Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Penna-hírek
Moderátor: Penna-Poor
Penna-hírek
Na ez aztán igazán breaking NEWS!! :lol!:
Altmann PHONO
http://www.mother-of-tone.com/phonostage.htm
és Altmann hangfal építő kit 12 inches mély, 6.5 inches közép és PAPÍR magas!
http://www.mother-of-tone.com/speakersystem.htm
:lol!: :lol!: :kiraly:
Az egység nem egyformák halmaza, hanem a különbözők harmonikus és tudatos egyesülése.
Penna-hírek
Na ez aztán igazán breaking NEWS!! :lol!:
Altmann PHONO
Na jóóóóóó, üsse kavics!!
Bejáratom!! :lol!:
Azt hiszem ez a minimum :lol!:
Penna-hírek
Na ez aztán igazán breaking NEWS!! :lol!:
Altmann PHONO
Na jóóóóóó, üsse kavics!!
Bejáratom!! :lol!:
hARMoNIkUStoRzitÁs.bLog
fül-, és fejhallgató blog
Penna-hírek
Na ez aztán igazán breaking NEWS!! :lol!:
Altmann PHONO
http://www.mother-of-tone.com/phonostage.htm
és Altmann hangfal építő kit 12 inches mély, 6.5 inches közép és PAPÍR magas!
http://www.mother-of-tone.com/speakersystem.htm
Penna-hírek
Igen jól szól kis teljesítményű triódás csöves erősítővel is, de igazán elegáns, könnyed és eszköztelen a sok wattal lesz a reprodukció, nálam 1250W hajtja 4 ohmon. Nem az a lassú és lapos hang :lol!:
Próbáltátok a beépített erősítős változatot is?
Nem. Azt írta egy emailben Tom Danley, hogy a hangminőségét tekintve véleménye szerint passzív a jobb, az aktív ( 3 db d-osztályú(?) erősítő és egy DSP processzor hangfalanként) inkább csak praktikus a nagyobb installációk és ipari alkalmazások számára.
A Lavry D/A konverterrel és az MC2 MC1250 erősítővel igen egymásra találtak. :lol!:
Ha megjött a kanapé alatti szub, akkor azért megpróbáljuk majd úgy is, hogy a szub rásegít a 14 Hz és 35 Hz közötti tartományra. Egy kicsit. :lol!:
Penna-hírek
Igen jól szól kis teljesítményű triódás csöves erősítővel is, de igazán elegáns, könnyed és eszköztelen a sok wattal lesz a reprodukció, nálam 1250W hajtja 4 ohmon. Nem az a lassú és lapos hang :lol!:
Próbáltátok a beépített erősítős változatot is?
Penna-hírek
Danley SH -100B hangfal teszt egy amerikai templomhangosítással foglalkozó újságból. Ilyen van nekem is otthon jelenleg.
Igen trükkös hangfal. 8 inches coax hangszóró köré hajtogatott 4x 8 inches csapolt tölcséres szub, ahol a szub rész 4 hangszórója a doboz belseje felé néz. 35 Hz - től 18 kHz-ig +/- 3 dB-n belül van és 20 Hz-től 24 kHz-ig +/- 10 dB-en belül, max 129 dB hangnyomás, és max 2000W terhelhetőség, 98 dB 1W/1m érzékenység (vagy 10m-ről 28.3V-tal mérve ugyanennyi). A mélytartományban 2 ohm körül az impedancia. Igen jól szól kis teljesítményű triódás csöves erősítővel is, de igazán elegáns, könnyed és eszköztelen a sok wattal lesz a reprodukció, nálam 1250W hajtja 4 ohmon. Nem az a lassú és lapos hang :lol!:
--------------------------------------
Danley Sound Labs SH-100B Loudspeaker
Tom Danley is sort of a rocket scientist—or at least a scientist who has worked on things like Ground Zero bombing simulation and active noise cancellation of jet engines. He leverages mathematics and physics to meticulously create some pretty amazing speaker designs. Danley’s unique subwoofer designs were heard by thousands, if not millions, in the late 1980s and early 1990s at concerts of all kinds. More recently, you’ll find Danley products in churches all around. And that’s no surprise, considering that the company’s mission statement is simply Proverbs 3:4, “To find favor and a good name in the sight of God and man.”
Danley’s original SH-100 speaker is a very straightforward but excellent design, essentially a Synergy Horn coaxial two-way speaker in a pretty simple box. The wide dispersion and front-to-back rejection of this speaker are the two standout features that make it very appealing. Danley has now wrapped this speaker inside one of his clever tapped-horn designs, extending low-end response from 70 Hz down to 35 Hz. I got to test drive a Danley SH-100B ($2,998 passive version, $4,670 self-powered version) and I was delighted with it, as I expected.
