Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- Voyager
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4917
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2104
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kábelezzünk
Több "szakszerű" lehetőséged is van...
Köszönöm ez eddig rendben is van, de vajon a gyári szerelt verzión hogyan használják?
„A világban a csodák a legapróbb rezdülésekben rejtik maguk táncát.”
Kábelezzünk
A Qed Silver Anniversary XT kábelt, hogyan kell szakszerűen szerelni? Az árnyékolással mit kell (érdemes) kezdeni?
Köszönöm!
Több "szakszerű" lehetőséged is van:
1. Az árnyékolást nem kötöd be sehova.
2. Az erősítő felőli részen az árnyékolást (mindkét érét mindkét oldalon) rákötöd az erősítő földelőcsavarjára
3. Egy kábellel összekötöd a hangszórók fém alkatrészeit, amit a hangszóró felőli oldalon rákötsz az árnyékolásra, s az árnyékolás másik felét az erősítő földelőcsavarjára. Pl. a Tannoy kifejezetten ajánlja ezt a megoldást.
Ha nincs az erősítődön földelőcsavar, akkor a készülékdobozra kell kötnöd.
Ha az erősítőd nem fogad földelővezetéket (a hálózati csatlakozóaljzat csak 2 érintkezős), akkor a fali csatlakozón lévő földelést kell használnod.
longkft.hu/audioblog/
- Voyager
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4917
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2104
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kábelezzünk
A Qed Silver Anniversary XT kábelt, hogyan kell szakszerűen szerelni? Az árnyékolással mit kell (érdemes) kezdeni?
Köszönöm!
LINK
„A világban a csodák a legapróbb rezdülésekben rejtik maguk táncát.”
Kábelezzünk
Nagyon nem értek hozzá, de érdekel minden, ami összefüggésbe hozható a "jó" hanggal! Éppen ezért, ezt egy hozzáértő szakembertől hallottam, illetve már több másik fórumban olvashattam erről: ez a "visszatérő" energia (áram ?) működik össze az erősítő csillapítási értékével (damping factor). Ezért nem is mindegy, hogy milyen érzékenységű hangsugárzóhoz és milyen damp.fact értékű erősítőhöz milyen hosszú és keresztmetszetű hangfal kábeleket használunk. Előfordulhat, hogy nem minden esetben a "rövid jelút=jobb hang" elmélet a jó megoldás kulcsa.
Nagyon jó meglátás!
Az erősítők egy része szereti, ha a hangsugárzótól (annak keresztváltójától), minél hosszabb kábel választja el - pl. a NAIM ennek az elvnek abszolút propagátora, szerintük legalább 5-7 m az ideális hangszórókábel (természetesen NAIM-kábel ).
Igen, jól gondolod, az erősítők "erejének" egyik paramétere, hogy hány wattos - ezt szokták házimozis körökben hangosan emlegetni, mint a "jó hang" egyetlen paraméterét -, a másik pedig a damping faktor, vagyis, hogy valós hangsugárzókkal, melyek bizony folyamatosan "visszapofáznak", mit tud kezdeni az adott készülék - ezt az értéket a házimoziban általában már elmismásolják, vagy inkább mondanak (írnak) egy jó nagy számot.
Az erősítők valódi erejének van még egy meghatározója. A gyárban (általában) rákötnek egy nagy teljesítményű 8 ohmos ellenállást, s amit ezen értéken az erősítő tud, azt beírják az adatlapjába.
Mint jól kapisgálod, a hangfalak nem így működnek. Ellenállásuk nem konstans a különböző frekvenciákon, ráadásul a különböző frekvenciákon lévő különböző impeadanciákon (váltóáramú ellenállás), az érkező jelhez képest eltérő időkben (fázisokban) vissza-vissza rúgnak "áramot löknek vissza" az erősítő felé.
Azt, hogy egy erősítő ilyen esetben hogyan működik, bonyolultabb megmérni, viszont sokkal több mindent mond el az adott készülékről (főleg annak tápegységéről). Gyakran kiderül, hogy a 100 wattosnak mondott erősítő valós helyzetben már 15-20 wattnál lefullad, vagy éppen fordítva, vagyis akár 3-400 wattot is képes egy-egy háklisabb hangsugárzóba belepumpálni.
A hangszórókábelek egyrészt összekötnek, másrészt elválasztanak. A fentebb leírtakból következően meg lehet fogalmazni néhány szabályszerűséget hangszórókábellel kapcsolatban, illetve néhány adatukkal jó lehet jellemezni, hogy egy adott rendszerben mennyire válhatnak be.
Pl.
