Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kedvenc zenei felvételeim

Vendég

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Europark fukar:
Loreena McKennit diszdobozos cd+dvd legutolsó lemeze 1500jmf!

Avatar
Zodo
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 399
Csatlakozott: 2009.11.14., szomb. 23:43
Értékelés: 3

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Zodo »


...szívessen meghallgatnám őket Lp-n, ha lenne hozzá cuccom.
ha majd lesz hozzá "cuccod"...

mondjuk Nálam éppen se mozi, se plazma...csak vinyl!
és ezen a pályán, erről a térfélről, az igazi csemege:
egy igazán jól sikerült hangminőségű album, az original első kiadású
electro 'úttörő'; és bár hanganyagát tekintve nem igazán kedvencem,
de a gyűjteményem teljes értékű tagja:
 
Kraftwerk, Tour de France, EMI cat. 591 708 1, LP

Hát az még várat magára, jó darabig.
 
Gratulálok a lemezhez!
 

Avatar
dixie-chicken
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4966
Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
Értékelés: 2671
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: dixie-chicken »


Tom Waits "Glitter and doom-live"..
 


Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503

...it's only rock 'n' roll (but i like it)

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


az EQ példa azt bizonyítja, hogy bárki a heterogén csoport tagjai közül, aki kellően járatos azon megtapasztalásban, ahogyan az élőzene hatással tud lenni rá, azok könnyebben fogják beállítani a korrekt EQ-t, -jelentve azt, hogy a Hang náluk alapvetően hasonló lesz. Természetesen a többiek is be fogják állítani a saját hangjaikat, de már tükrözve saját kulturális és zenés befolyásoltságaikat/ előítéleteiket.
Ha ezzel azt akarod mondani, hogy a gyakorlott ember könnyebben boldogul, akkor nem fogok vele vitába szállni. De ismét leírom kicsit másként, hogy a hangszínek, EQ-k állítgatása igen kis szelete a hangmérnöki tevékenységnek. Rövidlátás azt gondolni, hogy az egyenletes frekvencia átvitel a jó hangzás kulcsa. Továbbra is komolyzenében gondolkozol, ahol létezik viszonyítási alap. Könnyűzenében viszont nincs ilyen, akárhány (fél)tudományos írást, kísérletet is sorolsz fel.
 
Azt gondolom, egyszerűbb lenne a dolgunk, ha egyenesen fogalmaznál, tennél fel kérdéseket, állításokat a cirkalmas utalgatások, hivatkozások helyett. A téma elég érdekes ahhoz, hogy olvasmányosabb formában társalogjunk róla egy nyílt fórumon.

"A téma elég érdekes ahhoz, hogy olvasmányosabb formában társalogjunk róla egy nyílt fórumon."

egyetértek!
de,
visszakérdeznék: pontosan milyen -és mely megfogalmazásokra, nevénnevezett 'cirkalmakra' gondolsz?
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15723
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11002
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


az EQ példa azt bizonyítja, hogy bárki a heterogén csoport tagjai közül, aki kellően járatos azon megtapasztalásban, ahogyan az élőzene hatással tud lenni rá, azok könnyebben fogják beállítani a korrekt EQ-t, -jelentve azt, hogy a Hang náluk alapvetően hasonló lesz. Természetesen a többiek is be fogják állítani a saját hangjaikat, de már tükrözve saját kulturális és zenés befolyásoltságaikat/ előítéleteiket.
Ha ezzel azt akarod mondani, hogy a gyakorlott ember könnyebben boldogul, akkor nem fogok vele vitába szállni. De ismét leírom kicsit másként, hogy a hangszínek, EQ-k állítgatása igen kis szelete a hangmérnöki tevékenységnek. Rövidlátás azt gondolni, hogy az egyenletes frekvencia átvitel a jó hangzás kulcsa. Továbbra is komolyzenében gondolkozol, ahol létezik viszonyítási alap. Könnyűzenében viszont nincs ilyen, akárhány (fél)tudományos írást, kísérletet is sorolsz fel.
 
Azt gondolom, egyszerűbb lenne a dolgunk, ha egyenesen fogalmaznál, tennél fel kérdéseket, állításokat a cirkalmas utalgatások, hivatkozások helyett. A téma elég érdekes ahhoz, hogy olvasmányosabb formában társalogjunk róla egy nyílt fórumon.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


fapaci,
tkp. nem szeretek a szavakon lovagolni, de muszáj pontosítani;
 
Milyen korlátokra gondolsz?
például:
"Aki részt vett már hangfelvételben, közvetítésben, az tudja, hogy ez a tevékenység erősen szabályok közé van szorítva, de bizonyos szempontokból meghagyja az egyén szabadságfokát is. És nagyjából ezért nem tudok és akarok eredeti kérdésedre válaszolni."
 
