Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
ha már BFZ, akkor meg kell említenem, hogy bár nem kedvencem a barokk, 1 hónapja rendkívül jól szórakoztam az ünneplő Szajnájukon. Baráth Emőke (szoprán), Sonia Prina (alt), Brindley Sherratt (basszus) volt a három szólista, egy fiatal csembalós, Jonathan Cohen volt a művészeti vezető. rendkívül jók voltak a szólisták: pont Sherratt előtt ültem, nem véletlenül ő a Don Giovanniban a kormányzó a ROH-ban. a szombatin voltam, az első sorból kiabáltam többször a fináléért a tapsnál, amit meg is kaptunk. (ki is néztek rám utána.) volt ráadás pénteken is?
Sinkovsky is nagyon jó volt kedden. pár hónapja hallottam vkit, aki a Liszten kontratenor, ő se volt rossz egyáltalán.
Sinkovsky is nagyon jó volt kedden. pár hónapja hallottam vkit, aki a Liszten kontratenor, ő se volt rossz egyáltalán.
TV: Panasonic TX-32PX20 * DVD: LG DVX9700 * Jazz J9940 hangfalak * DD dekóder: Audio Storm 5.1 Pro * Beltéri: RADIX Delta 2000 plus * épülő alu polcsugárzó (Fountek FW168, Seas 27TBFC/G)
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2095
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1270
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
A tegnapi este programjának ismeretében talán merész választás volt a ráadás
(a BFZ művésznői előadásában egyébként átütőbb volt szvsz.
):
youtu.be/1xgbQ4diQuk


youtu.be/1xgbQ4diQuk
- Csatolmányok
-
- Barokk Fesztivál 2020.01.28..jpg (372.39 KiB) Megtekintve 3802 alkalommal
Re: Komolyzenei ajánló
Bruch hegedüversenyböl melyik felvételeket ajánljátok ? köszönöm
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6841
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6002
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Komolyzenei ajánló
Hátha még nem ismeritek.... én nem ismertem, véletlenül akadtam rá, és majdnem lehidaltam...Improvizációk a “Happy birthday to you” dallamára, 10 különböző zeneszerző stílusában, szöveges magyarázattal. Nagyon komoly, ne banális hülyéskedésekre számítsatok, ÉRDEMES végignézni:
youtu.be/ToO7OXDiV04
youtu.be/ToO7OXDiV04
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- zenta
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2018.10.04., csüt. 23:22
- Értékelés: 107
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Komolyzenei ajánló
Időutazás: Zongoradarabok C.P.E. Bach-tól Silvestrov-ig. Jóval több, mint válogatáslemez.
Rega P6/Goldring 1042, Heed Obelisk DT, cirrus7 ROCK szerver, sMS-200 NEO, Border Patrol SE DAC, diy ACP+, diy Pass ACA dual mono, diy szélessávú/Markaudio
Re: Komolyzenei ajánló
Nekem a klasszik Christie féle változata jobban bejön az Artúrnak, de ez is szép.bitrograde írta: ↑2020.01.18., szomb. 13:42fülelek emlegeti őket folyton, és én is rajtuk tartom már egy ideje a szemem. Érdemes.