Alacsony impedanciát nem kedvelő erősítőknek mindig jól jön egy kis extra kábelellenállás.
A kapacitív terhelés nem szerető erősítőt nem érdemes nagy kapacitású (pl. ribbon) hangszórókábellel használni.
stb.
longkft.hu/audioblog/
Kábelezzünk
És az "egyenlethez + még 1 változót beiktatni: a kábel átmérőt! (de ha nagyon cifrázni akarjuk, magát a kábel átmérőt is "alcsoportokra" oszthatjuk: sűrű szövésű-vékony szálakból készült, vagy esetleg tömör szálak....)
Komolyra fordítva: nem tudom! Az elmúlt 2 - 2,5 évem azzal múlt el (a zenehallgatás szüneteiben), hogy kábelekkel variáltam. Nem készítettem táblázatot, de azt igazolni tudom, hogy nem mindig a drágább kábel a jobb kábel, az adott erősítő, és doboz között. És az sem biztosítás, hogy az én rendszeremben "jól teljesítő" kábel, egy másik rendszerbe kötve szintén hozza az elvárásokat, (még ha az a rendszer jóval drágább is.)
Úgy túl egyszerű lenne. Nem?
Ha létezne a "csodakábel", ami minden rendszerből ki tudja hozni a maximumot és mindenkinek tetszik, akkor mindenki azt venné
A tapasztaltabbak nyilván ismerik már az összefüggéseket, hogy milyen erősítő / hangszóró párosításnál mi működhet jól, de tutit szerintem ők is csak meghallgatás útján tudnak mondani, vagy ha már volt dolguk a konkrét párosítással.
Auralic Aries LE streamer - Musical Fidelity A1008 CD Pro - Musical Fidelity A1008 - IQ 4180 AT
Zidoo z9s lejátszó - Primare SPA25 erősítő - IQ 4180 AT, B&W HTM61, IQ 2240 AT hangfalszett
Zidoo z9s lejátszó - Primare SPA25 erősítő - IQ 4180 AT, B&W HTM61, IQ 2240 AT hangfalszett
Kábelezzünk
És az "egyenlethez + még 1 változót beiktatni: a kábel átmérőt! (de ha nagyon cifrázni akarjuk, magát a kábel átmérőt is "alcsoportokra" oszthatjuk: sűrű szövésű-vékony szálakból készült, vagy esetleg tömör szálak....)
Komolyra fordítva: nem tudom! Az elmúlt 2 - 2,5 évem azzal múlt el (a zenehallgatás szüneteiben), hogy kábelekkel variáltam. Nem készítettem táblázatot, de azt igazolni tudom, hogy nem mindig a drága kábel a jó kábel az adott erősítő, és doboz között. És az sem biztosítás, hogy az én rendszeremben "jól teljesítő" kábel, egy másik rendszerbe kötve szintén hozza az elvárásokat, (még ha az a rendszer jóval drágább is.)
Én úgy gondolom, -de nem értek hozzá- hogy ha a hangfal visszacsatolásához elegendő az erősítő dampingja, akkor nem a kábelekkel kell csillapítást megoldani.
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
- nebulo5
- V.I.P.
- Hozzászólások: 213
- Csatlakozott: 2009.03.10., kedd 18:43
- Értékelés: 56
- Tartózkodási hely: Bp.
Kábelezzünk
Akkor teoretikusan ki lehetne szamolni, hogy milyen hangfalhoz milyen erosito es kabel passzol vagy barmihez ki lehetne szamolni, hogy mi illene hozza?
És az "egyenlethez + még 1 változót beiktatni: a kábel átmérőt! (de ha nagyon cifrázni akarjuk, magát a kábel átmérőt is "alcsoportokra" oszthatjuk: sűrű szövésű-vékony szálakból készült, vagy esetleg tömör szálak....)
Komolyra fordítva: nem tudom! Az elmúlt 2 - 2,5 évem azzal múlt el (a zenehallgatás szüneteiben), hogy kábelekkel variáltam. Nem készítettem táblázatot, de azt igazolni tudom, hogy nem mindig a drágább kábel a jobb kábel, az adott erősítő, és doboz között. És az sem biztosítás, hogy az én rendszeremben "jól teljesítő" kábel, egy másik rendszerbe kötve szintén hozza az elvárásokat, (még ha az a rendszer jóval drágább is.)
