Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Lemezjátszó
Lemezjátszó
Igen, természetesen. Nagyon hasonlít így a hangja a NAD-éhoz. Csak attól kezdek tartani, hogy nem új pörgető, hanem másik phono kellett volna.
Ugye a lemezjátszón a csatik melletti kis pöcköt átcsaptad LINE állásba, mielőtt csatlakoztattad a Cmambridge-re?
- Pointe
- V.I.P.
- Hozzászólások: 898
- Csatlakozott: 2012.04.18., szer. 11:21
- Értékelés: 469
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Lemezjátszó
A "rút kiskacsa" állítgatását feladtam, és vettem egy AT LP-5 -öt. Ma kipróbáltam a beépített phono-val, gyári hangszedővel (AT 95 ex) és eléggé mélynek érzem az egész hangszínt. Rengeteg basszus , de a középtartomány, az énekhangok igen erőtlenek. Erre bevetettem a korábban a NAD-hoz szerzett CA Azur 540 p-t. Ennek eredményeként (miután sikerült rendesen leföldelni végre) az egész átcsapott/eltolódott a másik végletbe, a mély tűnt el, és bár a középtartomány harsog, sajnos ez torzításba, pattogásba is átcsap. Eredményül ugyanúgy szól mint a NAD. A hangszedő mindkettőben AT95. Van tippetek, mivel próbálkozzak? Esetleg másik előerősítő javaslat?
Ugye a lemezjátszón a csatik melletti kis pöcköt átcsaptad LINE állásba, mielőtt csatlakoztattad a Cmambridge-re?
Lemezjátszó
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni phono témában. A "rút kiskacsa" állítgatását feladtam, és vettem egy AT LP-5 -öt. Ma kipróbáltam a beépített phono-val, gyári hangszedővel (AT 95 ex) és eléggé mélynek érzem az egész hangszínt. Rengeteg basszus , de a középtartomány, az énekhangok igen erőtlenek. Erre bevetettem a korábban a NAD-hoz szerzett CA Azur 540 p-t. Ennek eredményeként (miután sikerült rendesen leföldelni végre) az egész átcsapott/eltolódott a másik végletbe, a mély tűnt el, és bár a középtartomány harsog, sajnos ez torzításba, pattogásba is átcsap. Eredményül ugyanúgy szól mint a NAD. A hangszedő mindkettőben AT95. Van tippetek, mivel próbálkozzak? Esetleg másik előerősítő javaslat?
Lemezjátszó
Érdeklődve olvastam el a két lemezjátszó összehasonlító tesztjét (?), de a végére az maradt meg bennem, hogy nem igazán van értelme pont ezeket összehasonlítani. A Technicset szerintem a hozzá hasonló árú Rega P3/P6, Marantz TT15S1 (amit talán a Clearaudio gyárt) stb. lemezjátszókkal érdemes összevetni, míg a high-end lejátszókat meg egymással kellene szembeállítani. Egy ilyen teszt nekem azt sugallja, hogy ezzel valamiképpen a magasra pozícionált high-end lemezjátszók "műszaki felsőbbrendűségét" szeretnék bizonygatni, viszont ez óhatatlanul azzal jár, hogy lesznek olyanok, akik az olcsóbb (de nem igazán olcsó, belépő szintű) berendezést minősítik jobbnak, holott ennek nem sok értelme van. Az igazi verseny az lenne, ha a két lemezjátszó hangját hasonlítanák össze vakteszten nagyobb létszámú és nagyon eltérő szintű rendszerekkel rendelkező hallgatósággal, biztos lennének vaskos meglepetések.
Mivel nekem címezted a hozzászólásod, nem tudom, hogy pontosan melyik Technics tesztre gondolsz?
A M.Fremer által publikált nyilvános tesztre, amelyben konkrétan az sl-1200G és a Caliburn volt összehasonlítva, vagy arra tesztre, amiről én írtam, és amiben egyöntetűen Triplanar hangkarokkal és néhány jobb hangszedővel az sl-1200G, az atma-sphere Empire, a Kuzma stabi ref.2, egy erősen modifikált Garrard és Technics, végül egy Tom Macris -féle nagy tömegű lejátszó volt tesztelve?
1) A Fremer-féle tesztnek én sem láttam, látom semmi értelmét, sem a hanganyagának a vizsgálatát.
2) A másik teszt eltérő technológiákat, az adott technológiák eltérő szintjén álló futóműveket hasonlított össze, és nem túlzottan elrugaszkodott árszegmensekben. Mondhatnám, lépésenként egyre erősebb "versenyzőkkel". Releváns teszt volt. Lényegében arra voltak kíváncsiak, hogy a picit túlhájpolt, modernizált jubileumi sl-1200G kiadás a Technics márka közismert jó hírével támogatott használati értékével, hogy hogyan állja meg a helyét az árban kb. vele partiban lévő Empire és Garrard, pár lépéssel feljebb a "gatyába rázott" nagyobb testvér SP-10mk3 és a Kuzma, végül pedig a Galibier modellel szemben.
Amiről tkp. én írtam, az az sl-1200G konstrukciójáról releváns teszt körülmények között meghozott konklúzió miatt volt érdekes, mivel zz7 feltette azt a konkrét kérdést, hogy
Én továbbra is alábbi kérdésemre várom a választ a mérnöktől (és nem a kereskedőtől):
A Technics SL-1200G lemezjátszóban mi az ami olcsó és silány minőségű rész, mondjuk egy Continuum géphez képest is? Alkatrész, technikai megoldás, műszaki paraméter?