A Look Inside
The speaker enclosure is formed of Baltic birch, 29.5 inches tall, 20.5 inches wide, and 19 inches deep. It’s surprisingly light at 115 pounds. Even with the laughable extra eight pounds added by the available self-powered amp, it only totals 123 pounds. The cabinet is covered in a durable black coating that should be more than enough protection in an installation. Line-X truck bed liner is a finish option for portable or outdoor usage. NL4MP Speakon connectors get your signal into the box. The original SH-100 was a 20.5-inch by 20.5-inch box nine inches deep with a center-loaded eight-inch coaxial driver. In the SH-100B, Danley has literally wrapped a tapped-horn woofer box around this original design. Four eight-inch woofers are arrayed around the original SH-100 box in accordance with Danley’s unique tapped-horn design. The best way to describe it is to say that the four woofers are directed, on an angle, toward the middle of the rear of the cabinet. Short of getting into the technicalities of horn theory, the woofers are effectively closer to the mouth of the horn, rather than the throat. Again—I won’t belabor the gory acoustical details that will thrill the physicists (and you can see the Danley website for a white paper on tapped horn theory) but I will convey two points. First, the drivers’ radiating surfaces are effectively increased by a significant amount through this design. Second, diaphragm excursion is reduced, also reducing distortion. Bottom line—Danley’s math and physics have yielded a compact, powerful woofer design that produces excellent fidelity.
The coverage of this speaker is wide—a 110-degree conical dispersion pattern with very noticeable boundaries. Frequency range for ±3 dB is 35 Hz to 18,000 Hz, down 10 dB from 20 Hz to 24,000 Hz. It’s a pretty efficient speaker as well, with a 1W/1M sensitivity rating of 98 dB SPL (down 1 dB from 80 Hz to 20,000 Hz.) This is a very honest spec, as well, measured in free air at 10M of distance with a 28.3V input. Maximum output is very healthy, at 126 dB SPL continuous, 129 dB SPL program. It’s rated for 1000W continuous power, 2000W program. Nominal impedance of the package is 4, and a 35 Hz highpass filter with a slope of 24 dB/octave is the signal processing recommended by Danley. And in case I haven’t already made it clear, the overall package basically consists of a center-loaded eight-inch coaxial driver surrounded by four eight-inch woofers in a tapped-horn configuration.
Ample Applications
Danley Sound Labs touts a handful of potential applications for the SH-100B, starting the list with houses of worship. This speaker is indeed an excellent choice for all but very large churches, which will more likely fly a line array anyway. And frankly, it is arguable that some of Danley’s other solutions make attractive alternatives to line arrays in even those applications. This speaker, like other Danley products, exhibits exceptional fidelity in reproduction, which is probably my primary rationale for saying it is a good choice for a church. It also is capable of a lot of “bang for the buck” in terms of sheer SPL, but fidelity is, in my estimation, the more important factor, and the SH-100B has that covered in a big way.
Danley also lists commercial theatre surround (alluding to movie theatres,) live music venues, discos, performing arts centers, and home theatre as potential applications for the speaker, and indeed, these are all applications that would benefit from both quantity and quality, which are nicely delivered by this speaker. One other note on diverse applications for this speaker—I once had the pleasure of hearing a complete Danley 5.1 surround system with original SH-100s in the surround field. I viewed and heard both cinematic material and also strictly musical material as well. In both cases, I was blown away with both the quality and quantity of sound, and now the SH-100B emerges with extended low end—I could only dream of having a complete 5.1 system with these speakers.
I listened to a fairly broad range of material; from classical to metal, through the SH-100B that I was provided. I used absolutely no processing whatsoever, and deliberately chose an amplifier of moderate quality, knowing that a very high quality amp would obviously yield even better results. The SH-100 component of the SH-100B was exactly as I remembered it from the last time I heard it—smooth, consistent, sufficiently bright without harshness. High-hats were crisp and clean—not splatty. Cellos were exceptionally well defined, whether they were those of the Beatles or the London Symphony Orchestra. Vocals similarly exhibited a very pleasant and unobtrusive presence. The mids and low mids were round and full, and not nasal in the least The top frequency bands were nicely represented by the original SH-100 part of the box.
Conclusion
I was truly excited to experience the clarity of the original SH-100 with the addition of the kind of healthy, unambiguous low end that Tom Danley’s designs traditionally deliver. The tapped horn design gave me exactly what I expected—tight, clean, full bass. At higher SPLs, pop and rock music delivered a sufficient thump in the chest. I should stress, however, that while this speaker delivered plenty of quantity in the low end, the quality was the truly impressive factor. It was not just a lot of low-end air moving The detail of low-frequency instruments was truly impressive. I would nevertheless recommend a good solid subwoofer to bring you the sub-35 Hz fullness that truly impresses, and Danley has a wonderful array of products to accomplish this task.
