Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Komolyzenei ajánló
Komolyzenei ajánló
Most jöjjön egy régi lemez, amit sokszor ajánlottak/ajánlottunk már, de úgy igazából nem beszéltünk róla, talán kicsit Marais – nél.
Folia.
Aki vágja az angolt, vagy más latin alapú nyelvet, rögtön rávágja, hogy ’folie’ vagy ’folly’, az kb. őrült, olyan megbolondult-féle.
1400 –as évek.
Sok furcsaság történt ekkortájt a zene területén, amiről hallgatnak a krónikák, leginkább az egyházi cenzúra miatt. Volt pár dallam, ami ’az emberekben furcsa és titkos gerjedelmet okozott' ; táncukat egyszerűen nem tudták abbahagyni; egész falvak ’megőrültek’, emberek indultak el táncolva és koszos hordákba verődve mentek, maguk sem tudva, hogy merre…néhány hétig húzták csak…
Az irodalom úgy írja le, mint táncjárvány vagy táncdüh; ma leginkább találgatások vannak, hogy mi volt ez az egész homályos história. Valamiféle tömegpszichózis vagy a pestishez hasonló járvány konkrét kórokozókkal – senki sem tudja.
Az Egyház at egyetlen lehetséges megoldást választotta: betiltotta őket, besorolva őket a hírhedt ’Forbidden Melodies’ –ekhez. Aztán a tiltás kilazult, a balhés korszak lezárult, a felejtés beindult.
A dallamok nagy része elveszett; nem biztos, hogy bármiféle összefüggég is volt köztük; földrajzilag a Német-Alföldtől Portugáliáig két nevezetes túlélő maradt: az itáliai Tarantella és az ibériai Folia, mindkettő a ’népzenébe menekülve’ maradt meg.
A Folia – portugál eredetű, senki sem tudja, honnan származik; első lejegyzés az 1400 –as évek végéről maradt ránk.
Aztán a Folia végigmasírozott a zenetörténeten, millió-millió feldolgozás és átirat; a barokk idején gyakorlatilag tananyag volt; aztán, mivel hogy igazából egy oszcinátó, egy basszus-alap, ez a variánsok számát erősen megemeli.
Savall a kezdetektől fogva Folia-mániás; három híres lemezt is útjára indított.
Ez az első. Végigvezet a kezdetektől a késő-barokkig. A fehértokos Zanetti gambája az egyik hangszer, amin játszik, hathúros, 1550 –ből, eredeti; különleges, kicsit fakó-fahangú, egyik leggyönyörűbb, ami lemezen létezik; elképesztő futamokat tud rajta, de olykor csak egy sima hang - mégis nagyon-nagyon mélyen megérint. Virtuóz, atompontos, kidíszített, érzelmes de nem érzelgős – ezeken túl van valami finom, meghatározhatatlan tényező, amely miatt azt mondjuk, hogy zseniális.
Betesszük a lemezt, első szám, első hang.
Egy csörgő. És kezdődik a csodálkozás meg a tátva maradt száj, mert az ütem pontos, de pontosan nem az elvárt/megszokott helyén van; kb. 4/6 – 5/6 között lebegteti végig. Próbáljátok csak lekövetni…
Ez az első a Rodrigo Martinez néven is ismert, komoly szöveggel, kb. hogy Rodrigo micsoda egy csákó, hogy a libákat úgy tereli, mint a teheneket… - ennek ellenére óriási a zene.
Az orgonista-szerzetes, Martin y Coll, 1700 körül - ő sem úszta meg.
A végén Corelli, őt is megörjítette ez a dallam.
A continuo Behringer – portatív és Lislevand. – lant. Szimplán zsenik
A hangminőség nagyon jó; 1999 –es AliaVox, az elsők között; vagy háromszor újranyomták már, SACD –n is elérhető. Nagy rendszereken hipnotikus, komolyan.
.Egy reneszánsz oszcinátó mantra-szerű ismétlése – mindig érdekes dolgokat hoz ki. Furcsa, de simán ebből lett a mai popzenében a ’loopolás’, ami lehet, hogy sokszor szimplán sz@r, de azért ott sem ennyire egyszerű a történet.