A fentiek kellene a fő téma legyen, az árakat egyelőre hagyjuk mert az az irányú indoklás, magyarázat nem vezet sehová és nem igazol önmagában semmit se. Az ár nem hang jellemző és nem műszaki paraméter.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
- Audio-Phil
- Lefelé a lejtőn
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2012.10.29., hétf. 20:38
- Értékelés: 22
Lemezjátszó
A hivatkozott Technics tesztről ennyi megosztható információm van. Nem kereskedelmi célból hozták össze, többségében gyártók vettek rajta részt... atma-sphere, saskia, triplanar, CAR, és analog DIY-erek, pl. S.Dobbins, aki számos lemezjátszó átalakítása mellett (Thorens, Technics, Garrard, Denon) gyártja és forgalmazza a Reed hangkarokat és a Technics SP-10 mk3 alapjaira konstruált Kodo the Beat nevű direkt hajtású lemezjátszót. A szószedet az enyém, az általam tudott, és kapott információk alapján. Nincs link.
Nem vettem magamra, de azzal szerintem (remélem) mindenki tisztában van, hogy nem vagyok kereskedő, nem voltam, és nem is leszek. Mindamellett részemről sincs semmi fenntartás. Sőőt. Ha nem lennének elhivatott és elismert kereskedők, káoszba fulladna a vevői szerviz. A high-end-ben biztosan. Látszik, ezzel itt kevesen vannak tisztában. Továbbmegyek, kereskedő ismerőseim, barátaim, nélkül nem hiszem, hogy valaha annyi készüléket megismerhettem, kipróbálhattam volna - nem beszélve a szervizeltetésükről, és adott esetben a cserék, vagy cserekészülékek biztosításáról. Dollárban 5 számjegyű készülékek, készülékekből álló láncok esetén, ez a hozzáállás nélkülözhetetlen. Aki egyszer (nagyot) hibázik, nem vevő orientált, csak pénz és bank orientált, attól elpártolnak.
Nézzetek utána pl. Nelson Pass termékei kapcsán a nevadai Renohifi (Mark Sammut) elismertségének. Nemrég egy Xs-150 monoblokk hibája kapcsán cseréltek azonnal egy komplett oldalt (erősítő plusz külső táp). Újonnan 65.000$ (de nem tudom darabja, vagy párja ), és nem kellett megvárni vagy kivárni a gyári szervizet!! Minden ismert fórumot figyelnek, maximálisan figyelembe veszik a vevői érdekeket, mindig el lehet érni őket, mindenre gyorsan reagálnak, sokszor Nelson Pass-t is közvetlenül bevonják, mindent megoldanak, és nem hivatkoznak BS dumákra, leterheltségre, pénzes megrendelőkre, piti kifogásokra. Aki nagy számokkal játszik, annak nagy elismertséggel kell játszania, egyébként ebben a "dszungelben nem zabál, hanem őt zabálják fel!" - ez idézet volt a Szállító 2 című filmből. Nekem tetszik.
És azt se felejtsük el, sokszor egy belenyúlós barkács is nagy károkat tud okozni.
A high-end mottója, legyen az termék vagy szolgáltatás (de nagyon sok minden másé is az élet egyéb területein):
Minden addig jó, ameddig nem hallottunk (vagy láttunk, tapasztaltunk) jobbat. Ezt lehet utálni, vagy elfogadni.
MI alakítottuk ilyenre. (Csak nehogy kikérje ezt magának valaki.. )
zz7 korábbi hozzászólásai alapján elgondolkodtam azon, hogy a legfelső analóg szegmensből hozok Magyarországra. Nem lenne feltétlenül rossz egy referencia analóg láncot Magyarországon tudni. Amihez adott esetben bármit viszonyítani lehetne. De nem tudom, hogy ez hogyan működhetne nyilvánosan. Ahogy azt sem, hogy hosszabb távon ez hogyan lehetne az érdeklődök számára hasznos..
Esetleg ötletek? Volt már ilyen megfontolás?
...
Egyébként hasonló referencia összejövetelek, és azok megörökítése kapcsán készült ez a projekt, nem stúdióban, hanem otthoni zenehallgatói körülmények között (55 perc minta meghallgatható):
http://www.elusivedisc.com/JUN-FUKAMACH ... /LIMDX038/
Vélemény?
>
Érdeklődve olvastam el a két lemezjátszó összehasonlító tesztjét (?), de a végére az maradt meg bennem, hogy nem igazán van értelme pont ezeket összehasonlítani. A Technicset szerintem a hozzá hasonló árú Rega P3/P6, Marantz TT15S1 (amit talán a Clearaudio gyárt) stb. lemezjátszókkal érdemes összevetni, míg a high-end lejátszókat meg egymással kellene szembeállítani. Egy ilyen teszt nekem azt sugallja, hogy ezzel valamiképpen a magasra pozícionált high-end lemezjátszók "műszaki felsőbbrendűségét" szeretnék bizonygatni, viszont ez óhatatlanul azzal jár, hogy lesznek olyanok, akik az olcsóbb (de nem igazán olcsó, belépő szintű) berendezést minősítik jobbnak, holott ennek nem sok értelme van. Az igazi verseny az lenne, ha a két lemezjátszó hangját hasonlítanák össze vakteszten nagyobb létszámú és nagyon eltérő szintű rendszerekkel rendelkező hallgatósággal, biztos lennének vaskos meglepetések.
