadékával, pozitívumaival és előnyével is.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
vidor2009
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1551
Csatlakozott: 2009.05.14., csüt. 11:52
Értékelés: 392

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: vidor2009 »



Nem érdemes
 
1) egy márka összes készülékét egyszerre, általánosítva véleményezni
2) az árazást kritizálni. Pláne a high-endben, ahol hosszadalmas meghallgatási procedúrák nélkül senki nem vesz készüléket, pláne komplett rendszert. Ha egy márka/kereskedő adott árszinten is elegendő készüléket ad el, akkor az árazás teljesen rendben van.

A kereskedő részéről nagyon rendben van!
Gyuri

Avatar
hifis
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1036
Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
Értékelés: 356
Tartózkodási hely: Budapest

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: hifis »



AD-DA felvételkészítés:
Piramix DAW, a felvételek rögzítésének mintavétele 32bit és 352.8kHz-es felbontás

Ha már szóba került ez a spéci studió munka, csak érdekességnek feltöltöttem egy megegyező felbontású lp digitalizált (próba)felvételt, ahol a hangszedő, NJ korábbi felsorolása szerint, hasonló karakterű.
A lemez egy agyonstrapált, 30 akárhány éves Ortofon tesztlemez Darvas által ajánlva, a Ramovillból megvéve.
 
https://drive.google.com/file/d/1y_Z9Kc ... sp=sharing

Avatar
Pointe
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 898
Csatlakozott: 2012.04.18., szer. 11:21
Értékelés: 469
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: Pointe »



Hallottam elképesztően csodálatos produkciókat is,de kizárólag szóló hangszeres,ill. kamarazenék tolmácsolása kapcsán!
Soha,hangsúlyozom soha nem győztek meg romantikus,nagyzenekari művek tolmácsolásával!
Úgy gondolom,hogy az ő áraikkal ez elfogadhatatlan!

 
Nem érdemes
 
1) egy márka összes készülékét egyszerre, általánosítva véleményezni
2) az árazást kritizálni. Pláne a high-endben, ahol hosszadalmas meghallgatási procedúrák nélkül senki nem vesz készüléket, pláne komplett rendszert. Ha egy márka/kereskedő adott árszinten is elegendő készüléket ad el, akkor az árazás teljesen rendben van.

Avatar
tollact
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2122
Csatlakozott: 2009.07.14., kedd 18:24
Értékelés: 714

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: tollact »



Én 30 éve kóstolgatom az AN készülékeket,kezdve az első highendek és Csontos Úr óta.
Voltam az ős Merlinben is,hallottam ott is sok AN összeállítást,beleértve az ONGAKU-t is,természetesen minden Csontos Úr által szervezett highenden is végigjártam a Merlin szobákat!
Szigorúan saját vélemény és tapasztalat következik!
Hallottam elképesztően csodálatos produkciókat is,de kizárólag szóló hangszeres,ill. kamarazenék tolmácsolása kapcsán!
Soha,hangsúlyozom soha nem győztek meg romantikus,nagyzenekari művek tolmácsolásával!
Úgy gondolom,hogy az ő áraikkal ez elfogadhatatlan!
Egy kiemelkedő készüléknek ez nem jelenthet problémát!
Abszolút túlárazott márkának gondolom,amit a gazdag sznobok tartanak fenn !
(Kivételek az igen kis létszámú zenehallgatók,akik csak szóló,ill. kislétszámú kamarazenét hallgatnak,esetleg barokk zenét.)
Gyuri

Az én zeneszobámban, ha komolyzene szól, az pedig leginkább romantikus nagyzenekar, és mégcsak nem is Ongakura alapozott rendszer, De az még hagyján! Progresszív rock, fúziós és egyéb könnyebb műfajokat is hallgatok. Ezért mondtam hogy bemutatókon ez soha nem jön ki, hacsak nem valamelyik jobban sikerült beállítást hallgattad a zárás után, mikor már nincsenek ott sokan....
LP: Pink Triangle PT One, Helius Scorpio III kar, Benz Wood SM 0,85mV, AN-V QSSC
CD: Philips CD100, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 analog tuner, AN-V
Erősítő: AN OTO PHONO
Hangfal: AN-E/Hemp+Townshend tweeter, Kondo KSL,AN-SP QSSC
Állványok: Sound Org ZO28,ZO21

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Tényleg mennyire szeretnék egy olyan szuper autót amit mondjuk a osztrák F1 pálya célegyenesében tudnék örömmel használni 10 mp-ig.Persze tréleren kellene odaszállítani majd hetekig javítgatni,felkészíteni,karbantartani.
Az a 10mp nyilvánvalóan Nirvána.
De ez igen szerény.