Feltétlen ajánlom. A régizenéhez pazar belépő
Meg fogjatok egy gitárt, érdemes. Am – E – Am – G – C – G – Am – E, és így tovább, végestelen végig, mert befejezhetetlen…
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Komolyzenei ajánló
A műfaji besorolásán gondolkodtam magam is, mert hogy a komolyzene kategóriába én nehezen tudnám betuszkolni.
A modern klasszikus jelzőt szokták aggatni az ilyenekre, mint pl. ahogy ez is az:
http://www.youtube.com/watch?v=YUcazplAc58
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Komolyzenei ajánló
Mint egy jó filmzene.
A műfaji besorolásán gondolkodtam magam is, mert hogy a komolyzene kategóriába én nehezen tudnám betuszkolni.
.
Komolyzenei ajánló
Csak gondolkodom.
(Annyira azért talán nem rossz, hogy sírni kellene. Vagy igen? )
.
Igen, annyira jó.
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Komolyzenei ajánló
Inkább sírjon mint vakarja a fejét. Én is ezt teszem miközben hallgatom.
Csak gondolkodom.
(Annyira azért talán nem rossz, hogy sírni kellene. Vagy igen? )
.
Komolyzenei ajánló
.
Inkább sírjon mint vakarja a fejét. Én is ezt teszem miközben hallgatom.
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Komolyzenei ajánló
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
- teophilus
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 420
- Csatlakozott: 2007.12.11., kedd 15:03
- Értékelés: 46
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Komolyzenei ajánló
Üdvözlet!
@kaltenpeti: Ne aggódj, én sem klasszikus zenei műveltségen nőttem fel, sajnos, sohasem tanultam hangszeren játszani, sőt énekelni sem tudok. De, ettől még élvezem, szeretem a zenét, ha nem is teljesen értem, és a hosszú évek alatt az egyéni ízlésemet is megtaláltam, kialakítottam. Én két tanácsot adnék hirtelenjében a saját utam tapasztalatából:
1. Olvass rengeteget, sztorikat zenészekről, zeneszerzőkről, háttérismereteket egy-egy műről, általában a zenetörténetről, a hangszerekről, mindenről a témában, lesz olyan, ami megszólít, ami izgalmas számodra, ami érdekessé tesz embert, művet, hangot, bármit. De biztosan képbe helyez, ismeretet ad, látókört tágít. Ugyanez igaz a filmélményekre is. Engem a legelején pl. nagyon inspirált a Ragyogj! c. film, vagy a talán kevésbé sikerült Minden reggel c. alkotás, de bármi utat találhat a szívedhez. És szerintem ez a lényeg. Nem baj, ha az elején sok az impulzus, lesz, ami célba talál, lesz, ami lepereg (lesz olyan, ami évek múlva érik meg).
2. Járj annyi hangversenyre, amennyire csak tudsz. Szerintem az élőzene, egy-egy műmegismerése test- és fülközelből sokat lendíthet a kezdeti próbálkozásokon. Közelebb hozzá, élményszerűvé teszi a zenét, segít kötődést kialakítani. Nem mellesleg az ember jobban megérti, hogy mi miért szól úgy, ill. mi a hangszerek valódi hangja, szerepe.
+1 Kérdezz, társalogj jó emberekkel, mint itt a fórumon. Bár én eddig ebben a rovatban elég csendben voltam, de sokak nagyon jó ajánlásai, ismertetői találhatók itt. Ezúton is köszönöm mindenkinek. Talán előbb-utóbb kevésbé leszek önző, időhiányos, antiszociáis és akkor én is beszállok az ajánlók táborába.
Konkrétumot most nem írnék, egyrészt mert már elég fáradt vagyok hozzá, másrészt az Alpha és a Naive kiadókat már megemlítették előttem. De pár kedvencemet előbb-utóbb előveszem, elővezetem.
Minden jót és hajrá...