- Audio-Phil
- Lefelé a lejtőn
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2012.10.29., hétf. 20:38
- Értékelés: 22
Lemezjátszó
Köszi,
ráérős a dolog, de már nézelődök, mert kicsit hiányzik az a tiszta meleghangú analóg recsegés
Amióta mosom a lemezeimet, sokkal kevésbé recsegnek!
Lemezjátszó
Az a gond hogy rendesen beszóltam a high-end audio-nak és ezt a high-end kereskedők nem igazán szeretik. De ez természetes. Egyébként a beírásom nem nekik szólt konkrétan és a felét félre is értették rendesen. Viszont a probléma valós. Elég sokan elégedetlenek, nem kimondottan a készülékekkel hanem az egész mai hifi irányzattal, értékrendekkel. Csak persze a többség mindezt nem írja le a fórumokba, érthető hogy miért.
NJ-nek köszönöm az összefoglalót. Viszont lenne egy kérdésem. Kik hol csinálták ezt a tesztet? Interneten elérhető valahol?
A hivatkozott Technics tesztről ennyi megosztható információm van. Nem kereskedelmi célból hozták össze, többségében gyártók vettek rajta részt... atma-sphere, saskia, triplanar, CAR, és analog DIY-erek, pl. S.Dobbins, aki számos lemezjátszó átalakítása mellett (Thorens, Technics, Garrard, Denon) gyártja és forgalmazza a Reed hangkarokat és a Technics SP-10 mk3 alapjaira konstruált Kodo the Beat nevű direkt hajtású lemezjátszót. A szószedet az enyém, az általam tudott, és kapott információk alapján. Nincs link.
Nem vettem magamra, de azzal szerintem (remélem) mindenki tisztában van, hogy nem vagyok kereskedő, nem voltam, és nem is leszek. Mindamellett részemről sincs semmi fenntartás. Sőőt. Ha nem lennének elhivatott és elismert kereskedők, káoszba fulladna a vevői szerviz. A high-end-ben biztosan. Látszik, ezzel itt kevesen vannak tisztában. Továbbmegyek, kereskedő ismerőseim, barátaim, nélkül nem hiszem, hogy valaha annyi készüléket megismerhettem, kipróbálhattam volna - nem beszélve a szervizeltetésükről, és adott esetben a cserék, vagy cserekészülékek biztosításáról. Dollárban 5 számjegyű készülékek, készülékekből álló láncok esetén, ez a hozzáállás nélkülözhetetlen. Aki egyszer (nagyot) hibázik, nem vevő orientált, csak pénz és bank orientált, attól elpártolnak.
Nézzetek utána pl. Nelson Pass termékei kapcsán a nevadai Renohifi (Mark Sammut) elismertségének. Nemrég egy Xs-150 monoblokk hibája kapcsán cseréltek azonnal egy komplett oldalt (erősítő plusz külső táp). Újonnan 65.000$ (de nem tudom darabja, vagy párja ), és nem kellett megvárni vagy kivárni a gyári szervizet!! Minden ismert fórumot figyelnek, maximálisan figyelembe veszik a vevői érdekeket, mindig el lehet érni őket, mindenre gyorsan reagálnak, sokszor Nelson Pass-t is közvetlenül bevonják, mindent megoldanak, és nem hivatkoznak BS dumákra, leterheltségre, pénzes megrendelőkre, piti kifogásokra. Aki nagy számokkal játszik, annak nagy elismertséggel kell játszania, egyébként ebben a "dszungelben nem zabál, hanem őt zabálják fel!" - ez idézet volt a Szállító 2 című filmből. Nekem tetszik.
És azt se felejtsük el, sokszor egy belenyúlós barkács is nagy károkat tud okozni.
A high-end mottója, legyen az termék vagy szolgáltatás (de nagyon sok minden másé is az élet egyéb területein):
Minden addig jó, ameddig nem hallottunk (vagy láttunk, tapasztaltunk) jobbat. Ezt lehet utálni, vagy elfogadni.
MI alakítottuk ilyenre. (Csak nehogy kikérje ezt magának valaki.. )
zz7 korábbi hozzászólásai alapján elgondolkodtam azon, hogy a legfelső analóg szegmensből hozok Magyarországra. Nem lenne feltétlenül rossz egy referencia analóg láncot Magyarországon tudni. Amihez adott esetben bármit viszonyítani lehetne. De nem tudom, hogy ez hogyan működhetne nyilvánosan. Ahogy azt sem, hogy hosszabb távon ez hogyan lehetne az érdeklődök számára hasznos..
Esetleg ötletek? Volt már ilyen megfontolás?
...
Egyébként hasonló referencia összejövetelek, és azok megörökítése kapcsán készült ez a projekt, nem stúdióban, hanem otthoni zenehallgatói körülmények között (55 perc minta meghallgatható):
http://www.elusivedisc.com/JUN-FUKAMACH ... /LIMDX038/
Vélemény?
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Online
Dual CS 5000 használtan vagy 505-4 újonnan? vagy valami más
2 kiló a felső határ mindennel együtt - leszorító, válfabillentő, tűhegyező stb.
Lemezjátszó topicban, lemezjátszóról kérdezni ?
Szerintem: A CS 5000 típushibája, hogy a fa borítás az illesztéseknél vetemedik, a ragasztás elenged, nem lehet javítani. Várj ki egy 505-öt használtan. Itt is előfordul évente 2, 3 a kínálatban.
Lemezjátszó
Dual CS 5000 használtan vagy 505-4 újonnan? vagy valami más
2 kiló a felső határ mindennel együtt - leszorító, válfabillentő, tűhegyező stb.
Lemezjátszó topicban, lemezjátszóról kérdezni ?