Az!
Akár kawa-zx-10rr -el, akár porsche 911 gt2 -vel, egyenesben koppra, kanyarban határon, néha azon is túl..! Nem a szerénységről szól.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
supravox
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3260
Csatlakozott: 2013.09.01., vas. 07:28
Értékelés: 2615

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: supravox »


Tényleg mennyire szeretnék egy olyan szuper autót amit mondjuk a osztrák F1 pálya célegyenesében tudnék örömmel használni 10 mp-ig.Persze tréleren kellene odaszállítani majd hetekig javítgatni,felkészíteni,karbantartani.
Az a 10mp nyilvánvalóan Nirvána.
De ez igen szerény.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok

Avatar
DHT1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2016.04.06., szer. 08:32
Értékelés: 163
Tartózkodási hely: Budaörs
Kapcsolat:

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: DHT1 »

És akkor képzeljük el hogy a többi hangszedőnél is biztosítjuk ugyan ezen feltételeket...
72audio.com

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Tisztelt Uram, NJ !
 
Amúgy maradnék az Ön titulusnál, szeretek úriemberekkel úri stílusban ( mint mindenkor ), "beszélgetni. A salak leválik, lehet redvának is mondani, leválik az  így is, úgy is. Nem mondom, kicsit ütögetni kell. A "te", kicsit alsóbb kategória, bár erre felé ( Is), ez evidencia.
Csak és kizárólag a Colibri volt a "célszemély" ! A Stereophile-t, csatolt részeivel egyetemben azt Ön által említett gúny kategóriában említettem én is. A Rockport lehet hogy az ami, abszolúte nem vitatom, de zenét hallgatni valóban lehet kissé szerényebb futóművekkel is. Meg a hozzá járuló sallangokkal. Nem kellene félre érteni, csak magam helyre tettem a Colibrit, amivel lehet egyet nem érteni.
Az Ön mindenhez értését sem a gúny kategóriába helyezem, helyeztem, csak szerettem volna érzékeltetni, hogy az istenek között is vannak fokozatok, nem mindenki Jézus Krisztus ! Ez sem Önre, a gyártókra vonatkozik !!!
Elismerem, és megemelem a kalapom a hozzáértését, naprakész technikai tudását illetően, de nem igazán gondolom, hogy ténylegesen csak és kizárólag Ilyen összegű futómű lehet a zenehallgatás alap eszköze. Miközben nem győzöm hangsúlyozni, hogy van nagyon sok szánalmasan fos kategória, a több milliós berendezések között, amiben a pálmát az Audio Note viszi,( szerintem), de vannak sokan a nyomában, versengve, hogy lehagyják ! Nagyon sok milliókért !!!
Értem amit mond, de nem értek vele egyet, ez pedig a hangszedőre vonatkozik ! Erre volt az autót kell venni a felnihez hasonlat. Egy ilyen "kritikus" hangszedő a felejtendő kategória, a "kritikussága" miatt. Megint nem kell egyetérteni !
Amit meg egy ilyen fórumon el lehet mondani, kontra, rekontra, az kevés. Időben, megfogalmazásban, mindenben.
Korábban elolvastam a hangkarok geometriáját, és beállítását kritizáló hozzászólásait. Ezért bátorkodtam véleményt nyilvánítani többek között itt, és most.
 
           Üdvözlettel,: TEAC

Tisztelt Uram!
Kedves Teac!
 
Megmondom őszintén, korábban  a magázódó, a személyes jelzőket, jellemzőket nagy betűvel író stílusért megkaptam (én is) a modorosság szarkazmusát, ezért, én elfogadtam a tegező megszólítást.
Félre ne értsen, de felőlem legyen..
 
Nem nagyon tudok mit kezdeni a hozzászólásával. Ha akarom értem, ha úgy akarom nem. És mehet ez oda vissza. Azaz, ha akarja érteni érti amit írtam, hogy miért írtam, ha nem akarja, akkor nem. Ezt a konfliktust nem tudom, hogyan tudnom (jól) feloldani..
 
