Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Kábelezzünk
Szokás szerint akik erre hivatkoznak, azt sem tudják, mi az, de nincs is nagy jelentősége a HiFi-nél alkalmazott 1-2 méter hosszúságú koaxiális digitális audio kábeleknél, legalábbis nem ettől lesz jó, vagy rossz. A soros ellenállás bőven 1 ohm alatt van még egy gagyi példánynál is, gyakorlatilag elhanyagolható a mértéke, ezért a hullámimpedancia inkább az induktivitástól és a kapacitástól függ, (némi egyszerűsítéssel) ezek hányadának négyzetgyöke. Befolyásolható a kábel anyaghasználatával, a vezetők és a szigetelés keresztmetszetével és a belső szerkezettel, de még azzal is, mennyire tekergetjük meg a kábelt, sőt még frekvenciafüggő is. Ennek a paraméternek inkább a videó technikában van nagy jelentősége, ahol sokkal magasabb frekvenciák és hosszabb jelutak fordulnak elő. Az audio világban sem hanyagolható el, főleg nagyobb felbontású jelek továbbításánál, de itt jóval fontosabb a kábellel összekötött készülékek korrekt illesztése. 44 kHz mintavételezési digitális jel szinte még a szárító kötélen is átmegy, 192 kHz-es PCM vagy DSD jeleknél már célszerű minőségi, kimondottan digitális kábelt alkalmazni.
Az szép lenne, ha egy digit összekötő megközelítené az 1 ohmot. Szerintem aki hullámimpedanciára hivatkozik, az tudja hogy a kábel kapacitása és induktivitása frekvenciafüggő ellenállást, azaz impedanciát mutat. Nyilván a magasabb frekvenciákon és kábelhosszokon nagyobb a jelentősége, ugyanakkor itt is ugyanúgy működnek a dolgok, mint a videotechnikában. Pl a csatlakozás egy kritikus pont itt is.
Másrészt, főleg a DIY digit kábelek közt elég kevés a koaxiális felépítés eleve. Ráadásul én nem láttam még egy digit kábelre se ráírva, hogy csak 44.1 vagy 192kHz-en, netán 2.82MHz-en hajlandó működni.
A gagyi adó és vevő elektronikákkal bíró eszközök között azért fontos a jó kábeles illesztés, hogy egyáltalán működjön, a jók meg ugye megérdemlik.
Online
Szokás szerint akik erre hivatkoznak, azt sem tudják, mi az, de nincs is nagy jelentősége a HiFi-nél alkalmazott 1-2 méter hosszúságú koaxiális digitális audio kábeleknél, l.
tudod, van abban egy tragédia, a 44kz/16b S/PDIF átvitele kb 3,1Mbps adatsebességet jelent, és mégis, nem lehet kihúzni 10m-nél hosszabb S/PDIF koaxkábelt, mert széthullik a jel a kábelben, főleg azért mert a digitális jelfolyamhoz nincs használva vivőmoduláció, nincs handshake, stb. Ezzel szemben egy nyamvadt ADSL 10Mbps adatátvitelt, ócska 4kHz sávszélességre tervezett telefon dróton továbbítani lehet 5-10km távolságra, több csatlakozó ponton át. Az is egy véglet, hogy a high-endes hifi kábel gyártók a digit koaxkábeljeiket 1GHz sávszelességre készítik, és ha ezt komolyan vesszük ennek a fontosságát, akkor bizony kellenek az ideális körüli hullámimpedanciás zárások 1-2m hosszban is.
Kábelezzünk
Szokás szerint akik erre hivatkoznak, azt sem tudják, mi az, de nincs is nagy jelentősége a HiFi-nél alkalmazott 1-2 méter hosszúságú koaxiális digitális audio kábeleknél, l.
tudod, van abban egy tragédia, a 44kz/16b S/PDIF átvitele kb 3,1Mbps adatsebességet jelent, és mégis, nem lehet kihúzni 10m-nél hosszabb S/PDIF koaxkábelt, mert széthullik a jel a kábelben, főleg azért mert a digitális jelfolyamhoz nincs használva vivőmoduláció, nincs handshake, stb. Ezzel szemben egy nyamvadt ADSL 10Mbps adatátvitelt, ócska 4kHz sávszélességre tervezett telefon dróton továbbítani lehet 5-10km távolságra, több csatlakozó ponton át. Az is egy véglet, hogy a high-endes hifi kábel gyártók a digit koaxkábeljeiket 1GHz sávszelességre készítik, és ha ezt komolyan vesszük ennek a fontosságát, akkor bizony kellenek az ideális körüli hullámimpedanciás zárások 1-2m hosszban is.
