Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7184
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5236
- Tartózkodási hely: Csobánka
Kábelezzünk
Verseny, győzelem, ugyan kérem, ez nem F1, ahol a stopper mindenkinek ugyanúgy jár...
Hiszen van, aki az izgalmas, sziporkázó hangzást szereti és keresi, és van, aki a lehető legnyugodtabbra vágyik, persze mindkettő tisztán és sok finom részlettel. Ezek sose fognak egyszerre bólintani semmilyen kábelre, akárhány pénz, akárki is gyártotta.
Kábelezzünk
Koncert közben a végfokok jellemzően 20-30 %-os kivezérlésen működtek.
Akkor hibás volt a hangosítási koncepció.
Lehet, hogy a keverőpultnál éppen megfelelően szólt a zenekar (bár kétlem), de már a 15. sorból csak foszlányok hallatszottak a bigband-ből. Egy bigband-nek nem prüntyögni kell, hanem elképesztő dinamikával szólni. Ezt mondjuk saját tapasztalatból tudom, mert fiam évekig játszott bigband-ben és nagyon sok koncertjüket, próbájukat hallottam hangosítatlanul. A WM hangosított koncert nyomaiban sem idézte azt, amit egy bigband képes ÉLŐBEN produkálni.
Szóval szerintem elhibázott volt a hangosítás. Akkor meg pláne az, ha a cucc ennél többre is képes lett volna.
Ha meg nem, akkor alul volt méretezve. Ha nem az erősítő, akkor a hangfalak és ezért nem merték rendesen megtolni a hangerőt. Ha meg az sem, akkor meg pláne nem értem.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15761
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11040
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
A koncertek élményét 99.9%-ban NEM a hangminőség, hanem a művészek jelenléte okozza.
... no és a hangerő. Viszont érdemes itt is helyén kezelni a dolgokat és nem összemosni egy elektromos rockbandához és egy akusztikus zenekarhoz szükséges hangnyomást. Az általad említett W. Marsalis koncert hangrendszere egyáltalán nem volt alulméretezve, csak a zenekar saját hangmérnöke annyira használta ki, ahogy saját ízlése és a zenekar vezetője diktálta. Véleményen szerint mindezt igen kiválóan tette. Az akció előtt és után is meghajtottuk a cájgot és állíthatom Neked, igen nagyot tudott szólni még felvételről is. Koncert közben a végfokok jellemzően 20-30 %-os kivezérlésen működtek.
Kábelezzünk
Most , hogy kábelt akarok venni többektől érdeklődtem.
És jó páran mondták , hogy Pl: a Kimber hangfalkábelt cserélték le Gothamra.
Fapacinak is van valami igaza , hogy a kábelek általába nagytisztaságú rézből készülnek , akkor hogy lehet az hogy egy 100k-ba kerülő kábel annyival jobban szóljon mint mondjuk egy 2-3k-ba kerülő kábel.
Szerintem se éri meg azt a pénzt.
Kábelezzünk
Végülis ha a véletlen úgy hozta, hogy a Pink Floyd neve felmerült, segítek a jobb oldali úrral kapcsolatban:
Stan Ricker cut all of the MFSL lacquers for Dark Side of the Moon. Ricker had been the cutting engineer for JVC in the 1970s, and had been cutting CD-4 quad albums for JVC prior to working for MFSL.
Röviden, a képeken látható legendás vinyl 'process' lakk masterének vágásáért ÉPPEN ő tehető felelőssé!
>
OFF/ON
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Kábelezzünk
Én is kíváncsi vagyok!
P.T.-t szoktam mutatni, ha valaki rockkal szeretne demózni...
Jó zene, jól is szól... mi kell még?
Ralph Karsten, Atma-Sphere
http://www.atma-sphere.com/papers/theory.html
A képen balról (azért feltételezem a jobb oldali urat nem kell különösebben méltatni…?!)
És kábeles topic lévén, a másik képen érdemes bepillantani az OTL Atma-Sphere MA-2 Mk 3.1 monoblokk (37.500$ per pár) ’workmanship’-jébe;
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
- Z.É.T. (exAtcBp)
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1351
- Csatlakozott: 2008.05.17., szomb. 12:37
- Értékelés: 211
Kábelezzünk
Lövésem sincs... Kíváncsian várom a megfejtést.