Megpróbálom erősen technikai perspektívák oldaláról megközelíteni. Ezért, és az Ön által mondott kékített megállapítás miatt, hosszabb lesz.
 
1) a hanglemezekkel kapcsoltban, aki komolyan veszi a technológia alapfelvetését, annak a jel integritása a legfontosabb. Ez röviden azt jelenti, hogy a vágótű által a barázdaspirálba vágott mechanikus jelet, a jelátalakító a lehető leghűségesebben, a legkevesebb veszteséggel, a legkevesebb +/- módosítással olvassa ki és alakítsa át elektromos jellé. Ami elveszik (hiányzik) vagy átalakul (módosul, arányaiban változik, feldúsul, avagy elvékonyodik, stb) itt a front elején, az többé nem nyerhető vissza. Irreverzibilis. Az egész analóg hanglemez história, és kifejezetten a frontvonal mechanikus jelkiolvasási oldala, egy több szintes dinamikus harcról, egy húzd meg ereszd meg küzdelemről, -ide jobb szóval balanszírozásról szól. A temérdek változó, és változói kölcsönhatás miatt.
Miért van olyan sok változó?
 
2) azért mert ebben a rendszerben minden mozgásban van. Hatás, ellenhatás. Ezért többféle megközelítés jutott érvényre a fenti analóg jel integritással kapcsolatos célkitűzés optimális megvalósulása érdekében. Ennek egyik eszköze a jelátalakító fejlesztése. Immanuel Kant óta doktrina, hogy az anyag az minden.
 
A Colibri esetében az anyaghasználat, -mivel többféle típusban adták ki, az alap polikarbonát testű, réz, arany majd a platina tekercses modelleken túl egészen a szélső értéket jelentő XPW, (régi) japán platina huzallal tekercselt és egy a klarinétokhoz használt afrikai kemény fából, a grenadille fából "támasztott" testtel elkészült egyedi gyártású, relatíve kis tömegű és alacsony feszültség kimenetű modellig terjed. A vintage platina huzal híján a grenadille fa a legújabb XGW modellekben, az arany huzallal tekercselt C.Stradivarius-ban maradt fenn. A fa "testű" megnevezéstől eltekintve teljesen meztelen konstrukcióról (bare-naked) van szó, mert a tekercsek, a tűszár és a vezetékek is "lógnak".
 
4) jobban elmélyülve Colibrik konstrukciójában, egy hangszedő tervező szabadsági foka ott is manifesztálódik, hogy milyen mértékben hangsúlyozza és balanszírozza a többi változó szempontjából a tűszárat és tűvéget (profil vágott gyémántcsúcs).
A meghatározó szempontok kalkulálásától függően, a tűszár hosszának szignifikánsabb hatása van a magas frekvenciás rezonanciára (továbbiakban: HF rezonancia) mint a tűcsúcsnak. Mivel egyéb összefüggések is vannak a tűcsúcs és a HF rezonancia vonatkozásában, az csak akkor releváns, ha minden más feltétel azonos, ám ez a legtöbbször nem így van.
 
Például a tervező képes hosszabb gyémántcsúcsot használni (nagyobb saját tömeggel), azért, hogy meghosszabbítsa a tűszár függőleges hatótávolságát és redukálja a teljes tűszár hosszat, ami egyébként növelheti a HF rezonanciát. Másfelől ez a megoldás valószínűleg alacsonyabb crosstalk jellemzőket indukál magas frekvenciákon, mivel a hosszabb tű a vízszintes és a függőleges mozgás mellett torziós csavarodásokat tesz lehetővé. Más szóval nincs ingyen semmi, de ha a tervező elkötelezett a HF rezonancia pont emelésében, különböző megoldások és kompromisszumok állnak a rendelkezésre.  
 
Azon túl, a teljes tűszár merevség és csillapítás (damping) hatással van a HF rezonanciára. Felületesen, több csillapítás alkalmazása eltérések "simítására" sokszor jó megoldásnak tűnik, de a gyakorlatban ez általában torzításokat vált ki. A tapasztalat azt mutatja, hogy a növekvő magas frekvenciás válaszra kevésbé érzékeny a fül (mivel ez egyszerűen dúsítja (boosting) az LP-n már meglévő jelet, ami, a legtöbb zene adott spektrális eloszlása miatt nem lehet túlzottan sok) mint a torzításra, amely az LP-n nem létező új magas frekvenciás komponenseket szintetizálja, és az IMD esetében inharmonikus torzulást eredményez alacsonyabb frekvenciákon, amelyekre különösen érzékeny a fülünk.
 