- Pro-Ject The Classic SB Super Pack, Goldring G1042, Naim StageLine N
- Naim CD5i
- Synology DS-212j, Naim NAC-N172 XS
- Naim SuperNait mkI, Naim Hi-Cap
- Living Voice Auditorium II, Spendor S6e
- Naim NAC-A5, Naim SNAIC
- Naim CD5i
- Synology DS-212j, Naim NAC-N172 XS
- Naim SuperNait mkI, Naim Hi-Cap
- Living Voice Auditorium II, Spendor S6e
- Naim NAC-A5, Naim SNAIC
Komolyzenei ajánló
Hagyják már a csodába!
Nem mondja meg milyen rendszeren hallgat zenét, nem ajánl zenét, csak konkrét kérdésre ad tanácsot.
Tisztára, mint a terhes tanácsadáson. Ráadásul, abban is hasonlít az ilyenfajta tanácsadás ahhoz, hogy általában ez is terhes.
.
- gianni321
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2527
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 825
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Komolyzenei ajánló
Pontos választ adtam a kérdésedre. Egy elfogadható minőségű rendszer is bőven elég ahhoz, hogy a lemezek közötti minőségi különbséget felfedezd, ha van rá igényed. Ha netán Te nem így látod, akkor ne a rendszereink közötti különbségben keresd az okot. Az eddig általam leírtakból mindazonáltan jogosan feltételezheted, hogy a rendszerem lényegesen jobb lehet, mint a klasszikus zenehallgatók nagy átlagáé.
Próbálj meg tartozkódni az olyan minősítésektől, mint amiket most -egyébként minden ok nélkül- megengedtél maganak. mert az hitelteleníti a hozzászólásod komolyságát.
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> VTL TL 6.5 Signaure --> VTL ST-150 --> Sonus Faber Stradivari
Kábelezés: MDA
Kábelezés: MDA
Komolyzenei ajánló
Válaszod kellőképpen katyvaszos, közhelyes, monokróm. Tényleg szálljunk le a témáról, én kérek elnézést, hogy a 3. egyértelmű kérdésre sem árulod el, hogy milyen rendszer hangja alapján alkotsz véleményt a felvételekről. Bocsánat.
Pontos választ adtam a kérdésedre. Egy elfogadható minőségű rendszer is bőven elég ahhoz, hogy a lemezek közötti minőségi különbséget felfedezd, ha van rá igényed. Ha netán Te nem így látod, akkor ne a rendszereink közötti különbségben keresd az okot. Az eddig általam leírtakból mindazonáltan jogosan feltételezheted, hogy a rendszerem lényegesen jobb lehet, mint a klasszikus zenehallgatók nagy átlagáé.
Próbálj meg tartozkódni az olyan minősítésektől, mint amiket most -egyébként minden ok nélkül- megengedtél maganak. mert az hitelteleníti a hozzászólásod komolyságát.
Komolyzenei ajánló
Veszprémben persze, hogy nem ismerünk szállást, hiszen itt lakunk...
Biztosan találsz valamit pl. ilyesmi oldalakon.
A leggyönyörűbb és igazán különleges, az 15km, itt.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Komolyzenei ajánló
Ez így nehezen értelmezhető kérdés. A jobb felvételek jobban szólnak minden rendszerben, a gyengébbek, meg kevésbé jól, vagy bántóan roszul. Tehát lemezt nem a rendszerünktől, hanem a minőségi igényünktől függöen választunk.
SUPRNOVA:
Neked külön is leírom. Konkrét kérdés, kérés esetén ajánlok, ha tudok. Ilyen mostanában nem hangzott el.
Válaszod kellőképpen katyvaszos, közhelyes, monokróm. Tényleg szálljunk le a témáról, én kérek elnézést, hogy a 3. egyértelmű kérdésre sem árulod el, hogy milyen rendszer hangja alapján alkotsz véleményt a felvételekről. Bocsánat.
OFF:
Veszprémieket kérdezek: Lehetséges Veszprémfeszt ideje alatt 2-3 napra szállást találni Veszprémben? Előre is köszönöm.
- kaltenpeti
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 805
- Csatlakozott: 2005.11.23., szer. 22:58
- Értékelés: 22
Komolyzenei ajánló
Vannak finom átvezető zenék, melyek nem feldolgozások, hanem kicsit szabadabb előadásúak; talán könnyebben befogadhatóak; régizenében érdemes nézelődni pl. a L'Arpeggiata lemezei között.