Szerintem: A CS 5000 típushibája, hogy a fa borítás az illesztéseknél vetemedik, a ragasztás elenged, nem lehet javítani. Várj ki egy 505-öt használtan. Itt is előfordul évente 2, 3 a kínálatban.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Online
A gond azzal a folyamatosan növekvő, mindenféle normális értékrendet félrerúgó vonulattal van, amit ma az autósport művel már jó régóta, folyamatosan fokozódó mértékben. Itt ez a Forma-1 is. Csak mennek körbe-körbe, és milliókat kaszálnak a pilóták. (Tessék, ráadásul pilótának nevezik őket, pedig nem is repülőgépet vezetnek!) Miközben Etióipában éheznek a gyerekek! Most arról nem is szólva, hogy szennyezi a környezetet. Erre neveljük a jövő generációit? Ráadásul lehúzás az egész. Hol vannak a Forma 1-ből az utcai autómárkák? Hol az Opel, hol a Volkswagen? Hol a Daewoo Lanos? Milyen autózás az, hogy 300 kilométert vezetnek, és nem jutnak el sehová, mert csak körben mennek? És olyan őrült iramban mennek, hogy nem tudják csodálni közben a természeti szépségeket! Láttam a tévében olyat is, hogy egy városban volt a pálya! És ha piros a lámpa, mit csinálnak? Megállnak elsőbbséget adni?! Szerintem simán belemennek a pirosba. Ezek miatt nem merek kimenni lassan az utcára Zalaegerszegre! (Meg a migránsok miatt is!!!!)
értem én az iróniát csak nem passzol ide
nagyon más az autó erről is volt szó
Amúgy is az sokkal becsületesebb verseny lenne már a pilóták szemszögéből ha mindenki ugyanolyan autóban ülne így valóban a tudás számítana, de ugye az F1 a konstruktőrök versenye (is)
A másik, bár nem vagyok otthon aaannyira az F1 témában de lehet akármennyi pénze valakinek nem lesz - lehet neki autója csak úgy simán megyek a bótba és veszek egyet alapon
míg azért a High End készülékek megvásárolhatók, még ha esetleg várni is kell hogy egy egy kisszériás elkészüljön.
Lemezjátszó
A gond azzal a folyamatosan növekvő, mindenféle normális értékrendet félrerúgó vonulattal van, amit ma az autósport művel már jó régóta, folyamatosan fokozódó mértékben. Itt ez a Forma-1 is. Csak mennek körbe-körbe, és milliókat kaszálnak a pilóták. (Tessék, ráadásul pilótának nevezik őket, pedig nem is repülőgépet vezetnek!) Miközben Etióipában éheznek a gyerekek! Most arról nem is szólva, hogy szennyezi a környezetet. Erre neveljük a jövő generációit? Ráadásul lehúzás az egész. Hol vannak a Forma 1-ből az utcai autómárkák? Hol az Opel, hol a Volkswagen? Hol a Daewoo Lanos? Milyen autózás az, hogy 300 kilométert vezetnek, és nem jutnak el sehová, mert csak körben mennek? És olyan őrült iramban mennek, hogy nem tudják csodálni közben a természeti szépségeket! Láttam a tévében olyat is, hogy egy városban volt a pálya! És ha piros a lámpa, mit csinálnak? Megállnak elsőbbséget adni?! Szerintem simán belemennek a pirosba. Ezek miatt nem merek kimenni lassan az utcára Zalaegerszegre! (Meg a migránsok miatt is!!!!)
értem én az iróniát csak nem passzol ide
nagyon más az autó erről is volt szó
Amúgy is az sokkal becsületesebb verseny lenne már a pilóták szemszögéből ha mindenki ugyanolyan autóban ülne így valóban a tudás számítana, de ugye az F1 a konstruktőrök versenye (is)
A másik, bár nem vagyok otthon aaannyira az F1 témában de lehet akármennyi pénze valakinek nem lesz - lehet neki autója csak úgy simán megyek a bótba és veszek egyet alapon
míg azért a High End készülékek megvásárolhatók, még ha esetleg várni is kell hogy egy egy kisszériás elkészüljön.
Lemezjátszó
A gond azzal a folyamatosan növekvő, mindenféle normális értékrendet félre rúgó vonulattal van amit a high-end audio irányzat művel már jó régóta, folyamatosan fokozódó mértékben. Gyakorlatilag az árazások elszaladtak a végtelen felső szintekig. Miközben a hallott hang a legtöbb esetben partiban nincs vele, sőt. Ezen kívül mást is magával hoznak ezek az irányok. A zenétől való távolodást leginkább. A high-end kiállításokon, demókon jól lemérhető milyen szerepe van a zenének valójában az egész történetben. Most azonnal bárki megnézhet belőlük számtalan példát a youtube-on miről szól az egész. Mondhatni a zene, a hangfelvétel lesilányodott egy valami szükséges rossz történetté, az is kell a high-endhez mert anélkül nem szólal meg a cucc.