youtu.be/Z75bx8tZUa4
Legyen itt egy másik kedvencem (talán még nem is volt itt, kicsit kevésbé ismert)
youtu.be/oQmKcfxLhro
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
Ha elolvastam, megmondom. Nagyjából Vivaldi halála egyébként.Klaca írta: ↑2020.01.22., szer. 18:53Oszt mi vót akkor?bitrograde írta: ↑2020.01.22., szer. 16:44"Célom az volt, hogy a zene eredetét valósághűen mutassam be, és hogy valamivel hozzájáruljak történetéhez nagy katasztrófájának koráig bezárólag, amely az 1740. évben kezdődött." (Johann Samuel Petri)
IMG_20200122_163918.jpg
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Re: Komolyzenei ajánló
Oszt mi vót akkor?bitrograde írta: ↑2020.01.22., szer. 16:44"Célom az volt, hogy a zene eredetét valósághűen mutassam be, és hogy valamivel hozzájáruljak történetéhez nagy katasztrófájának koráig bezárólag, amely az 1740. évben kezdődött." (Johann Samuel Petri)
IMG_20200122_163918.jpg
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
Megkésett karácsonyi ajándék. Mottója: "Célom az volt, hogy a zene eredetét valósághűen mutassam be, és hogy valamivel hozzájáruljak történetéhez nagy katasztrófájának koráig bezárólag, amely az 1740. évben kezdődött." (Johann Samuel Petri)
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
Vannak olyan, nem igazán szerethető, de nagyon fontos műalkotások, szerzői életművek, melyek abból a szempontból nem befogadhatóak, hogy "élvezeti értékük" - ami ugyan nem kevés, de - egyáltalán nem szokványos befogadást kíván meg. Ráadásul ezeknek a műalkotásoknak, szerzői életműveknek a történeti jelentősége, elnézést a kifejezésért: paradigmatikus ereje tagadhatatlan. Szerintem Bach is ilyen, de ha más művészeti ágból, esetleg tudományterületről keresne az ember példát (és innentől sántít egy kicsit a hasonlat, hiszen nem az, nem úgy), akkor Flaubert vagy Joyce neve, Joseph Conradé vagy Virginia Woolfé, Csehové, Dosztojevszkijé és Tolsztojé, máshonnan Kanté, Marxé és Freudé kerülhetne mellé. Ezen szerzők egyikének a munkásságát sem kell ismernie és szeretnie senkinek, hatásuk mégis tagadhatatlan. Ráadásul olyan meghatározónak bizonyultak saját területükön, hogy sokszor az ellenük hadakozók, törekvéseiket meghaladni kívánók sem veszik észre, hogy maguk is az európai regénynek vagy a gondolkodásnak ahhoz a hagyományához igazodnak, annak előfeltevéseit teszik magukévá, melyet tagadni vagy túlszárnyalni igyekeznek. Éppen ezért balgaság ezen szerzők jelentőségét tagadni. Mondom ezt úgy, hogy magam sem tartozok Bach műveinek legnagyobb rajongói közé, és igazából akkor okozzák a legnagyobb élvezetet, ha olyan interpretációban találkozom velük, melyek képesek valami tökéletlenséget - és annak szépséget - felcsillantani bennük. Az egyik első komoly találkozásom Bach zenéjével nekem épp a sokak által elunt brandenburgiak egyik interpretációja volt. Azt most hirtelen nem találom, de olyasmi érzést keltett bennem, mint amikor az alábbi felvétel hatodik perce körül (és még később is) egy faarcú pingvin gyógyszere elgurul (bocsánat).
youtu.be/tBI_etbqJB4
Persze, aki ért hozzá, az megmondja majd, hogy ez Bach, vagy ahogyan (is) őt játszani lehet.
Sz'al csak azt akartam mondani, hogy lehet szeretni-nem szeretni Bachot, de valójában ennek az egyéni ízlésítéletnek, az enyémnek, másénak, - ahogyan klaca mondja - vajmi kevés köze van az ő jelentőségéhez.
youtu.be/tBI_etbqJB4
Persze, aki ért hozzá, az megmondja majd, hogy ez Bach, vagy ahogyan (is) őt játszani lehet.
Sz'al csak azt akartam mondani, hogy lehet szeretni-nem szeretni Bachot, de valójában ennek az egyéni ízlésítéletnek, az enyémnek, másénak, - ahogyan klaca mondja - vajmi kevés köze van az ő jelentőségéhez.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
- ajkamici
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1562
- Csatlakozott: 2010.04.07., szer. 16:01
- Értékelés: 854
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
bitrograde írta: ↑2020.01.18., szomb. 13:42fülelek emlegeti őket folyton, és én is rajtuk tartom már egy ideje a szemem. Érdemes.
youtu.be/Z75bx8tZUa4
Minél többször meghallgatom annál jobban nem hagy nyugodtan. Ez üt , legjobb értelemben. Tényleg zseniális csapat.

Maga az eredeti Purcell dalt imádom, eddig igazán Sting-el leginkább
https://vimeo.com/84792862
de most figyelem a Voces8 !