Itt egy nagyon jó előadásuk.
Köszönöm, tetszik. Ismerkedünk =). Most az van, hogy minden lemezébe, minden számába belehallgatok. Eddig ez tetszett a legjobban: http://www.arpeggiata.com/wp-content/up ... icardo.mp3 (az első kiadott albumukon az utolsó előtti szám). Érdekes, hogy először Alpha kiadó volt, majd áttértek EMI-re.
Komolyzenei ajánló
Vannak finom átvezető zenék, melyek nem feldolgozások, hanem kicsit szabadabb előadásúak; talán könnyebben befogadhatóak; régizenében érdemes nézelődni pl. a L'Arpeggiata lemezei között.
Itt egy nagyon jó előadásuk.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
- kaltenpeti
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 805
- Csatlakozott: 2005.11.23., szer. 22:58
- Értékelés: 22
Komolyzenei ajánló
Mivel, hogy magamról nem írnék egyes szám harmadik személyben.
Én kértem tanácsot, segítséget. Kaptam is. Naive Vivaldi rendelés alatt. A hétvégén sokat olvastam, jegyzeteltem, hallgatóztam hogy legyen egy alap áttekintésem a komoly zene történelméről, és hogy a közeljövőben pontosabban tudjam konkretizálni, hogy mit is szeretnék. Békesség.
Komolyzenei ajánló
akkor ezt benéztem, habár a posztodból mintha ez is következni látszik .... most meg a "fogalmazni"-it nem értem, de ez már végkép nem fontos
Mivel, hogy magamról nem írnék egyes szám harmadik személyben.
Komolyzenei ajánló
Ha én kértem volna, akkor nem tudnék fogalmazni.
akkor ezt benéztem, habár a posztodból mintha ez is következni látszik .... most meg a "fogalmazni"-it nem értem, de ez már végkép nem fontos
Komolyzenei ajánló
Ki akar itt erőszakot elkövetni? Ha jól vettem ki ajánlásokat kérdeztél, kaptál, ha ezt erőszakként értékeled? hát nem is tudom mit mondjak?
Ha én kértem volna, akkor nem tudnék fogalmazni.
Komolyzenei ajánló
Nem kell a saját elképzeléseinket másokra is igaznak és érvényesnek gondolni. Nem tudhatjuk, hogy kinek milyen zenét kell / érdemes előszőr hallgatnia, lehet, hogy Vivaldit, de lehet, hogy másokat. ,
Ki akar itt erőszakot elkövetni? Ha jól vettem ki ajánlásokat kérdeztél, kaptál, ha ezt erőszakként értékeled? hát nem is tudom mit mondjak?
A felsorolásából egyértelműen a romantikus zenéhez vonzódik ...
Naive Vivaldi sorozat ajánlásból ez egyáltalán nem következik, na mindegy. Nem tartom magam műfajfüggőnek, vannak művek, zeneszerzők amik/akik jobban, vannak amik kevésbé tetszenek, legyen az klasszikus zenekörön kívül is. Az én sodródásom-változásom mostanság úgy 5-10 éve a klasszikuson belül az énekes zenék felé történik, de ez megint csak nem jelent automatikusan műfajt.
Komolyzenei ajánló
Na, ez sem romantika lesz...
Azzal majd andorra jön? Szerintem nem biztos, amúgy meg szívesen olvasnám.
Ismét egy Alpha.
Hogy miért szeretjük őket?
Mert egy Alpha, az nem egy sima CD, sosem. Sokkal több.
Az egyik legfontosabb, hogy van egy rendszer, amire fel vannak fűzve a gondolatok; azok a gondolatok, melyek zenei alátámasztása zajlik a lemezen.
Itt pl. a lantconsortokról van szó, hogy mennyi sok volt, de legtöbbjük elveszett; a lant és a virginál szerepéről, hogy vették át egymástól a dallamokat; az improvizációkról, a híres dallam-alapokról, melyre megszámlálhatatlan átirat készült, pl. az In Nomine vagy Dowland Lachrimae –ja; hogy a formai kényszer nyomása micsoda remekműveket hozott létre; meg hogy egy harangszó imitálása két hanggal mindössze a basszuskíséretben, hogy ez micsoda hipnotikus erejű dolog lehet.