Mi következik ebből? Szerintem ismét az, hogy nem lehet a szubjektív világot mindenkire érvényes szabályok közé terelni.
megismételve:
""Sok egyén aki audioval foglalkozik, észrevehetően nem a felvételek tartalmát hallgatja - a lényegi elem a muzikalitás, hanem inkább 'kiteszi magát' a hang szekvenciális irritációjának, és a Zene hallgatása helyett csak kvázi hallja a hangokat. Mindazonáltal, csak a hangok nem összekötőként vagy egy okként tartoznak a Zenéhez, és ezért a legtöbb 'audiozó' nem is a zenés mozgásokat vagy a makro-zenés vázlatokat hallgatja, hanem a hangzás effekteket, a zenés fonetika muzikalitásának a 'nyelvtani' kifejezőerejét.""
nos,
ezzel nem arra utaltam, hogy a szubjektív színvilágot bárhol és bármikor objektívan standardizálni kell(ene)... az általam vázolt minta nem szubjektív színvilág, hanem egy befolyásolt és korrupt töredéke a zenehallgatási attitűdnek, ami tkp. kimerül a hang effektek hallásában. És ha ez lenne a tipikus szubjektív színvilág, akkó csókoltatom...
 
El kellene végezned a tesztet, mert attól tartok, más eredmény jönne ki belőle. Heterogén csoportról beszéltél eddig, most meg már szelektálsz közülük.
kicsit hibás a szövegértelmezésed, ugyanis
a heterogén jelentése pont az ami, tehát vegyes színvonalú gyülekezet volt említett, amelybe tökéletesen beleférnek a megtapasztalásban jártas és járatlan egyének IS;
mégegyszer:
""az EQ példa azt bizonyítja, hogy bárki a heterogén csoport tagjai közül, aki kellően járatos azon megtapasztalásban, ahogyan az élőzene hatással tud lenni rá, azok könnyebben fogják beállítani a korrekt EQ-t, -jelentve azt, hogy a Hang náluk alapvetően hasonló lesz. Természetesen a többiek is be fogják állítani a saját hangjaikat, de már tükrözve saját kulturális és zenés befolyásoltságaikat/ előítéleteiket.
 
tehát pont azt bizonyítja a teszt, hogy létezik objektív igazság a szubjektív elképzelések és befolyásoltságok, nevezzük nyugodtan nevén az "egyéni hangképek" árnyékában.""
 
Sokan azt hiszik, közben a hangmérnök hajtott végre valami csodát, pedig általában csak a hallgatók szokták meg a hangzást agyuk áldásos működésének köszönhetően.
így van, az agy a legérdekesebb és legtökéletesebb...de,
ezért is említettem az akusztikus-aláírás biofizikáját, mint bonyolult tudományos tézist (NEM mint hipotézist!), amellyel Vladimir Lamm is sokat foglalkozott, és másokkal egyetemben Ő is arra a konklúzióra jutott, hogy az agyunk analizáló képessége nem merül ki az általad említett megszokásban és "expanzióban", hanem van valami pavlovi, amely általános érvényű és egy meghatározott agyterület memóriaszintű neuronhálózatának bizonyos gyökereihez (cortex) kapcsolható.
 
ja, természetesen a tesztet megcsinálták...és kellően reprezentatívan...
 
Na, alakul ez.
így igaz!
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15723
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11002
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Az a tapasztalatom, hogy az első két- három szám alatt sűrűn piszkálja a keverőpultot az illetékes, aztán meg szinte nem is nyúl hozzá. Evvel együtt van igazság abban, hogy a megszokáshoz is kell idő...
Érdemes megfigyelni, mit is csinál a hangász az első számok alatt. Nem az EQ-t és nem a végfokokat tekergeti, illetve nem a mikrofonokat és a hangdobozokat tologatja, hanem hangszerarányokat, hangszíneket állítgat. Ezeknek nincs kapcsolatuk a hangminőséggel.

Avatar
fülelek
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 7158
Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
Értékelés: 5149
Tartózkodási hely: Csobánka

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: fülelek »


Sokan azt hiszik, közben a hangmérnök hajtott végre valami csodát, pedig általában csak a hallgatók szokták meg a hangzást agyuk áldásos működésének köszönhetően.