Én is kíváncsi vagyok!
P.T.-t szoktam mutatni, ha valaki rockkal szeretne demózni...
Jó zene, jól is szól... mi kell még?
E-mail: abarczalaci@gmail.comTel: +36202224151
"Bárki úgy határoz, hogy az igazság és tudás ítészeként útra kél, biztos lehet benne, hogy hajótörést szenved az istenek hahotájának elsöprő viharában."
Albert Einstein
Kábelezzünk
A Pink Floyd milyen rendszerben koncertezik? Surround? Quadro? Stereo?
Akkor és ott Quadro volt.
De emlékeim szerint Wienerneustadt-ban is. Bár a reptéren már meg sem közelítették (zeneileg sem) azt, amit a Prater-ben nyújtottak.
Kábelezzünk
Lövésem sincs... Kíváncsian várom a megfejtést.
Kábelezzünk
Egyszer nézz meg egy Porcupine Tree koncertet is.
Hmm, ahol a professzionális és ’audiophile’ audio világa némiképp összekapcsolódik…Csak mert szóba hoztad, azt tudod e, hogy jelentős részben KINEK** köszönhetőek a PT nagyon jó minőségű master felvételei, kiadott vinyljei, és kiváló hanghűségű koncertjei?
** Nem együttes tag, hanem háttér munkás! Profi hangmérnökként -és progresszív :guitarra: zenészként kezdte…majd’ jóval később az USA, de talán az egész audiora fogékony (világ)közösség leghíresebb OTL amplifikáció gyártója és szakértője lett…és aki a háttérből még mindig ’bedolgozik’ a profi hangosítás technikába (is)…
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Kábelezzünk
...Ha már élő előadás, eddig maradéktalanul csak a Pink Floyd a bécsi Prater-ben tartott koncertje hagyott bennem mély nyomokat, ami a fantasztikus hangminőséget illeti...
Egyszer nézz meg egy Porcupine Tree koncertet is.
Kábelezzünk
Ha már élő előadás, eddig maradéktalanul csak a Pink Floyd a bécsi Prater-ben tartott koncertje hagyott bennem mély nyomokat, ami a fantasztikus hangminőséget illeti.
A Pink Floyd milyen rendszerben koncertezik? Surround? Quadro? Stereo?
Kábelezzünk
Annyi mindenen múlik ez a dolog, csak éppen a kábelek milyenségén semennyire sem.
És két dolog biztos egy hangosított koncertet tekintve. Olyan dinamikai képességű hifi, high-end rendszer nemigen szokott lenni. És olyan minőségi szintű műsorforrás a high-endben soha nem volt és nem is lesz.
Ha már ott tartunk, hogy ki milyen minőségi szintű technikát tapasztalhatott már meg eddig életében és ezek után milyen véleménymondásra jogosult, vagy nem jogosult ebből következtetve.
Ez is egy vélemény - tiszteletben tartom, bár nem értek vele egyet.
A koncertek élményét 99.9%-ban NEM a hangminőség, hanem a művészek jelenléte okozza. Én a legtöbbször elfutnék az ott hallott hang elől, de a koncert hangulata, a művészek élő előadása a zömmel csapnivaló hangminőséget el tudja feledtetni.
A legutóbbi ilyen élményem a Pat Metheny Group koncertje volt a Margitszigeten - borzalmas volt a hang, torz, a hangfalak tekercsei zizegtek a gitárjáték alatt - szörnyű volt. De mondhatnám a Marsallis-t is a Kongresszusi Központban, ahol a térhez képest rendkívül alul volt méretezve a hangrendszer. Gyakorlatilag nem adott koncert élményt, egy csendes teadélután feelingje volt. Viszont a zene, az élő előadás nagyon el tudta feledtetni a rendkívűl silány hangosítást. Ha már élő előadás, eddig maradéktalanul csak a Pink Floyd a bécsi Prater-ben tartott koncertje hagyott bennem mély nyomokat, ami a fantasztikus hangminőséget illeti. Azt a hangot otthon is el tudnám hallgatni - kár, hogy fizikailag képtelenség.
A többivel NEM CSERÉLNÉK.