Üdv: nebulo
- tottyi
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3730
- Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
- Értékelés: 863
- Tartózkodási hely: Šamorín
Kábelezzünk
Nagyon nem értek hozzá, de érdekel minden, ami összefüggésbe hozható a "jó" hanggal! Éppen ezért, ezt egy hozzáértő szakembertől hallottam, illetve már több másik fórumban olvashattam erről: ez a "visszatérő" energia (áram ?) működik össze az erősítő csillapítási értékével (damping factor). Ezért nem is mindegy, hogy milyen érzékenységű hangsugárzóhoz és milyen damp.fact értékű erősítőhöz milyen hosszú és keresztmetszetű hangfal kábeleket használunk. Előfordulhat, hogy nem minden esetben a "rövid jelút=jobb hang" elmélet a jó megoldás kulcsa.
Akkor teoretikusan ki lehetne szamolni, hogy milyen hangfalhoz milyen erosito es kabel passzol vagy barmihez ki lehetne szamolni, hogy mi illene hozza?
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
- nebulo5
- V.I.P.
- Hozzászólások: 213
- Csatlakozott: 2009.03.10., kedd 18:43
- Értékelés: 56
- Tartózkodási hely: Bp.
Kábelezzünk
És mi történik az energia (áram) azon részével, ami a hangsugárzón áthaladva, a másik éren visszatér az erősítőbe?
Nagyon nem értek hozzá, de érdekel minden, ami összefüggésbe hozható a "jó" hanggal! Éppen ezért, ezt egy hozzáértő szakembertől hallottam, illetve már több másik fórumban olvashattam erről: ez a "visszatérő" energia (áram ?) működik össze az erősítő csillapítási értékével (damping factor). Ezért nem is mindegy, hogy milyen érzékenységű hangsugárzóhoz és milyen damp.fact értékű erősítőhöz milyen hosszú és keresztmetszetű hangfal kábeleket használunk. Előfordulhat, hogy nem minden esetben a "rövid jelút=jobb hang" elmélet a jó megoldás kulcsa.
Üdv: nebulo
Kábelezzünk
...de az energia áramlása alapvetően adott - erősítőtől a hangsugárzóig...
És mi történik az energia (áram) azon részével, ami a hangsugárzón áthaladva, a másik éren visszatér az erősítőbe?
A jó Hi-Fi...az varázslat.
Kábelezzünk
Akkor az irányjelölt kábelpárt ha lehet, szét kell szedni és a nem jelöltet megfordítani?
Mert akkor már kész is vagyunk
- Nem.
- Igen - "készek" vagyunk, mert rosszabb lesz a hangzás és tönkretettünk (eladhatatlanná) egy kábelt.
longkft.hu/audioblog/
Kábelezzünk
Akkor az irányjelölt kábelpárt ha lehet, szét kell szedni és a nem jelöltet megfordítani?
Mert akkor már kész is vagyunk
Kábelezzünk
ha a kábelben az áram iránya váltakozó, akkor miért nem mindegy a gyári szálhúzás iránya...
A hangszórókábelben az elektronok igaz, hogy "oda-vissza rezegnek" a lejátszott zenének megfelelő frekvenciákkal, de az energia áramlása alapvetően adott - erősítőtől a hangsugárzóig.
A bekötés irányának megjelölésével azt adják meg, hogy az adott kábel melyik irányból szereti kapni az energiát.
...és hogy még kacifántosabb legyen a dolog, tulajdonképpen a hangsugárzók membránmozgásuknak, keresztváltójuknak köszönhetően maguk is termelnek vissza a kábelbe elektromos energiát.
Természetesen ez sokkal kisebb, mint ami az erősítő felől jön.
longkft.hu/audioblog/
Kábelezzünk
"A mai gyártósoroknál alkalmazott technológiánál ez gyakorlatilag kizárható."
Akkor ezek szerint egy kéteres kábelnél az egyik ágon mindig rossz az áramirány.
"a kábelben az áram iránya váltakozó"
Pl. az egyszeres tápfeszültségű erősítőknél nem változik az áramirány.
A jó Hi-Fi...az varázslat.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15715
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10999
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Kéteres kábelnél nem hiszem, hogy a két ér húzásiránya ellentétes lenne...
A mai gyártósoroknál alkalmazott technológiánál ez gyakorlatilag kizárható. A nagyobb gyárak több km-nyi kábelt gyártanak le egy szusszra, ehhez pedig folyamatos anyagtovábbítás szükségeltetik. Képzeljük el, hogy egy gép megszül 3 km réz vezetőt, János bácsi senior gépkezelő megvárja, míg végez a masina, majd minden második tekercset fordítva fűz be a szigetelő gépbe. A valóságban nem igazán így történik, ott a zárt gépsor elején bemegy a nyers réztömb és a szigeteléshez szükséges anyag, a végén pedig kijön a kész kábel nyomtatva, méretre vágva.