Úgy gondolom, hogy a hangszedők akkor szólnak jól, amikor a tervező határozott erőfeszítéseket tesz a tűszár merevség növelésére, miközben csökkenti a mozgó tömegeket, de nem próbálja meg az utolsó néhány dB-t is kinyerni.
    
Ennek a folyamatnak a szélsőséges példája a korábban bemutatott IKEDA/JRDG tűszár nélküli modellek.
 
5) visszakanyarodva, mivel minden mozog.
Az F1 autók, a Superbike ill. MotoGP (2-kerekű) motorok esetén a futómű és az utak viszonya, megfelel a hangszedők/ itt és most a Colibri, annak "felfüggesztésének", helyesebb szóval csillapításának a viszonyával az útviszonyokkal azonosított lemezfelszínnel, áttételesen a barázda "úttal", valamint az utaknak helyt adó lemezfelszínt hordozó lemezjátszó futóművel. Kellően bonyolított körmondat, de benne van ami szükséges.
 
Igenis, a versenypályákat, azok "utjait" az autókhoz tervezik, mert azt a teljesítményt, azt a tapadást, azt a kanyarsebességet, és azt a végsebességet nem tudják a versenyautók leadni és lekövetni egy E45-os minőségű úton. Tehát az útminőség belekalkulált a fejlesztésekbe. Ahogy egy Colibrit, sajnos nem Regával terveztek, hanem pl. SME-vel. Tény.
Én ezeket már megtanultam nem vitatni.
 
De a példákat tovább bővíthetem a fékrendszerek, a futóművek (első, hátsó), a kerékgumi választék, a nyomatékáttétel miatti lánc és lánckerék garnitúra választék, továbbá a motor erőáttétel miatti elektronikus befecskendezési térkép és a kipufogó rendszer kérdéseire is. Egy gyári állapotú Kawasaki ZX-10R gyárilag puha és nem eléggé hőálló Nissin fékei, a kevés lépcsős Showa rugós tagjai és első teleszkópjai, egy átlagos erőátviteli görbéhez és katalizált, hang tompított, csillapított kipufogáshoz programozott gyári befecskendezési karakterisztika, NEM elégséges csúcsteljesítmények elérésre, kihegyezett, verseny körülmények között. Ott minden pályafelületen és hőmérsékleti viszonyok között tapadnia kell a gumiknak, a motor teljesítmény leadási karakterisztikájának igazodnia kell a pályán elérhető legnagyobb végsebességhez és a legnagyobb kanyarsebességhez, az egyenesek és a kanyarok hosszának és ívkialakításának viszonyában. Ehhez a becskendezési térképnek, a fékeknek, a futóműnek, stb. is igazodnia kell.
 
És megint, mivel minden mozog, minden pálya más és más, ergó minden LEMEZ más és más, folyamatos finomhangolás szükséges. Minél feszesebb egy futómű annál pontosabb (ideális ív tartás), és gyorsabb (kanyarsebesség) követésre képes, és annál több állítási lehetőséggel (szögben, irányban, hosszban, mélységben, konzisztenciában) annál precízebb beállíthatósággal is kell rendelkeznie, ezáltal annál jobban tudja a csúcsteljesítményt folyamatosan fenntartani változó verseny körülmények között. Mert minden mozog, miden lemez más és más, stb.
 
6) eljutottunk a csúcsteljesítményekig.
A Colibriket a tervező csúcsteljesítményre tervezte, és relatíve nem csúcsáron. Nem elhanyagolható. Természeten nem csak 100k+ os futóművön teljesítenek jól. A hangsúly inkább a tökéletes beállításon és rendszeres finomhangoláson van. Azt is megismételem, hogy nem Rockport-on fejlesztették, hanem SME-n. És ha jól tudom nem a 30/20-ason, hanem 10-esen, V-ös karral, de lehet tévedek. Majd talán HGábor megerősíti, vagy cáfolja. Szóval máris emberbarátibb financiális környezetben vagyunk. Amiből nem lehet engedni, az a hangszedő kiszolgálás. Hangsúlyozottan hozzáteszem, hogy a tangenciális követésű hangkarok elkötelezettjei, még ha a vágótű minikáját is fetisizálják, ha józan gondolkodásúak, és magasabb árkategóriájú hangszedővel dolgoznak, hatványozottan figyelnek a legaprólékosabb beállításra, hiszen a tűszár flexió és/vagy törés veszélye is hatványozott. Statisztikailag biztosan. Igen, kevesebb a követő hiba, nem kell bias kompenzáció, de kell tökéletes geometria beállítás, a tű, a tűszár és a tűhegy pozicionálása tekintetében. VTA, SRA, CRA, Azimuth, VTF, továbbá tökéletes kompresszió megválasztás, tökéletes olaj viszkozitás választás kell, a "woobling", az imbolygásos mozgások, ill. a felmelegedés, felpuhulás ellen, stb.
 