Kábelezzünk
Itt rejlik a dolog lényege.Élő zenét semmilyen konzerv zene nem pótol.Látom mindenkinek gyengéje a kábel kérdés.Úgy vagyok vele én is mint egy-két fórum társam,akár mennyi pénzem lenne (hál istennek nincs) idiótán árazott kábelt nem venném meg.Zene szerető és rajongó jóérzésű ember zsebében kinyílik a bicska sokszor a vérlázító árak láttán.Ezzel nem azt mondom,hogy nincs a kábelek közt különbség!
Amikor kivágod az utolsó fát,a folyóból kifogod az utolsó halat,
rájössz arra a pénzed semmit sem ér.
rájössz arra a pénzed semmit sem ér.
Kábelezzünk
Én a következőn gondolkoztam el jó pár esetben a kábel kérdést tekintve.
Élő hangosított koncerteket hallgatva soha semmennyire sem a kábelezésen múlott, hogy az a koncert jól szólt, mondhatni el voltam ájulva tőle, mert hifitől még csak hasonlót sem hallottam soha semennyi pénzért sem, vagy pocsék és hallgathatatlan volt és menekülhetnékem támadt.
Annyi mindenen múlik ez a dolog, csak éppen a kábelek milyenségén semennyire sem.
És két dolog biztos egy hangosított koncertet tekintve. Olyan dinamikai képességű hifi, high-end rendszer nemigen szokott lenni. És olyan minőségi szintű műsorforrás a high-endben soha nem volt és nem is lesz.
Ha már ott tartunk, hogy ki milyen minőségi szintű technikát tapasztalhatott már meg eddig életében és ezek után milyen véleménymondásra jogosult, vagy nem jogosult ebből következtetve.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15761
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11040
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Ez nagyon jól hangzik és feltehetően nagyon népszerű állítás is (főleg azok körében, akik nem engedhetik meg maguknak a drága kábeleket), de konkrét gyártók konkrét típusaival helyettesítsd be légy oly kedves a mondatod ismeretleneit. Mert ez így kb. olyan, mint egy választási kampányszöveg: az ég egy világon semmi alapja sincs.
Számomra elégséges alap, hogy én és néhány barátom ezt tapasztalta. A kábelezés sokaknál vallási kérdés, velük pedig felesleges lenne hitvitát folytatni. Néhányan elutasítják a teremtő létezését is, a többiek pedig ilyen-olyan egyház tanait követik elvakultan, de olyan versenyző alig van, aki a különbségeket is megtapasztalta és azok alapján hozott logikus döntést.
Te gyakran hivatkozol a fogyasztói ár és az érte kapott termék műszaki tartalma közötti párhuzamra. A kábeleknél is adja magát a kérdés, hogy a sokkal drágább kábelben mennyivel több az anyagi és szellemi tartalom. Mert azért azzal legtöbben tisztában vagyunk, hogy a nagyobb tisztaságú összetevőkből készült vezetékek előállítása költsége messze nem 10-100-szoros az alaptípusok költségénél, sőt jellemzően alig több. Ha ezt elfogadjuk, beláthatjuk, hogy a sokszázezres kábelek műszaki tartalma nem sokban tér el a néhányezres vezetékektől, azaz nem is törvényszerű, hogy a produkcióik között nagyságrendi eltérés mutatkozik. Tisztelendő kivételek természetesen vannak, csak meglehetősen ritkák.
És igen, a kábelek - mint bármely más HiFi komponens - produkciója erősen rendszerfüggő, de léteznek tendenciák. Az a kábel, mely 5 különböző láncban is a tulajdonosok örömére szolgáló javulást okozott, némi bátorsággal megtippelhető, hogy a 6.-ban is be fog válni. Vagy nem, de Te melyikre fogadnál?
És igazad van, valóban nincs pénzem drága kábelekre, illetve fogalmazzunk úgy, nem is akarok sokat költeni rá.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7184
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5236
- Tartózkodási hely: Csobánka
Kábelezzünk
HG-nak nagyobbrészt igaza van, bár a kivételek gyengítik a szabályt. A nagyon drága kábelek között van azért számos kakukktojás (Monster, Tara labs, Xlo, stb.), illetve néhány abszolút ezoterikus árú, de ahogy mondják, amíg lószar van, addig veréb is lesz...