Kábelezzünk
Szokás szerint akik erre hivatkoznak, azt sem tudják, mi az, de nincs is nagy jelentősége a HiFi-nél alkalmazott 1-2 méter hosszúságú koaxiális digitális audio kábeleknél, legalábbis nem ettől lesz jó, vagy rossz. A soros ellenállás bőven 1 ohm alatt van még egy gagyi példánynál is, gyakorlatilag elhanyagolható az értéke, ezért a hullámimpedancia értéke inkább az induktivitástól és a kapacitástól függ, (némi egyszerűsítéssel) ezek hányadának négyzetgyöke. Befolyásolható a kábel anyaghasználatával, a vezetők és a szigetelés keresztmetszetével és a belső szerkezettel, de még azzal is, mennyire tekergetjük meg a kábelt, sőt még frekvenciafüggő is. Ennek a paraméternek inkább a videó technikában van nagy jelentősége, ahol sokkal magasabb frekvenciák és hosszabb jelutak fordulnak elő. Az audio világban sem hanyagolható el, főleg nagyobb felbontású jelek továbbításánál, de itt jóval fontosabb a kábellel összekötött készülékek korrekt illesztése. 44 kHz mintavételezési digitális jel szinte még a szárító kötélen is átmegy, 192 kHz-es vagy DSD jeleknél már célszerű minőségi, kimondottan digitális kábelt alkalmazni.
De valamitől csak más mindegyik digit kábel hangja árkategóriától függetlenül,én pl jobban hallom az ezek közti különbözőséget,mint az analóg összekötőknél.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15715
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10999
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
A hullámimpedancianak, de ezt Te tudod a legjobban.
Szokás szerint akik erre hivatkoznak, azt sem tudják, mi az, de nincs is nagy jelentősége a HiFi-nél alkalmazott 1-2 méter hosszúságú koaxiális digitális audio kábeleknél, legalábbis nem ettől lesz jó, vagy rossz. A soros ellenállás bőven 1 ohm alatt van még egy gagyi példánynál is, gyakorlatilag elhanyagolható a mértéke, ezért a hullámimpedancia inkább az induktivitástól és a kapacitástól függ, (némi egyszerűsítéssel) ezek hányadának négyzetgyöke. Befolyásolható a kábel anyaghasználatával, a vezetők és a szigetelés keresztmetszetével és a belső szerkezettel, de még azzal is, mennyire tekergetjük meg a kábelt, sőt még frekvenciafüggő is. Ennek a paraméternek inkább a videó technikában van nagy jelentősége, ahol sokkal magasabb frekvenciák és hosszabb jelutak fordulnak elő. Az audio világban sem hanyagolható el, főleg nagyobb felbontású jelek továbbításánál, de itt jóval fontosabb a kábellel összekötött készülékek korrekt illesztése. 44 kHz mintavételezési digitális jel szinte még a szárító kötélen is átmegy, 192 kHz-es PCM vagy DSD jeleknél már célszerű minőségi, kimondottan digitális kábelt alkalmazni.
- mezzo
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 387
- Csatlakozott: 2009.10.15., csüt. 16:54
- Értékelés: 103
- Tartózkodási hely: Budapest
Kábelezzünk
Minek kell 75 ohmosnak lennie egy kábel esetén?
Ez még is csak egy standard.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Kábelezzünk
Minek kell 75 ohmosnak lennie egy kábel esetén?
Gondolom ez az ellenállása. De inkább ezt magyarázd el Te, ha valaki, akkor Te biztos tudod miért van ez így. Had tanuljunk.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15715
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10999
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Elvileg egy digit kábelnek 75 ohm-osnak kellene lennie...