Nana...
A Müpába gyakran kapok szakmai jegyet különböző zenei előadásokra, és úgy alakul, hogy általában a hangkeverő pult közelében foglalhatok helyet, ami nem is olyan rossz akusztikai szempontból. Az a tapasztalatom, hogy az első két- három szám alatt sűrűn piszkálja a keverőpultot az illetékes, aztán meg szinte nem is nyúl hozzá. Evvel együtt van igazság abban, hogy a megszokáshoz is kell idő...

Avatar
gyuszmo
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2210
Csatlakozott: 2008.09.20., szomb. 20:42
Értékelés: 856

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: gyuszmo »


 
egyébként nagy tisztelője vagyok a micro seiki-nek, gratulálok a választásodhoz!

Juj, köszönöm, igazából absz egy belépő szintű lemezjátszó, vagyis régebben nem tudom milyen volt. Annyit hallottam róla, hogy a Micro seiki csinált egész úgymond kiskategóriájú lemezjátszókat, meg nagy ágyúkat is. Nekem kezdésnek tökéletes, egy Philips 420 hangszedő van benne, és most kapok egy Bese Attila által készített phono-t, és így szép lassacskán majd lépegetek előre (remélem )
Igazából egy éve kezdtem komolyabban (magamhoz képest) foglalkozni a hifivel, akkor vettem Bélától a Jungson-t, a hangfalt (ami szintén átalakított) meg a cd lejátszót nyáron.
Köszi még egyszer.
"Az orgona egy könnyű hangszer: a megfelelő billentyűt a megfelelő időben kell lenyomni,és a hangszer magától játszik." /Bach/

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Off:Szia NJ, nézegettem a leírásodban a cuccokat, úgy látom tele vagy hétköznapi dolgokkal , uána is nézek, hogy mik azok.

Már a verdier la platine-nél leakadtam . Egyszer talán nekem is lesz hasonló.

hello gyuszmo,
OFF,
de a megszólításra illik válaszolni,
nos ez már egy nagyon letisztult, és igazán tudatos koncepció szerint felállított kisebb, teljesen szimmetrikus és biamplifikálható SS rendszer (plus subwooferrel triamplifikálható)... sok és számottevő modifikációval, amelyek az alapkomponensek képességeit olyan szinten megváltoztatták, hogy kvázi már nem is eredeti alapgépek, hanem 'névhordozók' az alap konstrukción. Gondolok itt az erősen modifikált, - de az első & eredeti j.mahul mágnesrepulziós, - capstan motoros platine-ra, és az arlon pcb-s aleph-re. Bár korábban voltak ennél bonyolultabb, és európai mércével nézve ismeretlenebb komponensekből álló rendszerfelépítéseim, főleg 'amerikás' gyökereim -és melóm miatt, ezzel úgyérzem egyelőre, rövid kifejezéssel élve 'to Die for', számomra!
 
egyébként nagy tisztelője vagyok a micro seiki-nek, gratulálok a választásodhoz!
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15723
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11002
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


kicsit úgy érzem, hogy a szakmai korlátaidat direkt nem léped át nyílt fórumon, és így nehezebb a "pálya"...
Milyen korlátokra gondolsz?
"Arra sem tudnék válaszolni, hogy az emberek okosak, avagy buták-e."dehogynem, csak meg kellene kérdezni, Kik?