Kábelezzünk
...az imént egy kereskedő szavait olvashatták...köszönjük!
Szerintem itt spec. igaza volt.
Olcsón nagyon jó kábel - nem túl valószínű. Az, hogy néha a nagyon drága kábel nagyon rossz: népszerű teória; én még nem találkoztam ilyen esettel. Volt, hogy lehetett kritizálni, de a 'rossz' -tól igen messze esett.
(Az első esetre talán egyetlen kivétel körvonalazódik: a sokat citált cat5 fonat, mint hálózati kábel. Ilyet kereskedő/drótfonó/sufnimester soha nem mer/merhet árulni, főleg a tripleT csupasz kivitelét, nagyon helyesen.
Neten is kevés az info erről, mint hálózati vezetékről. Meg hát mindenki felhördül, talán még itt is.
A hangja rendkívüli; szívesen szabadulnék tőle, mert szerintem sem veszélytelen; per pillanat nem találtam olyat, ami legalább megközelíti. (kb. a 100e kategóriáról van szó) Gyaníthatóan erősen rendszerspecifikus ez a jelenség, tehát - ugyan leírtam - de komolyabb tanulsággal azért nem szolgál.)
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Kábelezzünk
...az imént egy kereskedő szavait olvashatták...köszönjük!
És ez mit változtat a tényeken?
Jó kábel rossz rendszerben rossz hangot közvetít. Míg rossz kábel rossz rendszerben esetleg elviselhetőt.
Ebből most az következik, hogy a rossz(és olcsó) kábel jobb, mint a jó(és drága) kábel?
Igen. Az adott rossz rendszerben.
Hol van itt az ellentmondás? Magyarázd már el nekem, kérlek.
Ha nem érted, hogy miről beszélek, akkor megkérnélek, hogy ne "kereskedőzz" le, mert én tudom, hogy miről beszélek, de te úgy látszik a közelében sem jársz.
Baromi könnyű ráfogni valakire, hogy "kereskedő". Igen, az. Ezzel pedig együtt jár az a sokszor nagyobb tapasztalat és gyakorlat, amit az átlag hobbista sohasem engedhet meg magának, nem él meg, mert a közelébe sem kerül a csúcsoknak - ahogy ezt feltételezem rólad is a megnyilvánulásod alapján.
Hidd el, számtalan nagy cég csúcs kábeleit és alap kábeleit is módomban állt meghallgatni, birtokolni, együtt élni velük a legkülönbözőbb rendszerekben.
A gyártók csúcs kábelei igen is egy olyan szintet képviselnek, amit az olcsó kábelek sohasem fognak. Legyen az Audio Quest, Nordost, Kubala, Siltech, Crystal Cable, Stealth... Természetesen mindegyik magán hordozza a gyártó elképzelését a "tökéletes" hangátvitelről. De ettől még valamennyi messze felülmúlja az alap, vagy közepes kábelek minőségét.
Nyilvánvalóan egy Sakra-t, Odin-t, Emperor-t nem egy Marantz, Denon, .. láncba fognak illeszteni. Sőt még csak nem is egy átlagos audiofil láncba. NEM ODA VALÓK. Aki oda próbálja rakni őket, zömmel csalódik, mert ezek kimutatják a rendszer tökéletlenségét kíméletlenül.
Remélem eléggé érthető voltam.
Kábelezzünk
...az imént egy kereskedő szavait olvashatták...köszönjük!
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Kábelezzünk
... de X márka legdrágább kábele néha gyengébb, mint Y gyártó legolcsóbb kábele, ...
Ez nagyon jól hangzik és feltehetően nagyon népszerű állítás is (főleg azok körében, akik nem engedhetik meg maguknak a drága kábeleket), de konkrét gyártók konkrét típusaival helyettesítsd be légy oly kedves a mondatod ismeretleneit. Mert ez így kb. olyan, mint egy választási kampányszöveg: az ég egy világon semmi alapja sincs.