A gond azzal a folyamatosan növekvő, mindenféle normális értékrendet félrerúgó vonulattal van, amit ma az autósport művel már jó régóta, folyamatosan fokozódó mértékben. Itt ez a Forma-1 is. Csak mennek körbe-körbe, és milliókat kaszálnak a pilóták. (Tessék, ráadásul pilótának nevezik őket, pedig nem is repülőgépet vezetnek!) Miközben Etióipában éheznek a gyerekek! Most arról nem is szólva, hogy szennyezi a környezetet. Erre neveljük a jövő generációit? Ráadásul lehúzás az egész. Hol vannak a Forma 1-ből az utcai autómárkák? Hol az Opel, hol a Volkswagen? Hol a Daewoo Lanos? Milyen autózás az, hogy 300 kilométert vezetnek, és nem jutnak el sehová, mert csak körben mennek? És olyan őrült iramban mennek, hogy nem tudják csodálni közben a természeti szépségeket! Láttam a tévében olyat is, hogy egy városban volt a pálya! És ha piros a lámpa, mit csinálnak? Megállnak elsőbbséget adni?! Szerintem simán belemennek a pirosba. Ezek miatt nem merek kimenni lassan az utcára Zalaegerszegre! (Meg a migránsok miatt is!!!!)
Lemezjátszó
Szerintem nyissatok egy ‘miért utáljuk a highendet és azok kereskedőit’ topikot. Nem kel mindent szét offolni!
Bocs, de én nem utálok senkit se.
Nem tetszik a hifi irányvonala, mai felső szintjének cél területe, ez igaz, ezt vallom a magam szempontjai szerint. De ez nem egyenlő azzal hogy bárkit emiatt utálnék. Nekem ez csak egy hobbi, semmi több. Miért kellene emiatt gyűlölködnöm?
Off lehet igaz. De LP-játszó kérdésből indult, ahhoz elég szorosan kapcsolódott ez a része is.
Lemezjátszó
Az a baj némely fórumtársunkal hogy úgy mondanak messzemenő következtetéseket a felsőkategóriás készülékekről hogy soha nem éltek olyan készülékekkel,csak a kiállításokon,a havernál hallgatták.Egy Trabanból nem lehet megmondani milyen vezetési élményt ad egy BMW.Ez nem arcolás ez tény.Van saját tapasztalatom.Nagy gratula Limar fórumtársnak!
És ebben a hozzászólásban semmi kereskedői érdek nincs!?
Gyuri
Lemezjátszó
Azt miért nem lehet tudomásul venni, hogy a highend nem az átlag hifistáknak készül.
Ki minősül átlag hifistának? Akinek átlagos árú (és az mennyi is pontosan) a hifi berendezése otthon, vagy aki átlagos hifi, hangtechnika irányú tapasztalatokkal rendelkezik?
Egyébként lehet csak az alap kérdéseket kellene mindenkinek leírnia, például hogy mi is a hifi fő feladata. Lehet az összes félreértést, vita témát a dolgot a legelejénél megfogva a helyére lehetne tenni a legegyszerűbben ha mindenki leírná szerinte mi a lényege a hifinek. Mi a feladata. Mert ha nem is ugyanazt az alap célt követjük akkor tényleg soha nem fogjuk egymást megérteni.
Nekem személy szerint a legszimpatikusabb hifi cél arról szól amit valamikor Mark Levinson fogalmazott meg, hogy legyen bármilyen hordozó, zenei műfaj, hangfelvétel, felteheted mindet a hifidre és élvezheted. Nagyon sokszor érzem úgy hogy a high-end audio nagy része nem erről szól, egészen más dolgokról. Erre a fajta végeredményre nem is alkalmas ezért. Megint tisztelet a kevés mai kivételeknek.
Lemezjátszó
Azt miért nem lehet tudomásul venni, hogy a highend nem az átlag hifistáknak készül.
Sosem azoknak készült. 30-40 éve sem. Elég csak megnézned a belinkelt Micro Seikik valamikori árait.
Azt megértem, hogy ez sokaknak fáj, de el kell engedni őket.
De ugyanígy megnézheted a Sony, Pioneer, Technics valamikori highend termékeinek az árait. Azok sem azért készültek, hogy mindenkinek olyanjuk legyen.
Nem ezzel van a baj önmagában. A gond azzal a folyamatosan növekvő, mindenféle normális értékrendet félre rúgó vonulattal van amit a high-end audio irányzat művel már jó régóta, folyamatosan fokozódó mértékben. Gyakorlatilag az árazások elszaladtak a végtelen felső szintekig. Miközben a hallott hang a legtöbb esetben partiban nincs vele, sőt. Ezen kívül mást is magával hoznak ezek az irányok. A zenétől való távolodást leginkább. A high-end kiállításokon, demókon jól lemérhető milyen szerepe van a zenének valójában az egész történetben. Most azonnal bárki megnézhet belőlük számtalan példát a youtube-on miről szól az egész. Mondhatni a zene, a hangfelvétel lesilányodott egy valami szükséges rossz történetté, az is kell a high-endhez mert anélkül nem szólal meg a cucc. A valós high-end célok valami egészen másról szólnak mint amiről szerintem kellene szóljon a minőségi hifi. Úgy is, olyan irányban is szól a legtöbb high-end audio berendezés. Tisztelet a kivételeknek, mert azért még vannak. Egyre kevesebben és folyamatosan fogyóban, de még vannak.
Elnézést kérek Tőled is, meg a többiektől is akik ezen az úton vannak, de nekem ez a mai értékrend alakulás a hifiben (se) jön be. Akinek igen az az ő dolga. Én nem tudok neki örülni és hidd el nem azért mert nem telik 100 millió Ft-os berendezésre. Ahhoz ennek semmi köze.
-
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Lemezjátszó
Elég sokan elégedetlenek, nem kimondottan a készülékekkel hanem az egész mai hifi irányzattal, értékrendekkel.
Azt miért nem lehet tudomásul venni, hogy a highend nem az átlag hifistáknak készül.