Na, alakul ez. Nagyjából erre céloztam, hogy a kérdéseid túl általánosak ahhoz, hogy válaszolni tudjak rájuk.
...a legtöbb 'audiozó' nem is a zenés mozgásokat vagy a makro-zenés vázlatokat hallgatja, hanem a hangzás effekteket...
Ez bizonyára így van. Mi következik ebből? Szerintem ismét az, hogy nem lehet a szubjektív világot mindenkire érvényes szabályok közé terelni.
az EQ példa azt bizonyítja, hogy bárki a heterogén csoport tagjai közül, aki kellően járatos azon megtapasztalásban, ahogyan az élőzene hatással tud lenni rá, azok könnyebben fogják beállítani a korrekt EQ-t
El kellene végezned a tesztet, mert attól tartok, más eredmény jönne ki belőle. Heterogén csoportról beszéltél eddig, most meg már szelektálsz közülük. Nem kicsi gyakorlat kell ahhoz, hogy emlékezetből, hallás után beállíts egy egyenletes átvitelt. Ez nem jellemhiba, hanem egyszerűen agyunk működésének következménye, azaz folyamatosan kompenzáljuk hangerőben, dinamikában, frekvenciamenetben a hangélményt. Ezt nehéz kikapcsolni. Olvass el néhány koncertbeszámolót. A legtöbben azt írják, a hangosítás az első 10-20 percben borzalmas volt, majd folyamatosan javult, végül egész élvezhető lett. Sokan azt hiszik, közben a hangmérnök hajtott végre valami csodát, pedig általában csak a hallgatók szokták meg a hangzást agyuk áldásos működésének köszönhetően.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Ez mit bizonyít. Ha az a cél, hogy kimondjuk, az átlag hallgató nem képes egy soksávos EQ-val bánni, akkor sikerrel fogsz járni.  Ebből pedig máris következik az, amit én is állítok, miszerint nincs mindenkire érvényesen jó és tökéletes hangkép....
Valamint kihagyod a láncból a zenészt/szerzőt. Mi van, ha őket nem érdekli az általad elképzelt standard hangkép?  Szerinted mit reagálnának? Kb azt, mint a 60 éves cigány prímás, mikor közlöd vele, szabálytalanul fogja a hegedűjét.

...menj a f@xxba...mármint Ezt mondaná a prímás!

 
kicsit úgy érzem, hogy a szakmai korlátaidat direkt nem léped át nyílt fórumon, és így nehezebb a "pálya"...
 
"Arra sem tudnék válaszolni, hogy az emberek okosak, avagy buták-e."
dehogynem,
csak meg kellene kérdezni, Kik?
 
"E kérdés eldöntéséhez tudnunk kellene, mi az, amit Te a hangeseményben zenének tekintesz és mi az, ami szerinted az egyéb történés."
szóval,
sok egyén aki audioval foglalkozik, észrevehetően nem a felvételek tartalmát hallgatja - a lényegi elem a muzikalitás, hanem inkább 'kiteszi magát' a hang szekvenciális irritációjának, és a Zene hallgatása helyett csak kvázi hallja a hangokat. Mindazonáltal, csak a hangok nem összekötőként vagy egy okként tartoznak a Zenéhez, és ezért a legtöbb 'audiozó' nem is a zenés mozgásokat vagy a makro-zenés vázlatokat hallgatja, hanem a hangzás effekteket, a zenés fonetika muzikalitásának a 'nyelvtani' kifejezőerejét.
 
azonban, amióta a zene nem a külső kifejezőerőről szól, az audioval foglalkozók bizonyos halmaza elégedett azzal, hogy csak bizonyos töredékeit hallgatja a zenés tartalomnak. Ezen egyének 'viselkedés-együttesének' az eredménye, hogy a meghallgatásaik kvázi tortúraként manifesztálódnak, mert a hanganyagon pl. éppen csak keresztülvágnak, és a zenéből csak 2-3 perces felszínes töredékeket bontanak ki, stb., stb. ...
 
"Az a problémánk, hogy Te folyamatosan komolyzenei eseményekre gondolsz, én meg már napokkal ezelőtt írtam, hogy ott sokkal kevesebb a szubjektum szerepe."
jogos,
második nekifutásra megértettem!
 
"Ez mit bizonyít. Ha az a cél, hogy kimondjuk, az átlag hallgató nem képes egy soksávos EQ-val bánni, akkor sikerrel fogsz járni. Ebből pedig máris következik az, amit én is állítok, miszerint nincs mindenkire érvényesen jó és tökéletes hangkép."
nos,
van egy igen bonyolult definíció az audió kutatás területén, és ez az akusztikai-aláírás. Többek között V. Lamm nevéhez (is) kapcsolható...és a definíció megértésének a sikere nem arról szól, hogy azt matematikailag leírják, vagy pl. torzítás analizátorral megmérjék; hanem
a Hang elmúlása után ami a cortex memóriában megmarad, az az akusztikai-aláírás.
az akusztikai-aláírás nagyon is objektív paraméter, és bárkinek, akinek civilizált/ széleskörűen művelt és befolyásoktól mentes referencia pontjai vannak, azoknak a Zenében végül hasonló referencia Hang származik.
tehát,
az EQ példa azt bizonyítja, hogy bárki a heterogén csoport tagjai közül, aki kellően járatos azon megtapasztalásban, ahogyan az élőzene hatással tud lenni rá, azok könnyebben fogják beállítani a korrekt EQ-t, -jelentve azt, hogy a Hang náluk alapvetően hasonló lesz. Természetesen a többiek is be fogják állítani a saját hangjaikat, de már tükrözve saját kulturális és zenés befolyásoltságaikat/ előítéleteiket.
 
tehát pont azt bizonyítja a teszt, hogy létezik objektív igazság a szubjektív elképzelések és befolyásoltságok, nevezzük nyugodtan nevén az "egyéni hangképek" árnyékában.
 