Hogy mi gyengébb és minél, azt csakis egy adott rendszerben lehet értelmezni. Nyilvánvalóan egy gyenge rendszerben, ami agresszív és kemény hangú, a Nordost Odin is elvérzik egy CAT 5-ös fonat mellett. Ebből azért arra merészség következtetni, hogy az Odin gyengébb kábel a CAT 5 fonatnál. De tedd be a CAT 5-öt egy Boulder vagy Halcro láncba, majd az Odint.
Szóval mindent csak a maga helyén értékeljünk, ha egy mód van rá.
- BÓTAJÓZSEF
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2520
- Csatlakozott: 2006.08.04., pén. 15:03
- Értékelés: 250
Kábelezzünk
Nagyon ellehet a kábel rengetegben veszni.Öregségemre sikerült megértenem.Való igaz,hogy bizonyos fokú misztifikációt gerjesztenek a gyártók,hogy eladhatóbb legyen.Igenis van jó kábel olcsón (köszönet fapaci!)Mindenkinek szíve-joga mennyit hajlandó rá áldozni,de sokszor a drága kábel csalódást is okozhat.
A Gotham tipikusan ilyen kábel, de az Evidence Siren is ilyen, csak drágábban. Én is Evidence-t használok, meg általam egyre több ismerősöm is.
Volt nálam ettől lényegesen drágább kábel, nem is egyféle, de csalódást okoztak többnyire, s 1 hét után felüdülés volt visszatenni az olcsó Evidence-t.
Igaz, hogy látom a továbblépés irányát, csak anyagilag fog fájni, ha meglépem.
Naim-ZU
Kábelezzünk
Nagyon ellehet a kábel rengetegben veszni.Öregségemre sikerült megértenem.Való igaz,hogy bizonyos fokú misztifikációt gerjesztenek a gyártók,hogy eladhatóbb legyen.Igenis van jó kábel olcsón (köszönet fapaci!)Mindenkinek szíve-joga mennyit hajlandó rá áldozni,de sokszor a drága kábel csalódást is okozhat.
Amikor kivágod az utolsó fát,a folyóból kifogod az utolsó halat,
rájössz arra a pénzed semmit sem ér.
rájössz arra a pénzed semmit sem ér.
Kábelezzünk
Az én tapasztalatom: a kábel teljes komponensértékű berendezés. Bátran kerülhet annyiba, mint bármelyik komponens...
Ez némileg ütközik a ti véleményetekkel; ne legyen baj, (légyszi, nem kell megvilágosítani:)); még egyszer: az én tapasztalatom.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15761
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11040
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Az audioban – határozottan(!) – megfigyelhető két típus. Van aki a kábelezést hangszín kontrollként kezeli, és van aki nem. És ez így van, pénztől is függ. Mindaddig amíg erős dilemma az elkölthető pénzmennyiség a kívánt továbblépésre, addig az emberek jelentős része – érthetően(!) – az olcsóbbik, kvázi egyszerűbb utat választja. És néha igen eredményesen. Én valahogy a kettő között képzelem el az ideálisat, bár az idealizmusnak nincs helye az audioban. Igaz, már ritkán csereberélek, viszont nem hiszek a pár száz, pár ezer forintos újkeletű, értsd. primitíven konfekcionált dedikált bóvlik létjogosultságában. Azt viszont megjegyzem, hogy pl. az 1902(!) óta létező BELDEN cég kábeleinél az átlag rendszerek TÖBBSÉGÉHEZ NEM KELL(!) jobb kábel;
A példa erejével, számos frekventált stúdióról tudok a keleti parton akik a jóval drágább kábelek helyett Belden 89207 teflon pl. szimmetrikus kábelből installálják a rendszereiket.
Ez csak egy példa...
>
A kábeleknél néhányan már rájöttünk, hogy az ár nagyjából semmilyen összefüggésben nincs a minőséggel a márkák között. Márkán belül persze általában a minőségi sorrendet takarja, de X márka legdrágább kábele néha gyengébb, mint Y gyártó legolcsóbb kábele, ezért számomra egyáltalán nem egyértelmű, hogy a nagyon ismert 100e forintos madzag mindenben jobb a kevésbé ismert 2e forintosnál.
A Belden komoly gyártó, valóban elterjedt a professzionális világban és igaz lehet, hogy a legtöbb HiFi rendszerben is bőven megfelelnének, csak most éppen nem divat.