The overall SH-100B package provides reproduction with a high degree of fidelity and clarity, but there’s also plenty of SPL for small- to moderate-sized churches. As I said before, these are not suited for large rooms, but Danley has products that are, and they are worthy of strong consideration if that’s your scenario. Over the years, I have come to expect exceptional fidelity from Danley Sound Labs, and the SH-100B fulfills that promise once again.
Penna-hírek
Leben honlap (csöves kedvencem) nov. 27.-i bejegyzés "We are going to replace GE 12AT7 used in RS-28CX and RS-30EQ gradually by newly found 12AT7 made by "RFT"(Germany) which creates better performance than GE's."
Bizony, bizony, Japánban még a jó kis Tungsram ECC88 csövekről is könnyes szemmel beszélnek néha :lol!:
Penna-hírek
Leben honlap (csöves kedvencem) nov. 27.-i bejegyzés "We are going to replace GE 12AT7 used in RS-28CX and RS-30EQ gradually by newly found 12AT7 made by "RFT"(Germany) which creates better performance than GE's."
Naim Uniti Nova -> Chord Epic XL -> Spendor A7 (Sennheiser HD600)
Penna-hírek
Aszongya a Pear honlapja:
Analóg lejátszás témában nem találtak még összehasonlíthatót a WT vagy a Notthingham lemezjátszókhoz.
Akkor miért volt szükség a Pear "Blue" megszületésére??
Nem érdekes? :lol!:
hARMoNIkUStoRzitÁs.bLog
fül-, és fejhallgató blog
Penna-hírek
A Nottingham Analogue 1972 óta gyárt lemezjátszókat...... képen a szlovén képviselet látszik....
1972? :lol!:
:lol!:
Szóval az a krapek volt az, aki szerint nem szabad NAIM cuccokat Shahinian dobozokra kötni, mert tönkre teszi őket!!!!
De ő tud egy olyan fasza erősítőt (csövest) nekem, hogy az csak na!!!
Mondja nekem, akinél jó hétig lakott egy 2.5 milliós Naim rendszer :lol!: és a mai napig nem józanodtam ki a hatása alól...(és még működnek a dobozaim)!!!
Próbáltam finoman utalni az amerikai gyár tulajdonosának (Dick) egy telefonbeszélgetésben, hogy az illető érdekes dolgokat bír állítani, de Ő vakon hitte, hogy ez az Ő embere erre a feladatra. :kiraly:
Szerencsére nincs többé miért hívnom szlovéniát és az USA-t és remélem nem is lesz.
De ha valakinek ezen termékekkel kapcsolatban (Dynavector, Shahinian, Well Tempered) gondja van bátran ajánlom az angol Pear-t. Egy más kultúra....
hARMoNIkUStoRzitÁs.bLog
fül-, és fejhallgató blog
Penna-hírek
Yamamoto Sound Craft YDA-01 DAC teszt az enjoythemusic.com-on
Penna-hírek
Nini!!Az utolsó képen a háttérben egy Dynavector előfok! :lol!:
1perc eltelt....
Ja! Most fogtam fel, hogy ez a Pear Audio standja....
A Pear Audio a Well Tempered európai képviselete és a WT is ilyen szendvicsből áll, igaz, hogy 3 rétegből. Szerintem a Notthingham még egy szerény gondolat volt amikor már Ámerikában így gyártották a lemezjátszókat (70-es évek közepe)
Ez a kép nem a szlovén képviselet bemutatóján készült véletlenül?
Az a krapek egy,.... na nem mondok semmit.
A Nottingham Analogue 1972 óta gyárt lemezjátszókat :lol!:
Több Tom Fletcherről szóló cikkben is olvastam, hogy pár évvel ezelőtt már több, mint 10.000 példányban volt a Spacedeck eladva, ez egy kézzel gyártott és szerelt lemezjátszóból nem olyan rossz :lol!:
A képen a szlovén képviselet látszik, a cikkben emlegetnek egy Peter Mezek nevű urat.
Penna-hírek
Nini!!
Az utolsó képen a háttérben egy Dynavector előfok! :lol!:
1perc eltelt....
Ja! Most fogtam fel, hogy ez a Pear Audio standja....
A Pear Audio a Well Tempered európai képviselete és a WT is ilyen szendvicsből áll, igaz, hogy 3 rétegből. Szerintem a Notthingham még egy szerény gondolat volt amikor már Ámerikában így gyártották a lemezjátszókat (70-es évek közepe)
Ez a kép nem a szlovén képviselet bemutatóján készült véletlenül?