DCS Debussy / Aurender A100 / Leben CS600 / Harbeth M40.2 - Entreq Olympus - Shunyata Research és Radnai kábelezés
Re: Komolyzenei ajánló
Hú, ez nagyon official volt. Vajh a hazai kocsmákban milyen eredményre jutottak volna a kérdezőbiztosok? De valamit ajánljál is mert megyünk mindjárt az OFF-ba.juliush írta: ↑2020.01.20., hétf. 15:31Ha ennyire szereted a rangsorolgatósdit, akkor talán érdemes lenne elgondolkodni azon is, hogy a BBC klasszikus zenei magazin által tavaly év végén megkérdezett 174 (!) kortárs zeneszerző (inkl. John Adams, Kalevi Aho, Gavin Bryars, Michael Daugherty, Steve Reich, John Rutter, Eric Whitacre vagy épp John Williams) véleménye alapján J.S. Bach kiemelkedően 1. helyezett lett, szóval így 3 évszázad távlatából az utókor más véleményt fogalmazott meg. És talán inkább ez számít.
bbc_bach.jpg

AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Re: Komolyzenei ajánló
Asszem félreérted a dolgot: ezek csak zeneszerzők, ők nem értenek ahhoz, amihez Chord és tanítványai. Az a tudomány nem ennyire egyszerűen, mechanikusan kitanulható, az alapelveit nem lehet iskolapadokban elsajátítani, sőt az csak árt. Titkos csatornákon terjed.juliush írta: ↑2020.01.20., hétf. 15:31Ha ennyire szereted a rangsorolgatósdit, akkor talán érdemes lenne elgondolkodni azon is, hogy a BBC klasszikus zenei magazin által tavaly év végén megkérdezett 174 (!) kortárs zeneszerző (inkl. John Adams, Kalevi Aho, Gavin Bryars, Michael Daugherty, Steve Reich, John Rutter, Eric Whitacre vagy épp John Williams) véleménye alapján J.S. Bach kiemelkedően 1. helyezett lett, szóval így 3 évszázad távlatából az utókor más véleményt fogalmazott meg. És talán inkább ez számít.
bbc_bach.jpg
Re: Komolyzenei ajánló
Ha ennyire szereted a rangsorolgatósdit, akkor talán érdemes lenne elgondolkodni azon is, hogy a BBC klasszikus zenei magazin által tavaly év végén megkérdezett 174 (!) kortárs zeneszerző (inkl. John Adams, Kalevi Aho, Gavin Bryars, Michael Daugherty, Steve Reich, John Rutter, Eric Whitacre vagy épp John Williams) véleménye alapján J.S. Bach kiemelkedően 1. helyezett lett, szóval így 3 évszázad távlatából az utókor más véleményt fogalmazott meg. És talán inkább ez számít.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
Isten tudja miért, de az jut erről eszembe ifjú padavan, amikor mesteredtől, Vader nagyúrtól megkérdezte itt valaki (talán violinist), hogy mi jut eszébe arról a számsorozatról, hogy 1, 5, 4, 2, mire azt írta, hogy ez biztosan valami ritmus. (De ha már a ritmusnál vagyunk, akkor volt olyan is, hogy egy 4/4 -es ritmust nem tudott felismerni). Szóval az érveid meggyőztek (talán épp az érveitek hasonlósága okozta az emlékbetörést), hogy valójában te nem is C3PO valamelyik reinkarnációja vagy - csak elnagyolt genuszában egyezel vele, s ez volt a megtévesztő. Egyszóval rájöttem: te valójában Grievous admirális vagy!L5S1 írta: ↑2020.01.20., hétf. 15:01" Bach amúgy a saját korában csak a 7. zeneszerző volt a népszerűségi rangsorban és Lipcsében is elsősorban egy olyan embert kerestek a Collegium Musicum élére aki a közismereti tantárgyakban volt erős nem pedig komponálásban. Ezért mondták azt a kinevezése kapcsán, hogy ha nincs jobb jelölt jó lesz Bach is. Ez volt a korának az ítélete."
Először azt hittem azért írsz vissza, hogy kijavítsd az első sor ordító tárgyi tévedését. Nem a Collegium Musicum hanem a Tamás iskola élére. De nem.![]()
Mindazonáltal jobban örültem volna ha ott reagálsz a szavaimra ahol találtad őket. Ott jóval kevesebben olvasták volna a szerintem kínos soraidat.
De asszem, azt ígértem, hogy mestered eltűntével én magam is visszavonulok...