7) szóval, sajnálom, nem Rega futóművekre és Pro-ject karokra való. Mindamellett tradicionális megfogalmazásban, azokkal is lehet zenét hallgatni. Igen. Sohasem mondtam, hogy nem. Bár ismét határozott és őszinte leszek, részrehajlás nélkül, nem tartom őket precíz hangtechnikai eszközöknek, és nem várok el tőlük kimagasló és állandó teljesítményt. Igen, igaz, az ár/érték. Sajnos ezt a példát a Colibri kapcsán, és az egész beszélgetés kapcsán, hangsúlyozom, nem érték optimalizálás megvitatására hoztam, hoztuk, hanem a nyers csúcsteljesítmény vonatkozásában. Van LF alja vagy nincs. Zenei vagy nem. Gépies techno hang, vagy nem. Azért adják el mert gyenge konstrukció és az előzőek igazak, vagy nem.  
 
8) tehát nem azért hoztam fel a Rockport-ot, mert csak azon lehet a Colibrivel zenét hallgatni. Hanem azért, mert Winstin Ma köreiben a Rockport közismert volt, és a teljes rendszer - felsoroltam - tekintetében referencia. Referencia felvételkészítési probléma volt, referencia eszközökkel és referencia minőségben elvégezve. A végtermék is referencia. De ha a Rockport tulaja egy Basis-t, egy SME-t, vagy éppen felújított Garrard 301/401-est, Thorens reference-t, akár Goldmund Reference-t hozott volna, töredék bekerülési árán a Rockport-nak, a Colibri, tudom, azokon is jól szerepelt volna. Természetesen hozzá illő hangkarral! A példa csak erősítette a Colibri jóságát, nem kizárólagosságot fogalmazott meg. Végül elmondom, a Colibri fent taglalt érzékenysége miatt az említett szempontok miatt kritikus légcsapágyason történő beállításának és finomhangolásának a végeredménye is referencia! 2 napot vett igénybe 2 hangszedővel 55 perc hanganyag felvétele! A Mastering és editing, stb. csak utána jött.
 
9) kinek való a Colibri: a neutrális, határtalanul levegős, selymes de "íztelen" magasakkal, és megfogott, feszes mélyekkel, lényegében extrém frekvencia kiterjesztéssel, mesterszalag hangkarakterrel a csúcs digitálisokra jellemző tisztasággal és zajtalansággal megszólaló előadás minőséget kedvelők hangszedője. Minden élesség, csillogás, vékonyság középen és alul, valamint ragyogás=sibilance, az beállítási és finomhangolási probléma, vagy tű sérülés, esetleg sérült (pl. IGD, belső barázda torzítással vágott lemez - mert igen, ilyen is van) lemez eredménye. Esetleg hangkar minőségi és/vagy beállítási, futómű vagy instabil, RFI/EMI zajra érzékeny előfok, ezáltal előfok terhelési probléma. Nem véletlenül nem hangszedő terhelést írtam. Ha stabil és abszolút zajtalan az előfok, akkor a standard (LO)MC terhelések jók. Lásd. Hagerman-tanulmányok. Minél inkább instabil és zajérzékeny az előfok, annál inkább előtérbe kerül a terheléssel kapcsolatos hangolgatás.
 
10) kinek nem való a Colibri: aki a kerek, feldúsult, eufórikus és plasztikus "régivágású" analóg hangot keresi, annak csalódás. A kinézete is lehet sokaknak csalódás. A fentiek tükrében, az igazi csalódás pedig a igényessége lehet a körülményekre. Az összes körülményre.  
 