üdv.
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Vendég

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Ha minden igaz akkor a közeljövőben, újrakevernek jó pár Kraftwerk albumot.
Közelmúltban.

Avatar
gyuszmo
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2210
Csatlakozott: 2008.09.20., szomb. 20:42
Értékelés: 856

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: gyuszmo »


Off:Szia NJ, nézegettem a leírásodban a cuccokat, úgy látom tele vagy hétköznapi dolgokkal , uána is nézek, hogy mik azok.

Már a verdier la platine-nél leakadtam . Egyszer talán nekem is lesz hasonló.
"Az orgona egy könnyű hangszer: a megfelelő billentyűt a megfelelő időben kell lenyomni,és a hangszer magától játszik." /Bach/

Avatar
gyuszmo
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2210
Csatlakozott: 2008.09.20., szomb. 20:42
Értékelés: 856

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: gyuszmo »


Off:
Szia NJ, nézegettem a leírásodban a cuccokat, úgy látom tele vagy hétköznapi dolgokkal , uána is nézek, hogy mik azok.
"Az orgona egy könnyű hangszer: a megfelelő billentyűt a megfelelő időben kell lenyomni,és a hangszer magától játszik." /Bach/

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


...szívessen meghallgatnám őket Lp-n, ha lenne hozzá cuccom.
ha majd lesz hozzá "cuccod"...

mondjuk Nálam éppen se mozi, se plazma...csak vinyl!
és ezen a pályán, erről a térfélről, az igazi csemege:
egy igazán jól sikerült hangminőségű album, az original első kiadású
electro 'úttörő'; és bár hanganyagát tekintve nem igazán kedvencem,
de a gyűjteményem teljes értékű tagja:
 
Kraftwerk, Tour de France, EMI cat. 591 708 1, LP

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Zodo
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 399
Csatlakozott: 2009.11.14., szomb. 23:43
Értékelés: 3

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Zodo »


Ezekszerint, ha elfogadott audio formátum a dvd lemez is...
Van egy olyan álláspont, hogy otthon naívitás vágyni a koncertszerű élményre. No, nálam egy jófajta zenei DVD bizony simán tudja ezt hozzni, pedig mozizni is "csak" sztereóban és egy 50 collos plazmán szoktam.
KRAFTWERK Minimum-Maximum Live dvd Kötelező darab, szerintem.

Az egyik legjobb hanggal rendelkező DVD kiadvány.

Akkor szerencse, hogy kedvelem őket és megvettem ezt a lemezt.
 
 
Más:
 
Ha minden igaz akkor a közeljövőben, újrakevernek jó pár Kraftwerk albumot.
Szivessen meghallgatnám őket Lp-n, ha lenne hozzá cuccom.
 

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15723
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11002
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Ezekszerint, ha elfogadott audio formátum a dvd lemez is... Van egy olyan álláspont, hogy otthon naívitás vágyni a koncertszerű élményre. No, nálam egy jófajta zenei DVD bizony simán tudja ezt hozzni, pedig mozizni is "csak" sztereóban és egy 50 collos plazmán szoktam.
KRAFTWERK Minimum-Maximum Live dvd Kötelező darab, szerintem.

Az egyik legjobb hanggal rendelkező DVD kiadvány.

Avatar
Zodo
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 399
Csatlakozott: 2009.11.14., szomb. 23:43
Értékelés: 3

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Zodo »


he Pat Metheny Group - Imaginary Day - Live 1998-as DVD
Nagyon finom cucc.

Na, akkor mégsem olyan rossz a fülem.
 
Ezekszerint, ha elfogadott audio formátum a dvd lemez is akkor ajánlanám még őket.
 
KRAFTWERK Minimum-Maximum Live dvd
Kötelező darab, szerintem.
 

 

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15723
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11002
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


he Pat Metheny Group - Imaginary Day - Live 1998-as DVD
Nagyon finom cucc.

