Tunerman erősítő +1

Biztos hogy Tunerman erősítője! :) Az nagyon jól passzolna ide az én eszközeimbe.
Nem volt konkrétan kamarazenét tartalmazó CD nálam, ezért kérdeztem meg, hogy ezek megfelelnek-e?Snipi írta: ↑2022.10.27., csüt. 16:24Jaj nagyon elnézést kérek, de a muzsikus énem (bár jól el van rejtve, meg már régen volt ... ) itt kicsit berzenkedik. A kamarazene és a szonáta az két külön műfaj. A szonáta az egy max. kettő hangszeres zenemű, míg a kamara zene az több. (Pl. Liszt Ferenc kamarazenekar.)tunerman írta: ↑2022.10.27., csüt. 15:33" Ellenkező példaként lehetett látni megfontoltabb hifistákat is, akik tényleg kivárták a sorukat, beültek a sweet spot-ba és végighallgattak pár számot. "
A két nap során többször előfordult, hogy különböző korú elkötelezett zenebarátok (házaspárok!) már több zeneszámot meghallgattak nálam. Végül egyikük felbátorodva megkérdezte:
- kamarazene esetleg lenne?
-- milyenre gondolt?
- cselló, gordonka, esetleg hegedű
- odamentem a hozott CD lemezek polcához - Bach cselló szonáták/Starker? Csajkovszkij hegedűverseny/Kogan?
- a válasz az volt - megfelelnekmindkettőt meghallgatták.
TJ.
Pl. az egy Rachmaninov Cisz-moll prelűd (nagy kedvenc) egy szonáta, míg egy Stranvinszkij ragtime 11 hangszerre (másik nagy kedvenc) kamarazene.
Bocsánat az okoskodásért, de megszólalt bennem a (ex)zenész, és nem hagyott békén ...
Jaj nagyon elnézést kérek, de a muzsikus énem (bár jól el van rejtve, meg már régen volt ... ) itt kicsit berzenkedik. A kamarazene és a szonáta az két külön műfaj. A szonáta az egy max. kettő hangszeres zenemű, míg a kamara zene az több. (Pl. Liszt Ferenc kamarazenekar.)tunerman írta: ↑2022.10.27., csüt. 15:33" Ellenkező példaként lehetett látni megfontoltabb hifistákat is, akik tényleg kivárták a sorukat, beültek a sweet spot-ba és végighallgattak pár számot. "
A két nap során többször előfordult, hogy különböző korú elkötelezett zenebarátok (házaspárok!) már több zeneszámot meghallgattak nálam. Végül egyikük felbátorodva megkérdezte:
- kamarazene esetleg lenne?
-- milyenre gondolt?
- cselló, gordonka, esetleg hegedű
- odamentem a hozott CD lemezek polcához - Bach cselló szonáták/Starker? Csajkovszkij hegedűverseny/Kogan?
- a válasz az volt - megfelelnekmindkettőt meghallgatták.
TJ.
Akkor ezért voltak olyan furcsán torzak a mélyek? Nem értettem, minek van a doboz tetején a mélyhangszóró...tunerman írta: ↑2022.10.26., szer. 10:40A Lowther Acousta 115 doboza egy hajtogatott tölcsért tartalmaz, az egyszerűen a tetejére rakott JBL 2213 egy 25Hz-es rezonanciával rendelkező woofer. A doboz teteje és a woofer kölcsönhatása így egy kicsit tetszetősebb, testesebb mélyhangot eredményezett.ZolaBA írta: ↑2022.10.26., szer. 09:57Tudom, hogy a szobát "kell nézni"... de a technika is látszik :) - és érdekes különbség van a hangsugárzónál. A berendezett állapoton van felül egy hangszóró, az aktív elem vagy csak súlyozás? illetve, mintha az első oldali hangszóró is más lenne a két képen...
Én sajnos nem hallottam élőben de sokan dícsérték. Rá szabad kérdezni, hogy mit látunk, mi a változás/érdekesség?
Az első fotón az üres dobozok láthatóak, mert a Lowther PM6 hangszórók igen sérülékenyek, ezért külön voltak becsomagolva.
Érdekesség még, hogy az Acousta 115 belsejében 2m hosszú mezei villanyzsinór van, amit kihagyva, előlről csatlakoztam Kondo KSL SPz vezetékkel a hangszóró szorítós kapcsaira.
TJ.
Köszönöm!