A hangszerek, melyeken játszanak, már egy különlegesség. A virginál egy mother – child redszerű; vagyis a hangszer tetején, ritkábban mellette van egy rövid oktávnyi billentyűzet, úgy külön, vagy kapcsolhatóan a naggyal; egészen varázslatosan szól.
Az egyik legszebb billentyűs hang amit mutatni tudok lemezről.
Ide tartozik a kép, amely minden Alpha ’tartozéka’, a részletekből készül a borító, az egész kép mindig látható a belső borítón, adatokkal, hogy miért is kell egy kép ide?, nos, ez az egész az Una Musica – Una Pictura elv szerint felépített dolog, mely régizene esetén különösen fontos, vagyis, milyen is volt, amikor a művészetek alapja teljesen ugyanaz volt, legyen szó zenéről, vagy egy festményről.
Ezen a lemezen egy miniatúra szerepel; elöl egy részlet, belül egy pici részlet felnagyítva, alakok egy parkban, arcuk látszik, kicsit elnagyolva, az egész képen alig lehet megtalálni, na, a hidegzuhany akkor következik, mikor ott az eredeti mérete, 11,7×8,3cm, vagyis a belső borítón az egész kép eredeti méretben van, így azok az arcok kb. 1mm –esek, hát, kalapomat megemelem…
A zene, az maga a gyönyörűség; válogatás a 16 sz. –i Anglia dallamaiból; ezek nagyrészt már akkor anonim művek voltak, eredetük homályba vész.
Ott a híres út-re-mi-fa-sol, melyre sok szerző írt variációt, már akkor sem tudta senki, honnan jött. Meghallgatva mai korunkban, egy lant-theorba csere pl. basszusgitár-gitárra, simán elmenne egy kortárs jazzdarabnak.
Vagy akár ez az In Nomine. Tökéletes.
Az előadók nagy kedvencek, sok minden olvasható róluk.
A hangminőség egy Alpha esetén mindig rendkívül jó, itt sincs másként; kicsi rendszereken is nagyon jól szól, annyira, hogy felfelé haladva alig-alig van különbség, inkább az élethűség lesz egyre nagyobb.
Ez nincs mindig így; van olyan Alpha, ahol a rendszer szerepe alapvető, úgymond megkerülhetetlen; ez akár furcsa is lehet, mert a hangmérnökgárda az ugyanaz.
Egyszóval, különösen ajánlott, hallgassátok meg.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Komolyzenei ajánló
nagyon kedvelem ezt a lemezt,
http://www.allmusic.com/album/two-worlds-mw0000618337
Meghallgattam.
jellemzően nem jazz lemez,
Ezt a részét nem tudom megítélni, de hogy nem komolyzenei lemez, az biztos.
.
Komolyzenei ajánló
........................................
Azt is tagadom, a komolyzene igazán LP-n, drága-high-end rendszeren élvezhető-szerethető. Ez nem igaz, azután majd talán rájössz arra is, felesleges hajkurászni a legjobb felvételt, a gyengébb felvételeken is ott van zene, és az is benne van a pakliban, a gyengébbnek tűnő felvétel inkább csak más prezentáció. Ok, vannak azért tényleg gyenge felvételek, előadások, de a jó rendszeren azok tudnak örömet okozni, és ez a lényeg.
...........................................
Ilyet nem is állított itt senki.
A jó felvételeket nem kell hajkurászni, de ha már valaki felvételeket, lemezeket hallgat, gyűjt, miért nem a jobbakat válassza, ha megteheti? Nem kell a saját elképzeléseinket másokra is igaznak és érvényesnek gondolni. Nem tudhatjuk, hogy kinek milyen zenét kell / érdemes előszőr hallgatnia, lehet, hogy Vivaldit, de lehet, hogy másokat. A felsorolásából egyértelműen a romantikus zenéhez vonzódik, akkor pedig ott van a legnagyobb esély, hogy azon keresztül juthat el később más, egyébként teljesen egyenértékű korszakokhoz is. Ha mégsem, az sem baj.