Re: Komolyzenei ajánló
" Bach amúgy a saját korában csak a 7. zeneszerző volt a népszerűségi rangsorban és Lipcsében is elsősorban egy olyan embert kerestek a Collegium Musicum élére aki a közismereti tantárgyakban volt erős nem pedig komponálásban. Ezért mondták azt a kinevezése kapcsán, hogy ha nincs jobb jelölt jó lesz Bach is. Ez volt a korának az ítélete."Klaca írta: ↑2020.01.19., vas. 13:42Most találtam ezt a hozzászólást, illetve személyes "befogadástörténetet" Bachról. Mivel egy teljesen oda nem illő topicban van ezértmégis itt reagálnék rá:
viewtopic.php?f=100&p=2459775#p2458924
Én éppen fordított utat jártam be. Amikor évekig németalföldön éltem, akkor "vallottam" azt a filozófiát, hogy csak kis korhű zenekarok, kevés szép hangú hangszer, és kb a Bachig tartó periódus zenéi horribilis indokolatlan mennyiségben. (Mondjuk nekem Bach akkor is a korszak csúcsa volt.) Valahogy azt gondoltam, hogy volt a Bachig tartó korszak, aminek ő volt a záróköve, aztán elöntötte a zenét valamiféle megalomán nyáladzás, nagy feszültségek és feloldások különféle rendszerei, amíg végül a XX. sz-ban ebből elege lett mindenkinek, de ekkor már csak absztrakt kísérletek jöhettek, arra vonatkozóan, hogy a korábbi rendszerekből, milyen formában lehetne kilépni. Persze ugyanezt úgy is lehet akár látni, hogy Bach meg a korábban még meglevő "egyszerű" "transzcendens szépség" agyonbonyolítása volt csak.
Aztán, ahogyan egyre inkább a zene mint egy organikusan és történetileg fejlődő "kultúrproduktum" kezdett érdekelni, ebből kinőttem: lassan elhagytam a korábbi kvázi vallásos, esztétizáló attitűdöt.
Szal az ilyen személyes jellegű preferenciák OK-k, jöhetnek-mehetnek, ide-oda mindenféle irányban megváltozhatnak, de ha azt nézzük, hogy mi a zene, és ezen belül ki, milyen jelentős dolgot alkotott, ki mit tett hozzá a dolgohoz, függetlenül attól, hogy lelki beállítottságunk és egyéb személyes meghatározottságaink miatt éppen ki a mi kis "kedvencünk", akkor sajnos azt kell mondanunk, hogy Bach talán A zenetörténet legfontosabb alakja. Ezt inkább az alapján mondom, ami az évek során számos zenéhez, összhangzattanhoz stb értő emberrel társalogva alakult ki bennem (mivelén magam nem vagyok ilyen hozzáértő). Aki értett a zenéhez az ezt mondta, függetlenül attól, hogy, szerette e Bachot, vagy nem.
Szal ebből a szempontból nevetséges lenne azt mondani hogy Bach ne lett volna kiemelkedő jelentőségű (mondjuk nem csupán olyan nevekhez képest mint Ortiz, Marais vagy stb, hanem olyanokhoz képest is, mint mondjuk Vivaldi), akár szeretjük, akár nem. Ilyen szempontból irreleváns, hogy a korban elsimert volt-e, később mikor vált elismertté, vayg az, hogy mi, akik nem látjuk és értjük az egész fejlődés részleteit, amatőr zenehallgatóként (vagy amatőr zenészként), mit érzünk, gondolunk, preferálunk. (Az már lényegesebb, hogy az összes utána jövő zeneszerzőre hogyan hatott, hatott e, ismerték e és hát ez Bach esetében nem kérdéses.)
Persze a másik oldalról, a zenehallgató nézőpontjából meg a "szakértői" nézőpont teljesen irreleváns. Ha egyszer a zenekedvelő egyénnek, tömegnek valami túl bonyolult, nyálas, hallgathatatlan, stb, akkor neki tök érdektelen lesz az, hogy zenetörténetileg és elméletileg mi a fontos és mi a lényeges... Ez is OK, ám az a forma, ahogyan megfogalmazzuk (és tényként próbáljuk tálalni) a véleményünket, akkor is árulkodni fog arról, hogy amit magunkról gondolunk, az mennyire helytálló...