Jenő, már csak egy információval vagy adós. A póló, amit szombaton viseltél honnan származik?tunerman írta: ↑2022.10.26., szer. 10:40A Lowther Acousta 115 doboza egy hajtogatott tölcsért tartalmaz, az egyszerűen a tetejére rakott JBL 2213 egy 25Hz-es rezonanciával rendelkező woofer. A doboz teteje és a woofer kölcsönhatása így egy kicsit tetszetősebb, testesebb mélyhangot eredményezett.ZolaBA írta: ↑2022.10.26., szer. 09:57Tudom, hogy a szobát "kell nézni"... de a technika is látszik :) - és érdekes különbség van a hangsugárzónál. A berendezett állapoton van felül egy hangszóró, az aktív elem vagy csak súlyozás? illetve, mintha az első oldali hangszóró is más lenne a két képen...
Én sajnos nem hallottam élőben de sokan dícsérték. Rá szabad kérdezni, hogy mit látunk, mi a változás/érdekesség?
Az első fotón az üres dobozok láthatóak, mert a Lowther PM6 hangszórók igen sérülékenyek, ezért külön voltak becsomagolva.
Érdekesség még, hogy az Acousta 115 belsejében 2m hosszú mezei villanyzsinór van, amit kihagyva, előlről csatlakoztam Kondo KSL SPz vezetékkel a hangszóró szorítós kapcsaira.
TJ.
A Lowther Acousta 115 doboza egy hajtogatott tölcsért tartalmaz, az egyszerűen a tetejére rakott JBL 2213 egy 25Hz-es rezonanciával rendelkező woofer. A doboz teteje és a woofer kölcsönhatása így egy kicsit tetszetősebb, testesebb mélyhangot eredményezett.ZolaBA írta: ↑2022.10.26., szer. 09:57Tudom, hogy a szobát "kell nézni"... de a technika is látszik :) - és érdekes különbség van a hangsugárzónál. A berendezett állapoton van felül egy hangszóró, az aktív elem vagy csak súlyozás? illetve, mintha az első oldali hangszóró is más lenne a két képen...
Én sajnos nem hallottam élőben de sokan dícsérték. Rá szabad kérdezni, hogy mit látunk, mi a változás/érdekesség?
Tudom, hogy a szobát "kell nézni"... de a technika is látszik :) - és érdekes különbség van a hangsugárzónál. A berendezett állapoton van felül egy hangszóró, az aktív elem vagy csak súlyozás? illetve, mintha az első oldali hangszóró is más lenne a két képen...
Hát nem is tudom, szerintem ez a megközelíthetőség, közlekedés kérdése nem ennyire tragikus, mint amilyennek Te beállítod.lacy írta: ↑2022.10.25., kedd 15:52nem jobb... mindkettőnél katasztrófa a közlekedés és a parkolás.
Mivel ez egy viszonylag sok embert megmozgató rendezvény, így arra is kell gondolni, hogy hogy jut el a látogató a helyszínre. A szigeten a parkolás kiemelten drága, és még hétvégén is fizetős. A helyek korlátozottak, jó idő esetén a legtöbb kiállításra érkezőnek parkolóhely sem jut.
Az Art hotel a rakparton szintúgy tragikus parkolási szempontból, és ott még parkolóházról sem tudok a közelben ellentétben a Mariottal, ahol kettő is van (mármint amiről én tudok)
Tömegközlekedési szempontból sem a legjobb választás, de ezt igazából az tudná leginkább indokolni, aki jár is azokkal :) én autós vagyok (szerintem látszott is az érvelés elejéből)
Mindettől függetlenül a szigat az mindkét közlekedési szempontból nem előnyös.
A mostani régi- új helyszin további nagy előnye, hogy a Nyugati PU ott van mellette így aki pl vonattal oda érkezik az mindjárt rendben is van.
Igazából most én is vonatoztam, bár ennek más oka is volt a praktikumon túl, mert az 5 éves unokám szeretett volna az emeletes vonattal utazni ( még soha nem ült vonaton, vagyis ilyenen erdei keskeny nyomtávoson már igen ) és az a vicces 870 ft az oda-vissza útért nagyjából a parkolásra nem lett volna elegendő a West-endben.
az üzemanyag költségen túl persze ami szintén lett volna.
Igazából nem is lehet olyan hely amelyik mindenkinek egyformán megfelelne a sok szempontot figyelembe véve.
Azt gondolom, ez egy viszonylag jó kompromisszum mint hely, a Mariott nekem sokkal kevésbé jött be pl.