Sosem azoknak készült. 30-40 éve sem. Elég csak megnézned a belinkelt Micro Seikik valamikori árait.
Azt megértem, hogy ez sokaknak fáj, de el kell engedni őket.
De ugyanígy megnézheted a Sony, Pioneer, Technics valamikori highend termékeinek az árait. Azok sem azért készültek, hogy mindenkinek olyanjuk legyen.
Lemezjátszó
Elvi dolgokról beszélek. Ahhoz nem kell személyes találkozás, ismeretség, csak azonos érdek.
Az a gond hogy rendesen beszóltam a high-end audio-nak és ezt a high-end kereskedők nem igazán szeretik. De ez természetes. Egyébként a beírásom nem nekik szólt konkrétan és a felét félre is értették rendesen. Viszont a probléma valós. Elég sokan elégedetlenek, nem kimondottan a készülékekkel hanem az egész mai hifi irányzattal, értékrendekkel. Csak persze a többség mindezt nem írja le a fórumokba, érthető hogy miért.
NJ-nek köszönöm az összefoglalót. Viszont lenne egy kérdésem. Kik hol csinálták ezt a tesztet? Interneten elérhető valahol?
Online
Nem kereskedőként mondtam amit mondtam.LIMAR fórumtársat még soha életemben nem láttam,de még nem is beszéltünk soha!Úgyhogy ennyit az összezárásról.
Elvi dolgokról beszélek. Ahhoz nem kell személyes találkozás, ismeretség, csak azonos érdek.
Lemezjátszó
Nem kereskedőként mondtam amit mondtam.LIMAR fórumtársat még soha életemben nem láttam,de még nem is beszéltünk soha!Úgyhogy ennyit az összezárásról.
Elvi dolgokról beszélek. Ahhoz nem kell személyes találkozás, ismeretség, csak azonos érdek.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Lemezjátszó
Ahogy látom konkrét technikai indoklás továbbra sincs. Ahogy igazából hang összevetés eredménye se nagyon.
Van egy olyan gyanúm hogy ilyen soha nem lesz sehol. Mert akinek lenne rá lehetősége annak nagyon nem lesz érdeke egy ilyen eredmény.
A hivatalos hifi sajtó meg ... tudjuk miből él az is és hogyan.
...
Egyébként részemről a lényeg, hogy amire rákérdeztem, arra a két dologra továbbra sincs válasz. Kérdeztem, nem állítottam valamit és nem ítéltem meg a két készüléket magát sehol.
...
Amúgy meg ismét leírom, nem a régebbi használt, ki tudja milyen állapotban, milyen jó hazai buhera barkács tuningokon esett át Technics példányokra kérdeztem rá, hanem az új SL-1200G típusra.
A "hang összevetésről" írtam 1 vagy 2 mondatot, arra többet 1 szót sem pazarlok.
A gyanúddal kapcsolatban pedig, ... legyen.
Vannak szakírók és fanatikus analógosok, akik 3-4-5 line bemenettel rendelkező előfok átkapcsolásával váltanak 3-4-5 lemezjátszó között. Ezzel kapcsolatban elmondom, régebben, hajlamos voltam azt gondolni, mondani, hogy a hangkar-hangszedő páros nagyobb hatással van a hang alap karakterére mint a futómű (és annak izolációja). Ma már nem teljesen így gondolom. Azt mondom, a hang alap karakterét a futómű (és annak izolációja, továbbá földhurok-hum és EMI/RFI zaj eliminálása) határozza meg.
Pont ez a fajta tesztelési módszer mutatta meg, hogy azonos hangkarral és hangszedő párossal (amelyek természetesen ideális mechanikus kapcsolatban vannak) felszerelt futóművek milyen jellegzetes hang karakterrel bírnak. Régebben sem tapasztaltam mást, és gondolkodtam ettől eltérően, csak a vizsgálati módszereim voltak mások. Azok a módszerek 1 max 2 futóműre, és számos hangkar és hangszedő páros meghallgatására voltak kialakítva, jobban fókuszálva egy hangkar-hangszedő páros teljesítményére. Később, amikor 3-4 futóműre is ugyanazokat a (bevált) hangkar-hangszedő párosokat szereltük fel, tisztult a kép, és nyitottabb lett a "világ". Átfogóbb, ezáltal relevánsabb eredményeket adott ez a tesztelési, meghallgatási módszer.
(Szokásos teszt hangkarok:
Audio technica AT1503IIIa, SME 3012R, Da vinci Grandezza original, Ikeda IT-345, Eminent technology ET2.5
Szokásos teszt hangszedők: Ortofon MC2000, Dynavector XV-1s, Lyra Olympos, Audio technica AT20SS, Technics EPC-P100Cmk4)
Összehasonlítási előzmények:
Futóművek: nem olyan régen releváns körülmények között összehasonlították a Technics sl-1200G, a Kuzma stabi reference 2, az Atmasphere empire 208, a Galibier Stelivo II, továbbá egy Dobbins Garrard 401, és egy OMA Technics SP-10 mk3 futóművet.
Hangkarok: Triplanar VII 10" -es, és U-12 12"-es változatok.
Röviden, egy nagyon pontosan beállítható és a nagyon jó csapágyazásának köszönhetően a beállításokat nagyon precízen követő hangkar konstrukció.
Hangszedők: Transfiguration Orpheus, Grado Gold és Sonata, és egy réztekercses Zyx Universe.