Avatar
Zodo
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 399
Csatlakozott: 2009.11.14., szomb. 23:43
Értékelés: 3

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Zodo »


Ahogy elnézem a kedvenceket én igencsak kilógok a sorból a magam tuc-tuc zenéivel, melyeket itt meg sem említenék.
Lehet, hogy még fiatal vagyok ezekhez a zenékhez, na de ez majd később kiderül.
 
Szóval van egy zenész barátom, aki egyszer az egyik látogatásakor hozott magával egy dvd-t csak úgy. Kiválasztottuk a Dts hangsávot és végighallgattuk a The Pat Metheny Group - Imaginary Day - Live 1998-as DVD-t.
 

 
és meg kell valljam, néha napján jól esik újra meghallgatni.
 

Avatar
Zodo
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 399
Csatlakozott: 2009.11.14., szomb. 23:43
Értékelés: 3

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Zodo »


Ajánlott!!!! : )


Még csak most értem ide, de
 

Avatar
dörmögi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2638
Csatlakozott: 2006.08.17., csüt. 09:26
Értékelés: 394

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: dörmögi »


Aki még esetleg nem ismeri, annak egy kis ízelítő a Napra zenekartól. (Az elején nem abbahagyni a hallgatást )


Jó, hogy megemlítetted őket, nekem a Napra az egyik kedvenc magyar együttesem.
www.napra.hu
No és ha már Both Miklós körül csatangolunk, akkor feltétlenül meg kell említeni a Barbaro-t is, mégpedig számomra leginkább a III-as lemezüket.
Október 8-án játszottak a Perényiben, nem voltál?

Basszuskulcs, nem, nem is tudtam róla. Beszükült a látóköröm mostanában sajnos a munkahely, barátnő, számítógép 3-asba . Richard Bonát is meg akartam nézni, David Sanborn-t is, de sajna lemaradtam róluk. Pláne ahogy ValhallA írta, hogy Bona mennyi volt Budapesten, vétek volt kihagyni. Na sebaj, pótoljuk majd a többiekkel.

Akkor most siess, hurcold magaddal a barátnődet is, mert ma este a Lovardában Ismerős Arcok koncert lesz.

LP futómű: SME Model 10; Hangkar: SME V; Hangszedő: Benz Micro LP-S MR; CD futómű: Audio Research CD2; DAC: Audiomat Tango 2.5; Kazettás deck: Pioneer CT-95; Phono előfok: Audiomat Phono 2; Erősítő: Audiomat Récital MKIII; Hangfal: Coincident Super Victory; Equation 25; Hálózati kondícionáló: 2 x PS Audio Duet Power Center; Hangkarkábel: Stealth Audio Hyperphono; Digitális kábel: Heaven's Gate Audio Silver Signature; Interconnect kábelek: Stealth Audio Metacarbon és Heaven's Gate Audio Ultra Silence; Hangfalkábel: ValhallA AgPt-R, Heaven's Gate Audio Silver Signature; Hálózati kábelek: ValhallA AgPt-R, Elrod, Electraglide és PS Audio

Heed Thesis rendszer

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15723
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11002
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Én csak beszélgettem volna a kérdésekről...
Szívesen beszélgetek a témáról, de olyan kategórikus kérdéssel (most akkor szubjektív vagy objektív?), amit feltettél, nem tudok mit kezdeni. Arra sem tudnék válaszolni, hogy az emberek okosak, avagy buták-e.
Aki úgy érzi, hogy a hang szubjektív, az magyarázza el annak a többezer 'különcnek', akik komponálnak, vezényelnek és zenét adnak elő, miközben megpróbálják a szubjektív ötleteiket közölni egy tökéletesen tárgyilagos/ objektív világnyelvet használva.
A közös nyelv szakmai szükséglet, de nem bizonyítja a terület objektívitását. Attól, hogy egy festményt két ember szakkifejezésekkel le tud írni, közel sem biztos, hogy hasonló tetszési szintre jut náluk a mű. De ne is legyünk ennyire nagyravágyóak! Elég, ha csak a színvilágot tekintjük. Attól, hogy mindketten meg tudják határozni a mező növényeinek színét, még nem ugyanolyan érzéseket élnek meg velük kapcsolatban.
a legfőbb probléma az, hogy a zenehallgató 'társadalom' nagyrésze alapvetően korrupt zenehallgatói kultúrával rendelkezik. Jóval nehezebb olyan egyént találni Aki a zenét hallgatja, mint aki a zene közben hallgat valamit;
E kérdés eldöntéséhez tudnunk kellene, mi az, amit Te a hangeseményben zenének tekintesz és mi az, ami szerinted az egyéb történés.
... a kedvenc koncert teremünkben ülve az első sorban, egy valós idejű spektrum analizátorral és egy jól kalibrált mikrofonnal...és mérve, hogy hogyan romlik a HF válasz az ülési távolságnál. És ha ezekkel az értékekkel játszanánk vissza a  felvételt a hallgatói szobában, akkor leginkább egy rossz AM rádióhoz hasonlítana a playback...
Az a problémánk, hogy Te folyamatosan komolyzenei eseményekre gondolsz, én meg már napokkal ezelőtt írtam, hogy ott sokkal kevesebb a szubjektum szerepe.
a fentiek ismeretében (is) nagyon sok a dolga a hangmérnöknek, de véleményem szerint befolyásoktól mentes objektív szemszögből kell a hangreprodukciót megközelítenie...lehet SZVSZ, de nagyon sokan így gondolják rajtam kívül, Akik közvetítettek már élő broadcast előadást....
Aki részt vett már hengfelvételben, közvetítésben, az tudja, hogy ez a tevékenység erősen szabályok közé van szorítva, de bizonyos szempontokból meghagyja az egyén szabadságfokát is. És nagyjából ezért nem tudok és akarok eredeti kérdésedre válaszolni.
végül demonstrálnék egy érdekes példát:...
vajon mi lenne az eredmény?
előre borítékolható?!