Minek kell 75 ohmosnak lennie egy kábel esetén?
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Kábelezzünk
Ez is egy DIY gyártó madzagja volt, amit analógra is használ. Szándékosan nem írok nevet.
Most egy ilyenem van:
Én sem írtam szándékosan nevet. Ez a "drót" viszont igen bizalomgerjesztő, és ha jól látom azokkal a bizonyos 75 ohmos WBT dugókkal van szerelve.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Kábelezzünk
Persze, biztos van jelentősége, pláne, ha ilyen különbség lehet amit vázolsz.
Azért érdekes, hogy a legtöbb Diy gyártó, ugyan azt a kábelt kinálja, digitális, és analóg jelátvitelre, és talán nem is próbál 75 ohmost készíteni, de még senkit nem hallottam panaszkodni, hogy nem működne.
Próbáltam jó néhány kábelt gyárit/diy-t egyaránt, igaz csak cd-játszó, és dac közé, de nekem az egyik, itt is jelen lévő gyártó, diy kábele nyújtotta a legjobb hangot.
Ami a nagyfelbontású jelet illeti, abban igazad lehet, oda elkellhet egy dedikált digit ic.
Ez is egy DIY gyártó madzagja volt, amit analógra is használ. Szándékosan nem írok nevet.
Most egy ilyenem van:
Auralic Aries LE streamer - Musical Fidelity A1008 CD Pro - Musical Fidelity A1008 - IQ 4180 AT
Zidoo z9s lejátszó - Primare SPA25 erősítő - IQ 4180 AT, B&W HTM61, IQ 2240 AT hangfalszett
Zidoo z9s lejátszó - Primare SPA25 erősítő - IQ 4180 AT, B&W HTM61, IQ 2240 AT hangfalszett
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Kábelezzünk
Én jártam már úgy analóg összekötővel, hogy a 192 kHz / 24 bit nem ment át rajta.
96 / 24 még tökéletes volt, de a 176,2 és a 192 már megszakadozott. A DAC elvesztette a jelet.
Úgy gondolom valamennyi jelentősége azért csak van a 75 ohm-nak
Persze, biztos van jelentősége, pláne, ha ilyen különbség lehet amit vázolsz.
Azért érdekes, hogy a legtöbb Diy gyártó, ugyan azt a kábelt kinálja, digitális, és analóg jelátvitelre, és talán nem is próbál 75 ohmost készíteni, de még senkit nem hallottam panaszkodni, hogy nem működne.
Próbáltam jó néhány kábelt gyárit/diy-t egyaránt, igaz csak cd-játszó, és dac közé, de nekem az egyik, itt is jelen lévő gyártó, diy kábele nyújtotta a legjobb hangot.
Ami a nagyfelbontású jelet illeti, abban igazad lehet, oda elkellhet egy dedikált digit ic.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Kábelezzünk
Elvileg egy digit kábelnek 75 ohm-osnak kellene lennie a tökéletes illlesztéshez, de ez a valóságban nem mindíg van így. A nagy kábelgyártók álltalában adnak rá, sőt még 75 ohm-os rca dugó is létezik. Állítólag egyes készülékek érzékenyek rá, hogy meg legyen a 75 ohm, ennek ellenére nagyon sokan gyártanak/használnak(elsősorban diy) analóg összekötöt ilyen célra minden gond nélkül. Azt mondom, a saját megnyugtatásodra vehetsz dedikált digit coax összekötöt, de nagy valószínűséggel nem hallasz/látsz különbséget.
Én jártam már úgy analóg összekötővel, hogy a 192 kHz / 24 bit nem ment át rajta.
96 / 24 még tökéletes volt, de a 176,2 és a 192 már megszakadozott. A DAC elvesztette a jelet.