Először azt hittem azért írsz vissza, hogy kijavítsd az első sor ordító tárgyi tévedését. Nem a Collegium Musicum hanem a Tamás iskola élére. De nem.

Mindazonáltal jobban örültem volna ha ott reagálsz a szavaimra ahol találtad őket. Ott jóval kevesebben olvasták volna a szerintem kínos soraidat. De semmi gond, még nem veszett el minden és egy ügyes fordulattal akár egy jó kis Bach Collegiumot is csinálhatnál a topikból. Ahogy elnézem erre még fogadókészség is volna és igazán meg is érdemelné a társaság. :)
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Re: Komolyzenei ajánló
Spielberg nyilvánvalóan nem tudta annak idején csak úgy elengedni a harmadik típusú találkozás témáját, pár évvel később újraforgatta a történetet, ezúttal egy hétköznapi család közegébe helyezve, az idegenekkel való kapcsolatteremtést gyerekekre bízva. A zenét állandó alkotótársa, John Williams jegyzi ebben az esetben is, pályafutása egyik legsokoldalúbb, legszélesebb érzelmi skálán mozgó és legizgalmasabb hangszerelésű aláfestését komponálva, egy újabb Oscarral gazdagítva a Mestert. Jópár év telt el, míg a kiadónál végre vették a fáradtságot és egy méltó szinvonalú ünnepi kiadvánnyal örvendeztették meg az addig nyúlfarknyi (<40 perces) kedvcsinálóval kénytelen-kedvetlen megalkudni kényszerülő rajongókat. Az 20. évfordulóra megjelentetett SACD kiadvány hangzását az általam már magasztalt Shawn Murphy álmodta újra a keverőasztal mögött. Azt hiszem, felesleges is erről többet írnom!


Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
Most találtam ezt a hozzászólást, illetve személyes "befogadástörténetet" Bachról. Mivel egy teljesen oda nem illő topicban van ezértmégis itt reagálnék rá:
viewtopic.php?f=100&p=2459775#p2458924
Én éppen fordított utat jártam be. Amikor évekig németalföldön éltem, akkor "vallottam" azt a filozófiát, hogy csak kis korhű zenekarok, kevés szép hangú hangszer, és kb a Bachig tartó periódus zenéi horribilis indokolatlan mennyiségben. (Mondjuk nekem Bach akkor is a korszak csúcsa volt.) Valahogy azt gondoltam, hogy volt a Bachig tartó korszak, aminek ő volt a záróköve, aztán elöntötte a zenét valamiféle megalomán nyáladzás, nagy feszültségek és feloldások különféle rendszerei, amíg végül a XX. sz-ban ebből elege lett mindenkinek, de ekkor már csak absztrakt kísérletek jöhettek, arra vonatkozóan, hogy a korábbi rendszerekből, milyen formában lehetne kilépni. Persze ugyanezt úgy is lehet akár látni, hogy Bach meg a korábban még meglevő "egyszerű" "transzcendens szépség" agyonbonyolítása volt csak.
Aztán, ahogyan egyre inkább a zene mint egy organikusan és történetileg fejlődő "kultúrproduktum" kezdett érdekelni, ebből kinőttem: lassan elhagytam a korábbi kvázi vallásos, esztétizáló attitűdöt.
Szal az ilyen személyes jellegű preferenciák OK-k, jöhetnek-mehetnek, ide-oda mindenféle irányban megváltozhatnak, de ha azt nézzük, hogy mi a zene, és ezen belül ki, milyen jelentős dolgot alkotott, ki mit tett hozzá a dolgohoz, függetlenül attól, hogy lelki beállítottságunk és egyéb személyes meghatározottságaink miatt éppen ki a mi kis "kedvencünk", akkor sajnos azt kell mondanunk, hogy Bach talán A zenetörténet legfontosabb alakja. Ezt inkább az alapján mondom, ami az évek során számos zenéhez, összhangzattanhoz stb értő emberrel társalogva alakult ki bennem (mivelén magam nem vagyok ilyen hozzáértő). Aki értett a zenéhez az ezt mondta, függetlenül attól, hogy, szerette e Bachot, vagy nem.