A vezetők húzás/tolás irányának bizonyára van jelentősége az áram szempontjából is, hiszen vizuálisan is lehet különbséget tenni a két irány között. Azonban fogalmunk sincs, melyik a jó irány, csak annyit tudunk, hogy van különbség.
Kábelezzünk
Annyi, hogy egyeres, vagy kéteres a hangfalkábel. Kéteres kábelnél nem hiszem, hogy a két ér húzásiránya ellentétes lenne, persze lehet, hogy tévedek. Egyeresnél úgy forgatod ahogy akarod.
( a bal oldali rajz csak az áramirányokat szemlélteti)
A jó Hi-Fi...az varázslat.
Kábelezzünk
Hogy tegnap mire gondoltam, azt már magam sem tudom de kb. az lett volna a lényeg, hogy ha a kábelben az áram iránya váltakozó, akkor miért nem mindegy a gyári szálhúzás iránya? (Ez lehet valami összefüggésben esetleg azzal, hogy a kábel irányjelölt ágát (természetesen hangfalon és erősítőn is ugyanabba) a + vagy a - pólusban kötjük?)
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
Online
Nem akarom megmondani, ki mere gondol, de Dorian szerintem erre:
Szerinted a két ábra miben különbözik? elektron mozgásban semmiben, amiben mégis, a két vezető egymás mellett, vagy távol egymástól halad. Azt meg tudnád jósolni mi lenne a bal oldali megoldás viselkedése, ahol a föld ág hossza többszöröse a meleg/fázis ágnak, ami valahol a villanyóránál találkozik az erősítő hideg/gnd ágával? És mi van akkor ha az erősítő kimenete földfüggetlen? Továbbá hasznos jel szerint váltóáram folyik, nem pedig egyirányú DC. A DC-re ültetett AC jeláram nem jellemző, sok baj forrása lenne.
Kábelezzünk
Nem akarom megmondani, ki mere gondol, de Dorian szerintem erre:
Szerinted a két ábra miben különbözik? elektron mozgásban semmiben, amiben mégis, a két vezető egymás mellett, vagy távol egymástól halad. Azt meg tudnád jósolni mi lenne a bal oldali megoldás viselkedése, ahol a föld ág hossza többszöröse a meleg/fázis ágnak, ami valahol a villanyóránál találkozik az erősítő hideg/gnd ágával? És mi van akkor ha az erősítő kimenete földfüggetlen? Továbbá hasznos jel szerint váltóáram folyik, nem pedig egyirányú DC. A DC-re ültetett AC jeláram nem jellemző, sok baj forrása lenne.
Kábelezzünk
Nem akarom megmondani, ki mere gondol, de Dorian szerintem erre:
A jó Hi-Fi...az varázslat.
Online
Ez mind nyilvánvaló.
De a két szálban mindig ellentétes irányú áram folyik. Akkor a gyári húzásirányt (ha van ilyen) miért pont a hangfal irányába határozzuk meg?
Váltóáram, és a kábel mentén mindkét ágon mindenütt egyforma.
Kábelezzünk
Ez mind nyilvánvaló.
De a két szálban mindig ellentétes irányú áram folyik. Akkor a gyári húzásirányt (ha van ilyen) miért pont a hangfal irányába határozzuk meg?
Váltóáram, és a kábel mentén mindkét ágon mindenütt egyforma.
Kábelezzünk
A feliratozás, vagy a nyíl eleje mindig erősítő felől kötendő, értelemszerűen a szöveg, vagy nyíl vége pedig a hangsugárzóhoz mutat.
A szerelt kábeleken a + pólusba kötendő eret pirossal, a - pólusba kötendőt feketével jelölik.
Ha konfekcionált kábelt használsz nem lelsz fel semmiféle piros/fekete jelölést, akkor azt az eret, amelyiken feliratozás van, kösd a pluszba, a feliratozás nélkülit a mínuszba.
Ha közös burokban, közös feliratozással futnak az erek, akkor a közös burkon belül valamilyen színkombinációval jelölik az egyes szálakat. ilyenkor az a lényeg, hogy azonos színű kábel kerüljön erősítőnél is, hangszórónál is a + csatlakozóhoz (és természetesen a - csatlakozóhoz is.)
Ez mind nyilvánvaló.
De a két szálban mindig ellentétes irányú áram folyik. Akkor a gyári húzásirányt (ha van ilyen) miért pont a hangfal irányába határozzuk meg?
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
Kábelezzünk
Én kifejezetten nem gondolom, hogy a valamilyen gyári szálhúzási irány számít, csak a bejáratódás.
Vegyünk egy irányjelölt hangfalkábelt. Azon jelölve van az irány, azonban az nem, hogy a 2 szálból az irányjelöltet a hangfal + vagy - pólusába kell kötni. És miért pont oda?