Úgy gondolom valamennyi jelentősége azért csak van a 75 ohm-nak
Auralic Aries LE streamer - Musical Fidelity A1008 CD Pro - Musical Fidelity A1008 - IQ 4180 AT
Zidoo z9s lejátszó - Primare SPA25 erősítő - IQ 4180 AT, B&W HTM61, IQ 2240 AT hangfalszett
Zidoo z9s lejátszó - Primare SPA25 erősítő - IQ 4180 AT, B&W HTM61, IQ 2240 AT hangfalszett
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Kábelezzünk
sziasztok a köv kérdésem lenne: adott egy régi 5,1 kenwood 5560 erositő és egy LG BP125 bluray-cd játszó.
a manual azt írja hogy digital audio output-on keresztül kössem öket össze egy coaxial cable-el.
most egy tyúkbél RCA-RCA madzaggal van összekötve.
érdemes nekem drágább koax kábellel összekötnöm ha a hangminőségen (CD , mp3) akarok javitani?
köszi
Elvileg egy digit kábelnek 75 ohm-osnak kellene lennie a tökéletes illlesztéshez, de ez a valóságban nem mindíg van így. A nagy kábelgyártók álltalában adnak rá, sőt még 75 ohm-os rca dugó is létezik. Állítólag egyes készülékek érzékenyek rá, hogy meg legyen a 75 ohm, ennek ellenére nagyon sokan gyártanak/használnak(elsősorban diy) analóg összekötöt ilyen célra minden gond nélkül. Azt mondom, a saját megnyugtatásodra vehetsz dedikált digit coax összekötöt, de nagy valószínűséggel nem hallasz/látsz különbséget.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- mezzo
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 387
- Csatlakozott: 2009.10.15., csüt. 16:54
- Értékelés: 103
- Tartózkodási hely: Budapest
Kábelezzünk
érdemes nekem drágább koax kábellel összekötnöm ha a hangminőségen (CD , mp3) akarok javitani?
köszi
Egyszerű digit-koax kábel sem tétel. Digitális jelet "digitális" kábelen továbbítunk és nem "analóg" összekötőn.
Kábelezzünk
sziasztok a köv kérdésem lenne: adott egy régi 5,1 kenwood 5560 erositő és egy LG BP125 bluray-cd játszó.
a manual azt írja hogy digital audio output-on keresztül kössem öket össze egy coaxial cable-el.
most egy tyúkbél RCA-RCA madzaggal van összekötve.
érdemes nekem drágább koax kábellel összekötnöm ha a hangminőségen (CD , mp3) akarok javitani?
köszi
Pana 37PV70 Plazma ,LG BP125 BD player , Kenwood Home KRF-V5560D DD/DTS erösitö, SONY SS-FCR 115 hangszóró szett , Neotec KS-1007B 2,5 mm2 hangszóró kábel.
- murasake
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 482
- Csatlakozott: 2012.07.30., hétf. 21:39
- Értékelés: 254
- Tartózkodási hely: Baja
Kábelezzünk
Én még hifi/ audiofil kábelgyártó cégtől csak jobb hangú kábellel találkoztam mint az ölflexek. Szóval nem tudom mihez képest lenne. Persze biztosan van olyan aminél még ez is jobb.
Csatlakozom, nálam sem váltak be.
Online
A helyes válasz, a mihez képest.
Soha nem hallottam semmilyen formában, viszont a fellehető információk alapján technikailag jobb minőségű, mint az Atoll-hoz gyárilag csomagolt, tehát ahhoz képest "előrelépést jelenthet".
Én még hifi/ audiofil kábelgyártó cégtől csak jobb hangú kábellel találkoztam mint az ölflexek. Szóval nem tudom mihez képest lenne. Persze biztosan van olyan aminél még ez is jobb.
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6180
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1196
Kábelezzünk
A helyes válasz, a mihez képest.
Soha nem hallottam semmilyen formában, viszont a fellehető információk alapján technikailag jobb minőségű, mint az Atoll-hoz gyárilag csomagolt, tehát ahhoz képest "előrelépést jelenthet".
Én még hifi/ audiofil kábelgyártó cégtől csak jobb hangú kábellel találkoztam mint az ölflexek. Szóval nem tudom mihez képest lenne. Persze biztosan van olyan aminél még ez is jobb.
Kábelezzünk
Alapvetően az Ölflex is inkább ipari kábel.