Szal ebből a szempontból nevetséges lenne azt mondani hogy Bach ne lett volna kiemelkedő jelentőségű (mondjuk nem csupán olyan nevekhez képest mint Ortiz, Marais vagy stb, hanem olyanokhoz képest is, mint mondjuk Vivaldi), akár szeretjük, akár nem. Ilyen szempontból irreleváns, hogy a korban elsimert volt-e, később mikor vált elismertté, vayg az, hogy mi, akik nem látjuk és értjük az egész fejlődés részleteit, amatőr zenehallgatóként (vagy amatőr zenészként), mit érzünk, gondolunk, preferálunk. (Az már lényegesebb, hogy az összes utána jövő zeneszerzőre hogyan hatott, hatott e, ismerték e és hát ez Bach esetében nem kérdéses.)
Persze a másik oldalról, a zenehallgató nézőpontjából meg a "szakértői" nézőpont teljesen irreleváns. Ha egyszer a zenekedvelő egyénnek, tömegnek valami túl bonyolult, nyálas, hallgathatatlan, stb, akkor neki tök érdektelen lesz az, hogy zenetörténetileg és elméletileg mi a fontos és mi a lényeges... Ez is OK, ám az a forma, ahogyan megfogalmazzuk (és tényként próbáljuk tálalni) a véleményünket, akkor is árulkodni fog arról, hogy amit magunkról gondolunk, az mennyire helytálló...
viewtopic.php?f=100&p=2459775#p2458924
Én éppen fordított utat jártam be. Amikor évekig németalföldön éltem, akkor "vallottam" azt a filozófiát, hogy csak kis korhű zenekarok, kevés szép hangú hangszer, és kb a Bachig tartó periódus zenéi horribilis indokolatlan mennyiségben. (Mondjuk nekem Bach akkor is a korszak csúcsa volt.) Valahogy azt gondoltam, hogy volt a Bachig tartó korszak, aminek ő volt a záróköve, aztán elöntötte a zenét valamiféle megalomán nyáladzás, nagy feszültségek és feloldások különféle rendszerei, amíg végül a XX. sz-ban ebből elege lett mindenkinek, de ekkor már csak absztrakt kísérletek jöhettek, arra vonatkozóan, hogy a korábbi rendszerekből, milyen formában lehetne kilépni. Persze ugyanezt úgy is lehet akár látni, hogy Bach meg a korábban még meglevő "egyszerű" "transzcendens szépség" agyonbonyolítása volt csak.
Aztán, ahogyan egyre inkább a zene mint egy organikusan és történetileg fejlődő "kultúrproduktum" kezdett érdekelni, ebből kinőttem: lassan elhagytam a korábbi kvázi vallásos, esztétizáló attitűdöt.
Szal az ilyen személyes jellegű preferenciák OK-k, jöhetnek-mehetnek, ide-oda mindenféle irányban megváltozhatnak, de ha azt nézzük, hogy mi a zene, és ezen belül ki, milyen jelentős dolgot alkotott, ki mit tett hozzá a dolgohoz, függetlenül attól, hogy lelki beállítottságunk és egyéb személyes meghatározottságaink miatt éppen ki a mi kis "kedvencünk", akkor sajnos azt kell mondanunk, hogy Bach talán A zenetörténet legfontosabb alakja. Ezt inkább az alapján mondom, ami az évek során számos zenéhez, összhangzattanhoz stb értő emberrel társalogva alakult ki bennem (mivelén magam nem vagyok ilyen hozzáértő). Aki értett a zenéhez az ezt mondta, függetlenül attól, hogy, szerette e Bachot, vagy nem.
Szal ebből a szempontból nevetséges lenne azt mondani hogy Bach ne lett volna kiemelkedő jelentőségű (mondjuk nem csupán olyan nevekhez képest mint Ortiz, Marais vagy stb, hanem olyanokhoz képest is, mint mondjuk Vivaldi), akár szeretjük, akár nem. Ilyen szempontból irreleváns, hogy a korban elsimert volt-e, később mikor vált elismertté, vayg az, hogy mi, akik nem látjuk és értjük az egész fejlődés részleteit, amatőr zenehallgatóként (vagy amatőr zenészként), mit érzünk, gondolunk, preferálunk. (Az már lényegesebb, hogy az összes utána jövő zeneszerzőre hogyan hatott, hatott e, ismerték e és hát ez Bach esetében nem kérdéses.)