Ez mit bizonyít. Ha az a cél, hogy kimondjuk, az átlag hallgató nem képes egy soksávos EQ-val bánni, akkor sikerrel fogsz járni. Ebből pedig máris következik az, amit én is állítok, miszerint nincs mindenkire érvényesen jó és tökéletes hangkép. Adj néhány laikusnak festékeket és ecsetet, majd kérd meg őket, keverjék ki emlékezetből egy bizonyos jól ismert festmény színeit. Kétlem, hogy azonos eredményre jutnának.
 
További problémám a szavaidal az, hogy alapvetően hangszínekben, frekvenciákban gondolkozol, ezekkel példálózól, márpedig ez egy igen kis szelete a hang tulajdonságainak. Kérd meg bármelyik gyakorlott hangmérnököt, hogy egy ismeretlen lehallgató berendezésen hallás után rózsa- és fehérzaj, illetve egy EQ segítségével állítsanak be nagyjából egyenletes frekvenciaátvitelt. Menni fog nekik, mert ez rutinfeladat.
 
Valamint kihagyod a láncból a zenészt/szerzőt. Mi van, ha őket nem érdekli az általad elképzelt standard hangkép? Győzzem meg őket, hogy márpedig én nem térhetek el tőle? Szerinted mit reagálnának? Kb azt, mint a 60 éves cigány prímás, mikor közlöd vele, szabálytalanul fogja a hegedűjét.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Kedvenc zenei felvételeim

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


maga a kérdés nem igazán érdekel, a skatulyázás, címkézés soha nem volt kedvelt tevékenység nálam... ...
kalandozom, állítgatok, tekergetek, gondolkodom, ötletelek...

Ok,
Én csak beszélgettem volna a kérdésekről...
 
mindenesetre ajánlom a figyelembe A. L. orosz audiológus publikációját a hang -és az audio értékelésének objektív metodológiájáról...az orosz nyelvű eredeti leírat angolul egyébként, -nem teljesen 'tükör'fordítás formájában, Peter Qvortrup tollából jelent meg anno - nemkevés bevételt és elismerést származtatva az egyébként is szakmazsonglőrként elhíresült angol üzletembernek.
 
a téma, amit persze elengedek mert Téged nem érdekel, -szerencsére sokkal összetettebb annál, hogy egyszerűen "skatulyák és kategóriák" öncélú felállításával vádolnánk...sok probléma valós gyökere...
miért? azért, mert
alig van szubjektívizmus a zene reprodukcióban, akkor
ha az egyénnek eredeti, természetes és semmilyen módon sem korrupt/ befolyásolt referencia pontjai vannak. Ha a referencia pontok átfogóan műveltek, akkor a hang reprodukciók mentesek a személyes előítéletektől, úgy, ahogy a zenei reprodukciónak hangzania kellene; ugyanis
a zene a szubjektív nem a hang, ellenben a hang reprodukció az nagyon is objektív, ha megfelelő értékelési módszereket használunk.
Aki úgy érzi, hogy a hang szubjektív, az magyarázza el annak a többezer 'különcnek', akik komponálnak, vezényelnek és zenét adnak elő, miközben megpróbálják a szubjektív ötleteiket közölni egy tökéletesen tárgyilagos/ objektív világnyelvet használva. Mikor megállunk felismerni muzikalitás formáját, és több figyelmet szentelnünk a tartalomnak, akkor látni fogjuk, hogy a tartalom leképezésének nincs szubjektivizmusa. A szubjektivizmus csak a forma leképezésében létezik.
 
a legfőbb probléma az, hogy a zenehallgató 'társadalom' nagyrésze alapvetően korrupt zenehallgatói kultúrával rendelkezik. Jóval nehezebb olyan egyént találni Aki a zenét hallgatja, mint aki a zene közben hallgat valamit; Aki, -nem feltétlen élő koncertekre jár, de, minimum élő broadcast közvetítéseket (is) hallgat, 45-60 percig megszakítások nélkül; Aki, -számára jól beállított és optimalizált playback mellett, remote kontroll nélkül végig tudja hallgatni az előadást; Aki bizonyos zenei részek meghallgatása után nem halkítja le a zenét és/vagy nem lépteti a track-et, azaz Aki nem csak 2-3 perces fragmenteket hallgat, hanem a teljes számokat végighallgatja; Aki az oldalakat teljesen végighallgatja; Aki zenehallgatás közben nem járkál és mászkál a szobában; stb., röviden
Akinek nem tortúra a zenehallgatás.
 
sokszor égre-földre hivatkozunk az élő (koncert) zenére...nos hangmérnökként Nálad jobban kevesen tudják hogy mi is a valóság/ igazság a kedvenc koncert teremünkben ülve az első sorban, egy valós idejű spektrum analizátorral és egy jól kalibrált mikrofonnal...és mérve, hogy hogyan romlik a HF válasz az ülési távolságnál. És ha ezekkel az értékekkel játszanánk vissza a felvételt a hallgatói szobában, akkor leginkább egy rossz AM rádióhoz hasonlítana a playback...Nos ez az a pont ahol az "Ipar segít", ahol képet ad az ipar a tanításához: "adj plus magasfrekvenciát és ezzel 'minőséget' adsz"!
ezzel viszont csak az a baj, -egy kiváló antológiával élve, hogy ha "a disznót kirúzsozod, az attól még disznó marad"!
vagyis a legfontosabb kérdés, ahol az igazság húzódik:
miért elég az élő hang alatti 7kHz, mikor a reprodukció alatti 40kHz nem elég?!
 
Ok,
máshogy is megközelítve a problémát:
a felvétel helyszínének, terem stb, visszatükröződése (közvetett hang) kapcsolatos a torzítás rendjével, azaz a másodrendű torzításnál van valami a hang első visszatükröződésével kapcsolatban. Nos egy erősítő másodrendű torzítása olyan felhangokat hoz létre, amik ugye nincsenek jelen a forrásban, és ez megváltoztatja a hang karakterét. A visszatükröződések és szoba visszhangzások szintén megváltoztatják a hang karakterét, de különböző módon;
és ez a két dolog hogyan kapcsolódik össze??
 
igen, így igaz, a fentiek ismeretében (is) nagyon sok a dolga a hangmérnöknek, de véleményem szerint befolyásoktól mentes objektív szemszögből kell a hangreprodukciót megközelítenie...lehet SZVSZ, de nagyon sokan így gondolják rajtam kívül, Akik közvetítettek már élő broadcast előadást....
 
végül demonstrálnék egy érdekes példát:
adott egy teljesen heterogén zenehallgatói kultúrával és befolyással élő hallgató csoportot, és egy nagyonsoksávos EQ. Lejátszunk a hallgatóknak - ideálisnak mondható (RT-60) körülmények között - egy pl. 'általad készített' nagyonjó felvételt. A felvételt pontosan olyan EQ mellett játszuk le ahogy felvetted - ahogy nevezzük nevén akkor 'szubjektív igazságod' szerint jónak tartottad. Majd elállíttatjuk egy független személlyel a teljes EQ skálát, és megkérjük külön-külön, egymástól függetlenül és szeparáltan a hallgatókat, hogy állítsák vissza az eredeti állapotú felvételt, azaz annak teljes EQ-ját...
 
vajon mi lenne az eredmény?
előre borítékolható?!
 
üdv.
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Válasz küldése

Vissza: “Zene, amit hallgatunk”