Rendszer: teljesen szimmetrikus és differenciált csöves (6SN7, 12AT7) előfok, 4 line bemeneten át szimultán 4 lemezjátszót szukcesszíven hallgatva, Novacron 6C33C orosz teljesítmény triódás OTL A-osztályú 60-wattos monoblokkok, CAR T-1.5 Ref. field-coil 98dB érzékenységű, 16 ohm-os, 20Hz-35 kHz szélessávú hangsugárzók (James B. Lansing Hartsfield-jéből fejlesztve).
Röviden, egy nagy érzékenységű, teljesen szimmetrikus és differenciált A-osztályos triódás field-coil szélessávú rendszer.
Konstrukciós háttér, Technics sl-1200G:
Az első hozzászólásomban írtam, minden elismerésem a Technics-nek, a múltjuknak..és a jelen kiadásaikkal (sl-1200G, GAE ill. SP-10 Reference) a jövőbe vetett igyekezetüknek. A régi sl-1200 technikai oldaláról megközelítve, az új sl-1200G plinthjében már többféle vibráció csillapítási módszert is alkalmaznak a kellően halott váz konstrukció megvalósításának az érdekében.
A bevált plinth plusz subsasszi finomított megoldását használják a kellő merevség elérése érdekében - pl. a Rega megközelítésével ellentétesen.
A tányér masszívabb és csillapítottabb lett.
Növelték a motor forgató nyomatékát is. A forgató nyomaték csökkentése általában csökkenti a sebesség stabilitást. Ez azt okozhatja, hogy a hangkar kissé ingadozik, megváltoztatva az oldalirányú követő erőket, ami viszont a hangtér vibrálását okozhatja. Amit a tervezők referenciaként keresnek, az a szalagra vagy az élőzenére jellemző hangkép hűség. Az sl-1200G sebesség stabilitása a 80-90%-a a csúcsot jelentő SP-10mk3-nak, így ebben a tekintetben az mk3 és az mk2 között foglal helyet. A sebességstabilitás egyébként nem annyira jól hallható mint a pitch differencia, de jelentős a szerepe a hangkép stabilitásban.
A motor kapcsán elmondható még, hogy, a Technics a servonak új CPU vezérlést tervezett a korábbi analog chip helyett. (Firmwire megújítás USB csatlakozón keresztül.)
A gyári hangkar - hangszedő párosról és számos felszerelt sokkal jobb párosításról szükségtelen torziós merevségi összehasonlításokat és torzítási grafikonokat készíteni - fülre egyértelmű a felsorolt párosítások fölénye. Ha elhiszitek, ha nem.
A gumi lemezjátszó alátét (mat) pedig nagyon gyenge - megjegyzem, minden gyári Technics mat eddig szinte mindenhol cserére szorult.
A fentiek, a nem túl erős gyári hangkar és hangszedő párossal együtt, egy használható lemezjátszót ígérnek. Kinézete ellenére nem csak broadcast és DJ célkora való a Technics; bár kétlem, hogy a DJ-k 4000$-t fizetnének érte. És azt is kétlem, hogy úgy igazán tetszene valakinek..
Alapvetően tehát nem rossz készüléket kapunk. Igaz, nulla művészi értékkel, de a lemezjátszók evolúciós fejlődési folyamatát alapul véve, közepes minőségi színvonallal. Ebbe beletartoznak a felhasznált alapanyagok, az elkövetett munkaórák, és a konstrukcióban megvalósított technológiai "sikerek" is.
De, ahogy fentebb említettem, a gyári hangkar nem a motor szintje - csere!
A gyári hangszedő nem a motor szintje - csere!
A gyári tányér alátét (mat) nem a motor szintje - csere!
A lemezjátszónak a plinthje, a lábai, a mély frekvenciás strukturálisan keltett rezgésektől, valamint a magasabb frekvenciájú levegő keltette és vezette vibrációktól sincs védelme, ezért meghálál egy passzív, vagy szélsőséges esetben aktív vibráció izolációs alátét asztalt. (**)
(**) A hivatkozott tesztben aktív labortechnikai vibráció izolációs asztalon hasonlították össze a felsorolt lemezjátszókat, és a jelenlegi összevetésre tekintettel a leglényegesebb szempont szerint azt vizsgálták, hogy, hogyan viselkednek a lemezjátszók Vertikális, és Horizontális előre-hátra, valamint Horizontális jobbra- balra síkokban;
1) mérőállásban de kikapcsolt aktív izolációval, és kikapcsolt lemezjátszóval; azaz a tehetetlen, halott, merev lemezjátszó "tömeg" eredendő vibráció izolációját, csillapítását mérve - referencia érték1 (herz_1)
2) mérőállásban de kikapcsolt aktív izolációval, és bekapcsolt pörgő lemezjátszóval, de hangkar FENT, tehát a hang keltette vibráció nélkül (herz_3)
3) mérőállásban de kikapcsolt aktív izolációval, és működő lemezjátszóval, HANGGAL (herz_5)
4) bekapcsolt aktív izolációval, és működő lemezjátszóval, HANGGAL (herz_6)
5) bekapcsolt aktív izolációval, és bekapcsolt pörgő lemezjátszóval, de kar FENT (herz_4)
6) bekapcsolt aktív izolációval, és kikapcsolt lemezjátszóval - referencia érték2 (herz_2)
Konklúzió: a mért értékek híven tükrözték a Technics fent vázolt gyári konstrukciójában megvalósított vibráció csillapítási és izolációs képességeit. Gyenge közepes. Udvariasan..