Persze a másik oldalról, a zenehallgató nézőpontjából meg a "szakértői" nézőpont teljesen irreleváns. Ha egyszer a zenekedvelő egyénnek, tömegnek valami túl bonyolult, nyálas, hallgathatatlan, stb, akkor neki tök érdektelen lesz az, hogy zenetörténetileg és elméletileg mi a fontos és mi a lényeges... Ez is OK, ám az a forma, ahogyan megfogalmazzuk (és tényként próbáljuk tálalni) a véleményünket, akkor is árulkodni fog arról, hogy amit magunkról gondolunk, az mennyire helytálló...
Re: Komolyzenei ajánló
Hadd vegyem ki ezt a kánont ebből a kontexusból! Így 1070 körül vannak egészen egyszerű, ám mégis nagyon szép kis kánonok.Klaca írta: ↑2020.01.10., pén. 08:14In memoriam Peter Chord:
(a dologgal kapcsolatos vélemnyemet itt:viewtopic.php?f=100&t=120604&p=2458000#p2458000 kifejtem)
youtu.be/h6NbtHM4tuI
Szal Bach tudott volna ilyeneket is ontani magából (mint számos elődje), de valamiért ezekt sztem uncsinak találta a maguk kis egyszerű szépségében. Azért még a legbugyutább kis kánonnal is eljátszadozott. Ha már volt itt egy menet a Goldberg variációkból, érdemes megnézni ezt a videót, ami a Goldberg variációk eredeti Bach által birtokolt kottájának a végén található ki játékról szól (az előbb említett kis kánonok (illetve variációcsoport) egyike BWV1087):
youtu.be/6h6AabkLvEE
Re: Komolyzenei ajánló
Az egyik kommentben ezt írják:Aszpirin írta: ↑2020.01.18., szomb. 14:16Kérdés a tájékozottak felé: az, hogy fordítva fogják a vonókat (es a közepüknél megfogva), Purcell szándéka szerinti, vagy a művészcsapat kreativitását dícséri?bitrograde írta: ↑2020.01.18., szomb. 13:42fülelek emlegeti őket folyton, és én is rajtuk tartom már egy ideje a szemem. Érdemes.
"Not only are the bows reversed, but they are playing very close to the bridge. This technique, called ponticello, produces an icy sound which is reminiscent of fingernails on a slate chalkboard. Vivaldi used the same effect in the opening movements of the Winter suite from The Seasons. Purcell and Vivaldi were ahead of their time - exceptionally impressionistic in their use of colors and special effects."
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6841
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6002
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Komolyzenei ajánló
Kérdés a tájékozottak felé: az, hogy fordítva fogják a vonókat (es a közepüknél megfogva), Purcell szándéka szerinti, vagy a művészcsapat kreativitását dícséri?bitrograde írta: ↑2020.01.18., szomb. 13:42fülelek emlegeti őket folyton, és én is rajtuk tartom már egy ideje a szemem. Érdemes.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
fülelek emlegeti őket folyton, és én is rajtuk tartom már egy ideje a szemem. Érdemes.
youtu.be/Z75bx8tZUa4
youtu.be/Z75bx8tZUa4
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
Gyalázatosan alacsony megtekintéssel, pedig...
youtu.be/GPCi1sOc8P0
youtu.be/GPCi1sOc8P0
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
- ajkamici
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1562
- Csatlakozott: 2010.04.07., szer. 16:01
- Értékelés: 854
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Érdekes és várhatóan jó koncert lesz.
Gyertek .
Én tervezem hogy elmegyek. Ismerem ,hallottam többször Csabáékat és Dowland zenéi magukért beszélnek
Gyertek .
Én tervezem hogy elmegyek. Ismerem ,hallottam többször Csabáékat és Dowland zenéi magukért beszélnek

- Csatolmányok
-
- 3AC2558F-7CDD-455A-9214-5329E775CC2E.png (3.18 MiB) Megtekintve 3047 alkalommal
DCS Debussy / Aurender A100 / Leben CS600 / Harbeth M40.2 - Entreq Olympus - Shunyata Research és Radnai kábelezés