Perényi Bach szóló cselló szonátáit felvette 2020-ban, és jóval korábban, 1981-ben is. Hangminőség tekintetében ég és föld a különbség a 2020-as felvétel javára. Kitűnő, megsüvegelendő hangmérnöki munka (bár az is igaz, nyilván egész mások voltak a technikai lehetőségek 1981-ben). Ellenben a lényegi különbség a két felvétel között az a 40 év előadóművészi fejlődés, érés, ami kristálytisztán kihallható a felvételből, köszönhetően a remek hangmérnöki munkának is. Tehet az előbbi egy mérnöki teljesítmény, az utóbbi meg egy művészi teljesítmény. Ezek kiegészítik egymást, és egyik se tudna létezni a másik nélkül, de én továbbra sem szeretem összemosni a különböző fogalmakat.chord_ írta: ↑2022.10.25., kedd 20:29Továbbra is azt mondom, hogy némelyik, nektek 'renitens' hangmérnök, igenis, hogy művészi tevékenységet űz.
A Bach / Perényi felvétel, ahol ez nem így van, az olyan is. Milyen?, hát, az átlag, egy becsületes mugli felvétel, ahol a mérnöki, akadémikus felfogás a mérce. Ebből nem következik automatikusan, hogy rossz hifi-ileg, csak lehet, hogy nem varázsol.
Meg tök fura, hogy ezzel jöttök, hogy a hangmérnök nem tehet bele valami magasabb eszmeiséget, valami olyat, ami nehezen magyarázható, ami kb. olyan, mint a vers, amit, ha elkezdtek analizálni, és a részek összegéből sehogyan sem akar kijönni az egész, mert az mindig is több lesz.
Ti, akik felakadt szemmel ültök egy jó kábel 'előadása' előtt, (én is), és fogalmatok sincs az akadémiai / fizikai / akármilyen magyarázatról (nekem sem). Hova lett a valóság hirtelen? Hova lett a 'ne zavarjon bele semmi Bach meg Perényi élvezetébe'? Ez véletlenül nem pont az a szitu, mint a versnél? Hogy működik a varázslat, kibújva a nyelvtani / fizikai magyarázat alól?
Ti, akik, ha jó berendezéseket hallgattok, 100%, hogy mindegyik mögött ott volt valaki, általában egyvalaki, aki 'kitalálta' az adott hangot, aki kiizzadta, kifejlesztette, realizálta az adott egységet, és úgy, hogy a mérnöki munka, az ismert és mérhető paraméterek kiválósága, az csak az első lépés volt, a nulladik, és kellett ehhez valami többlet, ami a vásárlókból mondjuk fanatikusokat csinált.
Egy barátom mondta Csontosról, hogy az audiokultúrába művészetet vitt. Én ezzel akkor is egyetértek, ha a magánvéleményem az, hogy olyan hangi utat mutatott, amitől van sokkal-sokkal jobb, de az, hogy belevitt valami nehezen megfogható többlet dolgot a komponensek összeválogatásába, magába a hifizésbe, igen, megint a vers, hogy megint több lett az összeg, mint a részek összege, szóval, ezt el kell ismerjem.
De OK, aki csak a valóságot keresi, a mérhetőt és magyarázhatót a hangvisszaadásban, az a fentieket ugorja át, elférünk a hifi Ege alatt így is.
A hangfelvétel készítés alkotó tevékenység, végeredménye egy művészeti produktum. Én magamat hangmérnökként nem tekintem művésznek, de néha művészeti tevékenységet végzek és itt a "művészeti" jelző nem minőséget, hanem tevékenységi kategóriát jelez. Ráadásul a hangfelvétel készítés még az adózási és jogi szabályok szerint is művészeti tevékenységnek minősül.alto írta: ↑2022.10.25., kedd 14:44A hangmérnöki tevékenység művészi felfogásával nagyon nem értek egyet. Ezzel nem a hangmérnök szerepét akarom megkérdőjelezni, és főleg nincs ebben semmi lenézés, hogy is lehetne, hiszen magam is mérnök vagyok. Arról van szó, hogy amikor zenét hallgatok - vegyük itt példaként mondjuk Perényi Bach szóló csellószonáta felvételét - akkor én Bach mint komponista és Perényi mint előadóművész művészeti koncepciójára vagyok kiváncsi, a zenéjükön keresztül az ő lelkükhöz kerülök közelebb, és cseppet sem érdekel a hangmérnök művészeti koncepciója, sőt kifejezetten nem szeretném, ha az ő tevékenysége művészeti szempontból hatással legyen bármire is. A hangmérnök feladata, hogy a felvétel a lehető leghitelesebben, a lehető legjobb minőségben adja vissza a művészek produkcióját. Ez épp eléggé komplex, és magas szakmai tudást igénylő feladat (nem is tudja ezt mindenki megfelelő színvonalon megugrani), de teljesen felesleges és kontraproduktív ezt összekeverni a művészettel.