Osztom HGábor egy régi, nagyon frappáns megállapítását, amit időtálló iránymutatásnak tartok, és érdemes lenne a fórum főoldalára nagy betűkkel kiírni. Nem azért, mert "udvarlok", hanem mert tökéletesen osztom -és.. ő mondta előbb..
 
"Jó rendszeren általában minden jobb minőségben szólal meg". Még a gyenge minőségű nyomások, és a gyenge minőségű felvételek is. Azért mert olyan barázdában levő információkat mutat meg, amit gyenge rendszer már nem képes, csak torzításokkal, ami lehet kellemes, vagy kellemetlen. De torzítás. És ebből következik pl. több ilyen-olyan, de általában fars következtetésekre épülő kinyilatkoztatás a jó, jobb rendszereken gyengén, bántóan megszólaló felvételekkel kapcsolatban.
 
Nem tudom érthetően jött e le a mondandómból, hogy nem csak a Rockport-al, vagy hozzá hasonló erőmű-futóművel szól jól egy Colibri, mert a Rockport egy kéznél levő példa volt csupán, egy megvehető, hallgatható, ezért releváns fogható eredménnyel , egy DXD CD termékkel. Valamit érthető volt e az útminőség, azaz a lemezminőség, és a carrier/ hordozó lemezjátszó tányér, plinth, hangkar, stb. szóval összefoglaló nevén a"futómű" kritikus szerepe egy ennyire csúcsra feszített, a konstruktőr céljait és elképzeléseit a többi változó szempontjából egyéni kompromisszumok mentén hangsúlyozott és balanszírozott, röviden szigorú feltételek megvalósulásával teljesítő hangszedőnél?!
 
Végül: lásd. a csatolt képeket. A fenti példa XPW csúcsmodell képe alá összehasonlításképpen csatolom a másik nagy hatású konstruktőri elgondolás, a hosszú tűszárú hangszedők példáit. (A tűszár nélküli IKEDA/JRDG modellek képeit korábban csatoltam.) Máshogyan hangsúlyozzák, balanszírozzák a többi változó viszonylatában pl. a tűszárat. Sokkal drágábbak! Namostakkor? Folytassam?
 
Ez nem fehér és fekete történet.  
 
Üdv. NJ
>



Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
vidor2009
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1551
Csatlakozott: 2009.05.14., csüt. 11:52
Értékelés: 392

MM és MC pickup-ok

Hozzászólás Szerző: vidor2009 »



"szánalmasan fos kategória, a több milliós berendezések között, amiben a pálmát az Audio Note viszi,( szerintem), de vannak sokan a nyomában, versengve, hogy lehagyják "
 
Ezzel pedig én vitatkoznék, mert zenét hallgatni igenis lehetséges AN lánccal, akármilyen furcsa is ez. Olyanok szokták egyébként fikázni az AN-t akik nem rendesen kiépített rendszerben hallották, vagy rossz körülmények között (pl hígendsón). Nem akarom ismételni magam, de az AN NEM kiállításokra való hang a maga pár watt teljesítményével. Ha a zenehallgató szobában 2-3 embernél több van már az is hallatszik. Oké ha ez elfogadhatatlan valaki számára, az ne vegye, de pl én magányosan, félhomályban hallgatok zenét, és nagy örömömet lelem benne, de nem VdH pick-uppal.

Én 30 éve kóstolgatom az AN készülékeket,kezdve az első highendek és Csontos Úr óta.
Voltam az ős Merlinben is,hallottam ott is sok AN összeállítást,beleértve az ONGAKU-t is,természetesen minden Csontos Úr által szervezett highenden is végigjártam a Merlin szobákat!
Szigorúan saját vélemény és tapasztalat következik!
Hallottam elképesztően csodálatos produkciókat is,de kizárólag szóló hangszeres,ill. kamarazenék tolmácsolása kapcsán!
Soha,hangsúlyozom soha nem győztek meg romantikus,nagyzenekari művek tolmácsolásával!
Úgy gondolom,hogy az ő áraikkal ez elfogadhatatlan!
Egy kiemelkedő készüléknek ez nem jelenthet problémát!
Abszolút túlárazott márkának gondolom,amit a gazdag sznobok tartanak fenn !
(Kivételek az igen kis létszámú zenehallgatók,akik csak szóló,ill. kislétszámú kamarazenét hallgatnak,esetleg barokk zenét.)
Gyuri

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”