Az a krapek egy,.... na nem mondok semmit.
hARMoNIkUStoRzitÁs.bLog
fül-, és fejhallgató blog
Penna-hírek
Ez egy Pear Audio Blue nevű lemezjátszó, de erősen hasonlít egy Nottingham -re
Penna-hírek
Nottingham lemezjátszók egy ázsiai kiállításon. Karácsony előtt érkezik a szállítmány :lol!:
Penna-hírek
Szia Penna.
Egy körülbelüli árat tudsz mondani nekem az FO.Q lapokról?Konkrétan a hangsugárzókra helyezhető (hogyan is?) nagyobb méretű lapok,és a 10kg-os sújhatáros készülék alátétek árai érdekelnének,köszönöm.
Még nincsenek pontos árak, csak ha beérkezett a szállítmány. Várhatóan a hazai bruttó árak az amerikai nettó árak körül lesznek, ami kb megegyezik az ajánlott európai bruttó árakkal.
A G-51 spacer (10kg súlyhatáros alátét) ára olyan 40 dollár körül van, ez kb 8500-9000 Ft lehet majd, az SH 22 rezgéscsillapító lap készlet (2 db 2 mm vastag A5 méretű lap a készletben) ennek kb duplája, az SH 21 az A4 méretű, 2x 2mm vastag lapot tartalmazó készlet pedig kb 140 dollár vagyis 29 - 32.000.- ft bruttó körül lesz.
A mostani szállítmány minta, főképpen kipróbálásra meg a saját demó rendszereinkhez érkezik belőle mintadarab egy jópár, aztán a tapasztalatok alapján fogunk majd a raktárra és eladásra is rendelni jövőre.
-
Vendég
Penna-hírek
Szia Penna.
Egy körülbelüli árat tudsz mondani nekem az FO.Q lapokról?Konkrétan a hangsugárzókra helyezhető (hogyan is?) nagyobb méretű lapok,és a 10kg-os sújhatáros készülék alátétek árai érdekelnének,köszönöm.
Penna-hírek
Az FO.Q lapokról láthatnánk képet?
Ezek rendelhetőek?
Még csak mintákat rendeltünk belőle. Kérdés, hogy mi lesz akkor ha, a tisztelt érdeklődő ráteszi őket a tesco gazdaságos hangfalra, az megtáltosodik és soha nem akarja az illető lecserélni :lol!:
Jó ez nekünk? Pár tízezer forintnyi alátét és csillapító anyag ahelyett, hogy pár százezer forintos új hangfalakat, erősítőt, meg kábeleket vennének a tisztelt vásárlók :kiraly:
Mert sajnos kb ilyen hatás várható :lol!:
Azért az csak jó hír hogy a jó hangfal is jobb lesz!!!
:lol!:
Egyébként első fülelésre a hatás jóval nagyobb volt a Zu-n mint a Proac-on!
Igaz a Zu-n vagy két napig rajta "pihent" a Proac-ot meg csak a Pennában hallgattam meg egy futó fel-le teszten és már futottam is haza a Zu-hoz. Tényleg nem nagyon akaródzott visszadni!
Ha jól tudom most jön a nagyobb méretű is, azzal talán a Response 4-on is hasonló lesz a változás mint a Druidon. Kíváncsian várom a próbákat!
A Response 4-ben oldalanként kb 100kg fa van, igen merev a doboza, isteni csoda, hogy bármit is hallottál rajta. A ZU doboza már nem annyira merev, mint a nagy ProAc, ott indokolhatónak tűnik a nagyobb hatás.
Penna-hírek
Az FO.Q lapokról láthatnánk képet?
Ezek rendelhetőek?
Még csak mintákat rendeltünk belőle. Kérdés, hogy mi lesz akkor ha, a tisztelt érdeklődő ráteszi őket a tesco gazdaságos hangfalra, az megtáltosodik és soha nem akarja az illető lecserélni :lol!:
Jó ez nekünk? Pár tízezer forintnyi alátét és csillapító anyag ahelyett, hogy pár százezer forintos új hangfalakat, erősítőt, meg kábeleket vennének a tisztelt vásárlók :kiraly:
Mert sajnos kb ilyen hatás várható :lol!:
Azért az csak jó hír hogy a jó hangfal is jobb lesz!!!
:lol!:
Egyébként első fülelésre a hatás jóval nagyobb volt a Zu-n mint a Proac-on!
Igaz a Zu-n vagy két napig rajta "pihent" a Proac-ot meg csak a Pennában hallgattam meg egy futó fel-le teszten és már futottam is haza a Zu-hoz. Tényleg nem nagyon akaródzott visszadni!
Ha jól tudom most jön a nagyobb méretű is, azzal talán a Response 4-on is hasonló lesz a változás mint a Druidon. Kíváncsian várom a próbákat!
Az egység nem egyformák halmaza, hanem a különbözők harmonikus és tudatos egyesülése.