A feliratozás, vagy a nyíl eleje mindig erősítő felől kötendő, értelemszerűen a szöveg, vagy nyíl vége pedig a hangsugárzóhoz mutat.
A szerelt kábeleken a + pólusba kötendő eret pirossal, a - pólusba kötendőt feketével jelölik.
Ha konfekcionált kábelt használsz nem lelsz fel semmiféle piros/fekete jelölést, akkor azt az eret, amelyiken feliratozás van, kösd a pluszba, a feliratozás nélkülit a mínuszba.
Ha közös burokban, közös feliratozással futnak az erek, akkor a közös burkon belül valamilyen színkombinációval jelölik az egyes szálakat. ilyenkor az a lényeg, hogy azonos színű kábel kerüljön erősítőnél is, hangszórónál is a + csatlakozóhoz (és természetesen a - csatlakozóhoz is.)
Annak, hogy kifejezetten mit gondolsz, nem igazán van jelentősége a kábelek "irányultsági kényszerével" kapcsolatban.
Irányérzékeny 0-kilométeres (tehát bejáratás nélküli) kábelen pusztán hallás útján is meg lehet találni a "helyes" irányú bekötést - ezt akár te is kipróbálhatod.
Hangsúlyozom, irányérzékeny kábelen, mert léteznek "irányfüggetlenek" is.
longkft.hu/audioblog/
Kábelezzünk
Azért általában az egyik dugó piros, a másik fekete. Vagy azért valahogy szokták jelölni. Vagy nem?
Persze lehetnek jelöletlen kábelek is, csak még én nem találkoztam ilyennel
Kicsit kialvatlan vagyok, lehet nem fogalmazok most vmi élesen.
Úgy értettem, hogy a gyári szálhúzás iránya csakis akkor lehet mérvadó, ha emellett vmi ideológia alapján az is meg lenne határozva, hogy irányhelyesen a + vagy a - pólust kell bekötni. De ilyen nincs és nem is lehet, hiszen egyszer egyik irányba másszor másikba folyik az áram.
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
Kábelezzünk
Én kifejezetten nem gondolom, hogy a valamilyen gyári szálhúzási irány számít, csak a bejáratódás.
Vegyünk egy irányjelölt hangfalkábelt. Azon jelölve van az irány, azonban az nem, hogy a 2 szálból az irányjelöltet a hangfal + vagy - pólusába kell kötni. És miért pont oda?
Azért általában az egyik dugó piros, a másik fekete. Vagy azért valahogy szokták jelölni. Vagy nem?
Persze lehetnek jelöletlen kábelek is, csak még én nem találkoztam ilyennel
Egyébként én sem hiszek az irányjelölésben. Persze IC esetén nem mindegy, ha az árnyékoló harisnya csak az egyik oldalon van bekötve.
A saját kábeleim azért vannak megjelölve, hogy egy nagytakarítás után is tudjam hogyan voltak bedugva, így mindig a bejáratás szerinti irányba kötöm vissza őket. De mivel még nem játszottam a fordítgatással, nem tudom hogy mennyi az értelme
Auralic Aries LE streamer - Musical Fidelity A1008 CD Pro - Musical Fidelity A1008 - IQ 4180 AT
Zidoo z9s lejátszó - Primare SPA25 erősítő - IQ 4180 AT, B&W HTM61, IQ 2240 AT hangfalszett
Zidoo z9s lejátszó - Primare SPA25 erősítő - IQ 4180 AT, B&W HTM61, IQ 2240 AT hangfalszett
Kábelezzünk
Egy közelítő magyarázat az, hogy az áram nagysága a kábel teljes hosszán azonos, de a feszültség szintje a forrás oldalon nagyobb, ez egyúttal az energia áramlás irányát is megadja és e-szerint polarizálódik egy kissé a kábel. A gyári kábelhúzás iránya ebbe szerintem sokkal kevesebbet játszik, viszont a bejáródás igen, és ahogy fülelek is írja, meg lehet fordítani a kábelt ami 100-500üzemóra után beáll a fordítás előtti szintre. A lényeg az, felesleges forgatni a kábelt, akkor is ha egyébként a rendszer érzéketlen rá.
Én kifejezetten nem gondolom, hogy a valamilyen gyári szálhúzási irány számít, csak a bejáratódás.
Vegyünk egy irányjelölt hangfalkábelt. Azon jelölve van az irány, azonban az nem, hogy a 2 szálból az irányjelöltet a hangfal + vagy - pólusába kell kötni. És miért pont oda?
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda