Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Kábelezzünk
Külön cucc vásárlása nélkül, kis kényelmetlenség árán megvalósítható az elképzelésed 2 módon.
1. a hangfalkábeleket átdugdosod a mozi és sztereó erősítő közt
2. sztereó erősítőt a mozierősítő front pre outjára kötöd, hangerőszintek bemérésekor megjelölöd a sztereó poti állapotát (mozikor mindig oda kell csavarni). A sztereó egy másik bemenetére meg rákötöd a sztereó DAC-odat vagy amilyen forrásod van. Persze ehhez az is kell, hogy a sztereó hangja ne üssön el (nagyon) a mozierősítő karakterétől
Ha egy lánccal akarod megvalósítani akkor mindenképpen bonyolult és minőségben kompromisszumos lesz a történet. Szerintem elfogadható megoldás még az lehet, hogy egy aránylag komolyabb HM erősítőt sztereó módban használsz, így nem kell semmi dugdosni, kapcsolgatni, és a hang is megfelelő lehet.
Másik megoldás pedig hogy lemondasz az 5.1-ről, maradsz a sztereó erősítő+ magasabb kategóriájú hangsugárzó pár mellett, és azzal nézed a filmeket, koncertfelvételeket is. Szerintem ez kisebb kompromisszum a filmnézéshez, mint az előbbi a zenehallgatáshoz.
LP:Pink Triangle PT One, Helius Scorpio III kar, Benz Wood SM 0,85mV, AN-V QSSC
CD:Philips CD304 Meridian 203DAC, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 analog tuner, AN-V
Erősítő:AN OTO PHONO
Hangfal:AN-E/Hemp+Townshend tweeter, Kondo KSL,AN-SP QSSC
Állványok: Sound Org ZO28,ZO21
CD:Philips CD304 Meridian 203DAC, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 analog tuner, AN-V
Erősítő:AN OTO PHONO
Hangfal:AN-E/Hemp+Townshend tweeter, Kondo KSL,AN-SP QSSC
Állványok: Sound Org ZO28,ZO21
Kábelezzünk
Persze, meg legyen 2 házam meg azokon belül külön zene és mozi szoba stb....azért maradjunk a realitások talaján, ha lehet. Átlag magyar állampolgár vagyok, átlag életkörülményekkel és keresettel.
Külön cucc vásárlása nélkül, kis kényelmetlenség árán megvalósítható az elképzelésed 2 módon.
1. a hangfalkábeleket átdugdosod a mozi és sztereó erősítő közt
2. sztereó erősítőt a mozierősítő front pre outjára kötöd, hangerőszintek bemérésekor megjelölöd a sztereó poti állapotát (mozikor mindig oda kell csavarni). A sztereó egy másik bemenetére meg rákötöd a sztereó DAC-odat vagy amilyen forrásod van. Persze ehhez az is kell, hogy a sztereó hangja ne üssön el (nagyon) a mozierősítő karakterétől
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
Kábelezzünk
először hurcolj ki minden házimozival kapcsolatos cuccot abból a szobából ahol hallgatni akarod. De komolyan a háttérsugárzókat és a TV-t is....
Ezután egy másik szobában rendezz be egy háziomozit
Pontosan ezt tettem néhány éve!
Ahol a körülmények ezt nem teszik lehetővé, ott több csatornás végerősítő/preamp lehet jó megoldás, avagy egy tisztességes 2.0-al (esetleg + sub) megelégedni filmezéskor is.
.
Kábelezzünk
Maradjunk annyiban hogy ez nem járható út. Ha nem akarod az erősítőid vagy a hangsugárzóid egészségét veszélyeztetni, akkor ne csináld.
1 seggel nem lehet két lovat megülni, ha korrekt sztereót akarsz, akkor előszöz hurcolj ki minden házimozival kapcsolatos cuccot abból a szobából ahol hallgatni akarod. De komolyan a háttérsugárzókat és a TV-t is....
Ezután egy másik szobában rendezz be egy háziomozit
Persze, meg legyen 2 házam meg azokon belül külön zene és mozi szoba stb....azért maradjunk a realitások talaján, ha lehet. Átlag magyar állampolgár vagyok, átlag életkörülményekkel és keresettel.
Kábelezzünk
Engem azért lep meg ez az egész, mert mi akadályozza meg azt, hogy ez a történet működhessen? A hangfalból a jel tovább futna a másik, kikapcsolt erősítőbe és ez zavart okozna? Vagy nem értem...
Maradjunk annyiban hogy ez nem járható út. Ha nem akarod az erősítőid vagy a hangsugárzóid egészségét veszélyeztetni, akkor ne csináld.
1 seggel nem lehet két lovat megülni, ha korrekt sztereót akarsz, akkor előszöz hurcolj ki minden házimozival kapcsolatos cuccot abból a szobából ahol hallgatni akarod. De komolyan a háttérsugárzókat és a TV-t is....
Ezután egy másik szobában rendezz be egy háziomozit
LP:Pink Triangle PT One, Helius Scorpio III kar, Benz Wood SM 0,85mV, AN-V QSSC
CD:Philips CD304 Meridian 203DAC, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 analog tuner, AN-V
Erősítő:AN OTO PHONO
Hangfal:AN-E/Hemp+Townshend tweeter, Kondo KSL,AN-SP QSSC
Állványok: Sound Org ZO28,ZO21
CD:Philips CD304 Meridian 203DAC, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 analog tuner, AN-V
Erősítő:AN OTO PHONO
Hangfal:AN-E/Hemp+Townshend tweeter, Kondo KSL,AN-SP QSSC
Állványok: Sound Org ZO28,ZO21
Kábelezzünk
Ha kiveszem a fém lapot és nem egyszerre van bekapcsolva a két erősítő, akkor sem megoldható?
Ezen a honlapon lévő képen akkor miért két amplifiert ír a bi-amping felirat felett?
Egy kis olvasnivaló a témában:
http://www.streamaudio.hu/blog/gyik12
.
Kábelezzünk
Az általad írt megoldás csak arra jó, hogy a magas szekciót az egyik erősítővel erősítsd (mondjuk a hm-el) a mélyet pedig a stereoval.De én nem közösíteném a két erősítőt még úgy sem, hogy az egyik be- a másik pedig kikapcsolt állapotban van (bár szerintem így elvileg nagy baj nem történhet).
Ha tévednék, akkor valaki nyugodtan korrigáljon!
Azért ír két amplifiert, mert két (külön-külön, valószínűleg egyforma) stereo végfokkal erősíti a magas és amély szekciót.
Én maradnék a már alant javallott Lacy-féle HFK-nál.Biztonságos, és több helyen bevált már.
Engem azért lep meg ez az egész, mert mi akadályozza meg azt, hogy ez a történet működhessen? A hangfalból a jel tovább futna a másik, kikapcsolt erősítőbe és ez zavart okozna? Vagy nem értem...
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13360
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6310
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Kábelezzünk
Ha kiveszem a fém lapot és nem egyszerre van bekapcsolva a két erősítő, akkor sem megoldható?
Ezen a honlapon lévő képen akkor miért két amplifiert ír a bi-amping felirat felett?
http://www.homecinemamagazine.nl/2012/0 ... -speakers/
Az általad írt megoldás csak arra jó, hogy a magas szekciót az egyik erősítővel erősítsd (mondjuk a hm-el) a mélyet pedig a stereoval.De én nem közösíteném a két erősítőt még úgy sem, hogy az egyik be- a másik pedig kikapcsolt állapotban van (bár szerintem így elvileg nagy baj nem történhet).
Ha tévednék, akkor valaki nyugodtan korrigáljon!
Azért ír két amplifiert, mert két (külön-külön, valószínűleg egyforma) stereo végfokkal erősíti a magas és amély szekciót.
Én maradnék a már alant javallott Lacy-féle HFK-nál.Biztonságos, és több helyen bevált már.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Kábelezzünk
Hagyományos módon nem.
Létezik olyan kapcsoló osztó, amivel megoldható a dolog. Keresd Lacy fórumtársat ez ügyben.
Ha kiveszem a fém lapot és nem egyszerre van bekapcsolva a két erősítő, akkor sem megoldható?
Ezen a honlapon lévő képen akkor miért két amplifiert ír a bi-amping felirat felett?
http://www.homecinemamagazine.nl/2012/0 ... -speakers/
Kábelezzünk
Sziasztok!
Egy végtelenül hülye kérdést fogok feltenni, elnézést a lámaságomért előre is!
Szóval egy ilyen csatlakozókkal ellátott hangfalra ráköthető két erősítő? (mondjuk egy házimozi+egy sztereó)
http://www.jbl.waw.pl/images/image_-_es ... low%29.jpg
A logika, hogy ne kelljen még +2 db front hangfalat venni, mivel ezek a frontnak jók lennének házimozira is és sztereóra is megfelelnének.
Köszönöm a választ!
Hagyományos módon nem.
Létezik olyan kapcsoló osztó, amivel megoldható a dolog. Keresd Lacy fórumtársat ez ügyben.
.
Kábelezzünk
Sziasztok!
Egy végtelenül hülye kérdést fogok feltenni, elnézést a lámaságomért előre is!
Szóval egy ilyen csatlakozókkal ellátott hangfalra ráköthető két erősítő? (mondjuk egy házimozi+egy sztereó)
http://www.jbl.waw.pl/images/image_-_es ... low%29.jpg
A logika, hogy ne kelljen még +2 db front hangfalat venni, mivel ezek a frontnak jók lennének házimozira is és sztereóra is megfelelnének.
Köszönöm a választ!
Kábelezzünk
Korrekt technikai megközelítés.
De azért gondoljuk át, mennyire nem teljesül ez az állandó keresztmetszet-dolog.
Nézzük meg a saru nyakát; nagyon kevés mm2 sokszor az előtte lévőhöz dróthoz képest főleg.
Meg ami belül folytatódik. Csövesnél pl. a kimenőn a csati (optimális esetben), ennek tekercs-drótja sok paraméterében köszönőviszonyban sincs semmiféle hangszóróvezetékkel.
Szerintem érdemes kicsit a fény terjedését is felidézni, mint analógiát; vagyis hogy nem csak áramlik, hanem hullám is, azaz rögtön ott van, sokszor még el sem indult, de a hullámszerkezet kialakult, és lényegesebb, lehet, mint maga a folyam.
Hát igen !
Én is bekötöttem a 6 mm2-es drótot a hangfal kimenetre,amihez a kimenő trafó kb 1,5-2 mm2-es dróton csatlakozik.
Thorens 320 MK3 - Jelco 750 D - Denon DL103R
Naim Uniti Atom
AN-E/Snell Type E/III hibrid
Naim Uniti Atom
AN-E/Snell Type E/III hibrid
Kábelezzünk
Összegezve: mindegyik módszer lehet eredményes és "jó hangú", ha tudjuk, hogy mit miért csinálunk. Minden csatlakozásnál fontos a felületi tisztaság, a megfelelő nagyságú kapcsolódó felület és a helyes(legalább viszonyag egynemű) anyagválasztás. Ennyivel a dolog természetesen nincs lerendezve, hisz sok más tényező is felmerülhet. Itt csak néhány alapdolgot említettem, ami talán segíthet a módszer eldöntésében.
Több területen is egyetértek veled! Az ilyen jellegű "hangos gondolkodás" jót tesz - nem csak a fórumnak, hanem - egy-egy terület (újra) átgondolásának, és az esetleges jó irányú otthoni fejlesztéseknek.
Az "egyneműség" számomra is bevált gyakorlati alapelv, ill. ma már kerülöm a "kizárólagosan egyedüli jó megoldás" eszméket. Érdekes, hogy amint egyre több dolgot kipróbál és megtapasztal az ember (más más környezetben különböző rendszerek/megoldások/ még is kellemes eredmények...), egyre inkább óvatosabbá/szerényebbé teszi az embert - már akit - a bebetonozott állásfoglalásban.
A megpendített területek mellett az optimális installálás és akusztika területeit tartom egyre jelentősebbnek - de ez itt off irány...
.
Kábelezzünk
Korrekt technikai megközelítés.
De azért gondoljuk át, mennyire nem teljesül ez az állandó keresztmetszet-dolog.
Nézzük meg a saru nyakát; nagyon kevés mm2 sokszor az előtte lévőhöz dróthoz képest főleg.
Meg ami belül folytatódik. Csövesnél pl. a kimenőn a csati (optimális esetben), ennek tekercs-drótja sok paraméterében köszönőviszonyban sincs semmiféle hangszóróvezetékkel.
Szerintem érdemes kicsit a fény terjedését is felidézni, mint analógiát; vagyis hogy nem csak áramlik, hanem hullám is, azaz rögtön ott van, sokszor még el sem indult, de a hullámszerkezet kialakult, és lényegesebb, lehet, mint maga a folyam.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
- goldenmean
- V.I.P.
- Hozzászólások: 63
- Csatlakozott: 2013.01.04., pén. 23:29
- Értékelés: 48
Kábelezzünk
Saját tapasztalataim szerint is vannak hangsugárzók, amelyeknél valóban jobb nyitva hagyni a bikábelezés lehetőségét. Közepes képességű hangsugárzónál is sikerült már így jó eredményt elérnem, ezért nem vetném ezt el feltétlenül .Az alaposan kidolgozott konstrukciók viszont szerintem (már) nem igénylik, erre is volt több példa.
A gyári áthidaló lemez is lehet jó, de az anyaga, keresztmetszete, felületi minősége összhangban kell legyen az elvárásokkal, ami a csatlakozókra is igaz. Sajnos ez valóban nem sok esetben teljesül maradéktalanul, talán ezért is idegenkednek sokan a gyári átkötő lemezek használatától.
Ha az egyneműségre törekszünk, akkor a jumper kábel valóban jobb lehet. Nem mellesleg ez utóbbi pl. rugalmas, ami a stabil rögzített állapotot biztosan megőrzi a rezgések hatására is. A lemezek merevségük és esetleges felületi egyenetlenségük okán nem mindig adtak megfelelő kontaktust. A tartós rögzítésük is általában nagy szorítóerőt igényel, ami a csavaros csatlakozók rongálódásával is járhat. Ide kívánkozik még, hogy a szerelhető villákkal is hasonló a helyzet. Emiatt viszont határozottan érdemes valami jobb minőségű hasított, rugós kivitelűt használni. Ez hosszútávon meghálálja a befektetett összeget. Magam is ilyet használtam NAC A5 kábelhez, ami köztudottan nem épp kezesbárány mechanikai értelemben. Mást nem is tennék már ilyen kábelre(az erősítő oldali végére NAIM csatlakozót szereltem).
Ami alapvetően gondot okozhat bármilyen csatlakozásnál, az az érintkező felületek nem kellő (fém)tisztasága, illetve a kapcsolódó felületek nem épp ideális valós nagysága. Meggyőződésem, hogy e két tényező számít talán legtöbbet a hangminőség szempontjából is, valamint ezek stabil időbeli fennállása. Szerintem az is érdekes lehet, hogy a teljes csatlakozási láncban lehetőleg ne legyenek számottevő keresztmetszeti ugrások sem kábelezés, sem pedig csatlakozók tekintetében. Ezt a témát már feszegették nálam sokkal okosabbak is, és valószínűleg igazuk van. Persze ezt a követelményt nem könnyű teljesíteni, de nem is lehetetlen, mindenesetre megközelíthető.
A kábel anyaga sem mellékes, mivel a korrózió valamely formája a legtöbbjük felületét idővel képes megtámadni. A csavaros kötéseknél hangsúlyozott a dolog, a szakszerűen forrasztott kötéseknél viszont ez nem jelent gondot. Cserében foglalkozni kell a forraszanyag helyes megválasztásával.
A csavarozható csatlakozóknál is van jó megoldás. Magam pl. aranyozott érvéghüvelyt préseltem a réz kábelvégre, majd igen kevés ónnal beeresztettem a vezetőeret a külső felület szennyezése nélkül. Ezzel az oxidáció az érvéghüvelyen belül is nagyrészt kivédhető, a folyasztószer maradványait pedig alkohollal maradéktalanul eltávolítottam. Az érvéghüvelyeket előzőleg ehyhén U alakúra préseltem, mivel így jelentősen növelhető az érintkező felület. Egy robosztusabb dugó vagy villa felszerelésénél ez nagy előny lehet még a mechanikai stabilitás szempontjából is. A művelet kezdőknek sajnos nem ajánlható, de vékony ónnal, jó pákával és biztos kézzel nem jelent gondot.
Összegezve: mindegyik módszer lehet eredményes és "jó hangú", ha tudjuk, hogy mit miért csinálunk. Minden csatlakozásnál fontos a felületi tisztaság, a megfelelő nagyságú kapcsolódó felület és a helyes(legalább viszonyag egynemű) anyagválasztás. Ennyivel a dolog természetesen nincs lerendezve, hisz sok más tényező is felmerülhet. Itt csak néhány alapdolgot említettem, ami talán segíthet a módszer eldöntésében.
Kábelezzünk
Ezt nem értem. Ha a doboz belső kábelezését közösítem belül egy pár banán aljzatra, az miben lehet rosszabb, mint kívül varázsolni jumperlemezzel, jumperkábellel, akármivel, egy csomó felesleges plusz érintkezést és miegyebet generálva?
Most esett le, mit javasoltál. Értem. Kezdőnek tűnő kérdezőnknek viszont nem biztos, hogy jó ötlet nekifognia...ráadásul ezzel kizárva a bikábelezés lehetősége. Valahol jobban beválik...
.
Kábelezzünk
Ha megtaláltatott a végleges nagy ő, akkor érdemes. Amíg képlékeny a dolog, értelmetlen. Ha több hét után is minden ok a "teszt vezeték"-el simán beszorítva...akkor jöhet a páka.
Ezt nem értem. Ha a doboz belső kábelezését közösítem belül egy pár banán aljzatra, az miben lehet rosszabb, mint kívül varázsolni jumperlemezzel, jumperkábellel, akármivel, egy csomó felesleges plusz érintkezést és miegyebet generálva?
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
Kábelezzünk
Beforrasztva az igazi.....Vannak olyan hangfalak melyek jobban érzik magukat bi-wire módban.
Ki kell próbálni,ingyen van!
Amikor kivágod az utolsó fát,a folyóból kifogod az utolsó halat,
rájössz arra a pénzed semmit sem ér.
rájössz arra a pénzed semmit sem ér.
Kábelezzünk
Éppen ezért sztem én inkább belül közösítem a kábeleket.
Ha megtaláltatott a végleges nagy ő, akkor érdemes. Amíg képlékeny a dolog, értelmetlen. Ha több hét után is minden ok a "teszt vezeték"-el simán beszorítva...akkor jöhet a páka.
.
Kábelezzünk
Nagyon köszönöm Nektek a tippeket, ki fogom próbáln, így meglesz az elfoglaltság :-)
Kábelezzünk
Éppen ezért sztem én inkább belül közösítem a kábeleket.
Uraim, olyan is biztosan lesz, de fórumtársunk még ne nyúljon bele a dobozba, egyelőre elég, ha kábellel áthidalja, és NEM TESZ RÁ VILLÁT MEG DUGÓT, hanem a csupasz kábelvéget csipteti be az aljzatba.
Online
Éppen ezért sztem én inkább belül közösítem a kábeleket.
+ 1
én is így csináltam!!
- Roberto11
- V.I.P.
- Hozzászólások: 737
- Csatlakozott: 2013.02.16., szomb. 21:40
- Értékelés: 342
- Tartózkodási hely: Budapest Xlll
Kábelezzünk
Éppen ezért sztem én inkább belül közösítem a kábeleket.
+ 1
én is így csináltam!!
LG 65"C3,DUNE MAX VISION 4K
Parasound Halo A51
Focal 1038BE,Focal CC1008BE,JMlab SR30
JL Audio F112
Hfk.:Neotech NES-3003,Audioqusest DB14/4
Hdmi:Audioquest Diamond,Furutech HF-X-NCF
Táp:Neotech NEP-3003G
XLR: Neotech NEI-3001lll, Audioquest Mackenzie
Audioquest Wolf
IsoACOUSTICS,Vibra-R
Parasound Halo A51
Focal 1038BE,Focal CC1008BE,JMlab SR30
JL Audio F112
Hfk.:Neotech NES-3003,Audioqusest DB14/4
Hdmi:Audioquest Diamond,Furutech HF-X-NCF
Táp:Neotech NEP-3003G
XLR: Neotech NEI-3001lll, Audioquest Mackenzie
Audioquest Wolf
IsoACOUSTICS,Vibra-R
Kábelezzünk
Én a helyedben lecsípnék egy darabot a hs kábelből és megcsinálnám magam. Aztán néhány nap után visszatenném a gyári összekötőt. Mindenki mást mond majd, bár a többség álláspontja szerint a gyári összekötőnél minden jobb. Volt egy időszak, amikor többféle jumpert is kipróbáltam, tömör egyeres rezet, szigetelés nélkül, ezüstözött kábelt, más hs kábel darabot és sorolhatnám. Valamiben mindegyik jobb volt, de eltolta a hangképet vmely irányba. Összességében egyikre sem mondtam volna, hogy jobb, inkább más. Aztán visszakerült a gyári és egységesebb lett a hangkép.
Ne higgy senkinek , próbáld ki.
Éppen ezért sztem én inkább belül közösítem a kábeleket.
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
Kábelezzünk
Mindenki mást mond majd, bár a többség álláspontja szerint a gyári összekötőnél minden jobb. Volt egy időszak, amikor többféle jumpert is kipróbáltam, tömör egyeres rezet, szigetelés nélkül, ezüstözött kábelt, más hs kábel darabot és sorolhatnám. Valamiben mindegyik jobb volt, de eltolta a hangképet vmely irányba. Összességében egyikre sem mondtam volna, hogy jobb, inkább más. Aztán visszakerült a gyári és egységesebb lett a hangkép.
Ne higgy senkinek , próbáld ki.
Van benne igazság.
@hukkle!
A személyes megtapasztalást - de sokszor leíródott már - semmi sem pótolhatja.
A bevált...hangsugárzó kábelből mindenképpen érdemes jumpert készíteni és megfülelni.
Jó magam a bikábelezést sem tartom elvetélt alternatívának - tudom sokan leminősítik - ami adott helyen/rendszerben, adott ízlést tekintve döntheti a mérleget jobbra vagy balra.
A lényeg, hogy tessék kipróbálni többféle opciót, oszt elválik...
.
Kábelezzünk
Köszi a választ, szóval jumperelés. Tisztára számítástechnika. Egy Focal Cobalt 816 hangfalról van szó, ami eleve egy picit nehezen meghajthatónak tűnik az eddigi tapasztalataim alapján. A hangfalkábel pedig Van Damme 2*6 mm 268-506-000. Előtte egy 4 eres Audioquest Type 2 volt bekötve bikábelezéssel. Megkérdezhetem, hogy milyen alkatrészek kellenek a jumper elkészítéséhez, hol szerezhetők be (Kácsa?), és egyáltalán otthon is megcsinálható-e?
Én a helyedben lecsípnék egy darabot a hs kábelből és megcsinálnám magam. Aztán néhány nap után visszatenném a gyári összekötőt. Mindenki mást mond majd, bár a többség álláspontja szerint a gyári összekötőnél minden jobb. Volt egy időszak, amikor többféle jumpert is kipróbáltam, tömör egyeres rezet, szigetelés nélkül, ezüstözött kábelt, más hs kábel darabot és sorolhatnám. Valamiben mindegyik jobb volt, de eltolta a hangképet vmely irányba. Összességében egyikre sem mondtam volna, hogy jobb, inkább más. Aztán visszakerült a gyári és egységesebb lett a hangkép.
Ne higgy senkinek , próbáld ki.