Nálunk a cégben az összes gyártógépben van belőle, hol ilyen, hol olyan (táp, vezérlő kábel, szenzorkábel is, bár abból inkább Balluff vagy Festo)...
Inkább a jobb tűrőképessége miatt elterjedt: tekergetést, mechanikai igénybevételt, esetleg hőt jobban elvisel alapból.
Kábelezzünk
Szerinted az Ölflex most akkor egy jó kábel?!
A helyes válasz, a mihez képest.
Soha nem hallottam semmilyen formában, viszont a fellehető információk alapján technikailag jobb minőségű, mint az Atoll-hoz gyárilag csomagolt, tehát ahhoz képest "előrelépést jelenthet".
longkft.hu/audioblog/
Online
Az Atoll-odhoz gyárilag csomagolt kábel ugyanúgy 0,75-ös, mint az Ölflex.
Azonban különbség van a kábel anyagában - az Ölflex vezetőanyaga jobb.
Különbség van a vezetőerek számában - az Ölflex-nél meg tudod oldani, hogy a fázist 2 vezeték viszi, a nullát és a védőföldet 1-1. A fórumon van némi eltérés, hogy a dupla fázis, vagy a dupla 0 vezeték az előnyösebb, ezt akár magad is kipróbálhatod. Az Ölflex színjelölése a fázis duplázására inspirál.
Harmadik különbség, hogy az Ölflex kábel árnyékolt, amely árnyékolást az induló oldalon (falialjzat felől) kell összekötnöd a 0, vagy a védőföld vezetékkel, csatlakozóval - ez szintén előnyös lehet.
Ezek alapján úgy tűnik, előrelépést jelenthet a gyárilag készülékhez csomagolt hálózati kábelhez képest - és akkor még a gyáritól jobb minőségű csatlakozók választási lehetőségét még nem is említettem.
Hangfalkábelnek inkább keress mást
Szerinted az Ölflex most akkor egy jó kábel?!
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6180
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1196
Kábelezzünk
Az Atoll-odhoz gyárilag csomagolt kábel ugyanúgy 0,75-ös, mint az Ölflex.
Azonban különbség van a kábel anyagában - az Ölflex vezetőanyaga jobb.
Különbség van a vezetőerek számában - az Ölflex-nél meg tudod oldani, hogy a fázist 2 vezeték viszi, a nullát és a védőföldet 1-1. A fórumon van némi eltérés, hogy a dupla fázis, vagy a dupla 0 vezeték az előnyösebb, ezt akár magad is kipróbálhatod. Az Ölflex színjelölése a fázis duplázására inspirál.
Harmadik különbség, hogy az Ölflex kábel árnyékolt, amely árnyékolást az induló oldalon (falialjzat felől) kell összekötnöd a 0, vagy a védőföld vezetékkel, csatlakozóval - ez szintén előnyös lehet.
Ezek alapján úgy tűnik, előrelépést jelenthet a gyárilag készülékhez csomagolt hálózati kábelhez képest - és akkor még a gyáritól jobb minőségű csatlakozók választási lehetőségét még nem is említettem.
Hangfalkábelnek inkább keress mást
Szerinted az Ölflex most akkor egy jó kábel?!
Kábelezzünk
"Bármilyen huzalból lehet bármit csinálni
Csak jó helyen kell....guberálni!
No de ehhez is érzék kell... Amúgy maximális katedrális...
.
Kábelezzünk
Köszönöm! Még csak annyit,hogy jobb lehet egy alap erősítőhöz járó kábelnél?
Az Atoll-odhoz gyárilag csomagolt kábel ugyanúgy 0,75-ös, mint az Ölflex.
Azonban különbség van a kábel anyagában - az Ölflex vezetőanyaga jobb.
Különbség van a vezetőerek számában - az Ölflex-nél meg tudod oldani, hogy a fázist 2 vezeték viszi, a nullát és a védőföldet 1-1. A fórumon van némi eltérés, hogy a dupla fázis, vagy a dupla 0 vezeték az előnyösebb, ezt akár magad is kipróbálhatod. Az Ölflex színjelölése a fázis duplázására inspirál.
Harmadik különbség, hogy az Ölflex kábel árnyékolt, amely árnyékolást az induló oldalon (falialjzat felől) kell összekötnöd a 0, vagy a védőföld vezetékkel, csatlakozóval - ez szintén előnyös lehet.
Ezek alapján úgy tűnik, előrelépést jelenthet a gyárilag készülékhez csomagolt hálózati kábelhez képest - és akkor még a gyáritól jobb minőségű csatlakozók választási lehetőségét még nem is említettem.
Hangfalkábelnek inkább keress mást
longkft.hu/audioblog/
Online
Tovább is mennék, bár ez sokaknál kiveri majd a biztit, de akkor is igaz. Nem nagyon érdemes úgy kábeleket készítgetni, hogy valaki magának csinál kábelt. Tudom, hogy nagy öröm, amikor megszólal egy saját gyártmány, de az igazság az, hogy baromi sok kábelt kell csinálni ahhoz, hogy az ember elkezdje kapisgálni mit hogyan kell csinálni az igazán jó hang érdekében. Nagyon sok rossz kábelt kell csinálni, gondosan visszahallgatni, változtatni, amíg kijön valami elfogadható eredmény. A buktatók száma pedig szinte végtelen. pl. a jó forrasztás audióban egészen mást jelent, mint az iparban általában. Aztán ott van a csatlakozók kiválasztása, az igazán jó csatlakozók - nem véletlenül - baromi drágák. Viszont vannak az olcsó csatlakozók közül is olyanok, amelyek meglepően jól szólnak, de sok rosszat kell venni és kipróbálni, amíg megtalálja valaki ezeket.
A kereskedelem is megtesz mindent azért, hogy csőbe húzza a kezdőket. Ezért árulnak pl. olyan RCA vagy hálózati dugókat, amelyek látszatra méregdrága pl. Oyaide vgy WBT csatlakozókra hajaznak, de 2-3e Ft-ért rosszabbak, mint az igazán olcsó csatlakozók.
Egy másik tévút, ha valaki gyári kábeleket próbál meg másolni. A megfizethető árú gyári kábelek ( új árban 20- 40 eFt-os kategória) semmire se jók, ezeket nem érdemes másolni. Az igazán drágákat meg nem lehet. Szóval sok a buktató, nagyon sokat kell szívni, amíg eljut valaki egy szintre a kábel készítésben.
Kellemes hétvégét mindenkinek!
Ez már tényleg kiver minden fórum biztit, itt mindenki hülye, csak a mester, aki képes egyedül, senki más több kábelt kigyúrni a kábelgyári csencselt maradék készletből .Ne haragudjál Rudolf, de ezért kevésbé szigorú helyen alacsonyabb szintű fikázásért kivágnak embereket. Béla meg is lépte ezt már több emberrel itt is.
Kábelezzünk
Tovább is mennék, bár ez sokaknál kiveri majd a biztit, de akkor is igaz. Nem nagyon érdemes úgy kábeleket készítgetni, hogy valaki magának csinál kábelt. Tudom, hogy nagy öröm, amikor megszólal egy saját gyártmány, de az igazság az, hogy baromi sok kábelt kell csinálni ahhoz, hogy az ember elkezdje kapisgálni mit hogyan kell csinálni az igazán jó hang érdekében. Nagyon sok rossz kábelt kell csinálni, gondosan visszahallgatni, változtatni, amíg kijön valami elfogadható eredmény. A buktatók száma pedig szinte végtelen. pl. a jó forrasztás audióban egészen mást jelent, mint az iparban általában. Aztán ott van a csatlakozók kiválasztása, az igazán jó csatlakozók - nem véletlenül - baromi drágák. Viszont vannak az olcsó csatlakozók közül is olyanok, amelyek meglepően jól szólnak, de sok rosszat kell venni és kipróbálni, amíg megtalálja valaki ezeket.
A kereskedelem is megtesz mindent azért, hogy csőbe húzza a kezdőket. Ezért árulnak pl. olyan RCA vagy hálózati dugókat, amelyek látszatra méregdrága pl. Oyaide vgy WBT csatlakozókra hajaznak, de 2-3e Ft-ért rosszabbak, mint az igazán olcsó csatlakozók.
Egy másik tévút, ha valaki gyári kábeleket próbál meg másolni. A megfizethető árú gyári kábelek ( új árban 20- 40 eFt-os kategória) semmire se jók, ezeket nem érdemes másolni. Az igazán drágákat meg nem lehet. Szóval sok a buktató, nagyon sokat kell szívni, amíg eljut valaki egy szintre a kábel készítésben.
Kellemes hétvégét mindenkinek!
Ez már tényleg kiver minden fórum biztit, itt mindenki hülye, csak a mester, aki képes egyedül, senki más több kábelt kigyúrni a kábelgyári csencselt maradék készletből .Ne haragudjál Rudolf, de ezért kevésbé szigorú helyen alacsonyabb szintű fikázásért kivágnak embereket. Béla meg is lépte ezt már több emberrel itt is.
Kábelezzünk
Bármilyen huzalból lehet bármit csinálni. Minden szólni fog, csak nem mindegy, hogy fog szólni. Minden kábel fajtának, IC, hangfal, táp stb. szigorú feltétele van a huzal vastagsággal és a huzal elrendezéssel szemben. Ahhoz, hogy jól, vagy éppenséggel nagyon jól szóljon a kábel. És a gyári kábelek ezeknek a feltételeknek nem felelnek meg.
Tovább is mennék, bár ez sokaknál kiveri majd a biztit, de akkor is igaz. Nem nagyon érdemes úgy kábeleket készítgetni, hogy valaki magának csinál kábelt. Tudom, hogy nagy öröm, amikor megszólal egy saját gyártmány, de az igazság az, hogy baromi sok kábelt kell csinálni ahhoz, hogy az ember elkezdje kapisgálni mit hogyan kell csinálni az igazán jó hang érdekében. Nagyon sok rossz kábelt kell csinálni, gondosan visszahallgatni, változtatni, amíg kijön valami elfogadható eredmény. A buktatók száma pedig szinte végtelen. pl. a jó forrasztás audióban egészen mást jelent, mint az iparban általában. Aztán ott van a csatlakozók kiválasztása, az igazán jó csatlakozók - nem véletlenül - baromi drágák. Viszont vannak az olcsó csatlakozók közül is olyanok, amelyek meglepően jól szólnak, de sok rosszat kell venni és kipróbálni, amíg megtalálja valaki ezeket.
A kereskedelem is megtesz mindent azért, hogy csőbe húzza a kezdőket. Ezért árulnak pl. olyan RCA vagy hálózati dugókat, amelyek látszatra méregdrága pl. Oyaide vgy WBT csatlakozókra hajaznak, de 2-3e Ft-ért rosszabbak, mint az igazán olcsó csatlakozók.
Egy másik tévút, ha valaki gyári kábeleket próbál meg másolni. A megfizethető árú gyári kábelek ( új árban 20- 40 eFt-os kategória) semmire se jók, ezeket nem érdemes másolni. Az igazán drágákat meg nem lehet. Szóval sok a buktató, nagyon sokat kell szívni, amíg eljut valaki egy szintre a kábel készítésben.
Kellemes hétvégét mindenkinek!
Kábelezzünk
Bármilyen huzalból lehet bármit csinálni. Minden szólni fog, csak nem mindegy, hogy fog szólni. Minden kábel fajtának, IC, hangfal, táp stb. szigorú feltétele van a huzal vastagsággal és a huzal elrendezéssel szemben. Ahhoz, hogy jól, vagy éppenséggel nagyon jól szóljon a kábel. És a gyári kábelek ezeknek a feltételeknek nem felelnek meg.
Még szerencse, hogy a "cables termékek", a "gyáriakkal" szemben a tudatos anyagösszetétel és huzalvastagság megválasztása miatt ennyire tökéletesek.
Egyebekben mindenki olyan huzalból készít kábelt, ami van neki, vagy amihez hozzá tud jutni. Én véletlenül régí huzalokhoz jutottam hozzá, ennyi a történet.