A csatolt képeken látható kiolvasások 2 Hz alatti (herz_1 és herz_6) és magasabb frekvenciájú rezgéseket (többnyire 1000 Hz fölött, herz_2 - herz_5) tartalmaznak, amelyek képesek abszorbeálódni, visszaverődni vagy disszipálódni (bizonyos fokig) a lábak, az szokásos állványok, az izolációs eszközök normál tartományain belül, és a tervezéstől függően a plinthen, a tányéron, a lábakon és az adott lemezjátszó "tömegén" belül.
Visszakanyarodva a gyengeségekhez és szükséges cserékhez. Az előzményekre tekintettel,
egy U-12 12"-es Triplanar hangkar - 9800$
egy mk VII 10"-es - 6200$
egy mk VII 10"-es SE version - 7500$
Egy jobb LOMC hangszedő - 2000-6000$
egy Grado MI hangszedő - 600$
Egy passzív vagy aktív vibráció izolációs asztal - 1000-5000$
(sűrített levegős Herzan, Townshend, Vibraplane, KS, Minus-K, Accurion, vmilyen
előfeszített rugós és nagy tömegű alátét lapokból álló DIY, stb.)
Egy Stillpoints láb szett - 500$
Egy Oracle acryl lemez alátét (mat) - 300$
Egy Oracle lemez leszorító (clamp) - 200$
Hol tartunk? ~13000-22000$
Újonnan.
Ilyenkor szoktam példaként felhozni a Brinkmann LaGrange vagy az újabb Balance szíjhajtású lemezjátszót használtan, Brinkamnn Breuer 10.5"-es forgócsapos, vagy Eminent technology ET2.5 légcsapágyassal hangkarral, és Brinkmann EMT-ti lomc hangszedővel, 10000$-ért, vagy azalatt! De mondhatnék egy használt SME10 lemezjátszót is, SMEV hangkarral és egy Trani Orpheus lomc hangszedővel..
Kinézetben, tapintásban, művészi értékben, akár a műszaki beltartalmat tekintve - nekem többet ér egy használt Brinkmann vagy egy SME...
Összefoglalás: nem rossz, de a Technicsnek a magas forgató nyomatékú sebesség stabil motorján kívül gyári kivitelében nincs ütőkártyája, amiért én vagy az ismerőseim 4000$-t fizetnék érte, akár művészi, akár technológai megoldások céljából megvalósított műszaki tartalmaira tekintettel. Meg sem közelíti a Continuum konstrukcióját, anyagfelhasználását és a befektetett munkaóráit, az egyes technológiai problémák konkrét megvalósítást nem is említve.
Sokkal jobb a Continuum váza, tányérja, izolációja, gyári hangkarja(i).. egyedül a motorját tudja a Technics megközelíteni. Semmi mást.
Természetesen itt lép a képbe az amit korábban mondtam, hogy megítélés kérdése a Continuum többlet $$$-ban megfogalmazott értéke, és a felöltöztetett (upgraded) Technics többlet $-t tartalmazó értéke különbségének a hangban manifesztálódott eredője. Számunkra megéri,..avagy nem..!?
...
Ha már az über-ben járunk, tájékoztatásul, Continuum ide vagy oda, hangban a Statement még mindig:
http://www.thevintageknob.org/micro_seiki-SZ-1.html
Nem csak én szerintem, hanem a TechDas vezető tervezője szerint, aki nem más mint a Statement, és minden jelentős Micro Seiki tervezője.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Online
Online
Én 18, de nem számít semmit szerintem. Vki együtt él akár több évtizedekig egy készülékkel vki 1-2 évig. Ebből nem érdemes levonni következtetést, szerintem.
Több idő, több tapasztalat.
Lemezjátszó
Én 18, de nem számít semmit szerintem. Vki együtt él akár több évtizedekig egy készülékkel vki 1-2 évig. Ebből nem érdemes levonni következtetést, szerintem.
Több idő, több tapasztalat.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Lemezjátszó
Vagy 45 éve "HiFi-zem"
Én 18, de nem számít semmit szerintem. Vki együtt él akár több évtizedekig egy készülékkel vki 1-2 évig. Ebből nem érdemes levonni következtetést, szerintem.
Aurender - Cary Audio - Nuforce - Marten Design
Lemezjátszó
Maradjunk a topik címéhez mérten a lemezjátszók körűl.
Itt már a hájendnek kikiáltott Sima erősítőkön keresztül(szerintem nem az), a Mark Levinson cédákig lassan minden szóba kerül.
A végén így nem lehet eligazodni. :/
(OFF: Töröltettem a Mark Levinson cédás hozzászólásomat.)
- DHT1
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 450
- Csatlakozott: 2016.04.06., szer. 08:32
- Értékelés: 162
- Tartózkodási hely: Budaörs
- Kapcsolat:
Lemezjátszó
Az eredeti Sima nem volt high-end erősítő. A 20 éves évfordulós modell (aminek egyetlen alkatrésze sem azonos az eredeti Simával) már sok szempontból olyasmi. De azt feltehetően nem ismered.Erre azért ne vegyél mérget, de ez itt off. Az ítéletet haggyjuk a juzerre.
72audio.com
Online
Az első az nem igazán gond ha csak nem hetente v. havonta változnak (szeret megismerni új dolgokat vagy mást) ezt nem ítélem el. A 2. ponttal még nem találkoztam ismeretségi körömben.
Vagy 45 éve "HiFi-zem"
Lemezjátszó
Az első az nem igazán gond ha csak nem hetente v. havonta változnak (szeret megismerni új dolgokat vagy mást) ezt nem ítélem el. A 2. ponttal még nem találkoztam ismeretségi körömben.
Vagy 45 éve "HiFi-zem"
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<